Toshiba A100-683 Laptop

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:08:
Ik heb nu 2x 1 Gb in mijn A100-683 zitten van Buffalo ( D2N533B-1BJ ).
Dit komt bij Alternate weg voor € 59,-- per reepje en draait goed.
Ik heb ook interesse in het upgraden van mijn werkgeheugen.
Op de website van Kingston vind je apart geheugen voor een Toshiba laptop (1GB DDR, 533 MHz -> KTT533D2/1G). Kan in gewoon de standaard (KVR533D2S4/1G) gebruiken of moet ik die speciale Toshiba module hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Upbeat op 06-03-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over de slaapstand trouwens... als ik mijn tosh in de slaapstand zet en ik open mijn scherm (nadat ik hem had dicht gedaan) dan komt hij weer uit de slaapstand. ik vind dit igenlijk best irritant. een beetje stom, maar som klp ik hem meteen dicht en dan wil ik toch ff kijke of hij al uitstaat... gaat ie weer aan... kun je dat uitzetten? dat als je je scherm opent, dat hij gewoon in de slaatstand blijift...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:48:
over de slaapstand trouwens... als ik mijn tosh in de slaapstand zet en ik open mijn scherm (nadat ik hem had dicht gedaan) dan komt hij weer uit de slaapstand. ik vind dit igenlijk best irritant. een beetje stom, maar som klp ik hem meteen dicht en dan wil ik toch ff kijke of hij al uitstaat... gaat ie weer aan... kun je dat uitzetten? dat als je je scherm opent, dat hij gewoon in de slaatstand blijift...
Waarom zou je 'm terug opendoen als je 'm in slaapstand hebt gezet? Beetje zinloos.

Iig, ik heb even gekeken in de bios, maar daar vind je NIETS terug.

Lijkt mij dat als je slaapstand/hibernate + scherm dicht doet -> trigger -> scherm open -> on.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Upbeat schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:33:
[...]

Ik heb ook interesse in het upgraden van mijn werkgeheugen.
Op de Kingston website vind je aparte modules voor de Toshiba (1GB DDR2, 533 MHz -> KTT533D2/1G). Kan je de standaard (KVR533D2S4/1G) ook gewoon gebruiken of moet je die Kingston Toshiba modules hebben?
Ik heb die standaard erin zitten:

2x 1GB PC4200 DDR2 laptop SO-DIMM Kingston KVR533D2S4/1G

Werkt perfect

[ Voor 12% gewijzigd door Giant87 op 10-03-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:32
Heeft iemand nu al Vista op zijn A100-683 gezet ?
En nog problemen ondervonden tijdens of na de installatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
WiLLoW_TieN schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:47:
Heeft iemand nu al Vista op zijn A100-683 gezet ?
En nog problemen ondervonden tijdens of na de installatie ?
Helemaal niemand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb een tijd Vista gedraaid, ik moest wel een BIOS-upgrade doen zodat alles werkte (inclusief de multimediaknoppen), op zich draait het best goed.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand wel eens geprobeert je laptop op een processor kern te draaien? heb ik vandaag voor de grap gedaan.de prestaties waren eigenlijk minder grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:39:
Ik heb vandaag de Toshiba Satellite A100-683 Laptop gekocht bij de mediamarkt. Thuisgekomen was ik benieuwd of er nog wat extra info te vinden was over deze laptop op het internet, maar tot mijn verbazing kan ik er bijna niks over vinden, behalve wat vage italiaanse websites.

Zelfs op de toshiba site staat deze laptop er niet.

Heeft iemand enig idee waarom dit kan? Ik vind het best wel raar en schrok er wel een klein beetje van. Hoop niet dat ik er teveel voor heb betaalt (1300 euro)

Even de specs.

Intel Core Duo T2250 1.73 GHz
1.024 (512 + 512) MB DDR2 ram
120 GB HD 5400 rpm
DVD Super Multi Double Layer (DVD-RAM, DVD±R/±RW)
LCD TFT 15,4 Toshiba TruBrite WXGA
Ati Mobility Radeon X1600 256 MB (512MB HyperMemory)
Harman Kardon stereo geluid

daarnaast ook nog bluetooth, infrarood, 4 x usb2 ingang, tv out en nog wat card reader ingangen.

1300 euro dus.
Klik op die link
http://nl.computers.toshi...vice=NL&PRODUCT_ID=117959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Snake schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:11:
Ik vind het ook echt klote dat je drivers nodig hebt voor die mediaknoppen, ze werken nog niet eens met Winamp, in godsnaam, wat hebben ze contract met WMP?

Bah :X
grr, krijg die mediakeys ook niet werkend met winamp... heeft iemand het al voor elkaar?

