Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:50

kraats

Ik rol

Anoniem: 142271 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:00:
Gedownload en vraag meteen on licentie?

Heb jij een oplossing

Danny
Gewoon kopen?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156423

Ja mensen, ik word (werd?) ook een beetje gek van dat ondertekenen, over het algemen gaat het op school enz. meestal zo dat mensen met dezelfde telefoon graag content van je overnemen, helaas gaat dat dus niet omdat zowel Open Signed als Drakkarious (dacht ik) telefoon gebonden zijn, erg vervelend, want het ''ff snel'' zit er dus niet in.

Ik zie liever dat ik content via me PC download, zonder te hoeven bevestigen ontvang op me telefoon en gewoon meteen kan installeren, zo werkt het makkelijk, snel en blijft het leuk.

Nu moet ik dus alles in een zipje gooien en dan uitpakken naar me geheugen om dan weer te signen etc.

Word er allemaal niet echt beter op.

Ik vraag me bovendien af in hoeverre het beveiligd, want naar mijn weten doet toch iedereen ALLES signen zonder verder research te plegen, zo heb je weinig aan dat gesign.

@ hierboven, I.D.D. klink een beetje als een aanvraag naar ***

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 156423 op 12-06-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:53
Het zou een fully functional trial moeten zijn, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Ik ben hem nu aan het installeren op een Nokia N80, en dat gaat goed. Ik heb hier alleen op mijn werk niets wat met IR bediend wordt, kan het dus pas vanavond thuis testen.

-edit-

Kom op jongens, "download" betekent niet gelijk "illegaal"! De site stelt gewoon een 10-dagen versie beschikbaar en die kun je legaal downloaden en testen. Dus "gewoon kopen" en "klinkt als een aanvraag naar ***" zijn niet echt nuttige antwoorden. Op de site staat dit duidelijk te lezen, dat lijkt er op te duiden dat jullie de site niet eens bekeken hebben voordat je antwoordde...

[ Voor 34% gewijzigd door JeroenH op 12-06-2008 12:21 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CanonG1 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:18:
[...]

Het zou een fully functional trial moeten zijn, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Ik ben hem nu aan het installeren op een Nokia N80, en dat gaat goed. Ik heb hier alleen op mijn werk niets wat met IR bediend wordt, kan het dus pas vanavond thuis testen.

-edit-

Kom op jongens, "download" betekent niet gelijk "illegaal"! De site stelt gewoon een 10-dagen versie beschikbaar en die kun je legaal downloaden en testen. Dus "gewoon kopen" en "klinkt als een aanvraag naar ***" zijn niet echt nuttige antwoorden. Op de site staat dit duidelijk te lezen, dat lijkt er op te duiden dat jullie de site niet eens bekeken hebben voordat je antwoordde...
Ik weet prima wat voor programma het is, en dat het een trial is, daar hoef ik de website niet eens voor te bekijken.

Waarschijnlijk weet je prima dat met zulk soort vragen over het algemeen minder legale zooi word bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142271

Snap ik ook,als of jij dat allemaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 142271 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:43:

[...]
Dat is irrelevant. Het is illegaal om dat hier te bespreken. Als je dus meteen een betaalmelding krijgt, heb je je trial al opgebruikt. Je kan je telefoon formatteren om weer een maand trial te hebben, maar dat is de enige tip die mag geloof ik :). Koop die software gewoon als je het veel gebruikt...

Door mensen zoals jou is het Symbian platform omgezet naar een vorm waarbij je veel dingen moet signen...

[ Voor 10% gewijzigd door MsG op 12-06-2008 12:52 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
MsG schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:51:
Door mensen zoals jou is het Symbian platform omgezet naar een vorm waarbij je veel dingen moet signen...
Nee, dat staat er los van. Er zijn ook genoeg applicaties die je niet hoeft te signen, gewoonweg omdat ze geen 'enge dingen' (kunnen) doen. En die applicaties kunnen net zo goed commercieel zijn.

En dan nog, waarom word ik als gebruiker lastiggevallen met de problemen van de ontwikkelaars? Het is toch al sneu genoeg dat ik voor CorePlayer een irritant lange regkey moet invullen, en dat je voor die Psiloc-applicaties e.o.a. DRM-drek-programma moet installeren op je mobiel, dat ook nog eens conflicteert met andere apps. Dat terwijl de 'illegale versies' die crap niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Ik zeg ook niet dat ik alles koop, toevallig gisteren weer mijn payserver bijgeboekt, mja dat is offtopic.

Het gaat erom dat ik het idee kreeg dat je erom vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Fuzzillogic schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:11:
[...]

Nee, dat staat er los van. Er zijn ook genoeg applicaties die je niet hoeft te signen, gewoonweg omdat ze geen 'enge dingen' (kunnen) doen. En die applicaties kunnen net zo goed commercieel zijn.

En dan nog, waarom word ik als gebruiker lastiggevallen met de problemen van de ontwikkelaars? Het is toch al sneu genoeg dat ik voor CorePlayer een irritant lange regkey moet invullen, en dat je voor die Psiloc-applicaties e.o.a. DRM-drek-programma moet installeren op je mobiel, dat ook nog eens conflicteert met andere apps. Dat terwijl de 'illegale versies' die crap niet hebben.
Tja maar dat is typisch kip of het ei. Als dat er niet in zat, werd het nog makkelijker om het illegaal te verspreiden. Nu houden ze jan met de pet iig tegen, want die snapt niet waar je die illegale dingen kan vinden. Als mensen niet zoveel telefoonwarez downden was DRM nooit uitgevonden...

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

[...]
laat maar.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 300 op 12-06-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
MsG schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:02:
[...]

Tja maar dat is typisch kip of het ei. Als dat er niet in zat, werd het nog makkelijker om het illegaal te verspreiden. Nu houden ze jan met de pet iig tegen, want die snapt niet waar je die illegale dingen kan vinden. Als mensen niet zoveel telefoonwarez downden was DRM nooit uitgevonden...
Onzin, dat is gewoon een bij-effect, dat plezierig is voor de commerciele softwaremakers.

De reden dat die bijv. de navigatieapps ondertekend moeten worden is omdat ze toegang willen tot contactgegevens, orientatiepunten en GPS. Het OS weigert toegang tot die gegevens door 'untrusted' software. Daar is werkelijk waar niets mis mee, ik vind het zelfs erg fijn dat dat gebeurt.

Maar mag ik verdikkeme zelf bepalen welke software ik wel of niet vertrouw, en dus toegang geef tot MIJN gegevens op MIJN telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik had het ditmaal niet over ondertekenen, maar over het DRM verhaal wat je zelf ook aanhaalt. Daar draait het wel degelijk om wat ik net beweerde. Tja ik snap de richting van Nokia wel, de kans op virussen is nu kleiner. Het is een afweging: Of iedereen zelf maar laten installeren, ook al is het onveilig, met de kans dat Piet met de pet 10x een virus installeert, of de software signeren, welke meer toegang nodig hebben. Bij deze keuze is niet 1 ding goed en de ander fout. Het kan nu toch ook gewoon? Alleen middels een extra stap, inderdaad wat omslachtig maar ja, misschien leren ze er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 21:40
martincm schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:04:
DaannO wederom bedankt. Goed initiatief, erg benodigd ook.

Je bent alleen de Nokia 3250 vergeten als Symbian S60 3rd ed phone.... Was de eersre met symbian 9.1

Hopen dat het op gang komt. Denk persoonlijk dat je tussen de MiniFAQ en de software een software lijst neer kan zetten en alleen een aantal populaire applicaties/games uit kan lichten anders krijg je straks echt een huge TS.

Ik begin maar met het lijstje (deels uit het N80 topic)

Handy Clock (Alles qua wereldtijd, timer, stopwatch etc)
Handy Weather (Het weer checken, voor vandaag morgen en volgende week)
Handy Safe (bestanden, wachtwoorden etc beveiligen)
Handy Zip (Zip voor je telefoon, wie kent t niet ;) )
F-Secure Mobile antivirus (Antivirus, k gebruik m zelf niet voor de telefoon)
Opera Browser (Webbrowser voor als je standaard s60v3 browser niet bevalt)
Extended Recorder (Neemt gesprekken op, voicerecorder etc)
Hotspot Finder (Vind Hotspots in de buurt)
Wireless Presenter (presentaties van afstand)
ShoutCast Engine 3.0 Is benodigd voor de internet radio client (ideaal als je bijvoorbeeld T-Mobile PIT hebt)
Internet Radio Client Series 60 3rd edition (Internet Radio op basis van Shoutcast streams, werkt overigens naar mijn ervaring alleen goed met een umts verbinding)
System Explorer (File browser voor je phone)
Agile Messenger 3 (messenger voor je phone)
XviD en CoreMP4 codec voor Smartmovie
SmartMovie 3.21 (welbekende prog voor het afspelen van divx/xvid filmpjes)
AutoLock(Zet de toestenblokkering aan na vooraf bepaalde tijd)
Best Taskman(een Task manager voor je telefoon)
BeMused(Bestuur je Winamp via je telefoon)
Screenshot 2(Maakt screenshots van je telefoonscherm door middel van een toetsencombinatie)
Nokia Podcasting(voor het bekijken van verschillen Podcasts)

Zo zijn er nog wel wat meer, dit is momenteel wat er op mijn N80 draait.
Het is een beetje raar om een post uit 2006 te quoten, maar het blijft een handig overzicht. Is het misschien een idee om een apart topique te openen met daarin links naar freeware-applicaties die draaien onder S60?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Yohan schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:42:
[...]

Het is een beetje raar om een post uit 2006 te quoten, maar het blijft een handig overzicht. Is het misschien een idee om een apart topique te openen met daarin links naar freeware-applicaties die draaien onder S60?
Goed idee, maar wees er wel van bewust dat de meeste van de door jou genoemde programma's geen freeware zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
tomic schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:35:
Weet iemand of er een newsreader (usenet) is voor de S60?
liefst een die natuurlijk nzb's ondersteund. :)
Niemand?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Denk het niet. Wat heb je eraan? Veel content zit ook nog in RAR verpakt, dus zul je toch ook een unrar-lib nodig hebben voor S60. En die is er bij mijn weten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MP3's zitten niet in RAR verpakt, maar nu ik erover nadenk moet er ook iets gedecodeerd worden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zou het zelf wel fijn vinden als ik zelf eens iets voor mijn telefoon zou kunnen programmeren. Ik kan echter totaal geen informatie/tutorials vinden over de symbian programmeer taal. Misschien dat iemand hier mij verder op weg kan helpen?

Anders wordt het toch eens tijd om na te denken over een HTC Touch Diamond :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-07 23:48
Ik ben de laatste tijd vrij veel bezig met Python op S60, veel informatie kan je op http://discussion.forum.nokia.com/ en de bijbehorende Wiki's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bassjuh schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:01:
Ik zou het zelf wel fijn vinden als ik zelf eens iets voor mijn telefoon zou kunnen programmeren. Ik kan echter totaal geen informatie/tutorials vinden over de symbian programmeer taal. Misschien dat iemand hier mij verder op weg kan helpen?
Je gaat naar symbian.com, klikt 3 keer en hoppa. Als dat al een obstakel gaat vormen... :/

Kijk ook eens naar J2ME en Python, beide platformen zijn ook beschikbaar en wellicht wat laagdrempeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
pven schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:19:
MP3's zitten niet in RAR verpakt, maar nu ik erover nadenk moet er ook iets gedecodeerd worden.
Klopt, maar dat zou dus al in de nieuwsgroep lezer kunnen zitten (al was het alleen maar yenc). Dan kun je inderdaad losse bestanden uit de groepen halen.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 10:49
Hoe kan ik Windows live messenger installeren op mijn Samsung G810? Alles is hetzelfde als alle S60 Nokia's, maar ik heb geen Download! waar ik het kan vinden. Ik vind heel vaak twee bestandjes, een winlive.sis en een .sisx bestand wat zorgt dat het tussen de inboxen komt te staan.

Die tweede werkt echter niet en winlive.sis installeert prima, maar is dan nergens terug te vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:12:
[...]

Je gaat naar symbian.com, klikt 3 keer en hoppa. Als dat al een obstakel gaat vormen... :/

Kijk ook eens naar J2ME en Python, beide platformen zijn ook beschikbaar en wellicht wat laagdrempeliger.
:X Dáár had ik natuurlijk ook kunnen kijken ja :P
Maar bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-07 13:35
heeft iemand hier enig idee of er ook een radio applicatie bestaat, aangezien ik toch graag rds erbij zou willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
rjvisje schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:21:
heeft iemand hier enig idee of er ook een radio applicatie bestaat, aangezien ik toch graag rds erbij zou willen hebben
RDS lijkt mij iets wat in hardware moet gesupporteerd worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
rjvisje schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:21:
Voor een radio applicatie via de ether (enige waar RDS beschikbaar is) moet je een toestel hebben welke dit kan ontvangen en ook RDS ondersteund.

Voor een radio apllicatie (via streaming audio) is RDS nooit beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-07 13:35
het ging mij om een applicatie voor de ether, maar zou het dan niet zo zijn, dat het standaard meegezonden wordt en dat je slecht een programma nodig hebt die hier mee om kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
rjvisje schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:08:
het ging mij om een applicatie voor de ether, maar zou het dan niet zo zijn, dat het standaard meegezonden wordt en dat je slecht een programma nodig hebt die hier mee om kan gaan?
Nee, zie DieterVDW in "Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic"

De N78 bevat een RDS-ontvanger.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb een N95 en wanneer ik bijv, internet start moet ik altijd opgeven welke verbinding er gebruikt moet worden. Dus bijv. wifi thuis of mobiel internet. Is er niet een applicatie die automatisch de eerst beschikbare verbinding voor je kiest? Dus thuis wifi en onderweg mobiel internet?
Psiloc Connect lijkt dit te kunnen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door pjlgt op 24-06-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

pjlgt schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:07:
Heb een N95 en wanneer ik bijv, internet start moet ik altijd opgeven welke verbinding er gebruikt moet worden. Dus bijv. wifi thuis of mobiel internet. Is er niet een applicatie die automatisch de eerst beschikbare verbinding voor je kiest? Dus thuis wifi en onderweg mobiel internet?
Psiloc Connect lijkt dit te kunnen :*)
Het automatisch selecteren kan sowieso standaard al op de N95, geen thirdparty-applicatie voor nodig.
Algemeen -> toegangspunt -> verbinding ingeven. Dan is het slechts een kwestie van gaan met die internetbanaan.

Het automatisch switchen tussen de toegangspunten is wellicht wel een andere zaak, daar heb ik geen ervaring mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Gebruikt iemand hier ook die Windows Live Messenger op zijn E/N serie Nokia ?
Ik kreeg net een '30 dagen abonnement'melding .. en dacht .. laat ik het es doen. Maar nu vraag ik me af .. krijg ik nu elke maand automatisch zo'n 'betaal-sms' .. of vraagt het programma elke 30 dagen of je wilt verlengen ?

Indien het eerste het geval is: hoe kom ik er vanaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ hierboven: je kan overwegen om het truukje uit Barfman in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)" toe te passen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Hoe kan ik een backup maken van het T9 woordenboek? Heb geen zin om alle veelgebruikte woorden weer in te gaan voeren na een firmware flash...

Edit: Heb het denk ik al gevonden, het bestand staat in c:\predic

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 28-06-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229664

Hebben meer mensen problemen met Gmail? Webbased wordt ik van het een naar het andere adres doorgestuurd (ook als ik javascript uitzet, dan moet ik zelf op de links klikken) zowel in de eigen browser als Opera Mini.

En de applicatie kan ik downloaden, maar dan krijg ik de melding "kan niet installeren", zowel van geheugenkaart (die ook al hergeformateerd is) als op het interne geheugen.

(I)MAP(I) werkt wel overigens, maar ik wil gewoon dat het werkt, ook om oude berichten te lezen :)

V 4.0726.2.0.1 // 26-06-2007 // RM-133 // Nokai N73 (57.01). Provider is Orange Frankrijk, maar daar ligt het niet aan lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
BoXie schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:38:
Gebruikt iemand hier ook die Windows Live Messenger op zijn E/N serie Nokia ?
Ik kreeg net een '30 dagen abonnement'melding .. en dacht .. laat ik het es doen. Maar nu vraag ik me af .. krijg ik nu elke maand automatisch zo'n 'betaal-sms' .. of vraagt het programma elke 30 dagen of je wilt verlengen ?

Indien het eerste het geval is: hoe kom ik er vanaf ?
Ik bedoel dus : ik heb al betaalt .. maar wordt er nu automatisch elke maand zo'n dure sms aan me gestuurd ? Of kan ik dat elke maand opnieuw bepalen (dus dat msn dan een popupje geeft of ik wil verlengen) .. er staat nl. nergens iets over 'opzeggen'.

Is er niemand die zich 'per ongeluk' heeft geabonneerd op die Live Messenger voor Nokia ? Hoe kom jer er vanaf ?

[ Voor 7% gewijzigd door BoXie op 29-06-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Anoniem: 300 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:06:
[...]

Het automatisch selecteren kan sowieso standaard al op de N95, geen thirdparty-applicatie voor nodig.
Algemeen -> toegangspunt -> verbinding ingeven. Dan is het slechts een kwestie van gaan met die internetbanaan.

Het automatisch switchen tussen de toegangspunten is wellicht wel een andere zaak, daar heb ik geen ervaring mee. :)
Nu dus een kleine week Psiloc Connect in gebruik en werkt echt super. Je kiest dus psiloc connect als je toegangspunt en het programma kijkt welke verbinding er aanwezig is. In mijn geval pakt hij dus thuis standaard m'n wi-fi en buiten het bereik daarvan mijn mobiele internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

pjlgt schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:28:
[...]

Nu dus een kleine week Psiloc Connect in gebruik en werkt echt super. Je kiest dus psiloc connect als je toegangspunt en het programma kijkt welke verbinding er aanwezig is. In mijn geval pakt hij dus thuis standaard m'n wi-fi en buiten het bereik daarvan mijn mobiele internet.
Kijk dit lijkt mij nou ook handig voor op mijn N82 in combinatie mijn met thuisnetwerk, netwerk op mijn werk en onderweg het mobiele internet. Hoe zit het trouwens met het mobiele internet. Ik heb een stuk of 5 internet toegangspunten met namen als KPN Internet, KPN MMS, KPN Streaming, Mobiele StartSite en MobielInternet. Ik heb een Hi eindeloos abonnement. Maakt het nu nog uit welk toegangspunt ik dan gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Hier hetzelfde en gebruik altijd MobielInternet. Die andere op MMS na, heb ik weg geknikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 229664 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:41:
Hebben meer mensen problemen met Gmail? Webbased wordt ik van het een naar het andere adres doorgestuurd (ook als ik javascript uitzet, dan moet ik zelf op de links klikken) zowel in de eigen browser als Opera Mini.

En de applicatie kan ik downloaden, maar dan krijg ik de melding "kan niet installeren", zowel van geheugenkaart (die ook al hergeformateerd is) als op het interne geheugen.

(I)MAP(I) werkt wel overigens, maar ik wil gewoon dat het werkt, ook om oude berichten te lezen :)

V 4.0726.2.0.1 // 26-06-2007 // RM-133 // Nokai N73 (57.01). Provider is Orange Frankrijk, maar daar ligt het niet aan lijkt me
Nee, Gmail werkt hier uitstekend (zowel webbased als de applicatie).
(N78)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik ben op zoek naar een programma voor mijn N82 in combinatie met Sygic navigatie en mijn Bluetooth carkit. Als mijn N82 namelijk gepaired is met de carkit, gaat al het geluid richting de carkit. Dat betekent dus ook dat de gesproken navigatie aanwijzingen van Sygic richting carkit gaan en niet meer uit de speaker van de telefoon komen. Zou geen probleem zijn, maar mij carkit betreft een Kenwood geintegreerd met mijn Kenwood radio. Dus als ik radio luister en er belt iemand, dan springt de radio op een andere source (de bluetooth connectie) en werkt ie als carkit over de speakers, ideaal. Maar het geluid van de gesproken navigatie van Sygic gaat dus ook over deze source en is dus niet te horen als ik gewoon radio luister.

Dus dacht ik, zal er geen programmaatje zijn, die de Bluetooth aan kan zetten en kan pairen met een opgegeven apparaat, bij het binnenkomen of zelf starten van een telefoongesprek en de bluetooth weer uit kan zetten bij het beeindigen van een gesprek. Dat zou volgens mij de oplossing zijn voor mijn probleem! Heb al gezocht maar kan zo'n programma niet vinden voor Symbian.

Er is wel een programma voor de pocket-pc genaamd PhoneAlarm Lite met de onderstaande functionaliteit: Activate Bluetooth on call / disable on disconnect

Dit zou er voor Symbian toch ook ergens moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 11:36

Q-bone

Dusss...

kun je niet via je phone dan ook radio luisteren? 8)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Q-bone schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:31:
kun je niet via je phone dan ook radio luisteren? 8)
Ja dat werkt inderdaad, maar dan moet ik alsnog de koptelefoon er weer indoen die dient nl. als antenne. En het heeft nog wel meer nadelen (geluid alleen op de voorspeakers enzo, kwalitatief minder geluid, cd-tje in de cd-speler kan dan niet...). Heb vandaag weer gezocht, maar geen programma die kan wat ik wil.. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 02-07-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Ik heb nu EINDELIJK een account bij Symbian signed. Echter wil het mij maar niet lukken om een geldig cert file te krijgen.... Als ik alle stappen in DevCertRequest_2.3 doorlopen heb dan zegt hij op het eind dat ik het cert bestand op de site kan vinden, maar ik kan het nergens vinden. |:(

Ik gebruik de volgende handleiding, maar dan met versie 2.3
http://blog.isquare.nl/?p=216

Iemand enig idee wat ik nu dan verkeerd doe en of er misschien een meer up to date handleiding beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 00:20
Spurlie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:21:
Ik heb nu EINDELIJK een account bij Symbian signed. Echter wil het mij maar niet lukken om een geldig cert file te krijgen.... Als ik alle stappen in DevCertRequest_2.3 doorlopen heb dan zegt hij op het eind dat ik het cert bestand op de site kan vinden, maar ik kan het nergens vinden. |:(

Ik gebruik de volgende handleiding, maar dan met versie 2.3
http://blog.isquare.nl/?p=216

Iemand enig idee wat ik nu dan verkeerd doe en of er misschien een meer up to date handleiding beschikbaar is?
Hier werkt het perfect voor mij, niet eens een account nodig..
https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Heel erg bedankt voor de link!!!!! _/-\o_
Ik ga het morgen uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263040

Hebben mensen ervaring met de Gizmo tool?
Ik zoek een IM tool, op de site kon ik geen kosten vinden, is deze echt gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Instant Message
Chat with friends on Gizmo5, MSN, AIM, Yahoo! and Jabber for free.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263040

Dat zag ik ook wel staan, maar hoe vaak zie niet heel groot FREE staan en dan ergens heel klein toch de kosten?
Vandaar de misschien wat overbodige vraag....
Zeker gezien het feit dat de MSN tool na 30 dagen niet meer gratis is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 263040 op 03-07-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Er zit wel een buy knopje op die site, dus ga er maar vanuit dat het niet zo free is als er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Het werkt een beetje als Skype, daar betaal je ook alleen voor SkypeOut minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266809

Kan mij iemand verder raad geven?

Ik zag op een website een applicatie voor de N95. Namelijk Nokiamote.
Met deze software kon je de N95 gebruiken net als de Iphone.
Het scherm zo draaien...

Maar waar kan ik deze software zo juist vinden. Heb al wat zitten zoeken maar dit zonder resultaat.

