Ik heb reeds teruggebeld en gezegd dat het scherm geleverd is met fysieke schade. Ze vroegen om specifieker te zijn. Uitgelegd dat het is aan "waar het scherm vast zit aan de sokkel". dat begrepen ze niet goed... Dan gezegd dat ik er foto's van heb gemaakt en dan hebben ze gevraagd of ik die kon doormailen, ze gingen dan terugbellen wanneer ze de foto's gezien hadden. Uiteraard ga ik zelf vandaag terugbellen want als ik op hun moet wachten...nare man schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:43:
[...]
![]()
En wat zegt de Viewsonic-garantielijn hierover?
Allenszins is aan de "schaafwonden" op de poten van de sokkel overduidelijk te zien dat het een reeds gebruikt scherm is. En niet zomaar gebruikt, maar echt afgeleefd. Dan nog de schade aan wat ik hierboven omschreven heb. Verder heb ik ook de beeldweergave gestest. waar ik bij het vorig exemplaar backlight bleeding had in de 4 hoeken: "mooi" egaal en symmetrisch, is er hier backlight bleeding zeer onregelmatig en het zwart is dus allesbehalve uniform. Lijkt alsof er met vingertjes al goed op het paneel geduwd is.
Vandaag dus terugbellen en dit alles zeggen. Ik vind dit scherm als vervanging niet acceptabel. Nu weet ik niet tot welk niveau mijn rechten gaan als consument, maar ik heb 441 euro betaalt voor een goed scherm en dan wil ik dat ook krijgen.
Ik ga dus vragen (met aandrang) voor omruiling voor een, ditmaal, nieuw scherm, en ditmaal in originele verpakking. Het moet in onberispelijke staat zijn, geen beestjes hebben, of geen dode pixels.
Dit is trouwens ook hetgeen waar ik voor betaald heb.
Als er moeilijk over gedaan wordt (doomscenario uiteraard), ga ik iets zeggen in de aard van (wederom vraag ik mij af of ik dit kan eisen): als we niet tot een oplossing kunnen komen waar we wederzijds achter staan, dan kan viewsonic gewoon het aankoopbedrag terugstorten en mogen ze het scherm terug komen ophalen.
Allenszins vind ik toch dat men met een perfect scherm mag komen als omwisseling: momenteel heb ik 441 euro armer, en ik zit met een afgeleefd, geschaafd scherm met onregelmatig paneel...