Toshiba A100-683 Laptop

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waar hebben jullie eigelijk die infrarood zitten? :+ want die vind ik maar niet :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:18
Infrarood zit als je die hebt aan de voorkant, links van de kaartlezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

3ddie schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:38:
Infrarood zit als je die hebt aan de voorkant, links van de kaartlezer.
Werkt niet echt bij mij, ik zie ook geen infrarood bij configuratiescherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:18
Dat klopt, niet alle modellen hebben het ook ;) Ik heb het zelf denk ik ook niet, maar je ziet wel een rechthoekig vakje waar het KAN zitten. Maar volgens mij is dat niet bij de A100 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3ddie schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:12:
Dat klopt, niet alle modellen hebben het ook ;) Ik heb het zelf denk ik ook niet, maar je ziet wel een rechthoekig vakje waar het KAN zitten. Maar volgens mij is dat niet bij de A100 serie.
deze case word ook gebruikt voor andere A100-(---) series. daar ziten bij enkele modellen wel infrarood. maja voor de 683: bluetooth is veel beter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 22:02

TNO

cake.

Het probleem van de crashende Adobe Premiere 2 pro is hier opgelost! We hebben even gebeld naar Adobe zelf en die gaf aan dat het een probleem met de realtek audio chipset drivers is. Adobe premiere moet minimaal versie 5229 hebben. De nieuwste huidige versie is 5253, zie ook de onderstaande url.

Succes ermee :P

http://support.toshiba-tr.../xp/sound-xp-51005253.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNO schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:30:
Het probleem van de crashende Adobe Premiere 2 pro is hier opgelost! We hebben even gebeld naar Adobe zelf en die gaf aan dat het een probleem met de realtek audio chipset drivers is. Adobe premiere moet minimaal versie 5229 hebben. De nieuwste huidige versie is 5253, zie ook de onderstaande url.

Succes ermee :P

http://support.toshiba-tr.../xp/sound-xp-51005253.zip
en ikke maar zoeken in de video drivers!!! ben hiermee naar de m@il service van ati gegaan. die konden me dus niet helpen... is het een sounds driver probleem!!! |:( 8)7 |:( ow wat ben ik je dankbaar!!! _/-\o_ props man!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Laatst online: 05-02 19:36
Hallo,

Ik ben sinds kort de trots eigenaar van een toshiba A100-683.

Ben erg tevreden over het apparaat !

Ik heb alleen soms last van horizontale lijnen die van boven naar beneden door het beeld lijken te "lopen". Ze zijn niet heel goed te zien en het lijkt op de lijnen die je ook ziet als je met je camera een tv uitzending van een gewone tv probeert te filmen.

De lijnen zijn er niet altijd ! Ze komen spontaan en zijn ook net zo spontaan weer weg !

Ik kan er helaas geen foto van maken, daar zijn ze niet op te zien.

Een bios update en driver update heb ik al geprobeerd, dit beide zonder effect. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ze vaak in de grijzige balkem rechts en links van een document wat ik bij Microsoft Word open !!

Iemand een oplossing hiervoor of zelf ervaring hiermee !!

Alvast bedankt !! _/-\o_

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou je garntie raadplegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Voor de liefhebbers van een langere levensduur v/d laptop-accu: probeer het tooltje "Notebook Hardware Control" eens, hiermee kun je de boel aardig onderklokken zowel CPU als ATI-kaart.
http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor de drivers:

De ati drivers van Toshiba zelf stinken ( :P )

Gebruik ofwel de originele van ATI ( de mobile 6.9, met CCC ), via een link ( ik ken 'm niet meer )
Ofwel de Omega drivers _/-\o_ _/-\o_ ( deze hebben CP, en ze werken SUPERSTABIEL! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 17:48

nlboy

Alles kitz?

Snakiej schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:01:
Toshiba Satellite A100-683 (Duo Core T2250, 1024MB, 120GB, DVD+/-RW, 15.4"TFT, WXP Home) survey door snake903
Goede review, ik ben het voor het grote deel eens!

Ik heb zelf nog één nadeel gevonden: Geen ingebouwde microfoon, dat is toch erg jammer want in de meeste laptop zit het toch standaard ingebouwd. En het is handig voor bijvoorbeeld Skype.
En jammer dat er geen webcam in zit, maar dat is niet echt een nadeel.

[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 18-10-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
Denk dat ik inderdaad eens gaan bellen met Toshiba.

Wat betreft de drivers heb ik ook de Omega drivers geinstalleerd.. Komt er ineens een beter score bij 3Dmark uit.

Groetjes

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 13-09 20:10
H4ldrz schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:32:
[...]

Wat betreft de drivers heb ik ook de Omega drivers geinstalleerd.. Komt er ineens een beter score bij 3Dmark uit.

Groetjes
Noem eens welke driver precies ? En welke score ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:36:
[...]
Goede review, ik ben het voor het grote deel eens!

Ik heb zelf nog één nadeel gevonden: Geen ingebouwde microfoon, dat is toch erg jammer want in de meeste laptop zit het toch standaard ingebouwd. En het is handig voor bijvoorbeeld Skype.
En jammer dat er geen webcam in zit, maar dat is niet echt een nadeel.
er zit wel een gaatje voorin voor de mic, helaas zit erachter geen mic ingebouwd, wel raar, is meestal wel standaard. verklaart meteen waarom ik maar geen geluiden kon opnemen met de sound reorder. is een simpel proggie van windows dus ik dacht daar kan het toch niet aan liggen... naja mic inpluggen dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klojum schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 06:56:
Voor de liefhebbers van een langere levensduur v/d laptop-accu: probeer het tooltje "Notebook Hardware Control" eens, hiermee kun je de boel aardig onderklokken zowel CPU als ATI-kaart.
http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm
maar... USE ON OWN RISK!!!
onderklokken/overklokken: voordelen zijn snel te vinden maar verdiep je ook in de nadelen (of vaker consequenties)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Heb mij zojuist ook deze laptop aangeschaft. Jammer dat er maar 2 geheugen sloten inzitten (vrij standaard @ notebooks maargoed) want dan had ik er nog 1gb bij gedaan.

Nu zou ik om 2gb geheugen te krijgen 2gb plankjes moeten kopen wat me op dit moment iets de duur is.

@ ebay (usa) al wel een powerseller gevonden die me 2x1gb zou kunnen leveren voor zo'n €190,- maar daar wacht ik voorlopig nog mee.

Bevindingen/foto's volgen wanneer ik hem binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heb je 2 gig nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Giant87 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:51:
Heb mij zojuist ook deze laptop aangeschaft. Jammer dat er maar 2 geheugen sloten inzitten (vrij standaard @ notebooks maargoed) want dan had ik er nog 1gb bij gedaan.

Nu zou ik om 2gb geheugen te krijgen 2gb plankjes moeten kopen wat me op dit moment iets de duur is.

@ ebay (usa) al wel een powerseller gevonden die me 2x1gb zou kunnen leveren voor zo'n €190,- maar daar wacht ik voorlopig nog mee.

Bevindingen/foto's volgen wanneer ik hem binnen heb!
Ik heb ook de 683 en zit ook aan 2 x 1 GB te denken.

En het kan goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Oeh das een leuke aanbieding, ik zal er eens over nadenken. Of dalen de geheugen prijzen sowieso weer?

Waarom 2gb? Tja beetje renderen/de-&encoden met een leuk tempo is altijd prettig, powerrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giant87 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:05:
Oeh das een leuke aanbieding, ik zal er eens over nadenken. Of dalen de geheugen prijzen sowieso weer?

Waarom 2gb? Tja beetje renderen/de-&encoden met een leuk tempo is altijd prettig, powerrrr
maja als ik kijk in de taskmanager bij performance dan raakt die balk niet vol... ik neem dan aan dat 1 gig genoeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Tja, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders, want compleet afhankelijk van de uitgevoerde taken.

helaas is die aanbieding inmiddels afgelopen :(

[ Voor 20% gewijzigd door Giant87 op 28-10-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Inmiddels heb ik mijn laptop binnen _/-\o_ Geen dode pixels or whatsoever

Eerste bevindingen zijn zeer goed.

- Ontzettend stevige behuizing,
- Goed scherm (als je vanuit de goede hoek kijkt)
- Best goed geluid voor een laptop
- 1st start verloopt makkelijk en duidelijk, ook duidelijke handleidingen (in pdf en als boekje)

Maarrr ook veel onnodige voorgeïnstalleerde zooi, dus zometeen formateren en winxp pro erop gooien.

Er zit trouwens een ND7550A met firmware 1.32 brander in. (Netjes toch?)

*Gaat verder testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik vind de behulzing juist een beetje gammel... vooral bij het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Das gek, bij mij is er geen beweging in te krijgen. en ik kan ook niks induwen ofzo (nog niet :+)

Welk deel voelt bij jou gammel dan? Het enige wat ik kan bedenken is het schuifje misschien.

Bij mij op school hebben veel mensen fujitsu-siemens laptops, en die kraken/deuken in als je ze vast pakt...

wifi werkt btw ook super, gelijk 4 signalen mogelijk (waarvan 3 onbeveiligd uit de buurt 8)7 )

[ Voor 35% gewijzigd door Giant87 op 06-11-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou de bovenkant van de behulzing (v.h scherm) deukt goed in... als je de laptop openklapt en je houdt hem links en recht vast kun je hem een beetje krom trekken (als je de linker kant bv naar beneje trekt en de rechter kant naar boven... tja wat een gammele uitleg 8)7. maar echt robuust vind ik hem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:45
H4ldrz schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:32:
[...]

Groetjes
Ik heb vorige maand ook deze laptop gekocht en heb het zelfde probleem met een verticale lijn in mijn beeldscherm. Heb jij ondertussen contact met Toshiba gehad?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Nou ik durfde het aan om op mijn laptop 3dmark06 te draaien, viel een beetje (beetje boel :+) tegen:

Wel beter dan andere laptops met soortgelijke specs (alleen t2400 en hoger geclockte x1600's..)

