[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 4

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.923 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 19:08
je hebt de 1692 in 2 versies, en ik heb blijkbaar een ddr2 volgens mijn serienummer.

Maar dus dualchannel is beter. En 2 * 2gb zal zeker niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 19:47
denk het niet moet je eens kijken of er misschien ooit een bios update voor is geweest maar in de meeste gevallen is het maar tot 2 GB

d8 verder alleen dat de 1694 in 2 uitvoeringen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Er zijn twee versies van de 1692 (zie Acer site) één met DDR en één met DDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ik heb me een SD kaartje gekocht, om oa met de ingebouwde cardreader te gebruiken. Echter, de driver die Acer aanbiedt is versie 1.3, en die ondersteunt geen kaartjes van 2GB.

De driver die hier is te vinden ondersteunt dit wel. Dus als je SD kaartjes met grotere capaciteit wil gebruiken, deze driver werkt iig met 2GB kaartjes.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ok, kickje.

Zoals ik gisteren zei heb ik een 2GB AQR memory card gehaald bij Paradigit. Om dit kaartje te herkennen, had ik een driverupdate nodig. Maar nu is de snelheid niet echt om over naar huis te schrijven. Met name het schrijven: 600 kB/s. Er zou toch meer haalbaar moeten zijn. Heeft iemand andere ervaringen met de ingebouwde cardreader?

Ik heb al op internet ervaringen met deze ingebouwde cardreader gevonden, (een Texas Instruments PCIxx21/x515 FlashMedia Controller) en die haalden wel hogere snelheden. Dus ligt het nou gewoon aan mijn kaartje, of is er meer aan de hand? En nee, ik heb zelf geen andere cardreader hier, of een 2e kaartje om het mee te testen. Morgen zal ik wel eens op school rondvragen of ik even wat mag testen, er zijn daar wel meer jongens met een laptop met ingebouwde cardreader.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
zet hier 635 MB er in zo'n 4,5 min op
heb driver versie 2.0.0.4 de link die jij gaf was 2.0.0.1 dus misschien dat je die kunt proberen

http://www.sagernotebook.com/ftp/pcmcia/TI_XX21_X515_16.EXE hier heb ik hem gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Helaas, na mijn post van gisteren heb ik inderdaad nog een nieuwere versie gevonden en geïnstalleerd. 2.0.0.4 inderdaad, van die link van jou. Dit had dus geen invloed op de snelheid.

[edit]En een klasgenoot heeft er ook mee zitten testen, hij haalt ongeveer 1,7 MB/s. Hij maakt óók gebruik van dezelfde ingebouwde cardreader en dezelfde driver. Er is dus toch een verschil tussen zijn computer en die van mij, maar het kaartje zelf zal ook wel een deel van de bottleneck zijn. Misschien maar eens proberen met een ander merk.

[ Voor 60% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-06-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

F*ck. Vandaag verkeerde bios op mijn 1694 WLMi geflasht. Heb ondertussen een bootable cd gemaakt met de juiste BIOS erop; maar omdat ik dus momenteel geen beeld heb, maar wel 100 % zeker wet dat het systeem verder boot, of in de BIOS komt als ik op F2 ram, heb ik nog even jullie hulp nodig. Ik moet boot priority veranderen, maar zou wat foto's/"screenshots" van de BIOS en desbetreffende menu's nodig hebben, vooral waarbij het "BOOT" menu van belang is, waar ik de boot-priority van HD's naar optical media kan veranderen. Anders is een mogelijkheid om de HDD eruit te schroeven maar dat vind ik weer te veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffel
Anoniem: 99613 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:04:
F*ck. Vandaag verkeerde bios op mijn 1694 WLMi geflasht. Heb ondertussen een bootable cd gemaakt met de juiste BIOS erop; maar omdat ik dus momenteel geen beeld heb, maar wel 100 % zeker wet dat het systeem verder boot, of in de BIOS komt als ik op F2 ram, heb ik nog even jullie hulp nodig. Ik moet boot priority veranderen, maar zou wat foto's/"screenshots" van de BIOS en desbetreffende menu's nodig hebben, vooral waarbij het "BOOT" menu van belang is, waar ik de boot-priority van HD's naar optical media kan veranderen. Anders is een mogelijkheid om de HDD eruit te schroeven maar dat vind ik weer te veel gedoe.
nog nodig?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazeker, gelukkig heb ik de laptop momenteel niet nodig, maar wil hem zeker wel werkend hebben voor september. Dus als jij foto's kan maken van het bios scherm, is bij deze mijn dank alvast groots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*schop*

;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127266

Ik zou je graag willen helpen, maar heb op dit moment mijn Acer kapot, ben met mijn bureaustoel over adapter heen gereden en draad is daarbij gesneuveld, heb hem vorige week donderdag opgestuurd en nu hopen dat ik hem aan het einde van deze week weer heb :-)'

Nog even een andere vraag, wil mijn geheugen uitbereiden naar 2 gb, zit te zoeken naar compatible kaarten maar zie door de bomen het bos niet meer. Overal zie je volgens mij de goede kaarten met de goede specificaties.... Maar als je dan verder op de site kijkt van de webshop zie je ook speciaal geheugen voor Acer, en je raad het al... 2 keer zo duur. Kan ik er gewoon het goedkooptste crucial 533 mhz geheugen inzetten met cl4 wat nu 30 euro kost voor 1 balkje van 1 gb, of moet ik het Kingston voor Acer geheugen halen wat 140 euro is voor een balkje van 1 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffel
Sorry even alles uit het oog verloren, ik heb mijne cam wel niet me op kot, zal het met mijn gsm (0,3 mp) moeten doen :$

ohja @ hierbove, ik zou vooe het goedkoop gaan...

