[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 20

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.861 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:25

vr6-only

Blub Blub

ik heb net een Samsung 940BW besteld. Ik heb express niet gekozen voor een highend monitor, omdat ik begin volgend jaar een compleet nieuwe pc koop en dan pas voor een highend monitor ga, maar wat ik zo lees op het Internet bevalt me wel.
monitor is bij Sallandautomatisering besteld voor 236 euro (goedkoop was mijn eerste indruk)
helaas is een pixelgarantie 75 euro en dat is belachelijk veel :| dus hopelijk krijg ik er een zonder dode pixels.

Edit: zit er een DVI kabel bij? ik heb voor de zekerheid een DVI kabel erbij gedaan van 32 euro.
maar als iemand het mij kan vertellen dan annuleer ik het even (scheelt weer gezeik)

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 26-07-2006 19:47 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 21:58

V3g3ta

Fueled by Games!

Er zit een DVI en VGA kabel bij, dus cancel die bestelling van de kabel maar..

En ik vind de 940BW toch behoorlijk high-end! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door V3g3ta op 26-07-2006 20:19 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

mooi zo dat het erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155035

Mij lijkt de 940 BX erg interesant. Als die echt een contrast ratio van 1000:1 heeft, en 300 euro gaat kosten... Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb sinds vandaag een nieuwe Samsung 940BF gekregen, mijn ouwe Samsung 913n wou ik doorschuiven naar mijn moeder (eigelijk was dit scherm bedoelt voor mijn moeder :+ ) .

Maar na een poosje gewerkt te hebben met dit nieuwe scherm heb ik eigelijk mijn twijfels of hij wel echt beter is. Ik heb het idee dat hij wat onrustiger aan mijn ogen is, en in gamen zie ik geen verschil :D.

Iemand enig idee of het aan mij licht?, of zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren?

ps: ben al een aardig poosje bezig geweest met het brightness/contrast instelling maar heb deze nu een heel eind hetzelfde staan als het oude scherm
ps2: scherm zit aangeslopen via DVI, en wordt aangestuurd door een 7800GTX, ik draai natuurlijk netjes op 1280*1024

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 27-07-2006 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:04
vr6-only schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:45:
Edit: zit er een DVI kabel bij? ik heb voor de zekerheid een DVI kabel erbij gedaan van 32 euro.
32 euro voor een DVI kabel??? Damn wat een geld, ik heb er hier duizenden op het werk liggen, 90% van de pc 's hier hebben onboard graka 's en enkel analoge aansluitingen...

HP levert namelijk al z'n 19" schermen met DVI kabel bij, ik smijt er dagelijks 5 weg denk k :X .

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Tortelli schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:53:
Maar na een poosje gewerkt te hebben met dit nieuwe scherm heb ik eigelijk mijn twijfels of hij wel echt beter is. Ik heb het idee dat hij wat onrustiger aan mijn ogen is, en in gamen zie ik geen verschil :D.
Ehm, het is ongeveer hetzelfde als bij een geluidsinstallatie: hij is niet beter (wie bepaalt dat?), jij vindt hem beter (of fijner kijken, of mooier klinken, etc).

Dus als jij in jouw setup voor jouw toepassingen en met jouw ogen geen verschil ziet, dan heeft die aanschaf dus weinig zin. Simple math :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84740

Stampre schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:02:
Ik krijg zojuist het plaatselijke weekblad binnen en zie dat mycom 20 winkels heeft. Om dit te vieren gaan ze morgen met 20 aanbiedingen 20% korting geven vanaf 07:00. Nu staat er ook een 19" LG L1919S-SF scherm in voor 199,- alleen geen merk. Is iemand bekend met deze aanbieding.

op www.mycom.nl is nog niets te vinden, ik moet beter lezen 8)7 in het krantje
Ik ga er nu 2 ophalen, ookal is er niks over te vinden op tweakers... ietwat vreemd vind ik... Maar over het algemeen maakt LG goed spul. Hou er wel rekening mee dat d uitgang D-sub is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Largamelion schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:38:
[...]
32 euro voor een DVI kabel??? Damn wat een geld, ik heb er hier duizenden op het werk liggen, 90% van de pc 's hier hebben onboard graka 's en enkel analoge aansluitingen...

HP levert namelijk al z'n 19" schermen met DVI kabel bij, ik smijt er dagelijks 5 weg denk k :X .
vond ik ook al zo raar dat het zo duur is. maar er staat er nog 1 voor 19 euro (afgerond) en de levertijd ervan is een stuk langer, daarom heb ik maar de duurdere gekozen.
anders moest ik heel lang wachten op een stom kabeltje :|

Edit: krijg net een berichtje van Salland dat ik mijn bestelling in de loop van de middag mag ophalen _/-\o_ gisterenochtend besteld en hij was niet op voorraad :D hulde!!!

[ Voor 23% gewijzigd door vr6-only op 27-07-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tortelli schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:53:
Ik heb sinds vandaag een nieuwe Samsung 940BF gekregen, mijn ouwe Samsung 913n wou ik doorschuiven naar mijn moeder (eigelijk was dit scherm bedoelt voor mijn moeder :+ ) .

Iemand enig idee of het aan mij licht?, of zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren?

ps: ben al een aardig poosje bezig geweest met het brightness/contrast instelling maar heb deze nu een heel eind hetzelfde staan als het oude scherm
ps2: scherm zit aangeslopen via DVI, en wordt aangestuurd door een 7800GTX, ik draai natuurlijk netjes op 1280*1024
Echt onrustig vind ik de 940BF niet , maar de kleurweergave vind ik beduidend minder dan de 930BF. Ik weet niet of dat bij de 913 ook het geval is, dat deze natuurlijkere kleuren weergeeft dan de 940BF.
Ik heb beide schermen naast elkaar gezet en heb de 940BF zoveel mogelijk op de weergave van de 930BF ingesteld. Ik geef je wel even de settings:

940BF settings:
Brighness: 100
Contrast: 85
Magic color: OFF
Color Tone: Custom
Color Control: Red-55 Green-50 Blue-25
Gamma: Mode 1

De rest heeft weinig te maken met kleuren, ik vind hem op deze manier rustig overkomen.
Wel is mij opgevallen dat de 940BF toch meer last heeft van "ghosting" dan de 930BF. In dit geval bedoel ik de witte waas die ontstaat langs de randen van objecten bij beweging, wanneer RTA is ingeschakeld. Bij bepaalde kleuren (vooral bruintinten) lijkt dit het ergst te zijn, erger dan op mijn 930BF. Enige oplossing is dan RTA uitschakelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-07-2006 12:47 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik heb mijn 940BW binnen. leuk schermp. geen dode pixels tot nu toe (even snel gecontroleerd met verschillende achtergrond kleuren) ik ben tevreden

edit: waarom krijg ik een zwarte scherm als ik een filmpje af wil spelen. DVD of AVI maakt niet uit.
verschillende mediaplayers geprobeerd.

