Ik kom er niet uit met Ubuntu, opzich niet zo heel raar want van linux is het wel bekend dat het niet altijd in 1 keer werkt. Vooral op acer laptop's en dus ook de mijne. Nou is er redelijk wat bekend om een aantal problemen te omzeilen en ik struin dan ook al een flinke tijd op het internet op zoek naar oplossing.
Het probleem: Ik krijg Ubuntu niet geinstalleer op mijn laptop.
1 van de oplossingen is om te booten met de optie noacpi en zo zijn er nog een paar omdat Ubuntu al hangt voordat je in console / X zit. Alleen werkt dit niet helemaal goed met de nieuwe versie van Ubuntu. Maar ook daar heb ik al weer een oplossing voor, namelijk booten met de optie vga=771.
Dit werkt allemaal prima en ( zoals verwacht ) krijg je een zwart scherm als X wordt opgestart ( bekend probleem ). Dit is op te lossen door naar console te switchen, xorg.conf editen ( door bij device's de optie
mee te geven en dan gdm restarten.
Bij dat laatste gaat het fout, ik krijg dan:
Ik denk ik doe het wel anders:
en dan krijg ik van startx dat X al gestart is en als dat niet zo is ik een verwijzing oid moet weghalen.
Heeft iemand een idee hoe ik X gefixt krijg en dan ook daadwerkelijk gestart ?? Bvd
Het probleem: Ik krijg Ubuntu niet geinstalleer op mijn laptop.
1 van de oplossingen is om te booten met de optie noacpi en zo zijn er nog een paar omdat Ubuntu al hangt voordat je in console / X zit. Alleen werkt dit niet helemaal goed met de nieuwe versie van Ubuntu. Maar ook daar heb ik al weer een oplossing voor, namelijk booten met de optie vga=771.
Dit werkt allemaal prima en ( zoals verwacht ) krijg je een zwart scherm als X wordt opgestart ( bekend probleem ). Dit is op te lossen door naar console te switchen, xorg.conf editen ( door bij device's de optie
option "MonitorLayout" "LVDS,TMDS"
Bij dat laatste gaat het fout, ik krijg dan:
Stopping GNOME Desktop Manager: [ Ok ] Stopping GNOME Desktop Manager: [ Fail ]
sudo /etc/init.d/gdm stop startx
Heeft iemand een idee hoe ik X gefixt krijg en dan ook daadwerkelijk gestart ?? Bvd