[ Voor 18% gewijzigd door Baffel op 13-06-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Anoniem: 127266 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 00:20:
Ik zou je graag willen helpen, maar heb op dit moment mijn Acer kapot, ben met mijn bureaustoel over adapter heen gereden en draad is daarbij gesneuveld, heb hem vorige week donderdag opgestuurd en nu hopen dat ik hem aan het einde van deze week weer heb :-)'

Nog even een andere vraag, wil mijn geheugen uitbereiden naar 2 gb, zit te zoeken naar compatible kaarten maar zie door de bomen het bos niet meer. Overal zie je volgens mij de goede kaarten met de goede specificaties.... Maar als je dan verder op de site kijkt van de webshop zie je ook speciaal geheugen voor Acer, en je raad het al... 2 keer zo duur. Kan ik er gewoon het goedkooptste crucial 533 mhz geheugen inzetten met cl4 wat nu 30 euro kost voor 1 balkje van 1 gb, of moet ik het Kingston voor Acer geheugen halen wat 140 euro is voor een balkje van 1 gb.
die van 30 eurie zouden gewoon moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 19:56
Anoniem: 127266 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 00:20:

Er bestaat ook 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G) pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G). Kost ongeveer 35 euro per 1 GB, dus per 2GB ongeveer 70 euro.

Weet iemand of bovenstaand geheugen te gebruiken is in een Acer 1692WLMI laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
dit is 667 mhz geheugen als je dit erin zet zal er maar 533 mhz gebruikt worden omdat de processor niet sneller is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
TheMystery schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:05:
dit is 667 mhz geheugen als je dit erin zet zal er maar 533 mhz gebruikt worden omdat de processor niet sneller is
Ok, maar het werkt dus wel, alleen is het geheugen sneller dan de processor aan kan en zodoende wordt de snelheid van het geheugen niet volledig benut.

Ga ik eens overdenken om het geheugen van 1Gb naar 2GB uit te breiden.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 10:06
ik zit vandaag eens te stoeien met die ati drivers van acer voor windows vista, maar ik krijg die krengen @#$!@#!@ niet geinstalleerd. Weet iemand hoe dit op te lossen is? ik las al eerder in dit topic dat daar problemen mee waren maar geen concrete oplossing (run as admin werkt hier ook niet).

ik word er echt gek van. zelfs de vista bios al geflasht. maandag anders maar een erg ongezellig gesprekje met acer nederland houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Toad schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:17:
[...]

Ok, maar het werkt dus wel, alleen is het geheugen sneller dan de processor aan kan en zodoende wordt de snelheid van het geheugen niet volledig benut.

Bedankt.
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
sharkzor schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:49:
ik zit vandaag eens te stoeien met die ati drivers van acer voor windows vista, maar ik krijg die krengen @#$!@#!@ niet geinstalleerd. Weet iemand hoe dit op te lossen is? ik las al eerder in dit topic dat daar problemen mee waren maar geen concrete oplossing (run as admin werkt hier ook niet).

ik word er echt gek van. zelfs de vista bios al geflasht. maandag anders maar een erg ongezellig gesprekje met acer nederland houden...
hier hebben meerdere last van mij is het zo wel gelukt. maar de drivers van de videokaart zijn nog niet alles moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 23:18
sharkzor schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:49:

Had/heb dat probleem ook, zoals eerder gepost heb ik dit gedaan:
Anoniem: 219685 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:44:
Heb na alles nog 3x te proberen eindelijk de Catalyst software draaien, ook de bluetooth werkt nu naar behoren (via de widcomm site). Heb alle software & drivers verwijderd, reboot en opnieuw geinstalleerd. Nu doet ie het ineens wel terwijl ik ditzelfde al vaker had gedaan... Blijft vreemd dat het bij Vjenne-ICT nog steeds niet werkt!!

Maar het probleem waar het eigenlijk om ging was de accuduur. Heb deze nu inmiddels tot 2.20 uur gerekt (hiervoor 1.40 uur) met Laptop Hardware Control. Ati Powerplay instellingen helpen niet bij het verlengen van me accuduur. Iemand nog ideeen om de accu langer mee te laten gaan, in XP haalde ik met gemak 3 uur, en zie dat er meer mensen zijn die dat halen..
Die nieuwe ATI drivers zijn ook niet optimaal.
A. wanneer ik m op max battery zet in Catalyst control, en de laptop gaat op standby, slaapstand of reboot dan heb ik 1 van de 5x een trillend 600x800 scherm waarbij ik elke seconde een hardwarefout in me logboek krijg. Moet de resolutie eerst op 1024x768 zetten, toepassen dan weer naar de normale 1280 en dan werkt ie weer.

B. De ATI drivers incl programma voegen niets toe mbt tot accuduur of elk ander onderdeel.

C. 300x geprobeerd te installeren, nu werkt het eindelijk maar nog steeds bagger.

Als je acer hebt gebeld kun je ff posten wat eruit is gekomen? ik had ze nl een hele tijd geleden (1maand) een mail gestuurd maar heb nog geen antwoord en ga dat vast niet meer krijgen. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toad schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:17:
[...]

Bedankt.
Afgelopen week met 2x1GBKinston ddr2 pc4200 gekocht en het werkt gewoon. Ikzelf heb een 1694. Hetzelfde geld voor een collega die een 1692 heeft.

Edit: koste overigens 2x36€ bij 4launch.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 21-06-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 10:06
een tip voor de ati drivers, met deze tool http://www.driverheaven.net/modtool/ kan je de normale ati drivers aanpassen zodat ze ook op mobile werken.

draait hier nu goed :)

niet dat vista nu zo energie zuinig is.... 1.45h gaat mijn batterij nu mee. echt gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:59

Xymox

Determinism rulez !

Edmund schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:54:
[...]

Afgelopen week met 2x1GBKinston ddr2 pc4200 gekocht en het werkt gewoon. Ikzelf heb een 1694. Hetzelfde geld voor een collega die een 1692 heeft.

Edit: koste overigens 2x36€ bij 4launch.nl
Gaat het om deze ?
Kingston Geheugen 1GB DDR2 SODIMM PC4200 CL4.0

Kan je dan niet beter deze nemen ?
Kingston Geheugen 1GB DDR2 SODIMM PC3200 CL3.0

(hoger dan PC3200 gaat ie toch niet, maar wellicht heeft CL3 met een lagere latency meer effect)
Ze kosten evenveel !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
sharkzor schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:16:
een tip voor de ati drivers, met deze tool http://www.driverheaven.net/modtool/ kan je de normale ati drivers aanpassen zodat ze ook op mobile werken.

draait hier nu goed :)

niet dat vista nu zo energie zuinig is.... 1.45h gaat mijn batterij nu mee. echt gaar.
dit ga ik eens proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 12:34
Er bestaat volgens mij geen DDR2 PC3200

En voor zover ik weet draaien alle ddr2 1692 en 1694 laptops op DDR PC4300, dus is dat toch helemaal geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Xymox schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:45:
[...]

Gaat het om deze ?

Kan je dan niet beter deze nemen ?
Kingston Geheugen 1GB DDR2 SODIMM PC3200 CL3.0

(hoger dan PC3200 gaat ie toch niet, maar wellicht heeft CL3 met een lagere latency meer effect)
Ze kosten evenveel !
Het gaat om deze:

De 169X ondersteund max 533mhz. En dit is PC4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Edmund schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:02:
[...]

De 169X ondersteund max 533mhz. En dit is PC4200.
Klopt inderdaad.

Heb je nog enig performance verschil gemerkt ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Xymox schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:37:
[...]

Klopt inderdaad.

Heb je nog enig performance verschil gemerkt ?
Bij css kreeg ik af en toe een foutmelding dat een schrijfbewerking op het geheugen mislukt was. Terwijl Memtest geen errors kon vinden. Hier heb ik nu, met het nieuwe geheugen, geen last meer van.

Verder merk ik wel dat hij af en toe wat sneller is. Bijvoorbeeld bij het opstarten/afsluiten. Vooral bij het gebruik van zware programma's merk ik dat de performance toch wel wat beter is.

Edit: En de prijs is nu interessant (linkje)

[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 24-06-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Even een (domme) vraag, maar dat geheugen waar je het over hebt is toch eigenlijk voor desktop computers bedoeld? Dat past toch niet in een laptop? O+ (heb zelf ook een 1692 en wil mn geheugen uitbreiden)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Rossi46 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:52:
Even een (domme) vraag, maar dat geheugen waar je het over hebt is toch eigenlijk voor desktop computers bedoeld? Dat past toch niet in een laptop? O+ (heb zelf ook een 1692 en wil mn geheugen uitbreiden)
Volgens mij is SODIMM juist bedoeld voor laptops !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
SODIMM is idd voor in een laptop.
Je moet wel eventjes kijken of je ddr of ddr2 nodig hebt. Dit kun je zien aan je S/N (linkje)

Verder wordt er weleens gezegd dat bepaald geheugen niet werkt in een Acer. Dit had ik ook bij mijn vaders laptop. Maar het Kingston-geheugen blijkt gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Nu online
Top, dank jullie voor jullie reaktie! Dan ga ik lekker binnenkort voor 2 Kingston reepjes! O+

Of, toch een beetje twijfel misschien, zit er verschil in snelheid/prestantie tussen de verschillende aanbieders van geheugen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Rossi46 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:57:
Top, dank jullie voor jullie reaktie! Dan ga ik lekker binnenkort voor 2 Kingston reepjes! O+

Of, toch een beetje twijfel misschien, zit er verschil in snelheid/prestantie tussen de verschillende aanbieders van geheugen??
Daar hebben we op GOT de search functie voor! (linkje na een topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150443

Ik heb mijn laptop (Acer Aspire 1694; 1g ddr; ATI X700) momenteel 2 jaar in bezit en zit met volgend probleem; Gezien op deze forumthread veel mensen met een 169x zijn, vroeg ik me af of nog iemand dit heeft gemerkt. Ik hoop dat iemand me kan helpen..

Wanneer ik een scherm aansluit via de 15 pins D-SUB connector achteraan m'n laptop, werkt het extern scherm perfect alleen zie ik een lichte horizontale flikkering die zich vooral duidelijk toont bij donkere kleuren.

Het is normaalgezien niet de refreshrate die foutief staat. Ik heb dit getest met:

- Compaq CRT monitor met 1024x768 @ 85hertz
- Samsung TFT syncmaster 226BW 1650x1050 @ 60hertz

Op beide monitoren is dit probleem zichtbaar. Ik heb bvb de samsung eens getest op m'n desktop, daar is geen flikkering te zien met dezelfde resolutie en refreshrate. Het probleem is ook niet zichtbaar op het scherm van m'n laptop zelf 8)7

Nu het meest bizarre: het flikkeren wordt erger (duidelijker zichtbaar) wanneer de laptop intensief bezig is. Het bewegen van de muis geeft al een verschil...

