Ik heb al een jaar een probleem met mijn draadloze verbinding, ik heb voor zover ik weet alles goed ingesteld maar de verbinding laptop -> linksys -> desktop blijft bagger. Mijn desktop dient als server maar ik kan geen mp3'tje streamen zonder dat hij blijft hangen, laat staan een film. Ik begrijp er echt niks meer van (met mij vorige laptop had ik dat probleem niet). Als ik mijn laptop via kabel aan mijn linsys verbind is er geen probleem. Hebben jullie dit probleem ook? Een oplossing?
Welke LinkSys is het ? Er zijn nogal wat problemen met een aantal modellen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:54:
Ik heb al een jaar een probleem met mijn draadloze verbinding, ik heb voor zover ik weet alles goed ingesteld maar de verbinding laptop -> linksys -> desktop blijft bagger. Mijn desktop dient als server maar ik kan geen mp3'tje streamen zonder dat hij blijft hangen, laat staan een film. Ik begrijp er echt niks meer van (met mij vorige laptop had ik dat probleem niet). Als ik mijn laptop via kabel aan mijn linsys verbind is er geen probleem. Hebben jullie dit probleem ook? Een oplossing?
Kijk eens of je de firmware van je linksys kan upgraden.
Waar staat je router ? Zet 'm zo dicht mogelijk waar je de laptop het meeste gebruikt.
Doe eens een update van de wireless driver op je laptop, dat heeft bij mij al heel wat meer stabiliteit gegeven, je kan een nieuwe driver hier vinden.
(Je moet de Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection download hebben)
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Ik heb even alles nagekeken en als ik het goed heb gebruik ik de meest recente firmware voor mijn Linksys WRK54G (1.56.01) en de meest recente driver voor mijn intell adapter (9.0.4.17). De router staat hier nog geen 10 meter vandaan dus dat mag het probleem niet zijn, bovendien heb ik de Intel adapter zo geconfigureerd dat hij de beste prestaties levert. Het vreemde is dat ik met mijn vorige dell laptop/ linksys wireless adapter helemaal geen problemen had. Ik ben dus geneigd te denken dat het aan de Intel adapter ligt maar dat zou toch vreemd zijn, niet?
Kleine verwijzing naar mijn probleem voor Linux gebruikers met een 1694WLMi: Ubuntu 6.10 op Acer Aspire 1694WLMi. Ik kom er namelijk echt niet uit, en aangezien hier veel ervaring is met deze laptop ( en hopelijk ook met linux ) hoop ik zo op een mogelijke oplossing te komen.
Kijk hier eens en dan onder de specificaties.Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:19:
Heeft de 1692 bluetooth?
De 1692 heeft GEEN bluetooth. De 1694 wel.Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:19:
Heeft de 1692 bluetooth?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik ben wat aan het spelen met ATI tray tools om de gfx kaart te tweaken.
Standaard loopt de X700 (256Mb) op 358 (GPU) en 345 (MEM).
(1694 model)
Ik heb redelijk wat tweak ervaring met mijn desktop PC, waar ik een 9800Pro in heb zitten. Daar krijg ik de kaart makkelijk en zonder artifacts op XT snelheid.
Wat zijn de ervaringen hier met de X700 overclocken ? Welke max waarden halen jullie en welke passen jullie zelf toe om een zo veilig mogelijke overclock te halen ?
Ik heb zelf een tijd getest op 380 (GPU) en 360 (MEM) zonder problemen.
En de CPU overclocks ? Welke tools gebruiken jullie en wat halen jullie eruit ?
PS
Ik weet van de gevaren van overclocking
(1694 model)
Ik heb redelijk wat tweak ervaring met mijn desktop PC, waar ik een 9800Pro in heb zitten. Daar krijg ik de kaart makkelijk en zonder artifacts op XT snelheid.
Wat zijn de ervaringen hier met de X700 overclocken ? Welke max waarden halen jullie en welke passen jullie zelf toe om een zo veilig mogelijke overclock te halen ?
PS
[ Voor 11% gewijzigd door Xymox op 17-11-2006 16:00 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Lol overclocken begin ik maar niet aan, mijn fan aan de rechterkant is al niet goed. Hij kraakt en slaat tegen de behuizing aan als hij opstart. En heb regelmatig dat als ik een spel speel dat mijn laptop veels te warm wordt en uit klapt. Heb er een keer een thermometer naast gelegd en die kwam tot 65 graden (lucht die uit de laptop geblazen werd op 5 cm afstand van laptop) dus ik wil al helemaal niet weten hoe gloeiend dat ding van binnen dan wel niet is!Xymox schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:56:
Ik ben wat aan het spelen met ATI tray tools om de gfx kaart te tweaken.
(1694 model)
PS
Verwijderd
Mijn laptop is ook spontaan uitgevallen tijdens het spelen van een spel, maar ik heb helemaal niets eraan veranderd, of overgeclocked. Mijn laptop boot nu niet eens meer op
Hij begint, en gaat gelijk weer uit, wordt ie dan te heet? En moet ik gewoon wachten tot ie weer is afgekoeld? Of is ie echt kapot nu? Ik vind dit echt zwaar klote, maar gelukkig heb ik nog garantie.
Wachten kun je altijd even maar je hebt kans dat er idd wat dood is. Had tzelfde probleem toen mijn videokaart/HD er mee nokte nl.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:54:
Mijn laptop is ook spontaan uitgevallen tijdens het spelen van een spel, maar ik heb helemaal niets eraan veranderd, of overgeclocked. Mijn laptop boot nu niet eens meer opHij begint, en gaat gelijk weer uit, wordt ie dan te heet? En moet ik gewoon wachten tot ie weer is afgekoeld? Of is ie echt kapot nu? Ik vind dit echt zwaar klote, maar gelukkig heb ik nog garantie.
Volgens de TS kan in de 1694 2 Gb geheugen. Standaard zitten er 2x 512Gb in.
(DDR333).
Ik volg de laatste tijd de trends en nieuwe producten niet echt meer, dus ik vraag mij af welke geheugen stripjes ik het beste kan nemen. Zo te zien op verschillende webshops is er genoeg keuze :
DIMM, SoDIMM, DDR2 in verschillende uitvoeringen, los of in dual kits en in verschillende snelheden.
Te snel geheugen zal wel overkill zijn en duurder (maar wel compatibel ?)
Heeft er iemand hier wat tips welk geheugen ik kan nemen ?
Is het handig om 1 Gb reepje erbij te zetten of gaat dan de dual channel verloren ?
Ik zal dus wel 2x 1Gb reepjes moeten hebben en dan is wellicht een dual kit voordeliger.
Enige hulp zou erg pretig zijn !
(DDR333).
Ik volg de laatste tijd de trends en nieuwe producten niet echt meer, dus ik vraag mij af welke geheugen stripjes ik het beste kan nemen. Zo te zien op verschillende webshops is er genoeg keuze :
DIMM, SoDIMM, DDR2 in verschillende uitvoeringen, los of in dual kits en in verschillende snelheden.
Is het handig om 1 Gb reepje erbij te zetten of gaat dan de dual channel verloren ?
Ik zal dus wel 2x 1Gb reepjes moeten hebben en dan is wellicht een dual kit voordeliger.
Verwijderd
Ik wil graag even inhaken op jou reply dus even een subtiele kick tegen de thread, ik zit zelf ook na te denken over een upgrade, maar heeft het niet meer zin een snellere hdd te halen? Ik denk persoonlijk dat daar nog veel winst te behalen valt met deze laptop. Want ik merk niet echt dat geheugen op raakt. Maargoed zit zelf nog erg te twijfelen want ik heb het gevoel dat mijn laptop uit elkaar aan het vallen is. Mijn pinnetje bij de PCMCIA slot is afgebroken, mijn scharnier is gescheurd en scherm begint ook alweer "witte vlekken" te vertonen. Echt deze laptop is niet dagelijks mee naar school te nemen *zucht* gelukkig heb ik 3 jaar garantie!Xymox schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:09:
Volgens de TS kan in de 1694 2 Gb geheugen. Standaard zitten er 2x 512Gb in.