Wat mij nog altijd niet heel duidelijk is het registeren via Symbian, elke applicatie die ik al uitgetest
heb doet het gewoon niet.

Alvast bedankt
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:35
Anoniem: 266809 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:39:
Kan mij iemand verder raad geven?

Ik zag op een website een applicatie voor de N95. Namelijk Nokiamote.
Met deze software kon je de N95 gebruiken net als de Iphone.
Het scherm zo draaien...

Maar waar kan ik deze software zo juist vinden. Heb al wat zitten zoeken maar dit zonder resultaat.

Wat mij nog altijd niet heel duidelijk is het registeren via Symbian, elke applicatie die ik al uitgetest
heb doet het gewoon niet.

Alvast bedankt
mvg
Het scherm draaien kan ook met:
Rotateme!

http://Bysamir.fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 16:35
BoXie schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:33:
[...]

Ik bedoel dus : ik heb al betaalt .. maar wordt er nu automatisch elke maand zo'n dure sms aan me gestuurd ? Of kan ik dat elke maand opnieuw bepalen (dus dat msn dan een popupje geeft of ik wil verlengen) .. er staat nl. nergens iets over 'opzeggen'.

Is er niemand die zich 'per ongeluk' heeft geabonneerd op die Live Messenger voor Nokia ? Hoe kom jer er vanaf ?
Zoals ik gelezen heb in het Nokia N95 topic moet je elke maand opnieuw voor 1 maand betalen. Als je niet betaald loopt je abonnement dus af. Maar dat is hoe ik het begrepen heb niet hoe ik het ervaren heb want heb geen messenger op mijn foon staan.

Heeft er trouwens niemand meer zijn telefoon "gehackt" zodat je unsigned apps gewoon kan installeren of mag hier niet over gepraat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
&^%@$&^!!!

Ik kon opeens geen foto's meer uploaden via Share Online van Nokia, met m'n eigen software hiervoor. Dat was vreemd, want ik had niks veranderd. Uiteindelijk blijkt het dus CorePlayer te zijn die de problemen veroorzaakt, welke ik vorige week geinstalleerd heb (ja, legaal. Netjes gekocht). v1.2.x van CorePlayer heeft een slechte methode voor file association, dat is bekend. (en wordt gefixt in v1.3 zeggen ze) Blijkbaar wordt ook een stuk van de image/jpeg handler gekaapt, want Share Online klaagde opeens dat de Service Provider (ikzelf dus) een mediatype (gewone jpegjes dus, een foto) niet meer ondersteunde. Yeah right. CorePlayer uninstallen en prompt werkt het weer.

Kan iemand dat bevestigen?

Wilde net al bug report indienen, maar het aanmeldsysteem voor bug reporting faalt ook al :(
fritsmaas16 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:26:
[...]
Heeft er trouwens niemand meer zijn telefoon "gehackt" zodat je unsigned apps gewoon kan installeren of mag hier niet over gepraat worden?
Ja. Drakkarious Signer, werkt prima. Daarmee kun je willekeurig app signen op je mobiel, zonder certificaatgezeik. Niet ideaal, want nog steeds 'signen', maar beter dan de crap waar Symbian ons mee opzadelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Fuzzillogic schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:45:

Ja. Drakkarious Signer, werkt prima. Daarmee kun je willekeurig app signen op je mobiel, zonder certificaatgezeik. Niet ideaal, want nog steeds 'signen', maar beter dan de crap waar Symbian ons mee opzadelt.
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel de methode met HelloCarbide, CapsOff en installer.exe waardoor je je apps niet hoeft te signen maar de telefoon elk programma zonder certificaat gezeik accepteert.
http://www.finestfones.co...-e90-6120c-and-n95-3.html

Aangezien er ook vrij over Drakkarious wordt gesproken lijkt mij dit ook niet illegaal en hopelijk dat jullie er ook iets aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
fritsmaas16 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 02:13:
[...]

Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel de methode met HelloCarbide, CapsOff en installer.exe waardoor je je apps niet hoeft te signen maar de telefoon elk programma zonder certificaat gezeik accepteert.
Zoveel verschil is er niet. Ook met Drakkarious moet je "hacken" om een certificaat toe te voegen aan het systeem. Voordeel van deze methode is dat het capability based security model gewoon in stand houdt.

[ Voor 17% gewijzigd door Fuzzillogic op 04-07-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robbie T schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:06:
[...]

Het scherm draaien kan ook met:
Rotateme!

http://Bysamir.fr
alvast bedankt voor je reactie :)

Lijkt mij ook wel leuk. Maar met die andere applicatie kon je zo wat meer...
Bvb naar een volgende foto met een beweging naar links met het toestel.
Of het menu besturen enzo

Rotateme kan blijkbaar alleen maar het scherm draaien.

De nokiamote applicatie kan ik gewoon nergens downloaden :/

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dood pixeltje
  • Laatst online: 23-05-2020
De nokiamote applicatie kan ik gewoon nergens downloaden...
http://www.bysamir.fr/nokmote/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar zie ik nergens een link staan op deze applicatie te downloaden.
Zelf slaag ik er niet in om rotateme 2.0 te installeren. Ik krijg meteen een certificaat fout op mijn toestel.

Zelf heb ik al verschillende handleidingen gevolgd. Al wat zetten proberen om eerst mijn applicatie te activeren via symbiansigned. Maar dit lukt mij gewoon niet.

Het loopt iedere keer mis tijdens mijn security code. Hij neemt deze letters nooit aan :?

Grt
Matti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 266809 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:51:
[...]
Het loopt iedere keer mis tijdens mijn security code. Hij neemt deze letters nooit aan :?
Let op hoofdletters/kleine letters. IIRC zijn alle letters altijd hoofdletters, en die moet je ook al zodanig invullen. Ja idd, belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Nokiamote is ook nog in zijn beta periode en alleen voor donators te downloaden. Heb er wel even mee gespeeld en is wel grappig maar eerder grappig als practisch vooralsnog. (tip zoek op Nokmote beta 3)

Maar als je alleen zoekt om het scherm te draaien kun je toch ook gewoon de standaard functie van de N95 gebruiken om te switchen naar landscape / normaal aan de hand van hoe je de telefoon houdt? Nokiamote draait het scherm juist niet maar laat je hiermee de cursor verplaatsen en schakelt het automatisch naar landscape gaan dus ook uit.

