"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
maar dan nog 9 minuten he!?Bl44t44p schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:27:
Nog 2 minuten! Bijnaaa...
1minute in holdVerwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:25:
[...]
Ah ja, de bl44t, prachtsysteem is dat.
Alles is klaar om de countdown weer op te pakken.
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Verwijderd
"All systems are go, the weather is beautiful. Good luck and God speed." of zoiets.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:26:
"All systems go" (?)
"The weather is beautiful", zei die in ieder geval.
Dat aftellen vond mijn pa niet grappig, die dacht dat ie iets miste.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Whoop!
Verwijderd
APU prestart checks
check APU FUEL TK VLV1/2/3 on CLOSED
Check APU AUTO SHUTDOWN 1/2/3 on ENABLE
Check HYD MAIN PUMP RESS 1/2/3 on LOW
Check APU SPEED SELECT 1/2/3 on NORM
Check HYD CIRC PUMP 1/2/3 on GPC
Set APU CNTLR PWR 1/2/3 to ON
Hier maar 1 minuut..Vlugge Japie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:35:
Damn, de feed loopt ver achter tov CNN, scheelt iets van 4 minuten!
sorry voor zinloze post
Omg nu doet die het weer en heb ik de lift-off gemist
[ Voor 25% gewijzigd door Temraakle op 04-07-2006 20:42 ]
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Verwijderd
Ik upload de caps zometeen.Onroptemraakle schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:40:
Damn valt juist een paar minuten voor de start de stream weg die het 5 uur deed. Jammer nu heb ik de laatste 3/4 minuten gemist.
SRB's weg.
Zagen jullie trouwens na de lancering ook een hele felle witte plek op de onderkant van de brandstoftank? Viel me erg op, het leek wel of het een kaal stuk metaal was ipv de oranje isolatie...
Haha, de SS1 ging ook maar NET de ruimte in, en vloog al op 10km hoogte onder de white knight.siggy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:43:
Misschien een hele stomme opmerking, maar dat ding gaat wel hééél erg traag omhoog. SS1 had alang z'n top bereikt
Verwijderd
Tja, daar maak je ook even een vergelijking.siggy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:43:
Misschien een hele stomme opmerking, maar dat ding gaat wel hééél erg traag omhoog. SS1 had alang z'n top bereikt
SS1 is stukken lichter en kan veel minder meedragen.
SS1:
Empty: 1,200 kg
Loaded: 3,600 kg
STS:
Empty Weight: 151,205 lb (68,586.6 kg)
Gross Liftoff Weight: 240,000 lb (109,000 kg)
En de externe tank is ook weg.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 20:48 ]
Verwijderd
hier alvast 1:
http://i.a.cnn.net/cnn/20.../vt1.1438.launch.nasa.jpg
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 20:48 ]
Prachtig, die onboard beelden vanaf de tank.
[edit]: Net even vergeleken met die grote timer van de stream: loopt een half minuutje achter bij mij.
[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-07-2006 20:49 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hmm, dat zou kunnen, bij mij staat de feed al 9 uur en 34 minuten aanDrivinUCrazy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:48:
Hier ook absoluut geen problemen met de feed, liep zelfs bijna niet achter. Ik had de feed ook pas 20 minuten laten lopen, kan dat er wat mee te maken hebben?
[edit]: Net even vergeleken met die grote timer van de stream: loopt een half minuutje achter bij mij.
Ja zeker mooi, zeker toen die werd losgekoppeld! Supermooi.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:48:
Hier nog iets minder zelfs, hoewel hij ws gebaseerd is op je pc-clock? Dus daar kan nog een verschil inzitten.[edit]: Net even vergeleken met die grote timer van de stream: loopt een half minuutje achter bij mij.
Volgens de ASX was ie gelimiteerd tot 2 uur maximaalVlugge Japie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:50:
Hmm, dat zou kunnen, bij mij staat de feed al 9 uur en 34 minuten aan
[ Voor 28% gewijzigd door Punksmurf op 04-07-2006 20:54 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
Vergeleken met de beelden op CNN.Punksmurf schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:53:
Hier nog iets minder zelfs, hoewel hij ws gebaseerd is op je pc-clock? Dus daar kan nog een verschil inzitten.
met een hamer past alles
Ik vond die onboard beelden van het ISS trouwens leuker dan de beelden van flightcontrol: een stel nerds die net zo goed bezig kunnen zijn met een lanparty.
Nee, ik heb geen tv in de buurt (andere verdieping).
[ Voor 27% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-07-2006 20:57 ]
Hier liep hij 30-60sec achter.Vlugge Japie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:35:
Damn, de feed loopt ver achter tov CNN, scheelt iets van 4 minuten!
[ Voor 5% gewijzigd door borstel op 04-07-2006 20:58 ]
MoiZie: mail me even, ik heb ruimte zat
[ Voor 24% gewijzigd door Punksmurf op 04-07-2006 20:58 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
Is het mogelijk om dat ding te zien vliegen vanaf hier?
Verwijderd
Ik ben mijn cap van 2:45 uur voor tot ongeveer 10 minuten na aan het uploaden (200MB, hoe kom jij aan zo'n groot bestand?!).MoiZie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:55:
Heb wel een video gemaakt, van 3 minuten voor liftoff tot 10 minuten na, iemand msischien een tip over waar ik het kan uploaden? Het is ongeveer 137MB (of waar is dat got torrent site ding naartoe? Dat werkt nu ook prima)
Zie ook mijn vorige post: Verwijderd in "Shuttle lancering Discovery Live vanavon..."
Die wil ik wel graag zien.MoiZie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:55:
Heb wel een video gemaakt, van 3 minuten voor liftoff tot 10 minuten na, iemand msischien een tip over waar ik het kan uploaden? Het is ongeveer 137MB (of waar is dat got torrent site ding naartoe? Dat werkt nu ook prima)
Is er geen torrent van te maken? ik ben wel bereid om te seeden zodra ik em binnen heb.
*edit* Oke ik had de post van joost gemist.
[ Voor 6% gewijzigd door zazra op 04-07-2006 21:01 ]
Je hebt mailPunksmurf schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:58:
Zo, hij is bijna hier. Jammer dat t zo licht is, en ook vrij bewolkt hier
MoiZie: mail me even, ik heb ruimte zat
Groot? jij hebt 200MB, dat vind ik groter dan 137?Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:59:
[...]
Ik ben mijn cap van 2:45 uur voor tot ongeveer 10 minuten na aan het uploaden (200MB, hoe kom jij aan zo'n groot bestand?!).
Zie ook mijn vorige post: Verwijderd in "Shuttle lancering Discovery Live vanavon..."
ARGH, post eens wat sneller!
[ Voor 10% gewijzigd door MoiZie op 04-07-2006 21:02 ]
MoiZie, ik mail je zo een ftp, even m'n account voorbereiden op veel transfer
met een hamer past alles
Verwijderd
Mijn filmpje is bijna 3 uur lang, die van jou 13 minuten.MoiZie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:02:
[...]
Groot? jij hebt 200MB, dat vind ik groter dan 137?
Is het van de NASA TV stream?
Ik heb zelf 25GB (1TB bandwith) beschikbaar.Punksmurf schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:02:
Joost mail me ook even
MoiZie, ik mail je zo een ftp, even m'n account voorbereiden op veel transfer
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 21:03 ]
1TB? KwijlVerwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:02:
[...]
Mijn filmpje is bijna 3 uur lang, die van jou 13 minuten.
[...]
Ik heb zelf 25GB (1TB bandwith) beschikbaar.
@ hierboven, status overzicht
[ Voor 4% gewijzigd door MoiZie op 04-07-2006 21:06 ]
Maar hij heeft bijna 3 uur gecappedMoiZie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:02:
[...]
Groot? jij hebt 200MB, dat vind ik groter dan 137?
met een hamer past alles
oftewel: ik ben traagVerwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:02:
[...]
Mijn filmpje is bijna 3 uur lang, die van jou 13 minuten.
damnIk heb zelf 25GB (1TB bandwith) beschikbaar.
ik 7.5gb / 25gb, vond ik ook wel genoeg
*eens isMoiZie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:02:
ARGH, post eens wat sneller!Nu heb ik een dubbelpost
[ Voor 21% gewijzigd door Punksmurf op 04-07-2006 21:13 ]
met een hamer past alles
Heel traag;)Punksmurf schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:08:
[...]
oftewel: ik ben traag
[...]
damn
ik 7.5gb / 25gb, vond ik ook wel genoeg
[...]
*eens is
Hoe komen jullie aan al die snelheden joh! Ok, als ik in de uni ga zitten heb ik 11 mbit full duplex, maar dit is toch hele andere koek...
