je hebt de 1692 in 2 versies, en ik heb blijkbaar een ddr2 volgens mijn serienummer.
Maar dus dualchannel is beter. En 2 * 2gb zal zeker niet werken?
Maar dus dualchannel is beter. En 2 * 2gb zal zeker niet werken?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 60% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-06-2007 09:17 ]
Anoniem: 99613
nog nodig?...Anoniem: 99613 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:04:
F*ck. Vandaag verkeerde bios op mijn 1694 WLMi geflasht. Heb ondertussen een bootable cd gemaakt met de juiste BIOS erop; maar omdat ik dus momenteel geen beeld heb, maar wel 100 % zeker wet dat het systeem verder boot, of in de BIOS komt als ik op F2 ram, heb ik nog even jullie hulp nodig. Ik moet boot priority veranderen, maar zou wat foto's/"screenshots" van de BIOS en desbetreffende menu's nodig hebben, vooral waarbij het "BOOT" menu van belang is, waar ik de boot-priority van HD's naar optical media kan veranderen. Anders is een mogelijkheid om de HDD eruit te schroeven maar dat vind ik weer te veel gedoe.
Anoniem: 99613
Anoniem: 127266
[ Voor 18% gewijzigd door Baffel op 13-06-2007 12:20 ]
die van 30 eurie zouden gewoon moeten werkenAnoniem: 127266 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 00:20:
Ik zou je graag willen helpen, maar heb op dit moment mijn Acer kapot, ben met mijn bureaustoel over adapter heen gereden en draad is daarbij gesneuveld, heb hem vorige week donderdag opgestuurd en nu hopen dat ik hem aan het einde van deze week weer heb :-)'
Nog even een andere vraag, wil mijn geheugen uitbereiden naar 2 gb, zit te zoeken naar compatible kaarten maar zie door de bomen het bos niet meer. Overal zie je volgens mij de goede kaarten met de goede specificaties.... Maar als je dan verder op de site kijkt van de webshop zie je ook speciaal geheugen voor Acer, en je raad het al... 2 keer zo duur. Kan ik er gewoon het goedkooptste crucial 533 mhz geheugen inzetten met cl4 wat nu 30 euro kost voor 1 balkje van 1 gb, of moet ik het Kingston voor Acer geheugen halen wat 140 euro is voor een balkje van 1 gb.
Er bestaat ook 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G) pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G). Kost ongeveer 35 euro per 1 GB, dus per 2GB ongeveer 70 euro.Anoniem: 127266 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 00:20:
Ik zou je graag willen helpen, maar heb op dit moment mijn Acer kapot, ben met mijn bureaustoel over adapter heen gereden en draad is daarbij gesneuveld, heb hem vorige week donderdag opgestuurd en nu hopen dat ik hem aan het einde van deze week weer heb :-)'
Nog even een andere vraag, wil mijn geheugen uitbereiden naar 2 gb, zit te zoeken naar compatible kaarten maar zie door de bomen het bos niet meer. Overal zie je volgens mij de goede kaarten met de goede specificaties.... Maar als je dan verder op de site kijkt van de webshop zie je ook speciaal geheugen voor Acer, en je raad het al... 2 keer zo duur. Kan ik er gewoon het goedkooptste crucial 533 mhz geheugen inzetten met cl4 wat nu 30 euro kost voor 1 balkje van 1 gb, of moet ik het Kingston voor Acer geheugen halen wat 140 euro is voor een balkje van 1 gb.
Ok, maar het werkt dus wel, alleen is het geheugen sneller dan de processor aan kan en zodoende wordt de snelheid van het geheugen niet volledig benut.TheMystery schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:05:
dit is 667 mhz geheugen als je dit erin zet zal er maar 533 mhz gebruikt worden omdat de processor niet sneller is
kloptToad schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:17:
[...]
Ok, maar het werkt dus wel, alleen is het geheugen sneller dan de processor aan kan en zodoende wordt de snelheid van het geheugen niet volledig benut.
Ga ik eens overdenken om het geheugen van 1Gb naar 2GB uit te breiden.
Bedankt.
hier hebben meerdere last van mij is het zo wel gelukt. maar de drivers van de videokaart zijn nog niet alles moet ik zeggensharkzor schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:49:
ik zit vandaag eens te stoeien met die ati drivers van acer voor windows vista, maar ik krijg die krengen @#$!@#!@ niet geinstalleerd. Weet iemand hoe dit op te lossen is? ik las al eerder in dit topic dat daar problemen mee waren maar geen concrete oplossing (run as admin werkt hier ook niet).
ik word er echt gek van. zelfs de vista bios al geflasht. maandag anders maar een erg ongezellig gesprekje met acer nederland houden...
Had/heb dat probleem ook, zoals eerder gepost heb ik dit gedaan:sharkzor schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:49:
ik zit vandaag eens te stoeien met die ati drivers van acer voor windows vista, maar ik krijg die krengen @#$!@#!@ niet geinstalleerd. Weet iemand hoe dit op te lossen is? ik las al eerder in dit topic dat daar problemen mee waren maar geen concrete oplossing (run as admin werkt hier ook niet).
ik word er echt gek van. zelfs de vista bios al geflasht. maandag anders maar een erg ongezellig gesprekje met acer nederland houden...
Die nieuwe ATI drivers zijn ook niet optimaal.Anoniem: 219685 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:44:
Heb na alles nog 3x te proberen eindelijk de Catalyst software draaien, ook de bluetooth werkt nu naar behoren (via de widcomm site). Heb alle software & drivers verwijderd, reboot en opnieuw geinstalleerd. Nu doet ie het ineens wel terwijl ik ditzelfde al vaker had gedaan... Blijft vreemd dat het bij Vjenne-ICT nog steeds niet werkt!!
Maar het probleem waar het eigenlijk om ging was de accuduur. Heb deze nu inmiddels tot 2.20 uur gerekt (hiervoor 1.40 uur) met Laptop Hardware Control. Ati Powerplay instellingen helpen niet bij het verlengen van me accuduur. Iemand nog ideeen om de accu langer mee te laten gaan, in XP haalde ik met gemak 3 uur, en zie dat er meer mensen zijn die dat halen..
Afgelopen week met 2x1GBKinston ddr2 pc4200 gekocht en het werkt gewoon. Ikzelf heb een 1694. Hetzelfde geld voor een collega die een 1692 heeft.Toad schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:17:
[...]
Ok, maar het werkt dus wel, alleen is het geheugen sneller dan de processor aan kan en zodoende wordt de snelheid van het geheugen niet volledig benut.
Ga ik eens overdenken om het geheugen van 1Gb naar 2GB uit te breiden.
Bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 21-06-2007 23:03 ]
Gaat het om deze ?Edmund schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:54:
[...]
Afgelopen week met 2x1GBKinston ddr2 pc4200 gekocht en het werkt gewoon. Ikzelf heb een 1694. Hetzelfde geld voor een collega die een 1692 heeft.
Edit: koste overigens 2x36€ bij 4launch.nl
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
dit ga ik eens proberen dansharkzor schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:16:
een tip voor de ati drivers, met deze tool http://www.driverheaven.net/modtool/ kan je de normale ati drivers aanpassen zodat ze ook op mobile werken.
draait hier nu goed
niet dat vista nu zo energie zuinig is.... 1.45h gaat mijn batterij nu mee. echt gaar.
Het gaat om deze:Xymox schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:45:
[...]
Gaat het om deze ?
Kingston Geheugen 1GB DDR2 SODIMM PC4200 CL4.0
Kan je dan niet beter deze nemen ?
Kingston Geheugen 1GB DDR2 SODIMM PC3200 CL3.0
(hoger dan PC3200 gaat ie toch niet, maar wellicht heeft CL3 met een lagere latency meer effect)
Ze kosten evenveel !