[ Voor 34% gewijzigd door vr6-only op 27-07-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

vr6-only schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:15:
ik heb mijn 940BW binnen. leuk schermp. geen dode pixels tot nu toe (even snel gecontroleerd met verschillende achtergrond kleuren) ik ben tevreden

edit: waarom krijg ik een zwarte scherm als ik een filmpje af wil spelen. DVD of AVI maakt niet uit.
verschillende mediaplayers geprobeerd.
Is die monitor wel de hoofdmonitor? Eigenschappen van beeldscherm -> herkennen. Vaak kan alleen op de hoofdmonitor film worden afgespeeld. Of soms juist andersom 8)7

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

had ik ook al naar gekeken. ik had de drivers nog niet geinstalleerd, maar na de installatie en een herstart doet alles het nu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

nare man schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:27:
Hm, ik zie het verband niet helemaal tussen een onweersbeestje en 'zulke goede pixelgarantie'?
Is inderdaad ook geen verband. Wou alleen zeggen dat het frustrerend is: koop je een scherm met een feilloze pixelgarantie, met een paneel met weinig kans op dode pixels, dan zit je 3 dagen intensief te testen op dode pixels. Alles piekfijn zeer tevreden...

...en een week later zit er een dood beest in ter grootte van 4 zwarte dode pixels :r

Zie dus het contrast ;)
nare man schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:41:
Hoeveel geld moet je nog uitgeven om een compromisloze TFT te kopen? Ik wil best nog tweehonderd eu meer uittrekken, maar als je voor 450 eu al geen goede 19" kan kopen, waar dan wel? :/
Het probleem is dat compromisloze TFT's in feite niet bestaan. Je bent een persoon met heel hoge verwachtingen (een moeilijke consument die goede waren wilt voor zijn geld, en terecht). Dit heeft wel als gevolg dat best case scenario je verwachtingen allemaal net worden voldaan. In alle andere gevallen niet, wat dus op een (lichte) teleurstelling uitdraaid.
Veel daarvan zit tussen de oren. Ben ook iemand die dit probleem heeft, en soms moet ik mezelf echt in bedwang houden om daarin niet te extreem te worden. Ik kies het beste van het beste, en uiteindelijk stelt nog meer dan 50% van de producten die ik aanschaf teleur. De kwestie is dus echt dat jezelf moet weerhouden van zo extreem perfecte producten te verwachten, ofwel nog een beetje langer wachten op bijvoorbeeld SED schermen.

En begrijp me niet verkeerd: in feite vind ik ook dat je als consument recht hebt op extreem perfect producten (zeker als de prijs er naar is), het probleem en dus frustrerende is, dat dit in praktijk nooit te behalen is in deze op winst beluste consumptiemaatschappij.
Ikzelf probeer een guldenmiddenweg te kiezen, en toch goede producten te zoeken. De onperfectheden relativeer ik (indien dit lukt ;) ). Zie nu de backlight bleeding: stoort me eigenlijk niet echt, omdat ik bijna nooit een volledig zwart scherm heb.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 27-07-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Om heel eerlijk te zijn komt deze TFT toch erg dichtbij!

Eizo S1931 FlexScan

Afbeeldingslocatie: http://www.disc-planet.nl/easyshopmaker/tn_e4_28.jpg

– Scherm: 19inch (48cm) Kleuren TFT
– LCD–type: S–PVA
– Beeldpuntafstand: 0.294x0.294 mm
– Aantal kleuren: 16.7 miljoen
– Kijkhoek: H:178 V:178
– Resolutie: 1280 x 1024 dpi
– Helderheid: 280 cd/m2
– Contrast Ratio: 1000:1
– Aansluitingen: 1x DVI / 1x Analoog (15pins Sub–D)
– Reactietijd: 8ms
– Schermoppervlak: 376mm x 301mm
– Stroomverbruik: 45Watt
– Powersave mode: minder dan 2W
– Branduren: min. 30.000
– Voet: 100mm in hoogte verstelbaar
– Geleverd inclusief DVI & D–Sub kabels
- Garantie: 5 jaar

Prijskaartje 539 EUR bij www.disc-planet.nl

Ik ga mij zo eentje halen geloof ik. Ik heb momenteel een Samsung 970p maar die TFT maakt soms meer ruis in de donkere partijen dan dat het goed is (dithering?). Eveneens de voet van het scherm kan het gewicht niet meer dragen en valt volledig elke keer terug naar beneden. Momenteel staat er een brillendoos recht tussen de voet en de onderste rand van het scherm. Dat zou toch niet mogen voor een scherm van 500 EUR?

Eizo wordt door de digitale fotografen de lucht ingeprezen. En als je bekijkt dat deze maar 8ms heeft dan lijkt me dit de gulden middenweg tussen Fotobewerking & gaming (niet dat ik iets anders speel dan World of Warcraft). Iemand nog bedenkingen hieromtrent?

[ Voor 5% gewijzigd door Catscratch op 28-07-2006 10:35 ]

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

mijn broer heeft een samsung 970p gehaald en hij heeft voor zover ik het weet geen problemen met de voetsteun, wel heeft hij vermeld dat het scherm niet zo bijzonder is en dat er zeker betere op de markt zijn voor het zelfde geld. Wat hij verstaat onder "niet zo bijzonder" dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
vr6-only schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:27:
mijn broer heeft een samsung 970p gehaald en hij heeft voor zover ik het weet geen problemen met de voetsteun, wel heeft hij vermeld dat het scherm niet zo bijzonder is en dat er zeker betere op de markt zijn voor het zelfde geld. Wat hij verstaat onder "niet zo bijzonder" dat weet ik niet.
Wacht een half jaar >:)
Toen hij nieuw was had ik geen problemen met de voet :|

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Laatst online: 15:45
Hey iedereen,

ik ben niet helemaal in de wereld van tft's en vertrouw 't ook niet helemaal in vergelijking met de crt. Maar ik had nu een mooie aanbieding gezien voor de philips 190S7FS. Maar ik kan niet veel reviews en dergelijke vinden over deze monitor. Heeft iemand van jullie deze misschien of gehad en kan deze er wat informatie overgeven?? En hoe zit 't met gamen en films kijken en wat voor panel ist precies? Een tn of iets anders....