heb al in configscherm gevonden waar ik een programma kan toewijzen aan de mediakeys.... alléén wmp en windvd staan derbij :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 24-04-2007 10:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd begin ik toch steeds meer zorgen te maken om de temperatuur van mijn laptop. Door het warme weer stijgt de cpu-temperatuur regelmatig tot boven de 75 C (bij matig gebruik) en ik durf nu al helemaal niet meer een game te spelen of zo, ben dan bang dat de cpu het niet aankan.
Heeft iemand van jullie ook hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mijn laptop wordt ook erg snel erg warm ja, dat vertrouw ik ook niet altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:15:
De laatste tijd begin ik toch steeds meer zorgen te maken om de temperatuur van mijn laptop. Door het warme weer stijgt de cpu-temperatuur regelmatig tot boven de 75 C (bij matig gebruik) en ik durf nu al helemaal niet meer een game te spelen of zo, ben dan bang dat de cpu het niet aankan.
Heeft iemand van jullie ook hetzelfde probleem?
Ik heb het in dit geval natuurlijk ook over de a100-683 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat heb ik eigenlijk al enkele maanden... de laatste tijd gebruik ik soms maar een processor kern om accu te sparen, dan word hij wel eens minder heet ja, maar nu ik er over nadenk, er zit niet eens stof in mijn vetilator ofzo. wel irritant dat je luchinlaat onder de laptop gebeurt en niet van de zijkant ofzo... maja, in ieder geval, hij word minder (snel) heet als de lucht inlaat helemaal vrij is. (de hd word ook best warm! zou ik nie verwachten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn a100 683 nu bijna een jaar, en had ook dat de laptop warm werdt, dit kun je heel makkelijk oplossen :P ik heb compressor gepakt en even bij de fan lucht in geblazen en aan de opening, kwam me veel stof uit magoed tis nu over en doet weer perfect:) gamen kan ook weer zonder dat hij in 1x uitvalt :P mare ik heb er nu ook al een tijdje vista op staan en het werkt perfect! staat er al 'n aardig tijdje op, mare hoe krijg je dat met die multimedia knoppen voor elkaar? dat is me nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je moet je BIOS updaten naar een nieuwere versie (5.10 iirc), dan herkent Windows Vista die knoppen meteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok het is gelukt, BIOS versie is nu 5.6 en het werkt idd:) maar ik heb nog steeds gepruts met de bleutooth dat krijg ik niet aan de praat, meer mensen die hier last van hebben, en windows zegt nu 2 deze zjin denk ik die card reader en dat bluetooth ding, maar iemand een id waar ik deze drivers kan downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Op de website van Toshiba kun je alles downloaden, het is wel even zoeken, maar dan heb je ook wat. Volgens mij heb ik een paar pagina's terug hier nog iets over gepost, dat moet je maar even terugzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt:) het is gelukt, SD kaartlezer doet het en heb nu readyboost ook nog voormekaar, maargoed, de bluetooth als ik dat installeer blijft hij ineens hangen en stopt ie met verder installeren, terwijl er wel staat geschikt voor vista maar krijg dat niet aan de praat...jullie een id hoe dat zou kunnen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Iemand al een geschikte driver gevonden voor de ATi X1600 voor Vista Ultimate ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:46:
Iemand al een geschikte driver gevonden voor de ATi X1600 voor Vista Ultimate ??
Heb je die van de Toshiba site al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Vista Ultimate, met de driver van Toshiba.nl, werkt goed, maar zoek nog Omega drivers voor vista, die zijn stuk beter, magoed heb net CMR DIRT geprobeerd, dat draait perfect, harstikke mooi zonder stotteren magoed ik zoek nog steeds een manier om bluetooth te installere :P van toshiba site werkt bij mij nie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik gebruik ook de videodriver van Toshiba want ik kan nog geen betere vinden.

Voor bluetooth gebruik gewoon de driver van de Toshiba site genaamd --> BT-stack.

Ik heb die 4 knoppen rechts van het toetsenbord ook nog niet werkend onder Vista iemand een idee ?

[ Voor 23% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-05-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Laatst online: 05-02 19:36
Het is nu alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb.

Ik had vanaf het begin al problemen met het beeldscherm van mijn A100-683. (horizontale streepjes door het beeld).
Na heel lang te hebben gewacht had ik eindelijk tijd om de notebook te laten ophalen. Na +/- 3 weken had ik mijn laptop weer terug met een nieuw lcd scherm erin. Ondanks dat het wat lang heeft geduurd was ik toch blij omdat ik nu geen last meer heb van die irritante dode pixel die er eerst was.
Ook hebben ze gratis een toets vervangen die ik zelf gesloopt had.

Ook heb ik sinds de terugkomst van mijn laptop Vista home premium erop geïnstalleerd door middel van de update die toshiba aanbood op deze laptop (+/- 80 euro).
Na eerst lang geklooid te hebben met het geweldige beveiligingssysteem van vista (UAC) heb ik alle nieuwe drivers (www.toshiba.nl) naar wens kunnen installaren. Ik denk dat het voor iedere tweaker aan te raden is om UAC uit te schakelen en alle rechten van de hardeschijven toe te eigenen.

Alleen de drivers van de grafische kaart en het catalyst control centre werken niet goed met de drivers / software die toshiba aanbiedt.

Ik heb een oplossing hiervoor gevonden via het programma MobilityModder1. Lees hiervoor de info op de site : http://www.driverheaven.net/modtool/ . Op deze site zijn ook alle benodigde programma's te downloaden.
Het princiepe is eenvoudig, je download de normale, nieuwste drivers en software voor de ATI grafische kaart (www.ati.com). Deze drivers en software worden hierna aangepast door de modtool zodat ze geinstalleerd kunnen worden op de notebook.
Je hebt zo dus altijd de laatste versie van het catlyst control centre en de nieuwste drivers geïnstalleerd.

Na deze update werkte de FN +F5 toets ook naar behoren, deze werkte bij mij met de toshiba drivers niet !

Als ik ga kijken in mijn apparaatbeheer van Vista blijkt dat er nog een onbekend apparaat is.
Als bijlage (http://img379.imageshack....328/apparaatbeheeryw3.jpg) voeg ik een printscreen van mijn apparaatbeheer toe zodat iemand kan kijken of dit bij hem wel is geïnstalleerd en me kan tippen hierover.

Problemen met warmte heb ik niet. Het lijkt mij inderdaad logisch dat de ventilator bij sommige mensen erg stoffig is en schoongemaakt moet worden.