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/5268/8nov06scoreda4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/4742/8nov06pl9.jpg

En verder kan ik nfs carbon, bf2142 en company of heroes prima op high draaien :D (met 2x aa)

Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/6592/1xb8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/1769/2mx4.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Giant87 op 10-11-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
die standaart driver van toshiba zijn flink k*t btw,
met standaart drivers:
nfs carbon => bij opstarten al bsod
3dmark 05 => 1op de 9 tests vastlopen, score 3327 3dmarks

met ati mobility catalyst 6.9:
3dmark 05 => niet meer vastlopen, score: 3570
nfs carbon => loopt prima op high+2xaa :P

wil misschien nog een keertje de omega drivers proberen nu ik zie hoeveel het kan schelen tussen die drivers

edit: ik heb nog niets overgeclockt btw
editedit: zijn de catalyst drivers van omega?

[ Voor 8% gewijzigd door Tedlens op 14-11-2006 15:28 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Oleee HDD van mn laptopje overleden, juist even een nieuwe gaan bestellen, ik heb dat ding nodig voor school, kan 'm dus echt geen 3 weken missen.

WD 120 gig, 122 euro, is veel ik weet.

Weet iemand een lijst van compatibele RAM voor dat dingetje? Want ik rond kerstmis upgraden naar 2 GIG.

PC 4200 list: http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Ik weet alleen niet WELKE?

• Giant87
geheugen zou allemaal moeten werken, dus meer prijs vs specs keuze.

Qua HDD heb je geen garantie meer? Laptop kan toch niet zooo oud zijn (2+ jaar)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
sorry voor de kick, maar ik heb deze laptop nu al een paar dagen, en gebruik een CRT op de vga output, wat goed gaat, maar na een paar uur begint het beeld heel vaag te golven, ik dacht eerst dat hij misschien te warm werd, maar ook als ik de laptop volledig openklap en vrij van de ondergrond hou heeft hij het, het verschijnsel is er ongeveer 2 a 3 minuten en dan weer weg. Op mn vaste desktop heeft mn CRT er niet last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
ReMCoDijKSTRa schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:18:
[...]

Ik heb vorige maand ook deze laptop gekocht en heb het zelfde probleem met een verticale lijn in mijn beeldscherm. Heb jij ondertussen contact met Toshiba gehad?.
Heb nog geen contact opgenomen met Toshiba omdat ik hem op dit moment niet kan missen.
Het valt vooral erg op als ik Word gebruik. Je ziet dan heel duidelijk strepen door het beeld lopen in het grijze gedeelte naast de tekst.

De vga drivers van ATI zijn trouwens wel via een omweg te gebruiken. Google eens naar ModtoolV4.
Met dit programma kun je de Caralyst (6.11) drivers aanpassen zodat ze te installeren zijn op de laptop.

NFS Carbon gaf eerst een blue screen en zorgde ervoor dat de notebook opnieuw opstartte. Met de nieuwe catalyst drivers werkt het nu prima !

Dus een tip : Google naar ModtoolV4 of ga direct naar http://www.driverheaven.net/modtool/

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 13:39

Beugelfles

I love rusty spoons

Mijn vriendin en zagen in haar a100-683 in het begin ook één horizontale streep heel vaagjes. maar tegenwoordig zie ik hem niet meer. Heb er ook nog geen echte spellen op gespeeld (behalve theme hospital en rollercoaster tycoon 2 :9 )

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
H4ldrz schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:34:
[...]

Heb nog geen contact opgenomen met Toshiba omdat ik hem op dit moment niet kan missen.
Het valt vooral erg op als ik Word gebruik. Je ziet dan heel duidelijk strepen door het beeld lopen in het grijze gedeelte naast de tekst.

De vga drivers van ATI zijn trouwens wel via een omweg te gebruiken. Google eens naar ModtoolV4.
Met dit programma kun je de Caralyst (6.11) drivers aanpassen zodat ze te installeren zijn op de laptop.

NFS Carbon gaf eerst een blue screen en zorgde ervoor dat de notebook opnieuw opstartte. Met de nieuwe catalyst drivers werkt het nu prima !

Dus een tip : Google naar ModtoolV4 of ga direct naar http://www.driverheaven.net/modtool/
Je kunt dus niet op een legale manier zeg maar de drivers van de videokaart updaten ?
Op de site van AMD zijn de drivers helaas niet goed met mijn laptop, en toshiba heeft volgens mij geen nieuwe drivers uitgebracht. En wil toch mobile software want anders word hij wel te heet ofzo of is hij straks kapoet bij lang gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Uhm ik had voor ik vista gebruikte gewoon de ati mobility drivers gedownload en geinstalleerd. Zonder enige mod uitgevoerd te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 11-09 11:37
Giant87 schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:11:
Uhm ik had voor ik vista gebruikte gewoon de ati mobility drivers gedownload en geinstalleerd. Zonder enige mod uitgevoerd te hebben..
Hetzelfde hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Same here ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
Hier is dat niet mogelijk ? Hebben jullie ook de X1600 erin zitten ??
De melding met de officiele ATA drivers van de site
http://ati.amd.com/support/drivers/xp/mobility-xp.html :

U kunt deze software-update helaas niet op uw systeem
installeren. Neem contact op met de leverancier van uw
notebook voor stuurprogramma-updates.

