Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderI
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:07
tbenschop2 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 02:15:
Kan iemand mij vertellen hoe ik adresgegeven toe kan voegen aan contacten? Ik kan het nergens vinden. Ook overige gegevens als notities zou ik graag toe willen voegen aan de personen in mijn contactlijst. Kan het überhaupt wel? Zo ja: hoe?

Het zou leuk zijn als ik dan ook in Tomtom met de optie 'navigeer naar --> contacten' naar het juiste adres wordt geleid bij opgave van een contact.

Overigens heb ik een Nokia E51.
Dat kan zeer zeker.
Open contact ->options -> edit -> options -> add detail -> Address (staat bijna helemaal onderaan)
Dit dan eventueel even vertalen naar nederlands, maar dat moet te doen zijn dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Inderdaad! Had niet gezien. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Zou trouwens fijn zijn als je overbodige details uit die (veel te lange) lijst zou kunnen halen... maar ja! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Upquark schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:47:
Zou trouwens fijn zijn als je overbodige details uit die (veel te lange) lijst zou kunnen halen... maar ja! ;)
Dat ze voor jou overbodig zijn... Ik weet niet hoe het bij de E51 zit, maar de N95 geeft bij het bekijken alleen de ingevulde velden weer. En trouwens, waarom gebruik je niet gewoon een desktop-app om die contacten te beheren? De Nokia PC Suite voldoet prima, maar je kunt ook het standaard Windows address book gebruiken. Voor andere OSsen zijn er vast ook mogelijkheden via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Ik heb het ook over de lijst die je krijgt als je een 'detail' wilt toevoegen. Maar je hebt gelijk wat betreft het gemak van een desktopapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Vanmorgen was de batterij van mijn N82 leeg en stond ie uit. Heb hem dus aan de lader gedaan en opgestart. Nu heb ik altijd BestProfiles aanstaan alleen moest ik die dus nu weer opnieuw aanzetten omdat de telefoon uit was geweest.

Is er een truukje of software waarmee dit automatisch kan? Ik weet dat er een soort Autoexec programma is, maar die zal waarschijnlijk niks met BestProfiles kunnen, want die hoeft niet zelf gestart te worden, maar kan via zijn eigen menu via 'activate' als een soort systeemsoftware worden aangezet op de achtergrond.

EDIT: Powerboot geprobeerd en inderdaad, die start BestProfiles wel zodat ik daarna zelf iets sneller activate op 'on' kan zetten en BestProfiles kan sluiten, maar zorgt niet voor een automatische 'activate'.

Powerboot is hier te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door hars73 op 23-07-2008 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Laatst online: 10-02-2021
Hoe kan ik zien welke programma's er draaien op mijn E51? Ik weet dat je door home-knop lang ingedrukt te houden kan zien welke actieve programma's er openstaan, maar er draaien ook programma's op de achtergrond, zoals het programma Handy Profiles, dat automatisch op door mij ingestelde tijdstippen van profiel wisselt. Dit programma is niet zichtbaar als ik de home-knop lang indruk, maar hij werkt wel, ook als ik reboot. Ik denk dus dat het een soort 'service' is, draait niet actief, maar draait wel. Ik zou dit graag ergens willen kunnen zien.

Nu heb ik namerlijk een ander programma geinstalleerd dat ook automatisch moet starten, maar deze doet dat niet. Ik wil wat instellingen proberen te wijzigen in dit programma, in de hoop dat hij dan wél automatisch opstart (iemand ideeen over hoe dit in het algemeen kan? bij Windows kun je je programma gewoon in een mapje Startup stoppen, kan dat ook bij symbian?)
Anyway, ik wil dus graag zien of het programma op de achtergrond draait of niet. Hoe doe ik dat?

LOL, ik zie dat het bericht boven mij van soortgelijke aard is, daar wordt ook gevraagd om een programma automatisch op te laten starten. Dat is toch niet helemaal wat ik bedoel, want ik wil niet meteen in het betrefende programma zitten als ik mijn telefoon aandoe: hij moet stilzwijgend op de achtergrond aanstaan.

[ Voor 20% gewijzigd door tbenschop2 op 25-07-2008 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

hars73 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:55:
Vanmorgen was de batterij van mijn N82 leeg en stond ie uit. Heb hem dus aan de lader gedaan en opgestart. Nu heb ik altijd BestProfiles aanstaan alleen moest ik die dus nu weer opnieuw aanzetten omdat de telefoon uit was geweest.

Is er een truukje of software waarmee dit automatisch kan? Ik weet dat er een soort Autoexec programma is, maar die zal waarschijnlijk niks met BestProfiles kunnen, want die hoeft niet zelf gestart te worden, maar kan via zijn eigen menu via 'activate' als een soort systeemsoftware worden aangezet op de achtergrond.

EDIT: Powerboot geprobeerd en inderdaad, die start BestProfiles wel zodat ik daarna zelf iets sneller activate op 'on' kan zetten en BestProfiles kan sluiten, maar zorgt niet voor een automatische 'activate'.

Powerboot is hier te vinden.
BestProfiles start bij mij gewoon automatisch op bij het opnieuw opstarten van mijn telefoon. Vreemd dat ie dat bij jou niet doet.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

roma0803 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:09:
[...]

BestProfiles start bij mij gewoon automatisch op bij het opnieuw opstarten van mijn telefoon. Vreemd dat ie dat bij jou niet doet.
Gister nog een keer geprobeerd en nope, BestProfiles blijft gewoon uit als ik de telefoon uit doe en weer aan doe (heb trouwens versie 1.01). Hoe heb jij BestProfiles draaien dan? Neem aan gewoon via het menu 'options' en dan 'turn on'?

Daarnaast had ik gister een stopwatch nodig en wat denk je? Op mijn N82 zit helemaal geen stopwatch 8)7 Iemand nog tips welk programmaatje daarvoor te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

hars73 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:11:
[...]

Gister nog een keer geprobeerd en nope, BestProfiles blijft gewoon uit als ik de telefoon uit doe en weer aan doe (heb trouwens versie 1.01). Hoe heb jij BestProfiles draaien dan? Neem aan gewoon via het menu 'options' en dan 'turn on'?

