Hmm. Seti client is te cheaten.. and it has been!

Pagina: 1
Acties:

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Check deze link even:

http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=333260

Schijnbaar heeft iemand de client gehacked en 1 miljoen fake WU's terug kunnen sturen die WEL meegeteld werden voor ranking.

Ik heb het al nooit zo op Seti gehad, maar nou breekt mijn klomp toch echt.
Waarom zou iemand uberhaupt nog met deze belachelijke vertoning mee willen doen?

Verwijderd

Chilld dude!
Als iemand graag SETI wil doen, moet ie dat zelf weten (rc5 nuttiger??)
Vind het wel een beetje cru dat je blijkbaar die zooi kan cheaten

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
aginor : Hoe nuttig is een project dat serieus op zoek is naar signalen van andere beschavingen in het universum als resultaten gefaked kunnen worden? Voor mij is dat reden om iig geen SETI te doen.

Dan liever GammaFlux, RC5 of OGR. Inderdaad zal ik niemand kunnen verplichten geen SETI meer te doen... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 00:23
Dat was vroeg of laat te verwachten. het zal me niks verbazen als er ook zulke hacks voor dnetc clients zijn. Ik weet wel dat er een dnetc virus is die zich verspreidt en ongevraagd blokken gaat draaien op besmette pc's ...

Advanced sheep-counting strategies

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet wel dat er een dnetc virus is die zich verspreidt en ongevraagd blokken gaat draaien op besmette pc's ...
Ja oké, maar dat zijn wel echte geldige blokken, zij het op een minder nette manier verkregen... Bij dit SETI-probleem zijn het dus echte fake-blokken.

Virussen? Scan ze hier!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

klinkt gek, maar hiermee is een totaal nutteloos project dus nog veel nuttelozer geworden.
Ik denk dat DPC-energie in Seti stoppen zonde is, aangezien een eerlijke competitie onmogelijk is.

Maar als iemand Seti wilt doen, tja... doe wat íe niet laten kan. Kom alleen niet op het DPC-forum.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kom alleen niet op het DPC-forum.
En waarom dan wel niet? DPC ondersteunt ook SETI, dus SETI-vragen zijn niet minder welkom dan Gamma Flux, RC5 of OGR-vragen.

Virussen? Scan ze hier!

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 15:40

sko

hmm.. als die fake-blokken aangeven dat er in een bepaald gebied geen signalen gevonden zijn wordt dat gebied niet nog eens gescand.

Dus zou het mogelijk ze daar misschien het enige "wow"-signaal mislopen.

al met al een slechte zaak dus, ik hoop niet dat zoiets er is voor dnet. dan blijven we zoeken naar een sleutel :(

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
DPC ondersteunt SETI? Ow... Hoe ondersteunen wij als enorme orgaisatie dat dan? Verstrekken we subsidie ofzo? :?

* RubZie heeft weer wat gemist [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, ruben, je hebt wat gemist...

Check de volgende 2 threads maar eens:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/110607
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/110565

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Maar de gamma flux blokken kan je toch ook 2 x inzenden?

• Lord_Thunderball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2013

Lord_Thunderball

oohh Scary

Dat vraag ik mij dus ook af, je kan met GF 2 keer dezelfde blokjes versturen. aangezien alle blokjes random gedaan worden, en je dubbele blokjes mag inleveren!! Dan kan je dus ook je eigen blokjes inleveren. Dan staat er wel op de site dat ze erachter komen, maar een beetje georganiseerde massa, kopieert de budders van elkaar kraakt 1 bloje extra en flushd weer dezelfde handel!! Of heb ik het verkeerd begrepen???

rc5 Stats || Matrix info

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Die fake blokken komen alleen terug in de stats!!!

Seti werkt anders dan koe.
Bij seti komt een blokje binnen en wordt geteld pas daarna wordt door een ander proces het blokje gevalideerd en evt afgekeurd!
Dat is gedaan omdat veel mensen Seti als screensaver gebruiken en dan dus heel lang met een blokje bezig zijn.
Als dat blokje inmiddels al aan een andere seti user is gegeven dan zou die eerste user dus een dubbel/ongeldig blok inleveren.
Dat zou zeer demotiverend werken.

Powered bij meergranenbrood.

Pagina: 1