Iemand een idee of hetzelfde probleem? Voor de rest totaal geen problemen met m'n laptop..

UPDATE:
Als ik op batterij werk is het probleem weg. Het lijkt zich enkel voor te doen met de adapter aangesloten. Ik denk dat het met magnetisme op de adapter te maken heeft..

alvast bedankt,
krikke

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 150443 op 02-07-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuruun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 18:03
Beste forumgangers,

Ik zit met het volgende probleem. De situatie is als volgt: Ik had nieuw geheugen gekocht voor m'n Acer 1694 laptop (2ghz Centrino geval, ati Radeon 700 en, oorspr. 512 MB ram, DDR1). De 512 MB ram bestond uit 2x 256. Nu had ik dat dus vervangen door 2x 512 MB. Gelijk memtest geprobeerd, en daar zag ik dat de RAM onderclockt was, stond nml op 106 mhz (ddr 200), terwijl het PC3200 (dus 400) moest zijn. (originele ram was overigens 2700). Nu kan ik dit soort dingen niet in stellen in het bios, maar ik zag dat er een nieuwere bios was, en ik heb vervolgens geprobeerd het geval te flashen. Dat ging in beginsel goed, alles zag er goed uit, maar op een gegeven moment ging het blauwe dosscherm geval weg en werd het langzaam wit. Dit witte scherm werd na een tijdje zwart. Vervolgens reageerde de computer nergens meer op. Na een tijdje ging-ie uit en nu doet hij niks als ik op de powerknop druk. Er branden ook geen lampjes van het feit dat de batterij erin zit, nog geeft de netstroom indicator licht...
wat ik al geprobeerd heb:

Alles beetje schoongemaakt, bios batterijtje d'r uit gehaald en weer d'r in. Helpt niks.... Iemand nog goede raad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205306

Hey mensen,

Ik werd vanmorgen onaangenaam verrast toen ik mijn 'oude' laptop (Acer Aspire 1690 ) weer eens uit het stof haalde. (had m beloofd aan mn broertje)
Na het indrukken van de 'aan' knop gaat de ventilator draaien en maakt de cd-rom eenmalig een geluidje en that's it. geen beeld, geen activiteit in de hard-disk... niets

wel 'knippert' het lcd scherm om de 1 a 2 seconden (flitst heeel kort een wit scherm), tegelijk met 2 ledjes die naast de aan-knop zitten. De ventilator blijft constant draaien.

Is er misschien iemand bekend met dit probleem? zoja, is er nog iets aan te doen of mag ik m gaan begraven
(Garanie uiteraard net verlopen dus Acer zal me ook niet helpen, tenzij ik 100.000 euro over heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik gebruik sinds kort mn 1692 met externe monitor. 1280x1024 draait die. Werkt prima, echter staat nu de actieve instelling van powerplay altijd op optimale prestatie, ondanks dat ik voor optimale levensduur van accu gekozen heb. In principe maakt me dit niet uit, want hij staat toch aan de stroom, maar hierdoor staat de fan bijna continu te draaien en ik wordt dus helemaal gek van dat hoge gezoem, zelfs als ik gewoon een beetje zit te internetten ofzo.
Herkent iemand dit en heeft iemand misschien een oplossing? :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-06 15:45
Anoniem: 150443 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:07:
Ik heb mijn laptop (Acer Aspire 1694; 1g ddr; ATI X700) momenteel 2 jaar in bezit en zit met volgend probleem; Gezien op deze forumthread veel mensen met een 169x zijn, vroeg ik me af of nog iemand dit heeft gemerkt. Ik hoop dat iemand me kan helpen..

Wanneer ik een scherm aansluit via de 15 pins D-SUB connector achteraan m'n laptop, werkt het extern scherm perfect alleen zie ik een lichte horizontale flikkering die zich vooral duidelijk toont bij donkere kleuren.

Het is normaalgezien niet de refreshrate die foutief staat. Ik heb dit getest met:

- Compaq CRT monitor met 1024x768 @ 85hertz
- Samsung TFT syncmaster 226BW 1650x1050 @ 60hertz

Op beide monitoren is dit probleem zichtbaar. Ik heb bvb de samsung eens getest op m'n desktop, daar is geen flikkering te zien met dezelfde resolutie en refreshrate. Het probleem is ook niet zichtbaar op het scherm van m'n laptop zelf 8)7

Nu het meest bizarre: het flikkeren wordt erger (duidelijker zichtbaar) wanneer de laptop intensief bezig is. Het bewegen van de muis geeft al een verschil...

Iemand een idee of hetzelfde probleem? Voor de rest totaal geen problemen met m'n laptop..

UPDATE:
Als ik op batterij werk is het probleem weg. Het lijkt zich enkel voor te doen met de adapter aangesloten. Ik denk dat het met magnetisme op de adapter te maken heeft..

alvast bedankt,
krikke
Idd, daar heb ik ook last van. Trek ik de stekker uit de laptop, dan is het probleem opgelost. Raar maar waar.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cocona schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:04:
[...]

Idd, daar heb ik ook last van. Trek ik de stekker uit de laptop, dan is het probleem opgelost. Raar maar waar.
Cocona, ik heb ook gemerkt dat wanneer de laptop verder gaat op batterij dat er geen storingen meer in het beeld te zien zijn. Het probleem ligt dus bij de adapter... Het probleem wordt duidelijk erger als de adapter in een magnetisch veld komt (luidsprekers bvb), terwijl de laptop zelf ver genoeg van de luidsprekers staat.

dé OPLOSSING:
Ik ben naar de winkel gestapt en heb er het probleem uitgelegd. De verkoper vermoed ook dat het de adapter zelf is dus heeft hij me er een nieuwe meegegeven om te testen.. Geen problemen te zien! Deze heeft duidelijk ook geen last van magnetisme.. Heb met die nieuwe 2 uurtjes Thief 3 gespeeld, DVD afgespeeld en wat gesurft op 't net... Probleem weg! Ik heb me dus een nieuwe adapter aangekocht :).

Nu ben ik wel eens nieuwsgierig, hoelang gebruik jij die adapter al, Cocona? Ik net 2 jaar en per werkdag toch wel makkelijk een 6 à 8 uur.

Groeten!

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 150443 op 16-07-2007 14:36 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Is het tweede jaar dat ik de laptop nu heb en gebruik hem wel dagelijks. Zal het ook eens proberen met een andere adapter.

Bij mij moet trouwens dringend het koelelement vervangen worden. Ventilator maakt een ratelend geluid. Aangezien hij niet meer in garantie is, ga ik het zelf vervangen. Heb de service manual gedownload. Enkel nog wachten op het element zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Repeat schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:47:
Ik gebruik sinds kort mn 1692 met externe monitor. 1280x1024 draait die. Werkt prima, echter staat nu de actieve instelling van powerplay altijd op optimale prestatie, ondanks dat ik voor optimale levensduur van accu gekozen heb. In principe maakt me dit niet uit, want hij staat toch aan de stroom, maar hierdoor staat de fan bijna continu te draaien en ik wordt dus helemaal gek van dat hoge gezoem, zelfs als ik gewoon een beetje zit te internetten ofzo.
? :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cocona schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:28:
Is het tweede jaar dat ik de laptop nu heb en gebruik hem wel dagelijks. Zal het ook eens proberen met een andere adapter.

Bij mij moet trouwens dringend het koelelement vervangen worden. Ventilator maakt een ratelend geluid. Aangezien hij niet meer in garantie is, ga ik het zelf vervangen. Heb de service manual gedownload. Enkel nog wachten op het element zelf.
Heb je al het stof al eens uit de ventilator en er rond (koperen heatpipes enzo) gehaald? Dat loste het probleem bij mij toch op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Repeat schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:47:
Momenteel werk ik op een extern scherm en is dat van m'n laptop uit. Maar in ieder geval van zodra er een 2de scherm is aangesloten krijg ik de boodschap te zien dat Powerplay niet werkt in dergelijke configuratie (dus als er een 2de scherm is aangesloten). Ik gebruik de laatste mobility catalysts voor m'n X700 en ook al tracht ik nu dat hij op netstroom in "Optimal battery performance" modus moet draaien blijft hij op "Optimal performance" draaien...

Als je het ook niet kan verzetten als je geen externe schermen hebt aangesloten moet je gewoon die mobility catalyst drivers opnieuw installeren. + natuurlijk ook eens kijken of Powerplay enabled is. :)

Btw, Powerplay is ATI's energiebesparingsfeature voor hun mobility videokaarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Ik heb de harde schijf van mijn Acer 1692(was een Seagate 4200 rpm,100 GB) vervangen door een Hitachi 7200 rpm, 100GB. Ik heb meteen Windows xp pro geinstalleerd op de nieuwe Hitachi en moest dus een clean install doen. Na wat problemen met een netwerkkaart driver is alles nu geinstalleerd en alles doet het. De snellere harde schijf geeft een aanzienlijke performance verbetering en was de 95 euro investering zeker waard.

Ik heb alleen een probleem: ik krijg de draadloze netwerkkaart niet aan de praat. Ik heb zelf geen draadloos accespoint, maar ik maak wel eens verbinding met het draadloze netwerk van de buren.

Ik zie rechtsonder in de taakbalk twee icoontjes voor de draadloze netwerkkaart: een pc-tje met een rood kruis en een waaiervormig figuurtje ook met een rood kruis. Als ik op die laatste met de rechtermuisknop klik en kies Intel Proset/Wireless openen en ik kies voor "Draadloze communicatie aan" dan krijg ik de melding: "De Intel PRO/Wireless-netwerkverbing in nog steeds uitegeschakeld. Gebruik de hardware schakelaar om de verbinding in te schakelen."

Hoe moet ik die inschakelen? Met Winxp home werkte het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Toad schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:43:
Ik heb de harde schijf van mijn Acer 1692(was een Seagate 4200 rpm,100 GB) vervangen door een Hitachi 7200 rpm, 100GB. Ik heb meteen Windows xp pro geinstalleerd op de nieuwe Hitachi en moest dus een clean install doen. Na wat problemen met een netwerkkaart driver is alles nu geinstalleerd en alles doet het. De snellere harde schijf geeft een aanzienlijke performance verbetering en was de 95 euro investering zeker waard.

Ik heb alleen een probleem: ik krijg de draadloze netwerkkaart niet aan de praat. Ik heb zelf geen draadloos accespoint, maar ik maak wel eens verbinding met het draadloze netwerk van de buren.

Ik zie rechtsonder in de taakbalk twee icoontjes voor de draadloze netwerkkaart: een pc-tje met een rood kruis en een waaiervormig figuurtje ook met een rood kruis. Als ik op die laatste met de rechtermuisknop klik en kies Intel Proset/Wireless openen en ik kies voor "Draadloze communicatie aan" dan krijg ik de melding: "De Intel PRO/Wireless-netwerkverbing in nog steeds uitegeschakeld. Gebruik de hardware schakelaar om de verbinding in te schakelen."

