Suse Linux Enterprise Desktop

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia 6600 gt (SLI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees net:
If you have multiple video cards, or a disabled onboard video chip plus a video card, Desktop Effects may not be able to configure/detect them correctly.

Ik heb dus sli.

Inmiddels ben ik wel bij configuratie scherm gekomen (door een extra werkbalk aan te maken, en daar een mini commander aan toe te voegen en daar gnome-control-center in te typen ;s),

daar gekeken naar de xgl instellingen. Dat xgl stond uit. Wil ik het aanzetten moest ik op updaten van mn videokaart driver drukken. Maar die driver is nog niet beschikbaar.

Maar dan nog vreemd dat startmenu etc niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videokaart driver installeren is gelukt.. maar het werkt nog steeds niet... als ik dat xgl wil inschakelen gebeurt er nix hoelang ik ook wacht. Ook als ik Videokaart/monitor in configuratiescherm wil opennen gebeurt er nix. Je ziet even een openstaand venster "knipperen" alsof er een ander venster wordt geopened.. maar verder gebeurd er niks.

Ik ga morgen op vakantie.. en over 2 weekjes ga ik me er nog maar eens in verdiepen.. toch bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draait het na wat gedoe best leuk alleen ik heb wat problemen met de grafische weergave soms blijft er nog wel eens een blokje staan op de plek van de muis als ik die beweeg en vaak ben ik de muisaanwijzer ook kwijt.
Met een beetje Alt tab kan ik hem weer terug krijgen voor ik heb geupdated via yast (ook de nvidia driver en kernel modules.) Mijn hardware is heel gewoon en naar mijn gevoel toch wel compatible (Zie onder).
Ik heb het rimpel efect uitstaan kubus werkt wel prima tevens ook vensters op een rijtje zetten.
Ik heb enige tijd geleden ook met Koora zitten vogelen werkte prima maar na updaten werkte het niet lekker meer.
Iemand nog goede tips?, ik heb al op diverse Fora zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vraagjes eigenlijk :P

Is SLED nou een vervanger van opensuse 10.1? Als ik moest kiezen tussen die 2, welke zou men mij aanraden en waarom?

Tevens vraag ik mij af of mijn videokaart (Ati radeon 7500 mobility) word ondersteund. Ikzelf kan namelijk niks terugvinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:17
Enterprise Desktop heet niet voor niets enterprise. Deze versie van SUSE is gericht op gebruik in de zakelijke wereld. Alles zo helder en duidelijk mogelijk en zeker geen poespas (geen fratsen, dat scheelt ;)). Het is daarnaast een product met een prijskaartje (en dus niet OpenSUSE). In ruil daarvoor krijg je wat extra gebruiksgemak maar belangrijker nog: ondersteuning. Als bedrijf moet je er immers op kunnen rekenen dat iemand de problemen oplost wanneer die zich voordoen. Daar kun je bij OpenSUSE niet blindelings vanuitgaan.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-Dragon schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:43:
Enterprise Desktop heet niet voor niets enterprise. Deze versie van SUSE is gericht op gebruik in de zakelijke wereld. Alles zo helder en duidelijk mogelijk en zeker geen poespas (geen fratsen, dat scheelt ;)). Het is daarnaast een product met een prijskaartje (en dus niet OpenSUSE). In ruil daarvoor krijg je wat extra gebruiksgemak maar belangrijker nog: ondersteuning. Als bedrijf moet je er immers op kunnen rekenen dat iemand de problemen oplost wanneer die zich voordoen. Daar kun je bij OpenSUSE niet blindelings vanuitgaan.
Tnx :) Maar ik heb ook gelezen dat SLED ook vol eye-candy zit e.d. Ik vraag me dus daadwerkelijk nog af waar de grote verschillen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
De eye-candy in SLED is anders. De desktop zelf is zo basic mogelijk, zonder fratsen. Het enige wat je wel eye-candy zou kunnen noemen is Xgl. Hier kun je zien wat er gebeurt als je dat aanzet.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Wie kan me eigenlijk vertellen wat het verschil is tussen SLED 10 en SuSE 10.1?

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Lees misschien even de paar berichten boven je ... :/

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

ParagonEnschede schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:27:
Wie kan me eigenlijk vertellen wat het verschil is tussen SLED 10 en SuSE 10.1?
Het grootste verschil is de support/release cycle. NLD9 wordt ondersteund tot Juli 2011, SLED10 zal ook iets van 6 jaar ondersteund worden. Opensuse heeft een veel kortere levensduur, iets van maximaal twee jaar als ik me niet vergis. Voor de enterprise is SLED dus veel aantrekkelijker.

Edit: een ander verschil is dat Opensuse packages meelevert waardoor je het zowel als server als desktop kan inrichten, met SLES/SLED worden over het algemeen alleen packages voor respectievelijk Server en Desktop omgeving meegeleverd.

Overigens is SLED ook 'gratis', alleen voor de updates moet je betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door JoetjeF op 03-07-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Ik heb het ook van het weekend geinstalleerd op mijn PC, en ik moet zeggen: Het draait prima. Alles werd op de juiste manier herkend en geinstalleerd. Ik had na de installatie al genoeg programma's om direct aan de slag te gaan (oa Firefox, Banshee en Totem). De w32codecs heb ik van de packman repo afgehaald, en de libdvdcss2 heb ik direct van de videolan website af en met de hand geinstalleerd (packman heeft hem er niet meer opstaan heb ik begrepen) en dat werkte ook allemaal in 1 keer.

Ik heb mezelf voorgenomen om er gewoon eens een paar weken mee te werken om er aan te wennen en om te kijken of ik er alles mee kan wat ik wil (ik had eerst Gentoo + Gnome + Xgl erop staan, en daar heb ik nog een ghost image van liggen, dus ik kan zo weer terug als het me niet bevalt)

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:13
Echt weird... en iritant!

Heb nu ook SLED10 geinstalleerd, maar krijg XGL niet aan de praat... In SuSE 10.1 werkttte het perfect bij mij. Nu dus ook ATI drivers geinstalleerd, XGL in panel aangezet (zie staan: 3d enabled), en ik restart Xorg. Nu krijg ik dus een en al tearing... compiz start dus gewoon niet blijkbaar. Ik heb geen window decoration , geen van de xgl dingen werken. En dan ook nog eens een vaag probleem met mn toetsenbord. Vind het blijkbaar leuk om af een toe even te bbbblijven hangen....

EDIT:
Heb alle xgl/compiz packges opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles wel naar behoren... hmz

[ Voor 10% gewijzigd door gavro op 05-07-2006 22:52 ]

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:11
En de final versie is er: http://www.novell.com/news/press/item.jsp?id=1031
Novell today announced the worldwide availability of SUSE® Linux Enterprise 10, the next-generation platform for the open enterprise.
Wat ik me nou af zit te vragen: heb ik met RC3 plus de updates hetzelfde?

[ Voor 34% gewijzigd door Jesse op 17-07-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik gelijk ff proberen, maar zal wel niet veel veranderd zijn i.v.m. RC3,..
iemand ergens een changelog gezien?, kan ik namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:53

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand een goede mirror?

De huidige drie ftp's zijn en sloom en niet erg stabiel te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Heb je aan die drie mirrors niet genoeg? Ik vannacht nog zonder problemen met 600kB/s gedownload. :o

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Zit er nu ook een grafische configuratietool bij voor Xgl/Compiz of moet het nog vooral via gconf-editor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 vraagt zich af : Waarom roept er niemand VLC als er om players wordt gevraagd voor Linux maar dan met ALLE codecs :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Het slaapstandprobleem is iig opgelost. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om GLX ook aan te zetten voor Dual monitoren ?

Ik baal er van dat ik de leuke eye-candy kwijt bent wanneer ik dualhead aanzet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:11
Zijn hier mensen SLED op wat exotische hardware hebben geinstalleerd? Ik wil SLED op mijn vaio laptop installeren. Ik weet uit ervaring met andere distro's dat resoluties als 1280*800 en meer van dit soort breedbeeld reso's minder goed (niet of gestretched vanuit 1024*768) wordt ondersteund wordt.

Laptop betreft een Vaio FE11M, videokaart Geforce GO7400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 16:07

TheFirepit

Vuurbal

Komt van SLED eigenlijk ook een live cd/dvd uit?

Dan kan ik hem in elk geval even uitproberen op mijn systeem voordat ik hem installeer.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exe-cuter schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:53:
Zit er nu ook een grafische configuratietool bij voor Xgl/Compiz of moet het nog vooral via gconf-editor ?
Dit zat in ieder geval in OpenSuse 10.1, dus ik neem aan dat ze niet minder bij SLED gaan leveren. Of ze moeten de configuratietool hebben weggelaten omdat teveel eye-candy niet zakelijk genoeg is...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 17:25 . Reden: foutje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39

Gerco

Professional Newbie

Miki schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:30:
Ik weet uit ervaring met andere distro's dat resoluties als 1280*800 en meer van dit soort breedbeeld reso's minder goed (niet of gestretched vanuit 1024*768) wordt ondersteund wordt.
Ik kan uit ervaring zeggen dat 1280x800 op mijn F-S Amilo L1300 vlekkeloos werkt. Het wordt niet automatisch zo ingesteld, maar je kunt later wel gewoon die resolutie selecteren in 1 van de instelschermen zonder dat je in configfiles en de videobios moet hacken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gerco schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:14:
[...]

Ik kan uit ervaring zeggen dat 1280x800 op mijn F-S Amilo L1300 vlekkeloos werkt. Het wordt niet automatisch zo ingesteld, maar je kunt later wel gewoon die resolutie selecteren in 1 van de instelschermen zonder dat je in configfiles en de videobios moet hacken.
Hmm dit klinkt zeer interessant! Morgen maar eens gaan downloaden, ik vindt die 50 euro niet veel. Ik ben legaal ook een kleine 50 euro kwijt aan anti-virus software per jaar.
Ps. Ik heb ook begrepen op Frontpage artikel dat als je actief bent in de community bent ook gratis licentie moet kunnen krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Z-Dragon schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:31:
Heb je aan die drie mirrors niet genoeg? Ik vannacht nog zonder problemen met 600kB/s gedownload. :o
Via de site van Novell kan ik alleen met een script downloaden... waarbij resume niet mogelijk is.
Ik heb hier nu 700MB van de 3GB binnen en moet weer opnieuw beginnen. Tenzij ik vanaf een bepaalde link kan resumen. Dus ook even voor mij: heeft iemand een mirror?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:58:

Ik baal er van dat ik de leuke eye-candy kwijt bent wanneer ik dualhead aanzet :(
Je bedoelt XGL? Ik heb xgl/compiz draaien op twee monitoren maar niet via Novell. Ik heb op ubuntu 6.06 de quinnstroms packages geinstalleerd. Die bevatten patches voor dual monitor. Kijk maar eens op compiz.net. Ik weet niet of dualhead werkt op Novell linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Mahler schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:07:
[...]

Via de site van Novell kan ik alleen met een script downloaden... waarbij resume niet mogelijk is.
Ik heb hier nu 700MB van de 3GB binnen en moet weer opnieuw beginnen. Tenzij ik vanaf een bepaalde link kan resumen. Dus ook even voor mij: heeft iemand een mirror?
Ik heb het net opnieuw geprobeerd, maar dit keer werd ik gewoon afgekapt op 683MB! Dit gaat zo veel te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Mahler schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 22:40:
[...]