Als je een applicatie zoekt om je menu's te gebruiken kun je beter kijken naar RockNScroll die wordt daar weer meer voor gemaakt als voor games zoals Nokiamote. Maar aangezien bijna al deze programma's nog in de kinderschoenen staan is geduld vooralsnog het beste wat je kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fritsmaas16 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:32:
Nokiamote is ook nog in zijn beta periode en alleen voor donators te downloaden. Heb er wel even mee gespeeld en is wel grappig maar eerder grappig als practisch vooralsnog. (tip zoek op Nokmote beta 3)

Maar als je alleen zoekt om het scherm te draaien kun je toch ook gewoon de standaard functie van de N95 gebruiken om te switchen naar landscape / normaal aan de hand van hoe je de telefoon houdt? Nokiamote draait het scherm juist niet maar laat je hiermee de cursor verplaatsen en schakelt het automatisch naar landscape gaan dus ook uit.

Als je een applicatie zoekt om je menu's te gebruiken kun je beter kijken naar RockNScroll die wordt daar weer meer voor gemaakt als voor games zoals Nokiamote. Maar aangezien bijna al deze programma's nog in de kinderschoenen staan is geduld vooralsnog het beste wat je kunt hebben.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het registeren op de website van signsymbian is ondertussen al gelukt :)

Ik heb het stappenplan gevolgd van deze website : http://then95blog.wordpre...ign-symbian-applications/

Maar bij de tool symbian developer moet ik een publisher ID file aangeven ofzo :?
Hier zit ik dus vast.

Hetzelfde heb ik met de sygic gps van nokia, het installeren is goede gegaan.
Juist tijdens het opstarten krijg ik deze melding : KERN-EXEC3. zeer vreemd :?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 05-07-2008 14:04 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:23

Sick Nick

Drop the top!

Zoals bovenaan dat artikel staat, dat stappenplan gaat niet meer werken omdat symbian signed de boel heeft omgegooid. Je kan nu dus alleen via opensigned programma's signen en dan ook alleen programma's die aan bepaalde voorwaarden voldoen (illegale apps sowieso niet en een aantal freeware dingen ook niet omdat de makers ze nog niet hebben aangepast zodat het met open signed werkt).

Er is ook wel een andere manier (op de telefoon zelf signen) maar dat gaat richting het grijze gebied dus ik betwijfel of dat hier besproken mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Sick Nick schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:01:
Er is ook wel een andere manier (op de telefoon zelf signen) maar dat gaat richting het grijze gebied dus ik betwijfel of dat hier besproken mag worden.
Is al vaker hier besproken. Drakkarious Signer. Er zijn ook mogelijkheden om security model van je mobiel (tijdelijk) uit te schakelen.

De beste manier blijft toch om Nokia duidelijk te maken dat wij, de kopers van de toestellen, niet bepaald blij zijn met het feit dat we niet zelf de uiteindelijke zeggenschap hebben welke software we op onze toestellen installeren. Nu Nokia Symbian helemaal heeft overgenomen is het helemaal duidelijk dat je bij Nokia moet zijn om daar wat aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuzzillogic schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:25:
[...]

Is al vaker hier besproken. Drakkarious Signer. Er zijn ook mogelijkheden om security model van je mobiel (tijdelijk) uit te schakelen.

De beste manier blijft toch om Nokia duidelijk te maken dat wij, de kopers van de toestellen, niet bepaald blij zijn met het feit dat we niet zelf de uiteindelijke zeggenschap hebben welke software we op onze toestellen installeren. Nu Nokia Symbian helemaal heeft overgenomen is het helemaal duidelijk dat je bij Nokia moet zijn om daar wat aan te veranderen.
Ja klopt, wij betalen jammer genoeg al zoveel voor dit toestel. En kunnen gewoon niets installeren, telkens iedere applicatie gaan activeren :?

Ik had gewoon graag sygic gps geinstalleerd maar dit zonder succes.
Ook nokiamote lukt mij zelfs niet, ondanks dit freeware is moet ik deze ook al gaan activeren.
Waar gaat dit naar toe...

En op het net is er ook geen echte goeie handleiding te vinden die je het iets duidelijker kan maken.
Integendeel.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 05-07-2008 15:54 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 266809 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:55:
[...]
Ik had gewoon graag sygic gps geinstalleerd maar dit zonder succes.
Wacht even... Sygic is toch gewoon al ondertekend. Die moet je gewoon kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuzzillogic schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:27:
[...]

Wacht even... Sygic is toch gewoon al ondertekend. Die moet je gewoon kunnen installeren.
Dacht ik ook.
De installatie die is goed afgelopen.
Maar als ik deze opstart; krijg ik de melding KERN-EXEC 3. Dan sluit het programma automatisch terug af.

Heb deze zelf geinstalleerd volgens vele site's.
Gewoon de bestanden die in de map copy to sd zitten gekopieerd naar mijn geheugenkaart.
De map Belgie staat ook op mijn geheugenkaart.
Maar dit blijkt niet te werken...

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 05-07-2008 15:54 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 266809 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:50:
[...]

Dacht ik ook.
De installatie die is goed afgelopen.
Maar als ik deze opstart; krijg ik de melding KERN-EXEC 3. Dan sluit het programma automatisch terug af.

Heb deze zelf geinstalleerd volgens vele site's.
Gewoon de bestanden die in de map copy to sd zitten gekopieerd naar mijn geheugenkaart.
De map Belgie staat ook op mijn geheugenkaart.
Maar dit blijkt niet te werken...
(neem aan dat het de orginele is)

je moet 5 mappen en 1 installer naar de ROOT van je sd kopieren:

- rescource;
- drive;
- Res;
- Private;
- sys.

en de s60 app installer.