[...]
Probeer 'm es opnieuw te installeren, gewoon over de bestaande installatie heen. Het is me opgevallen dat het soms voorkomt dat programma's niet meer automatisch starten, wanneer je een willekeurig programma hebt gedeïnstalleerd. Net alsof ie de autostart lijst leeg maakt. Opnieuw iinstalleren verhelpt dat. Bij mij start Best Profiles gewoon op na een herstart van de foon.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Hi, heeft iemand ervaringen met de Vbag emulator?
Hier een linkje naar een E71 met dit progje.

http://youtube.com/watch?v=NFU-7gtDrEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

roma0803 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:56:
[...]

Probeer 'm es opnieuw te installeren, gewoon over de bestaande installatie heen. Het is me opgevallen dat het soms voorkomt dat programma's niet meer automatisch starten, wanneer je een willekeurig programma hebt gedeïnstalleerd. Net alsof ie de autostart lijst leeg maakt. Opnieuw iinstalleren verhelpt dat. Bij mij start Best Profiles gewoon op na een herstart van de foon.
En ja hoor.. dat werkte!! Heb hem eerst gedeinstalleerd (voor de zekerheid) en toen opnieuw geinstalleerd. En nu staat ie ook standaard aan als mijn N82 uit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is er eigenlijk zoiets als mobile mouse van psiloc (telefooon gebruiken als muis/bluetoothmuisemulator)voor S60.3?

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 01-08-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 14:26
Weet er iemand hoe je op je telefoon geïnstalleerde programma's weer op je PC krijgt als SIS/SISX? Als het goed is staan de sis-bestanden toch nog ergens in een mapje in de sys of private folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
na enig zoeken op wat freeware site's ( ook shareware site's ) kan ik maar net niet vinden wat ik zoek. Ik zou graag een dictaphone willen hebben voor mijn Nokia E65. De standaard dictaphone kan "maar" 1 minuut opnemen, dat is een beetje te kort voor mij. Zelf zat ik meer te denken aan een uur ofzo, ik heb een 2GB microSDtje erin zitten waarvan misschien een paar 100MB in gebruik is dus dat zal het probleem niet zijn.
Als iemand iets weet ...

Edit; ondertussen heb ik toch nog een shareware versie van Total Recorder & Dictaphone gevonden. Een freeware versie soortgelijk als deze zou helemaal mooi zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door erikafoort op 03-08-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
jurriaandvm schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:39:
Weet er iemand hoe je op je telefoon geïnstalleerde programma's weer op je PC krijgt als SIS/SISX? Als het goed is staan de sis-bestanden toch nog ergens in een mapje in de sys of private folder?
Als het goed is wel, maar het is dus niet zo. (zou idd wel handig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:02
begintmeta schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 01:12:
Is er eigenlijk zoiets als mobile mouse van psiloc (telefooon gebruiken als muis/bluetoothmuisemulator)voor S60.3?
Jup, ff op google zoeken naar AccFace, werkt zelfs veel beter.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Goed, ik doe iets niet helemaal jofel geloof ik.

Met veel plezier gisteren en vandaag Quake en GLquake zitten spelen op m'n N95.
Good old times.. ;-) Was 16 in 96' toen ik t' voor t eerst speelde, en natuurlijk vooral multiplayer.

Quakeworld voor symbian dus ook gedownload en geinstalleerd. Maar als ik probeer te connecten dan heeft hij volgens mij geen internet verbinding, en geeft hij na een minuutje 'bad server adress' (zie screenie)

Afbeeldingslocatie: http://www.defocus.nl/temp/qwconnect.jpg

Toch zie ik niemand op t internet (diverse fora e.d.) die connectieproblemen ondervind. Sterker nog, ik zie niemand die het connecten beschrijft (krijg je een pop up, moet je alt-tabben?).

Ik connect via 3G/HDSPA (t-mobile), ook andere mensen via internet doen dit.

Iemand een idee? Heb al diverse dingen geprobeerd :

- Connection in settings op "when available" geprobeerd ipv "when needed" (geen verschil)
- Is de enige accesspoint
- Geprobeerd met Opera in de achtergrond die browsed, dan terug alt-tabben naar QW
- Geprobeerd met en zonder poortnummer (quake.xs4all.nl:27501 of 27500 bijv.)

Ik heb 1 keer het IP van xs4all in beeld gezien, maar toen ging er iets fout (ik zat te alt-tabben). Nooit meer gelukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270064

Hallo,

Sinds een paar weken heb ik problemen met Windows Live Messenger.

Ik heb een Nokia N73 met firmware versie 4.0812.4.2.1.

Ik had de laatste versie van WLM (1.0.900), maar de gehele contactpersonenlijst werd niet geladen.

Vervolgens heb ik versie 1.0.6141 geïnstalleerd en nu is de contactpersonenlijst wel weer terug, maar de foto's van de contacten worden niet getoond (zelfs mijn eigen foto wordt niet getoond).

Iemand suggesties wat ik zou kunnen doen om de foto's van m'n contacten weer terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
majic schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:18:
Goed, ik doe iets niet helemaal jofel geloof ik.

Met veel plezier gisteren en vandaag Quake en GLquake zitten spelen op m'n N95.
Good old times.. ;-) Was 16 in 96' toen ik t' voor t eerst speelde, en natuurlijk vooral multiplayer.

Quakeworld voor symbian dus ook gedownload en geinstalleerd. Maar als ik probeer te connecten dan heeft hij volgens mij geen internet verbinding, en geeft hij na een minuutje 'bad server adress' (zie screenie)

[afbeelding]

Toch zie ik niemand op t internet (diverse fora e.d.) die connectieproblemen ondervind. Sterker nog, ik zie niemand die het connecten beschrijft (krijg je een pop up, moet je alt-tabben?).

Ik connect via 3G/HDSPA (t-mobile), ook andere mensen via internet doen dit.

Iemand een idee? Heb al diverse dingen geprobeerd :

- Connection in settings op "when available" geprobeerd ipv "when needed" (geen verschil)
- Is de enige accesspoint
- Geprobeerd met Opera in de achtergrond die browsed, dan terug alt-tabben naar QW
- Geprobeerd met en zonder poortnummer (quake.xs4all.nl:27501 of 27500 bijv.)

Ik heb 1 keer het IP van xs4all in beeld gezien, maar toen ging er iets fout (ik zat te alt-tabben). Nooit meer gelukt :(
De applicatie niet perongeluk de internet rechten ontnomen?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
BastiaanN schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:24:
[...]

De applicatie niet perongeluk de internet rechten ontnomen?
Dat zou best kunnen, ik heb het iig niet bewust gedaan :'( .
Ik heb net op internet een referentie kunnen vinden hoe het connecten zou MOETEN verlopen.

