Lol ik weet niet prcies hoe het zit met de verhoudingen tussen CPU en GPU, maar wat ik wel weet is dat hoe hoger je resolutie in games is, dus in jouw geval 1920*1200, hoe beter een kaart als de 7950GX2 tot zijn recht komt. Want dan komt het meer aan op de videokaart dan op de CPU, en al helemaal met alle grafische trucjes open zoals AA en AF en dergelijke.Okmer Sinnad schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:49:
[...]
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een paar dagen een 24" breedbeeld TFT en wil nu graag in 1920x1200 gaan gamen (UT2004, FEAR, Far Cry). Ik heb momenteel een overgeklokte AMD64 3000+ en GF 6600GT. Ik wil dan ook een GF 7950GX2 aanschaffen, maar volgens de posts in dit topic trekt mijn processor dat niet.
Dit snap ik niet. De processor berekent toch alleen een 3D model van de spelwereld (bestaande uit driehoeken, lichtbronnen en textures)? Ik neem dan dan aan dat de x, y, en z as onafhankelijk zijn van de gekozen resolutie. Vervolgens wordt dit 3D model in de videokaart vertaald naar een aantal puntjes in een 2D vlak. Dus zou een processor precies even veel te doen hebben voor zowel een lage als voor een hoge resolutie. Dit staat echter haaks op de ervaringen in dit topic.
Ad ergo, wie van jullie heeft een 7950GX2 met een 'trage' AMD64 cpu die FPS spelletjes speelt op 1920x1200? En is dat speelbaar? (ik ben niet zo geinteresseerd in 3Dmark scores, als mijn framerate in echte spellen maar niet onder de 30 zakt).
Groetjes Remko
Nou lijkt mij wel dat een AMD64 3000+ op dit moment toch wel het minumum is hoor voor zo een beest van een kaart... Die X2's kosten geen drol meer