Klopt inderdaad.Edmund schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:02:
[...]
De 169X ondersteund max 533mhz. En dit is PC4200.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Bij css kreeg ik af en toe een foutmelding dat een schrijfbewerking op het geheugen mislukt was. Terwijl Memtest geen errors kon vinden. Hier heb ik nu, met het nieuwe geheugen, geen last meer van.Xymox schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:37:
[...]
Klopt inderdaad.
Heb je nog enig performance verschil gemerkt ?
[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 24-06-2007 15:55 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Volgens mij is SODIMM juist bedoeld voor laptops !Rossi46 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:52:
Even een (domme) vraag, maar dat geheugen waar je het over hebt is toch eigenlijk voor desktop computers bedoeld? Dat past toch niet in een laptop?(heb zelf ook een 1692 en wil mn geheugen uitbreiden)
Daar hebben we op GOT de search functie voor! (linkje na een topic)Rossi46 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:57:
Top, dank jullie voor jullie reaktie! Dan ga ik lekker binnenkort voor 2 Kingston reepjes!![]()
Of, toch een beetje twijfel misschien, zit er verschil in snelheid/prestantie tussen de verschillende aanbieders van geheugen??
Anoniem: 150443
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 150443 op 02-07-2007 16:00 ]
Anoniem: 205306
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Idd, daar heb ik ook last van. Trek ik de stekker uit de laptop, dan is het probleem opgelost. Raar maar waar.Anoniem: 150443 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:07:
Ik heb mijn laptop (Acer Aspire 1694; 1g ddr; ATI X700) momenteel 2 jaar in bezit en zit met volgend probleem; Gezien op deze forumthread veel mensen met een 169x zijn, vroeg ik me af of nog iemand dit heeft gemerkt. Ik hoop dat iemand me kan helpen..
Wanneer ik een scherm aansluit via de 15 pins D-SUB connector achteraan m'n laptop, werkt het extern scherm perfect alleen zie ik een lichte horizontale flikkering die zich vooral duidelijk toont bij donkere kleuren.
Het is normaalgezien niet de refreshrate die foutief staat. Ik heb dit getest met:
- Compaq CRT monitor met 1024x768 @ 85hertz
- Samsung TFT syncmaster 226BW 1650x1050 @ 60hertz
Op beide monitoren is dit probleem zichtbaar. Ik heb bvb de samsung eens getest op m'n desktop, daar is geen flikkering te zien met dezelfde resolutie en refreshrate. Het probleem is ook niet zichtbaar op het scherm van m'n laptop zelf
Nu het meest bizarre: het flikkeren wordt erger (duidelijker zichtbaar) wanneer de laptop intensief bezig is. Het bewegen van de muis geeft al een verschil...
Iemand een idee of hetzelfde probleem? Voor de rest totaal geen problemen met m'n laptop..
UPDATE:
Als ik op batterij werk is het probleem weg. Het lijkt zich enkel voor te doen met de adapter aangesloten. Ik denk dat het met magnetisme op de adapter te maken heeft..
alvast bedankt,
krikke
Specs: http://specs.tweak.to/9454
Cocona, ik heb ook gemerkt dat wanneer de laptop verder gaat op batterij dat er geen storingen meer in het beeld te zien zijn. Het probleem ligt dus bij de adapter... Het probleem wordt duidelijk erger als de adapter in een magnetisch veld komt (luidsprekers bvb), terwijl de laptop zelf ver genoeg van de luidsprekers staat.Cocona schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:04:
[...]
Idd, daar heb ik ook last van. Trek ik de stekker uit de laptop, dan is het probleem opgelost. Raar maar waar.
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 150443 op 16-07-2007 14:36 . Reden: kleine aanvulling ]
?Repeat schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:47:
Ik gebruik sinds kort mn 1692 met externe monitor. 1280x1024 draait die. Werkt prima, echter staat nu de actieve instelling van powerplay altijd op optimale prestatie, ondanks dat ik voor optimale levensduur van accu gekozen heb. In principe maakt me dit niet uit, want hij staat toch aan de stroom, maar hierdoor staat de fan bijna continu te draaien en ik wordt dus helemaal gek van dat hoge gezoem, zelfs als ik gewoon een beetje zit te internetten ofzo.
Herkent iemand dit en heeft iemand misschien een oplossing?
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Heb je al het stof al eens uit de ventilator en er rond (koperen heatpipes enzo) gehaald? Dat loste het probleem bij mij toch op..Cocona schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:28:
Is het tweede jaar dat ik de laptop nu heb en gebruik hem wel dagelijks. Zal het ook eens proberen met een andere adapter.
Bij mij moet trouwens dringend het koelelement vervangen worden. Ventilator maakt een ratelend geluid. Aangezien hij niet meer in garantie is, ga ik het zelf vervangen. Heb de service manual gedownload. Enkel nog wachten op het element zelf.
Momenteel werk ik op een extern scherm en is dat van m'n laptop uit. Maar in ieder geval van zodra er een 2de scherm is aangesloten krijg ik de boodschap te zien dat Powerplay niet werkt in dergelijke configuratie (dus als er een 2de scherm is aangesloten). Ik gebruik de laatste mobility catalysts voor m'n X700 en ook al tracht ik nu dat hij op netstroom in "Optimal battery performance" modus moet draaien blijft hij op "Optimal performance" draaien...Repeat schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:47:
Ik gebruik sinds kort mn 1692 met externe monitor. 1280x1024 draait die. Werkt prima, echter staat nu de actieve instelling van powerplay altijd op optimale prestatie, ondanks dat ik voor optimale levensduur van accu gekozen heb. In principe maakt me dit niet uit, want hij staat toch aan de stroom, maar hierdoor staat de fan bijna continu te draaien en ik wordt dus helemaal gek van dat hoge gezoem, zelfs als ik gewoon een beetje zit te internetten ofzo.
Herkent iemand dit en heeft iemand misschien een oplossing?
Gevonden: het is het rechtse knopje vooraan de laptop. Poosje ingedrukt houden en het draadloze netwerkkaartje gaat aan.Toad schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:43:
Ik heb de harde schijf van mijn Acer 1692(was een Seagate 4200 rpm,100 GB) vervangen door een Hitachi 7200 rpm, 100GB. Ik heb meteen Windows xp pro geinstalleerd op de nieuwe Hitachi en moest dus een clean install doen. Na wat problemen met een netwerkkaart driver is alles nu geinstalleerd en alles doet het. De snellere harde schijf geeft een aanzienlijke performance verbetering en was de 95 euro investering zeker waard.
Ik heb alleen een probleem: ik krijg de draadloze netwerkkaart niet aan de praat. Ik heb zelf geen draadloos accespoint, maar ik maak wel eens verbinding met het draadloze netwerk van de buren.
Ik zie rechtsonder in de taakbalk twee icoontjes voor de draadloze netwerkkaart: een pc-tje met een rood kruis en een waaiervormig figuurtje ook met een rood kruis. Als ik op die laatste met de rechtermuisknop klik en kies Intel Proset/Wireless openen en ik kies voor "Draadloze communicatie aan" dan krijg ik de melding: "De Intel PRO/Wireless-netwerkverbing in nog steeds uitegeschakeld. Gebruik de hardware schakelaar om de verbinding in te schakelen."
Hoe moet ik die inschakelen? Met Winxp home werkte het goed.
Zonder extern scherm werkt powerplay prima. Met extern scherm is het dus gewoon niet mogelijk blijkft nu. BedanktAnoniem: 150443 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:56:
[...]
Momenteel werk ik op een extern scherm en is dat van m'n laptop uit. Maar in ieder geval van zodra er een 2de scherm is aangesloten krijg ik de boodschap te zien dat Powerplay niet werkt in dergelijke configuratie (dus als er een 2de scherm is aangesloten). Ik gebruik de laatste mobility catalysts voor m'n X700 en ook al tracht ik nu dat hij op netstroom in "Optimal battery performance" modus moet draaien blijft hij op "Optimal performance" draaien...
Als je het ook niet kan verzetten als je geen externe schermen hebt aangesloten moet je gewoon die mobility catalyst drivers opnieuw installeren. + natuurlijk ook eens kijken of Powerplay enabled is.![]()
Btw, Powerplay is ATI's energiebesparingsfeature voor hun mobility videokaarten..
Jup, zit bijna niks in. Denk dat de ball bearing van ventilator gewoon versleten is. En aangezien je niet alleen de ventilator kan vervangen, moet gans die koperen leiding naar de cpu enz mee vervangen worden.Anoniem: 150443 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:48:
[...]
Heb je al het stof al eens uit de ventilator en er rond (koperen heatpipes enzo) gehaald? Dat loste het probleem bij mij toch op..
Ja de (andere) apparaten worden op de huisbaas verhaalt!! Bij mijn huisgenoot is zijn adapter er mee gestopt (net als die van de router, livebox, playstation en telefoon), maar bij mij deed me adapter het nog. Moet er wel bij zeggen dat deze in een beveiligd stopcontact zat, maar de lamp die daar bij in zat doet t niet meer. Wel apart dat die "slijtage" niet langzaam optreed maar dat van de ene op de andere week de accuduur is gehalveerd.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:57:
Het lijkt me dat ook een pc bij 400V in plaats van 230V direct de geest geeft. Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n trafootje er tegen kan.Het zou dus logischer zijn als het een andere oorzaak heeft of gewoon slijtage is.
Je hoopt het op de huurbaas te kunnen verhalen?
Anoniem: 132856
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Hier precies hetzelfde! Nou ja, met een 1692 dan. En zelfs mn accu is nog meer dan goed terwijl dat kreng toch elke dag gebruikt wordt.rusteloos schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:28:
Misschien leuk om even te horen.. Ik heb nu ruim 2 jaar al een acer aspire 1694 zonder problemen.
Bijna 2 jaar lang reisde het dagelijks mee naar school en stage.
Goed er zitten wat krassen op achterkant van het scherm en z'n accu haalt bij lange na geen 4 uur, 2uur max (in low profile). Toch aardig knap voor een Acer (als je zoal leest wat mensen vinden van de kwaliteit).
Mijn volgende laptop zal naar alle waarschijnlijkheid weer een acer worden.
Anoniem: 218720
[ Voor 16% gewijzigd door Edmund op 19-05-2008 21:36 ]
[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-05-2008 18:43 ]
[ Voor 3% gewijzigd door THID op 08-09-2008 18:16 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Repeat op 08-09-2008 23:19 ]
Anoniem: 88830
Anoniem: 88830
[ Voor 11% gewijzigd door Mister_tb op 11-11-2008 14:12 ]
Voor weinig wel.... hahaMister_tb schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:11:
Weet iemand wat een 1694WLMi nog ongeveer waard is? Misschien dat ik hem ga verkopen. (wellicht iemand ook geinteresseerd?)
edit* hij is van Maart 2006
Anoniem: 90695
Ik heb hier onlangs een nieuw toetsenbord gekocht voor mijn 1694. Ze hebben veel van acer, waarschijnlijk zal de fan hier ook te vinden zijn...Anoniem: 218720 schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:31:
Elke dag mee op de fiets in mn rugzak en intensief gebruikt en hij ziet er nog bijna uit als nieuw.
Weet iemand waar ik een nieuwe fan zou kunnen krijgen, behalve bij Acer zelf (die reageren nogal langzaam)?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 90695 op 12-04-2010 20:29 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq