Welke namaak accu is verstandig?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Zeer binnenkort gaan we op vakantie een berg beklimmen waar de temperatuur zal zakken tot zo'n -20 graden. Het zal een paar dagen zo koud zijn en we willen Onze Canon Powershot Pro1 fotocamera en onze Panasonic 3CCD NV-GS75 videocamera meenemen tot op de top (als we dat halen). Nu hebben we bij allebei de apparaten een originele accu en een Lenmar imitatie accu.

-Voor de Canon zijn dat de Canon BP-511A 1390mAh en Lenmar DLC511 1300mAh
-Voor de Panasonic zijn dat de Panasonic CGA-DU12 1150 mAh en de Lenmar LIP21 2100mAh

De Lenmar accu's bevallen goed overigens. De reserve accu's zullen op het lichaam gedragen worden tijdens de reis omdat de kou natuurlijk van invloed zal zijn. Nou is mij verteld dat je ivm de kou beter een zo hoog mogelijke capaciteit van de accu kunt nemen omdat de werking procentueel afneemt door de kou.

Nu kun je bij Konijnenberg het volgende kopen:
Lenmar Li-Ion Canon BP-511 1300mAh voor EURO 25
Lenmar Li-Ion Panasonic CGA-DU21 2100mAh EURO 35
Totaal 60 euro

Bij de accushop ziet het er zo uit:
Canon BP-508 / BP-511 / BP-512 / BP-514 *power* 1700mAh voor 32,50 EUR
Panasonic CGR-DU21 / VW-VBD210 1800mAh voor 49,00 EUR
Totaal 81,50 euro

En als laatste waar ik heb gekeken (de ViMAC-direkt ook wel accuPLUS) ziet het er zo uit:
Accu BP-511 voor Canon EOS 10D/300D/D30/D60 BP511 1800mAh voor € 14,95
Accu CGA DU21 voor Panasonic 2300mAh voor € 29,95
Totaal: € 44,90

Bij konijnenberg kunnen we ze ophalen want dat is niet ver. De twee webshops hebben geen extra verzendkosten maar ik ben met beide niet bekend.

Vraag is nu, ook naar aanleiding van deze twee topics 1 2 , wat zouden jullie adviseren? Voor een no-name imitatie met hogere capaciteit of voor een "merk namaak" met een lagere capaciteit? En ook heel graag een waarom.
Uiteindelijk willen we dus drie accu's bij elk hebben, de twee die we al hadden en dus een paar nieuwe maar we weten niet of de kwaliteit van de accu's van accuplus (Vimac) en of die van de accushop wel goed zijn.
Kijk je puur naar prijs en capaciteit, dan wordt het Vimac maar ik ken het bedrijf niet en het heeft alleen een postbusnummer, geen adresgegevens (alleen Haaksbergen [is trouwens ook niet ver] en geen tel.nr.), daar ben ik een beetje huiverig voor.
Kijk je naar (bewezen) betrouwbaarheid dan ga je voor Konijnenberg.

Graag zou ik dus jullie mening hier lezen.

Edit1
zoek ik via google op accuplus en haaksbergen, vind ik dit
Eerste twee links verwijzen naar internetoplichting?

Edit2
Ik zit helemaal niet te denken aan Dell!

[ Voor 5% gewijzigd door pduh op 17-07-2006 11:42 ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49450

Ik moet gelijk denken aan Dell's avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

pduh schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:35:

Edit1
zoek ik via google op accuplus en haaksbergen, vind ik dit
Eerste twee links verwijzen naar internetoplichting?

\!
Dan zou ik nog wel een keer extra nadenken voor ik m'n geld daar uit zou geven, het is wel 20 euro goedkoper, maar als je niks krijgt, ben je meer dan 2x 20 euro kwijt voor niets..

