Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
b) je snapt het niet helemaal.
Wat is er nu sneller en gemakkelijker dan onmiddellijk je antwoord krijgen?
Helemaal triest gezien het feit dat ie daar zelf ook al in gepost heeft.
Een cliche is ooit origineel begonnen
LOLOp zaterdag 27 januari 2001 17:15 schreef Vilenin het volgende:
Als je op search had gedrukt, had je gezien dat hier al -tig postings over waren geweest
Anyway.. Ik heb de afgelopen week drie probleempjes gehad met Windows 2000. Als ik over die dingen vragen had gesteld, dan was dat dom geweest want ik heb de oplossingen gewoon met de search functie kunnen vinden
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Bloed, zweet & koffie
1 goed zoeken (welk woord type je in ff nadenken en verschillende proberen!)
2 kun je het niet vinden dan vragen
3 niet zeiken iedereen maar antwoorden!
een treffende spreuk
Verwijderd
zal vast wel een zeikerd zijn, maar hoezeo kappen:?100% mee eens , kappen met dat gezeik over een klotesearch .
zoek functie is er toch niet voor niks?
als je het gebruik daarvan niet zinnig vind ben je:
1. iemand die graag meewerkt aan vervuiling van de databases van t.net
2. zeer waarschijnlijk te lui om je eerst zelf in een probleem/stelling te verdiepen, maar roep je liever in het wilde weg iets in de hoop dat iemand zn kostbare tijd aan je wil verspillen.
Denk a.u.b eerst na voor je iets zegt, scheelt een hoop ergenis en tijd voor veel mensen|:(
Foolish
Kijk, iedereen word kanarie's van steeds de zelfde vragen, daarom zeggen we steeds gebruik de %search%
Das wat makkelijkere (meteen antwoord) en bespaard de ander weer hoop en moeite.
Bij voorbaat dank!
HEEEE: Ik zit al 10 minuten te wachten totdat iemand een reaktie geeft op bovenstaande vraag. Hapt niemand meer??
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Hotwo's en FAQ's kunnen de noodzaak tot het roepen van "gebruik de search" minder maken.
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
Ik reageerde ook met, "kan je niet even de zoek functie gebruiken", werd gelijk uitgemaakt voor een gefrustreerde kut homo en wat al meer:?
probeerde de arme jongen duidelijk te maken dat hij al de zoveelste was met die vraag (was zelfs de dag ervoor nog gesteld) en dat ik net zelf de zoekfunctie had gebruikt en dat het me iets van 649 resultaten opleverde:P
Had helaas geen zin, meng ik me voortaan dus niet meer in, is echt zonde van me tijd|:(
kan uiteindelijk beter je mond houden en ze het zelf laten uit/zoeken, als iedereen ze links laat liggen gaat ze vanzelf wel zoeken:9
Maar goed, om dan ook maar ff serieus te gaan doen. Die search functie is gewoon kut met appels, want als ik op WIN2K en V7700 (noem maar wat) wil zoeken dan gaat dat dus voor geen meter.
als iedereen gaat beginnen searchen, geen topics bijna meer, geene fun.
En zo zie je ook eens verschillende meningen ook.
http://onno.dhs.org/NSearch/SearchServlet?
HAPOp zaterdag 27 januari 2001 17:26 schreef McBoldy het volgende:
Ja kan iemand mij dat van die potloden nog eens uitleggen? Ik wil graag mijn duron wat harder laten lopen?
Bij voorbaat dank!
HEEEE: Ik zit al 10 minuten te wachten totdat iemand een reaktie geeft op bovenstaande vraag. Hapt niemand meer??
Verwijderd
de L1 bruggen zien er zo uit :::: maar je moet ze inkleuren zodat zo zijn ||||Op zaterdag 27 januari 2001 17:26 schreef McBoldy het volgende:
Ja kan iemand mij dat van die potloden nog eens uitleggen? Ik wil graag mijn duron wat harder laten lopen?