Gewoon net als met alle andere applicaties met de 'popup' die vraagt welke accesspoint je wil gebruiken. Die popup krijg ik dus niet...maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij wel 'in de achtergrond' de popup geeft. Tenslotte is het me 1x half gelukt, heb toen random op wat knopjes gedrukt omdat Quake hing (probeert te connecten, lukt niet = hang tot hij uit timed).

Waar zet ik die rechten? en kan ik een specifieke accesspoint standaard toekennen aan een applicatie ? heb al zitten zoeken maar zonder succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Barfman schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 22:14:
[...]

Jup, ff op google zoeken naar AccFace, werkt zelfs veel beter.
Helaas werkt dat alleen met een op de PC te installeren programma (of heb ik dat verkeerd begrepen). Ik zoek eigenlijk iets waarmee ik gewoon een bluetoothmuis kan emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 17:53
... 9 mnd later....

Heeft iemand het al eens geprobeerd om een 4 of 8 gig miniSD kaartje op een E70 of N80 te zetten ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183377

majic schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:34:
[...]

Dat zou best kunnen, ik heb het iig niet bewust gedaan :'( .
Ik heb net op internet een referentie kunnen vinden hoe het connecten zou MOETEN verlopen.

Gewoon net als met alle andere applicaties met de 'popup' die vraagt welke accesspoint je wil gebruiken. Die popup krijg ik dus niet...maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij wel 'in de achtergrond' de popup geeft. Tenslotte is het me 1x half gelukt, heb toen random op wat knopjes gedrukt omdat Quake hing (probeert te connecten, lukt niet = hang tot hij uit timed).

Waar zet ik die rechten? en kan ik een specifieke accesspoint standaard toekennen aan een applicatie ? heb al zitten zoeken maar zonder succes..
Misschien slikt Quake geen server DNS adressen maar alleen een rechtstreeks IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36

SkyStreaker

Move on up!

is inmiddels Flash Lite 3.x ook beschikbaar voor op bijv. mijn nokia N81? Kan ik eindelijks eens gaan streamen in flash.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 16:34
Na een aardig deel van het topic te hebben doorgespit vraag ik me toch een beetje het volgende af ...

Hoe kan ik in godsnaam een freeware progje signen!?

Even als voorbeeld nemend:
http://www.drjukka.com/ProfScheduler.html

op mijn werk krijg ik de melding "file size to large" (maar ik vertrouw die firewall niet helemaal, dus probeer het thuis nog eens) en thuis krijg ik "FAILURE: Network communication failure. Please try again." (nu al een dag of 2) ...

Beetje vreemd natuurlijk.
En dan ga je hier lezen, en dan blijkt dit de enige oplossing te zijn voor het signen van mijn gratis programmatje!?

Of zie ik dingen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zilverdael80 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:45:
Na een aardig deel van het topic te hebben doorgespit vraag ik me toch een beetje het volgende af ...

Hoe kan ik in godsnaam een freeware progje signen!?

Even als voorbeeld nemend:
http://www.drjukka.com/ProfScheduler.html

...

Of zie ik dingen over het hoofd?
Nee, dat is inderdaad de enige officiele manier. Symbian heeft de touwtjes van jouw mobiel in handen, niet jij. Naaistreek he? Mijn tip: kijk bij de aanschaf van je volgende mobiel of je ook niet met dit soort DRM-drek te maken krijgt; de iPhone valt dan al onmiddellijk af.

Er zijn wel oplossingen onhandige workarounds: met drakkarious signer kun je elke app op je mobiel zelf signen. Of je kunt je mobiel hacken zodat je niet meer hoeft te signen.

Maar, in geval van Profile Scheduler kun je je denk ik de moeite besparen: het werkt helaas niet op mijn N95. Die fake SMS sender van Dr. Jukka dan weer wel.

Anoniem: 129319

De E65 mag ook in de begin post. Iets verder staat:

:? Is er al navigatie voor de Symbian S60 3rd Edition?
Ja, die is er nu. :) Route 66 kan je al op de site van route66.nl vinden en kopen.

TomTom 6 werkt anders ook perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139496

Sygic McGuider is er ook, doet ook prima z'n werk in de auto. Als je loopt is ie wat minder.

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 22:36

Brantje

De post is daar >>

Fuzzillogic schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:10:
[...]

Nee, dat is inderdaad de enige officiele manier. Symbian heeft de touwtjes van jouw mobiel in handen, niet jij. Naaistreek he? Mijn tip: kijk bij de aanschaf van je volgende mobiel of je ook niet met dit soort DRM-drek te maken krijgt; de iPhone valt dan al onmiddellijk af.

Er zijn wel oplossingen onhandige workarounds: met drakkarious signer kun je elke app op je mobiel zelf signen. Of je kunt je mobiel hacken zodat je niet meer hoeft te signen.

Maar, in geval van Profile Scheduler kun je je denk ik de moeite besparen: het werkt helaas niet op mijn N95. Die fake SMS sender van Dr. Jukka dan weer wel.
2 Vragen.
Die fake SMS sender, wat is dat voor app?
En over die "workarounds" is het toegestaan om daar over hier te praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:58
Sinds kort maak ik gebruik van de ingebouwde SIP-ondersteuning. Geweldig. Nu vraag ik me alleen af hoe ik gebruik kan maken van diezelfde SIP-provider om m'n sms'jes goedkoop te versturen. Het enige wat ik kan vinden is de mogelijkheid dat via de browser te doen. Het wordt dan een lange url met vijf parameters, maar het werkt wel. Dan zou je toch zeggen dat het ook makkelijk via een stukje software zou moeten kunnen. Iemand een idee?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Z-Dragon schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:59:
Sinds kort maak ik gebruik van de ingebouwde SIP-ondersteuning. Geweldig. Nu vraag ik me alleen af hoe ik gebruik kan maken van diezelfde SIP-provider om m'n sms'jes goedkoop te versturen. Het enige wat ik kan vinden is de mogelijkheid dat via de browser te doen. Het wordt dan een lange url met vijf parameters, maar het werkt wel. Dan zou je toch zeggen dat het ook makkelijk via een stukje software zou moeten kunnen. Iemand een idee?
Ik meen ooit eens wat J2ME-appjes daarvoor gezien te hebben. Maar die zijn natuurlijk weer provider-afhankelijk. Maar als het dan toch zo eenvoudig is, en je bent zelf handig, dan zou je eens kunnen kijken of je niet zelf iets kunt beunen met de WRT-library of Widsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:58
Op dit moment heb ik het opgelost met een bookmark naar m'n zelfgemaakte html-pagina. Het werkt perfect, sms'je zo verstuurd (al m'n persoonlijke gegevens ingebakken). Toch zou een echt programmaatje het nog mooier maken, dus wie nog suggesties heeft...