Met je vraag kan ik je verder niet echt helpen, kan me voorstellen dat hogere capaciteitaccu's beter zijn voor jouw doel, maar een ander kan je dat antwoord beter geven, van accu's heb ik geen kaas gegeten. (al heb ik zelf wel een imitatie accu voor m'n Ixus 50, die het overigens prima doet (Ansmann Energy) )

Mijn imitatieaccu gaat iets minder lang mee als m'n originele Canon NB4L, maar z'n capaciteit is dan ook iets minder groot..
Hij was 20 euro toen, ipv 55 voor de originele en ik ben blij dat ik hem genomen heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 135290 op 17-07-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb een half jaar geleden 2 merkloze accu's voor mijn Olympus camera gekocht bij accuplus/vimac. In vergelijking met andere accu's waren deze spotgoedkoop. Vanwege de prijs verwachte ik dus ook niet bijzonder veel (zeker de geclaimde capaciteit niet).
Bij aankomst valt meteen op dat de accu's een stuk lichter zijn dan de orginele Olympus accu's. Ook werkte 1 van de 2 accu's niet, hier heb ik een nieuwe voor gekregen. Maar ook de werkende accu's waren niet veel soeps. Op vakantie bleek dat camera al na het nemen van een paar foto's (5 ofzo) aangaf dat de accu bijna leeg was. Dit terwijl ik met mijn orginele Olympus accu makkelijk honderd foto's kan nemen.

Kortom: mijn ervaring is dat het niet erg zinvol is om voor de allergoedkoopste batterijen te gaan. Ik denk dat het niet nodig is om echte orginele Canon/Panasonic/Olympus/Whatever accu's te kopen, maar ik zou zeker niet voor de allergoedkoopste merkloze accu's gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

pduh schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:35:
dan wordt het Vimac maar ik ken het bedrijf niet en het heeft alleen een postbusnummer, geen adresgegevens (alleen Haaksbergen [is trouwens ook niet ver] en geen tel.nr.), daar ben ik een beetje huiverig voor.
Ik heb er wel eens wat besteld; werd keurig netjes (en snel) opgestuurd. O.a. een namaak-Canon accu (een BP511 replacement, maar dan een ouder type van ca. 1350mAh): prima kwaliteit en superlage prijs! Gebruik het ding nu anderhalf jaar zonder klachten. De Vipow NiMH-lader met 4 bijbehorende penlites was echter een miskoop; die set heeft nooit gewerkt. Ik was echter te lui om die spullen retour te sturen, dus dat is er nooit van gekomen ;)

Wat betreft je keuze: er is geen enkele manier om te voorspellen hoe de verschillende accu's gaan presteren in extreme kou. Bij lage temperaturen zal de capaciteit dramatisch afnemen, dus verwacht geen wonderen van je apparatuur. Als je graag met een paar mooie foto's van je beklimming thuiskomt, dan zou ik zeker overwegen om een ouderwetse analoge camera mee te nemen, liefst zoveel mogelijk mechanisch. Als dat geen optie is, neem dan zoveel opgeladen batterijen mee als je kunt (wil) dragen; zeker voor de videocamera schat ik dat je erg gauw zonder prik zit.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppi78
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb zelf een 'nep'-accu voor mijn Canon S60 gekocht bij AccuPlus, en ik ben er erg tevreden over. Hij gaat zeker even lang mee als de originele van Canon.

De bestelling verliep erg vlotjes, en kreeg het netjes en snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 19:36

Barrycade

Through the...

Ik zou als ik zo'n beklimming zou ondernemen alleen genoegen nemen met originele batterijen.

Maar als die kosten je echt te veel zijn zou ik voor namaak batterijen kiezen die een reputatie te verliezen hebben. Dus van een merk, dus die van Lenmar bij Konijnenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeTee
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10-2006
Ik weet het niet hoor, maar is dit niet een beetje verkeerde zuinigheid. De camera's hebben het nodig gekost en de reis ook vermoed ik.Waarom met de accu's dan voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten? Op dat totaal maakt dat beetje meer voor een paar orginele accu's toch ook niet zoveel meer uit.

