[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 20

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.841 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

nare man schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:43:
[...]

:/

En wat zegt de Viewsonic-garantielijn hierover?
Ik heb reeds teruggebeld en gezegd dat het scherm geleverd is met fysieke schade. Ze vroegen om specifieker te zijn. Uitgelegd dat het is aan "waar het scherm vast zit aan de sokkel". dat begrepen ze niet goed... Dan gezegd dat ik er foto's van heb gemaakt en dan hebben ze gevraagd of ik die kon doormailen, ze gingen dan terugbellen wanneer ze de foto's gezien hadden. Uiteraard ga ik zelf vandaag terugbellen want als ik op hun moet wachten...
Allenszins is aan de "schaafwonden" op de poten van de sokkel overduidelijk te zien dat het een reeds gebruikt scherm is. En niet zomaar gebruikt, maar echt afgeleefd. Dan nog de schade aan wat ik hierboven omschreven heb. Verder heb ik ook de beeldweergave gestest. waar ik bij het vorig exemplaar backlight bleeding had in de 4 hoeken: "mooi" egaal en symmetrisch, is er hier backlight bleeding zeer onregelmatig en het zwart is dus allesbehalve uniform. Lijkt alsof er met vingertjes al goed op het paneel geduwd is.

Vandaag dus terugbellen en dit alles zeggen. Ik vind dit scherm als vervanging niet acceptabel. Nu weet ik niet tot welk niveau mijn rechten gaan als consument, maar ik heb 441 euro betaalt voor een goed scherm en dan wil ik dat ook krijgen.
Ik ga dus vragen (met aandrang) voor omruiling voor een, ditmaal, nieuw scherm, en ditmaal in originele verpakking. Het moet in onberispelijke staat zijn, geen beestjes hebben, of geen dode pixels.
Dit is trouwens ook hetgeen waar ik voor betaald heb.

Als er moeilijk over gedaan wordt (doomscenario uiteraard), ga ik iets zeggen in de aard van (wederom vraag ik mij af of ik dit kan eisen): als we niet tot een oplossing kunnen komen waar we wederzijds achter staan, dan kan viewsonic gewoon het aankoopbedrag terugstorten en mogen ze het scherm terug komen ophalen.

Allenszins vind ik toch dat men met een perfect scherm mag komen als omwisseling: momenteel heb ik 441 euro armer, en ik zit met een afgeleefd, geschaafd scherm met onregelmatig paneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

*** Sorry, verkeerde topic!

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 36691 op 23-08-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Anoniem: 144949 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:57:
[...]

(...)

Als er moeilijk over gedaan wordt (doomscenario uiteraard), ga ik iets zeggen in de aard van (wederom vraag ik mij af of ik dit kan eisen): als we niet tot een oplossing kunnen komen waar we wederzijds achter staan, dan kan viewsonic gewoon het aankoopbedrag terugstorten en mogen ze het scherm terug komen ophalen.

Allenszins vind ik toch dat men met een perfect scherm mag komen als omwisseling: momenteel heb ik 441 euro armer, en ik zit met een afgeleefd, geschaafd scherm met onregelmatig paneel...
Dat was dus precies wat ik ook dacht. Bij mij was de bleeding dus zo erg als jij nu schetst en jij vindt dit ook niet acceptabel. Dat is dus ook de reden dat ik 'm heb teruggestuurd. De webshop in kwestie verwees mij ook eerst door naar Viewsonic maar als ik dit zo zie dan belooft dat weinig goeds over hun 'professionele' omruilservice. Gelukkig heb ik na enige zachte overredingskracht inmiddels het volledige aankoopbedrag teruggekregen en wacht ik nu op mijn bestelde Viewsonic P227fB 21" CRT :) (helaas met dezelfde slechte omruilservice, maar ik ga ervanuit dat hij ineens goed is).

Het is wel duidelijk dat dit niet acceptabel is. Het produkt was defect en je had hem nog maar net, dus omruilen of repareren. In beide gevallen mag je verwachten dat je het scherm weer goed terugkrijgt of een goed vervangend scherm krijgt. Dat hoeft ook niet nieuw te zijn maar moet wel in nieuwstaat zijn en dat is dit dus duidelijk niet.

Heeft de shop in kwestie je ook doorverwezen naar Viewsonic? Zoja, dan zou ik ook tegen de shop zelf zeggen dat je dit niet accepteert en dat je een goed, nieuw dan wel in nieuwstaat verkerend scherm wilt. Je hoeft niet te pikken dat ze je doorverwijzen naar Viewsonic, want dat heb je nu al geprobeerd, en Viewsonic als hulppersoon verricht zijn taak dus gewoon niet goed.

Maar eerst maar 'ns afwachten wat de garantielijn van Viewsonic zelf hierover zegt. Kan me niet voorstellen dat ze dit serieus menen. Overigens begonnen ze bij mij ook al te mekkeren dat ze niet precies wisten wat ik bedoelde met 'bleeding', ik moest ook maar foto's maken.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tijd voor deel 21 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste