Suse Linux Enterprise Desktop

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Fyi,

Zoals te lezen stond op de blog van Nat Friedman, is sinds vandaag de nieuwe beta van Suse Linux Enterprise Desktop te downloaden.

Screenshots
http://www.novell.com/products/desktop/preview.html

Video's
http://www.novell.com/video/desktop/

Ik vind het er eigelijk vreselijk gelikt uitzien. Ik was zoieoz al Gnome-aanhanger maar het ziet er zo "industrieel" uit, en dat bevalt me wel.

Er zitten een paar goede ideeën in deze distro, zoals dat startmenu. Lijkt me wel handig. Sommige dingen lijken wel rechtstreeks uit Mac OS X te komen, zoals die Exposé feature en die "Applications" venster maar beter goed gestolen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:13
Ik ben altijd al pro-KDE geweest... maar dit ziet er toch wel gelikt uit zeg...
Ik ben aan het overwegen om mij toch maar weer een aan gnome te gaan wagen en dan direct in deze distro. Dan eens vergelijken met wat ik nu draai (SuSE 10.1, KDE, Xgl)....

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik dan weer jammer vind, op het vierde screenshot van boven ( Easy Setup and Configuration )
het Firefox-balkje onderin met [ MSN Hot ] :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:32
Ziet er werkelijk fantastisch uit! Ik ben de RC maar eens aan het downloaden. Wel hoop ik dat Novell iets van het werk dat ze verricht hebben afstaan aan de community, zoals hun kleine verbeteringen aan OpenOffice.org. Als het echt bevalt en het me niet lukt om het makkelijk na te bouwen ga ik er zelfs nog over denken om het te kopen. :o

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:47
Z-Dragon schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:46:
Ziet er werkelijk fantastisch uit! Ik ben de RC maar eens aan het downloaden. Wel hoop ik dat Novell iets van het werk dat ze verricht hebben afstaan aan de community, zoals hun kleine verbeteringen aan OpenOffice.org. Als het echt bevalt en het me niet lukt om het makkelijk na te bouwen ga ik er zelfs nog over denken om het te kopen. :o
Sowieso wilden ze volgens mij het startmenu wat ze hebben gemaakt wel upstream beschikbaar stellen indien het Gnome-project dat wilde.. ik twijfel alleen of ze dat willen, omdat het nogal een vergaande integratie met Mono (a.k.a. .NET voor Linux) impliceert, en vziw is Mono nog steeds geen officieel ondersteunde ontwikkeltaal door Gnome.
Hetzelfde geldt trouwens voor de OpenOffice.org verbeteringen. De ondersteuning voor VBasic-macro's vereist ook Mono-integratie in OO.o, en ik weet bijna zeker dat Sun (die nog steeds de hoofdontwikkelaar van OpenOffice.org is) hier niet echt op zit te wachten gezien zijn grote belang bij een falend .NET en een succesvol Java.
Wat ik wel als positief zie - maar een hoop anderen waarschijnlijk niet - is dat Novell zich met deze distributie wel zeer duidelijk onderscheid van de concurrentie en bewijst dat hun inspanningen met Mono niet gewoon in de prullenbak worden gepleurd. De keuze tussen Novell en Red Hat heeft nu grotere consequenties dan alleen het bedrijf waar je aan moet kloppen voor support. En concurrentie zorgt meestal voor een versnelde ontwikkeling en nieuwe innovaties (kijk maar bijvoorbeeld wat er is gebeurd met Internet Explorer, nu ze weer een goede concurrent hebben in de vorm van Firefox), waardoor dit dus ook goed is voor Linux als geheel.

[ Voor 23% gewijzigd door Martin Sturm op 28-06-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Best triest dan eigenlijk, dat als *********** een bedrijf zich inspant om een bepaald project te verbeteren, dat project te arrogant/eigenwijs is om er wat mee te doen ... :/

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:54:
Wat ik dan weer jammer vind, op het vierde screenshot van boven ( Easy Setup and Configuration )
Wat ook wel grappig is, is dat die "Add printer wizard" precies hetzelfde als die in Windows is :P Alleen kan je hier wel een IP printer installeren door voor "Network printer" te kiezen en in Windows is dat (vreemd genoeg) "Local printer" :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:54:
Is Hotmail gebruiken tegenwoordig ook al een doodzonde ?
Martin Sturm schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:03:
Sowieso wilden ze volgens mij het startmenu wat ze hebben gemaakt wel upstream beschikbaar stellen indien het Gnome-project dat wilde.. ik twijfel alleen of ze dat willen, omdat het nogal een vergaande integratie met Mono (a.k.a. .NET voor Linux) impliceert, en vziw is Mono nog steeds geen officieel ondersteunde ontwikkeltaal door Gnome.
[...]
Wat ik wel als positief zie - maar een hoop anderen waarschijnlijk niet - is dat Novell zich met deze distributie wel zeer duidelijk onderscheid van de concurrentie en bewijst dat hun inspanningen met Mono niet gewoon in de prullenbak worden gepleurd. De keuze tussen Novell en Red Hat heeft nu grotere consequenties dan alleen het bedrijf waar je aan moet kloppen voor support. En concurrentie zorgt meestal voor een versnelde ontwikkeling en nieuwe innovaties (kijk maar bijvoorbeeld wat er is gebeurd met Internet Explorer, nu ze weer een goede concurrent hebben in de vorm van Firefox), waardoor dit dus ook goed is voor Linux als geheel.
Exact mijn gedachten eigelijk :Y) Ik heb zelf niets tegen officiële ondersteuning voor Mono (en het zou enigzins dom zijn dat Novell, Mono niet ondersteund gezien de vele projecten die ze daarmee bouwen en het geld dat ze in Mono zelf steken)
Z-Dragon schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:12:
Best triest dan eigenlijk, dat als *********** een bedrijf zich inspant om een bepaald project te verbeteren, dat project te arrogant/eigenwijs is om er wat mee te doen ... :/
Ach, Gnome is zoiezo nogal vrij obsessief met hun HIG (Human Interface Guideline afaik). Elk ding dat er ook maar licht van afwijkt wordt al scheef bekeken. Versta me niet verkeerd, want Apple dwingt dit eigelijk ook een beetje af zodat alles er hetzelfde uitziet, maar de veranderingen van Novell vind ik dan weer wél handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met XGL en Compiz in de RC. Die kubus en wobbly windows is erg leuk om te zien maar het voegt nou niet echt functionaliteit toe. Zijn er nieuwe plugins voor Compiz e.d.?

En hoe is het gesteld met mp3, wmv en DVD playback?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
My god, wat werkt dit prachtig zeg! Tien duimen (als ik die zou hebben) omhoog voor Novell. Dit brengt Linux een hele stap dichter bij de desktop. It just works!

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Z-Dragon schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:20:
My god, wat werkt dit prachtig zeg! Tien duimen (als ik die zou hebben) omhoog voor Novell. Dit brengt Linux een hele stap dichter bij de desktop. It just works!
Iemand die een download linkje heeft?

Ik heb eigenlijk een schurfthekel aan alles wat met rpm te maken heeft maar dit maakt me toch nieuwschierig en heb nog wel een test-PC'tje staan :)

Die links op novell.com geven allemaal een 403 :/

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
403? Je moet eerst een account aanmaken bij Novell en daarmee inloggen. Vervolgens kun je naar de downloadpagina gaan. Niks aan het handje hier.

Ik heb het ook helemaal niet op RPM, maar het lijkt er toch op dat Novell het hier netjes voormekaar heeft.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Z-Dragon schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:16:
403? Je moet eerst een account aanmaken bij Novell en daarmee inloggen. Vervolgens kun je naar de downloadpagina gaan. Niks aan het handje hier.

Ik heb het ook helemaal niet op RPM, maar het lijkt er toch op dat Novell het hier netjes voormekaar heeft.
Hmm ik heb een account van www.bugmenot.com gebruikt :P Misschien dat dat het is :P

Maar goed, even goed nadenken wat mijn orginele account + pass ook alweer was ;)

Nou, hij doet het toch echt niet :( Even getest en een Netware client downloaden gaat bijv weer wel dus ze zullen misschien wat teveel bezoek hebben momenteel. Ik kijk morgen nog eens. Voorlopig ga ik nu eerst weer ff voor mijn MCSE studeren... *MIND SWITCH*

[ Voor 20% gewijzigd door DeMoN op 28-06-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

[...]
en vziw is Mono nog steeds geen officieel ondersteunde ontwikkeltaal door Gnome.
Mjah, gnome hoeft hier ook niet per se een rol in te spelen. Neem beagle. Een mono-applicatie. Deze is al geadopteerd door ubuntu en nu ook door NLED en SLED. Bovendien heeft ubuntu hier een desktop-search applet voor gebouwd, die het gnome project maar al te graag wil hebben. Ik verwacht dus dat als gnome hier tegenstand in biedt, dat het alleen maar tegen hun zal werken. Distro's willen het nu eenmaal. :)
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:01:
Hoe zit het met XGL en Compiz in de RC. Die kubus en wobbly windows is erg leuk om te zien maar het voegt nou niet echt functionaliteit toe. Zijn er nieuwe plugins voor Compiz e.d.?
De kubus is verbazingwekkend bruikbaar. Ik werkte al met meerdere desktops, en nu heb je daar gewoon iets meer vrijheid in, door even op de andere desktop te spieken bijvoorbeeld.

