Wij gebruiken hier thuis drie computers die op het internet zijn aangesloten. En onderling kunnen ook bestanden gedeeld worden. Nu wilde ik een interne server bouwen, waar iedereen zijn bestanden op kan zetten (en uit kan printen). Ik duid hier dan op zijn of haar muziek, films, documenten, etc. Over het bouwen van die server zie hier.
Nu wilde ik ook online gaan gamen tegen mijn broertje, maar met het huidige netwerk wat we nu hebben gaat dit niet. Nu wilde ik allemaal nieuw draadloos apparatuur aanschaffen aangezien wat we nu hebben heel traag is. Ik wil dus snel bestanden uit kunnen wisselen en bijvoorbeeld een opgeslagen dvd op een computer streamen, zonder hapering. Eventueel telefoneren in de toekomst (heb me daar achter nog niet echt in verdiept).
De onderstaande producten heb ik nu in mijn bezit:
1x Alcatel Speedtouch 510v4.0
1x Linksys BEFW11S4
2x Linksys WMP11
Nu wilde ik het onderstaande bestellen:
1x WRT300N 144,00 p/s
4x WMP300N €113,99 p/s
Meer informatie over Wireless-N is hier te vinden. Klik [url=javascript:popup=window.open('http://www.linksys.com/flash/wirelessN/index.html','','width=680,height=600,top=20,left=20,alwaysRaised=yes,toolbar=0,directories=0,menubar=0,status=1,resizable=no,location=0,scrollbars=0,copyhistory=0');popup.focus();]hier[/url] om een demo-fimpje er van te zien, zeer aan te raden.
De eisen die ik dus aan mijn netwerk stel zijn:
Nu wilde ik ook online gaan gamen tegen mijn broertje, maar met het huidige netwerk wat we nu hebben gaat dit niet. Nu wilde ik allemaal nieuw draadloos apparatuur aanschaffen aangezien wat we nu hebben heel traag is. Ik wil dus snel bestanden uit kunnen wisselen en bijvoorbeeld een opgeslagen dvd op een computer streamen, zonder hapering. Eventueel telefoneren in de toekomst (heb me daar achter nog niet echt in verdiept).
De onderstaande producten heb ik nu in mijn bezit:
1x Alcatel Speedtouch 510v4.0
1x Linksys BEFW11S4
2x Linksys WMP11
Nu wilde ik het onderstaande bestellen:
1x WRT300N 144,00 p/s
4x WMP300N €113,99 p/s
Meer informatie over Wireless-N is hier te vinden. Klik [url=javascript:popup=window.open('http://www.linksys.com/flash/wirelessN/index.html','','width=680,height=600,top=20,left=20,alwaysRaised=yes,toolbar=0,directories=0,menubar=0,status=1,resizable=no,location=0,scrollbars=0,copyhistory=0');popup.focus();]hier[/url] om een demo-fimpje er van te zien, zeer aan te raden.
De eisen die ik dus aan mijn netwerk stel zijn:
- [i]
- Internetten.
- Snel bestanden delen.
- Online gamen op het netwerk zonder lag.
- DVD streamen van de interne server op computer of tv.
- Muziek streamen van de interne server.
- Telefoneren over het internet.
- Printen via het netwerk.
- [/i]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 18:07 ]