Hoe moet ik die inschakelen? Met Winxp home werkte het goed.
Gevonden: het is het rechtse knopje vooraan de laptop. Poosje ingedrukt houden en het draadloze netwerkkaartje gaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

ik heb de 1692 te koop staan voor de liefhebber. woon in leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Anoniem: 150443 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:56:
[...]

Momenteel werk ik op een extern scherm en is dat van m'n laptop uit. Maar in ieder geval van zodra er een 2de scherm is aangesloten krijg ik de boodschap te zien dat Powerplay niet werkt in dergelijke configuratie (dus als er een 2de scherm is aangesloten). Ik gebruik de laatste mobility catalysts voor m'n X700 en ook al tracht ik nu dat hij op netstroom in "Optimal battery performance" modus moet draaien blijft hij op "Optimal performance" draaien...

Als je het ook niet kan verzetten als je geen externe schermen hebt aangesloten moet je gewoon die mobility catalyst drivers opnieuw installeren. + natuurlijk ook eens kijken of Powerplay enabled is. :)

Btw, Powerplay is ATI's energiebesparingsfeature voor hun mobility videokaarten..
Zonder extern scherm werkt powerplay prima. Met extern scherm is het dus gewoon niet mogelijk blijkft nu. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Anoniem: 150443 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:48:
[...]

Heb je al het stof al eens uit de ventilator en er rond (koperen heatpipes enzo) gehaald? Dat loste het probleem bij mij toch op..
Jup, zit bijna niks in. Denk dat de ball bearing van ventilator gewoon versleten is. En aangezien je niet alleen de ventilator kan vervangen, moet gans die koperen leiding naar de cpu enz mee vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

En ja hoor, weer een volgend probleem :/

De koptelefoonuitgang maakt geen goed contact meer, enige manier waardoor er nog geluid uitkomt is door het plugje vast te houden en een beetje erin te duwen, zo gauw als ik het loslaat valt het weer weg.

Nu zal je zeggen; opsturen, maar dan ben ik em weer 6 weken kwijt voor zoiets onbenulligs terwijl ik de laptop echt niet zo lang kan missen. Dus kan ik dit zelf fixxen? Heeft iemand misschien een service manual zodat ik kan zien hoe ik em open kan maken oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 10:42
Crap, mijn lader heeft het ineens begeven. Volgens mij zit er een kabelbreuk in het stekkertje wat je in je laptop stop. Het groene lampje op de lader brandt nog wel gewoon namelijk en vlak voordat ie helemaal dood ging, werkte het stekkertje heen en weer bewegen nog wel enigszins. Een andere lader werkt nog wel gewoon, dus mn laptop is nog gewoon goed.

Nou valt het niet meer onder garantie helaas, dus moet ik een nieuwe adapter hebben. Ik heb van de Acer helpdesk twee sites gekregen:

http://www.replacedirect....0021012.html?linkid=83022
&
http://www.ikzoekonderdelen.nl/

Bij de eerste is ie 60 euro plus verzendkosten. De tweede is maar 22,50 euro maar daar komen 30 (!) euro aan verzendkosten bij. Nou vind ik beide echt teveel geld voor woorden. Andere webshops bieden ze ook wel aan rond de 45 a 50 euro, blijkbaar zijn die krengen zo duur... Dus kan ik niet op een andere goedkopere manier aan een lader komen? Arme student enzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Loop gewoon eens bij een pc winkel binnen. Ik heb bij Paradigit een vervangende trafo gevonden. http://paradigit.nl/info.php?group=15&art=10013180 Kost 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Ik had 2 maand geleden kortsluiting in de meterkast (deze was door de huurbaas verouderd, hierdoor kwam er 380V ipv 230V uit alle stopcontacten) 3 tv's en een boel andere apparaten zijn gesneuveld. Kan het zo zijn dat ook mijn batterij van mijn 1694 een opdonder heeft gehad? Vorige maand kon ik tot max 3 uur met de batterij. Vorige week kwam ik erachter dat deze ineens nog maar 1 uur en 10 min mee gaat. Ligt dit aan die kortsluiting of heeft dit een andere oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het lijkt me dat ook een pc bij 400V in plaats van 230V direct de geest geeft. Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n trafootje er tegen kan. :P Het zou dus logischer zijn als het een andere oorzaak heeft of gewoon slijtage is. :)

Je hoopt het op de huurbaas te kunnen verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:57:
Het lijkt me dat ook een pc bij 400V in plaats van 230V direct de geest geeft. Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n trafootje er tegen kan. :P Het zou dus logischer zijn als het een andere oorzaak heeft of gewoon slijtage is. :)

Je hoopt het op de huurbaas te kunnen verhalen?
Ja de (andere) apparaten worden op de huisbaas verhaalt!! Bij mijn huisgenoot is zijn adapter er mee gestopt (net als die van de router, livebox, playstation en telefoon), maar bij mij deed me adapter het nog. Moet er wel bij zeggen dat deze in een beveiligd stopcontact zat, maar de lamp die daar bij in zat doet t niet meer. Wel apart dat die "slijtage" niet langzaam optreed maar dat van de ene op de andere week de accuduur is gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Misschien staat de accuduur in windows gewoon niet goed meer?

Kun je niet de accu opnieuw calibreren? Ik heb het zelf nog nooit gebruikt (nog nooit nodig gehad eigenlijk), maar als ik me niet vergis zijn er programma's die de accu zo leeg kunnen trekken dat de computer er niet meer op kan draaien. Dan wordt de teller op 0 gezet, en de accu volledig geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Heb een aantal programmaatjes gebruikt, de laptop blijft nog wel ongeveer 25 min op 0% accu lopen. Ben m nu weer volledig aan t opladen. Helaas zag ik later pas dat volledig ontladen van een Li-ion accu slecht is. Kijk maar op de volgende pagina:

http://www.batteryuniversity.com/partone-21.htm

Do charge the battery often. The battery lasts longer with partial rather than full discharges.
Avoid full cycle because of wear. 80% depth-of-discharge recommended. Re- charge more often. Avoid full discharge. Low voltage may cut off safety circuit
No maintenance needed. Loses capacity due to aging whether used or not.

Ik denk dat ik hier dus verder niks meer aan kan doen. De oorzaak zal windows Vista wel zijn... Deze laat mijn laptop altijd snel heet worden (ventilator blaast na 30min op vol vermogen) , wat blijkbaar het slechtst voor de accu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132856

Ik heb 'n acer aspire 1692 (m'n tweede, 1e begaf het na 4 maanden: strepen in't scherm door 'n los contact. Heb na 2 maanden wachten 'n nieuwe gekregen van Vandenborre). Nu loopt alles nog vlot (al vind ik dat hij nogal snel warm wordt en de ventilator snel aanslaat, maar ok).

Nu. Ik zou graag geïntroduceerd worden in de wereld van Linux en daartoe Ubuntu installeren, naast Windows xp.
Hoe doe ik dit en wat zijn de gevolgen? Ik heb al gevonden dat je eigenlijk gewoon de Ubuntu live-cd moet insteken en dat je wat moet prutsen met partities enzo, maar ik zou graag vooraf de gevolgen weten :p
waar ben ik bezorgd om: ik heb beide schijven in windows naar ntfs omgezet. kan dit dus ongedaan worden voor 'n deel (wss eerst opdelen in partities en dan terug naar fat32 zetten of zo voor Ubuntu? doet hij dit automatisch of niet?). En wat zijn de gevolgen voor het 'terugzetten naar fabrieksinstellingen'? Werkt dit nog? Kuist hij enkel het windows gedeelte op of ook het Ubuntu deel?

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Misschien leuk om even te horen.. Ik heb nu ruim 2 jaar al een acer aspire 1694 zonder problemen.
Bijna 2 jaar lang reisde het dagelijks mee naar school en stage.
Goed er zitten wat krassen op achterkant van het scherm en z'n accu haalt bij lange na geen 4 uur, 2uur max (in low profile). Toch aardig knap voor een Acer (als je zoal leest wat mensen vinden van de kwaliteit).
Mijn volgende laptop zal naar alle waarschijnlijkheid weer een acer worden.

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Nu online
rusteloos schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:28:
Misschien leuk om even te horen.. Ik heb nu ruim 2 jaar al een acer aspire 1694 zonder problemen.
Bijna 2 jaar lang reisde het dagelijks mee naar school en stage.
Goed er zitten wat krassen op achterkant van het scherm en z'n accu haalt bij lange na geen 4 uur, 2uur max (in low profile). Toch aardig knap voor een Acer (als je zoal leest wat mensen vinden van de kwaliteit).
Mijn volgende laptop zal naar alle waarschijnlijkheid weer een acer worden.
Hier precies hetzelfde! Nou ja, met een 1692 dan. En zelfs mn accu is nog meer dan goed terwijl dat kreng toch elke dag gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218720

Om nog maar even wat toe te voegen:

Ik gebruik nu 2,5 jaar een Acer Aspire 1694 en ben over het algemeen zeer tevreden. Batterij is inmiddels wel redelijk gaar, gaat nog maar een ruim uur mee in low profile.

Enige probleem dat ik sinds een tijdje heb is dat ie tijdens gamen of andere zeer hoge belasting van de cpu uitvalt. Kan aan mn fan liggen die enigszins ratelt en dus waarschijnlijk in onbalans is, maar als ik mn cpu op medium (= 800 Mhz) zet heb ik nergens last van (en de meeste games lopen nog prima!).

Sinds een paar weken ook uitgebreid naar 2Gb werkgeheugen en dat is ook een goede beslissing geweest.

Elke dag mee op de fiets in mn rugzak en intensief gebruikt en hij ziet er nog bijna uit als nieuw.

Weet iemand waar ik een nieuwe fan zou kunnen krijgen, behalve bij Acer zelf (die reageren nogal langzaam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb er ook al eens naar gezocht, maar ik heb ze nog niet los weten te verkrijgen (de winkels hebben ze in ieder geval niet los omdat die zelf geen reparaties doen). Als jij meer succes hebt, zou je dat dan ook even willen posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Heb em nu 3 jaar. Bovenkant krast wel ja, maar verder de laatste 1,5-2 jaar eigenlijk geen problemen gehad :)

Daarvoor een kapot scherm en kapot moederbord gehad.

Wat me wel heel erg irriteert is dat als je een extern scherm aansluit powerplay niet meer werkt, waardoor de fan dus heel vaak staat te blazen, ook als ik gewoon zit te internetten ofzo :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh ja, verder ben ik ook heel tevreden over deze laptop. Ook ik heb het geheugen uitgebreid naar 2 GB, en de harde schijf heb ik vervangen voor een 5400 rpm 120 GB exemplaar. Het enige minpuntje is dat de accu het loodje aan het leggen is; eerst ging die ruim 3 uur mee, een paar maanden geleden nog 2 uur, en nu nog net een uurtje. (en dan weigert ie alle dienst. Hij springt ook van 35% naar minder dan 5%, want windows krijgt niet eens genoeg tijd om te hibernaten :/ )

Maar dat zal vast niet een model of merk specifiek probleem zijn denk ik. Ik moet ook toegeven dat ik deze laptop vooral gebruik als desktopvervanger, en dus ook vaak op netstroom werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 21:58
Is iemand toevallig nog in het bezig van een Aspire 1694WLMi?
Aspire 1690 with DDR2 memory

Heeft diegene nog de cd-rom met de drivers erop, zou die dan contact met mij willen opnemen.
Ik weet geen raad meer.

danny[dot]grolsch[at]gmail[dot]com

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarom de cd? Je kunt de drivers toch gewoon downloaden van http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html ? (deze drivers zijn inmiddels wel hopeloos verouderd, je kunt beter de nieuwere drivers downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Of gewoon zonder zoon irritante website: ftp://ftp.acer.nl/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
probleem is, dat ik de netwerk drivers niet geinstalleerd krijg. bluetooth trouwens ook niet.
dus als iemand een 1694WLMi heeft, graag even contact opnemen pls :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:31
Ik heb de Bluetooth driver voor Vista. Weet niet of je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
DrivinUCrazy, kunt u alstublieft contact met mij opnemen.
danny[dot]grolsch[at]gmail[dot]com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Zoals al eerder gezegd zijn hier alle XP drivers te vinden: ftp.acer.nl
En Dix0r bied je de Vista drivers aan.

Je meld overigens niet eens voor welk OS je drivers zoekt!

@hieronder: Waar zei je dan dat die niet allemaal op de acer website staan?

[ Voor 16% gewijzigd door Edmund op 19-05-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
Edmund, zoals ik al eerder zei, op de acer website staan niet alle drivers die op de cd staan.
En mijn OS is Windows Professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 20:00
Ik heb een probleem, mijn card reader leest geen sd kaarten van 2GB en ik kan nergens een goede driver vinden die dit verhelpt. Heeft iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jazeker.

Je moet de nieuwste driver hebben voor de chip. Deze is van Texas instruments, de PCIxx21 flash media controller, en is bij mijn weten tegenwoordig bij versie 2.0.0.4. Deze is véél nieuwer (en niet te vergeten, sneller, heb ik ook gemerkt) dan de driver die Acer aanbiedt. Ik zal eens even een linkje zoeken.

(anders heb ik de driver wel voor je)

[edit] versie 2.0.0.6 zelfs, Vista compatible voor degenen die dat wensen:
http://www.drivershq.com/...-Driver/6195/Drivers.aspx

[edit2]
En deze link werkt zeker onder XP, versie 2.0.0.4 (ik heb 'm zelf ook ;) ):
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-64419.html

[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-05-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
weet iemand misschien exact welke schijf er in de 1692wlmi ddr2 zit? mijn schijf is namelijk kapot en na enig pielen is de sticker van de schijf af en weet ik niet meer welke er exact in zit en ik wil de schijf vervangen. Ik weet in ieder geval dat het om een Seagate Momentus 5400.2 gaat met 100GB en dat het een ATA schijf betreft, alleen die staat niet in de pricewatch dus geen idee waar ik hem anders zou moeten vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door THID op 08-09-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarom wil je precies dezelfde? Neem gewoon een willekeurige ATA schijf, dat werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Ik heb een Hitachi erin zitten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Repeat op 08-09-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
ok, cool, heeft ATA-8 oid nog invloed of maakt dat allemaal niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
vervangen, bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88830

Sinds een win update is systeembeheer mn matshita 845D kwijt...wie weet waar ik de juiste drivers kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88830

gevonden, blijkt een registerprob in vista te zijn, toshiba's en vaio's schijnen er ook last van te zijn wanneer ze een matshita-drive hebben.

check deze link: http://en.kioskea.net/for...uj-850s-ata-device-driver, er staat daar een link naar een regfix, na de fix de matshita uninstallen > rebooten dan vindt en installeerd win de speler weer netjes. done

linkie regfixer : www.tinyurl.com/toshibadvd

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Weet iemand wat een 1694WLMi nog ongeveer waard is? Misschien dat ik hem ga verkopen. (wellicht iemand ook geinteresseerd?)

edit* hij is van Maart 2006

[ Voor 11% gewijzigd door Mister_tb op 11-11-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 21:14
Mister_tb schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:11:
Weet iemand wat een 1694WLMi nog ongeveer waard is? Misschien dat ik hem ga verkopen. (wellicht iemand ook geinteresseerd?)

edit* hij is van Maart 2006
Voor weinig wel.... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90695

Anoniem: 218720 schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:31:
Elke dag mee op de fiets in mn rugzak en intensief gebruikt en hij ziet er nog bijna uit als nieuw.

Weet iemand waar ik een nieuwe fan zou kunnen krijgen, behalve bij Acer zelf (die reageren nogal langzaam)?
Ik heb hier onlangs een nieuw toetsenbord gekocht voor mijn 1694. Ze hebben veel van acer, waarschijnlijk zal de fan hier ook te vinden zijn... :).

http://www.rekah-europe.com/default.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 90695 op 12-04-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Zo, dit oude topic weer even tot leven wekken !

Ik update al tijden mijn ATI X700 niet meer met de nieuwste drivers, omdat ze gestopt zijn met ondersteuning voor deze Radeon versie.

Altijd install gedaan zonder het control center, had ik nooit nodig.
Maar nu wil ik toch cc installeren omdat ik de laptop op de TV wil aansluiten.

Maar niets lukt. Alle setups van catalyst werken niet. Het likt alsof er geïnstalleerd wordt, maar er wijzigt niets op mijn ATI install folder. Ok geen cc in start menu te zien.

Heeft iemand een goede manier om dit voor elkaar te krijgen?

(ik wil niet terug naar de officiële Acer drivers, die lopen jaren achter.)

Pagina: 1 2 3 Laatste