Bij voorbaat dank!
kijk dit is bijv. een antwoord en aks IEMAND NIET WEET WAT TE ANTWOORDEN MOET HIJ DIE IEMAND NIET GAAN VERWIJZEN NAAR DE SEARCH MAAR ZIJN BEK HOUWE!! *ahem* maar je moet wel eerst de search gebruiken (lees: voordat) je iets vraagt, als dat niet lukt, dan vraag je het.
Verwijderd
Slotjuh!
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
Dat is dus echt héél erg irri
AHUM???? NOG EENS AHUM????Op zaterdag 27 januari 2001 17:16 schreef koekum het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/114503
Maar bekijk het eens van de andere kant, het is misschien nog wel irritanter om 10 keer per dag uit moeten leggen dat je L-bruggen verbind met een hard potlood en je kast beter kan spuiten dan met een kwast bewerken.
Om dit forum levend te houden is het belangrijk dat mensen niet eerst posten, en dan gaan zoeken.
De members die de antwoorden WEL hebben, zullen op een gegeven moment verdwenen zijn naar een forum, dat niet zo overcrowded is met stupid vragen. Wat overblijft is een enorme hoop newbies (niet negatief bedoeld) die elkaar ook niet meer kan helpen.
Goed voorbeeld van dat eerst posten dan lezen is momenteel te vinden in de enorm lange LC-display topics. Lees de laatste posts maar. Alleen uit de formulering van die vragen is al te concluderen dat er niet de moeite is genomen de rest van de topics te lezen. Er is echt niks meer over die displays te vragen, dat nog niet uitgelegd is.
Ik persoonlijk heb dan ook geen enkele drang om nog te antwoorden. En als in mijn stilzwijgen gestoord wordt door mensen, die me dan maar over de ICQ of persoonlijke e-mail proberen te dwingen tot een antwoord wordt ik eerlijk gezegd razend. Ik help graag, maar ik ben geen human-searchengine.
Ik zeg niet dat dit forum bedoeld is voor een stel 1337-overclockers cq tweakers. Ik wil slecht beheren dat er van het gemiddelde member een dergelijk sufficiente computerkennis verwacht mag worden, dat hij de kraft und kunde heeft een zoekmachine aan te wenden voor zijn heilig doel.
Degenen die dit bericht het liefst niet lezen wegens het lange karakter dienen bij zichzelf te rade te gaan, of ze niet veel liever de Compaq of Alberthein helpdesk bellen.
Grtz, Peter
<edit: ow wat is nederlands toch moeilijk
Dat ik het triest vind dat de topic-starter zelf al in een topic gepost heeft met een zelfde strekking maar het toch nodig vindt om er een nieuw topic over te posten.Op zaterdag 27 januari 2001 23:39 schreef henri het volgende:
[..]
AHUM???? NOG EENS AHUM????
(en ben het volledig met Grimreaper eens)
Een cliche is ooit origineel begonnen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
en daarmee wil ik niet zeggen dat ik de alleswetende computernerd ben ofzo, maar een te grote community is ook fout. en idd. en enorme stroom newbies... vroeger las ik nog alle topics en threads.. nu geen beginnen meer aan ... jammer is dat...
Read and Learn!
Zo nu en dan wordt je zelfs op icq gestalked met van dat soort vragen
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
...With a touch of magic¿
Verwijderd
Op een "domme" vraag krijg je in dat geval een "dom" antwoord.
gebruik deze link: home.soneraplaza.nl/mw/prive/joeribl/search.jpg
als simpel antwoord.
...With a touch of magic¿
"Wat betekend UTFS? " of "Wat is nu weer UTFS"
[use the fucking search and shut the fuck up]
:):):)
Wat ik gaar vind zijn de vragen (inderdaad: :"potloodje !") die simpel uit te zoeken zijn, desnoods met een weekie meekoekeloeren in de topics. Bovendien stoort mij het soort vragen, die erg algemeen zijn en niet gehinderd door gebrek aan kennis. Dat samen met het niet vermelden van de basiselementen in een tweakert-vraag: OS, RAM, CPU, Mobo, Vid..etc.
Mensen met haast, da's ook zo leuk. Ik zoek gewoon gemiddeld 3-8 topics uit in een categorie die me aanspreken. De meeste topics blijven door mij keurig ongelezen en dat redt mijn humeur. Ik heb het dus gelukkig wel zelf in de hand.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Van die sukkeltjes die tientallen keren in 1 thread gaan reageren 'omdat ze 't niet snappen'. Ga dan lekker in de forums van PCM, Computer Idee en Computer Totaal spelen zeg.Op zondag 28 januari 2001 13:52 schreef Exirion het volgende:
Ik zal mezelf wel weer niet populair maken met zo'n uitspraak, maar het valt me op dat Tweakers de laatste maanden wordt overspoeld met prutsertjes die zichzelf al Tweakers noemen terwijl ze nog maar amper weten waar ze het over hebben.
Ik ben het inderdaad ook met sommige mensen eens die zeggen dat er ontzettend veel "tweakers" zijn die net de aan/uit knop kunnen vinden, maar wordt het dan niet eens tijd dat er een soor newbie forum geopend wordt? Dus naast de Die-hard Overclocking & Case Modding ook een Newbie Overclocking & Case Modding ofzo iets.........
Als er dan toch newbies bij de Die-hards vragen komen stellen die nergens op slaan of in de Search te vinden zijn, dan kunnen "wij" natuurlijk dat soort figuurtjes altijd doodzwijgen, want als ze geen antwoord/aandacht krijgen gaan ze toch wel ergens anders zoeken.
Dus kort samengevat, laat de personen die te nieuw/te lui zijn om een zinnige bijdragen te leveren aan het forum gewoon links liggen. En ga je er zeker niet over op lopen winden, wat sommige dan weer wel doen.
En onthoud 1 ding: Wij hebben het allemaal een keer moeten leren.
-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....
Ja, uiteraard. Maar het gaat om de manier waarop. De pioniers hebben het zelf moeten leren omdat er destijds helemaal geen internet was, laat staan dat er een tweakers.net met een forum bestond. De pioniers (waaronder ikzelfOp zondag 28 januari 2001 19:41 schreef _Cyber_ het volgende:
En onthoud 1 ding: Wij hebben het allemaal een keer moeten leren.
En als je er zelf niet uitkomt dan hoef je ook niet meteen een vraag te posten, want die vraag is vaak al tientallen malen door anderen gesteld. Met de search functie kun je je probleem dus meestal meteen oplossen zonder dat je daar een zinloze topic voor hoeft te maken.
423 TOPICS!!!
En type dan es "potlood" in en zoek op inhoud.
Maarliefst 504 Topics
Vind je het heeel raar dat je doorverwezen wordt naar de search
Theorie = niks werkt en iedereen weet waarom. / Praktijk = alles werkt maar niemand weet waarom. / Wij combineren theorie en praktijk = niks werkt en niemand weet waarom !!!!!
Ik denk dat het gebruik van de search heel veel irritaties kan voorkomen, maar het roepen van "Slotjuh" is ook mega-irritant.
Als er iets is, plaats het even in [url="/listtopics/26"]Stoute Usertjes (Meldpunt Forummisbruik)[/url] dan komt er zsm iemand om het probleem te bekijken.
We hebben plannen om bij het plaatsen van een topic een autosearch te doen naar steekwoorden uit de topictitel. Dat moet ook enorm schelen denk ik
Bericht hierboven
(Dat was nu net de grap maar dat snap jij natuurlijk niet, hersenloze worm van een KOEKUM.)
En IK vind het triest dat er hier zoveel mensen zijn die denken dat ze echte die-hard tweakers zijn en dan meteen menen dat mensen waarvan zij vinden dat ze dat niet zijn maar ergens anders hun 'domme vragen' moeten gaan stellen. Neem me niet kwalijk, maar 'die-hard-tweakers', jullie zijn toch ook niet met een plug in je hol geboren of wel? Ik zelf heb in de loop der jaren veel geleerd en dat kwam mede door dit soort forums. Als iedereen zo lomp was geweest als sommigen van jullie nu dan had ik nu nog geen L1-brug van een viaduct kunnen onderscheiden. En datzelfde geldt voor jullie. Dus hou nou maar op met dat gebakkes en als iemand een domme vraag stelt, geef daar gewoon antwoord op of negeer die vraag ipv eerst te laten blijken hoeveel je er zelf wel niet vanaf weet en vervolgens te gaan lopen eikelen door te zeggen dat ze maar die klotesearchfunctie moeten gebruiken die niet eens fatsoenlijk werkt. Zo.
Ja, dat zei je eerder dus ook al!!Op zaterdag 27 januari 2001 17:16 schreef koekum het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/114503
maar waar slaat dat op als ik vragen mag?
Verwijderd
geef gewoon antwoord, is evenveel moeite als "zie search" zeggen.
Waar slaat wat op?Op dinsdag 13 februari 2001 22:01 schreef henri het volgende:
[..]
Ja, dat zei je eerder dus ook al!!
maar waar slaat dat op als ik vragen mag?
Verwijderd
Maar dan wel een tweakers forum, dus niet een forum waar ieder "persoon" die zijn pa's PC wil overklokken, maar eigenlijk helemaal niet weet hoe dat moet laat staat dat hij de kast eens heeft opengeschroeft, loopt te posten.Op dinsdag 13 februari 2001 22:05 schreef r0ck3t het volgende:
yeah, wattup detroit, ik heb hier nog maar 1 ding aan toe te voegen en dat is dat dit een forum is waar iemand een vraagje kan stellen
Goeie instelling...NOT!!en dan moe je nie "zie search" zeggen want daar zijn wij te lui voor en is vaak moeilijk om te zoeken
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Dan moet je op inhoud zoeken.Op dinsdag 13 februari 2001 22:15 schreef 007 het volgende:
Ja, en die search helpt vaak niet omdat er zoveel mensen zijn die topix starten met namen als: 'HELP!', 'Wat is hier mis', etc.
Maar inderdaad: Onderwerpen met titels die niets zeggen zijn inderdaad ook heel irritant.
Daarbij natuurlijk de SCHREEUWENDE TOPICS en de topics die de helft bevatten van de eerste zin.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
ach...in een volgend leven lach je er om!
Negeer dat dan gewoon als je dat irritant vindt.Op woensdag 14 februari 2001 10:27 schreef BoZ het volgende:
Jammer genoeg zijn er altijd ongeduldige tweakers die meteen een antwoord willen, zonder zelf de moeite te nemen om eens te zoeken. Zie search is daarom volkomen gerechtvaardigd: eerst zoeken en dan topic openen.
Oftewel: Stop met dat gezeik over de search! ik neem aan dat (de meeste) mensen er eerst opkijken voordat je een topic plaatst!
Verwijderd
"ZIE SEARCH!!!!!!!!!!!!!!" is geen discussieren en al helemaaal geen helpen.Op woensdag 14 februari 2001 12:38 schreef BoZ het volgende:
Een forum is er om te helpen en te discussieren, niet om te negeren.
Zie search is zeker wel helpen!!Op donderdag 15 februari 2001 15:21 schreef xoploosx het volgende:
[..]
"ZIE SEARCH!!!!!!!!!!!!!!" is geen discussieren en al helemaaal geen helpen.
Je wijst de vraagsteller er op dat de vraag al eens gesteld is en dat het antwoord daar ook te vinden is.
Maar er is gewoon geen oplossing voor dit probleem. Er blijven altijd mensen die "domme" dingen vragen en dan zijn er altijd mensen die "zie search zeggen" en dat komt dan weer in de search terecht en dan gaan mensen lopen klagen dat ze niets in de search kunnen vinden.
Ik ben iemand die zich ook ergert aan dat soort dingen, maar zoiets los je niet zomaar op. Ik wil zelf ook graag een vraag stellen ipv. zoeken en dan niet de info krijgen die je echt wilt. Ik zoek graag naar alternatieve oplossingen:
Als je een topic aan wilt maken dan verschijnt er een scherm waarin je je vraag neer kan zetten. In DAT scherm moeten meer mogelijkheden komen. Hoe? Dat mogen jullie zelf verzinnen...
Nietes.Op donderdag 15 februari 2001 22:21 schreef -Rob- het volgende:
[..]
Zie search is zeker wel helpen!!
Btw, deze topic staat in het verkeerde forum. Gooi hem naar lieve adjes ofzo.
Ja, precies, maar dan gaat de rest van de bibliotheekbezoekers toch ook niet lopen schreeuwen: GA NAAR DE BALI of KIJK IN DE COMPUTER!!!!!!!!Op vrijdag 16 februari 2001 17:36 schreef benchMarc het volgende:
Als je GoT als een bibliotheek beschouwd: Je ziet in de bieb toch ook niet 40x hetzelfde boek staan? Daar moet je toch ook gaan zoeken op de computer of vragen aan iemand aan de bali.
Verwijderd
Welk mobo is het snelst...want daar raken een hoop mensen gefrustreerd van. heb je net een Chaintec gekocht blijkt dat je een Abit had moeten kopen..So what...mensen moeten maar tevreden zijn met wat ze hebben. Anders hadden ze de "SEARCH" maar moeten gebruiken.
Vragen over hoever krijg ik een Duron...oprotten met die gasten...zoeken ze maar mooi zelf uit en als ie kapot gaat jammer dan nieuwe kopen.
Ook geen antwoorden meer aan mensen die in deze trant praten
Ik ga een systeem kopen Ik dacht aan een Duron 800@1.XX Ghz...hoe kan je nou zeggen dat ie 1 Ghz haalt. En dan janken en zaniken als ie maar 850 haalt..
Verwijderd
HEEEEEEEEEEELP!!!!!!!!!!!!!!!!!
irriteert ook nogal
Of, Wat is het beste, is ook een leuke. Zo zijn er veel meer die vaaaaaaaaaaaaaaaaaak voorkomen. Moest eens afgelopen zijn.
nog niet geedit
Verwijderd
Tweakers.net is de laatste jaren flink populair geworden. Dan is hdat 'slotje'et niet raar dat niet iedereen die hier post al reeds een hoog nivo heeft bereikt in de computerkunde.
Oftewel, als iemand vraagt: 'hoe hoog kan mij Duron', dan antwoord je gewoon niet. Als-ie dan gaat schreeuwen dat-ie hulp wil, dan zeg je 'zie search'
Maar in ieder geval geen 'slotje'. Da's irritant.
kijk als je een topic hebt zoals:
10.000 volt
yo
ik heb een leuke mod deel 1, 2 en 3
p3 unlocken
help, help
enzovoorts...
dan mag er best een slot op. maar soms lijkt het net dat als MOD's iets niet aan staat dat ze het ook op slot doen, terwijl het niet eens zooo'n vreemde vraag was.
ma goe, moderators hebben altijd gelijk..
toch?
heb denk ik ook al mijn steentje bijgebracht om mensen te helpen.
waar iedereen gelijk in heeft is dat unlocken van die duron, geforce tweaken,... dat dit op de echte tweakers hun systeem zal werken.daar is de search inderdaad voor.
maar andere problemen zoals een bios of een niet werkend systeem zijn toch dingen die niet bij iedereen hetzelfde zijn.
zet gewoon in het begin van het forum: unlocken duron, overclocken, zie deze link(en)
verschil mobo zie .....
intel versus amd .....
en je bent 50 procent van de topics kwijt.
(is maar een voorstel)
groeten
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!