Hier een link naar de monitor: http://www.consumer.phili...WQKST1J0RMRESHQVHKFSEKI5P

Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Gisteren mijn Samsung 940BW binnengekregen en ik ben er tot nu toe erg tevreden over.Ik had hiervoor een Compaq 17" Crt op 1152x864 (maximaal haalbare werkbare resolutie), maar dit breedbeeld monstertje is echt een hele verbetering, lekker scherp beeld, mooie vormgeving, in hoogte verstelbaar en kantelbaar (helaas geen pivot, maar dat is ook lastig met breedbeeld).Ik werk met een kvm switch, dus alles is analoog aangesloten, ik was bang dat het misschien wat minder goed eruit zou gaan zien, maar het beeld is retestrak.
Wel had ik eerst een probleem met mijn 2e pc met een radeon 9500 want die kende geen 1440x900 resolutie.Echter de laatste Omega driver voegde deze resolutie netjes toe :)
Af en toe een dvdtje kijken gaat trouwens ook best op deze tft.
Gamen zou ik niet weten, daarvoor game ik te weinig.

[ Voor 5% gewijzigd door blobber op 28-07-2006 14:32 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

heb jij er ook last van dat je op sommige sites die grijze knoppen hebben nu minder goed zichtbaar zijn. bijvoorbeeld op binsearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 17:04
Ik denk er ook sterk aan de 940BW aan te schaffen, heb er alleen nog maar positieve reacties over gelezen. Wat me echter tegenhoudt is dat ik geen idee heb hoe hij presteert bij het gamen. Ik gebruik m'n desktop pc enkel nog voor te gamen, al de rest doe ik op m'n laptop. M'n 17" CRT is echter verschikkelijk wazig geworden en dus dringend aan vervanging toe.

Van zodra iemand me kan bevestigen dat BF2 er goed op draait, zonder ghosting... stap ik de winkel binnen en schaf ik mij een exemplaartje aan ;) .

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

vr6-only schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:36:
heb jij er ook last van dat je op sommige sites die grijze knoppen hebben nu minder goed zichtbaar zijn. bijvoorbeeld op binsearch
Heb ff gekeken, maar is me niet echt opgevallen

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

het lag aan de thema die ik gebruik. andere kleuren gekozen (thema) en nu is alles in orde.
Games probeer ik niet eens met mijn ATI 9200. als ik een keer tijd heb, dan zet ik mijn scherm even beneden en daar zit een 7800 GT in. ik schrijf dan wel een reviewtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Catscratch schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:34:

Eizo S1931 FlexScan

(...)

Eizo wordt door de digitale fotografen de lucht ingeprezen. En als je bekijkt dat deze maar 8ms heeft dan lijkt me dit de gulden middenweg tussen Fotobewerking & gaming (niet dat ik iets anders speel dan World of Warcraft). Iemand nog bedenkingen hieromtrent?
Ja, dat ziet er allemaal strak uit. Alleen jammer dat dingen als bleeding nooit in de specs zijn opgenomen en alleen maar bij tests aan de orde komen. Ik heb even gezocht maar (nog) geen tests gevonden, heb jij ze?

Het moet niet veel gekker worden, bijna 550 euro voor een scherm uitgeven om eindelijk eens iets goeds te krijgen...maar goed, aan de andere kant, vroegâh had je ook geen fatsoenlijk 17" CRT scherm voor onder de vijftienhonderd gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 00:17
Ik denk dat je bij die S1931 niet echt bang hoeft te zijn voor bleeding.
Hij gebruikt een PVA paneel(hoog contrast, en weinig meldingen van bleeding bij dit soort panelen), en iets zegt me dat Eizo ook niet echt heeft bezuinigd op de behuizing(bleeding wordt meestal veroorzaakt doordat de behuizing tegeen het paneel aandrukt).
Voor reviews kan je ook zoeken op de S1910), die alleen van de S1931 verschilt doordat ie geen lichtsensor heeft.
Prad.de heeft voor augustus trouwens een review van de S1931 gepland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ja, maar de VP930 heeft ook een PVA-paneel en bleeding hangt niet af van het soort paneel maar, zoals jij terecht zegt, van de behuizing. Echter van de Viewsonic is ook bekend dat-ie een stevige, professionele behuizing heeft, daar wordt ook niet bepaald op bezuinigd.

Hoe zat 't ook alweer met die Belinea 101920 die hetzelfde paneel gebruikt als de VP930? Die had geloof ik ook geen last van bleeding maar weer wel meer van overshoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:51

aex351

I am the one

Zijn CRT ook standaard van zo'n Glare laag voorzien?, want ik zit net te bedenken dat mij CRT dat wel is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De VP930 en 101920 gebruiken geen PVA paneel, maar een MVA paneel, en de 101920 heeft zelfs ergere bleeding dan de VP930.

De bleeging wordt inderdaad veroorzaakt doordat de behuizing tegen het paneel aandrukt, maar niet elk paneel reageert hetzelfde als er tegenaangedrukt wordt, en het valt me wel op dat van PVA monitoren nauwelijks tot geen meldingen van bleeding zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Quadesh schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:18:
Hey iedereen,

ik ben niet helemaal in de wereld van tft's en vertrouw 't ook niet helemaal in vergelijking met de crt. Maar ik had nu een mooie aanbieding gezien voor de philips 190S7FS. Maar ik kan niet veel reviews en dergelijke vinden over deze monitor. Heeft iemand van jullie deze misschien of gehad en kan deze er wat informatie overgeven?? En hoe zit 't met gamen en films kijken en wat voor panel ist precies? Een tn of iets anders....

Hier een link naar de monitor: http://www.consumer.phili...WQKST1J0RMRESHQVHKFSEKI5P

Thanks alvast
Sorry dat ik mezelf quote ik weet dat dit niet mag. Maar omdat ik nog geen reactie had en het een aanbieding is wilde ik em toch een beetje aan de man brengen zeg maar.
Dus als er iemand is die zo'n tft heeft of 1 van z'n broertjes of zusjes of iemand een goede review daar van weet dan zou ik er zeer blij mee zijn om een linkje daarheen te krijgen of dergelijke.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
De 940BF is net binnengekomen, ik wist niet dat ik zoveel informatie in één oogopslag kon hebben.

Als ik er het weekend mee doorkom schrijf ik in de loop van volgende week wel een review.

