OzBoz schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:34:
[...]
Mijn server zou je eigenlijk altijd moeten zien. Mits ie niet in rook op gaat. Maar ik zie mezelf ook twee keer, komt gewoon omdat het een keer via Hamachi en een keer via LAN is. Als je dedicated draait op andere bak dan zou je volgens mij Hamachi ook niet meer hoeven te gebruiken op je normale PC.
Voor die gozer Ewout? met probs qua server instellen en poorten, je moet op je server even PLR bestand aanpassen zodat je dedicated server andere poorten gaat gebruiken. Staat in text file in mapje support hoe en wat.
Bedankt voor je reactie!
De dubbele servers ingame zijn hiermee wel verklaard.
Verder draait mijn "dedicated" server stabiel, GTR2 loopt wel eens vast bij het skippen van een sessie vanaf de server ("dedicated" server en gtr2 draaien beide op dezelfde pc (is vast niet ideaal), ik zal de server poorten eens wijzigen, mischien lost dat de crashes op)
Het gekke is juist dat het allemaal goed lijkt ingesteld (portforwarding is ingesteld, hamachi indicator is groen ipv geel, connecten met netwerken gaat goed, chatten via hamachi gaat goed, mensen kunnen verbinden met mijn server.
Het lijkt allemaal goed tot het spel gestart wordt; online games onterecht verdwijnen na refreshen, simulation verandert af en toe spontaan in Pro (oa bij het switchen tussen menu en online games).
Dit alles gebeurt ongeacht het aantal hamachi netwerken waarmee ik gelijktijdig verbonden ben of de hamachi versie (0.99 of 1.0 beta).
Verder draait GTR2 als een tierelier, veel stabieler dan GTR.
Verder heb ik de indruk gekregen, dat niet zo veel mensen 's avonds GTR2 online spelen dan ik verwachtte, zeker na regelmatig de "network is full" melding gezien te hebben en de activiteit die ik via hamachi kan zien.
Het is een gratis dienst, dus ben ik allang blij dat ik er af en toe wel gebruik van kan maken.
Na de vele online problemen met GTR, verwacht ik dat dit niet meer voor zal komen in GTR2.