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:08
Brantje schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:54:
[...]

2 Vragen.
Die fake SMS sender, wat is dat voor app?
Fake Messages.
Lets you enter a message and a sender, which arrives on your phone at the time you specify. A great idea if you need to fabricate an excuse to escape from a boring meeting: just tell Fake Messages to send you a fake emergency message that appears to come from your girlfriend, boss, or pet rattlesnake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Brantje schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:54:
[...]
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:08
Is het gebruik van WLM nou gratis of niet? Op de Nokia site staat dat het na 30 dagen niet gratis is, maar op andere sites(niet illegale) staat er gewoon freeware bij.. Krijg je wel bericht als ze vragen of je abonnee wil worden? Of gaat dit automatisch(als je eenmaal de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
barzi schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:35:
Is het gebruik van WLM nou gratis of niet? Op de Nokia site staat dat het na 30 dagen niet gratis is, maar op andere sites(niet illegale) staat er gewoon freeware bij.. Krijg je wel bericht als ze vragen of je abonnee wil worden? Of gaat dit automatisch(als je eenmaal de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd)?
Daar krijg je bericht van. Zodra je verbinding wil maken, vraagt ie of je wil betalen (wanneer de 30 dagen voorbij zijn dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 20:04
Loenhoet schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:57:
[...]

ff voor de duidelijkheid, je bedoelt waarschijnlijk mijn eigen post, maar die settings werken niet meer op de TU Delft :'(

Loenhoet in "Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic"

EDIT: Ik neem aan dat je reactie slaat op mn WLAN-probleempje
Heb jij ondertussen een configuratie die wel werkt? Ik heb zelf met mijn telefoon zitten proberen op de TU maar hij herkent het eduroam netwerk als een WEP netwerk, en niet als 802.1x netwerk. Dynamische WEP key zoals er volgens mij gebruikt wordt lijkt niet mogelijk :S?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Is er ook een programma die de sms'jes als een soort van chat history laat zien?
Zoiets als Iphone. Ik heb de nokia N95 8GB.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35
Brantje schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:13:
Is er ook een programma die de sms'jes als een soort van chat history laat zien?
Zoiets als Iphone. Ik heb de nokia N95 8GB.
Nokia conversation

Strava

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Heb het net geïnstaleerd.
Hij staat onder toepassingen, maar als ik hem probeer te starten gebeurd er niets. Heb de download voor feature pack 1.

• Prulleman
ken het zelf niet maar kijk eens bij je contacts, misschien dat daar iets bij is gekomen:
After installation, the application will appear in your device as an application shortcut, and as a new tab in your Contacts application.

Strava

• roma0803

roma0803

Lost

Vergeet niet dat Nokia Internet Services Support Package 1 v1.05 ook geinstalleerd moet worden om de additionele functionaliteit te ondersteunen. Te vinden op dezelfde pagina.

[ Voor 9% gewijzigd door roma0803 op 28-08-2008 16:09 ]

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
boaty schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:47:
[...]

Heb jij ondertussen een configuratie die wel werkt? Ik heb zelf met mijn telefoon zitten proberen op de TU maar hij herkent het eduroam netwerk als een WEP netwerk, en niet als 802.1x netwerk. Dynamische WEP key zoals er volgens mij gebruikt wordt lijkt niet mogelijk :S?
Ik heb ook tevergeefs zitten proberen met verschillende instellingen (WPA, 802.1X), verschillende certificaten, maar ik ben er ook nog steeds niet aan uit. Heb de hoop eigenlijk maar opgegeven.

Dat van WEP heb ik ook ondervonden, dus volgens mij is het nog steeds niet mogelijk. Vroeger kon je nog via de weblogin naar binnen, maar dit is tegenwoordig alleen voor gastacounts :|. Jammer, maar misschien dat iemand anders nog mogelijkheden ziet.

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Ik heb Nokia Conversation geinstaleerd.
Echter, als ik hem via toepassingen probeer te starten krijg ik de volgende fout:
Standby:
Functie wordt niet ondersteund.

Waar dit aan liggen.
Als ik hem via contactpersonen open, doet hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heeft iemand toevallig een ip subnet calculator gespot (liefts freeware)?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:17:
Heeft iemand toevallig een ip subnet calculator gespot (liefts freeware)?
Google rules:
http://my-symbian.com/uiq...ons.php?fldAuto=172&faq=6
(NB: zelf niet getest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192669

Weet iemand of er een QuickGPS applicatie bestaat voor Symbian S60 V3? Op mijn HTC P3300 met WM5 gebruikte ik deze applicatie vaak om via internet de stand van de satelietten te downloaden en dan kon de GPS chip sneller een fix krijgen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 192669 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:27:
Weet iemand of er een QuickGPS applicatie bestaat voor Symbian S60 V3? Op mijn HTC P3300 met WM5 gebruikte ik deze applicatie vaak om via internet de stand van de satelietten te downloaden en dan kon de GPS chip sneller een fix krijgen. Ben benieuwd.
Heeft je mobiel geen AGPS-optie? Klinkt als basically hetzelfde als wat QuickGPS doet, maar dan automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 10:16
Voor de mensen die nog problemen hebben om op het draadloze netwerk bij de TU te komen, deze instellingen werken bij mij nog steeds.
Loenhoet schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:58:
> Connection name: verzin maar wat hierzo
> Data bearer: Wireless Lan
> WLAN netw. name: eduroam (zo heet het iig bij ons op de TU)
> Network status: Public
> WLAN netw. mode: Infrastructure
> WLAN security mode: X
> WLAN security settings
>> WPA mode: EAP
>> EAP plug-in settings
>>> EAP-PEAP enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>>> Options -> Configure
>>> User certificate: (not defined)
>>> CA certificate: SURFNET-PCA-Root-CA …
>>> User name in use: User-configured
>>> User name: NetID (zonder @tudelft oid)
>>> Realm in use: User-configured
>>> Realm: tudelft.nl
>>> Allow PEAPv0: Yes
>>> Allow PEAPv1: No
>>> Allow PEAPv2: No
>> Ga nu een tabblad naar rechts, naar EAP
>> EAP-MSCHAPv2 enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>> Options -> Configure
>>> User name: NetID@tudelft.nl
>>> Promt password: No
>>> Password: je NetID-wachtwoord (net als op BlackBoard)

Het certificaat is te vinden op (oa) onderstaande link:
http://ca.surfnet.nl:4470/SURFnet-PCA-Root-CA.der
Deze kan je op je SD-kaartje zetten en dan gewoon installeren. Bij mij vroeg hij als wat ik het certificaat wilde installeren, ik heb gewoon alletwee de keuzes aangeklikt (weet ff niet meer wat ze waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuzzillogic schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:39:
[...]