Verklaar u nader :? :?

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ja dat kreeg ik wel, maar als je gewoon via een direct download link download werkt het natuurlijk wel ;)

Verder nooit problemen mee gehad.

ati vista beta drivers werken ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ff domme vraag: bij de specs staat: 512MB HyperMemory, dus 256MB dedicated + 256MB shared.... waar is die shared in te stellen? in bios niet....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Giant87 schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:34:
Ja dat kreeg ik wel, maar als je gewoon via een direct download link download werkt het natuurlijk wel ;)

Verder nooit problemen mee gehad.

ati vista beta drivers werken ook prima
En weet je die link toevallig nog ?
Want ik krijg ook de melding dat ik ik contract meot opnemen met me leverancier, maarja Toshiba heeft op haar site geen nieuwe drivers voor deze videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
webgangster schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:06:
[...]

En weet je die link toevallig nog ?
Want ik krijg ook de melding dat ik ik contract meot opnemen met me leverancier, maarja Toshiba heeft op haar site geen nieuwe drivers voor deze videokaart.
http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/
Dit is de directe link en je krijgt meteen de nieuwste versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

bartgrefte schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:39:
ff domme vraag: bij de specs staat: 512MB HyperMemory, dus 256MB dedicated + 256MB shared.... waar is die shared in te stellen? in bios niet....
Heb ik mij ook rot achter gezocht, en niet gevonden.

Maar je moet er je niet echt zorgen over maken, ie pakt ze niet af hoor, alleen als ie ze echt nodig heeft ( en wanneer draai je een spel dat zoveel texture geheugen nodig heeft en wat nog soepel draait op een X1600Pro ?

Nooit dus :P

Heeft iemand de knoppen aan de gang in Winamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Net 2x 1GB PC4200 Kingston geheugen ter vervanging van de 2x512mb, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Giant87 schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:13:
Net 2x 1GB PC4200 Kingston geheugen ter vervanging van de 2x512mb, ben benieuwd
Hoeveel heeft dat jouw gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Toshiba A110-225, en die knalt al meteen eruit bij de eerste 3dmark2006 test :p maar ik zag dat het met de nieuwste catalyst het beter zou gaan, ga ik ff proberen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Snakiej schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:24:
[...]

Hoeveel heeft dat jouw gekost?
via marktplaats nieuw: 135incl

Ze zitten er inmiddels in en het werkt heerlijk in vista :D

photoshop laadt in 3-4sec.. Alles loopt net wat vloeiender.

[ Voor 29% gewijzigd door Giant87 op 06-12-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Heeft iemand al de nieuwe versie van Virtueel Geluid geprobeerd? Bij mij klinkt het voor geen meter! Het geluid gaat steeds van zacht naar hard en andersom :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeiedag!!

Zeer tevreden over de laptop. Ik heb alleen een probleem, de toetsen lanks van m'n toetsenbord doen het niet meer, de play. pause, browser enz. Ik weet niet welke software ik daarvoor moet gebruiken, ik heb het een en ander al geprobeerd maar het wil niet lukken. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt !!

Drekneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:55:
goeiedag!!

Zeer tevreden over de laptop. Ik heb alleen een probleem, de toetsen lanks van m'n toetsenbord doen het niet meer, de play. pause, browser enz. Ik weet niet welke software ik daarvoor moet gebruiken, ik heb het een en ander al geprobeerd maar het wil niet lukken. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt !!

Drekneck
Ja je moet de Hotkey Utility hebben van de Toshiba site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
Upbeat schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:16:
Heeft iemand al de nieuwe versie van Virtueel Geluid geprobeerd? Bij mij klinkt het voor geen meter! Het geluid gaat steeds van zacht naar hard en andersom :/
Hallo,

Ik heb dit probleem ook wanneer ik bijv. een muziek dvd afspeel, het geluid is dan niet om aan te horen.
Als ik mp3 bestanden afspeel met Virtueel Geluid aan heb ik geen problemen.

toch maar weer even de oude versie erop zetten !

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik net geprobeert, ik heb het prog. van een cd vandaan. ik kon het op de site niet vinden hotkey utility, het werk nog steeds niet. waar gaat het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capriotech
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-12-2006
Hoi,

ik zit momenteel erg te twijfelen tussen de A100-683 en 159... is de processor van de 159 echt zoveel beter om er 190 euro meer aan uit te geven en hier 20GB schijfruimte voor in te leveren?

hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:31:
Dat heb ik net geprobeert, ik heb het prog. van een cd vandaan. ik kon het op de site niet vinden hotkey utility, het werk nog steeds niet. waar gaat het fout?
http://support.toshiba-tr...ty/thku-xp-10001st-nl.zip

Dit is de link naar de Hotkey Utility :)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen problemen mee dat het geluid ernstig vervormt als je virtueel geluid aan hebt staan? Als het uit staat, niks aan de hand. Maar zodra ik dat krengetje in schakel krijg ik het geluid als het allemaal half opgeblazen is, misschien is dat het ook wel?

Kan hem niet missen ivm school tot tenminste april, dan moet ik stage gaan lopen en is hij niet meer noodzakelijk, maar prettig is wel degelijk iets anders.