En bovendien... Xgl is gericht op Eye-candy. Dus heeft veel echter enorm nuttige dingen zullen er niet uit komen.

[ Voor 33% gewijzigd door mOrPhie op 28-06-2006 19:43 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of er een DVD-versie van is/komt? Ik heb namelijk alleen nog maar DVDRW's liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:40:
Weet iemand of er een DVD-versie van is/komt? Ik heb namelijk alleen nog maar DVDRW's liggen :(
Je kan ze ook best op DVD's branden hoor. ;)
Heb ik zelf ook gedaan, geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
mOrPhie schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:39:
Mjah, gnome hoeft hier ook niet per se een rol in te spelen. Neem beagle. Een mono-applicatie. Deze is al geadopteerd door ubuntu en nu ook door NLED en SLED.
Voorlopig is het (begrijpelijk) vooral Novell dat standaard Mono applicaties installeert. In Ubuntu is de Mono runtime standaard niet geinstalleerd en zitten applicaties als F-Spot en Beagle nog niet eens in de main repository.
Ik verwacht dus dat als gnome hier tegenstand in biedt, dat het alleen maar tegen hun zal werken. Distro's willen het nu eenmaal. :)
Het is nog maar afwachten of en hoe snel dat zal gaan. Je moet niet vergeten dat Gnome er met Mono code een flinke zooi aan dependencies bij zal krijgen. Dat Gnome een high-level taal naast C gaat omarmen lijkt me een goed idee, maar of dat echt Mono of Python of iets anders zal worden lijkt me nog niet beslist.
Bovendien vraagt het Mono platform nogal een flinke hoeveelheid geheugen, wat toch al een probleem van de Linux desktop is. Bij elkaar zorgt dit ervoor dat een deel van de Gnome ontwikkelaars er niet echt op zit te wachten om Mono op te nemen in Gnome. Ik vind dat wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Denkt er ook even aan hoe lekker je de opstartsnelheid kunt verhogen door processen parallel te laden (en denk daarbij even aan het verschil in opstartijd tussen Windows 2000 en XP). Scheelt aanzienlijk; vooral als er behoorlijk veel processor worden geladen, zoals met deze distro. Zie hier. :)

Let daarbij wel op dat je noodzakelijke processen níet naar de achtergrond stuurt (mounten van de schijven en dat soort dingen). Allerlei zaken als de firewall, ssh, cups e.d. kunnen deze behandeling wèl met gemak ondergaan.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

tomato schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:41:
[...]

Voorlopig is het (begrijpelijk) vooral Novell dat standaard Mono applicaties installeert. In Ubuntu is de Mono runtime standaard niet geinstalleerd en zitten applicaties als F-Spot en Beagle nog niet eens in de main repository.
Dan staat in dit topic onzin en dan heb ik blijkbaar iets anders gezien bij een (standaard) dapper-installatie. Daar kreeg ik namelijk een deskbar die standaard gebruik maakt van beagle als zoek-engine.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
mOrPhie schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:56:
Dan staat in dit topic onzin en dan heb ik blijkbaar iets anders gezien bij een (standaard) dapper-installatie. Daar kreeg ik namelijk een deskbar die standaard gebruik maakt van beagle als zoek-engine.
Deskbar zit sinds 2.14 in Gnome (en dus in Ubuntu Dapper), maar maakt geen gebruik van Beagle zolang je Beagle niet geinstalleerd hebt. In Ubuntu Dapper zit Beagle in de universe repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk programma gebruikt SLED voor DVD iso burning? En kan SLED ook DVD's afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:18:
Welk programma gebruikt SLED voor DVD iso burning?
Dat kan Nautilus, dus met Gnome heb je dat automatisch. Misschien dat er ook nog een 'echt' brandprogramma standaard geinstalleerd is, zoals GnomeBaker.
En kan SLED ook DVD's afspelen?
Totem kan DVD's spelen, maar dat is wellicht afhankelijk van geinstalleerde plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

misschien een domme vraag, maar is dit gratis software? deze rc1 natuurlijk wel, maar is de final ook gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:13
als ik het goed begrepen hebt gaat de final shippen voor 50 dollar per licentie.. dus het is geen gratis linux distro.

Ziet er allemaal overigens echt te gek uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 19:18
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:53:
[...]

Je kan ze ook best op DVD's branden hoor. ;)
Heb ik zelf ook gedaan, geen probleem. :)
Hoe heb je dat gedaan? Heb namelijk nog wel een DVDRW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

stiena schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:40:
als ik het goed begrepen hebt gaat de final shippen voor 50 dollar per licentie.. dus het is geen gratis linux distro.

Ziet er allemaal overigens echt te gek uit!
Misschien stomme vraag maar OpenSUSe != SLED?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
webfreakz.nl schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:55:
[...]

Misschien stomme vraag maar OpenSUSe != SLED?
Nee, sled is idd niet hetzelfde als openSUSE. OpenSUSE wordt mbv de community ontwikkeld. Er vind wel communicatie plaats tussen Novell medewerkers en de overige onwikkelaars, maar verder werken de Novell ontwikkelaars eigenlijk achter gesloten deuren aan hun eigen distro: SLED. Ze hebben bijvoorbeeld zelf eerst een boel werk in Xgl gestoken voordat ze heb vrij hebben gegeven aan de community... Zo zal het met veel andere dingen ook wel zijn.

Ik vraag mij alleen een paar dingen af. Ze profiteren zeer zeker van het werk dat ze bij openSUSE als feedback krijgen en wat al de ontwikkelaars fixen en bedenken; veel zal dan ook weer zijn weg terug vinden in SLED. Ik vraag mij alleen af of er verder nog werk gebeurt aan apps wat niet vrij wordt gegeven aan de community... Misschien alleen pas achteraf :?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Jo-hannes schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:27:
misschien een domme vraag, maar is dit gratis software? deze rc1 natuurlijk wel, maar is de final ook gratis?
Voor zover ik weet hanteren ze dezelfde techniek als bij SLES, je kan het gratis gebruiken en downloaden, maar voor het automatisch updaten (via you/yast/red carpet of hoe het dan ook mag heten) en voor support moet je wel betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Heeft iemand, by any chance, SLED10 preview geinstalleerd met KDE ipv gnome? Ik las ergens dat het te kieze zou zijn ipv gnome... Ben benieuwd wat ze aan de KDE installatie hebben gedaan...

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SLED 10 voor de gein maar eens geinstalleerd. Maar wat een mooie strakke desktop. Ik herken het niet terug als Gnome. Applicaties staan mooi en duidelijk gerangschikt etc.

Enigste minpuntje tot nu toe (installatie net achter de rug) is dat SLED mijn NVidia 6800GT niet terugvindt in de XGL database. Dus de 3D desktop is uitgeschakeld. Maar zelfs dan blijft het een mooie desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, heb hier echt al zo lang na uitgekeken!
Als deze me bevalt ga ik het ook zeker kopen! (als de nederlandse versie uit is)

Zit er iig ZEER goed uit!

wel lastig dat dr geen dvd versie uit is gekomen, btw.
mar ff googlen hoe je dat op 1 dvd brand..
wat google betreft, owk goed bezig wat linux en mac betreft met hun applicaties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
Jo-hannes schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:27:
Zoals eerder gezegd, $50 per licentie. Wat op zich niet veel is imo. Je kan je afvragen waarom dat is..

Om iemand te quoten vanop OSNews:
Enterprise customers don't believe in free stuff, you have to charge them if you want them to try your stuff.
Slaat de nagel op de kop imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyphOn schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:32:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyphOn schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:32:
[...]

Op 5 DVD-RW's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
lol... zo kan het ook idd :D
Maar voor degenen die over een POSIX systeem beschikken (*nix): http://en.opensuse.org/Making_a_DVD_from_CDs

Maakt van cd's een dvd, heb het vandaag geprobeert voor SLED10, werkt perfect.

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

gavro_g schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:51:
[...]

lol... zo kan het ook idd :D
Maar voor degenen die over een POSIX systeem beschikken (*nix): http://en.opensuse.org/Making_a_DVD_from_CDs

Maakt van cd's een dvd, heb het vandaag geprobeert voor SLED10, werkt perfect.
Dat kan ook met Jigdo, er was ergens een wiki-handleiding van. Geloof op de GoTWiki? (Zie spider007).

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb sled 10 er zins vanmiddag opstaan, en beetje mee gespeeld.

Eindelijk, voort eerst xgl goed aan de praat gekregen! (lukt met 10,0 en 10,1 niet)

Heb al wel een aantal bugs ondekt, ergste is dat die zen updater altijd aangeeft: Dependency Resolution Failed. (kan afhankelijk heden dus niet oplossen :| , of is dat geen bug? )

iig al wel de beste distro die ik ooit heb gezien! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik heb SLED op mijn laptop geinstalleerd en ik moet toegeven diep onder de indruk te zijn. Dit is nu de 'it just works' ervaring die ik al zo lang zoek met Linux.

Helaas werkt swusp niet goed met mijn hardware, ook onder andere distros niet. Geen suspend voor mij dus. Daarnaast wil totem geen divx en wmv afspelen, de coded daarvoor is niet geinstalleerd. Ik kan alleen niet vinden welke package ik daarvoor moet installeren, zoeken op totem, codec of divx geeft geen resultaten terug.

Dit is een distro die ik anderen zou aanraden. Sterker nog, waarschijnlijk ga ik deze zelf ook kopen voor op mijn laptop, maar voor ik daartoe overga wil ik er eerst nog een paar dagen/weken mee werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Gerco op 29-06-2006 23:05 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet, zoals iemand hierboven zegt, de beste distro die ik gezien heb. Maar qua installatie en grafisch geweld is SLED indrukwekkend. Dit is echt Enterprise en niet een huis-tuin-en-keuken versie. Superstrak en met een hele zwik closed source software (Adobe Acrobat Reader, Real Player 10 en NVidia drivers met 3d acceleratie met een simpele muisklik!). Ik ben ook zwaar aan het overwegen om deze gewoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gerco schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:03:
Helaas werkt swusp niet goed met mijn hardware, ook onder andere distros niet. Geen suspend voor mij dus. Daarnaast wil totem geen divx en wmv afspelen, de coded daarvoor is niet geinstalleerd. Ik kan alleen niet vinden welke package ik daarvoor moet installeren, zoeken op totem, codec of divx geeft geen resultaten terug.
Zoek maar even naar 'gstreamer' :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Gerco schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:03:
Je kan verder ook nog even zoeken naar "libdvdcss2" voor dvd playback. Zelf heb ik ook "w32codec-all" geinstalleerd voor system wide codec access. Deze kunnen dan door xine-engine gebruikt worden. Xine is een vid/aud eingine wat door vele spelers gebruikt kan worden, zoals Kaffeine en totem... en gstreamer is daarvan een tegenhanger.

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gavro_g schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:40:
[...]

Je kan verder ook nog even zoeken naar "libdvdcss2" voor dvd playback. Zelf heb ik ook "w32codec-all" geinstalleerd voor system wide codec access. Deze kunnen dan door xine-engine gebruikt worden. Xine is een vid/aud eingine wat door vele spelers gebruikt kan worden, zoals Kaffeine en totem... en gstreamer is daarvan een tegenhanger.
Kun je me vertellen welke repository je hiervoor gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je me vertellen welke repository je hiervoor gebruikt hebt?
Ik denk dat je hier wel wat aan hebt:

http://www.thejemreport.com/mambo/content/view/254/42/

is voor opensuse 10.1, maar meeste gaat ook wel op voor sled 10.
Wat xgl betreft, eerst ff je nvidea of ati drivers installeren zoals in dat artikel beschreven staat, dan naar 'computer-->Control Center-->Desktop Effects' en dan op enable klikken!

Is het misschien een goed idee om een hele serie howto's te schrijven, net zo als dat artikel hierboven maar dan veel uitgebreider? Zou denk ik veel nieuwkomer helpen,,want als je dit allemaal voor het eerst zit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt mij op dat ik bij install software (computer-->install software) veel minder applicaties terug vind dan bij 'YaST-->Softwarebeheer' (mplayer is bijvoorbeel alleen bij softwarebeheer te vinden, als je de goede installiebronnen wel hebt toegevoegt).

voor meer installatiebronnen:

http://en.opensuse.org/Additional_YaST_Package_Repositories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

[...]
En concurrentie zorgt meestal voor een versnelde ontwikkeling en nieuwe innovaties (kijk maar bijvoorbeeld wat er is gebeurd met Internet Explorer, nu ze weer een goede concurrent hebben in de vorm van Firefox), waardoor dit dus ook goed is voor Linux als geheel.
offtopic:
Ik betwijfel dat de concurrentie druk van Firefox op IE mij als Firefox gebruiker veel voordelen oplevert. :)
Wel te verstaan in de zin van: Wat heb IK aan een betere MSIE?

Wat positief is voor Linux, is het feit dat er een goede browser bestaat die het op meerdere platformen (goed) doet. Het gevolg: Je hebt niet alleen een beter aanbod aan browsers in Linux dan vroeger, maar je krijgt ineens vriendjes die helpen zeuren dat websites brak zijn van het Windows front. Dit Windows front gebruikte drie jaar geleden (over het algemeen) MSIE :) en kraakte mijn desktop af omdat ze er niet op konden browsen.
Serieus, dat browsen onder Linux nu tien keer relaxter is dan vroeger heeft veel meer te maken met de opkomst van Firefox onder Windows dan Firefox onder Linux.