Wil je toch namaak accu's zoek dan even een echte goede winkel op (ik ben er nooit geweest maar konijnenberg schijnt er zo een te zijn). Daar kunnen ze wel een goed advies geven. Nee die zijn niet de allergoedkoopste maar service mag ook wat kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeTee op 17-07-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Het gaat niet om zuinigheid, als Lenmar nou bv de hoogste capaciteit had gehad, dan was ik er al uit geweest maar de batterijen met de hoogste capaciteit zijn het goedkoopst, vandaar mijn twijfel.
Aan de andere kant.... Lenmar is ook een imitatie accu en die zijn heel goed (Ook in de kou) dus waarom die andere "neppers" niet. Maar.... Lenmar is dan ook wel weer een merk en bij accushop en accuplus weet je niet welk merk het is en kun je dus ook niets nazoeken.
Weet iemand de eventuele merken dan misschien?

Oh ja, konijnenberg is echt goed, dat is een ding wat zeker is. telefonisch zeiden ze tegen mij dat een hogere capaciteit aan te raden is in de kou, vandaar dat ik nu zoek omdat ze daar alleen de originelen hebben en de Lenmar variant.

[ Voor 20% gewijzigd door pduh op 17-07-2006 13:04 ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
littlejoannes schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:33:
Ik zou als ik zo'n beklimming zou ondernemen alleen genoegen nemen met originele batterijen.

Maar als die kosten je echt te veel zijn zou ik voor namaak batterijen kiezen die een reputatie te verliezen hebben. Dus van een merk, dus die van Lenmar bij Konijnenberg.
Originele? Wat zijn dan originele? Maakt bv Canon ook accu's? Dat wist ik niet, ik dacht dat die ook ergens anders gemaakt werden en dan een stikker erop van Canon.

Niemand kent dus het merk van de "neppers"?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
www.akkuinternational.de

in verhouding echt spotgoedkoop, ik heb er zelf al een stuk of 10 accu's gehaald, nog geen klachten tot nu toe

m'n NB-4L voor m'n ixus die ik daar kocht is van het merk Digi Cell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 19:36

Barrycade

Through the...

pduh schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:29:

Originele? Wat zijn dan originele? Maakt bv Canon ook accu's? Dat wist ik niet, ik dacht dat die ook ergens anders gemaakt werden en dan een stikker erop van Canon.

Niemand kent dus het merk van de "neppers"?
Misschien maakt Canon accu's maar waarschijnlijk niet. Dat zullen ze waarschijnlijk uitbesteden aan een andere partij zoals Varta/Matsushita/Panasonic of iets dergelijks. Ik bedoelde natuurlijk gewoon Canon Batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
OK, die duitse site is wel OK geloof ik. Maar dan zit ik met de levertijd. We gaan a.s. maandag weg namelijk. Normaal gesproken zou ik ze deze week bij Konijnenberg gaan halen maar omdat die me zeiden dat hogere capaciteit beter was ben ik verder gaan zoeken. Duitse site valt zodoende af denk ik.

Origineel of lenmar maakt me niets uit en vwb werking ook niet. Afgelopen jaar in Zuid-Amerika (Bolivia-Peru-Chili) genoeg kou meegemaakt en geen last gehad van verschil tussen lenmar en originele canon.

Ik heb trouwens ook deze link naar eosdigitaal gevonden waar een inkoopactie was. Heb een mail gestuurd maar nog geen antwoord gekregen. Weet iemand daar iets van dan?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Het blijkt dat de inkoopactie via deze site loopt.
Ik heb antwoord gekregen, vond het ook zeer interessant (11,75 incl verzending) maar maak me nu toch zorgen over de capaciteit. Op de hoofdpagina staat 1500mAh, als je dan klikt op meer dan zie je 1600mAh en op de pagina van de inkoopactie (zie post hierboven) zie je 1800mAh staan.
Weer een mailtje gestuurd, ik wacht nog maar even af voordat ik ga bestellen.

Ze hadden daar touwens ook de accu voor de panasonic (CGA-DU21) maar daar zat levertijd op van 1 a 2 weken. Prijs was trouwens 27.50 inl verzending
Misschien wordt het dus toch gewoon Konijnenberg, dan weet ik wel wat ik heb. Bovendien is dat op voorraad en tijden we er zo even naar toe.

edit/
Konijnenberg heeft ze in bestelling bij de leverancier, en die zit in China. Hun belgische kantoor stuurt niet op (daar nog wel op voorraad) en ze weten niet wanneer nu geleverd wordt. ff zoeken dus nog.

[ Voor 24% gewijzigd door pduh op 17-07-2006 16:06 ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-07 20:37

salient

Want omdat ik herhaal

Ik heb ook 2 accu's besteld vanaf aq4u.nl voor de 1dmk2.
Ik ben benieuwd of het goed spul is, het is wel ERG veel goedkoper dan de originele accu's.
In ieder geval reageren ze erg snel op de mail en hebben ze zowel een bank als gironummer wat met name de postbank gebruikers wel goed doet kwa snelheid van leveren, alleen jammer dat ze via PayPal geen credit-card gekoppelde accounts toelaten.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
heb 1x BP511 besteld bij aq4u
Geld overgemaakt, ik laat wel weten of het iets is.
Heb de andere twee aanbieders gemaild over levertijd CGA-DU21 maar nog geen antwoord.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Even een update.
De 1800mAh BP511 accu van aq4u nu al gekregen! Snelle service dus.
Wat de kwaliteit precies is weet ik natuurlijk niet, ben hem nu aan het opladen.
Andere accu besteld bij accuplus.nl
Gisteren geld overgemaakt, van rabo naar postbank, ik weet niet of dat langer duurt dan normaal maar de status staat nog op "order geplaatst" maw ze hebben de betaling nog niet binnen.
Accu was wel op voorraad en zou dezelfde dag verstuurd worden als de betaling binnen was.

Offtopic: Hoe lang kan dat duren, van rabo naar postbank?

[ Voor 55% gewijzigd door pduh op 18-07-2006 13:02 ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Hier ook de 2 NP-E3 accu's binnen van aq4u. Zien er netjes uit, eigenlijk net zo degelijk (incusief rubberen weatherseal) als de originele accu's.
Prestaties is even afwachten natuurlijk. In ieder geval is de levering van aq4u erg goed en snel en zijn de prijzen érg o.k.

[ Voor 5% gewijzigd door salient op 18-07-2006 17:02 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131627

Ik had gister ook een accu besteld bij AQ4U, een NP-30 voor mijn F440.
Vanmorgen kreeg ik het pakje binnen.. was het de NP-60. Deze is bijna dubbel zo groot.. dus daar heb ik niks aan :(
ff gemaild.. hij dacht dat de NP-30 en 60 compatible waren.. niet dus. De NP-30 is niet op voorraad.. dus moet maar een nieuwe zoeken.
Krijg gewoon mn geld terug.. maar het is wel balen!!!

Gelukkig is het bij jou wél goed gegaan :)

Is er nog een accuwinkel met vergelijkbare prijzen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

Bij -20 zeg je?
Ik denk niet dat je accu's het fijn gaan vinden. Probeer ze iig warm te houden!

Bij zulke extreme temperaturen wordt bijvoorbeeld de oude Nikon Fm2 gebruikt. Deze maken ze dan compleet schoon (al het vet van de onderdelen af). Op die manier kan het vet niet vastvriezen ;) En werkt de camera volledig mechanisch :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Anoniem: 131627 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:15:

Is er nog een accuwinkel met vergelijkbare prijzen??
Accuplus.nl (zie 4 berichtjes terug).

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik bestel altijd bij accuwereld.nl, okee, de site ziet er niet uit en bestellen gaat tegenwoordig op de meeste websites veel makkelijker, maar ze hebben altijd een vlotte service, reageren snel op e-mail en hebben mij nog nooit accu's geleverd die slechter zijn dan hun originele canon-variant.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Heb net bericht van accuplus dat mijn order verstuurd is via TPGpost. Best snel dus! Hopen dat het morgen erbij zit!

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
ThunderNet schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:18:
Bij -20 zeg je?
Ik denk niet dat je accu's het fijn gaan vinden. Probeer ze iig warm te houden!
Sorry, het KAN -20 worden; wil niet zeggen dat het ook zo koud wordt maar just in case. We gaan de kilimanjaro beklimmen en daar kan het nogal koud zijn, vandaar de noodzaak voor extra batterijen.
Ik weet trouwens ook niet of ik het wel fijn ga vinden maar goed, we zien wel.

[ Voor 5% gewijzigd door pduh op 18-07-2006 18:27 . Reden: verkeerd gequote ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

pduh schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:23:
[...]

Sorry, het KAN -20 worden; wil niet zeggen dat het ook zo koud wordt maar just in case. We gaan de kilimanjaro beklimmen en daar kan het nogal koud zijn, vandaar de noodzaak voor extra batterijen.
Ik weet trouwens ook niet of ik het wel fijn ga vinden maar goed, we zien wel.
goed.. accu's onder je oksels bewaren mocht het echt koud worden :) das een tip die ik je kan meegeven :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
We hebben een knieband van hansaplast die lang genoeg is om twee keer om je middel te kunnen. Moeders is zo lief om die dubbel te naaien en vakjes in te maken zodat we de accu's om ons middel kunnen dragen zonder er al te veel last van te hebben.
's Nachts gaan ze gezellig mee in de slaapzak in een knikkerzakje ofzo (sok kan natuurlijk ook)

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

ThunderNet schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:32:
[...]

goed.. accu's onder je oksels bewaren mocht het echt koud worden :) das een tip die ik je kan meegeven :)
Ik denk niet dat dat fijn loopt.. Met een (waarschijnlijk) zware rugzak, 2 accu's tussen je oksels wat lekker schuurt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ikzelf heb ervaring met Lenmar accu's en moet zeggen dat ze me uitstekend bevallen (20D en 350D). Die van de 20D heeft zelfs iets meer capaciteit dan de originele. Daarnaast zijn de Lenmar contacten van goud en die van de originele gewoon ijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Op de vraag uit de titel zou ik maar een antwoord kunnen geven: geen namaak accu is verstandig. Ik heb zelf nooit namaak accus gebruikt (daarvoor is de camera te duur) maar ik hoor om mij heen alleen maar teleurstellende verhalen. Soms werkt de accu in het begin goed maar gaat hij bijzonder kort mee, soms werken de namaak accus niet en af en toe lees je eens een verhaal over opgelopen schade door het gebruik van namaak.

De laatste keer dat ik zowel een namaak accu als een originele accu in mijn handen had was het verschil duidelijk voelbaar in bv gewicht.

Voor zover ik kan nagaan zijn de contacten van Lenmar accu's overigens niet van goud of zwaar verguld. Overigens vind ik het vergulden van accu aansluitingen ook niet echt nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 18-07-2006 21:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Heb zojuist ook de accu voor de Panasonic (de CGA-DU21) gekregen van accuplus en aan de lader gehangen. Capaciteit is "upto 2300mAh" dus daar kun je niet veel van zeggen.
Batterij zelf zat in dezelfde doos als de accu van aq4u en bij bezorging was dat in een doosje gestopt dat als opvulling een opgeblazen ballon had! Geen geintje!
Een oranje (dat dan weer wel) ballon!
Komt niet echt profi over. Nou ja, ik heb hem en ben hem aan het laden.
Pakketje was dus 29,95 en vooraf betaald. Werd aangetekend bezorgd en dat is dan wel weer goed.

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1