Oplossingen zijn welkom dus :)

Verder een tevreden gebruiker overigens, krijg veel jalourse blikken van mensen bij wie de spellen niet zo vloeiend lopen, en die wat minder geheugen hebben, en een minder krachtige laptop in het algemeen. Wat dat betreft is dit dingetje echt geen miskoop. Mocht trouwens iemand nog een 512 over hebben na het vervangen ervan, prijsje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:33:
Hebben er meer mensen problemen mee dat het geluid ernstig vervormt als je virtueel geluid aan hebt staan? Als het uit staat, niks aan de hand. Maar zodra ik dat krengetje in schakel krijg ik het geluid als het allemaal half opgeblazen is, misschien is dat het ook wel?

Kan hem niet missen ivm school tot tenminste april, dan moet ik stage gaan lopen en is hij niet meer noodzakelijk, maar prettig is wel degelijk iets anders.

Oplossingen zijn welkom dus :)

Verder een tevreden gebruiker overigens, krijg veel jalourse blikken van mensen bij wie de spellen niet zo vloeiend lopen, en die wat minder geheugen hebben, en een minder krachtige laptop in het algemeen. Wat dat betreft is dit dingetje echt geen miskoop. Mocht trouwens iemand nog een 512 over hebben na het vervangen ervan, prijsje? :)
Welke versie van VG heb je geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de versie niet gevonden krijgen...
Ik kan je wel vermelden dat ik ook realtek hd geluid erbij heb zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:53:
Ik kan de versie niet gevonden krijgen...
Ik kan je wel vermelden dat ik ook realtek hd geluid erbij heb zitten? :?
Ja dat Realtek dat hoort zo.
Anders kan je proberen een andere versie te downloaden van de Toshiba site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Niet online
die hotkey knoppen zijn echt een ramp... ze werken alleen in mediaplayer.

heeft iemand al een beetje geprobeert die zooi over te clocken? die videokaart klokt goed, 497/513 met atitool! de fsb lukt nog niet erg helaas..

edit:
3dmark05 score: 3570 met catalyst mobility 6.9 drivers
3dmark05 score: gpu op 497, mem op 513: 4493!

[ Voor 20% gewijzigd door Tedlens op 03-01-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
Weet iemand misschien wat het type nummer van het keyboard is wat in dit systeem zit !?

Ik ben zeg opzoek naar (alvast) een reserve toetsenbord want heb het idee dat de toetsen er over een jaar niet meer zo goed uitzien.

Het nummer staat aan de onderkant van het toetsenbord maar voel er weinig voor om dit binnen de garantie periode eruit te halen.

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey hebben jullie wel eens bijgehouden hoe lang t duurt voordat je systeem helemaal is opgestartt? na een shutdown doet mijn tosh er ongeveer 1,5 minuut over op in windows te komen en intotaal ongeveer 2 minuten om alles op te starten. het duurt dus ongevver een halve minuut op alle start processen te starten. vooral de antivirus neemt veel tijd in beslag. heeft iemand nog tips om mijn tosh opstart snelheid te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:07:
hey hebben jullie wel eens bijgehouden hoe lang t duurt voordat je systeem helemaal is opgestartt? na een shutdown doet mijn tosh er ongeveer 1,5 minuut over op in windows te komen en intotaal ongeveer 2 minuten om alles op te starten. het duurt dus ongevver een halve minuut op alle start processen te starten. vooral de antivirus neemt veel tijd in beslag. heeft iemand nog tips om mijn tosh opstart snelheid te verbeteren?
Welke AV heb je dan? Als je Norton hebt, dan duurt het inderdaad vrij lang. Elke AV wel, maar Norton is het ergste geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook erg lang duren voordat alles is opgestart. Ik heb echter Norman en Norman Firewall, de langzame opstart zal dus niet (alleen) aan Norton liggen.
En op m'n vaste computer heb ik ook Norman, maar daar heb ik geen last van een langzame opstart
Het zal onder andere wel komen door al die onzin die op Toshiba laptops zit, Misschien helpt het om dat eraf te halen? Maar daar heb ik geen ervaring mee :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:30:
Ik vind het ook erg lang duren voordat alles is opgestart. Ik heb echter Norman en Norman Firewall, de langzame opstart zal dus niet (alleen) aan Norton liggen.
En op m'n vaste computer heb ik ook Norman, maar daar heb ik geen last van een langzame opstart
Het zal onder andere wel komen door al die onzin die op Toshiba laptops zit, Misschien helpt het om dat eraf te halen? Maar daar heb ik geen ervaring mee :|
volgens mij heb je de meeste van die Toshiba progs wel nodig zoals het bedienen van je Media-knoppen en Fn-knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik antivir, best wel gratis maar een ok av... maja ik vind die media knoppen wel handig en het staat best dom... knoppen die het niet doen, dus die laat ik lekker draaien. verder draait hij nog dat virtuele geluids gedoe, acoustic cd silencer, zullen nog wel een paar andere zijn, ik weet het niet precies. neemt objectdock ook veel opstart tijd in beslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vind het ook echt klote dat je drivers nodig hebt voor die mediaknoppen, ze werken nog niet eens met Winamp, in godsnaam, wat hebben ze contract met WMP?

Bah :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
Snakiej schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:11:
Ik vind het ook echt klote dat je drivers nodig hebt voor die mediaknoppen, ze werken nog niet eens met Winamp, in godsnaam, wat hebben ze contract met WMP?

Bah :X
Ik heb zo geen geen laptop maar had dit probleem ook eens met mijn multimediatoetsenbord. Je moet gewoon sneltoetsen enablen in winamp (ik dacht 5e "tabblad")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

kokorico schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:18:
[...]

Ik heb zo geen geen laptop maar had dit probleem ook eens met mijn multimediatoetsenbord. Je moet gewoon sneltoetsen enablen in winamp (ik dacht 5e "tabblad")
Ya maar dat is het dus, dat gaat neit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:07:
Vista, ongeveer 20sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 13:39

Beugelfles

I love rusty spoons

Heel netjes. Maar heb je dan ook alle drivers gedownload? Welke antivirus draai je? Hoeveel software heb je geïnstalleerd en is hij daar ok druk mee tijdens het opstarten? Zoekt hij naar draadloze verbinding? etc.

Bij mijn vriendin duurt het ook vrij lang voordat hij opgestart is maar ik heb zelf nog geen fresh instal kunnen doen met betere drivers en dergelijke

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ook 20sec is misschien wat weinig, heb het eens opgemeten

42sec van cold boot naar klaar met laden van alles.

avg antivirus, alle drivers (ati/realtek etc etc), bluetooth monitor, adobe reader ding, logitech setpoint

Veel programma's geinstalleerd, maar bijna niks wordt @ startup geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem, sinds mijn proef periode van norton is verlopen heb ik alleen maar rottigheid met m'n laptop, traag als dikkde stront, opstarten duurde 20 min, dan waren alle programma's opgestart. Alles eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd, maar wat blijkt dus, je mist dan 6 gig geheugen en dat betekent dat er heel veel blijft staan, 2 dagen later weer gezeik, weer leeg gehaald en alles opnieuw geinstalleerd. Weer 6 gig geheugen weg. Hij loopt nu nog steeds moeilijk. Mijn vraag is dus: hoe krijg ik mijn laptop helemaal leeg zodat er niks meer op staat, dat ik gewoon weer bij 120 gig begin? Ik ben bang dat ik anders een nieuwe harde schijf moet aanschaffen, beetje zonde, toch?

Ik heb trouwens een nieuwe norton alles laten scannen, spy bot gedraaid. NIKS.

Alvast bedankt voor degene die me kan helpen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even het volgende:

Als je de laptop opstart krijg je eerst het opstartscherm van toshiba, ik heb het idee dat dit de boel redelijk vertraagd (tezamen met de rest van de standaard geinstalleerde programma's) maar is er een manier om dit te verwijderen?

Hoe groot is de kans dat het toshiba opstartscherm verdwenen is als ik eenmaal mijn vista upgrade heb geinstalleerd.

En een echte noob-vraag, waar is mijn XP versie (voor als ik hem opnieuw wil installeren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:30:
Ik heb een probleem, sinds mijn proef periode van norton is verlopen heb ik alleen maar rottigheid met m'n laptop, traag als dikkde stront, opstarten duurde 20 min, dan waren alle programma's opgestart. Alles eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd, maar wat blijkt dus, je mist dan 6 gig geheugen en dat betekent dat er heel veel blijft staan, 2 dagen later weer gezeik, weer leeg gehaald en alles opnieuw geinstalleerd. Weer 6 gig geheugen weg. Hij loopt nu nog steeds moeilijk. Mijn vraag is dus: hoe krijg ik mijn laptop helemaal leeg zodat er niks meer op staat, dat ik gewoon weer bij 120 gig begin? Ik ben bang dat ik anders een nieuwe harde schijf moet aanschaffen, beetje zonde, toch?

Ik heb trouwens een nieuwe norton alles laten scannen, spy bot gedraaid. NIKS.

Alvast bedankt voor degene die me kan helpen !!!
allereerst over je eerste probleem, heb je eerst format gedaan, en daarna opnieuw xp erop? of heb je gewoon wat programma's ge-uninstalled en daarna opnieuw geïnstalleerd?
want dat laatste zal je probleem waarschijnlijk niet oplossen.