Dat concurentie ervoor zorgt, dat ik er als Linux gebruiker op vooruit ga.....
Indirect misschien wel ja.
Onze winst is hier niet de concurrentie maar het verschijnen van kwalitatief goede platform onafhankelijke programma's. Die kwaliteit is gelukkig soms ver te zoeken bij de concurrentie ;)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Werkt XGL op SLED ook voor GMA950? ik dacht laatst een update voor XGL te zien voor deze chipset of heb ik het nu geheel bij het verkeerde einde ... dus alleen voor nvidia en ati?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
900GM hier. Het werkt, maar niet met acceleratie. Oftewel: het werkt allemaal maar niet alles even vloeiend.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

855GM hier, alle effecten werken, behalve de "ripples". Helaas is scrollen te traag om werkbaar te zijn op deze chipset, aangezien ik de desktop cube en wobbly windows wel erg mooi vind :'(

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ripples en water werken bij mij ook niet met nvidea drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Mijn eerste kennismaking met o.a. Xgl/Compiz, F-spot, Beagle. Echt heel gaaf, en wat een freaky startmenu. En wat is die desktop bij default mooi af en bruikbaar. _/-\o_
Mijn vorige ervaring met SuSE was 9 Personal, maar ze maken hun naam nog steeds waar.

Edit: ter info, voor een standaardinstallatie waren in mijn geval alleen cd 1, 2 en 3 nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door Jesse op 01-07-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Ik heb die guide gevolgd en w32codec-all en xvid geinstalleerd, helaas snapt totem nog steeds niet hoe hij een xvid moet afspelen :(

[edit]
Blijkbaar was gstreamer niet geinstalleerd :? Ik ben nu alles wat met gstreamer-plugins begint aan het installeren en hij wilde gstreamer zelf er nog bij gaan doen. Lijkt me toch iets wat de install zelf gedaan zou moeten hebben.

[edit2]
Helaas, na het installeren van alles wat op gstreamer lijkt, werkt het nog steeds niet. mplayer speelt overigens wel alles wat ik erin gooi: mpg, divx, xvid en wmv.

[ Voor 74% gewijzigd door Gerco op 01-07-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik hoef eigenlijk alleen maar de expose functie, quickswitch (alt-tab) en de transparantie delen van compiz de rest interesseert me niet zo. Dus dat zou moeten werken met de GMA950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

well.. ik als leek heb ook Suse Linux Enterprise Desktop geinstalleerd, gewoon om ff te proberen hoe linux er uit ziet/werkt. Maar bij mij doet het "start menu" ofwel Computer het al niet als ik er op klik.
(En ik zie op het bureaublad de gebruikelijke "computer" "prullenbak" snelkoppelingen ook niet staan die ik wel zie op andere screenshots)

Wat doe ik verkeerd?

btw, het waren 5 cd's .. maar voor het installeren vroeg het maar op 4 cd's.. waar is de 5e voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Media even checken?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op die 5de cd staat extra software..
dus klopt wel als maar 4 cd's nodig was voor installatie

wel raar dat dat 'startmenu' niet werkt bij jou. Installatie verliep vlekkeloos?
drivers voor je videokaart al geinstallaard (nvidea, ati?)

miss moet je ff kijken of desktop effect (xgl) aan staat, zoja uitzetten. (of aanzetten als het uit staat).

zonder 'startmenu' kan je hier komen door in de terminal te typen: gnome-control-center

dan open je: desktop effects
Hier kan je xgl uit en aanzetten

ps. terminal open je door rechtermuisknop op bureaublad-->Terminalvenster openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De installaties verliep helemaal goed. Ik heb nog geen driver geinstalleerd voor mn videokaart, snap nog niet helemaal heo dat moet (terminal voor nodig?).
Want het probleem is dat ik dat terminal venster ook niet open krijg.
Dat kladblok gebeuren naast het start menu werkt ook niet. De kalender bij de klok wel.
En ik kan wel nieuwe mappen op de desktop aanmaken en openen etc.

Ik heb al 1x opnieuw geinstalleerd... werkte nog steeds neit.. ;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Nogmaals, check of je gedownloade image wel inorde is.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de iso;s heb ik al weggooid.. .. maar het branden en installeren ging allemaal goed..
ik weet niet hoe ik de iso's anders had moeten checken..
het waren iig de goede cd's die ik had gedownd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik download alles nog wel een keer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 18:44:
Ik download alles nog wel een keer opnieuw.
Dat is (voor nu) wel wat overdreven.

Welke videokaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia 6600 gt (SLI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees net:
If you have multiple video cards, or a disabled onboard video chip plus a video card, Desktop Effects may not be able to configure/detect them correctly.

Ik heb dus sli.

Inmiddels ben ik wel bij configuratie scherm gekomen (door een extra werkbalk aan te maken, en daar een mini commander aan toe te voegen en daar gnome-control-center in te typen ;s),

daar gekeken naar de xgl instellingen. Dat xgl stond uit. Wil ik het aanzetten moest ik op updaten van mn videokaart driver drukken. Maar die driver is nog niet beschikbaar.

Maar dan nog vreemd dat startmenu etc niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videokaart driver installeren is gelukt.. maar het werkt nog steeds niet... als ik dat xgl wil inschakelen gebeurt er nix hoelang ik ook wacht. Ook als ik Videokaart/monitor in configuratiescherm wil opennen gebeurt er nix. Je ziet even een openstaand venster "knipperen" alsof er een ander venster wordt geopened.. maar verder gebeurd er niks.

Ik ga morgen op vakantie.. en over 2 weekjes ga ik me er nog maar eens in verdiepen.. toch bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draait het na wat gedoe best leuk alleen ik heb wat problemen met de grafische weergave soms blijft er nog wel eens een blokje staan op de plek van de muis als ik die beweeg en vaak ben ik de muisaanwijzer ook kwijt.
Met een beetje Alt tab kan ik hem weer terug krijgen voor ik heb geupdated via yast (ook de nvidia driver en kernel modules.) Mijn hardware is heel gewoon en naar mijn gevoel toch wel compatible (Zie onder).
Ik heb het rimpel efect uitstaan kubus werkt wel prima tevens ook vensters op een rijtje zetten.
Ik heb enige tijd geleden ook met Koora zitten vogelen werkte prima maar na updaten werkte het niet lekker meer.
Iemand nog goede tips?, ik heb al op diverse Fora zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vraagjes eigenlijk :P

Is SLED nou een vervanger van opensuse 10.1? Als ik moest kiezen tussen die 2, welke zou men mij aanraden en waarom?

Tevens vraag ik mij af of mijn videokaart (Ati radeon 7500 mobility) word ondersteund. Ikzelf kan namelijk niks terugvinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Enterprise Desktop heet niet voor niets enterprise. Deze versie van SUSE is gericht op gebruik in de zakelijke wereld. Alles zo helder en duidelijk mogelijk en zeker geen poespas (geen fratsen, dat scheelt ;)). Het is daarnaast een product met een prijskaartje (en dus niet OpenSUSE). In ruil daarvoor krijg je wat extra gebruiksgemak maar belangrijker nog: ondersteuning. Als bedrijf moet je er immers op kunnen rekenen dat iemand de problemen oplost wanneer die zich voordoen. Daar kun je bij OpenSUSE niet blindelings vanuitgaan.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-Dragon schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:43:
Enterprise Desktop heet niet voor niets enterprise. Deze versie van SUSE is gericht op gebruik in de zakelijke wereld. Alles zo helder en duidelijk mogelijk en zeker geen poespas (geen fratsen, dat scheelt ;)). Het is daarnaast een product met een prijskaartje (en dus niet OpenSUSE). In ruil daarvoor krijg je wat extra gebruiksgemak maar belangrijker nog: ondersteuning. Als bedrijf moet je er immers op kunnen rekenen dat iemand de problemen oplost wanneer die zich voordoen. Daar kun je bij OpenSUSE niet blindelings vanuitgaan.
Tnx :) Maar ik heb ook gelezen dat SLED ook vol eye-candy zit e.d. Ik vraag me dus daadwerkelijk nog af waar de grote verschillen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
De eye-candy in SLED is anders. De desktop zelf is zo basic mogelijk, zonder fratsen. Het enige wat je wel eye-candy zou kunnen noemen is Xgl. Hier kun je zien wat er gebeurt als je dat aanzet.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Wie kan me eigenlijk vertellen wat het verschil is tussen SLED 10 en SuSE 10.1?

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Lees misschien even de paar berichten boven je ... :/

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

ParagonEnschede schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:27:
Wie kan me eigenlijk vertellen wat het verschil is tussen SLED 10 en SuSE 10.1?
Het grootste verschil is de support/release cycle. NLD9 wordt ondersteund tot Juli 2011, SLED10 zal ook iets van 6 jaar ondersteund worden. Opensuse heeft een veel kortere levensduur, iets van maximaal twee jaar als ik me niet vergis. Voor de enterprise is SLED dus veel aantrekkelijker.

Edit: een ander verschil is dat Opensuse packages meelevert waardoor je het zowel als server als desktop kan inrichten, met SLES/SLED worden over het algemeen alleen packages voor respectievelijk Server en Desktop omgeving meegeleverd.