Bij de andere versie (download) zitten vaak de sys en drive niet bij/ Of hij kopieerd deze tijdens het installen niet naar je C: ( tel. geheugen)

Ik heb McGuider op mijn t-mobile n95 en hij loopt als een zonnetje: beter dan tomtom inho 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Modbreak:Daar is nu wel weer genoeg over geschreven. Als je hem KOOPT, dan krijg je er een uitleg bij hoe je hem kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Weet iemand of er software is waarmee je een macro kunt definieren op Symbian? (N82 in mijn geval)

Wat ik dan graag wil is het volgende (macro met 1 sneltoets of snelkoppeling):
- Zet bluetooth uit
- Start Sygic
- (... Sygic draait)
- (... ik sluit Sygic na een tijdje handmatig af)
- Zet bluetooth weer aan en verbind met opgegeven apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
hars73 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:57:
Weet iemand of er software is waarmee je een macro kunt definieren op Symbian? (N82 in mijn geval)

Wat ik dan graag wil is het volgende (macro met 1 sneltoets of snelkoppeling):
- Zet bluetooth uit
- Start Sygic
- (... Sygic draait)
- (... ik sluit Sygic na een tijdje handmatig af)
- Zet bluetooth weer aan en verbind met opgegeven apparaat
Je zou via bestprofiles een profiel sygic aan kunnen maken, daarbij voorwaarden opgeven dat sygic moet starten bij activeren profiel, en bluetooth uitmoet... als je daarna weer terugschakeld via algemeen stel je in dat bluetooth weer aan moet en sygic uit and done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:04:
[modbreak]Daar is nu wel weer genoeg over geschreven. Als je hem KOOPT, dan krijg je er een uitleg bij hoe je hem kan installeren.[/]
Kan al voor 79 euro incl. heel europa :*)
Kan het aanraden :)

http://navigation.teleatl...2008-sd-kaart-pr6449.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

BastiaanN schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Je zou via bestprofiles een profiel sygic aan kunnen maken, daarbij voorwaarden opgeven dat sygic moet starten bij activeren profiel, en bluetooth uitmoet... als je daarna weer terugschakeld via algemeen stel je in dat bluetooth weer aan moet en sygic uit and done :)
Hmm die gedachte is wel aardig. Sygic niet starten via Sygic zelf, maar via een profiel :) Eens even kijken hoever ik dan richting mijn gewenste situatie zou komen:

- Telefoon in de auto en lader gaat er aan: via BestProfiles geregeld dat bij charger het profiel Carkit aangaat en de bluetooth aangaat zodat verbinding wordt gemaakt met bluetooth carkit. Tevens wordt via Best KeyLocker geregeld dat bij aansluiten van een charger, de keylock eraf gaat.
- Nu wil ik gaan navigeren via Sygic, dan kies ik het profiel Sygic: via BestProfiles geregeld dat hierbij de bluetooth uitgaat en de Sygic applicatie start.
- En nu loop ik toch weer een beetje vast. Sygic moet dan weer worden gestopt via het profiel 'Carkit' en die moet ik weer handmatig kiezen om Sygic te stoppen en bluetooth weer aan te zetten voor gebruik met de carkit.

Aardig eind in de richting maar weer net niet.. pffff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:23

Sick Nick

Drop the top!

Waarom wil je BT niet aan houden tijdens sygic? Zeker in de auto is het toch veel handiger dat het geluid via de carkit loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

iemand sygic al werkend op een n78? want krijg het voor geen mogelijkheid draaiende... :'( of uberhaupt een ander dan nokia maps...

[ Voor 18% gewijzigd door Q-bone op 06-07-2008 16:34 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Sick Nick schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:05:
Waarom wil je BT niet aan houden tijdens sygic? Zeker in de auto is het toch veel handiger dat het geluid via de carkit loopt?
Nou omdat ik een Kenwood radio heb met een Kenwood bluetooth adapter. Dan loopt het geluid dus inderdaad over de Kenwood carkit via de speakers, maar dat is een 'source' van de headunit. En dan kan ik dus niet tegelijkertijd de radio of cd luisteren. M.a.w weg zijn de gesproken aanwijzigen ;(

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 06-07-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-07 18:24
Q-bone schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:31:
iemand sygic al werkend op een n78? want krijg het voor geen mogelijkheid draaiende... :'( of uberhaupt een ander dan nokia maps...
Ja hoor, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

*weg*

Communicatie verloopt via het forum.

[ Voor 76% gewijzigd door pven op 07-07-2008 12:11 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hi,

iemand die weet of er een tooltje is waarmee je uptime inzichtelijk kunt maken van je mobiel? Mijn mobiel reboot steeds en een hele dag naar je mobiel staren om te kijken wanneer het gebeurt lijkt me niet echt handig.

Ik zoek iets wat zegt "since last startup phone is 3 hours on"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je met de N95 een spraakoproep kan starten ?
Ik heb al verschillende toetsen combinaties getest maar geen enkele die werkt.

Al ik zo wat in mijn telefoonboek rond snuffel staat er bij ieder contact een uitspraak.
Deze word wel in het Engels uitgesproken jammer genoeg.

Kan ik deze dan bvb ook laten uitspreken in het Nederlands.

Alvast bedankt,

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Rechter selectietoets vasthouden?

Nee, hij is alleen engels helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door BastiaanN op 08-07-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

mavi schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:47:
[...]

Ja hoor, werkt perfect :)
Kun je uitleggen hoe? :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Hmm. heb dezelfde procedure gevolgd als bij de n95. Dus eerst alles naar je memorycard kopiëren, en vanaf hier installeren. Misschien moet je updaten naar de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

op een n78? en welke firmware heb je als ik vragen mag?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mavi schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 02:25:
[...]

Hmm. heb dezelfde procedure gevolgd als bij de n95. Dus eerst alles naar je memorycard kopiëren, en vanaf hier installeren. Misschien moet je updaten naar de laatste versie?
Werkt niet meestal. Mijn N95 is volledig upgedate naar de nieuwst versie.
Ik zelf krijg mijn sygic ook niet aan de praat. Het installeren lukt mij wel.
Maar tijdens het opstarten de fout KERN-EXEC3.