En over die 6 gig die je mist: als je bij deze computer kijkt dan zal er bij je schijfruimte wat minder gigs dan die 120 te zien krijgen.(bij mij 55,8+55,7). Dit heeft ermee te maken dat windows de boel een beetje afrond met de hoeveelheid bytes in kilobytes, megabytes enzo...
het komt er dus op neer dat als je in deze computer rechsklikt op je lokale stations en dan eigenschappen kiest. er in totaal aan capaciteit +-120.000.000.000 bytes moeten staan anders is er idd wat mis.

voor rinus: wat bedoel je met xp versie? je kunt namelijk elke windows xp home nl downloaden en legaal installeren zolang je de code die achterop je laptop op de sticker staat gebruikt(groene sticker , product key)
En even over het toshiba opstartscherm, ik neem aan dat je die helemaal aan het begin bedoelt, voordat windows geladen is; Dat is niet de factor die de boel vertraagt en zal met vista zeker blijven. wat volgens mij wel het snel opstarten belemmert zijn al die toshiba programma'tjes die er standaart op geinstalleerd staan en die ook op die rescue-cd's weer teruggeinstalleerd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Tedlens op 27-01-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gewoon de cd erin gedaan die ik bij de laptop kreeg, ik ben niks tegen gekomen voor een format, dat vond ik overigens ook merkwaardig. ik zie gelukkig wel dat mn schijf 120 gig groot is. hoe kom ik aan die format?
maartùùh schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:10:
[...]

allereerst over je eerste probleem, heb je eerst format gedaan, en daarna opnieuw xp erop? of heb je gewoon wat programma's ge-uninstalled en daarna opnieuw geïnstalleerd?
want dat laatste zal je probleem waarschijnlijk niet oplossen.

En over die 6 gig die je mist: als je bij deze computer kijkt dan zal er bij je schijfruimte wat minder gigs dan die 120 te zien krijgen.(bij mij 55,8+55,7). Dit heeft ermee te maken dat windows de boel een beetje afrond met de hoeveelheid bytes in kilobytes, megabytes enzo...
het komt er dus op neer dat als je in deze computer rechsklikt op je lokale stations en dan eigenschappen kiest. er in totaal aan capaciteit +-120.000.000.000 bytes moeten staan anders is er idd wat mis.

voor rinus: wat bedoel je met xp versie? je kunt namelijk elke windows xp home nl downloaden en legaal installeren zolang je de code die achterop je laptop op de sticker staat gebruikt(groene sticker , product key)
En even over het toshiba opstartscherm, ik neem aan dat je die helemaal aan het begin bedoelt, voordat windows geladen is; Dat is niet de factor die de boel vertraagt en zal met vista zeker blijven. wat volgens mij wel het snel opstarten belemmert zijn al die toshiba programma'tjes die er standaart op geinstalleerd staan en die ook op die rescue-cd's weer teruggeinstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook ff de opstarttijd gemeten. Totale opstarttijd is ongeveer 1:40 minuten.
Vanaf inlogscherm totdat de laptop helemaal is opgestart ruim 1 minuut.
Let wel: ik heb de Toshiba A100-635, dus iets lagere klok-snelheid: 1.66 tegen 1.73 voor 683.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ff vraag aan alle die ook een 683 hebben: vind everest bij jullie ook géén gpu temp maar wél 3 cpu temps? (en 1 hd temp uiteraard)

weet geen andere manier om gpu temp op te vragen, maar ken ook niks van atikaarten, ben nvidia gewent (ookal heeft mijn nvidia géén sensor :> )

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 31-01-2007 20:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Niet online
ik krijg ook maar 3 temps te zien op everest, en het vreemde is, standaart zitten ze alledrie rond de 44, maar zodra de videokaart overgeclockt op zn max loopt, schieten ze alledrie naar de 60, waarna de fan harder gaat draaien tot ze rond 48 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Een collega van mij heeft deze laptop. Er is echter iets vreemds aan de hand.
Hij kan geen geluid meer krijgen via de ingebouwde speakers.
Zodra hij zijn headset aansluit heeft hij wel geluid.
Nu kan dat ding terug voor garantie, alleen we weten dus niet of het een software of hardware probleem is. Bij een software probleem worden alle kosten in rekening gebracht.
Herkend iemand deze problemen? Zie ik iets over het hoofd?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Niet online
Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met dit probleem, maar ik zou als eerste proberen de sound drivers opnieuw te installeren voor de zekerheid.
Misschien in de bios per ongeluk de speakers uitgezet?(ik weet niet zeker of die optie in de bios zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

maartùùh schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:50:
[...]

Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met dit probleem, maar ik zou als eerste proberen de sound drivers opnieuw te installeren voor de zekerheid.
Misschien in de bios per ongeluk de speakers uitgezet?(ik weet niet zeker of die optie in de bios zat)
De drivers zijn inmiddels opnieuw geinstalleerd. Dit is echter niet de oplossing.
Tevens ben ik aan het kloten geweest met codec packs en de geluidsinstellingen. Dit bracht helaas geen verbetering.
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dit probleem al vanaf het begin aanwezig was is er gewoon een draadje los. en anders is hij misschien een keertje losgeschoten toen de laptop uit elkaar is gehaald of hoe dan ook... lijkt me sterk dat beide speakers kapot zijn... anders weet ik het ook niet...
maar je weet nu dat het niet software matig is (drivers opnieuw geinstaleerd). alhoewel, er is nog een optie om dat te testen: de backup cd opstarten die toshiba bij de laptop heeft geleverd, maar dan instaleer je windows wel opnieuw erop... kost veel tijd en backups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zow, mijn 2 Gig RAM is bestelt :D

70 euro per latje is toch niet teveel he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Niet online
ik wil ook 2 gig ram, maar das stervesduur

is er trouwens geen manier om de proc op fsb van 666 mhz te laten lopen? dan kun je er pc5300 inzetten, dan wil die wel:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:55:
als dit probleem al vanaf het begin aanwezig was is er gewoon een draadje los. en anders is hij misschien een keertje losgeschoten toen de laptop uit elkaar is gehaald of hoe dan ook... lijkt me sterk dat beide speakers kapot zijn... anders weet ik het ook niet...
maar je weet nu dat het niet software matig is (drivers opnieuw geinstaleerd). alhoewel, er is nog een optie om dat te testen: de backup cd opstarten die toshiba bij de laptop heeft geleverd, maar dan instaleer je windows wel opnieuw erop... kost veel tijd en backups...
Het probleem is dat de laptop volledig opnieuw geinstalleerd is. Daarbij zijn de restore partities ook verwijderd. Hierna heeft het een poos goed gewerkt. Tot opeens de speakertjes het niet meer deden.
Kunnen de speakers uitgezet worden via een functiestoets? oid. ik krijg maar geen reactie uit Fn+ esc. Dit moet volgens mij mute zijn. Daarintegen werkt alles via een headset prima.
Heeft iemand nog een suggestie wat ik nog kan proberen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Niet online
nogal vaag, als je fn+esc indrukt hoort ie ook op je scherm ff zo'n luidsprekertje weer te geven, dus dan zou het toch idd aan de software liggen, heb je toshiba al gebeld? misschien kunnen zij je zo een paar tips geven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

maartùùh schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:00:
[...]

nogal vaag, als je fn+esc indrukt hoort ie ook op je scherm ff zo'n luidsprekertje weer te geven, dus dan zou het toch idd aan de software liggen, heb je toshiba al gebeld? misschien kunnen zij je zo een paar tips geven ofzo?
Heb je speciale drivers nodig voor deze functie? De toshiba site is een ramp wat drivers betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Staat bij geluiden niets op mute?

Die drivers noemen hotkey utility, if I recall correctly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

maartùùh schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:46:
ik wil ook 2 gig ram, maar das stervesduur

is er trouwens geen manier om de proc op fsb van 666 mhz te laten lopen? dan kun je er pc5300 inzetten, dan wil die wel:p
140 voor 2 vind ik nu niet te kop af.

http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Hier zijn ze bijna allemaal duurder, en dat is nog desktop, je verwacht dat desktop goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Snakiej schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:23:
[...]

140 voor 2 vind ik nu niet te kop af.

http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Hier zijn ze bijna allemaal duurder, en dat is nog desktop, je verwacht dat desktop goedkoper is.
Snakiej schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:58:
Zow, mijn 2 Gig RAM is bestelt :D

70 euro per latje is toch niet teveel he :)
m'n 683+2GBmem+pixelgarantie = totaal: +/-1250€.
Wel jammer dat ik voor die 2 512mb modules máár (beide samen) 30 terugkreeg...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je speakers na een "harde reset" het niet meer doen, dan moet je gewoon de garantie raadplegen... dan ligt het echt aan de speakers... tenzij je iets in de bios hebt verandert, maar dat kan volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

1: je kan je geluid niet uitschakelen in de bios
2: hoe geef jij je speakers een harde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ff vraag, als ik een pcmcia geluidskaartje erin doe, werken dan de speakers en koptelefoon niet meer?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Misschien interessant om te weten voor de mensen die Windows Vista willen installeren en de hotkeys e.d. willen blijven gebruiken:

Je moet bij Toshiba Asia een BIOS-update downloaden en uitvoeren, daarna kan je prima de Toshiba Value Added Package (even zoeken voor het specifieke model) installeren, hierin zitten de hotkeys etc. Zonder de BIOS-update wil de installatie niet lukken.

Van die site kun je eventueel andere drivers plukken, ik heb ook daar de Synaptics TouchPad-drivers vandaan.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snakiej schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:03:
1: je kan je geluid niet uitschakelen in de bios
2: hoe geef jij je speakers een harde reset?
oeps ik bedoelde de laptop een 'harde reset' laten doen. dus de recovery cd van tosh gebruiken. windows opnieuw instaleren enzo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Niet online
de vista drivers staan nu op toshiba nl!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb nu 2x 1 Gb in mijn A100-683 zitten van Buffalo ( D2N533B-1BJ ).
Dit komt bij Alternate weg voor € 59,-- per reepje en draait goed.

Ik zie nog geen Vista-drivers voor de ATi X1600 :?

[ Voor 32% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 27-02-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedlens
  • Niet online
gewoon vista catalyst van guru3d.com ofzo?

edit: bedoelde eigenlijk die van ati.com 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Tedlens op 27-02-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:08:
Ik heb nu 2x 1 Gb in mijn A100-683 zitten van Buffalo ( D2N533B-1BJ ).
Dit komt bij Alternate weg voor € 59,-- per reepje en draait goed.
Ik heb ook interesse in het upgraden van mijn werkgeheugen.
Op de Kingston website vind je aparte modules voor de Toshiba (1GB DDR2, 533 MHz -> KTT533D2/1G). Kan je de standaard (KVR533D2S4/1G) ook gewoon gebruiken of moet je die Kingston Toshiba modules hebben?
Pagina: 1 2 3 Laatste