Verwijderd
Mijn cap is rechtsreeks van de stream (dus ASF container formaat, Content-Type: application/x-mms-framed), maar is gewoon af te spelen met VLC, BS Player enz.MoiZie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:05:
[...]
1TB? KwijlEn daar zit je dan met je wanadoo family lijntje
. Hij komt van die asx stream uit de startpost, die van quicktime deed het niet
. Heb em op redelijke kwaliteit met fraps gepakt, en vervolgens met virtualdub naar xvid geencode
.
@ hierboven, status overzicht
Nog 20 minuten uploaden.
Dat heb ik zelf niet, gewoon uploaden naar een fatsoenlijke webhost.MoiZie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:10:
[...]
Heel traag;)
Hoe komen jullie aan al die snelheden joh! Ok, als ik in de uni ga zitten heb ik 11 mbit full duplex, maar dit is toch hele andere koek...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 21:12 ]
7,5gb/25gb voor €35 per jaar
Hum.. wat vloog daar nou net voorbij? T zal wel goed wezen, maar toch vreemd als er ineens een brok door je beeld vliegt terwijl dat ding ergens in de dampring/in de ruimte rondhangt... vloog langs de motor en toen schoot het roodgloeiend weg (iig, leek zo).
Heb ik net niet gezien.
[ Voor 69% gewijzigd door Punksmurf op 04-07-2006 21:26 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
Lanceerdag 1 - 1 Juli 2006 - Scrubbed (ASF, 40MB, Duur: 00:36:54 uur)
Lanceerdag 2 - 2 Juli 2006 - Deel 1 - Scrubbed (ASF, 268MB, Duur: 03:57:20 uur)
Lanceerdag 2 - 2 Juli 2006 - Deel 2 - Scrubbed (ASF, 319MB, Duur: 04:41:56 uur)
Lanceerdag 3 - 4 Juli 2006 - Deel 1 (ASF, 250MB, Duur: 03:40:41 uur)
Lanceerdag 3 - 4 Juli 2006 - Deel 2 - Lancering rond 02:48:00 ! (ASF, 203MB, Duur: 02:59:14 uur)
Lanceerdag 3 - 4 Juli 2006 - Deel 3 - Inclusief persconferentie (ASF, 121MB, Duur: 01:47:43 uur)
Rechter muisknop -> koppeling opslaan als/doel opslaan als.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 22:54 ]
et voila: 138 43.5mb aviMoiZie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:55:
Heb wel een video gemaakt, van 3 minuten voor liftoff tot 10 minuten na
Vraag me alleen af of hij nog wel aftrek vind, vergeleken met het aanbod hierboven
[ Voor 3% gewijzigd door Punksmurf op 09-07-2006 15:22 . Reden: avi idd, wtf :? ]
met een hamer past alles
WMV? Tsk, vloek eens niet zo?Punksmurf schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:45:
[...]
et voila: 138mb wmv
Vraag me alleen af of hij nog wel aftrek vind, vergeleken met het aanbod hierboven
nofi uiteraard he
* Punksmurf heeft het live gevolgd, maar dat negeren we even
[ Voor 14% gewijzigd door Punksmurf op 04-07-2006 21:48 ]
met een hamer past alles
Ik ook wel hoor, je kan toch niets anders doen met deze hitte...Punksmurf schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:48:
Ja, wie kijkt dat nou, 6 uur lang![]()
![]()
* Punksmurf heeft het live gevolgd, maar dat negeren we even
Mmmm... k moet donderdag een paper afhebben, maar met die hitte krijg ik het gewoon niet gedaan. Blah
Geen flauw idee trouwens hoe ik bij wmv kwam
met een hamer past alles
Verwijderd
Handig voor mensen met een trage verbinding.MoiZie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:47:
[...]
WMV? Tsk, vloek eens niet zo?Het is een mooie XviD avi ja!
En ach, ik heb mn best gedaan
dat je nou van die nerds hebt die 6 uur lang gaan opnemen....
Bedankt iig
nofi uiteraard he
Tja, als er 1 van de 2 monitoren nauwelijks in gebruik is moet je toch een doel ervoor gaan zoeken.
Zometeen de persconferentie met Peter Michael Griffin.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 22:02 ]
Volgens mij hadden ze het er net over, ze weten het ook niet "might be a bunch of paper or so". Maar k heb de aanloop niet gevolgd, dus weet niet of het ook daarover ging. Ze maakten zich er niet druk om, maar ik vraag me toch af wat dat papier daar dan deedPunksmurf schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:14:
Hum.. wat vloog daar nou net voorbij? T zal wel goed wezen, maar toch vreemd als er ineens een brok door je beeld vliegt terwijl dat ding ergens in de dampring/in de ruimte rondhangt... vloog langs de motor en toen schoot het roodgloeiend weg (iig, leek zo).
met een hamer past alles
Verwijderd
Lanceerdag 3 - 4 Juli 2006 - Deel 3 - Inclusief persconferentie (ASF, 121MB, Duur: 01:47:43 uur)
/edit
Van dat 'afgebroken' stuk papier.... maar daar praten ze nu ook over op nasa tv?
Stitch material ofzo... ben beniewd
2012 GMT (4:12 p.m. EDT)
NASA officials are stressing that it will take some time to analyze the video and film footage and no one should jump to conclusions about what was seen.
2009 GMT (4:09 p.m. EDT)
Shuttle program manager Wayne Hale says the very preliminary look at the onboard video from the external fuel tank shows three or four pieces of debris coming off the tank at T+plus 2 minutes, 47 seconds. It could be an ice-frost ramp or something else, he said.
More debris was noted about T+plus 4 minutes, 50 seconds.
Hale noted that both events occurred after the time debris striking the orbiter could cause damage because the vehicle was out of the atmosphere.
[ Voor 126% gewijzigd door borstel op 04-07-2006 23:17 ]
met een hamer past alles
Ik neem aan dat het gebied aardig dun bevolkt is daar ?
VerbrandDnY! schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:13:
Die 2 rakketten die eerder werder afgeworpen worden hergebruikt, de grote feultank blijft in de ruimte geloof ik.
Verwijderd
Inderdaad, de solid rocket boosters (die als eerste vallen) vallen gewoon boven de oceaan (ze vliegen vanaf Kennedy Space Center, Florida naar het oosten) en de externe tank (dat grote oranje ding) verbrand geloof ik zoveel mogelijk in de dampkring en de rest valt gewoon in de oceaan.MoiZie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:38:
[...]
Verbrandbij terugkomst in de atmosfeer verpulvert dat ding gewoon
.
Verwijderd
Geen idee, ik haal hier ook maar 200 KB/s binnen, zal wel aan Dreamhost liggen dan.m-webbie schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:05:
Uhh joost is de server wat over belast of heb je gewoon een slome lijn? want uhh die van punksmurf is ongeveer 10x zo snel met 800K
Ik ga even informeren.
Verwijderd
Alsof je keihard met je hoofd tegen een watje kopt, dat effect lijkt het me te hebben.
Oke, ik haalde maar iets van 70 tot 80KB/sec ofzoVerwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:46:
[...]
Geen idee, ik haal hier ook maar 200 KB/s binnen, zal wel aan Dreamhost liggen dan.
Ik ga even informeren.
Verwijderd
Ze zijn niet in rep en roer, maar ze moeten het wel onderzoeken.Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:55:
Wat ik niet zo goed volg is dat men in rep en roer is over een stukje purschuim. Je mag echt wel heel erg knap zijn om met een brokje ijs, of een stukje purschuim een keramieke tegel te beschadigen lijkt me.
Alsof je keihard met je hoofd tegen een watje kopt, dat effect lijkt het me te hebben.
Het gevaar dat door aerodynamische effecten beschadigingen konden plaats vinden was al voorbij op dat punt.
Blijkbaar zit ik op een wat mindere server, 200KBps is goed volgens de IRC support.m-webbie schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:16:
[...]
Oke, ik haalde maar iets van 70 tot 80KB/sec ofzo
Edit: Met een download manager (bijv: DownThemAll! voor Firefox) kan je gewoon op redelijke snelheid (500KB/s) downloaden.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 16:42 ]
De oorzaak van de Columbia crash is
Dan wil je denk ik wel weten hoe een stuk purschuim los kan raken van de externe brandstoftank en of dit verdere gevaren heeft voor de missie.In the months following the tragedy, NASA scientists determined that a hole was punctured in the leading edge on one of Columbia's wings, made of a carbon-carbon composite. The hole had formed when a piece of insulating foam from the external fuel tank peeled off during the launch 16 days earlier, puncturing the edge of the wing. Hot gases, referred to by many reports as plasma, penetrated the interior of the wing, destroying the support structure and causing the rest of the shuttle to break apart during the intense heat of re-entry.
Debris Strike
Post-launch photographic analysis showed that one large piece and at least two smaller pieces of insulating foam separated from the External Tank left bipod (–Y) ramp area at 81.7 seconds after launch. Later analysis showed that the larger piece struck Columbia on the underside of the left wing, around Reinforced Carbon-Carbon (RCC) panels 5 through 9, at 81.9 seconds after launch (see Figure 2.3-2).Further photographic analysis conducted the day after launch revealed that the large foam piece was approximately 21 to 27 inches long and 12 to 18 inches wide, tumbling at a minimum of 18 times per second, and moving at a relative velocity to the Shuttle Stack of 625 to 840 feet per second (416 to 573 miles per hour) at the time of impact.
http://anon.nasa-global.s.../CAIB_lowres_chapter1.pdf
[ Voor 5% gewijzigd door Temraakle op 05-07-2006 20:15 ]
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
met een hamer past alles
[ Voor 6% gewijzigd door MoiZie op 08-07-2006 00:12 ]
Update
Thanks MoiZie, toch zo'n 2gb verkeer voor niks
@hieronder: idd
[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 09-07-2006 17:38 ]
met een hamer past alles
NASA-filmpje gezien vanaf de hulpraket die de Space-Shuttle de ruimte in heeft moeten lanceren. Je ziet de hele raket stijgen vanaf de grond tot ergens in de thermosfeer (mooi uitzicht over de aarde) waarna de hulpraket op een gegeven moment los wordt gekoppeld van de Space-Shuttle. Daarna zie je de terugreis naar de aarde via de cam die is gemonteerd op de hulpraket. Vrij bizar.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Verwijderd
Nouja terugreis, noem het maar neerstorten.Nestor schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:54:
Weer een nieuw filmpje op de NASA site.
NASA-filmpje gezien vanaf de hulpraket die de Space-Shuttle de ruimte in heeft moeten lanceren. Je ziet de hele raket stijgen vanaf de grond tot ergens in de thermosfeer (mooi uitzicht over de aarde) waarna de hulpraket op een gegeven moment los wordt gekoppeld van de Space-Shuttle. Daarna zie je de terugreis naar de aarde via de cam die is gemonteerd op de hulpraket. Vrij bizar.
edit: vond er hier nog 1 van een booster
http://mfile.akamai.com/1.../right_aft_srb_camera.asx
[ Voor 28% gewijzigd door jeehaa op 17-07-2006 10:58 ]
Ook cool als-ie neerstort, dat je de schaduw zie gaan
(Ik was overigens in de veronderstelling dat die dingen gelijk zouden zinken, eigenlijk
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Onroptemraakle schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:19:
@Gordijnstok
De oorzaak van de Columbia crash is
[...]
Dan wil je denk ik wel weten hoe een stuk purschuim los kan raken van de externe brandstoftank en of dit verdere gevaren heeft voor de missie.
[...]
ThanxDrivinUCrazy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:41:
In de zomertijd zitten wij in GMT+2
Dat duurt dus nog even voordat ze landen
In de krant stond ook dat de landing om 15:14 was inderdaad.siggy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:39:
Ik wordt een beetje gek van die tijdzones. Zitten wij op dit moment in GMT+1 of in GMT+2? Ik lees namelijk dat de landing gepland staat voor 13:14 GMT....
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
tziet er allemaal goed uit
edit: nog 11 minuten voor de top of descent, entry of the earth FL4000
edit2: mach 24.9 wauw
[ Voor 27% gewijzigd door jeehaa op 17-07-2006 14:49 ]
jep, wat dat betreft is het net de klmBl44t44p schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:28:
Ook fijn, zet je dat ding veilig aan de grond, zit je nog een kwartier er in
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
'Ground control' moet een soort 'clearance signal' geven. Ze hebben nu zelfs de sleutel uit het contact gehaald zo te horen.Bl44t44p schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:28:
Ook fijn, zet je dat ding veilig aan de grond, zit je nog een kwartier er in
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
edit: en de reden waarom het zo lang duurt: je kon het heel even zien op de infrarood camera
[ Voor 47% gewijzigd door jeehaa op 17-07-2006 15:36 ]