Sonata/4400+X2/8R32MPV/X1900XT weigert op te starten

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-08 16:02
Hoi.
Ik ben een redelijke leek wat PC bouwen betreft (tweede poging - eerste ging wel goed).
Nieuw gekocht:
Antec Lifestyle Sonata 2 ATX kast
Asus A8R32 MVP Deluxe moederbord
AMD Athlon 4400+ 64 X2 Dual Core
Sapphire Radeon X1900XT PCI-e (Crossfire Ready) gpu
2x Corsair DDR400 512mb

Wat oudere componenten zijn een Maxtor 160gb 7200rpm HDD, en een DVD- en CD-rom drive.

Alle verbindingen driemaal nagekeken, het LEDje op het moederbord geeft aan dat er stroom is, maar opstarten ho maar (PSU slaat niet eens aan). Ook zonder HDD en/of CD/DVD-rom, met verschillende combinaties van de DIMMetjes, en met en zonder de 12V aansluiting.

Ik dacht na >jaar met 300- en 500mhz PCs te hebben gewerkt eindelijk weer eens aan het gamen te kunnen slaan maar heb iets te vroeg gejuigd :)

[ Voor 4% gewijzigd door nuklor op 29-06-2006 21:40 . Reden: A8R32 MVP dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je fans beginnen wel te draaien? Of heb je geen fans? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

PSU slaat niet aan???....heb je powerbutton goed zitten

edit: Afstandsbusje gebruikt en op de juiste plaats?
Voeding wel in orde?
12v 4pins aangesloten

[ Voor 52% gewijzigd door silitek op 29-06-2006 14:32 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:16:
Je fans beginnen wel te draaien? Of heb je geen fans? :+
Ben niet zo populair :+
Nee fans draaien ook niet (een in de PSU, een in de kast, en een op de gpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 16:43
Het klinkt een beetje stom, maar toch vraag ik het.

Weet je zeker dat je de powerbutton goed hebt aangesloten en niet misschien de power en reset button hebt omgewisseld?

Ik ben te traag.

[ Voor 8% gewijzigd door yogy op 29-06-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
silitek schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:29:
PSU slaat niet aan???....heb je powerbutton goed zitten
Ook tig keer nagekeken... zelfs een setup geprobeerd met alleen CPU, GPU, 1 reepje geheugen, en de Power knop aangesloten (dus reset, speaker, LEDjes etc allemaal los)
edit: Afstandsbusje gebruikt en op de juiste plaats?
Voeding wel in orde?
12v 4pins aangesloten
Afstandsbusje? Wasda?
12V is aangesloten (ook zonder geprobeerd dus).
Voeding is nieuw (hoort bij de ATX kast), en geeft 't moederbord wel genoeg stroom voor z'n onboard LEDje. Maar ja of die dan verder in orde is...?

[ Voor 40% gewijzigd door nuklor op 29-06-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

nuklor schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:33:
[...]

Ook tig keer nagekeken... zelfs een setup geprobeerd met alleen CPU, GPU, 1 reepje geheugen, en de Power knop aangesloten (dus reset, speaker, LEDjes etc allemaal los)
Probeer een start doormiddel van een schroevendraaier te maken. Powerbutton kan kadukie zijn.

Als je geen afstandsbusjes gebruikt heb als de sodemieter de boel van stroom af.....deze heb je nodig om je mobo van afstand te houden in je kast!!!.... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 29-06-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
silitek schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:35:
[...]

Probeer een start doormiddel van een schroevendraaier te maken. Powerbutton kan kadukie zijn.
Zal ik vanmiddag inderdaad even proberen (in principe jumper op de pinnetjes bedoel je dan neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:11

Sa1

nuklor schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:38:
[...]

Zal ik vanmiddag inderdaad even proberen (in principe jumper op de pinnetjes bedoel je dan neem ik aan?)
nou nee, hij bedoelt een schroeven draaier :P, maar een jumpertje zou ook kunnen, maar er wel weer af halen. anders houdt hij hem 4 sec in en gaat ie weer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

TS weet niet wat afstandsbusjes zijn............denk dat daar het probleem zit.

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 29-06-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 16:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
silitek schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:35:
[...]

Als je geen afstandsbusjes gebruikt heb als de sodemieter de boel van stroom af.....deze heb je nodig om je mobo van afstand te houden in je kast!!!.... 8)7
Ach de standoffs, zeg dat dan 8)7 ja die zitten goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

nuklor schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:49:
[...]