Heeft je mobiel geen AGPS-optie? Klinkt als basically hetzelfde als wat QuickGPS doet, maar dan automatisch.
Het is voor mijn moeder, zij heeft een nokia n95. Daar moet dat opzitten, alleen QuickGPS doet het niet automatisch. A-GPS maakt gebruik van dataverkeer en ze heeft geen databundel. Weet niet of dit automatisch aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Anoniem: 192669 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:21:
[...]

Het is voor mijn moeder, zij heeft een nokia n95. Daar moet dat opzitten, alleen QuickGPS doet het niet automatisch. A-GPS maakt gebruik van dataverkeer en ze heeft geen databundel. Weet niet of dit automatisch aanstaat...
je zegt zelf hier dat je WM app dit ook via internet doet, dus bij dit soort apps heb je altijd dataverkeer....

dus als je geen extra dataverkeer wilt, wat zoek je dan precies?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
Rudolph schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:03:
Voor de mensen die nog problemen hebben om op het draadloze netwerk bij de TU te komen, deze instellingen werken bij mij nog steeds.

[...]
Meen je dat nou serieus, ik was er toch duidelijk van overtuigd dat dit niet meer werkte. Ga het morgen eerst eens uitproberen. 8)7

Edit: Het werkte vandag toch wel, bedankt voor de info :D

[ Voor 7% gewijzigd door Loenhoet op 03-09-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Rudolph schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:03:

[...]
Welke security mode gebruik je dan? Want bij mij is dus het probleem dat als ik hem met 802.1x configureer zegt hij gewoon dat ik voor het geconfigureerde eduroam 0 verbindingspunten heb en voor eduroam met WEP encryptie een aantal. En met WEP encryptie kun je dus alleen een statische sleutel instellen terwijl je dus een dynamische met 802.1x in wilt stellen. Tja ik weet dat het onduidelijk klinkt maar kan het niet duidelijker uitleggen. 8)7

Edit:
Wat heb jij bij "Toeganspunt gebruiken" staan?
"Automatisch" of "Na bevestiging"?

[ Voor 16% gewijzigd door boaty op 02-09-2008 19:57 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolph
boaty schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:54:
[...]

Welke security mode gebruik je dan? Want bij mij is dus het probleem dat als ik hem met 802.1x configureer zegt hij gewoon dat ik voor het geconfigureerde eduroam 0 verbindingspunten heb en voor eduroam met WEP encryptie een aantal. En met WEP encryptie kun je dus alleen een statische sleutel instellen terwijl je dus een dynamische met 802.1x in wilt stellen. Tja ik weet dat het onduidelijk klinkt maar kan het niet duidelijker uitleggen. 8)7

Edit:
Wat heb jij bij "Toeganspunt gebruiken" staan?
"Automatisch" of "Na bevestiging"?
Hopelijk begrijp ik wat je bedoelt,
Als je in je lijst met toegangspunten nog eduroam hebt staan met WEP encryptie moet je die weg gooien en zorgen dat je maat 1 toeganspunt hebt met eduroam. Ik heb dit thuis ingesteld volgens deze handleiding en later netwerken gezocht. Daarna werd eduroam gevonden als bekend netwerk en kon ik gewoon verbinding maken.

Wat je verder bedoelt met "Toeganspunt gebruiken", als je aan geeft waar ik dat kan vinden wil ik best voor je kijken hoe ik het heb staan. Nu heb ik hier geen idee van, komt mischien ook omdat ik de menu's in het engels heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Rudolph schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:54:
[...]

Hopelijk begrijp ik wat je bedoelt,
Als je in je lijst met toegangspunten nog eduroam hebt staan met WEP encryptie moet je die weg gooien en zorgen dat je maat 1 toeganspunt hebt met eduroam. Ik heb dit thuis ingesteld volgens deze handleiding en later netwerken gezocht. Daarna werd eduroam gevonden als bekend netwerk en kon ik gewoon verbinding maken.

Wat je verder bedoelt met "Toeganspunt gebruiken", als je aan geeft waar ik dat kan vinden wil ik best voor je kijken hoe ik het heb staan. Nu heb ik hier geen idee van, komt mischien ook omdat ik de menu's in het engels heb staan.
Ik denk dat dat het probleem is. Ik heb bij mijn lijst met netwerkpunten maar 1 eudroam staan, maar zodra ik op de TU wil connecten herkent hij mijn geconfigureerde netwerk niet als een bruikbaar netwerk voor het TU netwerk zeg maar. Bij WLAN wizard geeft de telefoon dan twee eduroam netwerken weer: een netwerk dat ik geconfigureerd heb die als ik de details bekijk 0 acces points heeft en een eduroam netwerk dat een aantal access points heeft maar waarbij het netwerk herkent als een netwerk met WEP encryptie. Als ik die aanklik geeft hij aan dat ik een WEP sleutel op moet geven en als ik mijn geconfigureerde netwerk aanklik geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken, wat wel logisch is als hij zelf zegt dat hij geen access points heeft voor deze configuratie.

In het Engels is de functie die ik bedoel dus "Use access point", deze is te vinden onder Menu->tools->Settings->Connection->Destinations->Internet->eduroam en dan de onderste functie. Ook vraag ik me nog af of jij voor WLAN security mode 802.1x gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Helaas inderdaad. Heeft iemand nog een goede andere optie? Ik vind het aanbod goede S60 3rd software (freeware) trouwens best tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 06:03
Bor de Wollef schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:03:
[...]

Helaas inderdaad. Heeft iemand nog een goede andere optie? Ik vind het aanbod goede S60 3rd software (freeware) trouwens best tegenvallen.
Valt inderdaad best tegen, helemaal als je ooit eerder bent begonnen met plamOS :), Windows mobile hebben al minder freeware maar nog wel wat spul. Maar symbian is in dat opzicht bedroevend.

Gelukkig kan op bijna elke symbian ook java software gedraaid worden, en dat is er dan wel weer in overvloed.... nu de kwaliteit nog. :)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:27:
[...]

je zegt zelf hier dat je WM app dit ook via internet doet, dus bij dit soort apps heb je altijd dataverkeer....

dus als je geen extra dataverkeer wilt, wat zoek je dan precies?
Via QGPS gebruikte ik met WM altijd dmv wifi, plus QGPS download één keer de stand van de satelietten. Die zijn dan 3 dagen 'houdbaar' en vervolgens kun je zelf aangeven wanneer je weer een nieuw bestandje wil downloaden met de stand. Dit zoek ik eigenlijk, maar weet niet of dit er ook is voor Symbian. Ik dacht namelijk dat A-GPS ALTIJD verbinding maakt om sneller satelietten te vinden. Dit is dus niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolph
boaty schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:25:
[...]

Ik denk dat dat het probleem is. Ik heb bij mijn lijst met netwerkpunten maar 1 eudroam staan, maar zodra ik op de TU wil connecten herkent hij mijn geconfigureerde netwerk niet als een bruikbaar netwerk voor het TU netwerk zeg maar. Bij WLAN wizard geeft de telefoon dan twee eduroam netwerken weer: een netwerk dat ik geconfigureerd heb die als ik de details bekijk 0 acces points heeft en een eduroam netwerk dat een aantal access points heeft maar waarbij het netwerk herkent als een netwerk met WEP encryptie. Als ik die aanklik geeft hij aan dat ik een WEP sleutel op moet geven en als ik mijn geconfigureerde netwerk aanklik geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken, wat wel logisch is als hij zelf zegt dat hij geen access points heeft voor deze configuratie.

In het Engels is de functie die ik bedoel dus "Use access point", deze is te vinden onder Menu->tools->Settings->Connection->Destinations->Internet->eduroam en dan de onderste functie. Ook vraag ik me nog af of jij voor WLAN security mode 802.1x gebruik.
Heb je het tot nog toe op de zelfde plek geprobeerd, zo jaa waar. Het zou me namelijk niet verbazen als er ergens een probleem is. Ik heb tot nog toe op de faculteit 3ME geen problemen gehad en vanuit mijn flat kan ik nog net op het netwerk van het sportcentrum komen.

Verder neem ik aan dat je het certificaat voor wlan geinstaleerd hebt. Anders zou ik het ook niet weten, mischien een raar software probleem met jouw telefoon. Ik heb een E51 en ik kan ook "Use access point" niet vinden op de door jouw opgegeven plek, vanaf Destinations staat het niet meer in mijn menu.

Wel gebruik in voor eduroam security mode 802.1x

Kan je aan geven om welke telefoon het gaat en of je de laatste software versie je hebt en of dat de laatste is. Mischien dat er dan mensen met die telefoon ervaring hebben met eduroam

• boaty
Ik zit dus ook op 3ME, ik heb de Nokia N78 met de laatste softwareversie 12.046. Dit is wel een erg nieuwe telefoon dus ik vraag me af of er meer Tweakers op de TU rondlopen met deze telefoon. Kunnen we elkaar niet eens even ontmoeten kunnen we onze instellingen vergelijken :P. Ik heb ook het beveiligingscertificaat geinstalleerd zover ik weet.

Anoniem: 77932

Ik zit op EWI, maar bij mij werkt het op mijn E90 met laatste firmware ook niet hoor.

Het heeft ooit eens 3s gewerkt, waarna die er gelijk weer mee stopte.
Meestal loopt heel de connection-manager gewoon helemaal vast.

Daarom gebruik ik meestal maar gewoon mijn laptop, ubuntu werkt wel perfect. En mocht ik op mijn telefoon wat dingen willen doen op internet, dan gebruik ik wel Orange World.

• Loenhoet
boaty schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:35:
Ik zit dus ook op 3ME, ik heb de Nokia N78 met de laatste softwareversie 12.046. Dit is wel een erg nieuwe telefoon dus ik vraag me af of er meer Tweakers op de TU rondlopen met deze telefoon. Kunnen we elkaar niet eens even ontmoeten kunnen we onze instellingen vergelijken :P. Ik heb ook het beveiligingscertificaat geinstalleerd zover ik weet.
Anoniem: 77932 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:43:
Ik zit op EWI, maar bij mij werkt het op mijn E90 met laatste firmware ook niet hoor.

Het heeft ooit eens 3s gewerkt, waarna die er gelijk weer mee stopte.
Meestal loopt heel de connection-manager gewoon helemaal vast.

Daarom gebruik ik meestal maar gewoon mijn laptop, ubuntu werkt wel perfect. En mocht ik op mijn telefoon wat dingen willen doen op internet, dan gebruik ik wel Orange World.
Ik zelf zit ook op 3mE, maar de genoemde instellingen werken bij mij (weer) prima. Ik kan nu weer lekker mn mail checken ed. Misschien dat specifieke instellingen per faculteit weer anders zijn. Laat maar horen wanneer en waar de meeting zal zijn :D ...

• boaty
Ik ben morgen de hele dag op de TU, studeer Maritiem, zit in de pauze in de Maritieme gang. Stuur mij voor verder eventueel overleg hierover maar een DM want dit gaat erg offtopic.

Edit:

Het werkt bij mij nu ook :D.

offtopic:
@ hieronder
Lol

[ Voor 18% gewijzigd door boaty op 05-09-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolph
boaty schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:53:
Ik ben morgen de hele dag op de TU, studeer Maritiem, zit in de pauze in de Maritieme gang. Stuur mij voor verder eventueel overleg hierover maar een DM want dit gaat erg offtopic.

Edit:

Mooi dat het bij jouw nu ook werkt, nog enig idee waar het probleem zat?

[offtopic] Altijd leuk om een mede maritieme student te helpen. Zit vandaag ook weer in de maritieme gang.[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Iemand enig idee hoe je een beschermd toegangspunt, zoals die door Psiloc Connect word aangemaakt, kunt verwijderen?

Trail van Psiloc Connect geinstalleerd en weer verwijderd en weg is ie :)

[ Voor 26% gewijzigd door pjlgt op 07-09-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 12:02
]hars73 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:37:
[...]
Tevens wordt via Best KeyLocker geregeld dat bij aansluiten van een charger, de keylock eraf gaat...
Kan iemand mij vertellen hoe je via Best Keylocker de telefoon kan unlocken (keylock eraf) wanneer ik een charger aansluit?

