Zeer binnenkort gaan we op vakantie een berg beklimmen waar de temperatuur zal zakken tot zo'n -20 graden. Het zal een paar dagen zo koud zijn en we willen Onze Canon Powershot Pro1 fotocamera en onze Panasonic 3CCD NV-GS75 videocamera meenemen tot op de top (als we dat halen). Nu hebben we bij allebei de apparaten een originele accu en een Lenmar imitatie accu.
-Voor de Canon zijn dat de Canon BP-511A 1390mAh en Lenmar DLC511 1300mAh
-Voor de Panasonic zijn dat de Panasonic CGA-DU12 1150 mAh en de Lenmar LIP21 2100mAh
De Lenmar accu's bevallen goed overigens. De reserve accu's zullen op het lichaam gedragen worden tijdens de reis omdat de kou natuurlijk van invloed zal zijn. Nou is mij verteld dat je ivm de kou beter een zo hoog mogelijke capaciteit van de accu kunt nemen omdat de werking procentueel afneemt door de kou.
Nu kun je bij Konijnenberg het volgende kopen:
Lenmar Li-Ion Canon BP-511 1300mAh voor EURO 25
Lenmar Li-Ion Panasonic CGA-DU21 2100mAh EURO 35
Totaal 60 euro
Bij de accushop ziet het er zo uit:
Canon BP-508 / BP-511 / BP-512 / BP-514 *power* 1700mAh voor 32,50 EUR
Panasonic CGR-DU21 / VW-VBD210 1800mAh voor 49,00 EUR
Totaal 81,50 euro
En als laatste waar ik heb gekeken (de ViMAC-direkt ook wel accuPLUS) ziet het er zo uit:
Accu BP-511 voor Canon EOS 10D/300D/D30/D60 BP511 1800mAh voor € 14,95
Accu CGA DU21 voor Panasonic 2300mAh voor € 29,95
Totaal: € 44,90
Bij konijnenberg kunnen we ze ophalen want dat is niet ver. De twee webshops hebben geen extra verzendkosten maar ik ben met beide niet bekend.
Vraag is nu, ook naar aanleiding van deze twee topics 1 2 , wat zouden jullie adviseren? Voor een no-name imitatie met hogere capaciteit of voor een "merk namaak" met een lagere capaciteit? En ook heel graag een waarom.
Uiteindelijk willen we dus drie accu's bij elk hebben, de twee die we al hadden en dus een paar nieuwe maar we weten niet of de kwaliteit van de accu's van accuplus (Vimac) en of die van de accushop wel goed zijn.
Kijk je puur naar prijs en capaciteit, dan wordt het Vimac maar ik ken het bedrijf niet en het heeft alleen een postbusnummer, geen adresgegevens (alleen Haaksbergen [is trouwens ook niet ver] en geen tel.nr.), daar ben ik een beetje huiverig voor.
Kijk je naar (bewezen) betrouwbaarheid dan ga je voor Konijnenberg.
Graag zou ik dus jullie mening hier lezen.
Edit1
zoek ik via google op accuplus en haaksbergen, vind ik dit
Eerste twee links verwijzen naar internetoplichting?
Edit2
Ik zit helemaal niet te denken aan Dell!
-Voor de Canon zijn dat de Canon BP-511A 1390mAh en Lenmar DLC511 1300mAh
-Voor de Panasonic zijn dat de Panasonic CGA-DU12 1150 mAh en de Lenmar LIP21 2100mAh
De Lenmar accu's bevallen goed overigens. De reserve accu's zullen op het lichaam gedragen worden tijdens de reis omdat de kou natuurlijk van invloed zal zijn. Nou is mij verteld dat je ivm de kou beter een zo hoog mogelijke capaciteit van de accu kunt nemen omdat de werking procentueel afneemt door de kou.
Nu kun je bij Konijnenberg het volgende kopen:
Lenmar Li-Ion Canon BP-511 1300mAh voor EURO 25
Lenmar Li-Ion Panasonic CGA-DU21 2100mAh EURO 35
Totaal 60 euro
Bij de accushop ziet het er zo uit:
Canon BP-508 / BP-511 / BP-512 / BP-514 *power* 1700mAh voor 32,50 EUR
Panasonic CGR-DU21 / VW-VBD210 1800mAh voor 49,00 EUR
Totaal 81,50 euro
En als laatste waar ik heb gekeken (de ViMAC-direkt ook wel accuPLUS) ziet het er zo uit:
Accu BP-511 voor Canon EOS 10D/300D/D30/D60 BP511 1800mAh voor € 14,95
Accu CGA DU21 voor Panasonic 2300mAh voor € 29,95
Totaal: € 44,90
Bij konijnenberg kunnen we ze ophalen want dat is niet ver. De twee webshops hebben geen extra verzendkosten maar ik ben met beide niet bekend.
Vraag is nu, ook naar aanleiding van deze twee topics 1 2 , wat zouden jullie adviseren? Voor een no-name imitatie met hogere capaciteit of voor een "merk namaak" met een lagere capaciteit? En ook heel graag een waarom.
Uiteindelijk willen we dus drie accu's bij elk hebben, de twee die we al hadden en dus een paar nieuwe maar we weten niet of de kwaliteit van de accu's van accuplus (Vimac) en of die van de accushop wel goed zijn.
Kijk je puur naar prijs en capaciteit, dan wordt het Vimac maar ik ken het bedrijf niet en het heeft alleen een postbusnummer, geen adresgegevens (alleen Haaksbergen [is trouwens ook niet ver] en geen tel.nr.), daar ben ik een beetje huiverig voor.
Kijk je naar (bewezen) betrouwbaarheid dan ga je voor Konijnenberg.
Graag zou ik dus jullie mening hier lezen.
Edit1
zoek ik via google op accuplus en haaksbergen, vind ik dit
Eerste twee links verwijzen naar internetoplichting?
Edit2
Ik zit helemaal niet te denken aan Dell!
[ Voor 5% gewijzigd door pduh op 17-07-2006 11:42 ]
P.Duh! lekker puh!