(DDR333).
hoi mensen,
ik heb een probleem met mijn acer aspire 1692wlmi. Een uur geleden viel ineens mijn scherm uit. eerst was er sprake van paarse strepen en allemaal blokjes en toen verdween het beeld in zijn geheel
Ik gok dat dit aan mijn videokaart ligt maar heeft iemand tips:S
EDIT: laat maar, hij doet het spontaan weer na een nachtje rust:)
ik heb een probleem met mijn acer aspire 1692wlmi. Een uur geleden viel ineens mijn scherm uit. eerst was er sprake van paarse strepen en allemaal blokjes en toen verdween het beeld in zijn geheel
EDIT: laat maar, hij doet het spontaan weer na een nachtje rust:)
[ Voor 11% gewijzigd door traaymakers op 21-01-2007 16:49 ]
Verwijderd
Hallo mensen,
Een paar dagen geleden heb ik een complete reinstall gedaan van m'n c schijf, gebruik geen
firefox meer maar Opera en hij loopt nu minder vast.
Het probleem is dat er soms een crash is wanneer ik opstart en hij blijft hangen bij het Acer Logo
scherm en dan niets meer doet, geen f2 of f12 is mogelijk, het enigste wat kan is terug heropstarten.
Ik heb 'm nu al 1,5 jaar.Iemand een idee wat te doen?
Een paar dagen geleden heb ik een complete reinstall gedaan van m'n c schijf, gebruik geen
firefox meer maar Opera en hij loopt nu minder vast.
Het probleem is dat er soms een crash is wanneer ik opstart en hij blijft hangen bij het Acer Logo
scherm en dan niets meer doet, geen f2 of f12 is mogelijk, het enigste wat kan is terug heropstarten.
Ik heb 'm nu al 1,5 jaar.Iemand een idee wat te doen?
Even een Vista update:
- Alle devices werken na installatie. Geen drivers nodig
- Utilities zoals de Powermanagement tools werken niet en zijn ook nog niet beschikbaar.
- Fan is constant aan het blazen tot je de power adapter los trekt en op de batterij verder werkt.
Ik heb ook een leuke computer..
Vista werkt hier op en top zoals XP ook werkte, geen fan problemen.
Het enige wat ik apart moest installeren is de cardreader.
39
Blaast jou fan niet meer dan normaal dan ?Fietsbel schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:46:
Vista werkt hier op en top zoals XP ook werkte, geen fan problemen.
Wat heb jij meer aan Acer utilils geinstalleerd als ik vragen mag ?
hmmmmm ..het zou misschien kunnen zijn doordat ik een Hitatchi 7200rpm schijf erin heb gebouwd.
[ Voor 12% gewijzigd door Tranzy op 31-01-2007 11:45 ]
Ik zou eens een driver van je videokaart downloaden en installeren dan zal het blazen wel afgelopen zijn
ati drivers waren al geinstalleerd....Maar wat ik al aangaf is dat ie alleen blaast als ik de adapter erin heb zitten.TheMystery schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:30:
Ik zou eens een driver van je videokaart downloaden en installeren dan zal het blazen wel afgelopen zijn
das normaal dan wordt je videokaart op high perfrmance gebruikt
dit kun je wel instellen op accu staat hij op minimaal en op stroom op high
dit kun je wel instellen op accu staat hij op minimaal en op stroom op high
extreem late reactie, maar goedXymox schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:05:
[...]
Doe eens een update van de wireless driver op je laptop, dat heeft bij mij al heel wat meer stabiliteit gegeven, je kan een nieuwe driver hier vinden.
(Je moet de Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection download hebben)
Het updaten van die drivers heeft bij mij veel goeds gebracht. Had ik tot voor de update moeite om een mp3tje te streamen vanaf mijn vaste computer, nu kan ik video bekijken zonder problemen. Vreemd genoeg had ik alleen problemen met mijn zyxel modem, waarbij de snelheid soms terug liep naar 1 Mbps, ipv 54Mbps, dus dacht dat het aan de modem lag, in hotels en bij een "geleende" WIFI verbinding was het allemaal veel sneller.
Maar goed, heb nu standaard 54Mbps, heel soms 48, dus ben nu een happy man....
Verwijderd
Ervaringen topic, dus hier mijn ervaring met deze laptop
Anderhalf jaar goed gewerkt, en zeer tevreden met mijn Acer Aspire 1692. Helaas crashte hij twee maanden geleden tijdens een installer ontzettend hard. De harde schijf (wat precies weet ik nog niet, ik gok de index) was goed naar de knoppen. De pc startte uberhaupt niet meer op, ik kreeg alleen een zwart scherm met knipperende underscore. De meeste bootable cd's startten wel, maar de zaak crashte zodra de boot de harde schijf probeerde aan te raken.
Geen enkele windows bootable cd werkte. Norton recovery werkte niet. Uiteindelijk heb ik met een oude Red Hat bootable cd ontdekt dat de harde schijf er wel was maar allerlei fouten vertoonde, bad clusters, geen herkenbare partities etc. Die installer liet me de schijf repareren, daarna kon ik weer de met de laptop meegeleverde recovery draaien.
Helaas bleven de problemen aanhouden. Regelmatig doch op onverspelbare momenten en met variabele intervallen loopt de laptop onherroepelijk vast. Na herstarten (als dat al lukt, soms moest ik een dag of wat wachten) zie ik in het Windows System Event Log dat er "Harddisk controller failures" zijn. Nader onderzoek deed mij vermoeden dat de harde schijf en/of de kabel niet in orde waren.
Heel blij was ik dan ook met mijn uitgebreide 3 jaar garantie. Dat pakket is ideaal, ze komen hem de dag erna direct ophalen. Hoe het afloopt laat ik weten. Wel wil ik tot slot even de google ranking van de volgende serie woorden omhoog schoppen:
Acer + Helpdesk + wachttijden == ellende + misere + wachttijden + wachttijden + 10 ct per minuut
De teksten op het bandje en de muziek zijn bijna denigerend. Vanaf het moment dat je daadwerkelijk iemand aan de lijn hebt gaat alles wel oke, behalve dan dat ze UPS een dag eerder lieten verschijnen dan dat ze over de telefoon zeiden (arrrgh!). Gelukkig had ik de doos en bubbelfolie al in huis.
Al met al:
- acer aspire 1692 bevalt uitstekend
- zeer blij met de 3 jaar garantie uitbreiding
- helpdesk wachttijden te lang
- helpdesk medewerkers behulpzaam
Anderhalf jaar goed gewerkt, en zeer tevreden met mijn Acer Aspire 1692. Helaas crashte hij twee maanden geleden tijdens een installer ontzettend hard. De harde schijf (wat precies weet ik nog niet, ik gok de index) was goed naar de knoppen. De pc startte uberhaupt niet meer op, ik kreeg alleen een zwart scherm met knipperende underscore. De meeste bootable cd's startten wel, maar de zaak crashte zodra de boot de harde schijf probeerde aan te raken.
Geen enkele windows bootable cd werkte. Norton recovery werkte niet. Uiteindelijk heb ik met een oude Red Hat bootable cd ontdekt dat de harde schijf er wel was maar allerlei fouten vertoonde, bad clusters, geen herkenbare partities etc. Die installer liet me de schijf repareren, daarna kon ik weer de met de laptop meegeleverde recovery draaien.
Helaas bleven de problemen aanhouden. Regelmatig doch op onverspelbare momenten en met variabele intervallen loopt de laptop onherroepelijk vast. Na herstarten (als dat al lukt, soms moest ik een dag of wat wachten) zie ik in het Windows System Event Log dat er "Harddisk controller failures" zijn. Nader onderzoek deed mij vermoeden dat de harde schijf en/of de kabel niet in orde waren.
Heel blij was ik dan ook met mijn uitgebreide 3 jaar garantie. Dat pakket is ideaal, ze komen hem de dag erna direct ophalen. Hoe het afloopt laat ik weten. Wel wil ik tot slot even de google ranking van de volgende serie woorden omhoog schoppen:
Acer + Helpdesk + wachttijden == ellende + misere + wachttijden + wachttijden + 10 ct per minuut
De teksten op het bandje en de muziek zijn bijna denigerend. Vanaf het moment dat je daadwerkelijk iemand aan de lijn hebt gaat alles wel oke, behalve dan dat ze UPS een dag eerder lieten verschijnen dan dat ze over de telefoon zeiden (arrrgh!). Gelukkig had ik de doos en bubbelfolie al in huis.
Al met al:
- acer aspire 1692 bevalt uitstekend
- zeer blij met de 3 jaar garantie uitbreiding
- helpdesk wachttijden te lang
- helpdesk medewerkers behulpzaam
Heb nu ook vista op laptop draaien. Had nieuw ram gekocht voor erin, 2gig OCZ met timings van 4-4-4-8, maar die lopen volgens cpu-z op 4-4-4-12 en is het 1:2 gedeeld fsb:drm. Kan ik dat niet veranderen?