Tot hier toe een tevreden gebruiker :)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123171

Ik ga ook binnenkort een LCD schermpje aanschaffen aangezien mijn CRT kuren begint te vertonen. Nu rest mij alleen nog de vraag, welke?
Van wat ik zo snel heb gezien en gelezen neig ik naar de Samsung Syncmaster 940BF vanwege de prijs/kwaliteit ratio. Zo te zien is het een prima scherm voor een leuke prijs.
Maar ik heb wel gelezen dat het voetje nogal bagger is, dat deze niet in hoogte verstelbaar is maakt mij niet zoveel uit aangezien mijn CRTs tot nu toe ook zeer zelden in hoogte verstelbaar zijn geweest.. maar ik wil wel graag weten of hij nog kan kantelen en/of roteren. Nou zal ik het laatste nooit gebruiken, maar ik vind het altijd fijn om te weten waar ik aan toe ben.

Nou wil ik graag van jullie weten:

- Is de 940BF een goede monitor?
- Is de 940BF de beste kwaliteit/prijs deal die er in zijn prijsklasse is?
- De details van het voetje, wat kan wel en wat kan niet?

Het lijkt mij een vrij duidelijk verhaaltje, maar als er nog vragen zijn zal ik die later nog beantwoorden. In ieder geval alvast bedankt aan iedereen die mij wilt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Nouja, zo ongeveer iedereen koopt een 940BF, dus net als in het echte leven maak je waarschijnlijk geen foute keus als je de meerderheid achterna loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 123171 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:34:
- De details van het voetje, wat kan wel en wat kan niet?
Het kan kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Waarom staat de 940BF dan niet in de TS? :?
Is dit momenteel dé beste prijs/prestatie all-rounder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 940BF is geen allrounder, eerder een game-monitor...
Voor allrounders mag je hier zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Er zijn verschillende uitvoeringen. Op alternate.nl staat de uitvoering die niet in hoogte verstelbaar/kantelbaar is, maar misschien wordt deze niet in Europa/Nederland geleverd?

Ook in de handleiding staan de verschillende uitvoeringen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
n-i-x schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:56:
De 940BF is geen allrounder, eerder een game-monitor...
Voor allrounders mag je hier zoeken...
Wat versta jij onder all-rounder?
Ik bedoel internet, office en af en toe een game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

r00t schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:06:
[...]
In dat geval is een (goedkope) gamemonitor geschikt; schermen met een (overdrive) TN paneel.

Maar zie verder eigenlijk gewoon de startpost voor uitleg. Die is er niet voor niets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
r00t schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:06:
[...]
Dan zoek je een game-monitor.

Onder een all-rounder versta ik(zoals de naam al doet vermoeden) een monitor die overal goed in is: Games, films, beeldbewerking.
Voor office zijn eigenlijk alle monitoren wel geschikt, en het enige waar je mischien op kan letten is dat je kan pivotteren(is soms handig), en dat de helderheid genoeg omlaag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Weet niemand iets af van de philips 190S7FS??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat is de opvolger van de 190S6FS, en de voorganger van de 190S8FS(die nog niet uit is).
De S-serie is de budgetserie van philips en had tot nu toe geen DVI, maar volgens de Philips site heeft de 190S7FS wel DVI.
Verder heeft ie een 8ms TN paneel, waarschijnlijk een verbeterde versie van het paneel in de 190S6FS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Okay thanks, maar er zijn verder geen reviews van dit scherm?
Want ik kan er voor 200 euro nieuw aankomen en dat vond ik vrij goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Catscratch schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:34:

Eizo S1931 FlexScan

[afbeelding]

– Scherm: 19inch (48cm) Kleuren TFT
– LCD–type: S–PVA
– Beeldpuntafstand: 0.294x0.294 mm
– Aantal kleuren: 16.7 miljoen
– Kijkhoek: H:178 V:178
– Resolutie: 1280 x 1024 dpi
– Helderheid: 280 cd/m2
– Contrast Ratio: 1000:1
– Aansluitingen: 1x DVI / 1x Analoog (15pins Sub–D)
– Reactietijd: 8ms
– Schermoppervlak: 376mm x 301mm
– Stroomverbruik: 45Watt
– Powersave mode: minder dan 2W
– Branduren: min. 30.000
– Voet: 100mm in hoogte verstelbaar
– Geleverd inclusief DVI & D–Sub kabels
- Garantie: 5 jaar

Prijskaartje 539 EUR bij www.disc-planet.nl

Ik ga mij zo eentje halen geloof ik. Ik heb momenteel een Samsung 970p maar die TFT maakt soms meer ruis in de donkere partijen dan dat het goed is (dithering?). Eveneens de voet van het scherm kan het gewicht niet meer dragen en valt volledig elke keer terug naar beneden. Momenteel staat er een brillendoos recht tussen de voet en de onderste rand van het scherm. Dat zou toch niet mogen voor een scherm van 500 EUR?

Catscratch, ik ben erg benieuwd wat je van deze monitor vindt. Hij staat ook bovenaan mijn verlanglijstje, helaas is-ie waar ik woon nog niet te krijgen (VS).

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
n-i-x schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:21:
[...]

Dan zoek je een game-monitor.

Onder een all-rounder versta ik(zoals de naam al doet vermoeden) een monitor die overal goed in is: Games, films, beeldbewerking.
Voor office zijn eigenlijk alle monitoren wel geschikt, en het enige waar je mischien op kan letten is dat je kan pivotteren(is soms handig), en dat de helderheid genoeg omlaag kan.
Dus toch de 940BF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik neem aan dat de 940BW niet kan kantelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dan zou de 940BF inderdaad een prima monitor zijn.
Ik weet niet of ie ook de allerbeste prijskwaliteits verhouding heeft(vakanties enzo), maar een miskoop is het niet als je wilt gamen+office-werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
vr6-only schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:29:
ik neem aan dat de 940BW niet kan kantelen?
Kantelen(naar voor en naar achter kantelen) ka ie wel.

Een handige vuistreel is dat eigenlijk alle monitoren(zowel TFT als CRT) kunnen kantelen als ze een voet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Mosez schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:31:
[...]

Catscratch, ik ben erg benieuwd wat je van deze monitor vindt. Hij staat ook bovenaan mijn verlanglijstje, helaas is-ie waar ik woon nog niet te krijgen (VS).
Ja, hij lijkt me een goed alternatief voor de VP930 als ik het op het eerste gezicht bekijk. Eigenlijk zijn de specs gelijk (afgezien van het PVA i.p.v. het MVA-paneel van de Viewsonic) maar hopelijk heeft deze monitor minder last van bleeding, iets dat mij persoonlijk gruwelijk stoort, ook al is het maar een klein beetje.

In Duitsland is-ie blijkbaar al volop te krijgen (zie bijv. www.preissuchmachine.de) en ook voor een veel lagere prijs dan bij Disc-Planet (veelal voor ~420 euro ex verzendkosten). Maar ik zie 'm hier nog niet in de pricewatch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn dank aan iedereen die een aantal van mijn vragen heeft beantwoord.
Natuurlijk heb ik zelf ook nog wat nagelezen en het schijnt dat de 940BF behoorlijk last heeft van overshoot, klopt dit?
Als alternatief wordt dan de Viewsonic VX922 aangeraden, maar die is meteen weer een stuk (ongeveer een kwart) duurder. Van wat ik heb gelezen is de overshoot van de 940BF behoorlijk irritant en dat heb ik toch liever niet, het is wel de bedoeling dat het een monitor is waar ik een tijdje genoeg aan heb. Ik wil wel gewoon kunnen gamen en van tijd tot tijd een filmpje kunnen kijken.. graag uw mening en/of eventuele alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 14:35
nare man schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:09:
[...]

Ja, hij lijkt me een goed alternatief voor de VP930 als ik het op het eerste gezicht bekijk. Eigenlijk zijn de specs gelijk (afgezien van het PVA i.p.v. het MVA-paneel van de Viewsonic) maar hopelijk heeft deze monitor minder last van bleeding, iets dat mij persoonlijk gruwelijk stoort, ook al is het maar een klein beetje.

In Duitsland is-ie blijkbaar al volop te krijgen (zie bijv. www.preissuchmachine.de) en ook voor een veel lagere prijs dan bij Disc-Planet (veelal voor ~420 euro ex verzendkosten). Maar ik zie 'm hier nog niet in de pricewatch staan.
Lijkt mij ook een erg leuke monitor, ik wil een all-rounder, en zeker geen Samsung (achter de massa aan), maar deze of die Viewsonic. Deze lijkt me beter, en aangezien ik volgende week weekje in Berlijn ben kan ik hem hier gaan halen. Alleen waar ik mee zit, is het verstandig om hem door Berlijn en met het vliegtuig mee te zeulen....? Of is laten sturen dan toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
In de koffer zou ik zeker niet doen, en in de handbagage wordt vij lastig omdat het toch vrij groot is en 7 kilo weegt(je mag eigenlijk maar 5 kilo handbagage hebben).
Laten verzenden lijkt me dus het handigste, dan weet je tenminste dat ie veilig thuis gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ok, dan doe ik het niet, in rugzak zal niet gaan (en ik zou nooit door smijtende bagagisten het laten afhandelen), en als het niet met handbagage makkelijk meekan, laat maar, ik bestel hem wel. Gek dat deze nog niet in NL pw. staat, hij staat al wel op Eizo.nl namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 16:51
Ola,

Voor een ppt presentatie in een etalage ben ik opzoek naar een leuke monitor. Het moet mogelijk zijn de monitor verticaal te monteren op een vlak stuk plexiglas dmv schroeven.

Nu heb ik ff rondgesnuffeld en kwam ik bij de Mirai DML-519W100. Kwa prijs en specs is dit prima aangezien het om een simpele ppt presentatie gaat.

Mijn vragen zijn:
1. Is het mogelijk om deze monitor verticaal te monteren dmv schroeven?
2. De diepte van de monitor?
3. Hoe zijn de kabels verbonden aan de monitor? dit ivm het monteren

bvd!

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Sjah schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:27:
[...]

Lijkt mij ook een erg leuke monitor, ik wil een all-rounder, en zeker geen Samsung (achter de massa aan), maar deze of die Viewsonic. Deze lijkt me beter, en aangezien ik volgende week weekje in Berlijn ben kan ik hem hier gaan halen. Alleen waar ik mee zit, is het verstandig om hem door Berlijn en met het vliegtuig mee te zeulen....? Of is laten sturen dan toch beter?
Kun je hem daar ter plekke dan proberen? Als er een dode pixel inzit maak je natuurlijk veel meer verzendkosten als hij terug moet naar Duitsland dan wanneer je 'm gewoon in Nederland kunt opsturen (of misschien zelfs wel brengen als je shop in de buurt zit).

Ik kijk erg uit naar een (user) review van deze monitor, hij ziet er inderdaad zeer veelbelovend uit. Eizo kennende zal het met de kleurbalans ook wel goed zitten (maar die was bij de Viewsonic ook al vrij goed). Voor mij is ook vooral van belang of er geen twinkling of sparkling in films zit, dat is nl. het voornaamste doel waar-ie voor gebruikt zal worden.

[ Voor 19% gewijzigd door nare man op 30-07-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Even gezocht naar naar NL winkels die de 1931 hebben.

HD heeft hem ook, maar is niet de goedkoopste winkel, €486 is wel goedkoper dan Disc-planet, maar stuk duurder dan Dld. Dit is de enige die ik kon vinden via kieskeurig.nl die nog beetje betaalbaar is, JMW computers is nog stuk duurder.En die andere winkels in de pricewatch die Eizo voeren zijn ook niet de goedkoopste, dus voor veel minder als dat HD 't doet hoef je denk ik niet snel te verwachten in NL. Dan toch maar naar Dld...

@nare man, ik neem hem niet mee uit Dld. Dit wordt voor mij de 1e TFT, dus ik moet me nog even in het dode pixel onderwerp verdiepen.

[ Voor 39% gewijzigd door Sjah op 30-07-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
http://www.officecentre.n.../1201/F1606definitief.pdf

Een goede tft monitor voor 200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ziet er goed uit als je vooral kantoorwerk doet, en af en toe een spelletje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Maar zou deze monitor ook last hebben van ghosting of dergelijke?
En hoe kan 't dat alleen jij reageert en verder niemand....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55170

Quadesh schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:56:
Een goede tft monitor voor 200 euro?
OfficeCent zijn excl BTW prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Laatst online: 02-01 11:18
Quadesh schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:45:
lol, omdat er nog geen uur tussen jouw reacties zit misschien :P is niet zo lang...

het is een 8ms scherm, dus ik denk dat je wel wat ghosting kan krijgen, maar ik ben geen tft expert ofzo :P dus ik zou ff kijken voor reviews :) moet wel wat te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Wel wat reviews maar niet van pro's etc. Die dus echt goed naar 't beeld kijken qua ghosting en andere dingen. Verder konk weinig reviews vinden.
Maar wat maakt 't uit dat 't exclusief btw is, 't is toch nog altijd goedkoop....? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Quadesh schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:45:
Het is een 8ms scherm.
Dat betekent dat ie niet het allersnelste is, en dat hardcore-gamers ghosting zullen zien, maar als je af en toe gamed dan zal je er niet echt last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Dus als ik nu 2 uur game ipv 12 uur per dag dan zie ik wel ghosting en anders niet? :P
Het hangt toch per game af....
Ik w8 nog wel even op een goede review over deze tft.
Ik kon zelf nog niet 1 vinden namelijk, maar hijs ook net nieuw, dus zullen wel snel komen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De hoeveelheid ghosting die er is verandert niets, maar hoe erg het je opvalt enzo hangt wel af van hoe vaak je gamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Sjah schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:38:

@nare man, ik neem hem niet mee uit Dld. Dit wordt voor mij de 1e TFT, dus ik moet me nog even in het dode pixel onderwerp verdiepen.
Het voordeel van Viewsonic als merk is dat ze die 'Zero Bright Dot' garantie hebben, waardoor je bij elk gedonder in de pixelsfeer gewoon fabrieksgarantie hebt. Uit mijn hoofd geloof ik dat Eizo niet zo makkelijk daarmee is als Viewsonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup dat las ik net in een van de userreviews. Ik denk dat ik toch voor de Viewsonic ga, scheelt toch net even wat euro's, en vooral hoef je niet in Dld te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik wil voor uiterlijk 300-350 euro een (eerste) TFT monitor kopen. Na al het leeswerk kom ik uit op de 940BF van Samsung, maar ik bedacht me net ineens dat ik wel goede kleuren moet hebben in verband met webdesign. Volgens mij moet je naar het contrast kijken (ben een leek op dit gebied, dus niet al te hard met termen etc. smijten ;) ) en dan lijkt 700:1 me wel redelijk. Als ik wat meer geld had gehad, dan was ik voor een 970P gegaan, maar helaas heb ik er geen 400 euro voor over (350 vind ik al veel), alhoewel het wel een zeer mooi dingetje is. Ik ben geen gamer (speel af en toe een spelletje). Het moet een strakke monitor zijn (vandaar dat ik ook veel naar Samsung kijk) en hij moet een zo hoog mogelijke resolutie aankunnen (alhoewel hoger dan 1280*1024 bij een 19" volgens mij hopen op een wonder is). Zit ik hiermee goed bij een 940BF of kan ik dan beter ergens anders naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik denk dat jij toch (net als ik) een mva/pva panel wilt, betere kleuren. Probleem is dat die wel boven de 350 zitten, die Samsung die je noemt heeft TN, minder voor kleuren, maar perfect voor games, terwijl je games niet zo belangrijk vindt. Kijk eens of je die Acer 1923 wat vind, die is er voor 330 al, heeft pva(zie startpost).edit : O, ik zie net in de pricewatch dat die nog maar 255 is.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 30-07-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
nare man schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:28:
[...]

Het voordeel van Viewsonic als merk is dat ze die 'Zero Bright Dot' garantie hebben, waardoor je bij elk gedonder in de pixelsfeer gewoon fabrieksgarantie hebt. Uit mijn hoofd geloof ik dat Eizo niet zo makkelijk daarmee is als Viewsonic.
Alleen jammer dat Viewsonics pixelgarantie alleen voor complete pixels geld, en niet voor subpixels.
Als je 5 dode subpixels op je scherm hebt is het dus flink balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Mei schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:18:
Ik wil voor uiterlijk 300-350 euro een (eerste) TFT monitor kopen. Na al het leeswerk kom ik uit op de 940BF van Samsung, maar ik bedacht me net ineens dat ik wel goede kleuren moet hebben in verband met webdesign. Volgens mij moet je naar het contrast kijken
Naast contrast is de kijkhoek dan ook van belang.
TN's hebben namelijk een kleine vertikale kijkhoek, waardoor er een licht kleurverloop van boven naar beneden zichtbaar is.
Als je echt goede kleuren wilt hebben dan kan je dus het beste een MVA of PVA opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nog een vraagje n-i-x, je zei de 1931 licht sensor heeft, wat doet dat precies, en heeft de Vp930 het ook?
Moet maar even uitzoeken wat de pixelpolicy van eizo is, maar die garantie van Viewsonic is natuurlijk fijn.
Jammer dat er nog geen review van de 1931 is. En door het gezeik over bleeding vd Viewsonic, ben ik ook beetje bang dat ik me het aantrek (alhoewel het mij waarschijnlijk niet zal irriteren). Als de policy van Eizo is dat je met Eizo het afhandelt in geval van dode pixel, dan kan je gerust uit Duitsland laten komen, heb je met de winkel verder niks meer te maken.

[ Voor 79% gewijzigd door Sjah op 30-07-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n-i-x schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:02:
Alleen jammer dat Viewsonics pixelgarantie alleen voor complete pixels geld, en niet voor subpixels.
Als je 5 dode subpixels op je scherm hebt is het dus flink balen.
Voor de VP930 geldt het ook voor de subpixels. Evenals voor nog een aantal schermen uit de pro reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De lichtsensor meet de omgevingshelderheid, en past de helderheid van de monitor daar automatisch aan aan.
De VP930 heeft niet zo'n sensor.

Verder zijn de S1910 en S1931 ook 10 bit monitoren(8 bit paneel + 2 bit dithering), terwijl de VP930 8 bit is(6 bit paneel + 2 bit dithering, net als alle goedkopere monitoren), wat betekent dat je op de Eizo's geen banding zal zien, en op de VP930 wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, dan was het toch wat ik dacht dat het was. Las op 'n forum dat iemand vond dat overdag de autom. aanpassing fijn was, maar s'avonds zette de monitor hem te donker (weet niet meer welk merk dat was). Dus of het zo een fijne feature is, is ook maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 19-12-2024

TetsuoShima

low energy output

idd, die eizo ziet er heel interessant uit, maar hij kost dan ook wel 140 euro meer... Ach ja, kwaliteit kost geld hé...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Van Eizo.nl: Elke EIZO-monitor voldoet minimaal aan klasse 2 voor pixelfouten in de norm ISO 13406.

Kortom als je paar dode pixels hebt, krijg je geen andere, zolang die maar in de norm valt. Daar is Viewsonic dus beter. Dus je kan 2 dode witte of zwarte pixels hebben, of zelfs 6 gekleurde.Maar ze zeggen ook dat een gemiddelde monitor van hun dik boven die norm zit, en dat mag je ook wel geloven van hun. Maar de garantie heb je niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 31-07-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Maar van elk type monitor is het gemiddeld aantal dode pixels een stuk minder dan die 2 hele pixels of 6(echt 6? ik dacht dat het er 5 waren...) subpixels, dus dat zegt echt niks.
Als ze echte service willen leveren dan moeten ze het doen zoals philips met de duurdere monitoren doet, die hebben gewoon pixelperfect garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

tja, eerlijk gezegd had ik van eizo ook wel verwacht dat ze het 'helemaal goed' zouden doen. Ik denk niet dat er mensen zijn die het op prijs stellen als ze 500+ euro uitgeven aan een scherm van een gereputeerd merk om dan achter te komen dat die dode pixels niet onder de garantie vallen...

Zo zie je maar, ook bij de dure merken is goede research een noodzakelijkheid.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Wat dacht je anders van gewoon bestellen en, indien nodig, terugvallen op de wet kopen op afstand?
Volgens de wet mag je de monitor na een paar dagen zonder opgave van een reden terugsturen, zelfs als de doos geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Ja, dat klopt wel, maar dan wordt er gewoon iemand anders de dupe van, een andere klant of de winkelier zelf bijvoorbeeld. Eizo zelf zit mooi safe... Ach ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Laatst online: 06-06 10:38
Ik heb een klein probleempje met mijn samsung syncmaster 930 BF. De achterplaat past er namelijk niet goed op (het plaatje waar je de aansluitingen achter verstopt. Is dat normaal?

Hier is een foto van de achterkant zonder snoeren. het gaat om het onderste stukje net onder 'SAMSUNG': http://www.ixbt.com/monitor/samsung/930bf/back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
TetsuoShima schreef op maandag 31 juli 2006 @ 03:28:
Ja, dat klopt wel, maar dan wordt er gewoon iemand anders de dupe van, een andere klant of de winkelier zelf bijvoorbeeld. Eizo zelf zit mooi safe... Ach ja...
De winkelier verkoopt wel meer monitoren, en kan dus het risico verspreiden.
Als ze de prijs van de monitoren een paar procent omhoog doen en de monitoren met dode pixels met korting verkopen dat halen ze de kosten er al uit.
Maar eigenlijk is het gewoon kinderderachtig van de fabrikanten dat ze geen garantie ervoor geven, het verhaal dat met de huidige techniek nauwelijks pixelperfecte monitoren gemaakt kunnen worden is namelijk allang al achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Smokey! schreef op maandag 31 juli 2006 @ 12:58:
Ik heb een klein probleempje met mijn samsung syncmaster 930 BF. De achterplaat past er namelijk niet goed op (het plaatje waar je de aansluitingen achter verstopt. Is dat normaal?

Hier is een foto van de achterkant zonder snoeren. het gaat om het onderste stukje net onder 'SAMSUNG': http://www.ixbt.com/monitor/samsung/930bf/back.jpg
Wat is er niet goed aan dan?
Dat wordt me niet helemaal duidelijk op de foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Junkiel
Reeds meer info over de VP930, mbt backlight bleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb prad en Toms review vd VP930 gelezen, maar allebei zeggen ze zgan over bleeding, Toms zegt dat die erover inde nieuwsgroepen gezeik zag, maar dat zijn exemplaar er geen last van had, en prad meldt er helemaal 0,0 over.
Ik sta nu op het punt om hem te bestellen, aangezien de pixelgarantie van Eizo me niet bevalt (de 1931),en de Viewsonic gewoon voor een mooi prijsje bij Salland te bestellen is.(ja een mooi prijsje ja, vriend van me kocht jaar geleden voor dat geld een Samsung 913N, en deze 930 is toch echt wel klasse beter,ben blij dat me secundaire monitor een jaar later kapot is gegaan)

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 31-07-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoewel ik nog redelijk neig richting de 940BF (ik blijf een krent), vraag ik mij toch erg af of bijvoorbeeld de Viewsonic VX922 niet beter is. Natuurlijk is hij wat duurder, maar als hij dan ook gewoon beter is heb ik dat er wel voor over. Ik wel graag een paar jaar genieten van het scherm.
Ik las op Tom's dat de VX922 geen (of vrijwel geen) overdrive heeft, wat mij toch een stuk fijner lijkt. Daarentegen las ik geloof ik dacht hij bij films nog wel eens last had van artifacts. Is er iemand die ervaring heeft met beide (of nog meer schermen) die mij kan vertellen wat nou de kwalitatieve verschillen zijn?
Ik heb ook Tuttifrutti's posts gelezen en de filmpjes gekeken, maar het lijkt mij dat de 940BF meer overdrive heeft dan de 930BF. Het komt er op neer dat ik een monitor wil hebben waar ik lekker op kan gamen en van tijd tot tijd een filmpje kan kijken, schoolwerk op doen enz.
Ik heb de beginpost goed doorgelezen, maar vrijwel alleen de game monitoren worden een beetje toegelicht terwijl ik toch erg benieuwd ben naar alle monitoren. Het is tenslotte voor mij een flinke uitgave, maar dan geef ik liever een beetje meer uit voor een monitor zodat ik er wat langer mee doe.
De discussie over de dode pixels houd ik ook goed in de gaten, want het lijkt er op dat als je er een paar in je Viewsonic hebt je in feite screwed bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

n-i-x schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:10:
[...]

Wat is er niet goed aan dan?
Dat wordt me niet helemaal duidelijk op de foto...
In een aantal userreviews van de 930BF komt dit ook naar voren (review van fraggertje):
...behalve de klep die alle aansluitingen aan de achterkant weg moet werken. Hier is echt een verkeerde manier van bevestiging gekozen. Als je het scherm heel iets beweegt valt het klepje er al af. Heb het klepje er nu ook niet meer opzetten.
En uit de review van Wilde:
Hier zit wel een minpuntje.. Dat is het klepje achterop wat de kabels weg moet werken. Het zit erg slap in elkaar, en het is een wonder dat ik hem nog niet gesloopt heb.. Ik ben er voorzichtig mee, maar dat klepje valt er bij hard kuchen al vanaf bij wijze van spreken...
Ik denk dat Smokey! een soortgelijk "probleem" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Laatst online: 06-06 10:38
PromoX schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:46:
[...]

In een aantal userreviews van de 930BF komt dit ook naar voren (review van fraggertje):

[...]

En uit de review van Wilde:

[...]

Ik denk dat Smokey! een soortgelijk "probleem" heeft.
Oke, dan ben i kdus niet de enige ;). Ik vind het ook niet echt een probleem maar voor het geld dat ik er voor neergeteld heb vind ik het wel jammer...maar het gaat uiteindelijk om de prestaties ;)..en die zitten wel snor..bedankt he!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150556

Hey,

Ik wil binnenkort een 19inch Widescreen kopen voor bij m'n Mac.
Alleen weet ik niet welk scherm ik moet nemen wat er mooi bij past.

