Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik yuin pk3s kan kopen bij een betrouwbare winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

head-direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ricost schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:14:
Aha ja ik ga dadelijk toch eens kijken want mis toch wel fatsoenlijk geluid uit mn iPod daar ik het ding bijna constant tijdens mn werk gebruik. Hebben ze zo'n sportdoppen ook bij de MM of moet ik daar voor toch meer in een exclusievere winkel/webshop voor zoeken ? En heb je daarin misschien een aanrader ?

Anders worden het gewoon (tijdelijk) de MX 400. Wat is de opvolger daarvan trouwens (toch niet de 500) ? Heb hier op het werk geen google O-) Stomme proxy hier :(
MM heeft ook sportdoppen serie van Sennheiser. De MX 500 is niet de opvolger van de MX400 ;) maar meer een luxer model( met alleen de nutteloze toevoeging van een volumeregelaar in de draad.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Possstema schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:58:
Om even wat recht te trekken over Paypal, ik heb afgelopen zondag aangemeld voor bank koppelen aan account. Gister stonden er 2 bedragen op, direct ingevuld. 's avonds dopjes besteld, en kreeg vannochtend in mijn mail de het bericht dat alleen de postbode zijn werk nog maar hoeft te doen. Sneller kan echt bijna niet :P...
Damn er zit weer een heerlijke bank > postbank vertraging tussen geloof ik.
Had de aanvraag van bevestigingbedragen gisteren gedaan. Nog niet die 2 bedragen op me rekening. Maarja als dat eenmaal bevestigd is kan ik lekker snel de betalingen doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij A -MAC in Utrecht de Shure SE210 oordoppen gekocht voor 149 eetjes. Perfect geluid alleen totaal niet comfortabel want de kabels zijn zo dik dat ze niet lekker "hangen" waardoor de doppen makkelijk uit je oren vallen als je ook maar even beweegt. Dus ik terug naar de winkel en die hebben mij vervolgens naar Shure verwezen. Na twee weken heen en weer mailen, langs gaan en bellen kunnen ze niets voor mij doen omdat ze de oordoppen niet meer kunnen verkopen. Dat is wat met service noemt. Voor mij de laatste keer dat ik bij hun iets koop en ook om het feit dat het kopen in een winkel versus Internet dus totaal geen toegevoegde waarde heeft. Je zou toch moeten verwachten dat ze aan een stukje after sales doen, maar nee als je maar koopt. De mogelijkheid om ze te proberen was er niet en zelfs niet om ze te zien en vast te houden omdat de verpakking zo dicht zit dat je deze met mes of schaar alleen maar kunt open maken. De verkoper wist mij te vertellen dat ze erg goed zijn, comfortabel etc. Ook werd mij verweten dat ik niet goed wist hoe je ze moet "passen". Ik heb hun verteld dat dit niet mijn eerste in ear doppen zijn en dat ik alle bijgeleverde "sleeves" heb uitgeprobeerd.
In hun laatste e-mail stond ook nog: jammer, misschien kun je ze aan iemand anders geven of tweede hands verkopen. Goeie zaak die A-MAC, die hebben het echt goed begrepen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik geloof echt niet dat In-ear oordoppen bij mensen echt niet kunnen passen. Het kan best als onwennig ervaren worden, maar als je eenmaal weet hoe ze moeten zitten, dan zitten ze als gegoten.
Het is een kwestie van de juiste maat sleeves gebruiken. Goed vacuum drukken en niet meer aanzitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:17:
Ik heb bij A -MAC in Utrecht de Shure SE210 oordoppen gekocht voor 149 eetjes. Perfect geluid alleen totaal niet comfortabel want de kabels zijn zo dik dat ze niet lekker "hangen" waardoor de doppen makkelijk uit je oren vallen als je ook maar even beweegt. Dus ik terug naar de winkel en die hebben mij vervolgens naar Shure verwezen. Na twee weken heen en weer mailen, langs gaan en bellen kunnen ze niets voor mij doen omdat ze de oordoppen niet meer kunnen verkopen. Dat is wat met service noemt. Voor mij de laatste keer dat ik bij hun iets koop en ook om het feit dat het kopen in een winkel versus Internet dus totaal geen toegevoegde waarde heeft. Je zou toch moeten verwachten dat ze aan een stukje after sales doen, maar nee als je maar koopt. De mogelijkheid om ze te proberen was er niet en zelfs niet om ze te zien en vast te houden omdat de verpakking zo dicht zit dat je deze met mes of schaar alleen maar kunt open maken. De verkoper wist mij te vertellen dat ze erg goed zijn, comfortabel etc. Ook werd mij verweten dat ik niet goed wist hoe je ze moet "passen". Ik heb hun verteld dat dit niet mijn eerste in ear doppen zijn en dat ik alle bijgeleverde "sleeves" heb uitgeprobeerd.
In hun laatste e-mail stond ook nog: jammer, misschien kun je ze aan iemand anders geven of tweede hands verkopen. Goeie zaak die A-MAC, die hebben het echt goed begrepen. }:O
Zoals ook op de foto's van Shure draag je deze oordopjes onderste boven zodat het kabeltje dus boven je oor naar achter langs loopt. Ik ga er vanuit dat ze dan stevig zitten.

PS. Ik hoop dit want ik ontvang ze binnekort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik heb nu de Creative labs EP-630 oortjes. Opzich hele goede dingen, maar zodra ik ze op mijn pc aansluit creert die een heel vervelende standaard ruis op de achtergrond. Dit is te verhelpen door de muziek harder te zetten.Dit is eigenlijk geen optie! :(

Als klap op de vuurpijl wil die ook nog vervelden geluidjes maken als ik scroll met mijn scrollwheel whatever.

Het ligt dus aan mijn pc i.c.m. deze oortjes. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens op 'the hissbuster' of 'sound level attenuator'. Geen idee of een ferrietring uitkomst kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat scrollgeluid komt volgens mij doordat je dan 'vloeiend scrollen' aan hebt staan (IE?). Heb ik ook ooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:10
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:17:
Ze zitten dus NIET lekker? Hmm... Shure 310 zat in mijn verlanglijstje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje wel daar heb ik ze ook uiteindelijk toch maar gekocht. Het is wel $49 (~34 euro). Ik dacht dat ik ze ergens anders goedkoper kon krijgen

Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:17:
Ik heb nu de Creative labs EP-630 oortjes. Opzich hele goede dingen, maar zodra ik ze op mijn pc aansluit creert die een heel vervelende standaard ruis op de achtergrond. Dit is te verhelpen door de muziek harder te zetten.Dit is eigenlijk geen optie! :(

Als klap op de vuurpijl wil die ook nog vervelden geluidjes maken als ik scroll met mijn scrollwheel whatever.

Het ligt dus aan mijn pc i.c.m. deze oortjes. Wat kan ik hier aan doen?
Heb ik ook bij mijn laptop, hele dikke ruis. Maar bij mij ligt dat aan mijn laptop, want bij mijn oude oordopjes was dat ook zo. Die ruis is stukken minder (eigenlijk onhoorbaar) wanneer ik muziek op mijn Meizu/mp3-speler luister.

Ik heb juist een ander probleempje. Als de draad van de oortjes tegen mijn jas (oid) heen en weer schuift hoor je dat. De draad versterk die geluiden dus, je hoort dus van die extra ongewenste 'kloppende' geluiden.

Ze zitten trouwens wel erg lekker, en geluid vind ik al best wel goed klinken (ze zijn nog niet ingespeeld, net 2 uurtjes binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
denizg schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:13:
Ik heb echt veel gelezen en heel wat uurtjes doorgebracht op forums. Ik moet een keuzen maken uit de volgende 4. Graag jullie advies/ervaring

Muziek:
Jazz, Soundtracks (voornamelijk instrumental OST's) en Techno en Electro

Hardware:
iAudio

Contenders (willekeurige volgorde):
a) Future Sonics Atrio M5 (huidige nadeel: niet echt stylish)
b) q-JAYS
c) Denon C700
d) Shure SE310

Prijs:
Allemaal ongeveer zelfde rond 150euro ofso, iets hoger en iets lager sommigen.

Eisen:
Moet aansluiten op mijn muziek en hecht toch wel waarde aan een goede bass. Mag niet te zwak zijn tijdens het luisteren naar electro o.a.
Mijn lijst is momenteel nerfed naar :

c) Denon C700

a) Future Sonics Atrio M5

Andere twee zijn afgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Hebben jullie de X3 moeten bestellen om de X3i te ontvangen? Kan hem namelijk niet in de shop vinden bij Jaben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Gisteren UM2's besteld, ze zijn nu al onderweg hierheen in het vliegtuig! Koning! ben benieuwd! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Oyster op 28-11-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de mylarone XBi's echt zo superveel beter dan de cx300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
denizg schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:37:
[...]
Mijn lijst is momenteel nerfed naar :
c) Denon C700
a) Future Sonics Atrio M5
Andere twee zijn afgevallen.
Het probleem hiermee vond ik, ze zijn echt lelijk. Dat vond ik al van de Denon, en die M5 is echt afschuwelijk. Maar het is maar net waar je ze draagt, dat zal bij mij voornamlijk op school, werk en tijdens reizen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:34:
Hebben jullie de X3 moeten bestellen om de X3i te ontvangen? Kan hem namelijk niet in de shop vinden bij Jaben.
Ja, als je de X3 besteld krijg je automatisch de X3i.

Ik heb de mijne gister besteld, gelukkig maar want ik ben vandaag de laatste sleeve van mijn Sharps kwijtgeraakt. Nu zit ik waarschijnlijk nog wel een weekje zonder oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de beste oordopjes voor bij het sporten?
Modbreak:Dit is dus niet de bedoeling. In het topic staat genoeg informatie om zelf een keuze te kunnen maken. Als je er dan nog niet uit komt, dan heb je in iedergeval genoeg stof een een uitgebreide post te schrijven.

[ Voor 69% gewijzigd door DeeD2k2 op 29-11-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:42:
Zijn de mylarone XBi's echt zo superveel beter dan de cx300?
Mjah ik wil zelf is iets nieuws proberen, vind die cx300 zo dood klinken, zit helemaal geen aardigheid aan behalve dat ze veel bas produceren.
Maargoed het is ook maar een beetje wat je gewend en belangrijk vind. En welke muziekstyle je luisterd.
Ik zelf heb liever een kristalzuiver geluid, mooie midtonen, sprankelend geheel, met minder bas, dan heel koud geluid met veel bas.

Vooral omdat ik naar muzieksoorten luister waar ik dat echt wil horen. Als je veel naar trance, dance, hardstyle en hardcore luistert, denk ik dat het niet veel verschil maakt of je nou hele zuivere oordoppen of minder zuivere neemt.

Misschien dat de mylarone ook niet in de buurt komen van mijn Hifi Installatie, maargoed voor dat geld wil ik het iig wel proberen :p er moet altijd wat te verbeteren vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:32:
[...]

Mjah ik wil zelf is iets nieuws proberen, vind die cx300 zo dood klinken, zit helemaal geen aardigheid aan behalve dat ze veel bas produceren.
Maargoed het is ook maar een beetje wat je gewend en belangrijk vind. En welke muziekstyle je luisterd.
Ik zelf heb liever een kristalzuiver geluid, mooie midtonen, sprankelend geheel, met minder bas, dan heel koud geluid met veel bas.

Vooral omdat ik naar muzieksoorten luister waar ik dat echt wil horen. Als je veel naar trance, dance, hardstyle en hardcore luistert, denk ik dat het niet veel verschil maakt of je nou hele zuivere oordoppen of minder zuivere neemt.

Misschien dat de mylarone ook niet in de buurt komen van mijn Hifi Installatie, maargoed voor dat geld wil ik het iig wel proberen :p er moet altijd wat te verbeteren vallen.
klopt, luister ook naar vele soorten muziek van pop tot techno ;) Maar heb hier vernomen dat het goede dopjes zijn en ze zijn zeker niet duur tegenover andere dopjes die vergeleken worden met de Mylarone's. ( toch is het nog geld genoeg ) CX300 vind ik ook niet supergeweldig meer, maar wat was het toch een geluid toen ik voor het eerst in-ear oordopjes had :D , toen vond ik de cx300 echt geweldig.

Nu nog een passende speler erbij vinden, want vind de EQ van mijn Zune echt erg tegenvallen, die bass-boost op mijn vorige Zen Microphoto was echt geweldig _/-\o_ :D

• denizg
Possstema schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:01:
[...]
Het probleem hiermee vond ik, ze zijn echt lelijk. Dat vond ik al van de Denon, en die M5 is echt afschuwelijk. Maar het is maar net waar je ze draagt, dat zal bij mij voornamlijk op school, werk en tijdens reizen zijn...
Ze zijn inderdaad niet echt de mooiste (alhoewel de Denon wel meevalt, hij is alleen wat groot). Nu zit ik bijna weer te overwegen om te gaan voor de WESTONE UM2 om maar af te zijn van het beslissen tussen de 4/2 die ik eerder heb opgesteld gezien ik het anders nog wel duurt tot ik er uit kom.

Maar nu is de vraag: is de WESTONE UM2 nu meteen ook echt een klasse hoger dan de 4 die ik eerder heb vermeld?

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
denizg schreef op donderdag 29 november 2007 @ 01:06:
[...]

Ze zijn inderdaad niet echt de mooiste (alhoewel de Denon wel meevalt, hij is alleen wat groot). Nu zit ik bijna weer te overwegen om te gaan voor de WESTONE UM2 om maar af te zijn van het beslissen tussen de 4/2 die ik eerder heb opgesteld gezien ik het anders nog wel duurt tot ik er uit kom.

