Het werd hoog tijd om het huidige systeem (AMD Athlon 1100) te wijzigen naar een nieuw systeem. Het doel hierbij is een ultra high end gaming systeem op de toekomst gericht. Het is de bedoeling om met het nieuwe systeem voorlopig geen upgrades te doen.
Na veel reviews en forum topics te hebben gelezen heb ik een configuratie samengesteld. Ik start dit topic voornamelijk om enige vragen van mijn zijde beantwoord te zien (hoop ik). Aan de andere kant ben ik zelf weinig topics tegen gekomen over het samenstellen van high end systemen. De meeste zijn gericht op budget-systemen. Wellicht is er interesse aan een topic dat over het hogere pc-segment gaat.
Het volgende is de samenstelling. Moet bij worden vermeld dat enige kennis wel aanwezig is omtrent hardware maar specifieke/gerichte kennis aan mij ontbreekt. Vandaar de start van dit topic. (Max budget 3500-4000,-)
Moederbord: 211,-
Asus P5W DH Deluxe
Processor: 539,-
1x Core 2 Duo (Conroe) E6700
Geheugen: 458,-
1x Corsair TWIN2x2048-8500C5 2gb
Grafische kaart: 557,-
1x Asus EN 7950GX2 /2PHT/1G
Harde Schijf 73,-
1x Maxtor Diamond Max 10
Geluidskaart: 160,-
Creative Soundblaster X-Fi Platinum
Geluidsboxen 97,-
Creative Inspire T7900
Monitor 948,-
Dell UltraSharp 2407WFP
Toestenbord/muis 145,-
Logitech G15 Gaming Keyboard
Logitech G7 Laser Cordless Mouse
Printer 74,-
HP Deskjet 5940
DVD-Schrijver 38,-
Asus DRW1608P3S
DVD-Speler 21,-
Asus DVD-E616P2
Behuizing:
???
Koelers (CPU/grafische kaart/Geheugen):
???
Voeding:
???
Momenteel is het prijskaartje 3.321,-
Mijn vragen:
1) Ik ben van plan met het PC8500 geheugen te gaan overclocken maar geenszins extreem. Grafische kaart hoop ik naar 3,4ghz te brengen. Kan ik dit resultaat ook met ander cq goedkoper geheugen bereiken? Zo ja, lever ik dan veel aan prestaties in?
2) De grafische kaart is nu de 7950GX2. Kan ik dit beter wijzigen naar SLI en bijvoorbeeld 2x 7900GTX? Indien ik ga voor SLI configuratie, dient dit nog op een bepaalde manier te worden geinstalleerd of gaat dit vanzelf?
3) Indien er wordt overclockt, welke koelers heb ik nodig en voor welke onderdelen? Ik heb wat dat betreft totaal geen verstand van koelers helaas...
4) Waar zal in de toekomst (of nu al) de botleneck in het systeem gaan komen? en waarom?
5) Kunnen jullie me een bepaald type behuizing aanraden? De markt is erg ondoorzichtelijk en kan helaas weinig reviews vinden op tweakers.net
Hopelijk weten jullie antwoorden op deze vragen. Commentaar op het systeem sta ik altijd voor open!
Alvast hartelijk bedankt voor de genomen moeite!
Andre
Na veel reviews en forum topics te hebben gelezen heb ik een configuratie samengesteld. Ik start dit topic voornamelijk om enige vragen van mijn zijde beantwoord te zien (hoop ik). Aan de andere kant ben ik zelf weinig topics tegen gekomen over het samenstellen van high end systemen. De meeste zijn gericht op budget-systemen. Wellicht is er interesse aan een topic dat over het hogere pc-segment gaat.
Het volgende is de samenstelling. Moet bij worden vermeld dat enige kennis wel aanwezig is omtrent hardware maar specifieke/gerichte kennis aan mij ontbreekt. Vandaar de start van dit topic. (Max budget 3500-4000,-)
Moederbord: 211,-
Asus P5W DH Deluxe
Processor: 539,-
1x Core 2 Duo (Conroe) E6700
Geheugen: 458,-
1x Corsair TWIN2x2048-8500C5 2gb
Grafische kaart: 557,-
1x Asus EN 7950GX2 /2PHT/1G
Harde Schijf 73,-
1x Maxtor Diamond Max 10
Geluidskaart: 160,-
Creative Soundblaster X-Fi Platinum
Geluidsboxen 97,-
Creative Inspire T7900
Monitor 948,-
Dell UltraSharp 2407WFP
Toestenbord/muis 145,-
Logitech G15 Gaming Keyboard
Logitech G7 Laser Cordless Mouse
Printer 74,-
HP Deskjet 5940
DVD-Schrijver 38,-
Asus DRW1608P3S
DVD-Speler 21,-
Asus DVD-E616P2
Behuizing:
???
Koelers (CPU/grafische kaart/Geheugen):
???
Voeding:
???
Momenteel is het prijskaartje 3.321,-
Mijn vragen:
1) Ik ben van plan met het PC8500 geheugen te gaan overclocken maar geenszins extreem. Grafische kaart hoop ik naar 3,4ghz te brengen. Kan ik dit resultaat ook met ander cq goedkoper geheugen bereiken? Zo ja, lever ik dan veel aan prestaties in?
2) De grafische kaart is nu de 7950GX2. Kan ik dit beter wijzigen naar SLI en bijvoorbeeld 2x 7900GTX? Indien ik ga voor SLI configuratie, dient dit nog op een bepaalde manier te worden geinstalleerd of gaat dit vanzelf?
3) Indien er wordt overclockt, welke koelers heb ik nodig en voor welke onderdelen? Ik heb wat dat betreft totaal geen verstand van koelers helaas...
4) Waar zal in de toekomst (of nu al) de botleneck in het systeem gaan komen? en waarom?
5) Kunnen jullie me een bepaald type behuizing aanraden? De markt is erg ondoorzichtelijk en kan helaas weinig reviews vinden op tweakers.net
Hopelijk weten jullie antwoorden op deze vragen. Commentaar op het systeem sta ik altijd voor open!
Alvast hartelijk bedankt voor de genomen moeite!
Andre