Het is nu alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb.
Ik had vanaf het begin al problemen met het beeldscherm van mijn A100-683. (horizontale streepjes door het beeld).
Na heel lang te hebben gewacht had ik eindelijk tijd om de notebook te laten ophalen. Na +/- 3 weken had ik mijn laptop weer terug met een nieuw lcd scherm erin. Ondanks dat het wat lang heeft geduurd was ik toch blij omdat ik nu geen last meer heb van die irritante dode pixel die er eerst was.
Ook hebben ze gratis een toets vervangen die ik zelf gesloopt had.
Ook heb ik sinds de terugkomst van mijn laptop Vista home premium erop geïnstalleerd door middel van de update die toshiba aanbood op deze laptop (+/- 80 euro).
Na eerst lang geklooid te hebben met het geweldige beveiligingssysteem van vista (UAC) heb ik alle nieuwe drivers (
www.toshiba.nl) naar wens kunnen installaren. Ik denk dat het voor iedere tweaker aan te raden is om UAC uit te schakelen en alle rechten van de hardeschijven toe te eigenen.
Alleen de drivers van de grafische kaart en het catalyst control centre werken niet goed met de drivers / software die toshiba aanbiedt.
Ik heb een oplossing hiervoor gevonden via het programma MobilityModder1. Lees hiervoor de info op de site :
http://www.driverheaven.net/modtool/ . Op deze site zijn ook alle benodigde programma's te downloaden.
Het princiepe is eenvoudig, je download de normale, nieuwste drivers en software voor de ATI grafische kaart (
www.ati.com). Deze drivers en software worden hierna aangepast door de modtool zodat ze geinstalleerd kunnen worden op de notebook.
Je hebt zo dus altijd de laatste versie van het catlyst control centre en de nieuwste drivers geïnstalleerd.
Na deze update werkte de FN +F5 toets ook naar behoren, deze werkte bij mij met de toshiba drivers niet !
Als ik ga kijken in mijn apparaatbeheer van Vista blijkt dat er nog een onbekend apparaat is.
Als bijlage (
http://img379.imageshack....328/apparaatbeheeryw3.jpg) voeg ik een printscreen van mijn apparaatbeheer toe zodat iemand kan kijken of dit bij hem wel is geïnstalleerd en me kan tippen hierover.
Problemen met warmte heb ik niet. Het lijkt mij inderdaad logisch dat de ventilator bij sommige mensen erg stoffig is en schoongemaakt moet worden.
Kan iemand mij zijn bevindingen over readyboost vertellen ? Ron heeft het hierover in zijn post.
Moet zeggen dat de notebook nog altijd prima werkt en lekker snel is op het schrijven naar de harddisk na. Ik heb dan ook op de planning om in de nabije toekomst een nieuwe 160GB 7200rpm harddisk aan te schaffen (
pricewatch: Seagate Momentus 7200.2, 160GB (7200rpm, SATA300, 8MB)) en deze in te bouwen voor de in mijn ogen langzame 120GB 5400rpm HDD die erin zit.
Misschien komen er weer wat nieuwe discussies op gang over deze super notebook
[
Voor 5% gewijzigd door
H4ldrz op 29-05-2007 12:36
]