Ik heb overigens een Nokia N82

[ Voor 22% gewijzigd door tijs67 op 06-09-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 13:41
Ik gebruikte op mijn N73 BestProfiles (op gezette tijden en andere triggers overschakelen van profielen), waar ik voor betaald heb. Ik heb nu een E71, en kan BestProfuiles niet zomaar overzetten, ivm imeicodes ed
Weet iemand of er inmiddels een goede gratis variant is van BestProfiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
A_A_R schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:37:
Ik gebruikte op mijn N73 BestProfiles (op gezette tijden en andere triggers overschakelen van profielen), waar ik voor betaald heb. Ik heb nu een E71, en kan BestProfuiles niet zomaar overzetten, ivm imeicodes ed
Weet iemand of er inmiddels een goede gratis variant is van BestProfiles?
Mail de maker ervan. Je hebt een licentie gekocht, en die zou je toch gewoon moeten kunnen meenemen naar je nieuwe mobiel. De onzin die je als betalende klant moet doorstaan wordt steeds erger tegenwoordig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 13:41
Fuzzillogic schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:07:
[...]

Mail de maker ervan. Je hebt een licentie gekocht, en die zou je toch gewoon moeten kunnen meenemen naar je nieuwe mobiel. De onzin die je als betalende klant moet doorstaan wordt steeds erger tegenwoordig :/
Thx. Ik heb ff rondgesnuffeld in m'n mailbox en gekeken op de site waar hij nog steeds te koop is. Ze bieden een 50% discount bij overstappen op een nieuwe telefoon, waardoor ik nu voor 6 euro een nieuwe licentie heb. Dat maar gedaan dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
A_A_R schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:43:
[...]

Thx. Ik heb ff rondgesnuffeld in m'n mailbox en gekeken op de site waar hij nog steeds te koop is. Ze bieden een 50% discount bij overstappen op een nieuwe telefoon, waardoor ik nu voor 6 euro een nieuwe licentie heb. Dat maar gedaan dus :)
€6 is het geld niet, maar ik vind het wel jammer dat ze niet een soepel beleid hebben. Sterker nog: ik vraag me af of je volgens de Nederlandse wet niet gewoon in je recht staat als je een gekraakte versie zou gebruiken in zo'n geval. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
In het N95-topic kwam het programma GDesk ter sprake. Sinds kort ook voor S60 geschikt. Kortweg gezegd kun je met GDesk je eigen standby-scherm inrichten, met shortcuts naar programma's, klok, agenda, notities etc. En het is gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

tijs67 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:04:
[...]

Kan iemand mij vertellen hoe je via Best Keylocker de telefoon kan unlocken (keylock eraf) wanneer ik een charger aansluit?

Ik heb overigens een Nokia N82
Volgens mij werkt dat niet. Ik heb het ook al geprobeerd en zonder succes. Volgens mij kun je alleen maar automatisch locken, maar niet unlocken. Mocht iemand toch een methode weten (al is het met een ander programma), dan hoor ik dat uiteraard graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Klopt. Je kunt allerlei dingen automatiseren (bijvoorbeeld met Best Profiles: BT aan/uit, profielen, backlight, etc) maar niet UNlocken.

• IronFist
  • Laatst online: 18-05 20:20
boaty schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:53:

Edit:

offtopic:
@ hieronder
Lol
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik kan ook alleen inloggen met een WEP op eduroam, hoe kom ik er met WPA? Heb alle instellingen overgenomen, maar krijg steeds WEP sleutel invoeren..

• boaty
En als je gewoon probeert te browsen via wifi? Je weet zeker dat al je instellingen goed staan, want ik weet dat ik er toch nog een paar gewijzigd had die toch niet bleken te kloppen. Vraag me alleen niet welke precies dat ben ik vergeten 8)7 .

[ Voor 69% gewijzigd door boaty op 10-09-2008 21:35 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Sinds kort ben ik een trotse bezitter van een E71, uiteraard met S60 3rd edition, leuk toestel met een solide OS, maar sommige dingen stoten me toch nog wat, zoasl bv het hele wifi gedoe.
  • Ook al zet ik wifi scanning af, als ik thuis kom maakt ie automagisch verbinding, heel leuk, maar hoe zet ik nu Wifi echt af dat het minder stroom zuipt? Al heel wat gezocht, maar het enige wat ik ken is het wifi scannen afzetten, maar dat helpt niet want hij heeft nu zonet weer connectie gemaakt met mijn AP.
  • Klopt het ook dat je echt je mail maar per access point kan instellen ? Ik dacht dat het leuk was geweest als bv ik bij mijn vriendin ben, dat als ik binnenloop en alles al eens heb ingevoerd van WPA, dat hij dan daar automagisch verbinding maakt. Dat maakt voor mij pushmail heel betaalbaar, want alle locaties waar ik dan het meest ben (school, thuis en bij vriendin) hebben wifi, dus dan kreeg ik toch al heel snel mijn mailtjes...
Ik blijf dan ook nog met de pushmailfunctie van Symbian S60 problemen hebben, ik moet voor mijn mails op te halen iedere keer een disconnect en een reconnect doen van mijn gmail die als imap geconfigged staan...

Ik begrijp ook even niet goed hoe pushmail bij jullie staat, ik heb volgende instellingen bij
retrieval settings:
e-mail to retrieve: headers only
retrieval amount: 30
imap4 folder path: unix path
folder subscriptions: all mijn tags van gmail en de structuur van gmail

Automatic retrieval:
email notifications: auto-update
email retrieval: disabled

Wat moet ik nu doen om mijn gsm zo in te stellen dat als ik een mail op mijn gmail krijg, ik hem instant ook op mijn E71 krijg als ik thuis of eender waar verbonden met wifi, gaat dit niet op "eender waar" en alleen "thuis", dan had ik het graag zo geweten. Want ik heb het gevoel dat er op den duur iets mis is met mijn E71 zelf...

Ik hoop dat het nu niet gezien wordt als een vraag over het toestel zelf, ik vond het eerder ook wat problemen geven met Symbian zelf..