Is nochtans het correcte ram(pc-4200).
Trws, mijn ventilator ratelt echt altijd als hij moet werken. Heb hem al opengedraaid maar niks gevonden, dus denk ik dat de ball-bearing kapot is ofzo. Niemand een idee hoe ik het kan vermaken, want het is echt wel storend om op te werken.
Stof is het trouwens ook niet.
Is nochtans het correcte ram(pc-4200).
Trws, mijn ventilator ratelt echt altijd als hij moet werken. Heb hem al opengedraaid maar niks gevonden, dus denk ik dat de ball-bearing kapot is ofzo. Niemand een idee hoe ik het kan vermaken, want het is echt wel storend om op te werken.
Stof is het trouwens ook niet.
Specs: http://specs.tweak.to/9454
Verwijderd
Ik heb een 1692, deze heb ik nu zo'n anderhalf jaar in bezit. Hij loopt nogsteeds als een trein. Een enkel keertje loopt 'ie vast maar dat is minimaal. Wel merk ik dat 'ie bij het opstarten wat trager wordt.
Echter heb ik vanaf het begin eigenlijk met één probleem te maken gehad. Als ik nieuwe hardware toevoeg d.m.v. USB of Firewire dan geeft ie aan dat er nieuwe hardware is toegevoegd.Echter moet ik alles zelf installeren en de vraag is net of dat lukt. Een voorbeeld: mijn USB-stick, ik heb allerlei drivers van internet moeten plukken omdat 'ie 'm anders niet kon installeren. Standaard gaat ie zoeken in de map I386. Maar die is leeg.
De problemen die ik nu heb, en ik zelf niet kan oplossen:
1: ik heb een 2GB SD kaart van Kingston. Deze kan ie niet lezen, terwijl 1GB wel leest? Iemand ervaring mee?
2: ik heb een Sony digitale videocamera DCR PC101e Deze camera kan ik d.m.v een firewirekabel aan mijn laptop verbinden, om zo de beelden digitaal uit te sturen. Maar helaas... hij kon 'm niet lezen. Ik had vervolgens alle drivers geïnstalleerd waar Windows naar vroeg. Uiteindelijk toen ie klaar was gebeurde er niks! Als mijn camera in de 'play-mode' staat herkent de computer 'm niet. Om te capturen gebruik ik Pinnacle Studio 10, maar ook deze herkent de camera niet. Hij geeft aan dat de camera niet is verbonden.
Ik weet 100% dat het niet aan m'n camera ligt, ik heb namelijk al eerder beelden uitgestuurd, maar dan naar een i-mac. Die deed het zonder problemen...
Het enige wat ik denk is een nieuwe Windows installatie, maar voordat ik dat doe hoop ik dat iemand een idee heeft waar het allemaal aan zou kunnen liggen en eventueel een oplossing heeft?
Echter heb ik vanaf het begin eigenlijk met één probleem te maken gehad. Als ik nieuwe hardware toevoeg d.m.v. USB of Firewire dan geeft ie aan dat er nieuwe hardware is toegevoegd.Echter moet ik alles zelf installeren en de vraag is net of dat lukt. Een voorbeeld: mijn USB-stick, ik heb allerlei drivers van internet moeten plukken omdat 'ie 'm anders niet kon installeren. Standaard gaat ie zoeken in de map I386. Maar die is leeg.
De problemen die ik nu heb, en ik zelf niet kan oplossen:
1: ik heb een 2GB SD kaart van Kingston. Deze kan ie niet lezen, terwijl 1GB wel leest? Iemand ervaring mee?
2: ik heb een Sony digitale videocamera DCR PC101e Deze camera kan ik d.m.v een firewirekabel aan mijn laptop verbinden, om zo de beelden digitaal uit te sturen. Maar helaas... hij kon 'm niet lezen. Ik had vervolgens alle drivers geïnstalleerd waar Windows naar vroeg. Uiteindelijk toen ie klaar was gebeurde er niks! Als mijn camera in de 'play-mode' staat herkent de computer 'm niet. Om te capturen gebruik ik Pinnacle Studio 10, maar ook deze herkent de camera niet. Hij geeft aan dat de camera niet is verbonden.
Ik weet 100% dat het niet aan m'n camera ligt, ik heb namelijk al eerder beelden uitgestuurd, maar dan naar een i-mac. Die deed het zonder problemen...
Het enige wat ik denk is een nieuwe Windows installatie, maar voordat ik dat doe hoop ik dat iemand een idee heeft waar het allemaal aan zou kunnen liggen en eventueel een oplossing heeft?
Als iemand dorst heeft naar de laatste ATI drivers. De nieuwte officiele drivers van ATI kun je niet installeren, je krijgt dan de melding dat je ze van Acer af moet halen. Hier kun je een versie (2-2-2007) downloaden waar de verificatie vanaf geript is. Hij werkt iig perfect met de 1692 en 1694.
Edit: Ow en er staan drivers voor Vista op de ftp van Acer.
Dubbel edit: En hier een link rechtstreeks van ATI, achja broncode doorkijken.
[ Voor 58% gewijzigd door Edmund op 01-03-2007 12:27 ]
Ik gebruik al sinds jaar en dag Omegadrivers op mijn Acertje, vind ik veel makkelijker dan een hele zoektocht naar de juiste drivers voor mijn mobility. Omegadrivers ondersteunen tenminste ook de mobility itt de standaard catalyst drivers.Edmund schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:44:
Als iemand dorst heeft naar de laatste ATI drivers. De nieuwte officiele drivers van ATI kun je niet installeren, je krijgt dan de melding dat je ze van Acer af moet halen. Hier kun je een versie (2-2-2007) downloaden waar de verificatie vanaf geript is. Hij werkt iig perfect met de 1692 en 1694.
Verwijderd
Een klein stukje terug in deze thread kun je mijn post vinden waarin ik schrijf dat ik een probleem had en dat ik eens de Acer Helpdesk c.q. garantieregeling ging testen. Hier deel 1 van de ontknoping.
Positieve punten:
- Ongevraagd is de kap van mijn scherm vervangen omdat ze er een kras op zagen. Niet nodig, maar wel klein extraatje.
- De laptop was binnen 1 week terug.
Negatieve punten:
- UPS kwam een dag eerder dan aangekondigd aan de deur! Overhaast heb ik mijn laptop ingepakt en meegegeven.
- Achteraf bleek uit de printout van hun 'proces' dat de helpdesker mijn probleem zeer summier, inaccurraat en onvolledig had opgeschreven.
- De enige acties die de technische dienst daarop heeft ondernomen had ik zelf ook al geprobeerd (system restore, opnieuw installeren, etc).
- De eerste melding als ik mijn laptop weer opstart is de foutmelding dat windows niet goed is afgesloten en dat er schijfcontrole moet worden gedaan.
- De system restore die ze hebben gedaan heeft mijn OS op nederlands gezet, terwijl het engels was de week ervoor.
- Mijn data schijf was geformateerd o.i.d., ofwel al mijn data was pleiten. (hier had ik al wel op gerekend, gelukkig had ik een backup)
- Mijn DVD drive is nu stuk
Nu ja, ik ga er eerst nog een weekje mee werken om te kijken of mijn HD probleem is opgelost. Terug moet ie sowieso vanwege de DVD drive, maar het lijkt me erg onprettig om 'm 2 keer te moeten terugsturen. Nog even voor de google bot:
Acer Helpdesk cq Technische Dienst == Ellende + Misere + Slecht + Tijdrovend + Arrggghhh
Positieve punten:
- Ongevraagd is de kap van mijn scherm vervangen omdat ze er een kras op zagen. Niet nodig, maar wel klein extraatje.
- De laptop was binnen 1 week terug.
Negatieve punten:
- UPS kwam een dag eerder dan aangekondigd aan de deur! Overhaast heb ik mijn laptop ingepakt en meegegeven.
- Achteraf bleek uit de printout van hun 'proces' dat de helpdesker mijn probleem zeer summier, inaccurraat en onvolledig had opgeschreven.

- De enige acties die de technische dienst daarop heeft ondernomen had ik zelf ook al geprobeerd (system restore, opnieuw installeren, etc).

- De eerste melding als ik mijn laptop weer opstart is de foutmelding dat windows niet goed is afgesloten en dat er schijfcontrole moet worden gedaan.

- De system restore die ze hebben gedaan heeft mijn OS op nederlands gezet, terwijl het engels was de week ervoor.
- Mijn data schijf was geformateerd o.i.d., ofwel al mijn data was pleiten. (hier had ik al wel op gerekend, gelukkig had ik een backup)
- Mijn DVD drive is nu stuk

Nu ja, ik ga er eerst nog een weekje mee werken om te kijken of mijn HD probleem is opgelost. Terug moet ie sowieso vanwege de DVD drive, maar het lijkt me erg onprettig om 'm 2 keer te moeten terugsturen. Nog even voor de google bot:
Acer Helpdesk cq Technische Dienst == Ellende + Misere + Slecht + Tijdrovend + Arrggghhh
Je moet je laptop ook gewoon meegeven zonder de HD.
Weet iemand waar ik de changelog van de bios drivers kan vinden ... heb er die 3A45 vista bios op geknald maar werk weinig verschil ... Hoopte op een optie om te booten vanaf USB.
Weet iemand waar ik de changelog van de bios drivers kan vinden ... heb er die 3A45 vista bios op geknald maar werk weinig verschil ... Hoopte op een optie om te booten vanaf USB.
[ Voor 64% gewijzigd door Tranzy op 09-03-2007 20:57 ]
Het zou een beetje stom zijn om je laptop in te sturen zonder HD als je HD-problemen hebt.
Mombasa schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:00:
Het zou een beetje stom zijn om je laptop in te sturen zonder HD als je HD-problemen hebt.
Verwijderd
Hier ook maar eens Vista geprobeerd, krijg alles aan de praat behalve de soundcard, heb wel de driver van Acer voor soundcard geinstalleerd maar krijg hem echt niet aan de praat. Verder eerste ook zelfde eerste indruk van Vista als de andere, ziet er goed uit, erg gelikt, maar de standaard 46% geheugen gebruik "out of the box" is wel een beetje triest
Maar hoe hebben jullie soundcard aan de praat gekregen? En zie op de site van Acer een speciale Vista Bios staan, hebben jullie deze geinstaleerd? Kan geen changelog vinden en why change a winning team...
Maar hoe hebben jullie soundcard aan de praat gekregen? En zie op de site van Acer een speciale Vista Bios staan, hebben jullie deze geinstaleerd? Kan geen changelog vinden en why change a winning team...
Verdiep je even in het geheugen gebruik in Vista en dan zal je het snappen. Zoek op SuperFetch bijv.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:24:
.....maar de standaard 46% geheugen gebruik "out of the box" is wel een beetje triest
Toen ik Vista even op mijn 1692 had gezet werkte inderdaad de driver van Acer ook niet.
Echter liet ik toen Vista zelf zoeken naar een driver op het internet had hij er zo een gevonden, en die werkte gewoon naar behoren!
Echter liet ik toen Vista zelf zoeken naar een driver op het internet had hij er zo een gevonden, en die werkte gewoon naar behoren!
iemand e power manager geinstalleerd op Vista?
deze staat namelijk niet bij de vista drivers en bij andere modellen wel
iemand deze geprobeerd te downloaden bij een ander model en geinstalleerd?
en zo ja werkt dit gewoon
deze staat namelijk niet bij de vista drivers en bij andere modellen wel
iemand deze geprobeerd te downloaden bij een ander model en geinstalleerd?
en zo ja werkt dit gewoon
Heb in het begin, toen ik de 1692WLMi net had (Juni/Juli 2006), last gehad van verticale strepen + freeze, op willekeurige momenten. Die freeze was volgens mij alleen van effect op de monitor, dus ik kon met behulp van een monitor off/on driver hotkey of resolutieswitch mn beeld weer terug krijgen.
Logischerwijs download je na een nieuwe Windows installatie natuurlijk meteen de nieuwste ATI drivers. Naast de Mobility drivers bleken de Catalyst drivers trouwens ook gewoon te werken, dus deze heb ik ook geprobeerd. Met alle beschikbare drivers die toen up-to-date waren had ik echter nog steeds last van verticale strepen.
Uiteindelijk maar besloten om de drivers te downgraden (volgens mij naar de Acer versie), sindsdien nooit meer last gehad van dit soort problemen. Draai atm 6.14.10.6543 (28-4-2005).. misschien toch maar weer een keer updaten
En dat Mobility driver tooltje van ATi is (naast de drivers zelf) trouwens ook belachelijk, weet niet of ze dat nog steeds gebruiken. Open die .exe gewoon met de eerste de beste hex-editor en haal de URL eruit.
Logischerwijs download je na een nieuwe Windows installatie natuurlijk meteen de nieuwste ATI drivers. Naast de Mobility drivers bleken de Catalyst drivers trouwens ook gewoon te werken, dus deze heb ik ook geprobeerd. Met alle beschikbare drivers die toen up-to-date waren had ik echter nog steeds last van verticale strepen.
Uiteindelijk maar besloten om de drivers te downgraden (volgens mij naar de Acer versie), sindsdien nooit meer last gehad van dit soort problemen. Draai atm 6.14.10.6543 (28-4-2005).. misschien toch maar weer een keer updaten
En dat Mobility driver tooltje van ATi is (naast de drivers zelf) trouwens ook belachelijk, weet niet of ze dat nog steeds gebruiken. Open die .exe gewoon met de eerste de beste hex-editor en haal de URL eruit.
[ Voor 11% gewijzigd door IJs op 15-04-2007 21:47 ]
Multiplayer modification GTA3 + Multiplayer modification GTA:VC = Multi Theft Auto
is er een mogelijkheid om in de bios te kijken op welke snelheid je usb poorten werken?
is het uberhaupt mogelijk dit ergens te zien?
ik heb namelijk het idee dat ze nogal traag zijn
is het uberhaupt mogelijk dit ergens te zien?
ik heb namelijk het idee dat ze nogal traag zijn
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
De USB poorten van de laptop zijn gewoon 2.0 dus lijkt het mij dat ze met de 2.0 snelheid werken. Ikzelf vind niet dat ze trager zijn dan gemiddeld, maar zoveel werk ik niet met USB op andere computers, dus het kan ook gewoon aan mij liggen.
USB 2.0 heeft de full speed variant (USB 1.1 compatible) en de Hi speed.Mombasa schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:20:
De USB poorten van de laptop zijn gewoon 2.0 dus lijkt het mij dat ze met de 2.0 snelheid werken. Ikzelf vind niet dat ze trager zijn dan gemiddeld, maar zoveel werk ik niet met USB op andere computers, dus het kan ook gewoon aan mij liggen.
USB 1.1 allowed a maximum transfer rate of 12Mbits/second. It is now obsolete, but both of its speeds (1.5Mbps & 12Mbps) are being adopted into USB 2.0, and they are now called Original USB officially. Though some manufacturers label their products Full-Speed USB. Note that this seems a bit deceptive as it's easy to mistake Full-Speed for Hi-Speed. You won't be fooled from now on as you now aware that Full Speed USB is only 12Mbits/second where Hi-Speed USB mode is capable of a much faster 480Mbits/second.
You can identify whether your PC has Hi-Speed USB or not relatively easy. Open Device Manager and expand the Universal Serial Bus section. There should be an "Enhanced" USB host controller present.
Mijn dvd drive maakt soms erg veel lawaai als ik er bepaalde cd's in doe.
Het geluid is behoorlijk hard en de hele laptop trilt bijna...
Weet iem. wat er aan de hand is
Het geluid is behoorlijk hard en de hele laptop trilt bijna...

Weet iem. wat er aan de hand is
Dat resoneren van de dvd-drive heb ik ook soms. Het is idd alleen bij bepaalde cd's/dvd's. Maar nu gebruik ik die drive sowieso al niet veel, dus ik stoor me er niet echt aan. En het beïnvloedt de werking niet echt merkbaar, geloof ik. Het maakt alleen veel herrie.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb de 1692 ook tweedehands gekocht (€ 600).
Nu heb ik problemen met het draadloos netwerk: de verbinding valt de hele tijd uit.
Ik heb de standaarddrivers en de nieuwste van Intel geprobeerd. In het eerste deel van het topic las ik iets over drivers van IBM die wel werkten, maar op de ftp-server van IBM staan natuurlijk de nieuwere drivers, gebaseerd op die van Intel. Deze werkten ook niet.
Nu hoop ik dat iemand nog oudere drivers heeft die voor hem goed werken.
(Het kan zijn dat het aan mijn Access Point ligt, Siemens Santis WLAN 802.11b, met de meegeleverde Siemens USB-adapter disconnect hij zelfs af en toe op een afstand van 4m. Maar niet zo vaak als de Wireless 2200BG van Intel)
Nu heb ik problemen met het draadloos netwerk: de verbinding valt de hele tijd uit.
Ik heb de standaarddrivers en de nieuwste van Intel geprobeerd. In het eerste deel van het topic las ik iets over drivers van IBM die wel werkten, maar op de ftp-server van IBM staan natuurlijk de nieuwere drivers, gebaseerd op die van Intel. Deze werkten ook niet.
Nu hoop ik dat iemand nog oudere drivers heeft die voor hem goed werken.
(Het kan zijn dat het aan mijn Access Point ligt, Siemens Santis WLAN 802.11b, met de meegeleverde Siemens USB-adapter disconnect hij zelfs af en toe op een afstand van 4m. Maar niet zo vaak als de Wireless 2200BG van Intel)
De DVD-drive maakt inderdaad verschrikkelijke herrie (altijd al zo geweest) itt tot de rest van de laptop. Daarom rip ik DVD's ook meestal voordat ik ze bekijk op m'n laptop.
Mijn draadloos netwerk werkt redelijk goed. Soms valt hij uit, maar niet zo vaak dat het echt storend is. Maar toch denk ik niet dat het aan de wireless adapter van de laptop ligt, want het verschilt per accespoint of hij lang connected blijft.
Mijn draadloos netwerk werkt redelijk goed. Soms valt hij uit, maar niet zo vaak dat het echt storend is. Maar toch denk ik niet dat het aan de wireless adapter van de laptop ligt, want het verschilt per accespoint of hij lang connected blijft.
[ Voor 19% gewijzigd door Mombasa op 16-04-2007 23:24 ]
De kans is groot dat het inderdaad aan je AP ligt. Ik heb maanden prima met mijn Linksys router connectie kunnen maken totdat ik problemen kreeg. Om de 10-15 minuten verbinding weg en moest ik deze herstellen. Nu heb ik een Thompson router en die loopt als een trein.lullebakman schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:11:
Zitten er meer AP's in de buurt op hetzelfde channel ?
(installeer eens NetworkStumbler om wat meer details te bekijken).
Ik heb eens een ander AP geprobeerd en die bleef wel stabiel, dus ligt het aan mijn AP.Xymox schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:49:
[...]
De kans is groot dat het inderdaad aan je AP ligt. Ik heb maanden prima met mijn Linksys router connectie kunnen maken totdat ik problemen kreeg. Om de 10-15 minuten verbinding weg en moest ik deze herstellen. Nu heb ik een Thompson router en die loopt als een trein.
Zitten er meer AP's in de buurt op hetzelfde channel ?
(installeer eens NetworkStumbler om wat meer details te bekijken).
Na wat ik in dit topic las, was ik gaan vrezen dat het aan de laptop lag. Gelukkig dus de AP, die ik sowieso al wou vervangen, want het is maar een 802.11b.
Het hoort hier niet thuis, maar ik vraag het toch maar: kent iemand een goede Router/Gigabit Switch/802.11g/pre-n/AP?
DrivinUCrazy schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:40:
Dat resoneren van de dvd-drive heb ik ook soms. Het is idd alleen bij bepaalde cd's/dvd's. Maar nu gebruik ik die drive sowieso al niet veel, dus ik stoor me er niet echt aan. En het beïnvloedt de werking niet echt merkbaar, geloof ik. Het maakt alleen veel herrie.
Bij mij beinvloedt het dus wel de prestaties...Mombasa schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:23:
De DVD-drive maakt inderdaad verschrikkelijke herrie (altijd al zo geweest) itt tot de rest van de laptop. Daarom rip ik DVD's ook meestal voordat ik ze bekijk op m'n laptop.

Ik heb de laatste dagen ineens last van de power connector op mijn laptop. Deze ging een week of wat geleden wat vreemd doen (laptop schakelde continu van adapter naar batterijstand). Door een beetje te morrelen met de power cable ging het wel weer, maar op een gegeven moment schakelde de laptop alleen nog min of meer random op power-mode.
In eerste instantie leek het aan de adapter te liggen.. deze heb ik dan ook vervangen door een nieuwe adapter met dezelfde specificaties (19V, 3.42A). Helaas bleek het niet aan de adapter te liggen.
Omdat m'n laptop min of meer buiten de garantieperiode is gevallen ben ik zelf maar aan de slag gegaan. Heb de laptop uit elkaar gehaald, en na wat zaken nagelopen te hebben bleek het aan de power connector op het board te liggen.
De soldeerpunten van de DC connector op het moederbord zijn prima in orde. Nu bevindt er zich echter een klein mechanisme naast, dat als een soort druksensor werkt waarmee de laptop kan zien of deze op een adapter aangesloten zit. Dit mechanisme werkt met behulp van een klein plaatje dat, wanneer de plug er in zit, contact maakt met een bepaald contactpunt.
Wat vreemd is, is dat dit geheel zich recht boven de fan bevindt en dus nogal veel stof vangt (omdat het niet afgedekt is). Op een of andere manier maakt het mechanisme hier geen goed contact, zij het doordat er iets versleten is, of omdat er teveel stof in zit.. maar dat is wel op te lossen door wat kleine dingen aan te passen.
Ik vind dit eigenlijk wel heel slordig van Acer.
In eerste instantie leek het aan de adapter te liggen.. deze heb ik dan ook vervangen door een nieuwe adapter met dezelfde specificaties (19V, 3.42A). Helaas bleek het niet aan de adapter te liggen.
Omdat m'n laptop min of meer buiten de garantieperiode is gevallen ben ik zelf maar aan de slag gegaan. Heb de laptop uit elkaar gehaald, en na wat zaken nagelopen te hebben bleek het aan de power connector op het board te liggen.
De soldeerpunten van de DC connector op het moederbord zijn prima in orde. Nu bevindt er zich echter een klein mechanisme naast, dat als een soort druksensor werkt waarmee de laptop kan zien of deze op een adapter aangesloten zit. Dit mechanisme werkt met behulp van een klein plaatje dat, wanneer de plug er in zit, contact maakt met een bepaald contactpunt.
Wat vreemd is, is dat dit geheel zich recht boven de fan bevindt en dus nogal veel stof vangt (omdat het niet afgedekt is). Op een of andere manier maakt het mechanisme hier geen goed contact, zij het doordat er iets versleten is, of omdat er teveel stof in zit.. maar dat is wel op te lossen door wat kleine dingen aan te passen.
Ik vind dit eigenlijk wel heel slordig van Acer.
[ Voor 4% gewijzigd door IJs op 26-04-2007 20:29 ]
Multiplayer modification GTA3 + Multiplayer modification GTA:VC = Multi Theft Auto
Iemand die al ervaring heeft met de vista-bios die op de ftp staat van acer? Werkt die wel 100%?
ik durf hem niet te installeren. stond een keer een bios op die ftp server die heel wat acers omzeep heeft geholpen.Cocona schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:45:
Iemand die al ervaring heeft met de vista-bios die op de ftp staat van acer? Werkt die wel 100%?
Hier de nieuwe BIOS geflasht, werkt perefct hoor! Ze zetten die niet voor niks er op!sharkzor schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:13:
[...]
ik durf hem niet te installeren. stond een keer een bios op die ftp server die heel wat acers omzeep heeft geholpen.
Weet iemand of Vista zelf de processor speed naar beneden kan schroeven? Zeg maar wat epower voor heen deed onder windows xp. Wie weet hoe dit werkt? Zou zonder van de energie/accu zijn als die constant op volle CPU power draait. Ik heb trouwens een Acer 1694.
En wat is er dan aangepast aan dit BIOS ?Vjenne-ICT schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:13:
[...]
Hier de nieuwe BIOS geflasht, werkt perefct hoor! Ze zetten die niet voor niks er op!
Enige zinnige toevoeging of verbetering waar we echt wat van merken en wat aan hebben ?
Jup, daar kan ik van meespreken. Was dat leuk zeg... Blindelings de bios teruggeflashed naar een vorige versie.sharkzor schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:13:
[...]
ik durf hem niet te installeren. stond een keer een bios op die ftp server die heel wat acers omzeep heeft geholpen.
