Toon posts:

Radeon 9200E en 1400x900 resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort heb ik 2 Mirai DML-519W100's.
Weet iemand hoe ik mijn Radeon 9200E 128mb kan instellen op een resolutie van 1400x900?

Verwijderd

Gaat niet, aangezien de max. resolutie volgens de gebruiksaanwijzing 1280-1024 is. Ander kaartje kopen dus.

Gebruiksaanwijzing 9200E :

http://www2.ati.com/manuals/Rade9200.pdf

Bron ATi :

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Is het niet mogelijk om een custom resolution aan te maken in je ATi Control Panel?
Of met ATi tweak tooltjes natuurlijk.
Ik denk dat dit wel moet kunnen.

En dat de max reso van een 9200 met 128MB VideoRAM 1280x1024 is geloof ik geen pieterman van. Zelfs mijn Radeon 9000 kon tot 2048x1536.
Ik heb hier even zitten neuzen in het ATi Control Panel op een andere PC met een X800, en daar zie ik wel iets staan over resoluties en een knopje "Force". Misschien kan dat je op weg helpen?

De resolutie die jij bedoelt is denk ik 1440x900 ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, ik bedoel 1440x900....sorry
Het was mij ook al opgevallen dat ik vele hogere resoluties kan kiezen, maar 1440x900 staat er dus niet bij.

als iemand nog tips heeft voor deze computer n00b....

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
Misschien deze resolutie via een tweakprogramma forcen?

Verwijderd

Topicstarter
adyta schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 03:41:
Misschien deze resolutie via een tweakprogramma forcen?
dat heb ik ook al gevonden via google, maar ik snap daar geen h*l van ;)

iemand een tip voor een goede videokaart ( evt met 2x DVI-out ) ?
Tis niet om te gamen, dus hoeft geen kaart van 300 euro te zijn.....voor als dit alles niet lukt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Powerstrip kan wat jij wil.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zelfs ATi Control Center kan, zoals ik al eerder aangaf, een custom resolutie voor je maken. Ga maar eens even snuffelen :)
Voor een goede nieuwe kaart ga je zelf op zoek, elke persoon heeft weer andere wensen en er zijn genoeg reviews te vinden op het web. Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
Maar het is absoluut niet nodig om een nieuwe kaart te kopen voor een dergelijk probleem. Over het algemeen zijn dit soort kaartjes ook juist de kaartjes die aangeraden worden voor niet gamende gebruikers.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Gewoon een custom resolutie aanmaken zoals de andere al aangaven. Die force je dan gewoon. Welke driver/ccc versie gebruik je?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

cybersteef schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:05:
Zelfs ATi Control Center kan, zoals ik al eerder aangaf, een custom resolutie voor je maken. Ga maar eens even snuffelen :)
Oke... ben nu een uur aan het snuffelen en krijg het niet gevonden. In advanced onder het knopje forced kan ik weer alleen die standaard aanmaken en krijg ik geen custom...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Welke versie gebruik je dan? Probeer anders de nieuwste te downloaden (ik weet zeker dat je gewoon niet goed kijkt....maar goed).

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb de nieuwste en kan daar geen custom instelling vinden. Dus dat je het zelf kunt instellen. Ja, de nieuwste driver heeft standaard 1440x900, maar de nieuwste drivers kun je niet laten werken met een ATI 8500. Met powerstripe is het wel gelukt. (en nu met een nieuwe video kaart ook).

Maar ook met deze nieuwe videokaart (ook ATI) staat er geen custom instelling in het ATI controle programmatje. Zoja, wijs me dan waar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
is er al duidelijkheid over dit probleem? ik wil met dezelfde videokaart ook zo'n widescreenscherm aanschaffen.

nou heb ik even gekeken bij AVI catalyst controlcenter EN bij Powerstrip maar kan bij beide programma's nergens een mogelijkheid vinden tot het handmatig invoeren van 1440X900
ja, je kunt iets forcen maar ook daar kun je enkel uit een rijtje voorgeprogrammeerde resoluties kiezen.

• nodog
thx noork, helaas zie ik na het installen van de plug nog steeds geen mogelijkheid om ergens 1440X900 te kiezen. ook het beloofde "zelf invullen" wat ook in powerstrip zou moeten kunnen kan ik niet vinden.
ligt dat nou aan mij of ligt het aan m'n videokaart? en als het aan mij ligt, kun je deze n00b dan uitleggen waar ik dat moet instellen?

ik werk overigens nog steeds met m'n oude crt 19" maar ik ga ervanuit dat dat voor het instellen van de resoluties van geen belang is.

videokaart is overigens radeon 9200 series ATI 128MB.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:54
nodog schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:49:

ik werk overigens nog steeds met m'n oude crt 19" maar ik ga ervanuit dat dat voor het instellen van de resoluties van geen belang is.

videokaart is overigens radeon 9200 series ATI 128MB.
Je kunt geen resolutie instellen (en houden) die je monitor niet kan weergeven, als de monitor max. 1280 x1024 aankan, is dat als het goed is ook het hoogste wat je in kan stellen.

Specs

• nodog
als ik in Catalyst Controlcenter bij "force" kijk zie ik resoluties tot 1920X1200, bij powerstrip zelfs 2048x1563. dat deze op mijn huidige monitor niet (optimaal) werken geloof ik best. het vreemde is dat die 1440 nergens bijstaat.
en dat controlcenter kan toch niet "ruiken" wat voor'n monitor ik heb aangesloten neem ik aan?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Jawel. De monitor stuurt zijn gegevens en beschikbare modi door aan je pc.

• nodog
aha... dat wist ik niet, bedankt voor de hulp!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 09:17
Asus VGA A9550 /TD 128 MB (A9550/TD/128MB) 40 euro, werkt hier perfect op die resolutie met een 19" widescreen

C'est moi.

Pagina: 1