Ik heb een nieuwe configuratie samengesteld:
Moederbord: Asus P5W DH Deluxe 211
Processor: Core 2 Duo (Conroe) E6700 539
Werkgeheugen: OCZ2P8002GK (2gb DDR2 PC6400 800mhz 209
Monitor: Dell UltraSharp™ 2407WFP 948
Grafische kaart: Asus EN 7950GX2 /2PHT/1G 557
Western Digita l2x wd Raptor WD740GD (in Raid0 opstelling) 302
Barracuda 7200.10 (7200rpm 16mb cache 250gb opslag 85
Behuizing:Antec Sonata 2 Zwart 113
Koeling: Processor Termal Take - Big Typhoon 36
Voeding (als ik het goed heb inbegrepen bij procesor 0
Logitech G15 Gaming Keyboard en G7 Laser cordless Mouse 145
Geluidskaart (GEEN ga voor board-on geluid van moederbord) 0
Boxen: Creative Inspire T7900 9
DVD-Schrijver: Nec ND-4571 zwart 37
DVD-speler:Asus DVD-E616P2 21
TOTAAL 3.300
Veel tweakers stelden voor om de E6700 conroe om te ruilen naar een E6600 en dan over te clocken. Dit doe ik liever niet. Wil liever de E6700 overclocken naar rond de 3,2 ghz.
Ook de monitor heeft een flink effect op de prijs maar die dell is zo enorm gelikt dat ik m toch erg graag in het systeem wil houden. Of iemand moet andere ideeen hebben? Wat zijn jullie ervaringen met breedbeeld trouwens?
Wellicht ga ik nog besparen op toetsenbord en muis. Ze zijn voornamelijk erg mooi. Ik ben nog niet erg overtuigd van het feit dat ze echt zoveel "beter" presteren dan normale goedkopere toetsenborden en muizen.
Ik heb nog wat vragen:
1) Ik dacht te lezen dat in de behuizing van de Antec Sonata 2 al standaard een voeding wordt meegeleverd van 450 watt zie hier:
http://www.azerty.nl/prod...ntec-sonata-ii-zwart.html
Houdt die voeding in dat hij al standaard wordt meegeleverd of moet je deze er nog bij nemen?
2) Wat vinden julli van de gekozen behuizing/koeling/voeding??
3) Daarnaast hecht ik niet veel waarde aan een goed geluidssysteem. Enige voorwaarde is dat geluid wel enigszins zuiver dient te wezen en zonder kraken op normaal geluidsniveau. Vandaar ervoor gekozen om de sound van de moederkaart te nemen met een vrij standaard box erbij. Nu is mijn vraag of de kwaliteit van de sound van de moederkaart voldoende is om te gamen?
4) Een antal tweakers heeft mij aangeraden om 2 raptors te kopen en voor raid0 te gaan met de harddisk. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit. Gezien de extra kosten (2x raptor + opslag = 400 euro tegenover ongeveer 100 euro) weet ik niet of raptors dit waard zijn. Wat zijn jullie ervaringen hierin?
5) Indien ik de processor ga overclocken naar ongeveer 3,2 Ghz heb ik dan voldoende koeling staan nu of raden jullie mij andere mogelijkheden aan?
6) ik heb een en ander samengesteld op azerty.nl. Zover ik weet zetten deze geen pc in elkaar. Kun je voor het inbouwen van een configuratie ook gewoon bij de plaatselijke pc-boer terecht zonder daar de spullen te kopen?
Graag hoor ik van jullie medetweakers!
Gegroet
Andre