Ik heb het net opnieuw geprobeerd, maar dit keer werd ik gewoon afgekapt op 683MB! Dit gaat zo veel te lang duren.
Dit begint saai te worden... nu al voor de vierde keer manieren geprobeerd te downloaden: Firefox (2x), IE, Opera.... telkens afgekapt rond 700MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 14:14
Script? Ik download de ISO hier gewoon met firefox (en dus de firefox download manager) op een dikke 800 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
AlterMann schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 02:01:
Script? Ik download de ISO hier gewoon met firefox (en dus de firefox download manager) op een dikke 800 KB/s
Maar je hebt geen directe download link. De directe download link van Novell verwacht een username en password. En de mijne van de site werken niet. Vanacht weer geprobeerd en weer vastgelopen op 623MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde als Mahler alleen heb ik het bij de dvd al na een paar kb. Als ik begin met CD1 kan ik tot 251 mb downen, daarna zegt 'ie dat 'ie klaar is en heb ik dus een iso van 251... :|

Ik denk dat het aan de proxy ligt waar ik achter zit, mss kan dat bij jou ook het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:58:

Ik heb eerst XGL aangezet, en later mijn 2de beeldscherm erbij geprobeerd. Dat werkte incl XGL, alleen werd het beeldscherm uitgebreid met de afmetingen van het eerste scherm (1280*1024 pixels op een 1024*768 scherm) dus ik heb et weer uitgezet. Ik weiger handmatig de config aan te passen (of me daarin te verdiepen), ik werk toch niet primair met SLED, en ik mis dat tweede scherm niet zo, wat ik toch maar tijdelijk heb staan.
EngelF schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:37:
Komt van SLED eigenlijk ook een live cd/dvd uit?

Dan kan ik hem in elk geval even uitproberen op mijn systeem voordat ik hem installeer.
Vziw komt er geen live-cd of dvd van SLED.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 19-07-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 14:14
Mahler schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:27:
[...]

Maar je hebt geen directe download link. De directe download link van Novell verwacht een username en password. En de mijne van de site werken niet. Vanacht weer geprobeerd en weer vastgelopen op 623MB.
Vreemd.. Bij mn vorige post heb ik de download aangezet en daarna ben ik gaan slapen, en nu heb ik een mooie dvd iso staan.. Wazig dat het daar niet goed gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Volgens mij ligt het download probleem aan de browser die je gebruikt.

Novell geeft het volgende aan voordat je gaat downloaden:

You may have difficulty downloading large files including DVD ISOs, depending upon your browser or download manager. For best results, you should use Mozilla Firefox 1.5 or later. If you use a download manager, your browser version will not be a factor. Make sure you're using the latest version of your download manager and that it supports large files. For example, if you use wget, it must be version 1.10 or later.

Note: The following browsers are some of those that are unable to download files that are larger than 2GB—

* Firefox versions earlier than 1.5 (downloads 2GB then quits)
* Internet Explorer 6 or earlier (fails to start download)
* Internet Explorer 7 Beta (fails to start download)
* wget version earlier than 1.10 (downloads 2GB then quits)

Wie weet is dit de oplossing voor jullie download probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Miki schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:35:
Volgens mij ligt het download probleem aan de browser die je gebruikt.
..........
Wie weet is dit de oplossing voor jullie download probleem.
Ik heb het geprobeerd met Firefox 1.5 en Opera 9. Met beide hetzelfde probleem. Met een download manager (Truedownloader / Getright) krijg ik dus de bovenstaande foutmelding dat mijn username en password niet geaccepteerd wordt. Ik heb zelfs geprobeerd de file door een vriend te laten downloaden met mijn username (hij deed het in Opera) en dat lukte. Toen ik die van de FTP probeerde te downloaden kapte die weer af op 680MB. Alleen bij hem stond de filegrootte verkeerd aangegeven (-11209889493 MB). Ook aan mijn router zal het niet liggen aangezien ik vaker een file van 800MB gedownload heb..... dus ik zoek gewoon een goede FTP, vanwaar ik kan resumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Zijn er geen torrents van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Laatst online: 16:03
Grmbl, eerst de DVD m.b.v. die SuSE tool gemaakt, fout.

Dan maar met CDs installeren, is de checksum van een rpm op de eerste CD niet goed :( En als je ignore doet sluit die hele installer af. Ook niet fijn. Maar opnieuw downloaden dus. En dat terwijl de md5sums goed zijn.

My wooden shoe is breakin'...

[ Voor 18% gewijzigd door PluueeR op 20-07-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is er geen network install van dan eventueel :? Ben dol op die dingen !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Is het 1 van de mensen die problemen hadden met het downloaden van SLED al gelukt om hem te downloaden? Of heeft 'iedereen' er nog steeds last van?

Zelf had ik er ook een mailtje over gestuurd naar Novell toe, maar daar is nog geen reactie op gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
EngelF schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:26:
Is het 1 van de mensen die problemen hadden met het downloaden van SLED al gelukt om hem te downloaden? Of heeft 'iedereen' er nog steeds last van?
Gisternacht opnieuw aangezet ... weer mislukt op 625MB.

[ Voor 17% gewijzigd door rickiii op 20-07-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik zit nu op 1.2GB in een minuut of 20. No probs so far. Er staat op de website dat je het beste FireFOx 1.5 of hoger kan gebruiken. Ik neem aan dat jullie dat al doen....?

edit: even een pagina terug gelezen...al gedaan dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bram77 op 20-07-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 08:46
Ik download ook gewoon met Firefox, zit nu op 45% (met zo'n 140kB p/s) Ik gebruik de DownThemAll! extensie en als ik dan bij Download informatie ga kijken, zie ik dat er bij mij toch echt via een directe link naar de ISO wordt gedownload...

/edit

Ik heb die link ingevoerd in de adresbalk en dan kan ik de ISO gewoon downloaden zonder in te loggen. Ga ik niet doen, want ik ben natuurlijk al bezig...

[ Voor 27% gewijzigd door w0ndersp00n op 20-07-2006 17:45 ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik gebruik de Download Statusbar extensie (zowiezo wel een aanrader). Hij bleef twee minuten na mijn vorige post ook even hangen. Toen heb ik hem even op pause gezet en een minuut later weer gestart, nu download hij weer. Continu op 600KB/s+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:00
Ik zie dat mensen mirrors zoeken! Ik heb het niet gedownload, maar ik heb wel mirrors gevonden (denk ik). Of ze juist zijn, weet ik niet maar het bestand zou "SUSE-Linux-10.1-GM-DVD-i386.iso" heten en 3661.84MB groot zijn. Klopt dit? Dan zijn hier de mirrors.

EDIT: zoals is gezegd: niet gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door lullebakman op 20-07-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
2,97GB Groot hier. Kan dus niet kloppen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
De bestandsnaam is SLED-10-x86-DVD1.iso en zoals hierboven aangegeven 2.97GB groot. Ik weet niet of het mag, maar als het mag wil ik wel de directe link naar de ISO posten.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb m binnen. Hij is 3045.32MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Ik ben er net achter gekomen dat je eerst een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren voordat je via de directe link kan downloaden, dus ik denk dat het geen probleem is deze te posten. Je gebruikersnaam en wachtwoord zijn gewoon die van je Novell account die je hebt aangemaakt: http://xlfiles.novell.com...53Y~/SLED-10-x86-DVD1.iso

Bekijk verder anders ook deze pagina over het gebruik van downloadmanagers: http://download.novell.com/dl_manager_inst.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Worado schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:16:
Ik ben er net achter gekomen dat je eerst een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren voordat je via de directe link kan downloaden, dus ik denk dat het geen probleem is deze te posten. Je gebruikersnaam en wachtwoord zijn gewoon die van je Novell account die je hebt aangemaakt: http://xlfiles.novell.com...53Y~/SLED-10-x86-DVD1.iso
Bekijk verder anders ook deze pagina over het gebruik van downloadmanagers: http://download.novell.com/dl_manager_inst.html
Het probleem is dus dat het met een download manager OOK niet werkt. Mijn username en password die WEL werken op de site, werken NIET in de download manager.

Edit: Ik heb een Download Manager gevonden die het WEL accepteert (Download Accelerator Plus) Nu kijken of ik over de 700MB heenkom.

[ Voor 9% gewijzigd door rickiii op 20-07-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Lullebakman schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:51:
Ik zie dat mensen mirrors zoeken! Ik heb het niet gedownload, maar ik heb wel mirrors gevonden (denk ik). Of ze juist zijn, weet ik niet maar het bestand zou "SUSE-Linux-10.1-GM-DVD-i386.iso" heten en 3661.84MB groot zijn. Klopt dit? Dan zijn hier de mirrors.

EDIT: zoals is gezegd: niet gebruiken
Dat is dus de OpenSUSE dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Bram77 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:33:
Ik heb m binnen. Hij is 3045.32MB.
De grootte klopte dus wel. Ik typ dit vanaf SLED 10.11 :)
Wat een genot zeg, voor een redelijke Linux noob. Ik heb XGL ook al aan de praat en denk dat ik dadelijk niet meer zonder XGL + multiple desktops kan. Ik heb alleen wat ervarig met RedHat en (K)Ubuntu. Dit begint in de buurt te komen van een Windowsvervanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Gisteravond heb ik het nog maar weer een keer via wget (1.10.2) geprobeerd. Bij 1,75 GB weer vastgelopen en afgekapt...

Ben niet echt blij met deze manier van downloaden bij Novell :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik heb em nu ook binnen. Gelukt met een bepaalde download manager (Download Accelerator Pro). De directe link erin geplakt en mn username en wachtwoord opgegeven. De file grootte was in DAP ook weer bizar (-11039192849MB) maar in Windows Verkenner stond er gewoon ~3000MB. Deze heb ik gebrand op DVD en de installatie is nu bezig. Ik kan niet wachten.... na mijn goede ervaringen met SuSE 10.1, hoop ik dat eigenlijk alle pluspunten daarvan ook in deze SLED 10 zitten, maar dan met een hoop bugfixes, betere update-manager en minder problemen met het afspelen van gecodeerde multimedia bestanden.Ook XGL draaide wel bij mij, maar niet zonder dat ik na het opstarten nog telkens even een 'script' moest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb er nu een dagje mee gespeeld. Wat een genot zeg. Van de klachten over de updatemanager heb ik nog niet veel gemerkt. Het is wel een beetje jammer dat Yast2 niet duidelijk aan kan geven welke dependencies missen als het niet lukt om software te installeren door een gemis aan dependencies. Op het moment dat de dependencies gevonden worden in een van de repository's download hij ze wel gewoon.

XGL is echt fantastisch. Naast een hoop heerlijke eyecandy bied het ook een boel functionaliteit. ALT+TAB, het wisselen van desktop en het verplaatsen van vensters naar desktops werkt impulsief en goed. Tot nu toe heb ik elke keer als ik toch maar weer eens GNOME probeerde (Ubuntu) het er snel weer af gegooid en Kubuntu geinstalleerd. Niet om het te laten klinken alsof ik verstand heb van Linux...Ik ben een noob, .... die SLED 10.11 tot nu toe de meest toegankelijke Linux distributie vind die ik ben tegengekomen.
Het startmenu werkt ook heel prettig, al zou ik het fijn vinden als ik in het "More Programs" venster zelf zou kunnen zorgen dat de icoontjes in listview zouden worden weergegeven. Dat zou het wat overzichtelijker maken.

Het installeren van de drivers voor mijn X800 GTO2 was wat complexer, maar is toch in een keer gelukt m.b.v. een handleiding die ik op internet vond.
Het enige wat ik in geen enkele Linux distributie nog voor elkaar heb gekregen is de herkenning van mijn nForce4 SATA controller. Ik kan mijn bijna 1TB opslag dus niet gebruiken vanuit Linux en ben begrenst tot een traag 8GB ATA66 schijfje.

Wat houd de 60 dagen limiet eigenlijk in bij SLED? Kapt de hele boel er dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Heb DAP (Download Accelerator Pro) net ook maar even gedownload. Vanavond als ik thuis ben zou ik die eens installeren en eens even kijken of ik hem daarmee wel kan downloaden.

Hopen maar dat het dit keer wel lukt en het goed gaat. Dan kan ik eindelijk mijn laptop een slab geven met SLED :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb nu ook SLED10 draaien en mijn eerste reactie is: IMPRESIVE (UT2004 kreet)

Installatie was echt een eitje, beetje next, next en af en toe wat instellingen gewijzigd. Wat ik echt toppie vindt is de ondersteuning voor breedbeeld laptops/schermen. Out of the box 15'4 1280x800 draaien. Dit heb ik bij andere distro's nog niet meegemaakt zonder eerst een config bestand te hacken.
Bijna alle exotische hardware die op mijn nieuwe sony vaio FE11M zit is gevonden en functioneerd. Alleen mijn ingebouwde camera werkt niet, maar dat vindt ik op dit moment niet zo erg. In windows gebruikte ik de camera ook niet. Met dat betreft petje af voor Novell, ik ben behoorlijk overtuigd door Novell moet ik zeggen.

Enige minpuntjes die ik op dit moment hebt is dat kleine letterjes zoals op frontpage geen AA hebben. Misschien dat ik dat ergens kan veranderen de control center, maar tot nu toe nog niet gevonden.
Voor het updaten (dat kan 60 dagen met de evaluation versie) zijn er verschillende programma's. Volgens mij doen ze allemaal hetzelfde en naar mijn gevoel is dit geen slimme zet. 1 programma voor het updaten zou meer overzicht brengen. Liefst zou ik iets zien als portage van Gentoo of APT van debian/ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Ik kom nu niet eens meer op de Novell site... Denk dat ze de grote vraag niet aankunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Merijn70 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:09:
Ik kom nu niet eens meer op de Novell site... Denk dat ze de grote vraag niet aankunnen
Kdenk niet dat de bereikbaarheid van hun website iets te maken heeft met de vraag naar bestanden op hun ftp (die nog wel bereikbaar is).
Of ze hebben de boel wel heel goedkoop ingericht.

Edit: de downloadpagina ligt er iig wel uit.

Edit: inmiddels is het zootje weer up.

[ Voor 26% gewijzigd door Jesse op 21-07-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Jesse schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:56:
[...]

Kdenk niet dat de bereikbaarheid van hun website iets te maken heeft met de vraag naar bestanden op hun ftp (die nog wel bereikbaar is).
Of ze hebben de boel wel heel goedkoop ingericht.

Edit: de downloadpagina ligt er iig wel uit.
Had ook al zitten zoeken op hun FTP maar daar kan ik Suse Linux Enterprise Desktop DVD iso niet vinden. Zal maar wat geduld moeten hebben en het eerst maar eens proberen met de CD-ISO's die ik reeds gedownload heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kan iemand mij vertellen hoe ik MS true type fonts kan toevoegen en gebruiken in SLED10. Ik heb op google het één en ander gevonden maar dat is bedoelt voor Suse met KDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Bij het activeren van Xgl in Control Center: "Your graphics card is not in Xgl's database"
Tja, wat moet ik hier nu weer mee?

Even voor de duidelijkheid... ik heb een ATI Technologies Inc R480 [Radeon X850XT] (PCIE)
En ik heb uiteraard handmatig de drivers wel eerder kunnen installeren in SuSE 10.1 en daarbij Xgl werkend gekregen. Maar is er nu geen enkele manier om met de update manager alsnog Xgl werkend krijgen en automatisch mijn ATI drivers te laten downloaden?

Edit: Got it!
http://linux.wordpress.co...and-ati-drivers-with-xgl/

[ Voor 12% gewijzigd door rickiii op 21-07-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Miki schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:14:
Kan iemand mij vertellen hoe ik MS true type fonts kan toevoegen en gebruiken in SLED10. Ik heb op google het één en ander gevonden maar dat is bedoelt voor Suse met KDE.
Wat je installeren moet heet 'core fonts'.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, ik geloof dat ik toch erg tevreden ben over deze verse installatie op mijn laptoppie. Zeker na mijn slechte geblaat op de FP laatst bij het nieuwsbericht over de release van SLED10, waarbij ik op een bepaald moment iets mompel over 'als ik er nou zoveel tijd in gestoken had als ik ooit in totaal in MS Windows gestoken heb....' Toen dacht ik van: laat ik de boel eens op een ietwat kleine Sata HD installeren op mijn desktop compu. Ging allemaal prima, na wat geklooi en een tutorial die ergens in het begin van dit topic staat (http://www.thejemreport.com/content/view/254/42/) om toch WMP files te kunnen afspelen en XDL te kunnen draaien uitgevoerd te hebben dacht ik: ok, proef op de som, krijg toch een nieuwe snellere HD binnen voor de laptop, dus.. (geinstalleerd op nieuwe snellere hd dus he)

Briljant, eigenlijk werkt alles redelijk out of the box. Voor wat kleine dinkies even zoeken en qua videokaart toch al lang geen commandline dingen meer hoeven doen en zelfs (altijd zo'n test voor mij) UT 2004 redelijk makkelijk aan de praat gekregen (nou doet ie het niet meer, maar ja, toch geen tijd meer om te gamen en dan gebruik ik liever 3D desktop). Verder: zeer goed te spreken.

Zoals ik al zei: een paar kleine dingetjes.
- Batterypower gaat toch wel erg veel sneller terug dan bij Windows XP. Heb weliswaar het icoontje aan staan van de CPU Frequency Monitor waaruit blijkt dat ie nooit verder terug klokt dan 46% (ofwel 798 Mhz). Dat ging met de Power4Gear tool toch echt verder terug naar iets van 300nogwat Mhz en dat scheelt een uur denk ik.
- de Windows-toets opende eerst het startmenu, maar na wat heen en weer geklooi met dingetjes niet meer. Bij de toetsenconfig staat ie bij behaviour nog wel op Default, maar doet dus niet wat ie moet doen (ok, windowstoets+ctrl geeft watergolven in je beeld.. maar wat ik daar nou aan heb). Waar staat de config die ik eventueel moet aanpassen, dan kan ik dat via teksteditor wel aanpassen.
- enne.. iets minder (hmmm) belangrijk: ik ben benieuwd of iemand ergens coole themes weet, wil natuurlijk wel meer eye-candy he.. dat is ook weer leuk op je werk (wat is dát? dat is toch geen apple? nou ja, dat soort dingen)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Mahler schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:09:
Bij het activeren van Xgl in Control Center: "Your graphics card is not in Xgl's database"
Tja, wat moet ik hier nu weer mee?
...
Edit: Got it!
http://linux.wordpress.co...and-ati-drivers-with-xgl/
Ok, ik ben erachter dat dit wat omslachtig was. Ik hoefde mij slechts te registeren bij Novell met de activation-code en de officiele installation sources werden automatisch toegevoegd. Daarna kon ik wel gewoon XGL activeren.

[ Voor 30% gewijzigd door rickiii op 23-07-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Ik heb SLED ook eindelijk binnen. Het is me wel gelukt met DAP, ondanks 3 crashes van de download (natuurlijk midden in de nacht en dan kom je de volgende morgen er pas achter), maar het is gelukt.

Zal hem zo even fikken en installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb em ook geinstalled. Alleen ik heb een probleem.
Mijn start menu werkt niet (er gebeurt nix als ik er op klik). Dat kladblok werkt niet. Er staan geen pictogrammen op mijn desktop. Als ik rechtermuisknop doe op desktop en op terminal druk gebeurt er niks. Ik kan wel een nieuwe map aanmaken op desktop en nieuwe koppelingen op de werkbalk. Als ik in configuratie scherm ben kan ik niet in de optie "grafische kaart en monitor" komen. En als ik xgl probeer te enablen met dat knopje SaX2 staat er alleen "waiting Sax2 to finish", maar dat gebeurt nooit.

Hoe kan ik dit probleem oplossen :) ? (dit is mn eerste keer linux, en ben niet zo goed met computers)

Ik heb:
amd 3500
nvidia 6600gt SLI
creative x-fi (nog niet gesupport?)
asus a8n-sli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

XGL kreeg ik eerst ook even niet aan de praat, maar voordat je op die Sax2 knop drukt moet je zo bij zo eerst bij de 3d acceleratie van je videokaart enablen. Dit kan bij het onderdeel "grafische kaart en monitor". Als je daarna die Sax2 doet dan doet XGL het wel.

Ben je trouwens geen fouten tegengekomen tijdens de installatie? Als je daar niks gezien hebt wat op een fout lijkt dan zou ik eerst proberen de drivers voor je videokaart te installeren.

Weet iemand trouwens hoe/waar je instelt dat je draadloos netwerk ook gewoon boot als je de pc opstart? Ik heb een draadloos netwerk met een WEP key hier, maar mijn WEP key zit in mijn keyring en ik moet voordat ik kan internet eerst mijn draadloze netwerk weer aan de praat maken. Iemand een idee hoe dit automatisch kan? Thanx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik zei kan ik niet in die optie "grafische kaart en monitor" komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol.. laat mar.. mijn prob is al opgelost..kheb 2 videokaarten sli.. 1 beeldscherm op 1e videouitgang.. en het mainscreen was ingesteld op de 2e videouitgang.. daar openenden alle vensters die ik kwijt was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K had het ook draaiend enja - het is super goed blalblal maar als nu alle hardware ook werkte en forums wat meer reacties plaatsten... K heb zo'n onboard sata controler met daarop 2 hd's en de sata modules worden wel geladen maar het functioneerd gewoon niet. Dus toch maar ubuntu er weer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:58:
K had het ook draaiend enja - het is super goed blalblal maar als nu alle hardware ook werkte en forums wat meer reacties plaatsten... K heb zo'n onboard sata controler met daarop 2 hd's en de sata modules worden wel geladen maar het functioneerd gewoon niet. Dus toch maar ubuntu er weer op..
Zou je dan niet eerst gewoon eens je kernel en geladen modules controleren. Linux blijft Linux ondanks dat het ubuntu, sled of fedora heet. Je probleem is dus gewoon op te lossen onder sled10.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 24-07-2006 14:52 . Reden: krom nederlands verwijderd :> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het draait hier prima op een Compaq DC5100 SFF met een SATA (boot)HD, dus waarom het bij jou niet werkt is dan niet echt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:31

Backspace-NL

New and Improved!

Tsja, en het lukt nog steeds niet om 'm te downloaden... Dit schiet niet echt op. Hij kapt elke keer netjes na 0 bytes ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Backspace-NL op 24-07-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, Is het me eindelijk gelukt om xgl te enablen, maar ik merk er niks van :?

Die effecten die onder de tabs zitten van xgl optie die werken neit.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen...

verder werkt suse wel mooi.. maar kwil wat meer eye candy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb btw een nvidia 6600 gt.. en ik heb de drivers.. ik heb 3d versnelling enabled en dat xgl dus ook. alleen ik merk geen verschil met disabled xgl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:10:
ik heb btw een nvidia 6600 gt.. en ik heb de drivers.. ik heb 3d versnelling enabled en dat xgl dus ook. alleen ik merk geen verschil met disabled xgl
Kun je eens een screenshot maken van je instellingen + desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:52
Ik heb net ook deze distro even geïnstalleerd :) het ziet er allemaal leuk uit en werkt best lekker.. alleen krijg ik mijn internet verbinding niet aan de praat :( en dit is toch iets waar ik niet zonder kan..

Mijn netwerkkaart is een Intel PRO/1000 MT Desktop Adapter (onboard) die volgens mij onder linux moet werken . Verder zit ik achter een router.

Mijn grootste probleem is het instellen.. want ik kan toch een aantal instellingen niet vinden. Statisch Ip adres instellen lukt wel, subnetmasker en gateway kom ik voor zover ik kan zien ook wel uit. Alleen de DNS servers kan ik niet vinden. Verder zijn er nog wel meer dingen een beetje onduidelijk voor me, maar ik denk dat ik er wel kom als ik de dns servers heb ingesteld.

Zou iemand mij misschien kunnen helpen met een snel uitlegje over het instellen van het netwerk?

*edit: Laat maar, heb 't al.

[ Voor 4% gewijzigd door MDtje op 25-07-2006 19:45 ]

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:10:
Heb je na het aanzetten en instellen van XGL wel gereboot? Dit moet wel, anders dan werken de XGL instellingen niet. Tenminste, dat was bij mij zo...

Niemand een oplossing voor mijn netwerkprobleem om mijn wireless netwerk up te krijgen bij het booten? Als daar geen oplossing voor is dan zuigt SLED best wel... Verder ben ik er wel tevreden mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

EngelF schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:18:
[...]

Heb je na het aanzetten en instellen van XGL wel gereboot? Dit moet wel, anders dan werken de XGL instellingen niet. Tenminste, dat was bij mij zo...

Niemand een oplossing voor mijn netwerkprobleem om mijn wireless netwerk up te krijgen bij het booten? Als daar geen oplossing voor is dan zuigt SLED best wel... Verder ben ik er wel tevreden mee...
Als je distro daardoor direct zuigt... omdat iets niet direct naar behoren werkt.. manman ;)
Volgens mij heb ik door per ongeluk de compu in te stellen als Networked Workstation of zo dat ie automatisch, zonder keyringgeleuter het wireless network aanzet, maar dat moet ik straks even bekijken, zit nu niet achter me laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:04:
[...]

Zou je dan niet eerst gewoon eens je kernel en geladen modules controleren. Linux blijft Linux ondanks dat het ubuntu, sled of fedora heet. Je probleem is dus gewoon op te lossen onder sled10.
Nee dat is het niet. De kernel is gepatched door suse kernel devvers en daardoor werken de modules net iets anders dan je zou willen. De oplossing is dan een vanilla kernel draaien. (De patches hadden te maken met sata/raid dingen iets wat ik dus niet gebruik)

Maar als ik een vanilla kernel moet/zou moeten draaien is het me tav zo'n gelikte desktop al weer te veel werk en draai k net zo lief ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EngelF schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:18:
[...]

Rebooten is voor Windows :P . Gewoon je X server herstarten met CTRL-ALT-BACKSPACE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:25:
[...]

Rebooten is voor Windows :P . Gewoon je X server herstarten met CTRL-ALT-BACKSPACE.
Volgens mij moet je GDM herstarten, immers daarin wordt beschreven (in de config file) hoe en welke server gestart moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:41:
Volgens mij moet je GDM herstarten, immers daarin wordt beschreven (in de config file) hoe en welke server gestart moet worden.
Ctrl+Alt+Backspace herstart ook GDM volgens mij. Het is inderdaad wel iets netter om gewoon uit te loggen en in een terminal (Ctrl+Alt+F5) in te typen: sudo /etc/init.d/gdm restart

[ Voor 4% gewijzigd door tomato op 25-07-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, na een aantal keer enablen van xgl en opnieuw aanmelden deed ie het op eens wel. Maar ik nu mis ik mijn balken boven alle vensters :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:20:
Ok, na een aantal keer enablen van xgl en opnieuw aanmelden deed ie het op eens wel. Maar ik nu mis ik mijn balken boven alle vensters :O
Dan moet je window manager starten, compiz dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe doe je dat .. dat `compiz starten.. )ik ben een leek'

zelfs als ik xgl uit zet heb ik geen balken meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 07:14

Brazza

Byte me!

Waar download je die Suse tool om die dvd te maken?
md5 is goed van de iso, alleen hij blijft hangen bij een rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Letatcest schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:08:
Als je distro daardoor direct zuigt... omdat iets niet direct naar behoren werkt.. manman ;)
Volgens mij heb ik door per ongeluk de compu in te stellen als Networked Workstation of zo dat ie automatisch, zonder keyringgeleuter het wireless network aanzet, maar dat moet ik straks even bekijken, zit nu niet achter me laptop.
Als je steeds onderweg bent en je lap staat aan en uit moet zetten om jezelf ergens anders heen te verschepen en elke keer als je dat ding aanzet weer je wireless netwerk in moet stellen voordat je wat kan doen dan zuigt het wel behoorlijk als hij het niet kan doen op het moment dat je boot...

Verder ben ik er trouwens erg tevreden mee, maar dat van het draadloze netwerk is erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

EngelF schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:00:
[...]

Als je steeds onderweg bent en je lap staat aan en uit moet zetten om jezelf ergens anders heen te verschepen en elke keer als je dat ding aanzet weer je wireless netwerk in moet stellen voordat je wat kan doen dan zuigt het wel behoorlijk als hij het niet kan doen op het moment dat je boot...

Verder ben ik er trouwens erg tevreden mee, maar dat van het draadloze netwerk is erg irritant...
Je kunt belachelijk veel instellen bij je netwerk... gisteren geprobeerd via Bluetooth een netwerk aan de praat te krijgen, helaas niet gelukt.

Overigens, ik ben dus mijn icoontjes in de systemtray kwijt voor Netwerk en Updates (als ik via andere user inlog zijn ze er wel). Ben ze kwijt geraakt door een verkeerde sleep-actie van de taakbalk... alleen ook hier geldt weer: je kunt zo idioot veel instellen, maar er is nergens iets om zeg maar een default-config terug te krijgen... da's best onhandig.

Hetgeen ik nog het minst over te spreken ben is de opstarttijd en dus de batterypowersaveschemes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 16:11
Ik vraag me af of Suse zonder extra drivers vanaf de cd kan installeren op mijn SATA schijf (op een Asus A7V880 mobo). Ziet er namelijk erg mooi uit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Eskimootje schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:04:
Ik vraag me af of OpenSuse zonder extra drivers vanaf de cd kan installeren op mijn SATA schijf (op een Asus A7V880 mobo). Ziet er namelijk erg mooi uit allemaal.
Zit je niet een beetje in het verkeerde topic te posten? Dit topic gaat namelijk over SLED (Suse Linux Enterprise Desktop) en niet over OpenSuse dat is een andere distro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 16:11
EngelF schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:27:
[...]

Zit je niet een beetje in het verkeerde topic te posten? Dit topic gaat namelijk over SLED (Suse Linux Enterprise Desktop) en niet over OpenSuse dat is een andere distro...
Sorry bedoel dus SLED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 07:14

Brazza

Byte me!

Na een verkeerde DVD gebrand te hebben, heb ik eindelijk SLED kunnen installeren.
Mijn eerste indrukken zijn echt geweldig. Vraag me alleen af waarom je voor een ' simpele enterprise desktop" 2.7GB diskspace nodig hebt. En ook geen normale gcc compiler of DVD ondersteuning geinstalleerd is.

De desktop cube is wel mooie toevoeging maar erg anders dan multiple desktops is het niet. SLED is niet echt gericht op de enterprise markt ( ondersteuning misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05
Ik heb 'm gisteren ook geinstalleerd op mijn laptop en ben er redelijk tevreden over. xgl/compiz werkte zomaar, echt ideaal. Wat ik wel onduidelijk vond, was het daadwerkelijk registeren van sled. Dit werd nergens echt goed aangegeven.

Daarnaast vind ik het jammer dat er geen goede streaming media support zit in 'helix banshee'. Ik ben een halve dag bezig geweest met lezen en compilen om internetradio erop te krijgen. Toen ik eindelijk streams kon opslaan in een soort van playlist werkte die playlist niet meer. Ik kon geen streams beluisteren. Iets met verkeerde/ontbrekende plugins. Vervolgens heb ik alle banshee troep eraf gegooid en amarok erop gezet. Wat is dat toch een mooi programma :) Helaas werkten streams daar ook al niet. Ik kon ook alleen xine gebruiken binnen amarok en helix (realplayer) en geen gstreamer :(

Ook weer een beetje raar :S Met helix als engine binnen amarok werken streams nu overigens wel eindelijk (krijg wel een error, maar alles doet het wel).

DVD playback heb ik niet getest, maar divx enzo doet het wel, nadat ik w32codecs heb geinstalleerd.

Dan nog even over beagle: wat een prachtig stukje software zeg! Ideaaal! Het zit ook zo mooi geintegreerd in het menu. Erg netjes.

Toch vind ik het jammer van de streaming-support. Zoiets moet gewoon goed zijn.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KRaMoN schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:56:
banshee troep eraf gegooid en amarok erop gezet. Wat is dat toch een mooi programma :) Helaas werkten streams daar ook al niet. Ik kon ook alleen xine gebruiken binnen amarok en helix (realplayer) en geen gstreamer :(

Ook weer een beetje raar :S Met helix als engine binnen amarok werken streams nu overigens wel eindelijk (krijg wel een error, maar alles doet het wel).
Mee eens! Amarok is gewoon super! Maar het lukt me niet om een andere engine dan de standaard xine engine binnen amarok werkend te krijgen, en xine beweert dat hij geen mp3 af kan spelen.....
hoe heb je die helix binnen amarok werkend gekregen? ik kan hem niet selekteren.

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik heb een Asus 6VA Notebook en krijg vooralsnog met geen mogelijkheid geluid uit de jack-uitgang voor de hoofdtelefoon...
Ik heb uiteraard eerst de 1000 instellingen zitten aanpassen en daarna gedacht van: laat maar zitten... maar nu na een paar weken gaat het me toch erg irriteren.
Het enige SLED-forum wat er over gaat, werkt niet en een aantal Ubuntu-fora over hetzelfde probleem hebben voor mij geen werkzame oplossing gegeven...
Er zit zo'n intel/realtek soundcard in (Intel HDA Alsa device of Realtek ALC 880 OSS device).
Overige zaken werken wel, ook de optische uitgang.

Dit simpele stukje tekst gaf me even hoop:
I also had to put in /etc/modprobe.d/alsa-base "options snd_hda_intel model=z71v posfix=1" to get headphone jack working.
Maar helaas... (komt hier vandaan).

Erg jammer want mijn collega's vinden mijn muziek niet altijd even leuk ;)

Oh ja, heeft dus iemand toevallig.... een ideetje? (mijn hoop een beetje op dit nu niet werkende forum gericht...)

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Vraagje... Ik heb SLED10 geinstalleerd, alles werkt perfect, maar nu staat er in de tray zo'n oranje balletje met een uitroepteken. Ik kan dus het een en ander updaten, maar zodra ik dat doe (als root of als gewone user) krijg ik de volgende foutmelding:

Resolvable id 32207 does not exist.

en kan ik dus niets updaten. Ik heb via Google gezocht maar ik kan niet direct vinden wat het probleem is. Heeft iemand een idee?

Thanx!

Edit:
Oplossing al gevonden! Ben iets te ongeduldig met Google geweest:
http://en.opensuse.org/SDB:ZEN-Update_System_problem_in_10.1

Excuses voor de overbodig post, hoewel ik er misschien toch anderen mee help!

[ Voor 19% gewijzigd door Wtrdk op 17-08-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SLED nu geinstalleerd op mijn desktop en laptop en alles draait perfect out of the box.

multimedia heb ik later toegevoegd, volg de perfecte gebruiksaanwijzing op voor suse 10.1/10.2 op: http://members.home.nl/ralphm/linux_download_suse.html

mijn wifi kaart in mijn laptop is de intel 3945 en SLED heeft hiervoor ook standaard drivers.

wel moet je vaak in Yast los je DNS server adressen van je provider invullen, anders werkt internet niet of heel traag.

Ben er erg tevreden over en de rollende cube is werkelijk prachtig en heel makkelijk mee te werken als je eraan gewend bent.
Pagina: 1 2 Laatste