Nu heb ik al wel een scherm gezien die ik best graag zou willen hebben.

De: HP w19

Kan iemand mij misschien advies geven of dit scherm wel juist is bij m'n computer.
Nogmaals, ik wil dat het past bij de kleurencombinatie (Zilver, wit dus geen zwart) en het scherm moet in goede staat zijn om lang mee te gaan.

Deze dus :P
Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/w19-wide-flat-panel-monitor_190x170.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.123macmini.com/gallery/albums/userpics/normal_072006757.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik blijf toch twijfelen over de Eizo 1931, hij heeft wel 5 jaar garantie, tegen de Viewsonic maar 3. Ik heb het met me Iiyama al eens gehad dat ik net voor einde 3 jaar garantietijd hun nodig had, dus 5 jaar garantie is wel een pre. Heb net Salland gemailt of ze niet toch de s1931 kunnen leveren(en vooral tegen welke prijs?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
TetsuoShima schreef op maandag 31 juli 2006 @ 02:22:
tja, eerlijk gezegd had ik van eizo ook wel verwacht dat ze het 'helemaal goed' zouden doen. Ik denk niet dat er mensen zijn die het op prijs stellen als ze 500+ euro uitgeven aan een scherm van een gereputeerd merk om dan achter te komen dat die dode pixels niet onder de garantie vallen...

Zo zie je maar, ook bij de dure merken is goede research een noodzakelijkheid.
Dan bestel je je monitor toch gewoon bij www.disc-planet.nl? Ik heb er enkel nog maar goede ervaringen over gelezen en ze bieden een 100% pixel garantie bij elke verkoop van TFT.

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Catscratch schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:27:
[...]

Dan bestel je je monitor toch gewoon bij www.disc-planet.nl? Ik heb er enkel nog maar goede ervaringen over gelezen en ze bieden een 100% pixel garantie bij elke verkoop van TFT.
Ik zie dat ze daar ook de nieuwe 1921 en 1931 verkopen. Maar ze geven aan bij de 1921 dat deze 7ms zou zijn. Terwijl Eizo zelf 20ms aangeeft. Ik denk dat ik in deze Eizo maar geloof.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Catscratch schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:27:
[...]

Ik vind de site niet echt betrouwbaar. De M1900 heeft volgens de site een S-PVA paneel en 16,7 miljoen kleuren heeft (dat laatste ook volgens de pdf van Eizo), terwijl er volgens berichten op prad.de een TN paneel inzit. Ik vond hem ook al zo goedkoop met een prijs van 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Sjah schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:10:
Ik denk dat jij toch (net als ik) een mva/pva panel wilt, betere kleuren. Probleem is dat die wel boven de 350 zitten, die Samsung die je noemt heeft TN, minder voor kleuren, maar perfect voor games, terwijl je games niet zo belangrijk vindt. Kijk eens of je die Acer 1923 wat vind, die is er voor 330 al, heeft pva(zie startpost).edit : O, ik zie net in de pricewatch dat die nog maar 255 is.
Danku voor de hullup :) Zo te zien een leuk schermpje. Design had wat beter gekund, maar voor een Acer is dit al heel wat volgens mij. Prijs/specs verhouding ziet er goed uit, alleen nog even wat reviews zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105948

Anoniem: 144949 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:22:
@Junkiel
Reeds meer info over de VP930, mbt backlight bleeding?
Nou ik vindt die bleeding eigenlijk wel meevallen, het valt op omdat de VP730 helemaal geen last heeft daarvan. Maar om hiervoor te gaan klooien met mijn nieuwe scherm, gaat mij toch te ver.
Ben allang blij geen vliegjes te zien op het scherm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105948

Anoniem: 123171 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:43:
Hoewel ik nog redelijk neig richting de 940BF (ik blijf een krent), vraag ik mij toch erg af of bijvoorbeeld de Viewsonic VX922 niet beter is. Natuurlijk is hij wat duurder, maar als hij dan ook gewoon beter is heb ik dat er wel voor over. Ik wel graag een paar jaar genieten van het scherm.
Ik las op Tom's dat de VX922 geen (of vrijwel geen) overdrive heeft, wat mij toch een stuk fijner lijkt. Daarentegen las ik geloof ik dacht hij bij films nog wel eens last had van artifacts. Is er iemand die ervaring heeft met beide (of nog meer schermen) die mij kan vertellen wat nou de kwalitatieve verschillen zijn?
Ik heb ook Tuttifrutti's posts gelezen en de filmpjes gekeken, maar het lijkt mij dat de 940BF meer overdrive heeft dan de 930BF. Het komt er op neer dat ik een monitor wil hebben waar ik lekker op kan gamen en van tijd tot tijd een filmpje kan kijken, schoolwerk op doen enz.
Ik heb de beginpost goed doorgelezen, maar vrijwel alleen de game monitoren worden een beetje toegelicht terwijl ik toch erg benieuwd ben naar alle monitoren. Het is tenslotte voor mij een flinke uitgave, maar dan geef ik liever een beetje meer uit voor een monitor zodat ik er wat langer mee doe.
De discussie over de dode pixels houd ik ook goed in de gaten, want het lijkt er op dat als je er een paar in je Viewsonic hebt je in feite screwed bent.
Screwed??? leg uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Anoniem: 123171 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:43:
Ik kan je bevestigen dat dit inderdaad toch het geval is. De 940BF heeft wat meer witte waas rond om objecten dan de 930BF. Ik heb er ook voor gekozen om nog een 930BF te nemen in plaats van de 940BF.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mei schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:14:
[...]

Danku voor de hullup :) Zo te zien een leuk schermpje. Design had wat beter gekund, maar voor een Acer is dit al heel wat volgens mij. Prijs/specs verhouding ziet er goed uit, alleen nog even wat reviews zoeken...
Dat zou ik maar doen, ik wil je graag helpen, maar geen verwijten later krijgen. De prijs is wel laag voor zulke specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Shit zeg, de VP930 heeft opeens bij Salland een levertijd van langer dan 10 dagen gekregen, en is bij HD.nl omhoog gegaan in prijs. Zou die slechter leverbaar worden en dus bij iedereen ook in prijs omhoog gaan? :/ En Central Point, de goedkoopste, beweert er 160 in voorraad te hebben, maar daar geloof ik echt geen zak van(ja misschien 160 bij het hoofdkantoor Viewsonic Europe).

[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 01-08-2006 14:11 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.