Maar nu is de vraag: is de WESTONE UM2 nu meteen ook echt een klasse hoger dan de 4 die ik eerder heb vermeld?
Westone UM2's zijn echt geweldig, maar de Westone 3's zijn nu al ruim 9 maanden uitgesteld, maar de mensen die ze al hebben mogen proberen zijn er allemaal even positief over. Het zijn de eerste IEMs met 3 echte aparte drivers, eentje voor de low, mids and highs. Dit heeft de Shure SE530 zelfs niet. Als je dus zoveel geld wilt uitgeven aan goede dopjes, zou ik in ieder geval niet de UM2 kopen maar even door sparen voor de Westone 3's, de Dollar is immers spotgoedkoop nu lol.

http://www.earphonesolutions.com/we3newtrdrea.html

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Outlandos schreef op donderdag 29 november 2007 @ 06:08:
[...]

Westone UM2's zijn echt geweldig, maar de Westone 3's zijn nu al ruim 9 maanden uitgesteld, maar de mensen die ze al hebben mogen proberen zijn er allemaal even positief over. Het zijn de eerste IEMs met 3 echte aparte drivers, eentje voor de low, mids and highs. Dit heeft de Shure SE530 zelfs niet. Als je dus zoveel geld wilt uitgeven aan goede dopjes, zou ik in ieder geval niet de UM2 kopen maar even door sparen voor de Westone 3's, de Dollar is immers spotgoedkoop nu lol.

En jij verwacht niet dat de UM3 minimaal 2 keer zo duur wordt als de UM2? :D

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Proqzor schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:22:
Ik heb nu 2 weken de Sennheiser CX300's in bezit en sinds afgelopen weekend is mij iets opgevallen. Mijn rechter oordopje maakt veel minder geluid dan mn linker oordopje, het ligt niet aan mn oren en ik heb de oordopjes ook al in andere media geplugt behalve mijn iPod 5.5g. Weet iemand of dit tijdelijk is of dat ik een kabelbreuk heb ofzo? Ik hoor nog wel geluid uit het rechter oordopje komen maar je kan duidelijk merken dat de linkerkant overheerst. (Je hebt dan het gevoel dat het geluid zich aan de linkerkant heeft verplaatst ofzo)

Heeft iemand suggesties? Of zal ik ze maar meteen retour sturen en een nieuw paar eisen? Lijkt me dat dit wel onder de garantie valt.
haha daar was ik weer :P Nadat mn rechter oordopje is uitgevallen en weer gefixt was 3 dagen later mn linker oordopje er ook mee opgehouden. Heb daar een week mee rondgelopen om het nu zonet nog maar weer es te proberen te fixen. En na zeker 5 minuten blazen en zuigen is hij weer werkende. Het geeft echter wel een beetje een vreemd gezicht als iemand met een rode kop op een oordopje zit in te blazen. Vooral in de bus :P Denken ze dat ik mn eigen oorsmeer zit op te zuigen ofzo }:O

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik wet niet wat voor driver er in een CX300 zit, maar mijn ervaring met confentionele drivers is dat je daar absoluut niet in moet blazen. Er heeft ooit eens een dopje van mn oude walkman voor 5cm in de stofzuigerslang gezeten en die was kaduuk.

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Xander2000 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:44:
Ik wet niet wat voor driver er in een CX300 zit, maar mijn ervaring met confentionele drivers is dat je daar absoluut niet in moet blazen. Er heeft ooit eens een dopje van mn oude walkman voor 5cm in de stofzuigerslang gezeten en die was kaduuk.
ja maar de walkman is ook van het jaar nul dus zal je oordopje ook wel niet meer je-van-het zijn geweest :P Bovendien gaat de techniek ook wel vooruit dus hoop ik dat mijn oordopjes het wat langer uithouden 8)7

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:11
Xander2000 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:44:
Klopt, mijn Apple oortjes (krijgertje bij iPod'je) gingen ook kraken en doen, ik zitten tikken, kabeltje aangeduwd etc, maar allemaal zonder resultaat.. Heb ik eens geblazen en toen gaf hij helemaal geen kick meer :P Dus nog een tijdje met alleen een werkend rechteroortje gelopen, maar is toch niet echt heel relaxt :')

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:48
Die XB's zijn heel robuust, zit er mee op de bouw te werken zodat ik al dat lawaai niet hoef te horen en heb al verschillende keren per ongeluk aan de kabel zitten roffen toen ik een slaande beweging maakte.
Ze hebben ook al helemaal onder het stof gezeten en ze spelen nog perfect.
Geluid is ook beter geworden naarmate ik hem meer gebruikte, inspelen helpt echt wel.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• outlandos
  • Nu online
Xander2000 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:02:
[...]

En jij verwacht niet dat de UM3 minimaal 2 keer zo duur wordt als de UM2? :D
Leren lezen, zoals in de link staat wordt ie 100 Dollar duurder dan de UM2, maar zeker twee keer zo goed.

Verwijderd

De MDR-E819v van sony zijn goede oordopjes.
Het geluid is goed, er zit een lekkere bas in en ze zijn maar €12,00
Ze gaan minimaal 3 jaar mee met fatsoenlijk gebruik en zijn vrij resistent tegen kabelbreuk.
Al met al een goed stel dopjes, eerste goede sony product in mijn bezit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Outlandos schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:39:
[...]

Leren lezen, zoals in de link staat wordt ie 100 Dollar duurder dan de UM2, maar zeker twee keer zo goed.
Doe eens niet zo bijdehand met je "leer lezen". Als jij er op deze manier een discussie op na houdt ben je erg sneu bezig. :D

Er zijn nog niet eens pers foto's bechikbaar, ze zijn voor de zoveelste keer uitgesteld, ze liggen _ver_ onder de prijs van de shure die de performance geeft dt er het meeste bij in de buurt komt en jij denkt dat ze $100 duurder dan de UM2 blijven. Right... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Xander2000 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:32:
[...]

Doe eens niet zo bijdehand met je "leer lezen". Als jij er op deze manier een discussie op na houdt ben je erg sneu bezig. :D

Er zijn nog niet eens pers foto's bechikbaar, ze zijn voor de zoveelste keer uitgesteld, ze liggen _ver_ onder de prijs van de shure die de performance geeft dt er het meeste bij in de buurt komt en jij denkt dat ze $100 duurder dan de UM2 blijven. Right... :z
UM2: $300
Westone 3's: $400

Fotos beschikbaar als je eens op de link zou klikken, dan zie je ook gelijk de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Zo ik heb de X3i's paar dagen geleden besteld.
Hopelijk ontvang ik ze snel. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:32:
[...]

Discussiëren zonder ook maar enige moeite te doen om iets over het discussieonderwerp te weten te komen, dat is pas sneu!

Outlandos heeft niet alleen de moeite genomen om zich voldoende in de materie in te lezen, maar is zelfs niet te beroerd geweest die informatie met iedereen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Sinds kort heb ik ook Sennheiser mx400 oordopjes in huis. Echter als ik ze aansluit op mijn boxen zit er een vervelende ruis door. Bij 2 andere oordopjes heb ik dit niet als ik die aansluit op mijn boxen.
Bij mijn Nintendo DS en mp3 speler zit er vreemd genoeg geen ruis door als ik de mx400 daarop aansluit.
Zijn ze nu gewoon (half) kapot of is hier nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

MBV

Zoals zovaak gezegd: de betere oordopjes laten ruis en MP3-artifacts beter horen dan de goedkope prut. Gevolg: slechte apparaten vallen ineens door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ga vanmiddag mijn nieuwe XBi's ophalen, zal ze eens vergelijken met mijn XB's en CX300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:41:
Ik ga vanmiddag mijn nieuwe XBi's ophalen, zal ze eens vergelijken met mijn XB's en CX300 :P
ben benieuwd :) hoe heb je dat trouwens zo snel gedaan? je hebt een weekje geleden ofzo besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn X3i's zijn ook binnen!
23e besteld, 29e binnen!
Zijn sindsdien full-pull aan het inspelen. Klinker Erg lekker moet ik zeggen! ben er nog niet helemaal over uit of ik toch meer bas prettig zou vinden. mijn vergelijkingmateriaal is de oude ex70's die weliswaar bekend staan om overdreven veel bas.
Tot nu toe: X3i is helderder, stemmen veel mooier, hoog prima (niet te schel), en iets minder dreunende bas dan de oude sony's maar het klinkt wel beter.
en voor 35euri's... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnekort nieuwe doppen bestellen, ik zit alleen nog te twijfelen welke ik zal nemen.
Ik heb gekeken naar de sennheiser cx400, AKG 324 P.

Mijn budget is zo'n beetje 65 euro, heeft iemand misschien ervaring met de bovenstaande?

Ik had namelijk gevonden dat er een redelijk groot verschil zit in frequentie bereik van deze doppen. De sennheiser is namelijk 17-21000 HZ en de AKG 12-23500 HZ....?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

MBV

Als jij meer dan 18KHz kan horen mag je jezelf op de borst kloppen. Hoor jij de (oude) tv nog 'piepen'? Nee? Dan hoor je de 18KHz al niet meer...
Hoe ze 12Hz weer willen geven met oordopjes is mij ook een raadsel, volgens mij 'paste' dat natuurkundig gezien niet. Dus staar je niet blind op de specs, maar kijk naar de reviews. Als je dan toch specs wil kijken, kijk dan hoe ze presteren tussen de 20Hz en 18KHz op de grafiekjes van Headroom, daar zie je veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje voor je snelle reactie, ik ga die site eens bestuderen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:10:
Ik ga binnekort nieuwe doppen bestellen, ik zit alleen nog te twijfelen welke ik zal nemen.
Ik heb gekeken naar de sennheiser cx400, AKG 324 P.

Mijn budget is zo'n beetje 65 euro, heeft iemand misschien ervaring met de bovenstaande?

Ik had namelijk gevonden dat er een redelijk groot verschil zit in frequentie bereik van deze doppen. De sennheiser is namelijk 17-21000 HZ en de AKG 12-23500 HZ....?
Heb sinds kort de Sennheiser CX400. Ondanks dat ze nog niet goed ingespeeld zijn ben ik er nu al erg tevreden mee! Erg goed verdeeld geluid. Niet teveel bass oid en sluiten erg goed af. Echt een aanrader. Via eBay kun je ze voor 40€ binnen hebben liggen. Als je een link wil naar de desbetreffende verkoper dan laat je het maar weten.

Moet er wel bij zeggen dat ik geen audiofiel ben, dus er zal vast wel iets mis mee zijn maar zover reikt mijn kennis niet.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:54:
[...]

Discussiëren zonder ook maar enige moeite te doen om iets over het discussieonderwerp te weten te komen, dat is pas sneu!

Outlandos heeft niet alleen de moeite genomen om zich voldoende in de materie in te lezen, maar is zelfs niet te beroerd geweest die informatie met iedereen te delen.
Bedankt, normaal reageer ik ook niet zo, maar als ik hem een link geef met daarin de prijs en officiele foto's en als ik dan zo'n reactie krijg:
quote: Xander2000
En jij verwacht niet dat de UM3 minimaal 2 keer zo duur wordt als de UM2?

Er zijn nog niet eens pers foto's bechikbaar
Dan vraag je er ook om 8)7 |:(

Maar ik ben de minste niet :9 hier nogmaals de link:

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 30-11-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Outlandos schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:55:
[...]

Bedankt, normaal reageer ik ook niet zo, maar als ik hem een link geef met daarin de prijs en officiele foto's en als ik dan zo'n reactie krijg:

[...]

Dan vraag je er ook om 8)7 |:(

Maar ik ben de minste niet :9 hier nogmaals de link:

Ik had graag gehoopt dat je het meteen begrepen had, maar dat is blijkbaar even te moeilijk. Er staat in het artikel dat er GEEN officiele pers foto's van de UM2 beschikbaar zijn. Mag jij laten zien waar er wel officiele foto's in het artikel staan? :D :z

Verder is het erg makkelijk om al mn andere punten maar niet te quoten he. Houdt de discussie lekker makkelijk. Kortom deze prijs is absoluut niet vast en jij gaat uit van informatie zonder bevestiging van Westone. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Oyster op 30-11-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Xander2000 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:06:
[...]

Ik had graag gehoopt dat je het meteen begrepen had, maar dat is blijkbaar even te moeilijk. Er staat in het artikel dat er GEEN officiele pers foto's van de UM2 beschikbaar zijn. Mag jij laten zien waar er wel officiele foto's in het artikel staan? :D :z

Verder is het erg makkelijk om al mn andere punten maar niet te quoten he. Houdt de discussie lekker makkelijk. Kortom deze prijs is absoluut niet vast en jij gaat uit van informatie zonder bevestiging van Westone. :+
Tssssss, misschien eerst verdiepen in de stof én dan pas iemand tegenspreken?

Anyway, ik zal maar serieus reageren anders denk je nog dat je gelijk hebt.

Ten eerste, de naam is niet UM3, maar de Westone 3.

Ten tweede, die foto's komen officieel van Westone af en zijn welliswaar alpha versies van de Westone 3's, maar qua uiterlijk zal de retail versie voor 99% hetzelfde zijn. Het enige waarom er delays zijn is vanwege het feit dat ze nog geen efficiente manier hebben gevonden om de 3 drivers kwijt te kunnen in die kleine oordopjes. Het uiterlijk daarentegen ligt dus al vast.

Ten derde, misschien handig om ook eens op het Head-Fi forum te kijken? Daar staat een thread, gemaakt door iemand die werkt voor Westone (en ook in naam van Westone), waarin de prijs van $400 wordt bevestigd. Die prijs ligt dus ook al vast.

Ten vierde, ik quote niet je hele post omdat er verder toch niets in staat wat quote-waardig is, bovendien heb ik niets van wat je hebt geschreven uit z'n verband gerukt.

Mij valt hier dan ook niets te verwijten.

Volgende keer misschien beter je huiswerk doen, voordat je zoiets zegt als:
quote: Xander2000
Ik had graag gehoopt dat je het meteen begrepen had, maar dat is blijkbaar even te moeilijk.
|:(

PS: Wat qua prijs wel valt te verwachten, maar dit is PUUR speculatie, is dat de prijs van de UM2's relatief hard zal dalen, zodra de Westone 3's op de markt verschijnt, hopelijk nog voor het eind van dit jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 30-11-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:12:
Ik heb nu de YUIN PK2 al een aantal maanden.
Om eerlijk te zijn vind ik het een miskoop. Ik denk nu had ik toch maar verder gezocht naar de sony e888.

Het geluid is normaal. Niet echt super. Wel gewoon goed.

Kabelbreuk begint eraan te komen. Bij elke oordopje is er een stukje open. Precies op het gedeelte waar het kabel uit de oordopje uit komt

Kabel is super lang. Bijna 1,80M. (ik ben 1,85 en als me iPod Video eraan zit dan komt hij net op de grond)

Oordopjes zijn heel klein. En zitten goed in de oren.

Ik denk niet dat het gaat om namaak. Want ik heb ze van die 'dealer' uit Engeland. Weet zo geen naam/adres te noemen maar kan het opzoeken bij eventuele interesse.

Want ik leuk zou vinden is om ze een keer met iemand te ruilen voor een aantal dagen met een Sony e888. Dan kan die persoon een review er van maken. En dan weet ik hoe de Sony klinkt.

Ik doe niet aan in-ear oordopjes. Want daar krijg ik echt hoofdpijn van. Dat had ik ook eerder vermeld in het topic. Heb toen uit eindelijk deze besteld maar ben er niet echt te vreden mee. De Sony EX-71 heeft echt een betere geluid. En als je de volume omhoogd schroefd beginnen de Yuin's snel te kraken.

Kortom: Ze zitten echt goed. Maar klinken normaal.
echt totaal niet mee eens! Ben echt een audio freak. Ik weet niet wat ik hoor. De YUIN PK 2 klinken super. Zelfs op m'n nokia n95 klinken ze fantastisch, een stuk harder dan de nieuwste mylar xbi en ietsje beter. Op 100 % bijna te hard. Het geluid klinkt sterk naar de beste koptelefoon allertijden de beyer 990pro. Had een dure hoofdtelefoonversterker gekocht maar heb die is totaal niet nodig. Helaas door het spelen als muzikant met mn bandjes heb ik een lichte dip op 4000hz. de Mylars klinken behoorlijk bassie en erg afhankelijk van de de opzetstukjes die er bij geleverd worden. maar ik vind het zelf fijn als het niet helemaal afsluit, je nog iets van de omgeving hoort en toch genoeg bas met de in inears houdt. Draad van de Pk2 is nu korter en ze kraken bij mij nooit hoe hard ik ze ook zet met m'n cowon d2. Toch de mp3 speler met het meeste vermogen. Toch ben ik super benieuwd naar de westone um3 of de shure e530 De hoge tonen kunnen vergeleken bij mn beyer een beetje verfijnder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat dingen gelezen over Shure in het topic.
Ik las ergens dat de Ep-630 beter is als de E2c van shure? Hier klopt dus echt niks van, ik heb een tijd de EP30 gehad en daarna de e2c, de shures zijn echt velen malen beter qua geluidskwaliteit en kwaliteit van de oordopjes zelf.

Verder een stukje gelezen over de SE210. Dat de kabels te dik zijn en ze daardoor uit je oor vallen?
Dit kan je gewoon verhelpen door ze GOED in te doen, dus achter langs je oren. En idd het heeft geen toegevoegde waarde met dit soort spullen om het in de winkel te kopen. (Shure zelf (importeur) heeft trouwens wel naar eigen ervaring een goede service)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:35
Ik moet nieuwe oortjes hebben van maximaal 30 euro, ik ken echt niks van oortjes, vorige keer had ik in-ear ipod oortjes zo'n Afbeeldingslocatie: http://www.mailamac.nl/images/default_shop/INEAR.jpg. maar mijn kat heeft die door gebeten, ik was echter wel meteen verkocht aan de in-ears.Daar zou ik dan ook verder mee willen gan, vereisten:- Lekkere bass
- Niet te veel ruis op de fiets
- lekker klinken met een ipod nano

Heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chukkepukke schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:07:
Ik moet nieuwe oortjes hebben van maximaal 30 euro, ik ken echt niks van oortjes, vorige keer had ik in-ear ipod oortjes zo'n [afbeelding]. maar mijn kat heeft die door gebeten, ik was echter wel meteen verkocht aan de in-ears.Daar zou ik dan ook verder mee willen gan, vereisten:- Lekkere bass
- Niet te veel ruis op de fiets
- lekker klinken met een ipod nano

Heel erg bedankt
Outlandos' Buyer's Guide.

Wil je binnen jouw budget een gokje wagen, dan is de OVC TC20 misschien wat voor je.

Persoonlijk zou ik echter doorsparen voor de Crossroads Mylarone X3i (neutraal) of Mylarone XBi (meer bass). Je kan ze hier kopen.

Youtube Unboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat doorsparen valt overigens ook reuze mee, de X3i's kosten momenteel 35,77 (57dollars omgerekend via GWK). En die zijn het geld ZEKER waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Vandaag zijn mijn X3i's opgestuurt, bij mij was de dollaarkoers via paypal omgerekend 39,67 euro
Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook een amp guide voor dummies. Ik zag namelijk toen ik aan het browsen was op zo een hifi forum dat iedereen ipods had met amplifiers.

Ik wil dat ook weleens proberen maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Al die forums zijn ook niet newbie-vriendelijk. Je ziet gewoon door de bommen het bos niet meer. Ik dacht ik wil wel een amplifier voor mijn ipod bouwen. Dus ik ga naar de DIY sectie van die forum maar er is voor mij gewoon geen touw aan vast te knopen. Dus iemand tips? Is het wel nodig. Ik wil het weleens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meier-Audio heeft DIY info on-line staan, maar je kan natuurlijk ook voor slechts € 130 de Corda Headsix kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/bilder/frontheadsix400.jpg

Iets anders, heb jullie de nieuwe Ultimate Ears Superfi 4vi for the iPod and iPhone al gespot?

Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/yhst-94024159501758/superfi4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
Wat is het verschil tussen de EP635 en de EP635 want de ep635 kost 5euros minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 02:42:
Heeft iemand ook een amp guide voor dummies. Ik zag namelijk toen ik aan het browsen was op zo een hifi forum dat iedereen ipods had met amplifiers.

Ik wil dat ook weleens proberen maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Al die forums zijn ook niet newbie-vriendelijk. Je ziet gewoon door de bommen het bos niet meer. Ik dacht ik wil wel een amplifier voor mijn ipod bouwen. Dus ik ga naar de DIY sectie van die forum maar er is voor mij gewoon geen touw aan vast te knopen. Dus iemand tips? Is het wel nodig. Ik wil het weleens proberen.
Als je zelf een amp wilt maken moet je even zoeken op 'cmoy'.

Als je gewone oordopjes op je iPod aan gaat sluiten is een amp niet echt nodig, maar voor een fullsize koptelefoon kan het een aardig verschil maken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chukkepukke schreef op zondag 02 december 2007 @ 09:19:
Wat is het verschil tussen de EP635 en de EP635
Dat is er niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
Damn ik ben dom ik bedoelde:Wat is het verschil tussen de EP635 en de EP630, kun je de lanyard van de oortjes doen bij de 635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

chukkepukke schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:26:
Damn ik ben dom ik bedoelde:Wat is het verschil tussen de EP635 en de EP630, kun je de lanyard van de oortjes doen bij de 635
Zoals je op plaatjes kan zien is dit niet het geval. Je bent dus overgeleverd aan een broos systeem om alles op te hangen. Ook zul je de rubberen dopjes sneller verliezen omdat jij ofwel hem om je nek hebt hangen of opgevouwen in je zak. Sneller dan met de 630.

Wat is jou keuze om voor de 635 te gaan, Alleen de Lanyard?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
Nee ik denk eigelijk dat ik de 630 ga nemen maar de 635 heeft een 9 mm magneet ofzoiet maakt da iets uit, die lanyard wil ik eigenlijk niet echt, daarom wou ik weten dat je hem eraf kon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

chukkepukke schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:26:
Nee ik denk eigelijk dat ik de 630 ga nemen maar de 635 heeft een 9 mm magneet ofzoiet maakt da iets uit, die lanyard wil ik eigenlijk niet echt, daarom wou ik weten dat je hem eraf kon doen
Volgens mij doelt die magneet op het verbindingsstukje met koord en MP3( klein metaal)
Je hebt trouwens de EP630 ook in het wit als jij ze bij je podje wil laten passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
Ja ik ben nog aan het twijfelen tussen zwart en wit ik denk dat ik de zwarte ga nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:55:
[...]

Als je zelf een amp wilt maken moet je even zoeken op 'cmoy'.

Als je gewone oordopjes op je iPod aan gaat sluiten is een amp niet echt nodig, maar voor een fullsize koptelefoon kan het een aardig verschil maken.
Dus het is niet de moeite waard? Ik maak namelijk gebruik van cx300 oordopjes en ik heb de yuin pk3 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:34:
[...]

Dus het is niet de moeite waard? Ik maak namelijk gebruik van cx300 oordopjes en ik heb de yuin pk3 besteld.
Nope de CX300 en Yuin PK3 zijn beide gevoelige koptelefoontjes.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Aiaiai Swirl. Het geluid en robuustheid van deze oordoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:18:
Heeft iemand ervaring met de Aiaiai Swirl. Het geluid en robuustheid van deze oordoppen.
Head-Fi geprobeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al enige tips voor die ep 630 van mij.
Heb zitten klooien met de rubbertjes, ze passen beide eigenlijk wel, de kleinste en de grootste.
Maar kan ze niet dieper in mijn oor krijgen, alleen als ik ze (zoals op de afbeelding bij opening hier) op de kop indoe...
En vroeg me af of de rubbertjes van de sennheiser ook passen op deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aan het twijfelen tussen de shure ec2 en de shure se110.

welke is beter?

is de duurdere prijs van de se110 ook echt het geld waard of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou gek, of klinken de Sennheiser CX-300's echt stukken minder dan de Sharp MD33 doppen?

Ik heb 4 jaar met veel plezier naar de Sharp MD33's geluisterd, nu lijkt er echter een kabelbreukje in het linkerdopje te zitten.
Op basis van ervaringen van de CX-300 her en der op het internet, en het verhaal dat ze een kopie zijn van de Sharps (behalve wat kleine uiterlijke verschillen), heb ik besloten een setje Sennheiser CX-300's te kopen.

Maar ze stellen me tot nu toe erg teleur :'( Ze lijken vooral een stuk vlakker te klinken. Ook is de bas een stuk minder, maar da's niet zo erg, deze moet je bij de Sharps sowieso temperen omdat ze wat TE aanwezig zijn. Ook gaan ze nog 's minder hard; op zich ook geen punt, behalve dan dat m'n batterijen van de mp3-speler nu eerder op zijn ;)
Grootste probleem vind ik dus toch het verschil in klank/dynamiek :/

Ben ik nu de enige?

Ook heb ik op internet rondgespeurd of ik de Sharp's nog ergens kan krijgen (Ebay, Google), maar ik zie ze nergens meer te koop staan :/ Iemand die nog weet of je ze kunt krijgen?
/edit: intussen gevonden op Ebay: wanneer je zoekt op Sharp HP-MD33 vind je niks, zoek je op Sharp HP-MD33-S dan krijg je opeens wel resultaten? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 02:00:
Ben ik nou gek, of klinken de Sennheiser CX-300's echt stukken minder dan de Sharp MD33 doppen?

Ik heb 4 jaar met veel plezier naar de Sharp MD33's geluisterd, nu lijkt er echter een kabelbreukje in het linkerdopje te zitten.
Op basis van ervaringen van de CX-300 her en der op het internet, en het verhaal dat ze een kopie zijn van de Sharps (behalve wat kleine uiterlijke verschillen), heb ik besloten een setje Sennheiser CX-300's te kopen.

Maar ze stellen me tot nu toe erg teleur :'( Ze lijken vooral een stuk vlakker te klinken. Ook is de bas een stuk minder, maar da's niet zo erg, deze moet je bij de Sharps sowieso temperen omdat ze wat TE aanwezig zijn. Ook gaan ze nog 's minder hard; op zich ook geen punt, behalve dan dat m'n batterijen van de mp3-speler nu eerder op zijn ;)
Grootste probleem vind ik dus toch het verschil in klank/dynamiek :/

Ben ik nu de enige?

Ook heb ik op internet rondgespeurd of ik de Sharp's nog ergens kan krijgen (Ebay, Google), maar ik zie ze nergens meer te koop staan :/ Iemand die nog weet of je ze kunt krijgen?
/edit: intussen gevonden op Ebay: wanneer je zoekt op Sharp HP-MD33 vind je niks, zoek je op Sharp HP-MD33-S dan krijg je opeens wel resultaten? :?
Misschien neppe CX-300? Of moet je ze nog wat inspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spaander is stom geweest. Ik heb mijn Sony MDR-EX52LP naar de hemel gelopen.
Ik probeerde de sleeves vast te lijmen. De lijm kwam overal te zitten, en de sleeves zijn keihard geworden (zitten niet meer lekker) en er heeft een of andere chemische reactie plaatsgevonden met het plastic, helemaal weggevreten.

Om van te leren:
-Hoe zorg ik dat ik de sleeves niet kwijtraak (ik doe de oordopjes altijd netjes in mijn tas)?
-En hoe kom ik aan nieuwe sleeves?

Ik kijk wel op het ww naar nieuwe sleeves, dit zijn heerlijke doppen en ze zijn verder nog hartstikke goed! Anders ga ik op de dure tour voor V-moda Vibezz of Shures. Of kijken wat geadviseerd word voor diepe klanken.

Is Headphoneworld.com al langskomen in dit topic?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:30:
Ik probeerde de sleeves vast te lijmen. De lijm kwam overal te zitten, en de sleeves zijn keihard geworden (zitten niet meer lekker) en er heeft een of andere chemische reactie plaatsgevonden met het plastic, helemaal weggevreten.

Om van te leren:
-Hoe zorg ik dat ik de sleeves niet kwijtraak (ik doe de oordopjes altijd netjes in mijn tas)?

Ik kijk wel op het ww naar nieuwe sleeves, dit zijn heerlijke doppen en ze zijn verder nog hartstikke goed! Anders ga ik op de dure tour voor V-moda Vibezz of Shures. Of kijken wat geadviseerd word voor diepe klanken.

Je kan ze bijbestellen bij Sony, even een belletje die kant op. Prijzen zijn echter niet mals, en sowieso klinken die Sony's nergens daar. Daarom mijn aanraden om de nieuwe Shure SE110 te kopen. Niet gehoord, maar alles is beter dan wat je nu hebt, eh?

http://www.headphone.com/...r-monitor/shure-se110.php

Die sleeves zitten veel beter vast, kan ik je vertellen, ik raak met mijn CX300's ook wel eens sleeves kwijt, maar Sennheiser was zo aardig nieuwe sleeves te GEVEN.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:30:

Om van te leren:

diepe klanken: XBi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:20:
[...]

Misschien neppe CX-300? Of moet je ze nog wat inspelen?
euh.. bestaan er neppe dan? Ik heb ze dan wel van marktplaats voor 18 euor ( :P ) maar zaten gewoon in een blister van Sennheiser.. :S
En zo waardeloos als m'n standaard iAudio doppen klinken ze bij lange niet, behoorlijk goed zelfs. Maar toch vooral qua dynamiek een stuk minder als de Sharps.
De verkoper is wel verified marktplaatser, Marcel dus een oplichter zal het toch niet zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:14:
[...]

euh.. bestaan er neppe dan? Ik heb ze dan wel van marktplaats voor 18 euor ( :P ) maar zaten gewoon in een blister van Sennheiser.. :S
En zo waardeloos als m'n standaard iAudio doppen klinken ze bij lange niet, behoorlijk goed zelfs. Maar toch vooral qua dynamiek een stuk minder als de Sharps.
De verkoper is wel verified marktplaatser, Marcel dus een oplichter zal het toch niet zijn?
waarschijnlijk wel als het 18 euro is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens ervaringen met head-direct.com? Ik heb daar vorig week woensdag wat besteld maar als ik bij track&trace kijk wacht de US Mail nog steeds op het pakketjes. Ik wou weten of er wat aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso nep...
cx300 zonder bass: klopt van geen kant.

(en ja, ik heb hier zelf ook neppe cx300's liggen... :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o... maar hoe kun je deze neppers herkennen?
of gaat dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 00:17:
o... maar hoe kun je deze neppers herkennen?
of gaat dat niet?
Aan de SQ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Skillz schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:41:
Nou, heb sinds vrijdag mijn XBi's binnen (2 sets zelfs, mooi om onderling ook te vergelijken) en het enige wat ik kan zeggen is... :|

Ze vallen me echt heel erg tegen, er zit echt een ongelovelijke bass in, maar waar zijn de mids/highs naar toe gegaan? Die klinken echt bagger, terwijl die bijde oude XB's juist heel erg goed zijn.
En ja, ik heb ze al 24uur laten 'inspelen'.

Als ik nu de CX300/XB/XBi's/Vibe's zou moeten raten zou het rijtje er zo uitzien.

1. XB
2. CX300
3. Vibe's
4. XBi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:23:
[...]

Nou, heb sinds vrijdag mijn XBi's binnen (2 sets zelfs, mooi om onderling ook te vergelijken) en het enige wat ik kan zeggen is... :|

Ze vallen me echt heel erg tegen, er zit echt een ongelovelijke bass in, maar waar zijn de mids/highs naar toe gegaan? Die klinken echt bagger, terwijl die bijde oude XB's juist heel erg goed zijn.

Als ik nu de CX300/XB/XBi's/Vibe's zou moeten raten zou het rijtje er zo uitzien.

1. XB
2. CX300
3. Vibe's
4. XBi
hmm ik heb ze ook besteld, klote om te horen dan. Kan ik mijn CX300 beter niet verkopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
[...]

1. XB
2. CX300
3. Vibe's
4. XBi
Jammer, maar iemand die de nieuwe X3i's al heeft kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
[...]

1. XB
2. CX300
3. Vibe's
4. XBi
Misschien is 24 uur te weinig in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Logitech in ears hebben het na lange tijd begeven dus zoek ik andere.

De keuze gaat tss:
* Etymotic Research ER6i White
* Shure SE210
* Ultimate Ears Super.fi 3 studio
* q-Jays

Welke is volgens jullie de beste?
Zaken die voor mij ook belangrijk zijn buiten de geluidskwaliteit: Lengte van kabel zonder verlengdraad; grootte van earphone, liefst zo klein mogelijk; mate van lawaai als je tegen de draad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:33:
[...]
Misschien is 24 uur te weinig in dit geval?
Ja misschien... maar het is nu net of er een doek over de speaker zit, het klinkt gewoon 'dof'.
Ik denk ook niet dat dit opgelost gaat worden met inspelen. Meestal is het inspelen om de bas wat strakker te krijgen. Maar goed ik laat ze vannacht en morgen weer de hele dag inspelen.

Op Head-Fi las ik trouwens dezelfde klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik geloofde nooit in dat inspelen van dopjes, maar heb sinds 3 week de Creative labs EP-630 en moet zeggen dat die steeds beter wordt. Bij het begin had ik nog wel last van mijn oren, maar die wenden al na 1 week.

Bedankt Outlandos voor deze prijs/kwaliteits tip d:)b
Zou jouw samenvatting ook in deel9 mogen komen te staan? Het is een enorm goede samenvatting waardoor je de bomen wel weer door het bos ziet. :*)
Iets wat deze 3100+ reacties tellende topic wel nodig heeft... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Skillz schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:09:
[...]

Ja misschien... maar het is nu net of er een doek over de speaker zit, het klinkt gewoon 'dof'.
Ik denk ook niet dat dit opgelost gaat worden met inspelen. Meestal is het inspelen om de bas wat strakker te krijgen. Maar goed ik laat ze vannacht en morgen weer de hele dag inspelen.

Op Head-Fi las ik trouwens dezelfde klacht.
Dat is wel erg rottig. Ik haat dof geluid, dan krijg je het idee dat je naar 96KB/s luistert.
Kan je ze nog omruilen voor X3i?

@Djerique
Deel 9? Komt dat nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Omg... :o
Ik heb ze nu al binnen! :o
Ga even proberen. (Sorry voor dubbelpost maar me mond valt wel even open. :D )

Klinkt helderder dan de EP-630's, maar de bass is minder mooi! :S
Helder in de zin van dieper gaand geluid, maar best rauw geluid.
Lijken trouwens XB's te zijn ipv XBi's? :S Mijn fout denk ik. Op de verpakking staat XB, maar het design is wel XBi voor zover dat me bekend is.

Op Jaben Forum zei iemand dat de bass de midden en hoge tonen lijkt weg te drukken. Dat gevoel heb ik ook wel.

[ Voor 70% gewijzigd door Saturnus op 04-12-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:57:
Omg... :o
Ik heb ze nu al binnen! :o
Ga even proberen. (Sorry voor dubbelpost maar me mond valt wel even open. :D )

Klinkt helderder dan de EP-630's, maar de bass is minder! :S
Helder in de zin van dieper gaand geluid, maar best rauw geluid.
Lijken trouwens XB's te zijn ipv XBi's? :S Mijn fout denk ik. Op de verpakking staat XB, maar het design is wel XBi voor zover dat me bekend is.

Op Jaben Forum zei iemand dat de bass de midden en hoge tonen lijkt weg te drukken. Dat gevoel heb ik ook wel.
hmmm mooi klote dan, heeft iemand hier al de X3i? en zijn die beter dan de cx300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hmmm...nee, dit is niets. :(
Inspelen zal sowieso te weinig uitmaken.

Het bereik is opzich groter dan die van de EP-630, maar het volume van de midden en hoge tonen is te weinig. De sleeves zijn net bakstenen, mijn gevoel zegt dat hierdoor de midden en hoge tonen ook weggedrukt worden.

Hopelijk kan het nog omgeruild worden, tenzij die X3i ook rotzooi is?

[ Voor 44% gewijzigd door Saturnus op 04-12-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:59:
Hmmm...nee, dit is niets. :(
Inspelen zal sowieso te weinig uitmaken.
Hopelijk kan het nog omgeruild worden, tenzij die X3i ook rotzooi is?
Ik denk dat de Mylarone's niets meer zijn, lees ook al op jaben forum dat het linker (of rechter?) oordopje harder klinkt dan de andere bij de X3i, dat hoort ook al niet.

Heeft iemand hier al de CX400? Zijn deze beter dan de CX300? ( ja rare vraag misschien maar de I serie van Mylarone is ook niet beter ) En hoe vinden jullie dat geluid?

En hoe staan jullie hier tegenover de Vmoda Vibe? (beter of slechter dan sennheiser?) heb de review van skilzz gelezen, ik ben ook nogal een bass-liefhebber dus de vmoda vibe is niets voor mij.

sennheiser cx500 is duurder dan de cx400, en lijkt me ook beter dan ofniet? Kost maar 15 euri meer bij bol.com , god wat een gedoe allemaal ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:53:

De hogere prijs is het wel waard, al denk ik dat je beter voor de Shure SE210 kan gaan, die zijn op ebay bijna niet duurder als wat de retailers hier in Nederland voor de SE110 vragen (90-100 Euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar jullie hebben het hier veel over neppe, zijn dat geen neppe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Mijn x3i's zijn zaterdag in singapore op de bus gegaan,
ik kan dus nog niet zeggen hoe ze klinken,
ik gebruik nu de sennheisers cx300's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gekeken naar de mylarone's, maar die vallen dus enorm tegen... de cx400 en de cx500 richt ik me nu op... ik heb de cx500 gevonden voor iets minder dan 70 euro hier in een webshop in Nl, dit lijkt me een zeer nette prijs en de reviews zijn goed.

Ik heb gelezen dat een paar hier de cx400 hebben, wat is jullie mening erover en zijn jullie ook in het bezit van een cx300? Wat is het verschil en is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik vind het een beetje vreemd hoe je tot die conslusie komt, het merendeel is erg enthousiast over de ooropjes.

En over de bouwkwaliteit, 3 mensen van de velen mensen die ze in bezit hebben, hebben er last van, vette pech dus voor diegenen.

Ook met de CX300 was ophef over de plug waar het kabeltje brak, ik heb ze zelf nooit problemen mee gehad, enige probleem dat ik ondervind is dat de rubberen afwerking rond de kabel bij de oortjes inscheuren, ook het blokje wat de 2 kabels tegen splijten beschermen is kapot gegaan, verder geen probleem maar het ziet er wat slordig uit.

Dus ik denk dat het ook gewoon pure pech is als je crossroads de lijm losraakt, iets wat je tegenwoordig op zoveel electronica kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:42:
Ik vind het een beetje vreemd hoe je tot die conslusie komt, het merendeel is erg enthousiast over de ooropjes.

En over de bouwkwaliteit, 3 mensen van de velen mensen die ze in bezit hebben, hebben er last van, vette pech dus voor diegenen.

Ook met de CX300 was ophef over de plug waar het kabeltje brak, ik heb ze zelf nooit problemen mee gehad, enige probleem dat ik ondervind is dat de rubberen afwerking rond de kabel bij de oortjes inscheuren, ook het blokje wat de 2 kabels tegen splijten beschermen is kapot gegaan, verder geen probleem maar het ziet er wat slordig uit.

Dus ik denk dat het ook gewoon pure pech is als je crossroads de lijm losraakt, iets wat je tegenwoordig op zoveel electronica kan hebben.
nja ik lees op jaben.net het forum dat de oordopjes echt heel slecht bevallen bij bijna iedereen, dat zegt wel genoeg eigenlijk. De bouw gaat het me nog niet zo om, ik ben heel zuinig met me spullen en heb ook nooit problemen gehad met me cx300 :)

En de service van sennheiser vind ik ook heel goed, ooit wat sleeves kwijtgeraakt en ik KREEG gewoon nieuwe toegestuurd terwijl ze toch dik 20 euro kosten.

Daarom lijkt de me de CX500 een goede keus, zien er ook leuk uit :)
Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.