Heb net hetzelfde gedaan als in de procedure. Alles kopieren naar de geheugenkaart.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Op mijn N82 met de laatste firmware werkt hij prima. Maar die is gewoon origineel, geheugenkaartje in de telefoon en hij wordt direct geinstalleerd... :)

Gewoon origineel kopen dus ;) 79 euro is geen bedrag voor heel europa...

[ Voor 19% gewijzigd door BastiaanN op 09-07-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Q-bone schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:33:
op een n78? en welke firmware heb je als ik vragen mag?
Ja. De n78 is van mijn broer dus ik kan nu niet zien welke versie fw erop staat. Maar Nokia software updater gaf aan dat er de laatste versie op stond. Sygic versie is 7.50514 build 630.

De volgende mappen kopieer ik direct naar de root van de geheugenkaart.
- drive
- Private
- Res
- resource
- sys
SetupSymbianS60.sis

Hierna installeer ik SetupSymbianS60.sis

Deze methode werkt op de n78 en n95. Hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

verschil met de n82 en de n78 is, dat de n78 een nieuwer besturingssysteem heeft... wat dus voor problemen zorgt.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nogmaals de modbreak over Sygic:
Modbreak:Daar is nu wel weer genoeg over geschreven. Als je hem KOOPT, dan krijg je er een uitleg bij hoe je hem kan installeren.

Als iemand zich overigens geroepen voelt om een topic over Sygic te openen in Accessoires en GPS-Navigatie: graag! :)

Er is een topic voor Sygic: Het Sygic McGuider Topic _O_

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 12-07-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb gisteren een paar N-Gage 2.0 spellen geinstalleerd.. best leuk, maar mijn vraag is, werken deze ook zonder internetverbinding? Want ik ga binnenkort een weekje naar Duitsland en als ik dan een spelletje wil spelen wil ik zeker geen dure internetverbindingen opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat kan je nu toch gewoon uitproberen door te voorkomen dat je telefoon een verbinding maakt met internet? Is allemaal niet zo moeilijk, gewoon even uitzoeken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

pven schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:29:
Dat kan je nu toch gewoon uitproberen door te voorkomen dat je telefoon een verbinding maakt met internet? Is allemaal niet zo moeilijk, gewoon even uitzoeken. :Y)
Ja je hebt gelijk, sorry... maar hij maakte standaard een verbinding als ik N-Gage startte. Ik heb hem inmiddels zo ingesteld via de opties dat de availability op offline staat en dat hij moet vragen als er een vrbinding nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 12-07-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik zoek me helemaal rot op google naar een stukje software om mijn verzonden berichten bij te houden. De aantallen dus zeg maar. Zodat ik op het eind van de maand kan zien hoeveel ik er heb verstuurd. Bij verzonden berichten kijken werkt niet echt, want hij rekent de 'dubbele' smsjes als een enkele sms.

Met google is dus het probleem dat je een goede zoekopdracht moet verzinnen en ik kom maar met niets goeds. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244445

Anoniem: 266809 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:53:
Weet iemand hoe je met de N95 een spraakoproep kan starten ?
Ik moet toch even kwijt dat deze vraag verwijst naar hoe je de meest basic functie van je telefoon gebruikt. Toets het telefoonnummer in en druk op het groene hoorntje. Een spraakoproep starten is mijns inziens een mooie verwoording van 'iemand opbellen'.
Ik snap je punt though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Verstekbakker schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:05:
Ik zoek me helemaal rot op google naar een stukje software om mijn verzonden berichten bij te houden. De aantallen dus zeg maar. Zodat ik op het eind van de maand kan zien hoeveel ik er heb verstuurd. Bij verzonden berichten kijken werkt niet echt, want hij rekent de 'dubbele' smsjes als een enkele sms.

Met google is dus het probleem dat je een goede zoekopdracht moet verzinnen en ik kom maar met niets goeds. Heeft iemand tips?
http://www.n95users.com/f...-freiminmon-freeware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Anoniem: 244445 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:26:
[...]

Ik moet toch even kwijt dat deze vraag verwijst naar hoe je de meest basic functie van je telefoon gebruikt. Toets het telefoonnummer in en druk op het groene hoorntje. Een spraakoproep starten is mijns inziens een mooie verwoording van 'iemand opbellen'.
Ik snap je punt though.
Denk dat er wordt bedoelt spraak bellen, hou de rechter blauwe knop ingedrukt tot je een toontje hoort en spreek de naam in.

[ Voor 0% gewijzigd door Yippie op 15-07-2008 01:33 . Reden: type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Yippie schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 01:32:
[...]

Denk dat er wordt bedoelt spraak bellen, hou de rechter blauwe knop ingedrukt tot je een toontje hoort en spreek de naam in.
Daar was ik ook al een tijdje naar op zoek. Het werkt goed, ik dacht dat je eerst de telefoon de naam moest "leren" maar het lukt zo al. Nu had ik gedacht dat handsfree ook spraakgestuurd kiezen zou kunnen, maar die functie kan ik niet vinden. Weet iemand daarvan?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Als ik nu in slaap val terwijl m'n N95 nog muziek aan het streamen is, dan is de accu leeg als ik wakker word :P Is er een tool waarmee je op gezette tijden applicaties kunt starten/afsluiten? Of heeft iemand Profile Scheduler van DrJukka aan de praat? (telefoon offline gooien -> streamen stopt) Ik ken Best Profiles, maar of het me nu $15 waard is weet ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Kan iemand mij vertellen hoe ik adresgegeven toe kan voegen aan contacten? Ik kan het nergens vinden. Ook overige gegevens als notities zou ik graag toe willen voegen aan de personen in mijn contactlijst. Kan het überhaupt wel? Zo ja: hoe?

Het zou leuk zijn als ik dan ook in Tomtom met de optie 'navigeer naar --> contacten' naar het juiste adres wordt geleid bij opgave van een contact.

Overigens heb ik een Nokia E51.
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste