"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Dat is waarschijnlijk een loonbelastingverklaring.Rakkerzero schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:48:
[...]
Het was zo'n groen/geel papier wat ik heb moeten invullen. Zelfde papier heb ik ook moeten invullen bij Tempo Team. (is dat een arbeidsovereenkomst???)
hmmz, kan geen mailadres vinden van CWI.
Dat lijkt me idd ook wel........Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:04:
Na 4,5 jaar trouwe dienst, ontslag bij zoiets onbenulligs, en zoveel kleuren stront schijten voor je ouders is er vast nog wel meer aan de hand....
Tenzij ik het gewoon getroffen heb met mijn ouders en bijbaantjes
Kan ook heel goed ja. lang geleden dat ik zo'n ding heb gezien...Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:27:
[...]
Dat is waarschijnlijk een loonbelastingverklaring.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Voor hem 10 andere 16 jarigen, wordt je als baas laks en makkelijk van. Rechtszaak starten vanwege een bijbaantje ? Doet toch niemand, tenzij het heel ernstig is.Ramzzz schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:39:
Wat een kansloze communicatie weer bij supermarkten, ik heb met je te doen. Maar, kop op, het lijkt me niet jouw schuld als ik het zo lees. Een beetje normaal communiceren kan best, en er zijn ook gewoon nog wetten en regels waar de beste man zich an te houden heeft. En je ouders? Die begrijpen dat best. Of hebben jullie sowieso mot?
Tja, en gewoon fatsoen, dat kan wel weer het raam uit, hè?descon schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:41:
[...]
Voor hem 10 andere 16 jarigen, wordt je als baas laks en makkelijk van. Rechtszaak starten vanwege een bijbaantje ? Doet toch niemand, tenzij het heel ernstig is.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De belevingswereld van een autist zit wat gecompliceerder in elkaar. Heel goed mogelijk dat RakkerZero angst heeft om niets alleen omdat in zijn beleving zijn ouders zoveel moeite hebben moeten doen om hem aan die baan te helpen dat hij denkt dat zij het hem heel kwalijk zullen nemen omdat hij diezelfde baan nu kwijt dreigt te raken. Ikzelf heb af en toe ook van dat soort "angsten" om achteraf tot de conclusie te moeten komen dat ik me druk heb gemaakt om niets. Maar dat kan net zo goed iets normaals zijn waar meerdere mensen last van hebben en alleen sterk uitvergroot wordt bij autistiforme mensen.descon schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:29:
[...]
Dat lijkt me idd ook wel........![]()
Tenzij ik het gewoon getroffen heb met mijn ouders en bijbaantjes
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Er mee dreigen wil nog wel eens helpendescon schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:41:
[...]
Voor hem 10 andere 16 jarigen, wordt je als baas laks en makkelijk van. Rechtszaak starten vanwege een bijbaantje ? Doet toch niemand, tenzij het heel ernstig is.
[ Voor 78% gewijzigd door Bram77 op 20-07-2006 14:44 ]
Verwijderd
Tenzij je nu uit angst (o.i.d.) wegblijft en hij een verhaal kan gaan ophangen bij CWI e.d. dat je 'gewoon wegblijft'Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:46:
Het is al vaker gezegd hier, maar het belangrijkste is dat hij je niet ontslagen heeft. Dat betekent dat je dus gewoon de volgende keer dat je moet werken (en je niet ziek bent) op je werk dient te verschijnen. Mocht die baas van je wel van plan zijn je te ontslaan, dan hoor je dat die dag vanzelf wel. Hoe het precies zit met je rechten weet ik niet (hangt van je contract af), en ik vermoed dat hij zal proberen je te dumpen (want je bent te oud voor supermarkten), maar voorlopig is er niets aan de hand.

Iemand die zo slecht communiceert heeft vaak de neiging zijn onfatsoen te maskeren met keiharde leugens.
/ervaringsdeskundige op het gebied van gedwongen ontslag en onfatsoenlijke werkgever
[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 20-07-2006 14:50 ]
die even bellen, kunnen jullie gezellig lachen aan de telfoon.
Niet lid? toch bellen
Ik heb goeie ervaringen met cnv-jongerenbond
12 eu per jaar voor studenten.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Ik weet niet in hoeverre je baas een goed of slecht persoon is, maar misschien probeert hij nu misbruik van je te maken, en van je autifisme (goed gespeld?) En gokt hij er dus op dat je niet terug komt uit angst voor de confrontatie.Ramzzz schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:49:
[...]
Tenzij je nu uit angst (o.i.d.) wegblijft en hij een verhaal kan gaan ophangen bij CWI e.d. dat je 'gewoon wegblijft'
Iemand die zo slecht communiceert heeft vaak de neiging zijn onfatsoen te maskeren met keiharde leugens.
/ervaringsdeskundige op het gebied van gedwongen ontslag en onfatsoenlijke werkgever
Da's wat ik zeg jaMaCe1337 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:51:
[...]
Ik weet niet in hoeverre je baas een goed of slecht persoon is, maar misschien probeert hij nu misbruik van je te maken, en van je autifisme (goed gespeld?) En gokt hij er dus op dat je niet terug komt uit angst voor de confrontatie.
Verwijderd
Maar als veel medewerkers

oplossing moeten zorgdragen. Het is niet het probleem van een medewerker dat iets binnen een supermarkt moet worden uitgevoerd maar van de 'chefkok' zelf.
Loop eens binnen bij het Arbeidsbureau en probeer eens wat inlichtingen in te winnen.
Je baas zal namenlijk een ontslagvergunning daar aan moeten gaan vragen en deze zal nooit goedgekeurd worden met een dergelijke reden.
Verder is het nog altijd zo dat jij als werknemer niet verantwoordelijk bent voor de personeelsbezetting van je werkgever als dat niet tot je taken behoord.
zou een mooie boel zijn op deze manier komen werkgevers wel erg makkelijk van hun 'dure' personeel af want in principe ben jij veel te duur voor hem.
Ze hebben veel liever mensen van rond de 15 a 16 jaar welke stukken goedkoper zijn en ja en amen knikken tegen een dergelijke 'opperhoofd'
Dus met andere woorden ga eens naar het arbeidsbureau en leg je probleem eens uit aan een medewerker daar welke je dan zal informeren hoe en wat te doen.
computer voor alle werkzaamheden
Aangezien je ziek bent kan je er geen ruk aan doen dat je niet kon werken. Bovendien is het regelen van personeel niet jouw taak maar die van hem, het is zijn baan degene die eerst zou werken te bellen en aan het werk te krijgen. Krijgt ie goed voor betaald... Heb ook bij een supermarkt gewerkt vroeger en daar deden ze het precies zo, doen alsof het mijn verantwoordelijkheid was vervanging te vinden als ik ziek was. Luie baas die zijn werk niet wil doen dus...
Dat je ouders relatieproblemen hebben vanwege jou lijkt me ook nogal onredelijk. Geen idee wat je allemaal uitgespookt hebt maar die problemen zouden ze waarschijnlijk ook hebben als jij er niet eens was geweest. Trek jezelf dat niet te sterk aan...
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Ja = pech hebben
Nee = ontslag reden ,oet redelijk zijn
Ziekte verzuim lijkt mij niet echt een geldige reden.
Zodra je beter bent gewoon effe bellen wanneer je staat ingeroosterd.
Wordt je vertelt dat je bent ontslagen? Dien formeel (Schriftelijk) protest in.
Ik weet dat hetgene ik nu ga zeggen al eerder voorbij is gekomen, maar ik zet het nog een keer op een rijtje.
1) Ga nu al op zoek naar een nieuwe baan(tje)
2) Ga de volgende keer dat je zou moeten werken gewoon naar je werk. Als de bedrijfsleider je weer naar huis stuurt vraag je hem jouw ontslag schriftelijk aan te kondigen.
Als hij je niet naar huis stuurt ga je aan het werk alsof er niets aan de hand is.
3) Als hij jou daadwerkelijk wil ontslaan leg je de situatie uit aan je ouders. Verder stuur je een brief waarin je jouw ontslag aanvecht en wacht je af tot jouw ontslag is aangevraagd bij het CWI of je een oproep krijgt van de kantonrechter, tot die tijd heb je recht op salaris dat gelijk is aan het gemiddelde van de laatste 3 maanden.
4) Als je ontslag wordt goedgekeurd door het CWI wordt jouw salaris tijdens de opzegtermijn van de werkgever doorbetaald.
Als het via de kantonrechter loopt krijg je meestal een bepaald bedrag ter compensatie van je ontslag. De regel "standaardregel" is 1 maand per jaar dat je in dienst bent. In dat geval zou je dus nog 4 maandsalarissen meekrijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Glewellyn op 20-07-2006 15:05 ]
*zucht*
41/2 jaar uitzendkracht, de flexwet indachtig, is een vaste aanstelling.Simkin schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:01:
Ben je uitzendkracht?
Ja = pech hebben
Nee = ontslag reden ,oet redelijk zijn
Ziekte verzuim lijkt mij niet echt een geldige reden.
Zodra je beter bent gewoon effe bellen wanneer je staat ingeroosterd.
Wordt je vertelt dat je bent ontslagen? Dien formeel (Schriftelijk) protest in.
Ohja idd.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:27:
[...]
Dat is waarschijnlijk een loonbelastingverklaring.
Ik dacht dat het contract oid zou zijn. Meer heb ik niet gezien. Geen contract dus.
Die website ben ik nu ff aan het lezen.
Na de vakantie ga aan het werk (Lees: stagelopen) bij een reclamebureau, misschien dat ik daar voorelkaar kan krijgen dat ik betaald wordt. Mocht dat zo zijn dan houd ik de rest van vakantie alleen het werk van Tempo Team, die hebben voorlopig geneog werk, en ga mn stageperiode tegemoet.
Ik ga iig zoeken naar baan waar vanaf einde van de vakantie kan gaan werken, mocht ik idd ontslagen worden. Wordt ik niet ontslagen dan neem ik zelf ontslag (ben de supermarkt min of meer beu).
hmmz, nou moet ik eigenlijk nog een boodschap doen (ben tot a.s. maandag alleen thuis). Ik denk dat ik maar naar een andere supermarkt ga fftjes.
[ Voor 61% gewijzigd door Zeror op 20-07-2006 15:51 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Naast het feit dat je op die manier een grotere kans hebt om je baan te houden, heb je daarna ook het voordeel dat je het makkelijker bij je ouders en het CWI kunt uitleggen.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Als je in een supermarkt werkt waar een filiaalhouder op zit, kun je het beste morgen even contact op nemen met de afdeling Personeelszaken van het hoofdkantoor. Deze mensen kunnen waarschijnlijk bemiddelen en de bedrijsleider op z'n rechten en plichten wijzen. Deze mensen zitten hier om medewerkers met onder andere deze problemen te helpen. Ze zullen echt niet de partij van de bedrijfsleider kiezen zonder de situatie beter te kennen.
Als je bij een franchisenemer werkt of een volledig zelfstandig ondernemer, ligt het iets anders. Hier hoeft niet altijd sprake te zijn van een afdeling personeelszaken en zijn personeelsaangelegenheden in de eerste plaats de verantwoording van de eigenaar. In dit geval zou je wellicht samen met een collega waar je het goed mee kunt vinden, en die er als het even kan vast werkt, er naartoe stappen en samen in gesprek gaan.
Op zoek naar een andere baan kun je altijd nog, je werkt niet voor niets viereneenhalf jaar bij deze winkel. Gooi dit niet zomaar weg.
Nog een aantal aandachtspunten:
Wat voor contract heb je? Ben je oproepkracht, hulpkracht of misschien parttimer. In de laatste twee gevallen moet je uitzoeken hoeveel urencontract je hebt, als je geen vaste uren hebt kun je kijken naar je aantal consequent gewerkte uren van de afgelopen 3 maand.
Blijf je ziek en hij wil je uit dienst hebben? Zorg ervoor dat je ziekmelding op papier komt te staan (eventueel via hoofdkantoor) en je een ontslagaanzegging van hem ontvangt met de datum erop. Ziek uit dienst is niet iets wat een werkgever graag wil hebben...
Teken niets! Als je zelf niet direct van plan bent ontslag te nemen, teken dan niets, wat hij ook zegt. Doe je dit wel ben je verwijtbaar werkloos en heb je geen poot om op te staan.
Weer beter? Als je weer beter bent, meldt je je op dezelfde manier beter als je dit normaal zou doen (afhankelijk van de afspraken die binnen het bedrijf gelden) en ga gewoon weer aan het werk. Stuurt ie je weg, prima, maar zorg er dan voor dat het duidelijk is dat je ertegen protesteert. Een mondeling ontslag is niet geldig, laat hem het op schrift zetten. Nogmaals, teken zelf niets!
Teveel? Ik kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt in al deze ellende, je hebt er zelf niet om gevraagd. Als je het toch niet naar je zin had, zorg ervoor dat je iin ieder geval op een goede manier afscheid van je collega's neemt.
Regels, wetten en plichten zijn leuk maar als student heb je hier niet zoveel aan bij je bijbaan. Het bedrijfsbelang is al snel groter dan dat van de medewerker, en de gevolgen voor de medewerker zijn niet zo heel erg groot, er zijn immers voldoende andere toekomstperspectieven. Het zal je hooguit veel tijd en energie gaan kosten en in het beste geval een klein beetje geld opleveren. Doe jij moeilijk? Zal hij het ook doen!
De beste oplossing blijft gewoon op een rustig moment erover praten met elkaar, kijk naar de problemen, mogelijke oplossingen en alternatieven. Kies er samen voor te stoppen of door te gaan. Moeilijk? Ja. Moeilijker voor iemand met autisme? Ongetwijfeld, neem iemand mee die je vertrouwt en je erbij kan helpen.
Hoe je het je ouders kunt vertellen, kan ik je niet in adviseren. Je ouders kennen jou, weten dat je autistisch bent en zullen vast meer begrip voor de situatie hebben dan je nu denkt.
Lang verhaal, succes!
Das mooi voor hem, maar hij heeft je dus niet ontslagen.
Kwestie is dus alleen, dat jij dus wel moet opdagen voor werk nu.
Ga er gewoon van uit, dat je er nog werkt.
Moet je wel contract hebben, altijd trouwens zorgen, dat je kopie krijgt van alles wat je ondertekent.
Heb je vast contract, dan moet hij toch eerst opzeg termijn en moet hij ook zeer goeie redenen hebben om jou te onslaan, ipv van iemand die jonger is.
hoe lang heeft hij dan een contract, dat is een belangrijkere vraag, het was zo dat na 3 keer verlengen van het contract voor bepaalde tijd het vanzelf voor onbepaalde tijd werd, volgens mij is dit op een gegeven moment 5 keer geworden, ook is er een maximale tijd totdat een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd word.
over het ontslag, als je op staande voet ontslagen was dan had hij het duidelijk moeten zeggen, en er had al minstens een waarschuwing moeten zijn aangezien, aangezien de reden voor je ontslag is dat je niet kan komen werken kan die niet geldig zijn aangezien je niet kan komen werken wegens ziekte.
Waar het op neer komt is dat je gewoon weer naar werk moet gaan tenzij je ontslagen wilt worden, als je werkgever zijn mededeling als ontslag op staande voet bedoelde dan mag hij jouw trouwens niet meer laten werken, als je wel werkt is het ontslag niet geldig
Vandaag naar de supermarkt geweest om een paar boodschapjes te halen. Buiten wordt ik door 2 collega's die op dat moment winkelwagens naar binnen aan het halen al er mee geconfronteerd dat mn baas (eigenlijk is het een bedrijfs/filiaal-leider, want mn echte baas is op vakantie) mij wil ontslaan. Ik heb tegen mijn collega's al aangegeven dat ik het op deze manier niet pik en dat ik vanavond, ik zou dan weer moeten werken normaal gesproken, gewoon kom werken.
Ik zie vanavond wel wat mn baas (bedrijfs/filiaal-leider) met me van plan is. Iig de echte baas, Offtopic: de buurman van Frans Bauer
Ik wacht nu ff af wat er gaat gebeuren. Mn ouders weten tot nu toe nog helemaal niets van de situatie af.
Heb es gehad bij de AH dat ik een fust bier (a 70KG) op mn voet kreeg en een paar uur na het incident niet meer kon lopen en doktersadvies was dat ik maar vooral nergens heen moest gaan. Manager pissed en zei dat ik gewoon moest komen (180KM verder dan ik woon zat het filiaal, lang verhaal...) en ik weigerde dit. Toen dreigde ze met de bedrijfsarts die zou langskomen, nou best laat maar komen zei ik. Ik was het echter zelf al zo zat daar dat ik de eerstvolgende dag dat ze open waren heb gezegd dat ik mn ontslag indien. Wat een stel zeikstralen zijn t allemaal.... Zodra je maar een beetje ouder dan 16 bent dan word t moeilijk

Sterkte ermee en ik lees graag wat het geworden is! Volgens mij sta je vrij sterk
Dat idee heb ik ook en dat geeft me een positief gevoel. Ik ga vanavond de confrontatie gewoon aan met mn baas.g00fy schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:17:
Sterkte ermee en ik lees graag wat het geworden is! Volgens mij sta je vrij sterk
Ik heb zelf stage gelopen met mensen die PDD-NOS/Asperger hadden en ik heb er mijn eindwerkstuk over gedaan. Deze zouden gewoon zijn weggelopen van de situatie en het door een ander (ouders/verzorgers) laten oplossen. Ook al waren ze zelf ontzettend goed ontwikkeld in hun taal (grote woordenschat gezien de leeftijd bijvoorbeeld).
Toen ik aankwam zei mn baas direct: "Waarom ben je hier? Ik dacht dat ik gisteren had gezegd dat je een andere baan moest gaan zoeken. We hebben je hier niet meer nodig."
Ik vroeg hem toen om een schriftelijke verklaring om welke reden ik dan ontslagen ben waarop mn baas antwoordde waarom ik op de verhinderde dagen niet gekomen ben. Ik wist daarop geen antwoord, maar mn baas wilde die schriftelijke verklaring nog wel sturen (met tegenzin overigens). Hierna is het gesprek beeindigd.
Ik ben dus geen werknemer meer van Super de Boer

Ik ga nu zoeken naar ander werk.
Uiteraard is dit makkelijker gezegd dan gedaan.
Onlangs is de nieuwe CAO definitief uitgebracht: CAO Levensmiddelenbedrijf. Kijk hier eens door, met name artikel 20 is in dit geval interessant.
Hoe het ook zij, erg kut voor je dat dit gebeurd. Supermarktmanagers zijn zich vaak onvoldoende bewust van het menselijk aspect. Zeker bij de SdB, onder een ondernemer dus, is het op dit moment erg onzeker allemaal. Jammer dat dit onder andere ten koste van jou moet gaan..
O ja:
Mocht je in de CAO duiken en je afvragen of jouw ontslag verantwoord is aan de hand van deze zin: "wegens een dringende reden in de zin van artikel 7:678 van het Burgerlijk
Wetboek (ontslag op staande voet)"?
Het antwoord is nee.
[ Voor 13% gewijzigd door Goat op 21-07-2006 18:39 ]
en daarnaast was ik toch al van plan om daar vroeg of laat te stoppen met werken.
@ djluc
IK heb er gewoon geen zin in om nog verder met mn ontslag geconfronteerd te worden.
[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 21-07-2006 18:50 ]

Succes met het vinden van een nieuwe baan.
En als je die bedrijfsleider nog eens tegenkomt, zeg dan maar dat ik hem een eikel vindt!
Audi: Vorsprung durch Technik
Zoals ik al eerder gezegd heb. Ik ben autistisch en loop daardoor achter de feiten aanRejgun schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:14:
Heb ff in je profiel gekeken. Je bent 21 en bent bang voor je ouders omdat je ontslagen bent bij de supermarkt ?
Mocht je ontslagen zijn, dan moet je dat zwart op wit hebben, zeker voor instanties als het UWV. Ik denk wel dat je recht hebt op een uitkering in dat geval, mits je maar niet ingestemd hebt met je ontslag (kortom, laat merken dat je graag wil werken). Of je nu wel of niet studeert, je wordt wel voor een bepaald aantal uur werkloos tegen je wil. En daar betaal je net premie voor.
Ik moet je wel waarschuwen: de ambtenaren van het UWV doen net of het uit hun eigen zak betaald wordt. Ergens terecht want dat houdt profiteurs weg, maar het gevolg is dat je regelmatig langs moet komen bij hun, je moet regelmatig solliciteren (ik dacht 2 per week minimaal), en als je vakantie wil moet je dat aanvragen en meer van die onzin... kost je een hoop tijd (waarschijnlijk meer dan dit baantje aan tijd kost).
En ook belangrijk: hoezeer je je baas ook een kl**tz*k vindt, vraag altijd om een getuigschrift. In sommige gevallen kan zoiets net de doorslag geven. Wacht eventueel even tot de zaak wat bedaard is bij jullie beiden. Bij alles wat je nog bij hem moet bereiken, moet je proberen dat zo emotieloos mogelijk te doen. Met andere woorden: niet schreeuwen, boos worden of gaan janken. Je bereikt het meeste als je zakelijk en reeel bent. So what als dit baantje eindigt? Je zult er nog een hoop krijgen en die kun je ook zien als een kans om iets te leren. Mijn eerste vaste baan heb ik gekregen doordat ik als uitzendkracht liet zien dat ik meer kon dan een beetje prutsen in Excel. Ik heb mezelf daar het schrijven van macro's bijgebracht, heb me verdiept in SAP en andere dingen. En toen hebben ze die functie voor mij gecreeerd
En omdat ik me toen heb verdiept in SAP, de baan heb gekregen en mezelf nog verder heb verdiept in SAP, en daarnaast nog aardig diepgaande technische kennis heb opgedaan, kon ik nu bij 2 grote consultancybedrijven op gesprek komen. Bij het eerste bedrijf hoef ik nu alleen nog maar ja te zeggen, maar dat hangt nog een beetje af van de salarisonderhandelingen
Oh ja, ik heb geen HBO diploma, ondanks dat dat voor die baan normaal gesproken een vereiste is
Even terug naar jou. Als je nog niet ontslagen bent, dan zou ik eens op zoek gaan naar een ander baantje, want blijkbaar wil hij je toch wel kwijt. En als men je ergens kost wat kost buiten wil hebben doen ze dat ook gewoon hoor (ervaring bij m'n vorige baan). Dus gebruik de tijd die je hebt om iets anders te zoeken. Gezien je relatief hoge uurloon hoef je wellicht niet eens je opzegtermijn uit te zitten, want hij wil je qua kosten nu al kwijt.
Wat betreft een eventueel volgend baantje, misschien kun je ergens iets vinden wat iets te maken heeft met het werk wat je later wilt gaan doen. Dat geeft je tegen die tijd een streepje voor, want je hebt dan al wat ervaring en het toont enthousiasme voor het beroep.
Hoe dan ook, veel succes.
Edit: veel posts bij gekomen tijdens het typen van dit bericht...
Jammer dat je zo snel opgeeft want je staat in je recht. Wellicht kan je nog wat beginnen als de ziekmelding officieel is ingediend, zonder betermelding. En onderschat je ouders niet. Groot kans dat ze met je mee willen gaan om e.e.a. goed te regelen. Zeker als jij je best doet.
1. Je was ziek en ondanks ontslaat hij je. Gaat tegen het arbeidsrecht in; het ontslag is ongeldig.
2. Het ontslag was op staande voet, terwijl daar geen goede reden voor was (zoals bijvoorbeeld diefstal of fraude). Dat de planning niet aan jou wordt doorgegeven is ook niet jouw fout, dit valt onder zijn eindverantwoordelijkheid. Dus nog een keer niet geldig.
3. Stuur een simpele, aangetekende brief dat je niet akkoord gaat met je ontslag en dat je graag wilt werken. Zet hier ook in dat je ziek was op moment van ontslag en dat er geen gegronde reden voor het ontslag was.
4. Het is reeel dat het werkverband zal eindigen, maar hij moet hier een verdomd goede reden voor hebben en die heeft hij niet. Het is niet dat de zaak failliet gaat als er niemand uitgaat ofzo. Het CWI verleent zo'n ontslagaanvraag normaal gesproken niet in deze gevallen, en bij de kantonrechter geldt de kantonrechtersformule, oftwel een maandsalaris per gewerkt jaar. Het aantal gewerkte jaren wordt rekenkundig afgerond, dus 4,5 wordt 5, maar 4,49 wordt 4. Het is ook reeel om te zeggen dat je dit waarschijnlijk niet zult krijgen. Dit omdat hij dit alleen zal doen indien je een advocaat inschakelt en het bedrag is daarvoor eigenlijk te klein (ik neem aan dat je max. een paar honderd per maand verdient). Hij gaat er dus van uit dat je dit niet zult doen. Laat eventueel een goede bekende van je ouders een nette brief sturen als "juridisch adviseur". Dat mag iedereen zich namelijk noemen, en bij ons heeft zoiets pas geholpen bij een akkefietje met een energiebedrijf
Kortom, zeg dat je recht hebt op 4 of 5 maanden, maar kom hem tegemoet. Hij denkt een mazzeltje te hebben en jij krijgt meer dan dat je nu krijgt. Laat e.e.a. schriftelijk bevestigen. Daarna werk je 100% mee aan je ontslag. Blijf altijd vriendelijk; dit is puur een zakelijke afhandeling en daarna hoef je die kerel nooit meer te zien.
5. Regel een getuigschrift. Dit kan ook bij de echte baas als hij terugkomt van vakantie. Leg hem het verhaal ook nog uit, dan weet hij ook wat er gebeurt als hij afwezig is. Met een beetje geluk krijgt die bedrijfsleider van hem op z'n sodemieter
6. Relax... je hebt vakantie
[ Voor 30% gewijzigd door macnerd op 22-07-2006 01:31 ]
MacNerd
Je moet je NOOIT neerleggen bij een ontslag. Toekomstige werkgevers (vooral de komende tijd) zullen potentiele werkgevers je gaan vragen waarom je daar weg ging. Als jij dan vertelt dat de bedrijfsleider je er uit gegooid heeft (op staande voet), terwijl je ziek bent, en je er daarna bij neer hebt gelegd, spreekt dat niet voor je.
Ik begrijp dat het heel lastig is voor je, maar je hoeft het eventueel niet eens met de bedrijfsleider op te nemen. Stuur een brief (liefst aangetekend), gericht aan de eigenaar of bedrijfsleider, waarin je een schriftelijke bevestiging van je ontslag wil hebben, met daarin de reden van ontslag. Als je jezelf hebt ziekgemeld die dag, vraag daar dan een schriftelijke bevestiging van op bij de afdeling personeelszaken van SdB. Ook dit helpt je.
Je gaf aan dat je redelijk overweg kon met de eigenaar van de winkel, ook al is de bedrijfsleider een etterbak. Ik heb zeer recentelijk eenzelfde situatie meegemaakt (leidinggevende waar ik absoluut niet mee door een deur kon). Een ding heb ik toen geleerd: kom je er met je directe leidinggevende niet uit, ga hem voorbij. Meld aan de bedrijfsleider dat je het er niet mee eens bent, en dat je met zijn baas gaan praten. Kom je er met de eigenaar niet uit, vraag om een gesprek met de regiomanager.
Dit is lastig voor je, dat weet ik, maar als je dit doet, kan je aan een toekomstig werkgever aantonen dat je in ieder geval niet bang bent om van je af te bijten, en je recht te halen.
Ik hoop dat je de adviezen die je krijgt ter harte neemt en actie onderneemt. Het is zonde om niks te doen. Ik wens je veel succes bij de gesprekken.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Autisme is toch geen excuus om een slapjanus te zijn? Sorry, niet als flame bedoel ofzo hoorRakkerzero schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:30:
Zoals ik al eerder gezegd heb. Ik ben autistisch en loop daardoor achter de feiten aan
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nou ik ben zelf geen slapjanus, maar door autisme ben ik veel minder sterk in zulk situaties en dat maakt me een slapjanus. Het is vervelend, maar het is nu eenmaal zo.Exirion schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:25:
[...]
Autisme is toch geen excuus om een slapjanus te zijn? Sorry, niet als flame bedoel ofzo hoorMaar ik snap de link niet echt.
Zelf zie ik mijn contract ook niet snel verlengd worden bij de AH waar ik nu bijna anderhalf jaar werk. Simpelweg omdat ik nu 19 ben.
Iig succes met het vertellen!
Anders kom je weer eens op Xavius rondhangen! ;0
addictive schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:31:
offtopic:
Anders kom je weer eens op Xavius rondhangen! ;0
Ik zal weer eens een keer komen kijken.
Momenteel bevalt Boulderfist me prima met mn Troll hunter
Als ik dit zo lees, zou ik de mogelijkheid eens onderzoeken om een wajong uitkering aan te vragen, als je een autismespectrumstoornis hebt dan heb je daar meestal recht op. Je bent dan wat financieel onafhankelijker en je zou dan kunnen overwegen op kamers oid te gaan om je studie af te ronden zonder dat je te veel last hebt van je ouders. Daarnaast geeft een wajong uitkering je het recht voor begeleiding en coaching bij het zoeken van een baan na je studie.Rakkerzero schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:21:
Bij mn ouders hoef ik geen kostgeld oid te betalen gelukkig, maar het probleem is eigenlijk dat ik al zo vaak problemen met mn ouders gehad heb dat hun het langzamerhand ook bui zijn (door mij hebben mn ouders ook relatieproblemen). 1 grote fout zou de laatste druppel zijn en zou ik uit het huis gegooid worden. Daar ben ik eigenlijk erg bang voor.
[...]
Ik heb zelf dus ook Asperger.
[...]
Na de vakantie ga aan het werk (Lees: stagelopen) bij een reclamebureau, misschien dat ik daar voorelkaar kan krijgen dat ik betaald wordt.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Mijn ervaring is dat als je het ergens niet meer naar je zin hebt eigenlijk al voor jezelf moet zoeken naar ander werk, de baas niet informeren over het feit, terwijl je bij de potentiële nieuwe baas ruimte voor onderhandeling hebt.
Ik probeer het nu ook op deze manier, en ga waarschijnlijk er goed op vooruit, maar meer info volgt daarover nog.
Verwijderd
Als je ziek bent ga je zelf toch niet een vervanger regelen, laat dat je baas doen, die is daarvoor aangenomen.Rakkerzero schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:48:
Omdat ik vandaag voor iemand zou invallen, moest van mn baas die persoon waarvoor ik inviel maar terugbellen of hij alsnog kan komen.

Je bent helemaal niet ontslagen hoor, zo makkelijk gaat dat echt niet..
Zegt hij ineens tegen mij: "Het wordt tijd dat je een andere baan gaat zoeken, dag Rob!!". Ik toen niet wat ik moest zeggen heb gezegd van: "Ja, kweenie". Daarna werd de hoorn door mn baas erop gegooid.
Met andere woorden: Ik ben ontslagen na 4½ jaar trouwe dienst in de supermarkt.![]()
mocht hij moeilijk gaan doen: niet wegblijven, gewoon volgens de roostertijden blijven komen. Maar ik vermoed dat hij meer een opmerking plaatste van het is beter dat je een keer ander werk gaat zoeken, ik vermoed dat je het verkeerd geintepreteerd hebt.
[ Voor 26% gewijzigd door Tennisbal op 23-07-2006 15:06 ]
wajong kan, maar je moet je niet blind staren daarop. Als TS verder gewoon goed functioneert zou ik persoonlijk nooit een wajong uitkering willen hebben. Het is toch een bepaald stempel en je wordt idd begeleid, maar niet naar leuk werk maar naar passend werk (maw je wordt met handschoentjes aangepakt, terwijl je vaak veel meer kan!)Defiant schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 03:15:
[...]
Als ik dit zo lees, zou ik de mogelijkheid eens onderzoeken om een wajong uitkering aan te vragen, als je een autismespectrumstoornis hebt dan heb je daar meestal recht op. Je bent dan wat financieel onafhankelijker en je zou dan kunnen overwegen op kamers oid te gaan om je studie af te ronden zonder dat je te veel last hebt van je ouders. Daarnaast geeft een wajong uitkering je het recht voor begeleiding en coaching bij het zoeken van een baan na je studie.
mocht je advies willen hebben, vraag maar raak
[ Voor 3% gewijzigd door Tennisbal op 23-07-2006 15:08 ]
"zulke situaties"? Bij persoonlijk contact, face-to-face en telefonisch? Dan vermijd je dat zoveel mogelijk. Je kunt prima schrijven, die kerel zit er naast en doet jou onrecht aan. Het is toch veel prettiger om achter je gelijk aan te gaan? Al is het maar zodat die kerel z'n zin niet krijgt en andere mensen net zo slecht behandelt als hij jou heeft behandeld, als je 't dan niet voor jezelf wilt doen. Dat je een stoornis hebt in het autistisch spectrum hebt is vervelend maar daar kun je voor jezelf vast rekening mee houden zonder het gewoon op te geven. Hier zijn mensen die je helpen met de stappen die je zou kunnen doorlopen, pak die kans nou toch, het is alleen maar in je voordeel.Rakkerzero schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:26:
[...]
Nou ik ben zelf geen slapjanus, maar door autisme ben ik veel minder sterk in zulk situaties en dat maakt me een slapjanus. Het is vervelend, maar het is nu eenmaal zo.
Saved by the buoyancy of citrus
Vraag deze uitkering uiterlijk binnen negen maanden na uw 17e verjaardag, of binnen negen maanden nadat u arbeidsongeschikt bent geworden, bij ons aan met het formulier Aanvraag Wajong.
bron: http://www.uwv.nl/Werknem...eren/Wajong_uitkering.asp
Maar zoals iedereen boven mij al heeft gezegt. Je werkgever heeft geen poot om op te staan. Dat hij je er uit wilde hebben vanwege je leeftijd was te verwachten. Voor jouw 2 andere van 16. Dit betekend niet dat je moet laten wegpesten door je baas.
[ Voor 30% gewijzigd door 10110001 op 23-07-2006 22:27 ]
Ik heb na onderstaande topic nog bijna een jaar bij de betreffende AH gewerkt, daarna ben ik zelf weggegaan naar een baantje waar ik wat meer kon verdienen.
contract niet verlengd!.. welk contract? :S
Overigens is de chef uit dat topic (50+er) er vandoor gegaan met een ontzettend lelijke dikke stagiaire (20 jaar oud) terwijl hij een vrouw en vier kinderen had en net verhuisd was. Zijn vrouw heeft hem uit huis geschopt, af en toe wordt hij in Hoofddorp nog wel eens gespot in zijn blauwe VW Golf met zwarte velgen. Dan bezoekt hij z'n vriendinnetje. Hij is er hier in Hoofddorp uitgegaan en runt nu in Almere een AH filiaal. De paulus uit dat topic (assistent bedrijfsleider) is er ook uitgegaan en is nu assistent bij een of andere footlocker.
Ik kan dus zeggen dat ik het management daar overleefd heb. Ik heb er langer gewerkt dan zij
Ik vraag me uberhaupt af of TS in aanmerking komt voor een uitkering zolang hij nog student is. Dat hoogstens stufie + extra beurs wat je los kan krijgen.10110001 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:24:
Wajong kan niet meer gezien zijn leeftijd + wat tennisbal zegt:
Vraag deze uitkering uiterlijk binnen negen maanden na uw 17e verjaardag, of binnen negen maanden nadat u arbeidsongeschikt bent geworden, bij ons aan met het formulier Aanvraag Wajong.
bron: http://www.uwv.nl/Werknem...eren/Wajong_uitkering.asp
Maar zoals iedereen boven mij al heeft gezegt. Je werkgever heeft geen poot om op te staan. Dat hij je er uit wilde hebben vanwege je leeftijd was te verwachten. Voor jouw 2 andere van 16. Dit betekend niet dat je moet laten wegpesten door je baas.
waarom wordt hier uberhaupt over een uitkering gespeculeerd? De ts kan gewoon werken, dus waarom een wajong of andere shit. Daar help je hem echt niet mee. Gewoon blijven werken en misschien de tip van je werkgever gebuiken om naar ander werk te zoeken. Het is gezond om van baan te veranderen, te lang blijven hangen in een bijbaan is niet goed voor je. Zeker niet als je een bepaalde "handicap" hebt. Gewoon blijven werken en je ogen open houden en een nieuwe baan aanpakken. De economie trekt als een motherf*cker aan, banen genoeg straks. Misschien een bezoekje aan een uitzendbureau?descon schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:12:
[...]
Ik vraag me uberhaupt af of TS in aanmerking komt voor een uitkering zolang hij nog student is. Dat hoogstens stufie + extra beurs wat je los kan krijgen.
Jij vindt dat een successstory?? Het is een onsmakelijk roddelverhaal....Pixal schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:03:
Successtory coming up!
Ik heb na onderstaande topic nog bijna een jaar bij de betreffende AH gewerkt, daarna ben ik zelf weggegaan naar een baantje waar ik wat meer kon verdienen.
contract niet verlengd!.. welk contract? :S
Overigens is de chef uit dat topic (50+er) er vandoor gegaan met een ontzettend lelijke dikke stagiaire (20 jaar oud) terwijl hij een vrouw en vier kinderen had en net verhuisd was. Zijn vrouw heeft hem uit huis geschopt, af en toe wordt hij in Hoofddorp nog wel eens gespot in zijn blauwe VW Golf met zwarte velgen. Dan bezoekt hij z'n vriendinnetje. Hij is er hier in Hoofddorp uitgegaan en runt nu in Almere een AH filiaal. De paulus uit dat topic (assistent bedrijfsleider) is er ook uitgegaan en is nu assistent bij een of andere footlocker.
Ik kan dus zeggen dat ik het management daar overleefd heb. Ik heb er langer gewerkt dan zijEn het was een hell van een goede tijd. Jammer dat ik niet meer op school zit, een bijbaantje heb en elke dag lekker langs de kassamiepen kan.
Voor de TS: probeer de positieve kant te zien van je ontslag (of hoe je het ook noemen wilt). 4,5 jaar een bijbaan in een supermarkt lijkt me meer dan genoeg. Ook in bijbaantjes kan (hoort) een carriere verloop (te) zitten.
Je bent 4,5 jaar ouder geworden, wijzer, meer ervaring opgedaan in het leven. Probeer dat ten gelde te maken met een andere bijbaan.
Ja, morgen ga ik nog maar eens vragen of ze iets hebbentennisbal schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:17:
Misschien een bezoekje aan een uitzendbureau?
Ik zou iig ff naar het cwi gaan, zij hebben meestal ook wel werk.
* elgringo is nml ook ontslagen, maar dan in goed overleg en mag nu ook de hele UWV molen door om WW te krijgen
if broken it is, fix it you should
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Maar ik heb inmiddels nieuw werk gevonden via uitzendbureau.
Ik ga vanaf morgen afwassen in een catering bij een groot bedrijf.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Heb het nog niet verteldpven schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:28:
Hoe reageerden je ouders er eigenlijk op?

Morgen ga ik dat pas doen, na mn eerste werkdag.
Heb dit dus al veel vaker gezien bij vrienden/collega's/famillie
de werkgever in kwestie zegt tegen de gene dat hij maar eens opzoek moest naar een andere baan
de werknemer zegt, ja misschien is dat wel een goed idee.
op dat moment kan hij je pakken als je moeilijk gaat dan, aangezien hij je ontslag heeft aangeboden, en jij daarin toe ben gestemd. wat je hier tegen kan doen, als je deze fout maakt.
je hebt volgens het NL rechtsysteem het recht om binnen 3 dagen op je woorden terug te komen, dus zorg dat er een aangetekende brief binnen 3 dagen bij de werkgever ontvangen is ( zelf even lansg brengen, anders is hij kwijt geraakt in de post ) op dat moment kom jij dus terug op je woorden, waardoor het officele ontslag traject in moet gaan...
( heeft weinig te maken met probleem van de TS, maar vond het toch de moeite waard het te melden )
Succes met een nieuwe baan vinden en je ouders TS
Verwijderd
In dit geval ging het om een werkgever welke de verantwoordelijkheid bij een werknemer heeft geplaatst (zoek zelf naar een vervanger als je ziek bent) en blijkbaar aangegeven dat de werknemer niet meer hoeft terug te komen. Hoewel naar Amerikaans model is deze werkwijze hier natuurlijk ongepast. Rakkerenzo heeft nu gelukkig een andere baan waarbij ik hoop dat hij daar verder kan groeien in zowel functie als salaris.
voor wie is dit bedoeld ?Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:50:
Hoewel je gelijk hebt betreft het hier nog geen mondelinge overeenkomst tenzij de werkgever het kan aantonen.
Aha voor mij dus,
Neem van mij aan..dat dat kan gelden als mondelingen overeenkomst :-)
Verwijderd
Ja.. maar dan nog: de tekst is zoals deze:roy2001 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:55:
[...]
Aha voor mij dus,
Neem van mij aan..dat dat kan gelden als mondelingen overeenkomst :-)
Zegt hij ineens tegen mij: "Het wordt tijd dat je een andere baan gaat zoeken, dag Rob!!". Ik toen niet wat ik moest zeggen heb gezegd van: "Ja, kweenie ". Daarna werd de hoorn door mn baas erop gegooid.
Er is dus alleen sprake van een eenzijdige overeenkomst (die van 'de baas'). Daarbij ga ik er van uit dat 'de baas' het gesprek niet heeft opgenomen. Hij heeft dus nog te maken met bewijslast. Rakkerenzo heeft gelukkig nu een andere job.
in geval van ts heb je zeker gelijk, lees mijn verhaal nog een x-tje.. en als je zo antwoord geeft dan kan het wel leuk gespeeld worden door rechtsadvocaat..Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:00:
[...]
Ja.. maar dan nog: de tekst is zoals deze:
Zegt hij ineens tegen mij: "Het wordt tijd dat je een andere baan gaat zoeken, dag Rob!!". Ik toen niet wat ik moest zeggen heb gezegd van: "Ja, kweenie ". Daarna werd de hoorn door mn baas erop gegooid.
Er is dus alleen sprake van een eenzijdige overeenkomst (die van 'de baas'). Daarbij ga ik er van uit dat 'de baas' het gesprek niet heeft opgenomen. Hij heeft dus nog te maken met bewijslast. Rakkerenzo heeft gelukkig nu een andere job.
Roy is erg benieuwd na de reactie van de ouders !
Verwijderd
Sterkte dude.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 15:24 ]
Zo ik ben weer klaarVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:00:
Rakkerenzo Rakkerzero heeft gelukkig nu een andere job.
Afwassen in een catering bedrijf bevalt me prima.
Eens kijken hoelang ik het kan volhouden
ja, een oud klasgenoot
Verder allemaal ouwe tantes
roy2001 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:32:
[...]
is da oud klasgenootje ook lekkerNee
al gepraat met je ouders ? Nee
[ Voor 35% gewijzigd door Zeror op 26-07-2006 15:37 ]
is da oud klasgenootje ook lekkerRakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:30:
[...]
ja, een oud klasgenoot
Verder allemaal ouwe tantes
al gepraat met je ouders ?
[ Voor 9% gewijzigd door Vecodo op 26-07-2006 15:32 ]
Verwijderd
Zoals als talloze keren vermeld: "Je kon er niks aan doen"
Laat die baas maar lekker in de str**t zakken.
Er zijn zat dingen in het leven die belangrijker zijn dan een baantje bij de super.
Ik wil iedereen bedanken voor de steun die ze mij hebben gegeven
hehe, maar wat zeiden je ouders nouRakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:45:
IK zou het btw zo vergeten.
Ik wil iedereen bedanken voor de steun die ze mij hebben gegeven
IK moet het nog vertellen. Ik wacht ff totdat mn broertje thuis is (werk in dezelfde supermarkt) die is inmiddels helemaal op de hoogte en kan goeie steun bieden als ik het ga vertellen aan mn ouders.
Success.Rakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:22:
[...]
IK moet het nog vertellen. Ik wacht ff totdat mn broertje thuis is (werk in dezelfde supermarkt) die is inmiddels helemaal op de hoogte en kan goeie steun bieden als ik het ga vertellen aan mn ouders.
good luckRakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:22:
[...]
je hebt het prima geregeld zo.
Grappig genoeg is het dan de claim van de werkgever ("hij heeft mondeling ingestemd met aangeboden ontslag") tegen die van de werknemer ("ik heb dat nooit gezegd"), zeker als er niks is opgenomen, of er getuigen bij zijn geweest. Dat houdt m.i. geen stand.roy2001 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:04:
in geval van ts heb je zeker gelijk, lees mijn verhaal nog een x-tje.. en als je zo antwoord geeft dan kan het wel leuk gespeeld worden door rechtsadvocaat..
Toch jammer dat Rakkerzero ergens anders aan de slag is: Nu heeft de oude werkgever (weer?) de bevestiging dat 'ie zo z'n overtallige "ouwe lullen" eruit kan sodemieteren.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
De grote baas is terug van vakantie en hoorde van het hele verhaal van de bedrijfsleider.
Bedrijfsleider heeft van de baas op zn sodemieter gekregen, omdat ie totaal verkeerd gehandeld heeft in de situatie, vond mn baas.
Hij belt me komende week op om even een gesprek aan te gaan over wat er precies gebeurd is en wat de toekomst is. Er is grote kans dat ik gewoon terug kan komen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
toppieRakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:03:
Ik heb vandaag positief nieuws gehoord vanuit Super de Boer ( <-- wonder!! )
De grote baas is terug van vakantie en hoorde van het hele verhaal van de bedrijfsleider.
Bedrijfsleider heeft van de baas op zn sodemieter gekregen, omdat ie totaal verkeerd gehandeld heeft in de situatie, vond mn baas.
Hij belt me komende week op om even een gesprek aan te gaan over wat er precies gebeurd is en wat de toekomst is. Er is grote kans dat ik gewoon terug kan komen.
Maar wat zeiden je ouders nou?

Ahhh goed om te horen! Die bedrijfsleider is zo te horen net zo eerlijk als ie dom is, als ie de waarheid zo verteld heeft aan zijn baas.Rakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:03:
Ik heb vandaag positief nieuws gehoord vanuit Super de Boer ( <-- wonder!! )
Wil je daar echter liever terug of blijf je bij het afwassen? Je hebt de luxe van het ontbreken van een opzegtermijn bij die baan, dat is natuurlijk wel handig.
Saved by the buoyancy of citrus
IK weet niet of ik nog wel bij super de boer wil blijven werken. Ik denk dat als ik weer terug ga dat de baas, degene die mn "ontslagen" heeft, geen gezellig gezelschap zal zijn voor me. Het afwassen bevalt me prima, tijd is zo voorbijCyphax schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:21:
[...]
Ahhh goed om te horen! Die bedrijfsleider is zo te horen net zo eerlijk als ie dom is, als ie de waarheid zo verteld heeft aan zijn baas.
Wil je daar echter liever terug of blijf je bij het afwassen? Je hebt de luxe van het ontbreken van een opzegtermijn bij die baan, dat is natuurlijk wel handig.
Was op zich wel grappig toen ik daar aankwam. Mn vader werkt bij het bedrijf waar die catering in gevestigd is. Ik hoefden me amper voor te stellen of ze zeiden al van: "Jij ben een zoon van Ad Kayen". Ze konden me vader dus. Samen met de rest van mn halve familie die daar ooit gewerkt heeft.
Maar goed, mn ouders weten vooralsnog niks van de situatie af.
heb je 't je ouders nou al verteld

Hello. Is it me you're looking for?
Is weer eens wat anders dan voor de tiende keer in korte tijd hetzelfde topic voorbij zien komeniamerwin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:45:
Effe een topic uit 2006 hoogschoppen, waarom ook niet?
Geeft @Zeror wel een mooie kans om met een gigantische update te komen over hoe het is afgelopen, hoe hij erop terugkijkt en wat voor werk hij nu heeft
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Dat ligt er aan; zijn ze ondertussen al terug van vakantie?Seraphin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:51:
De belangrijkste onbeantwoorde vraag blijft: heeft @Zeror het zijn ouders nou al verteld?
Insert vies grapje hier
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Dit topic is gesloten.