Weet iemand of Windows Vista zelf de processor speed naar beneden kan schroeven? Zeg maar wat epower voorheen deed onder windows xp. Wie weet hoe dit werkt? Zou zonder van de energie/accu zijn als die constant op volle CPU power draait. Ik heb trouwens een Acer 1694.
hier gaat hij gewoon 3 uur mee met vista zonder e powermanager van acer
dit werkt gewoon met mobility center van vista
Ik heb de acer aspire 1692..
klopt het dat de bluetooth het in die versie het niet doet? sinds ik hem heb werkt het niet terwijl er wel het knopje aan de voorkant zit, maar deze geeft steeds aan No device.. Heb het nooit nodig gehad, maar vroeg het me toch af..
Verder wil ik nu windows vista premium er op gaan zetten.
Hebben jullie ook premium geïnstalleerd of de home standaard versie?
En zit er aan te denken om hiervoor dan ook 2 x 1gb werkgeheugen er in te prikken ipv de standaard 1gb.. Zal ik daar verschil van merken ?
klopt het dat de bluetooth het in die versie het niet doet? sinds ik hem heb werkt het niet terwijl er wel het knopje aan de voorkant zit, maar deze geeft steeds aan No device.. Heb het nooit nodig gehad, maar vroeg het me toch af..
En zit er aan te denken om hiervoor dan ook 2 x 1gb werkgeheugen er in te prikken ipv de standaard 1gb.. Zal ik daar verschil van merken ?
zat er in de 1692 wel bluetooth? volgens mij niet.. knopje wel, maar dat komt omdat de behuizing ook voor de 1694 werd gebruikt.thaisie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:33:
Ik heb de acer aspire 1692..
ik heb een legale business erop gezet (surfspot, 15 euro
met 1gb werkt dat nog best aardig. alleen games moet je er dan niet mee gaan doen. bij boot is er al 500+ mb in gebruikt.
nog een vraag, weet iemand of deze laptop ook een core (duo of 2 duo) ondersteunt?
acer gemaild, maar die lullen dat de processor niet vervangbaar is. volgens mij is ie dat wel...
Nee, ik weet nog in de tijd dat ik hem kocht (1,5 jaar geleden) was ik ook al bezig met uitzoeken wat de eventuele uitbreidingsmogelijkheden zijn. Het enige wat je erin krijgt is een Pentium M (de snelste is 2,0 GHz dacht ik), want de Cores maken gebruik van een ander socket.
Games draaien doet ie dan ook nog goed hoorsharkzor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:43:
[...]
ik heb een legale business erop gezet (surfspot, 15 euro)
met 1gb werkt dat nog best aardig. alleen games moet je er dan niet mee gaan doen. bij boot is er al 500+ mb in gebruikt.
SuperFetch vult het geheugen, niks bijzonders en er kan geen Core 2 Duo in.sharkzor schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:43:
[...]
ik heb een legale business erop gezet (surfspot, 15 euro)
Welke Acer heb je dan? Ik heb een Acer 1694 en die gaat maar max 1 uur en 30 minuten mee. Ik heb laptop nu staan op energiebesparing. Dit lijkt me toch de goede instelling of doe ik iets niet goed?TheMystery schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:53:
hier gaat hij gewoon 3 uur mee met vista zonder e powermanager van acer
Hoeveel bankjes geheugen zitten er in, 2 van 512 MB of 1 van 1024 MB? Ik hoop namelijk 1024 MB, dan kan ik er nog 1024 MB bij plaatsten. Zijn die bankjes duur?
Verwijderd
e powermanagement van acer werkt niet bij mij en met vista kan ik de cpu speed ook niet instellen
acer 1692wmli
vista enterprice
acer 1692wmli
vista enterprice
Hoe lang kan jij met de accu dan? Waarom is er eigenlijk geen e powermanagement voor Vista??? Dat wij de CPU niet kunnen instellen kost ons dat onnodig accu! Wie heeft een oplossing?Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:25:
e powermanagement van acer werkt niet bij mij en met vista kan ik de cpu speed ook niet instellen
acer 1692wmli
vista enterprice
Met film kijken gaat hij bij mij ook 1,5 uur mee maar gewoon met wat internet msn en wat typen 3 uur. en heb de 1694.Vjenne-ICT schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:20:
[...]
Welke Acer heb je dan? Ik heb een Acer 1694 en die gaat maar max 1 uur en 30 minuten mee. Ik heb laptop nu staan op energiebesparing. Dit lijkt me toch de goede instelling of doe ik iets niet goed?
Hoeveel bankjes geheugen zitten er in, 2 van 512 MB of 1 van 1024 MB? Ik hoop namelijk 1024 MB, dan kan ik er nog 1024 MB bij plaatsten. Zijn die bankjes duur?
maar zou ff kijken naar de instellingen van de videokaart(poweplay van ati) deze op accu op de laagste stand instellen dan.
Snap er dan niks van, bij een beetje internetten e msn gaat die maximaal 1.5 uur mee. Wat kun je daar dan instellen, ik kan er vrij weinig?TheMystery schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:21:
[...]
Met film kijken gaat hij bij mij ook 1,5 uur mee maar gewoon met wat internet msn en wat typen 3 uur. en heb de 1694.
maar zou ff kijken naar de instellingen van de videokaart(poweplay van ati) deze op accu op de laagste stand instellen dan.

Kan ik je op MSN even spreken??? Praat even makkelijker. Stuur mij even een PM.
ik heb nu ff weinig tijd maar mischien kun je dit nog proberen:
ik zie in de screen die je gepost hebt achter battery life niks staan nu leeg vlag bij mij staat hier optimal battery life.
ik heb toen ik de ati drivers installeerde dat ik helemaal niks het ati control pannel zag
download de ati driver op de acer site en installeer deze opnieuw alleen met de optie rechtermuisknop run as administrator.
hierna werkt het bij mij wel hoop dat dit bij jou ook werkt
ik zie in de screen die je gepost hebt achter battery life niks staan nu leeg vlag bij mij staat hier optimal battery life.
ik heb toen ik de ati drivers installeerde dat ik helemaal niks het ati control pannel zag
download de ati driver op de acer site en installeer deze opnieuw alleen met de optie rechtermuisknop run as administrator.
hierna werkt het bij mij wel hoop dat dit bij jou ook werkt
Bedankt voor je antwoord, maar kom nog niet verder. Heb de driver van acer gebruikt maar loop tegen onderstaande probelemn aan:TheMystery schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:00:
ik heb nu ff weinig tijd maar mischien kun je dit nog proberen:
.imageshack.hierna werkt het bij mij wel hoop dat dit bij jou ook werkt
http://img377.imageshack.us/my.php?image=atidrivercg8.jpg
http://img377.imageshack.us/img377/4801/atidriver2kl3.jpg
Ik heb van alles al geprobeerd, maar kom er maar niet verder mee. Ik hoop dat je em nog kan helpen. Had jij deze problemen niet dan??? Baal er zo van dat die accu zo snel leeg is.
Stuur mij anders even je MSN via een PM. Ik zou je erg dankbaar zijn.
Alvast bedankt voor je hulp!
[ Voor 30% gewijzigd door Vjenne-ICT op 06-05-2007 02:14 ]
gewoon de installatie via de exe uitvoeren nu die je het volgens mij via apparaatbeheer ofniet? en dan de exe opstarten met rechtermuisknop run as administrator
Heb ik ook al geprobeerd, gaat wel goed, maar hij install de standaard windows x700 driver. Had jij deze problemen niet dan?TheMystery schreef op zondag 06 mei 2007 @ 03:21:
gewoon de installatie via de exe uitvoeren nu die je het volgens mij via apparaatbeheer ofniet? en dan de exe opstarten met rechtermuisknop run as administrator
Zie ook deze melding (foutmelding onderaan):
http://img522.imageshack.us/my.php?image=foutmeldingra9.jpg
[ Voor 12% gewijzigd door Vjenne-ICT op 06-05-2007 11:24 ]
Geen idee waar het aan kan liggen? Kom er maar niet verder mee!TheMystery schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:30:
nee heb ik niet gehad
Nee zou het niet weten. ik had alleen 1 probleem en met rus as administrator was het opgelost.
heb trouwens vista bisiness
Het flashen van de vista-bios ging ook niet echt bij mij. Moest eerst de Administrator-account terugactiveren alhoewel mijn account ook alle administrator-bevoegdheden heeft.
Kon dan eindelijk met winphlash de biosen flashen, maar kreeg een BSOD. Geen nieuwe bios dus voor mij....
Kon dan eindelijk met winphlash de biosen flashen, maar kreeg een BSOD. Geen nieuwe bios dus voor mij....
Flashen van de nieuwe BIOS ging op mijn 1694 wel goed, geen probleem. Maar wat het nou voor een toegevoegde waarde heeft, is voor mij ook een raadsel.Cocona schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:21:
Het flashen van de vista-bios ging ook niet echt bij mij. Moest eerst de Administrator-account terugactiveren alhoewel mijn account ook alle administrator-bevoegdheden heeft.
Snap er helemaal niks van krijg die acer driver niet aan de praat! Ik draait Vista Ultimate trouwens.TheMystery schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:35:
Nee zou het niet weten. ik had alleen 1 probleem en met rus as administrator was het opgelost.
Iemand een oplossing voor mij?
Heeft niemand een oplossing?Vjenne-ICT schreef op maandag 07 mei 2007 @ 08:32:
[...]
Snap er helemaal niks van krijg die acer driver niet aan de praat! Ik draait Vista Ultimate trouwens.
Iemand een oplossing voor mij?
heb je ook al ati control center verwijderd en de driver in apparaatbeheer!
en hierna opnieuw installeren
Ja dat heb ik ook al geprobeerd. Ik heb echt alles denk ik al geprobeerd.TheMystery schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:58:
[...]
heb je ook al ati control center verwijderd en de driver in apparaatbeheer!
en hierna opnieuw installeren
Als je nu de vragen (bios etc..) eerst beantwoord die 2 pagina's geleden aan jou gesteld zijn ook is beantwoord en mss het probleem is duidelijk formuleert dan zou er wel eens iemand kunnen helpen. Ik lees 1.5 pagina lang bijna "heeft er nog iemand tips", tips van wat?Vjenne-ICT schreef op zondag 13 mei 2007 @ 01:31:
Niemand nog bruikbare tips????
Gaat het over dat processorgedrag: ja dat doet windows automatisch tenzij je acer powermanagement geinstalleerd hebt, daarbij kan je verschillende profielen instellen.
Als je langer wilt werken op accu kan je altijd je scherm dimmen of bepaalde elementen (lan,wlan,bluetooth) uitschakelen.
Kan iemand mij een richtlijn geven voor hoeveel ik deze laptop kan verkopen?
De WinXP Home licentie zit erbij.
Ik heb ook nog >1 jaar garantie (van de in totaal 3 jaar), maar die kan ik volgens mij niet 'verkopen'. Want bij het kopen van de garantie moest ik al mijn gegevens invullen
De WinXP Home licentie zit erbij.
Ik heb ook nog >1 jaar garantie (van de in totaal 3 jaar), maar die kan ik volgens mij niet 'verkopen'. Want bij het kopen van de garantie moest ik al mijn gegevens invullen

[ Voor 44% gewijzigd door Bhai op 13-05-2007 20:48 ]
Als je even wat terug leest in het topic is er daar volgens mij iemand die deze laptop had gekocht voor 600 euro, dacht ik (maar dat mag je zelf nakijken).
Als ik hem zou verkopen zou ik 600 als het uiterste minimum nemen. Wat je ook kan doen is opzoeken hoeveel een laptop met ongeveer dezelfde specificaties nu nieuw kost en dan haal je daar iets van 200 euro vanaf en heb je ook wel een eerlijke prijs.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar/aan wie je hem verkoopt. Hier op tweakers.net zal je er in ieder geval veel minder voor kunnen krijgen dan op marktplaats.
Als ik hem zou verkopen zou ik 600 als het uiterste minimum nemen. Wat je ook kan doen is opzoeken hoeveel een laptop met ongeveer dezelfde specificaties nu nieuw kost en dan haal je daar iets van 200 euro vanaf en heb je ook wel een eerlijke prijs.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar/aan wie je hem verkoopt. Hier op tweakers.net zal je er in ieder geval veel minder voor kunnen krijgen dan op marktplaats.
[ Voor 16% gewijzigd door Mombasa op 14-05-2007 17:39 ]
Ik was die iemandMombasa schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:38:
Als je even wat terug leest in het topic is er daar volgens mij iemand die deze laptop had gekocht voor 600 euro, dacht ik (maar dat mag je zelf nakijken).
Die persoon had thuis wel 2 Mac's staan, dus geld zal wel geen groot probleem zijn geweest.
Ik dacht ook aan 600 als minumum. Maar op Marktplaats zie ik ze ook wel staan voor 500 EUR...
Maar het zou wel fijn zijn als ik de garantie kan doorgeven aan de koper. Weet iemand of dat kan?
Ik heb de Acer Advantage garantie genomen voor in totaal 3 jaar. Nu nog 1 jaar (incl ongevallenschade).
Maar het zou wel fijn zijn als ik de garantie kan doorgeven aan de koper. Weet iemand of dat kan?
Ik heb de Acer Advantage garantie genomen voor in totaal 3 jaar. Nu nog 1 jaar (incl ongevallenschade).
[ Voor 13% gewijzigd door Bhai op 14-05-2007 23:13 ]
Beetje kort door de bocht vind je ook niet! Het gaat hier toch duidelijk om twee type laptops, de ACER 1692 en 1694, en ik heb duidelijk in het begin al aangegeven dat ik een acer 1694 heb met de nieuwe BIOS die op de website van acer staat. Maar goed laten we verder niet meer moeilijk doen en elkaar proberen te helpen, daar is dit forum voor.shello schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:33:
[...]
Als je nu de vragen (bios etc..) eerst beantwoord die 2 pagina's geleden aan jou gesteld zijn ook is beantwoord en mss het probleem is duidelijk formuleert dan zou er wel eens iemand kunnen helpen. Ik lees 1.5 pagina lang bijna "heeft er nog iemand tips", tips van wat?
Gaat het over dat processorgedrag: ja dat doet windows automatisch tenzij je acer powermanagement geinstalleerd hebt, daarbij kan je verschillende profielen instellen.
Als je langer wilt werken op accu kan je altijd je scherm dimmen of bepaalde elementen (lan,wlan,bluetooth) uitschakelen.
Het probleem is dat ik de door acer vrijgegeven driver voor de ati x700 (256 MB) niet kan installeren (ATI VGA driver 8.31.100.32q) en dus niet gebruik kan maken van de powerplay technologie van ati om langer met de accu te doen. Als ik de standaard driver van windows wil vervangen door de driver van acer dan krijg ik de melding dat er wat fout is gegaan met de installatie van de driver, dus kom gewoon niet verder. Zelf een complete herinstallatie van windows Vista Ultimate helpt niet.
Ik heb deze driver van windows nu geinstalleerd staan:

Deze melding krij ik als ik de driver wil installeren:

Ik neem toch aan dat ik niet de enigste ben met dit probleem? Heeft iemand hier ervaring mee met deze problemen en misschien een oplossing?
Ik zou je erg dankbar zijn als je een oplossing hebt.
Alvast bedankt.
[ Voor 10% gewijzigd door Vjenne-ICT op 18-05-2007 11:13 ]
Verwijderd
Heb exact hetzelfde probleem waar ik ook de door jou genoemde acties bij heb ondernomen, allemaal geen resultaat. Ook mijn accu gaat maar 1 uur en 40 minuten mee. (frustrerende is dat dit precies 1% per minuut is). Ik heb acer inmiddels (3 dagen geleden) een email gestuurd en gelinkt naar dit topic, zo kunnen ze zien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik krijg niet de [afbeelding] foutmelding, bij mij staat alleen na het installeren van de drivers in het logboek van de acer software: FoutmeldingenVjenne-ICT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:11:
[...]
Beetje kort door de bocht vind je ook niet! Het gaat hier toch duidelijk om twee type laptops, de ACER 1692 en 1694, en ik heb duidelijk in het begin al aangegeven dat ik een acer 1694 heb met de nieuwe BIOS die op de website van acer staat. Maar goed laten we verder niet meer moeilijk doen en elkaar proberen te helpen, daar is dit forum voor.
Het probleem is dat ik de door acer vrijgegeven driver voor de ati x700 (256 MB) niet kan installeren (ATI VGA driver 8.31.100.32q) en dus niet gebruik kan maken van de powerplay technologie van ati om langer met de accu te doen. Als ik de standaard driver van windows wil vervangen door de driver van acer dan krijg ik de melding dat er wat fout is gegaan met de installatie van de driver, dus kom gewoon niet verder. Zelf een complete herinstallatie van windows Vista Ultimate helpt niet.
Ik heb deze driver van windows nu geinstalleerd staan:
[afbeelding]
Deze melding krij ik als ik de driver wil installeren:
[afbeelding]
Ik neem toch aan dat ik niet de enigste ben met dit probleem? Heeft iemand hier ervaring mee met deze problemen en misschien een oplossing?
Ik zou je erg dankbar zijn als je een oplossing hebt.
Alvast bedankt.
Installatie stuurprogramma: de installatie is mislukt
Installatie toepassing: mislukt
(dit is wat jij een aantal posts eerder ook al aangegeven hebt)
Ik heb overigens de Vista Business (NL) via surfspot.nl.
Wanneer ik een reactie van acer krijg zal ik dit direct hier doorgeven. toch verwacht ik er niet al teveel van en sturen ze me waarschijnlijk dat ik moet reinstallen (alweer)...
Iemand nog tips???
*edit, heb de Acers Aspire 1694 WLMI, met XP naast Vista.
Ik had al verwacht dat ik niet de enigste kon zijn. Misschien kunnen we het een en ander bespreken via de msn. Stuur me anders een pm met de gegevens.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:46:
[...]
Heb exact hetzelfde probleem waar ik ook de door jou genoemde acties bij heb ondernomen, allemaal geen resultaat. Ook mijn accu gaat maar 1 uur en 40 minuten mee. (frustrerende is dat dit precies 1% per minuut is). Ik heb acer inmiddels (3 dagen geleden) een email gestuurd en gelinkt naar dit topic, zo kunnen ze zien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik krijg niet de [afbeelding] foutmelding, bij mij staat alleen na het installeren van de drivers in het logboek van de acer software: Foutmeldingen
Installatie stuurprogramma: de installatie is mislukt
Installatie toepassing: mislukt
(dit is wat jij een aantal posts eerder ook al aangegeven hebt)
Ik heb overigens de Vista Business (NL) via surfspot.nl.
Wanneer ik een reactie van acer krijg zal ik dit direct hier doorgeven. toch verwacht ik er niet al teveel van en sturen ze me waarschijnlijk dat ik moet reinstallen (alweer)...
Iemand nog tips???
*edit, heb de Acers Aspire 1694 WLMI, met XP naast Vista.
Hoop je te spreken.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Wil je best een PM sturen als ik dat voor elkaar krijg. Ik zie die optie nergens staan en als ik een Directmassage stuur krijg ik dit:Vjenne-ICT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:42:
[...]
Ik had al verwacht dat ik niet de enigste kon zijn. Misschien kunnen we het een en ander bespreken via de msn. Stuur me anders een pm met de gegevens.
Hoop je te spreken.
Alvast bedankt!
Foutmelding
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Vjenne-ICT'
Dus als je mij een bericht stuurt...
* Edit, na even gezocht te hebben zie ik dat het niet mogelijk om PM berichten te sturen. Je mag mijn andere msn wel ff toevoegen tukkerforlife@hotmail.com
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 19:57 ]
Ik heb je toegevoged! Ik wachtg op je op msn. Spreek je!Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:51:
[...]
Wil je best een PM sturen als ik dat voor elkaar krijg. Ik zie die optie nergens staan en als ik een Directmassage stuur krijg ik dit:
Foutmelding
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Vjenne-ICT'
Dus als je mij een bericht stuurt...
* Edit, na even gezocht te hebben zie ik dat het niet mogelijk om PM berichten te sturen. Je mag mijn andere msn wel ff toevoegen tukkerforlife@hotmail.com
bij mij werkte het gewoon toen ik de driver met rechtermuisknop run as administrator heb geinstalleerd snap niet waarom het bij jullie niet werkt.Vjenne-ICT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:42:
[...]
Ik had al verwacht dat ik niet de enigste kon zijn. Misschien kunnen we het een en ander bespreken via de msn. Stuur me anders een pm met de gegevens.
Hoop je te spreken.
Alvast bedankt!
Ja daT is nu juist wat wij ook niet snappen, ik word er niet goed van. Hbe echt alles al geprobeerd.TheMystery schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 01:02:
[...]
bij mij werkte het gewoon toen ik de driver met rechtermuisknop run as administrator heb geinstalleerd snap niet waarom het bij jullie niet werkt.
Welke laptop heb jij dan TheMystery en hoe lang doet die hetg op de accu? Hbe je verder nog speciale dingen ingesteld/geconfigureerd? Draai jij ook wel Windows Vista?
Ik heb de 1694 met windows vista business.
heb alleen in powerplay van ati wat ingesteld dat de videokaart niet op vol vermogen draait op de accu. en hij gaat 3 uur mee als ik aan het chatten en aan het internetten ben, profiel power saver van vista zelf en brideness van het scherm wat omlaag gezet
heb alleen in powerplay van ati wat ingesteld dat de videokaart niet op vol vermogen draait op de accu. en hij gaat 3 uur mee als ik aan het chatten en aan het internetten ben, profiel power saver van vista zelf en brideness van het scherm wat omlaag gezet
Dan heb je de zelfde configuratie als mij, waarom lukt het jou wel en ons niet dan. Heb echt helemaal geen problemen ondervonden? verder niks bijzonders gedaan?TheMystery schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:24:
Ik heb de 1694 met windows vista business.
Alleen ff problemen gehad met de ati video driver maar met run as administrator was het bij mij opgelostVjenne-ICT schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:59:
[...]
Dan heb je de zelfde configuratie als mij, waarom lukt het jou wel en ons niet dan. Heb echt helemaal geen problemen ondervonden? verder niks bijzonders gedaan?
Verwijderd
Heb ook problemen met de bleutooth sofware. Kan hem alleen installeren als ik via het windows nieuwe hardware het systeem laat zoeken in de map waar ik de drivers heb gedownload. Als ik de setup van de driver uitvoer zegt ie: This Installer be run on Windows Vista only. (ook heel vreemd trouwens).TheMystery schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:11:
[...]
Alleen ff problemen gehad met de ati video driver maar met run as administrator was het bij mij opgelost
bleutooth zonder problemen kunnen installeren
Verwijderd
Heb na alles nog 3x te proberen eindelijk de Catalyst software draaien, ook de bluetooth werkt nu naar behoren (via de widcomm site). Heb alle software & drivers verwijderd, reboot en opnieuw geinstalleerd. Nu doet ie het ineens wel terwijl ik ditzelfde al vaker had gedaan... Blijft vreemd dat het bij Vjenne-ICT nog steeds niet werkt!!
Maar het probleem waar het eigenlijk om ging was de accuduur. Heb deze nu inmiddels tot 2.20 uur gerekt (hiervoor 1.40 uur) met Laptop Hardware Control. Ati Powerplay instellingen helpen niet bij het verlengen van me accuduur. Iemand nog ideeen om de accu langer mee te laten gaan, in XP haalde ik met gemak 3 uur, en zie dat er meer mensen zijn die dat halen..
Maar het probleem waar het eigenlijk om ging was de accuduur. Heb deze nu inmiddels tot 2.20 uur gerekt (hiervoor 1.40 uur) met Laptop Hardware Control. Ati Powerplay instellingen helpen niet bij het verlengen van me accuduur. Iemand nog ideeen om de accu langer mee te laten gaan, in XP haalde ik met gemak 3 uur, en zie dat er meer mensen zijn die dat halen..
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 16:49 ]
zowiezo mochten mensen ooit nog last krijgen met hun Harddisk, zoals zomaar vastlopen, harddisk niet meer vinden enz enz.
En ze hebben geen garantie meer. Dan is het zowiezo verstandig om ff het connectortje te hersolderen. Dan zijn die problemen opgelost.
Succes!!!
En ze hebben geen garantie meer. Dan is het zowiezo verstandig om ff het connectortje te hersolderen. Dan zijn die problemen opgelost.
Succes!!!
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik heb hier een aspire 1692wlmi waar ik vista wil opzwieren, alleen wil ik dan ook de ram effe upgraden. Nu zit er iets van 2*512 mb ddr2 in, en ik zou er 2*DDR2 1024MB 667Mhz PC5400 SODIMM PREMIUM in willen steke. Maar nu kan ik voor 2o euro minder dit kopen: 2 GB DDR2 PC2 - 4200 CL4. Ik heb dan wel geen dualchannel meer. Wat zou het beste zijn?
Ohja ik las ergens dat er max 2gb ram inkan, klopt dit echt?
Ohja ik las ergens dat er max 2gb ram inkan, klopt dit echt?
is de 1692 wel ddr2?
anders moet je er 533hhz inzetten 2 strippen van 1GB heb je wel voor 70 tot 80 euro op moment en duelchannel is stukken sneller
anders moet je er 533hhz inzetten 2 strippen van 1GB heb je wel voor 70 tot 80 euro op moment en duelchannel is stukken sneller