Kan iemand mij zijn bevindingen over readyboost vertellen ? Ron heeft het hierover in zijn post.

Moet zeggen dat de notebook nog altijd prima werkt en lekker snel is op het schrijven naar de harddisk na. Ik heb dan ook op de planning om in de nabije toekomst een nieuwe 160GB 7200rpm harddisk aan te schaffen (pricewatch: Seagate Momentus 7200.2, 160GB (7200rpm, SATA300, 8MB)) en deze in te bouwen voor de in mijn ogen langzame 120GB 5400rpm HDD die erin zit.

Misschien komen er weer wat nieuwe discussies op gang over deze super notebook _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door H4ldrz op 29-05-2007 12:36 ]

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb ook een tijdje vista gedraait en het heeft me aardig wat moeite gekost om de video drivers goed te krijgen(toen bood toshiba op de site zelfs forceware aan |:( , dus je verhaal zal veel mensen helpen denk ik. Ben uiteindelijk weer op xp overgegaan omdat vista nog niet echt compatible was met veel proggamma's.

Ik ben er trouwens nog niet helemaal achter of het geheugen in dual channel draait, en of het mobo(met toshiba bios) dit ook ondersteunt. Ben namelijk aan het overwegen om 2 gyg te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
Zijn er al a100-683 gebruikers die dit geheugen hebben geplaatst in hun laptop?

1GB PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4/1G)

deze kost opt het moment zo rond de 30 euro, erg aantrekkelijk om 2 reepjes te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Hapkars schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:39:

deze kost opt het moment zo rond de 30 euro, erg aantrekkelijk om 2 reepjes te vervangen.
1 GB so-dimm PC4200 DDR2 t.b.v onze laptops is NU erg goedkoop ik betaalde 3 1/2 maand geleden nog € 59,00 per reepje voor het ( onbekende ) merk Buffalo... Werkt wel prima trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Hapkars schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:39:

Ja zo'n 2 weken geleden 2 van deze erin gezet! Ook van Kingston, werkt perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb er vanaf da'k em heb gekocht al 2*1GB in gehad
bevalt goed :)

al moet ik van de week ff memtest draaien.... freezes :| , 1* paar maand terug, 2* afgelopen week.
Hoop niet da'k 'm terug moet sturen naar alternate4launch, kan der wel persoonlijk langsgaan. Mooi dagje uit :P Alternate 4launch zit namelijk niet in de buurt

kan trouwens nog steeds nergens de temp van de videokaart vinden.... als ik op dat ati trayicoon ga staan zie ik 0graden maar lavalys everest vind niks qua tempsensors op de graka

[ Voor 114% gewijzigd door Raven op 24-06-2007 15:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 16:00

nlboy

Alles kitz?

Hebben jullie ook last van binnen 'kap' schade? Ik zie namelijk mijn toetsen in het beeldscherm zitten (streepen) en verder heb ik dat ik krasjes op het grijse heb van het zwart en op het zwart zit het grijs. Ik doe er erg voorzichtig mee, hij zit voor het grote deel in de laptoptas. De laptop is nog geen jaar oud. Volgens mij zijn de steunrubbertjes gewoon te klein of is de constructie niet goed. Valt dat onder de garantie? Zie foto's hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://edu.nimio.info/tijd/tos1.JPG
Naast de muispat een streep en vlakbij de 'klem' punt.

Afbeeldingslocatie: http://edu.nimio.info/tijd/tos2.JPG
De strepen op mijn scherm dat door de toesten komt.

Afbeeldingslocatie: http://edu.nimio.info/tijd/tos3.JPG
Iets beter foto dan foto 1.

Afbeeldingslocatie: http://edu.nimio.info/tijd/tos4.JPG
Aan de rechter zijkant zitten verticale streep.

Afbeeldingslocatie: http://edu.nimio.info/tijd/tos5.JPG
Boven toestenbord.

Afbeeldingslocatie: http://edu.nimio.info/tijd/tos6.JPG
Bovenkant scherm.

Afbeeldingslocatie: http://edu.nimio.info/tijd/tos7.JPG
En nog één boven toestenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die streepjes heb ik ook ja, boven het rechter sluitpunt en rechts van de "made for..."-sticker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Alex) schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:37:
Die streepjes heb ik ook ja, boven het rechter sluitpunt en rechts van de "made for..."-sticker...
Oké dan ben ik niet de enige. Ik ga toch even kijken of dit onder de garantie valt, want ik vind het eigenlijk niet echt normaal dat de laptop er zo al uit ziet terwijl hij nog niet een jaar oud is en heel erg voorzichtig mee wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De strepen op het scherm komen in ieder geval niet alleen op dat model voor, ik zie ze namelijk dagelijks zitten op de Toshiba Satellite M70 laptops van klasgenoten van mij. Ook die laptops hebben last van strepen rondom het touchpad.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 09-06-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door Frietsaus op 09-06-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
nlboy schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:21:
[...]
Oké dan ben ik niet de enige. Ik ga toch even kijken of dit onder de garantie valt, want ik vind het eigenlijk niet echt normaal dat de laptop er zo al uit ziet terwijl hij nog niet een jaar oud is en heel erg voorzichtig mee wordt gedaan.
Ik had ze al binnen een paar weken na aanschaf, ik kan mijn laptop echter niet missen dus het laatste wat ik wil is hem op moeten sturen naar Toshiba om hem dan een paar dagen (of langer) kwijt te moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik leg altijd dat plastic velletje er weer tussen, wat erbij zat, als ik de laptop
dicht doe om hem mee te nemen.

En vervolgens gaat hij in een neopreen sleeve en dan in de laptoprugzak.

Heb ook mijn garantie destijds verlengd naar 3 jaar voor € 119,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die strepen op je scherm komt door je vette vingers. niet veel aan te doen omdat je vingers van nature vet worden gehouden door je lichaam. ik leg inderdaad ook een velletje op mijn toetsenbord als ik hem dichtklap om dat te voorkomen. toch vind ik het wel raar dat andere laptops ook van andere merken daar minder 'last' van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb ook precies hetzelfde probleem, waarmee maken jullie het beeldscherm schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
maartùùh schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:27:
Ik heb ook precies hetzelfde probleem, waarmee maken jullie het beeldscherm schoon?
Met Screen-Clene <-- Google er maar eens op is TOP spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik maak gewoon een zacht doekje nat en veeg t schoon. zorg er natuurlijk voor dat het nat niet tussen het scherm komt en daarna pak ik een droog doekje en maak t af. werkt ook perfect... wel oppassen met spetters hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:34:
die strepen op je scherm komt door je vette vingers. niet veel aan te doen omdat je vingers van nature vet worden gehouden door je lichaam. ik leg inderdaad ook een velletje op mijn toetsenbord als ik hem dichtklap om dat te voorkomen. toch vind ik het wel raar dat andere laptops ook van andere merken daar minder 'last' van hebben...
Precies, bij mijn vorige laptops (Acer en Paradigit) had ik helemaal nergens last van. Dat betekent gewoon dat de toetsen in het beeldscherm drukken. En om elke keer zo'n stukje stof tussen het toetsenbord doen vind ik niet echt handig en ik ging er van uit dat de klep gewoon genoeg afstand had. Binnenkort even contact opnemen met Toshiba.
Alex) schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:00:
[...]

Ik had ze al binnen een paar weken na aanschaf, ik kan mijn laptop echter niet missen dus het laatste wat ik wil is hem op moeten sturen naar Toshiba om hem dan een paar dagen (of langer) kwijt te moeten zijn...
Ja ik had ze ook na een paar weken na aanschaf, alleen kan ik 'm ook niet zo missen (ik heb 'm bijna elke dag nodig). In de zomervakantie ga ik 'm opsturen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door nlboy op 11-06-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Iemand al die 4 knoppen links van je toetsenbord aan de praat onder Vista ?

En iemand al een goede driver gevonden voor de ATi X1600 ?

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-06-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:31:
Iemand al die 4 knoppen links van je toetsenbord aan de praat onder Vista ?
Teruglezen, dat is een BIOS-upgrade...
En iemand al een goede driver gevonden voor de ATi X1600 ?
Zie Toshiba-site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Alex) schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:04:
[...]
Teruglezen, dat is een BIOS-upgrade...

[...]
Zie Toshiba-site...
1 ) Ik heb nu ( net ) BIOS versie 5.60 en de knoppen werken nu weer.

Alleen nu heb ik bij apparaatbeheer 2 onbekende devices erbij ??

Iets met ACPI\TOS1900 & ACPI\TOS1901

Oplossing download van de Toshiba-site deze 2 en installeer ze.

* pwdutil-vista-20004stv-nl <-- Password utillity
* vap-vista-1011btn-nl <-- Value Added Package

2 ) Die ATi driver van de Toshiba site die werkt bij mijn niet helemaal tof ?

[ Voor 25% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-06-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
nlboy schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:21:
[...]
Ik zie nu pas je post over die krassen enz. Ik heb ook daar last van en van die witte strepen op mn scherm van de toetsen... Heb jij er nog werk van gemaakt bij Toshiba? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Upbeat schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:09:
[...]

Ik zie nu pas je post over die krassen enz. Ik heb ook daar last van en van die witte strepen op mn scherm van de toetsen... Heb jij er nog werk van gemaakt bij Toshiba? :?
Ik heb nu vakantie (dus kan even de laptop missen), morgen ga ik ze even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Laatst online: 05-02 19:36
Iemand ook problemen dat de laptop blijft vasthangen tijdens het afsluiten van Vista...?

Daarnaast komt het ook regelmatig voor dat internet exploren vasthang en zich vanzelf opnieuw opstart..

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
nlboy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:06:
[...]
Ik heb nu vakantie (dus kan even de laptop missen), morgen ga ik ze even bellen.
Oké ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
nlboy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:06:
[...]
En, is er al nieuws over je laptop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij mss helpen?

Ik heb vorig jaar ook de Toshiba A100 863 gekocht, had toen de tijd 1 dode pixel ergens midden links bovenin. goed dat was niet zo'n punt.

Een half jaar later ontdekte ik een soort breede verticale lijn aan de rechterhalvezijde van mijn beeldscherm.

ongeveer hier op het scherm: http://img388.imageshack....ge=verticalestreepsx3.png
(vooral goed zichtbaar op donkere stukken en als je het scherm naar achteren duwt)

Nu naar bijna een jaar gebruik te maken van mijn lappie begin ik langzaam genoeg te krijgen van al die geinstalleerde programmatjes bij aanschaf, waar ik dus nooit gebruik van maak en alleen maar de snelheid ervan verprutsen

Nu wil ik graag mijn lappie formateren en windows XP pro erop zetten maar is dit wel mogelijk? en zo ja hoe doe ik dit dan. Ik ben namelijk bang dat XP pro niet alles ondersteund?

Kan iemand mij hierbij help en uitleg geven? Zou ik zeer op prijs stellen.

En zijn er verder nog mensen met die verticale streep?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:19:
Kan iemand mij mss helpen?

Ik heb vorig jaar ook de Toshiba A100 863 gekocht, had toen de tijd 1 dode pixel ergens midden links bovenin. goed dat was niet zo'n punt.