[ Voor 47% gewijzigd door HyperBart op 11-09-2008 01:36 ]

• IronFist
  • Laatst online: 18-05 20:20
boaty schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:32:
En als je gewoon probeert te browsen via wifi? Je weet zeker dat al je instellingen goed staan, want ik weet dat ik er toch nog een paar gewijzigd had die toch niet bleken te kloppen. Vraag me alleen niet welke precies dat ben ik vergeten 8)7 .
Ik zie bij WLAN-wizard de bekende eduroam met 0 accesspunten en de (onbekende) WEP-eduroam met 5 accesspunten. Heb alles zo staan als eerder in dit topic genoemd. (beveiligingsmodus 802.1x)
Als ik probeer te browsen gaat ie eindeloos proberen te connecten.. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Tja dan weet ik het ook niet. Als je wilt wil ik er wel een keer met je samen naar kijken, moet je me even opzoeken op 3ME neem dan effe contact via DM of mail op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Even omtrent IM clients:
Ik vind Fring super (gratis Skypen vanuit het buitenland!) en best wel gebruiksvriendelijk, maar ik mis echt de MSN groepen...
Nimbuzz vind ik dan weer net een tikje mooier en gebruiksvriendelijker, én gebruikt MSN groepen, maar die gaat dan weer de MSN nicknames niet gebruiken grr ..

Weet er iemand een goeie Symbian IM client die MSN groepen en nicknames gebruikt?
Goeie MSN vervanging dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
DieterVDW schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:59:
Even omtrent IM clients:
Ik vind Fring super (gratis Skypen vanuit het buitenland!) en best wel gebruiksvriendelijk, maar ik mis echt de MSN groepen...
Nimbuzz vind ik dan weer net een tikje mooier en gebruiksvriendelijker, én gebruikt MSN groepen, maar die gaat dan weer de MSN nicknames niet gebruiken grr ..

Weet er iemand een goeie Symbian IM client die MSN groepen en nicknames gebruikt?
Goeie MSN vervanging dus?
Hmm Live Messenger? heb ik nu op mijn N73 staan en heb gewoon mijn contacts in groepen staan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Thierry schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:16:
[...]

Hmm Live Messenger? heb ik nu op mijn N73 staan en heb gewoon mijn contacts in groepen staan!?
Moet je voor live messenger niet betalen na een korte periode gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
Bor de Wollef schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:19:
[...]

Moet je voor live messenger niet betalen na een korte periode gebruik?
Ik kan nergens vinden dat hij trial is of dat ik moet betalen. Overigens stond hij bij mij gewoon tussen Downloads op mijn N73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom wordt me gevraagd te betalen om toegang te krijgen tot Windows Live Messenger op mijn mobiele toestel?

U kunt op uw mobiele toestel toegang krijgen tot Windows Live Messenger met een abonnement voor 30 dagen. Windows Live Hotmail en Spaces zijn wel zonder abonnement te gebruiken. Let op: er kunnen tevens data- en roamingkosten in rekening worden gebracht.
Bron: http://windowslivemobile.msn.com/faq.aspx?lang=nl-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ja inderdaad Live Messenger was erg goed, maar geen zin om te betalen ...

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Vind het ook dikke onzin dat symbian gebruikers moeten betalen terwijl alle andere platforms wel gratis zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
B0MBACI schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 04:09:
Vind het ook dikke onzin dat symbian gebruikers moeten betalen terwijl alle andere platforms wel gratis zijn..
weet iemand of het via bepaalde providers wel gratis is/blijft? Ik had, dacht ik, ergens gelezen dat providers kunnen regelen dat het voor hun abonnees gratis blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ik gebruik op het moment een chinese versie die je ook in het Engels kan installeren, en die voor zover ik weet gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:30
Ik gebruik al sinds dat ik mijn N78 Slick als msn vervanger. Dit ding werkt perfect, heeft groepen en nicknames.

http://www.lonelycatgames.com/?app=slick

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Laatst online: 14:04
boaty schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:46:
Ik gebruik op het moment een chinese versie die je ook in het Engels kan installeren, en die voor zover ik weet gratis is.
Alleen krijg ik een melding dat het certificaat is verlopen, zelfs wanneer ik de tijd verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
HendrikN: De datum even terugzetten naar ergens in 2006, dan werkt het wel...

En de chinese versie is tot op dit moment inderdaad de enige die volledig gratis te gebruiken is.

[ Voor 4% gewijzigd door Harry op 09-10-2008 09:37 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Laatst online: 14:04
Soulfly schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:37:
HendrikN: De datum even terugzetten naar ergens in 2006, dan werkt het wel...

En de chinese versie is tot op dit moment inderdaad de enige die volledig gratis te gebruiken is.
Heeft ook geen zin, telefoon meldt dat de datuminstelling niet klopt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Dan heb je hem waarschijnlijk voor de datum gezet dat het certificaat is uitgegeven :P, heb ik ook al een keer gehad. Probeer hem eens eind 2006 begin 2007 te zetten. Met een beetje geluk werkt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik mark de laatste tijd toch wel eens iets raars. Zodra i kde telefoon in de oplader stop ('s nachts) dan haal ik hem er smorgens af..en zodra ik dat doe, herstart de telefoon zich.
Iemand anders dit ook meegemaakt? of hoort dit zo?

En weet iemand misschien hoe ik mijn hotmail kan gebruiken op de telefoon?
heb vanalles over gmail gevodnen, maar hotmail nog niet..

[ Voor 22% gewijzigd door fopspeen op 14-10-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
fopspeen schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:55:
Ik mark de laatste tijd toch wel eens iets raars. Zodra i kde telefoon in de oplader stop ('s nachts) dan haal ik hem er smorgens af..en zodra ik dat doe, herstart de telefoon zich.
Iemand anders dit ook meegemaakt? of hoort dit zo?

En weet iemand misschien hoe ik mijn hotmail kan gebruiken op de telefoon?
heb vanalles over gmail gevodnen, maar hotmail nog niet..
Ja het feit dat hotmail niet meer werkt is toch wel knap vervelend ...
Lukte vroeger perfect, maar sinds hun 'upgrade' gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266164

Is het mogelijk om op je op je telefoon in standbye functie (N95) ook agenda punten in de toekomst weer te laten geven. Nu staat er geen items vandaag, maar ik zou daar graag dan de agenda items van bijv de komende 5 dagen willen hebben, omdat ik er nu s'ochtends pas achter kom dat er die dag iets te doen is.
Is dit mogelijk of is er een (gratis) programma die deze feature wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271748

is het mogelijk om .jar bestanden te openen/af te spelen in symbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:17

MsG

Forumzwerver

Deze kan je installeren met Nokia PC Suite. Openen in Symbian zelf kan niet, zover ik weet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste