Software die mp3 bitrate uitleest...

Pagina: 1
Acties:

• Cyr3x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Er zijn genoeg mooie mp3 tag, database en rename progsels maar ik ben opzoek naar iets wat de bitrate van een mp3 bestand uitleest waarna die data vervolgens in een bestand word gedumpt of achter de bestandsnaam komt te staan.

Bijvoorbeeld: Muse - In Your World.mp3 -> Muse - In Your World [128].mp3

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:05
In iTunes kan je een "song list" exporteren als textbestand; andere informatie als artiest, duur van het nummer en bitrate worden met behulp van tabs gescheiden. Dit bestand kan je vervolgens in een spreadsheetprogramma importeren, de juiste kolommen weggooien en weer opslaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Charango op 06-07-2006 12:38 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heel veel software kan dit.
Als voorbeeld Tag&Rename. In het rename menu kun je in je output filenaam gewoon de bitrate opnemen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een programma dat de bitrate als icoon weergeeft is geen optie?
Ik gebruik al jaren MP3Ext daarvoor, en wil niet meer zonder :)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

GeekK

Rag Mama Rag

Foobar kan dit ook.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Cyr3x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Heb ze net allemaal even geprobeert. Tag&Rename werkt alleen als de bitrate in de id tag opgenomen is op de een of andere manier en in Foobar kan ik die optie niet echt vinden, MP3Ext is inderdaad erg heel handig. iTunes export werkt geweldig, precies waar ik naar opzoek was. Bedankt voor de reacties.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24
Cyr3x schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:36:
Heb ze net allemaal even geprobeert. Tag&Rename werkt alleen als de bitrate in de id tag opgenomen is...
Dit hoort standaard bij elke MP3 zo te zijn. Zo niet, dan is ie beschadigd. Maar er bestaan wat tooltjes om dit te fixen (voor VBR is dit belangrijk iig, anders krijg je hele vreemde waardes in Winamp. Spelen gaat meestal echter wel gewoon goed. Gewoon een nachtje al je MP3's laten scannen en evt. opnieuw laten bouwen (zorg voor goede instellingen, standaard zijn deze nogal krom!).) Zonder deze header krijgen MP3-spelers (Creative, Apple) wel vaak problemen: ze geven de verkeerde tijdsduur aan, kunnen niet seeken enz.

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 06-07-2006 18:33 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

EncSpot van GorrilaSoft :)

Kan alleen niet omgaan met subdirectories heb ik het idee, da's wel vervelend.

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.goodees.de/001147-encspot.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door TheLunatic op 06-07-2006 18:32 ]

Mother, will they like this song?

Pagina: 1