Ontslagen bij huidige bijbaantje, wat nu te doen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.238 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel je gelijk hebt betreft het hier nog geen mondelinge overeenkomst tenzij de werkgever het kan aantonen. Ik heb zoiets in het verleden meegemaakt en - omdat het om boventalligheid ging - heb ik mijn voormalig werkgever redelijk kaal geplukt (anderhalf jaar salaris extra gevangen zeg maar).

In dit geval ging het om een werkgever welke de verantwoordelijkheid bij een werknemer heeft geplaatst (zoek zelf naar een vervanger als je ziek bent) en blijkbaar aangegeven dat de werknemer niet meer hoeft terug te komen. Hoewel naar Amerikaans model is deze werkwijze hier natuurlijk ongepast. Rakkerenzo heeft nu gelukkig een andere baan waarbij ik hoop dat hij daar verder kan groeien in zowel functie als salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:50:
Hoewel je gelijk hebt betreft het hier nog geen mondelinge overeenkomst tenzij de werkgever het kan aantonen.
voor wie is dit bedoeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy2001 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:51:
[...]

voor wie is dit bedoeld ?
Roy2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Aha voor mij dus,
Neem van mij aan..dat dat kan gelden als mondelingen overeenkomst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy2001 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:55:
[...]

Aha voor mij dus,
Neem van mij aan..dat dat kan gelden als mondelingen overeenkomst :-)
Ja.. maar dan nog: de tekst is zoals deze:

Zegt hij ineens tegen mij: "Het wordt tijd dat je een andere baan gaat zoeken, dag Rob!!". Ik toen niet wat ik moest zeggen heb gezegd van: "Ja, kweenie ". Daarna werd de hoorn door mn baas erop gegooid.

Er is dus alleen sprake van een eenzijdige overeenkomst (die van 'de baas'). Daarbij ga ik er van uit dat 'de baas' het gesprek niet heeft opgenomen. Hij heeft dus nog te maken met bewijslast. Rakkerenzo heeft gelukkig nu een andere job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:00:
[...]

Ja.. maar dan nog: de tekst is zoals deze:

Zegt hij ineens tegen mij: "Het wordt tijd dat je een andere baan gaat zoeken, dag Rob!!". Ik toen niet wat ik moest zeggen heb gezegd van: "Ja, kweenie ". Daarna werd de hoorn door mn baas erop gegooid.

Er is dus alleen sprake van een eenzijdige overeenkomst (die van 'de baas'). Daarbij ga ik er van uit dat 'de baas' het gesprek niet heeft opgenomen. Hij heeft dus nog te maken met bewijslast. Rakkerenzo heeft gelukkig nu een andere job.
in geval van ts heb je zeker gelijk, lees mijn verhaal nog een x-tje.. en als je zo antwoord geeft dan kan het wel leuk gespeeld worden door rechtsadvocaat..

Roy is erg benieuwd na de reactie van de ouders !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou me niet eens meer zorgen maken om de reactie van je ouders, ik weet natuurlijk niet hoe ze zijn en jij wel maar als jij alle wijsheden van dit topic op tafel legt duidelijk laat zien hoeveel tijd en moeite jij hier in heb gestopt en zelfs al vervangent werk hebt gevonden dan zie ik geen 1 reden om boos op jou te worden je hebt zo ongeveer alles goed gedaan wat kon. En als jij vast aangenomen was bij de super dan kunnen ze je dus niet zomaar ontslaan. Je kunt naar een rechtswinkel (voor de lol wie niet waagt wie niet wint) en daar vragen wat hun voor je kunnen doen het zijn namelijk in feite advocaten...en het is gratis ;).

Sterkte dude.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:00:
Rakkerenzo Rakkerzero heeft gelukkig nu een andere job.
Zo ik ben weer klaar :)
Afwassen in een catering bedrijf bevalt me prima.
Eens kijken hoelang ik het kan volhouden :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja? Nog leuke meid-collega's erbij? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:25:
Ja? Nog leuke meid-collega's erbij? :D
ja, een oud klasgenoot :|
Verder allemaal ouwe tantes 8)
roy2001 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:32:
[...]

is da oud klasgenootje ook lekker :P Nee
al gepraat met je ouders ? Nee
;)

[ Voor 35% gewijzigd door Zeror op 26-07-2006 15:37 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Rakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:30:
[...]

ja, een oud klasgenoot :|
Verder allemaal ouwe tantes 8)
is da oud klasgenootje ook lekker :P
al gepraat met je ouders ?

[ Voor 9% gewijzigd door Vecodo op 26-07-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou net het hele topic doorgelezen. Vervelende situatie. Ik hoop dat je nieuwe baantje je bevalt.... succes in ieder geval. En je ouders zullen het nu toch zeker geen probleem meer vinden?

Zoals als talloze keren vermeld: "Je kon er niks aan doen"

Laat die baas maar lekker in de str**t zakken.

Er zijn zat dingen in het leven die belangrijker zijn dan een baantje bij de super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
IK zou het btw zo vergeten.

Ik wil iedereen bedanken voor de steun die ze mij hebben gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Rakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:45:
IK zou het btw zo vergeten.

Ik wil iedereen bedanken voor de steun die ze mij hebben gegeven :)
hehe, maar wat zeiden je ouders nou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
roy2001 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:20:
[...]

hehe, maar wat zeiden je ouders nou :P
IK moet het nog vertellen. Ik wacht ff totdat mn broertje thuis is (werk in dezelfde supermarkt) die is inmiddels helemaal op de hoogte en kan goeie steun bieden als ik het ga vertellen aan mn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Rakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:22:
[...]

IK moet het nog vertellen. Ik wacht ff totdat mn broertje thuis is (werk in dezelfde supermarkt) die is inmiddels helemaal op de hoogte en kan goeie steun bieden als ik het ga vertellen aan mn ouders.
Success.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Rakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:22:
[...]

good luck
je hebt het prima geregeld zo.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

roy2001 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:04:
in geval van ts heb je zeker gelijk, lees mijn verhaal nog een x-tje.. en als je zo antwoord geeft dan kan het wel leuk gespeeld worden door rechtsadvocaat..
Grappig genoeg is het dan de claim van de werkgever ("hij heeft mondeling ingestemd met aangeboden ontslag") tegen die van de werknemer ("ik heb dat nooit gezegd"), zeker als er niks is opgenomen, of er getuigen bij zijn geweest. Dat houdt m.i. geen stand.

Toch jammer dat Rakkerzero ergens anders aan de slag is: Nu heeft de oude werkgever (weer?) de bevestiging dat 'ie zo z'n overtallige "ouwe lullen" eruit kan sodemieteren.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb vandaag positief nieuws gehoord vanuit Super de Boer ( <-- wonder!! )
De grote baas is terug van vakantie en hoorde van het hele verhaal van de bedrijfsleider.
Bedrijfsleider heeft van de baas op zn sodemieter gekregen, omdat ie totaal verkeerd gehandeld heeft in de situatie, vond mn baas.
Hij belt me komende week op om even een gesprek aan te gaan over wat er precies gebeurd is en wat de toekomst is. Er is grote kans dat ik gewoon terug kan komen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Kijk aan, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Rakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:03:
De grote baas is terug van vakantie en hoorde van het hele verhaal van de bedrijfsleider.
Bedrijfsleider heeft van de baas op zn sodemieter gekregen, omdat ie totaal verkeerd gehandeld heeft in de situatie, vond mn baas.
Hij belt me komende week op om even een gesprek aan te gaan over wat er precies gebeurd is en wat de toekomst is. Er is grote kans dat ik gewoon terug kan komen.

_/-\o_
toppie
Maar wat zeiden je ouders nou? O-)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
Rakkerzero schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:03:

_/-\o_
Ahhh goed om te horen! Die bedrijfsleider is zo te horen net zo eerlijk als ie dom is, als ie de waarheid zo verteld heeft aan zijn baas. :D
Wil je daar echter liever terug of blijf je bij het afwassen? Je hebt de luxe van het ontbreken van een opzegtermijn bij die baan, dat is natuurlijk wel handig. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Cyphax schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:21:
[...]

Ahhh goed om te horen! Die bedrijfsleider is zo te horen net zo eerlijk als ie dom is, als ie de waarheid zo verteld heeft aan zijn baas. :D
Wil je daar echter liever terug of blijf je bij het afwassen? Je hebt de luxe van het ontbreken van een opzegtermijn bij die baan, dat is natuurlijk wel handig. :)
IK weet niet of ik nog wel bij super de boer wil blijven werken. Ik denk dat als ik weer terug ga dat de baas, degene die mn "ontslagen" heeft, geen gezellig gezelschap zal zijn voor me. Het afwassen bevalt me prima, tijd is zo voorbij :P . Aangezien dat maar werk is vanuit tempo team ben ik benieuwd hoe lang ik daar mag blijven.
Was op zich wel grappig toen ik daar aankwam. Mn vader werkt bij het bedrijf waar die catering in gevestigd is. Ik hoefden me amper voor te stellen of ze zeiden al van: "Jij ben een zoon van Ad Kayen". Ze konden me vader dus. Samen met de rest van mn halve familie die daar ooit gewerkt heeft.

Maar goed, mn ouders weten vooralsnog niks van de situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ey Rakkert
heb je 't je ouders nou al verteld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sage_
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 03-06-2023
Ik heb exact het zelfde probleem heb van 2018 tot laatste tot 20 mei 2023, gelukkig is het wel bij mij goed afgesloten, maar ze moeten altijd een maand van de voren het aangeven zodat gelijk een nieuw baantje kan regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:12
Effe een topic uit 2006 hoogschoppen, waarom ook niet? -O-

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

iamerwin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:45:
Effe een topic uit 2006 hoogschoppen, waarom ook niet? -O-
Is weer eens wat anders dan voor de tiende keer in korte tijd hetzelfde topic voorbij zien komen :9

Geeft @Zeror wel een mooie kans om met een gigantische update te komen over hoe het is afgelopen, hoe hij erop terugkijkt en wat voor werk hij nu heeft :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Seraphin

Meep?

De belangrijkste onbeantwoorde vraag blijft: heeft @Zeror het zijn ouders nou al verteld?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Seraphin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:51:
De belangrijkste onbeantwoorde vraag blijft: heeft @Zeror het zijn ouders nou al verteld?
Dat ligt er aan; zijn ze ondertussen al terug van vakantie?

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic na 17(!) jaar kicken is niet de bedoeling op Tweakers. Ik doe dit topic dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.