Een half jaar later ontdekte ik een soort breede verticale lijn aan de rechterhalvezijde van mijn beeldscherm.

ongeveer hier op het scherm: http://img388.imageshack....ge=verticalestreepsx3.png
(vooral goed zichtbaar op donkere stukken en als je het scherm naar achteren duwt)

Nu naar bijna een jaar gebruik te maken van mijn lappie begin ik langzaam genoeg te krijgen van al die geinstalleerde programmatjes bij aanschaf, waar ik dus nooit gebruik van maak en alleen maar de snelheid ervan verprutsen

Nu wil ik graag mijn lappie formateren en windows XP pro erop zetten maar is dit wel mogelijk? en zo ja hoe doe ik dit dan. Ik ben namelijk bang dat XP pro niet alles ondersteund?

Kan iemand mij hierbij help en uitleg geven? Zou ik zeer op prijs stellen.

En zijn er verder nog mensen met die verticale streep?
Ik heb wel een rode pixel, maar that's it.

En waarom zou XP pro niet werken? Dat OS wordt standaard meegeleverd (home that is, maar die zijn nagenoeg identiek).

Ik heb XP Pro, XP Home, Vista Business, Vista Ultimate en Ubuntu Feisty erop gehad. Werken allemaal perfect (na wat tweaking ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat Snake zegt, dat werkt gewoon. Alle Toshiba-drivers (op de CD) werken gewoon op XP, en op de Toshiba-site kun je Vista-drivers downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ik kan gewoon mijn xp pro cdtje dr in doen formatten, ik heb netwerk drivers al gedownload die eropzetten en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe wel ja. Al zijn er nog wel enkele andere drivers die je zal willen installeren als Windows ze niet automatisch herkent en installeert (audio, bluetooth, cardreader, ...). Zie ook de Toshiba support site voor meer info. Je vindt er bovendien installatie-instructies voor een verse XP-install. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf dit heb ik nog nooit meegemaakt

ik heb op dit moment dus de home versie

als ik boot vanaf de xp cd gaat ie ja alles checken enzo in het blauw en dan op gegeven moment staat er starting up windows onderin en dan poef krijg ik zo'n donkerblouw error scherm wtf?!

help :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij geeft deze errors:

pci.sys - address f749d0bf base at f7496000, datestamp 3b7d855c

STOP: 0x000007E (0xC0000005, 0xF749D0BF, 0xF78E9208, 0xF78E8F08)

pleaaase help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, is de installatie die je wilt draaien up-to-date (met geïntegreerde SP2?) Daar kan het wel eens aan liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel sinds langere tijd een witte 'wolk' in het midden van mn schern. alof die pixeld kapot zijn ofzo. ik denk dat het komt omdat mijn tosh een showmodel was, en die staan de hele dag aan. maja omdat de muis op het scherm dan wit is is het er misschien ingebrand... ik weet niet of iemand hier ook last van heeft, je ziet het niet altijd namelijk (is wel altijd aanwezig)

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
Je kan proberen het scherm een tijdje op wit te zetten, (witte screensaver gebruiken) soms gaan die ingebrande vlekken dan weg.
Mijn adapter is 2 weken geleden overleden ;( nieuwe heeft toch weer 65 euro gekost, na totaal ongeveer 10 minuten in de wacht hangen bij toshiba heb ik het maar opgegeven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3ddie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:41:
Mijn adapter is 2 weken geleden overleden ;( nieuwe heeft toch weer 65 euro gekost, na totaal ongeveer 10 minuten in de wacht hangen bij toshiba heb ik het maar opgegeven :z
Mijn laptop gaat ook niet meer aan.
Lijkt erop dat hij niet meer oplaadt.
Als ik dit hierboven lees, vrees ik dat mijn adapter ook stuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 19:47
Is het mopeilijkmom in toshiba laptops beide geheugen modules te vervangen? Heb geen idee hoe het moet, heb zelf de A100-635 maar volgens mij is hij niet veel anders dan de 683.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb gisteren een tweetal geheugenmodules besteld, eentje van 2 GB en eentje van 1 GB. Als je gewoon het goede type bestelt (SO-DIMM) met de goede snelheid, dan is er niks aan het handje. Gewoon het paneeltje openschroeven en de bankjes vervangen, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Wellicht handige info. Heb ook weer wat upgrades gedaan tbv mijn toshiba a100-683.

Had ooit al geupgrade naar 2x1gb. Dit is inmiddels 2x2GB geheugen geworden en wel dit type:
2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)

Daarnaast een iets gewaagdere update:
Een nieuwe processor. En wel een echte Core 2 Duo processor. De T7400:
Intel Core 2 Duo T7400 (S479, 2x2.16GHz, 4MB, 667MHz FSB)

Vervangen is een eitje: alleen maar je notebook openschroeven, heatsink/fan verwijderen, koelpasta verwijderen en nieuwe processor vast klikken + nieuwe koelpasta. Dichtschroeven en klaar! Bijna zoals in een desktop dus.

Deze site is wel handig bij het openen van de a100-683:

http://www.irisvista.com/.../remove-motherboard-1.htm

Iets ander type (a105), maar grotendeels hetzelfde (alleen wifi zit iets anders)

[ Voor 3% gewijzigd door Giant87 op 16-02-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb ook een 683. Waar heb je de CPU gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ebay Australië. Duurde wel 25dagen, maar was dan ook maar 3/8e van de prijs hier in NL volgens de pricewatch. _/-\o_

merom processor verbruikt minder dan de yonah en wordt daardoor ook minder warm. Zelfs de accu gaat langer mee..

Heb btw ook de hardeschijf vervangen door een 2.5" sata 7200rpm Hitachi versie (Hitachi Travelstar 7K200 ).

Kan er wel weer even tegenaan. :*)

Über 1337 benchmark :+
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/6779/notebookspecszf3.png

Memory score valt me een beetje tegen. Maar je merkt het wel! 64bits vista (SP1) lijkt sowieso sneller te werken.

Heb alleen nog geen 64bits ati drivers geïnstalleerd...Moet de desktop driver nog even modden met ati mobility modder..

En de value added package werkt niet op 64bits os (dus weer die 2 onbekende acpi 1900/1901 apparaten in device manager, welke toch niks doen)... Voor de rest werkt alles (wifi/geluid/sd/bluetooth/buttons etc).

En oh oh oh wat is die toshiba driver site nog steeds traag... Downloaden van 55mb aan value added package ging met max 5kbps..

[ Voor 42% gewijzigd door Giant87 op 17-02-2008 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Value added package :r Grootste bagger die ik ooit ben tegengekomen :r

Ik heb het ook niet geïnstalleerd, daardoor heb ik ook die ACPI\TOS1900 en TOS1901 die missen... geen idee wat ze doen, m'n multimediakeys enzo werken namelijk allemaal, alles werkt prima. Don't need it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vind het jammer dat die Bluetooth hierop niet werkt met de standaard Vista drivers. Waardoor ge weer toch een heel pakket van Bluetooth moet installeren, wat serieus wat geheugen opeet!

@ Gaint87:

Kijk op een andere laptop v/ Toshiba voor dat Value Added Package, ene die standaard komt met een x86-64 CPU, die zal vast wel dat package in x86-64 formaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ja heb er een aantal geprobeerd. Maar nog geen 64bits versie tegengekomen eigenlijk.. En dat downloaden duurt met te lang. Echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
De geheugen modules die NU bij 1dayfly worden aangeboden kunnen die in onze A100-683's ?

En heeft dat zin 4 GB met Vista ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Kan erin, denk ook wel dat het zal werken (de pc5300 667mhz versie). Maar aangezien er verder geen info bij staat kan je dat nooit voorspellen.

Heeft echter alleen nut bij 64-bits vista. En dat werkt niet op de cpu die standaard in de laptop zit (t2250) die is namelijk maar 32-bits.

Anders zie je maar 3gb in vista.

Werk nu bijna 2 weken met de nieuwe HDD/geheugen/CPU & vista ultimate 64-bits en het loopt als een trein!

rar/par/render taken gaan ontzettend snel en vista loopt nog lekkerder.

[ Voor 26% gewijzigd door Giant87 op 25-02-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ok dan hou ik het maar bij de huidige 2x 1 GB Kingston i.s.m Vista Ultimate NL ( 32 bits ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, wou net de GPU-driver updaten. Komt de ATI site met een of ander tooltje aanzetten die kijkt of het systeem wel geschikt is :? Verwijst dat tooltje mij door naar Toshiba voor een driverupdate...
Die van ATI zelf zou niet geschikt zijn, maar die van Toshiba is van september '07, oudje dus.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
gewoon de laatste driver downloaden voor de desktop versies vd ati site en dan met mobility modder geschikt maken voor laptops:

http://www.driverheaven.net/modtool.php

[ Voor 3% gewijzigd door Giant87 op 21-03-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik neem aan dat ik dan de huidige drivers eerst handmatig moet verwijderen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Je kan via de ati installer deïnstalleren! Doe ik eigenlijk nooit.. gewoon "updaten" en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Giant87 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:41:
gewoon de laatste driver downloaden voor de desktop versies vd ati site en dan met mobility modder geschikt maken voor laptops:

http://www.driverheaven.net/modtool.php
Vraagje wat is nu je score dan in 3Dmark2005 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je even geduld hebt, ;) , ga ik nu 3dMark '06 en '05 draaien. En na de driverupdate weer.

Edit: Dit duurt wel even, moet framework 2.0 installeren en een of andere hotfix...

Deze driver wordt het: 8-3_xp32_dd_ccc_wdm_enu_59746.exe

CCC, 3dMark05 en 3dMark06 voor: met meest recente Toshiba driver, 13/09/07 8.292-038742C
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/ati.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/laptop-3dmark05-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/laptop-3dmark06-1.JPG

CCC, 3dMark05 en 3dMark06 na:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/ati1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/laptop-3dmark05-2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/laptop-3dmark06-2.JPG

Klaar :)
Wel iets verbetering, maar niet veel.
Trouwens, volgensmij moet die laptop toch wel wat beter kunnen of niet?

'k ga trouwens hetzelfde doen als Giant87 in "Toshiba A100-683 Laptop" .
D'r is al een T7400 onderweg voor 150€ :) + een Hitachi Travelstar 7K200 200GB 7200 Rpm. RAM komt later wel.

[ Voor 122% gewijzigd door Raven op 21-03-2008 19:16 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Hier de mijne met driver 7.14.10.8333 en ik draai Vista Ultimate met 3 GB intern.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/3565.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En met de meest recente driver van ATI zélf?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Giant87 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:08:
Wellicht handige info. Heb ook weer wat upgrades gedaan tbv mijn toshiba a100-683.

Had ooit al geupgrade naar 2x1gb. Dit is inmiddels 2x2GB geheugen geworden en wel dit type:
2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)

Daarnaast een iets gewaagdere update:
Een nieuwe processor. En wel een echte Core 2 Duo processor. De T7400:
Intel Core 2 Duo T7400 (S479, 2x2.16GHz, 4MB, 667MHz FSB)

Vervangen is een eitje: alleen maar je notebook openschroeven, heatsink/fan verwijderen, koelpasta verwijderen en nieuwe processor vast klikken + nieuwe koelpasta. Dichtschroeven en klaar! Bijna zoals in een desktop dus.

Deze site is wel handig bij het openen van de a100-683:

http://www.irisvista.com/.../remove-motherboard-1.htm

Iets ander type (a105), maar grotendeels hetzelfde (alleen wifi zit iets anders)
:@ De t7400 die vanmiddag is aangekomen past niet. Laptop heeft een mPGA478MT socket. Die heeft een cpu met pinnen nodig, niet met contactpunten...

Na gebruiken google:

Ok, denk dat ik het weet. Had een SL9SE moeten bestellen ipv SL9SK denk ik :?

He? CPU-z geeft 479 mPGA als socket :? D'r stond toch echt 478 op het socket zelf....

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 26-03-2008 21:35 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
:( Dat is kut..

Ik had inderdaad een SL9SE gekocht. Heb ik mooi geluk gehad, want ik was toen ook al verward door die verschillende typen s479 etc.

Zal binnenkort eens 3dmark06 draaien als dat wil op vista.

[ Voor 17% gewijzigd door Giant87 op 27-03-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jah :/

De HD is iig binnen :)
Zal straks/vanmiddag even HDtune draaien op de oude en de nieuwe. En natuurlijk windows even klonen. Wil 'm best herinstalleren, was al van plan de 64bit editie te installeren, maar aangezien ik nog geen passende t7400 heb....

Edit:
Windows clonen is gelukt. Eerst wou die niet opstarten, was vergeten de partitie actief te zetten in schijfbeheer 8)7 . Na de 1e start werd de nieuwe HD gewoon herkend, alleen mousepad deed ineens niet meer :?
Na een reboot lijkt alles goed :)

Pics!

Originele HD:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/laptop_hd-tune1.JPG

Nieuwe HD:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/laptop_hd-tune2.JPG

Niet veel sneller, maar toch d:)b . Maar denk dat als ik windows er opnieuw op zet zonder al die meuk die Toshiba in de recovery disc heeft gestopt dat Windows zelf veel sneller aanvoelt.

Overigens even reclame maken: http://www.replacedirect....a100-series/a100_683.html
Externe/Interne accu's voor deze laptop die way way way langer meegaan dan de standaard accu, vooral die externe :)

[ Voor 101% gewijzigd door Raven op 27-03-2008 18:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb er toch maar onlangs 2x 2 GB DDR2 667 Mhz ingedaan kon het niet laten voor de huidige prijsjes ;)
En ja Vista ( 32 bits ) ziet maar 3 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
:+

Afbeeldingslocatie: http://www.upload3r.com/serve/300308/1206912705.jpg

Is waarschijnlijk maar tijdelijk, maar dat komt later.

(Ik gebruik de notebook als desktop thuis, dus extern 22" scherm + boxjes)

[ Voor 24% gewijzigd door Giant87 op 30-03-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ Giant, grappig daar zit ik nu juist op te broeden.

Zat aan dit ( budget ) TFT scherm te denken --> http://www.misco.nl/produ...index.htm?affiliate=10101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat doe ik altijd :D
Afbeeldingslocatie: http://lnk.alex-media.nl/photos/82D2BA55-8D47-4682-F3E5-5262A7113BC6.jpg

(19" monitor van LG btw)

[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 30-03-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ja ok, maar het externe scherm is nu mijn primaire zeg maar. Daarom ook los tobo. Zo zie je goed wat voor brakke kleuren en laag contrast de notebook heeft. :'(

(en dat got de helft van het scherm in beslag neemt 8))

Trouwens carbon vinyl uitsnijden = fail :+

[ Voor 57% gewijzigd door Giant87 op 30-03-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Even Crossposten :P

Intel Core 2 Duo T7600 Mét pinnen, dit keer dus niet vergist :P , zie:
Raven in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..." ,
Raven in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..." en
Raven in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/IMG_0196_small.JPG

$ 419,99, oftewel € 267,29

Benchmarks:

XP 32bit, T2250
3dMark 2003
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Loki_3dmark03-1.JPG
3dMark 2005
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Loki_3dmark05-1.JPG
3dMark 2006
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Loki_3dmark06-1.JPG

XP 32bit, T7600
3dMark 2003
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Loki_3dmark03-2.JPG
3dMark 2005
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Loki_3dmark05-2.JPG
3dMark 2006
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/Loki_3dmark06-2.JPG

XP 64bit & Vista 64bit komen later, nu geen zin om windows te gaan (her)installeren :Z

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
Mijn accu heeft het afgelopen weekend begeven, hij loopt binnen 5 minuten leeg. Ik heb nog de standaard accu er in zitten (4000 mah) en ik heb me afgelopen tijd wel eens geërgerd aan de snelheid waarmee hij normaal leegloopt. Ik zit dus sterk te denken aan een 12 cells accu.

De site waar ik hem gevonden heb (volgens mij hier al eerder genoemd) is :

http://www.replacedirect....0011644.html?linkid=98128

Weten jullie nog een plek waar die goedkoper dan 137 euro te vinden is?

of is er überhaupt een oplossing voor mijn op sterven na dode accu?
Ik kan gelukkig mijn laptop nog gewoon gebruiken, dus heel erg veel haast bij een nieuwe is er niet direct, maar 2 week vind ik meer dan genoeg. Ik heb niets zitten prutsen met overclocken enzovoort dus dan mag ik er toch van uit gaan dat het aan mijn accu ligt? Ik kan trouwens m'n accu er tijdens het draaien van m'n laptop gewoon uithalen, dus m'n adapter is niet kapot als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vraagje, valt deze laptop op een of andere manier te voorzien van HDMI?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Hapkars schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:26:
Mijn accu heeft het afgelopen weekend begeven, hij loopt binnen 5 minuten leeg. Ik heb nog de standaard accu er in zitten (4000 mah) en ik heb me afgelopen tijd wel eens geërgerd aan de snelheid waarmee hij normaal leegloopt. Ik zit dus sterk te denken aan een 12 cells accu.

De site waar ik hem gevonden heb (volgens mij hier al eerder genoemd) is :

http://www.replacedirect....0011644.html?linkid=98128

Weten jullie nog een plek waar die goedkoper dan 137 euro te vinden is?

of is er überhaupt een oplossing voor mijn op sterven na dode accu?
Ik kan gelukkig mijn laptop nog gewoon gebruiken, dus heel erg veel haast bij een nieuwe is er niet direct, maar 2 week vind ik meer dan genoeg. Ik heb niets zitten prutsen met overclocken enzovoort dus dan mag ik er toch van uit gaan dat het aan mijn accu ligt? Ik kan trouwens m'n accu er tijdens het draaien van m'n laptop gewoon uithalen, dus m'n adapter is niet kapot als ik het goed heb.
Die van die link steekt uit he, let daar op. Krijg je zo'n extra rand.
Via ebay zijn ze redelijk goedkoop te krijgen.
Raven schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:59:
Vraagje, valt deze laptop op een of andere manier te voorzien van HDMI?
Nee, daar mist bepaalde hardware voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mijn 683 laadt niet meer op als ik de adapter aan me laptop koppel. Als ik het snoer in de adapter steek, hoor ik wel geklik (als ik er met mijn oor bij hang), dus hij lijkt wel te werken? Of is dit ook niet acceptabel? Ik kan niemand vinden die mij kan helpen aan een andere oplader om het te testen.

Ik heb dit probleem al eerder voorbij zien komen (in dit topic) en toen lag het aan de adapter.
Stel dat het aan de laptop ligt, waar moet ik dan zoeken? Garantie is al verlopen, en echt achterlijk ben ik niet, dus ik zou het wel zelf willen proberen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Laatst online: 08-09 14:38
Hebben jullie een bios update gedaan voor de cpu upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mikey P schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:42:
Mijn 683 laadt niet meer op als ik de adapter aan me laptop koppel. Als ik het snoer in de adapter steek, hoor ik wel geklik (als ik er met mijn oor bij hang), dus hij lijkt wel te werken? Of is dit ook niet acceptabel? Ik kan niemand vinden die mij kan helpen aan een andere oplader om het te testen.

Ik heb dit probleem al eerder voorbij zien komen (in dit topic) en toen lag het aan de adapter.
Stel dat het aan de laptop ligt, waar moet ik dan zoeken? Garantie is al verlopen, en echt achterlijk ben ik niet, dus ik zou het wel zelf willen proberen te fixen.
Als ge de batterij eruit haalt, adaptor erin, gaat dan de laptop aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey P
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
nee dan vertoont hij ook geen enkel teken van leven. wel gaat het lampje een kleine seconde aan, als ik hem na 10 uur weer eens aansluit op netstroom. daarna is hij weer zo goed als dood, en knippert hij alleen nog maar dat de accu op is (als ik op power druk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CodeConnected schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:05:
Hebben jullie een bios update gedaan voor de cpu upgrade?
Jah :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zo, 3DMark-scores van XP64 op deze laptop, die ik nog zou posten, komen van 't weekend :)

Zit alleen met 2 probleempjes. 't lijkt erop dat Toshiba geen (werkende) drivers heeft voor de modem en een of ander mass storage device.
De 2e lijkt me de kaartlezer. Die doet namelijk nog niet :P

edit: Na even Toshiba's forum door te hebben gespit... Van Toshiba hoef ik geen oplossing te verwachten. Hun bieden géén ondersteuning voor 64-bits besturingssystemen. :(
Behalve die BT stack dan

Zou iemand kunnen proberen te achterhalen wat voor exact type die modem en kaartlezer zijn? Krijg hier niet dat soort info te zien daar er geen drivers geinstalleerd staan...
Weet al wel dat de modem van Agere is en die andere van Texas Instruments.

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 17-05-2008 04:07 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De 3dMark scores zijn iets lager onder XP x64, 30-40 punten. Verder geen verschil.

XP x86 gaat er trouwens weer op, met de chipset van deze laptop kun je niet volledig van de, indien aanwezige, 4GB RAM gebruikmaken wegens een beperking van de chipset... Dus x64 heeft geen nut.
Bij deze zijn jullie gewaarschuwd!
XP x64 ziet maar 3(van 4)GB RAM

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Vorige week een nieuw stukje plastic voor de laptop besteld via ebay. Zaten inmiddels wat krassen/verkleuringen(pols) op en ik wil hem misschien in een kleurtje spuiten. Op de oude zit nu nog een carbon sticker :+ (Zie paar post naar boven).

Afbeeldingslocatie: http://i3.ebayimg.com/03/i/000/e6/47/dda1_1.JPG

Wellicht de laptop dan verkopen en een nieuwe Toshiba halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Giant87 op 22-05-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Excuus voor de kick, maar zit hier met iets vaags.

Volgens de manual heeft het wifi-kaartje een mini pci typeIII interface, echter lijkt het er niet op :?
Zo op het oog is het een mini PCI Express.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 15-02-2011 10:20 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1 2 3 Laatste