Ach de standoffs, zeg dat dan 8)7 ja die zitten goed.
Ok dan, blijf de schroeven draaier over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
Wel een mooie link, handig als referentie, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
Sa1 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:42:
[...]
nou nee, hij bedoelt een schroeven draaier :P, maar een jumpertje zou ook kunnen, maar er wel weer af halen. anders houdt hij hem 4 sec in en gaat ie weer uit..
Relatief gezien, ten opzichte van de gemiddelde Tweaker, ben ik een leek, maar ik ga toch echt niet een jumpertje op willekeurige pinnetjes zetten :+. Was even een foute woordkeuze, maar we begrijpen elkaar :P

Bedankt allen, ik zal zoals gezegd dat vanmiddag even proberen, meld ik me daarna weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
Helaas, dat heeft niet mogen baten.

Ik wilde tevens proberen met een Sonata I de boel aan te sluiten (dat is een up and running pc), maar die voeding is niet compatibel met het moederbord. Kan dus niet checken of het aan de voeding ligt.

Iemand nog een ingeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
weet niet eens of het op je mobo zit, maar heb je die extra mobo aansluiting op je mobo ingestoken. Je hebt al een 20/24 pins stekker erin, maar er moet ook nog op 'n andere plek op het mobo een stroomdraadje in worden gestoken .. met 4 draden in vierkante vorm ^^ :P volgens mij zit dat op ieder mobo, kan zijn dat ik me vergis maar goed nooit geschoten is altijd mis he ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
Pilske schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:31:
weet niet eens of het op je mobo zit, maar heb je die extra mobo aansluiting op je mobo ingestoken. Je hebt al een 20/24 pins stekker erin, maar er moet ook nog op 'n andere plek op het mobo een stroomdraadje in worden gestoken .. met 4 draden in vierkante vorm ^^ :P volgens mij zit dat op ieder mobo, kan zijn dat ik me vergis maar goed nooit geschoten is altijd mis he ! :P
Yep, da's de 12V, heb ik met en zonder geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuklor,

Ik heb zo' n idee dat bij jou ook de moederbord en de voeding van Sonata II elkaar niet mogen.

Bij mij was het 8 maanden terug ( wel is waar met ASrockdual- SATA2 moederbord), zelfde het geval
Ik kon het ook niet aan de praat krijgen .

Uiteindelijk is gebleken, dat voeding die in SonataII is ingebouwd niet 100% compatible was met mijn moederbord. Na Vervanging van de voeding draaide alles meteen .

Ik denk dus bij jou het ook geval kan zijn.Die Sonata mooie kast maar die voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:53:
Nuklor,

Ik heb zo' n idee dat bij jou ook de moederbord en de voeding van Sonata II elkaar niet mogen.

Bij mij was het 8 maanden terug ( wel is waar met ASrockdual- SATA2 moederbord), zelfde het geval

Uiteindelijk is gebleken, dat voeding die in SonataII is ingebouwd niet 100% compatible was met mijn moederbord. Na Vervanging van de voeding draaide alles meteen .

Ik denk dus bij jou het ook geval kan zijn.Die Sonata mooie kast maar die voeding...
Hoi, ik heb wel gelezen dat Antec de voeding van de Sonata II al eens heeft vervangen - door degene die er bij mij nu in zit (SP-450P, 450 watt SmartPower 2.0).
Weet je toevallig nog of dat de voeding was die jouw Sonata II ook huisde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:53:
Nuklor,

Maar 1 manier om daarachter te komen: hotwire de voeding. Dan moet je het groene kabeltje van de ATX-stekker verbinden met een willekeurig zwart kabeltje uit de ATX-stekker. Als het goed is slaat de voeding dan aan. Dit kan je doen met een paperclipje of een stukje ijzerdraad.

Als dit wel werkt, dan kan het aan je moederbord liggen. Werkt je voeding dan nog steeds niet, dan is je voeding kapot.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
Paddixx schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:59:
[...]

Maar 1 manier om daarachter te komen: hotwire de voeding. Dan moet je het groene kabeltje van de ATX-stekker verbinden met een willekeurig zwart kabeltje uit de ATX-stekker. Als het goed is slaat de voeding dan aan. Dit kan je doen met een paperclipje of een stukje ijzerdraad.

Als dit wel werkt, dan kan het aan je moederbord liggen. Werkt je voeding dan nog steeds niet, dan is je voeding kapot.
Dat zal 'm zijn dan, hij deed ernstig weinig...
Stak niet eens spectaculair m'n haar in de fik of zo, wat een anticlimax :+

Dat wordt contact Antec. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:29

_AvA_

en dat ben zo.

nuklor schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:11:
[...]

Dat zal 'm zijn dan, hij deed ernstig weinig...
Stak niet eens spectaculair m'n haar in de fik of zo, wat een anticlimax :+

Dat wordt contact Antec. Bedankt voor de tips!
Eigenlijk heeft je sonata met smartpower 2.0 te weinig stand-by spanning om sluiting te creeeren en de voeding aan te zetten... Kies een ander merk voeding...

Geloof me maar, ik heb inmiddels duizenden reply's doorgelezen, want mijn sys (sig) start oook niet op... maar dat is dan wel met een asus voeding, maar ik kom die topics veel tegen over de sonata...

Owja, antec maakt hen PSU's niet zelf meer....

Kies een Spire, Tagan of Coolermaster, Aopen, Zalman, of ander A-merk

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

_AvA_ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:41:
[...]

Eigenlijk heeft je sonata met smartpower 2.0 te weinig stand-by spanning om sluiting te creeeren en de voeding aan te zetten... Kies een ander merk voeding...
Dat zou echt onzin zijn. Dan zouden die voedingen er dus puur en alleen voor de sier in zitten. (8>

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
_AvA_ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:41:
[...]

Geloof me maar, ik heb inmiddels duizenden reply's doorgelezen, want mijn sys (sig) start oook niet op... maar dat is dan wel met een asus voeding, maar ik kom die topics veel tegen over de sonata...

Owja, antec maakt hen PSU's niet zelf meer....

Kies een Spire, Tagan of Coolermaster, Aopen, Zalman, of ander A-merk
Ik heb een mailtje via online support naar Antec gestuurd, met de melding dat de voeding niet aan slaat, en welk moederbord ik er bij gebruik. We zullen zien hoe ze reageren. Ik zal het hier weer vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
Updeetje: kunnen testen met de 380W voeding van m'n vorige kast (Sonata I), start als een trein.
De 450W voeding van de Sonata II aan het systeem gekoppeld wat nu in die eerste draait, en nul komma noppes.

Uiteraard dit aan Antec gemeld. Voeding kaduk, ik wil 'n nieuwe :Y)

Nu maar hopen dat dat niet al te lang op zich laat wachten..... hoewel, die grote vuurbal in de blauwe buitenwereld is wel aangenaam dit weekend geloof ik, dus misschien dat ik in de wachttijd me in die grote buitenkamer kan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuklor
Nog even ter info, ik heb nog steeds geen nieuwe voeding binnen. Antec verwees me naar de leverancier in Soest waar ik vervolgens (4/7) RMA heb aangevraagd.
5/7 pakje opgestuurd welke op de 9e of 10e bij hen bezorgd is (TPG tracken).
10/7 bericht in online systeem van leverancier geplaatst dat ze mijn pakje zouden moeten hebben, en dat ik graag een nieuwe retour ontvang.
Geen reactie, dus gebeld op 11/7 waarna ze reageerden via de online berichten dat ze mijn RMA bij de fabrikant (Antec dus) gaan aanmelden.
Hier reageerde ik op met de mededeling dat Antec mij heeft verteld (via hun RMA afdeling) dat mij zonder vertraging een vervangende voeding moet worden gestuurd - zo lopen de afspraken van Antec met de sellers.
Hier gingen ze tegenin met de melding dat ze van Antec directe toestemm nodig hebben, en dat hun RMA afdeling daar zo snel mogelijk mee aan de slag gaat.
13/7 weer een bericht geplaatst met de vraag of er al iets bekend is, en dat, gezien mij is verteld dat Antec er garant voor staat dat er vervanging komt, het wel erg lang duurt.
15/7 reageren ze hierop dat ze van "Antec zelf DIRECT toestemming" willen ontvangen, en dat ik hun e-mail adres naar Antec mag sturen. En of ik wens of ze mijn RMA alsnog verwerken.
17/7 gereageerd (weekendje uit geweest) met de (enigzins verontruste) stelling dat ik er van uit ga dat de RMA verwerking niet stil heeft gelegen. Contactgegevens Antec doorgestuurd.
17/7 (wow, snel!) antwoord gekregen: "Antec gaat niet over onze voorraad, onze policy of welk gebied dan ook. Dit betekend dat als u een RMA bij ons aanmeld, deze volledig volgens onze werkwijze gaat. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen, zodra er bericht is van Antec"

Mij overigens nog steeds niet duidelijk of ze nou van mij verwachten dat ik Antec contact met hen op laat nemen. Maar goed, dat doen we dan maar: mail naar Complaints van Antec gestuurd met bovenstaand verhaal er bij.

Die hebben gereageerd richting mijzelf en de leverancier, dat ik inderdaad een nieuwe voeding dien te ontvangen. En dat ze 'm zelf zullen sturen als de leverancier niet aan die eis kan voldoen.

Maar goed dat ik geen shopsurvey heb ingevuld na mijn aankoop...

En de AMDs zijn inmiddels ook weer stukken goedkoper.
Pagina: 1