Overigens is SLED ook 'gratis', alleen voor de updates moet je betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door JoetjeF op 03-07-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Ik heb het ook van het weekend geinstalleerd op mijn PC, en ik moet zeggen: Het draait prima. Alles werd op de juiste manier herkend en geinstalleerd. Ik had na de installatie al genoeg programma's om direct aan de slag te gaan (oa Firefox, Banshee en Totem). De w32codecs heb ik van de packman repo afgehaald, en de libdvdcss2 heb ik direct van de videolan website af en met de hand geinstalleerd (packman heeft hem er niet meer opstaan heb ik begrepen) en dat werkte ook allemaal in 1 keer.

Ik heb mezelf voorgenomen om er gewoon eens een paar weken mee te werken om er aan te wennen en om te kijken of ik er alles mee kan wat ik wil (ik had eerst Gentoo + Gnome + Xgl erop staan, en daar heb ik nog een ghost image van liggen, dus ik kan zo weer terug als het me niet bevalt)

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Echt weird... en iritant!

Heb nu ook SLED10 geinstalleerd, maar krijg XGL niet aan de praat... In SuSE 10.1 werkttte het perfect bij mij. Nu dus ook ATI drivers geinstalleerd, XGL in panel aangezet (zie staan: 3d enabled), en ik restart Xorg. Nu krijg ik dus een en al tearing... compiz start dus gewoon niet blijkbaar. Ik heb geen window decoration , geen van de xgl dingen werken. En dan ook nog eens een vaag probleem met mn toetsenbord. Vind het blijkbaar leuk om af een toe even te bbbblijven hangen....

EDIT:
Heb alle xgl/compiz packges opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles wel naar behoren... hmz

[ Voor 10% gewijzigd door gavro op 05-07-2006 22:52 ]

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
En de final versie is er: http://www.novell.com/news/press/item.jsp?id=1031
Novell today announced the worldwide availability of SUSE® Linux Enterprise 10, the next-generation platform for the open enterprise.
Wat ik me nou af zit te vragen: heb ik met RC3 plus de updates hetzelfde?

[ Voor 34% gewijzigd door Jesse op 17-07-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik gelijk ff proberen, maar zal wel niet veel veranderd zijn i.v.m. RC3,..
iemand ergens een changelog gezien?, kan ik namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand een goede mirror?

De huidige drie ftp's zijn en sloom en niet erg stabiel te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Heb je aan die drie mirrors niet genoeg? Ik vannacht nog zonder problemen met 600kB/s gedownload. :o

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Zit er nu ook een grafische configuratietool bij voor Xgl/Compiz of moet het nog vooral via gconf-editor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 vraagt zich af : Waarom roept er niemand VLC als er om players wordt gevraagd voor Linux maar dan met ALLE codecs :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Het slaapstandprobleem is iig opgelost. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om GLX ook aan te zetten voor Dual monitoren ?

Ik baal er van dat ik de leuke eye-candy kwijt bent wanneer ik dualhead aanzet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Zijn hier mensen SLED op wat exotische hardware hebben geinstalleerd? Ik wil SLED op mijn vaio laptop installeren. Ik weet uit ervaring met andere distro's dat resoluties als 1280*800 en meer van dit soort breedbeeld reso's minder goed (niet of gestretched vanuit 1024*768) wordt ondersteund wordt.

Laptop betreft een Vaio FE11M, videokaart Geforce GO7400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 16:07

TheFirepit

Vuurbal

Komt van SLED eigenlijk ook een live cd/dvd uit?

Dan kan ik hem in elk geval even uitproberen op mijn systeem voordat ik hem installeer.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exe-cuter schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:53:
Zit er nu ook een grafische configuratietool bij voor Xgl/Compiz of moet het nog vooral via gconf-editor ?
Dit zat in ieder geval in OpenSuse 10.1, dus ik neem aan dat ze niet minder bij SLED gaan leveren. Of ze moeten de configuratietool hebben weggelaten omdat teveel eye-candy niet zakelijk genoeg is...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 17:25 . Reden: foutje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Miki schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:30:
Ik weet uit ervaring met andere distro's dat resoluties als 1280*800 en meer van dit soort breedbeeld reso's minder goed (niet of gestretched vanuit 1024*768) wordt ondersteund wordt.
Ik kan uit ervaring zeggen dat 1280x800 op mijn F-S Amilo L1300 vlekkeloos werkt. Het wordt niet automatisch zo ingesteld, maar je kunt later wel gewoon die resolutie selecteren in 1 van de instelschermen zonder dat je in configfiles en de videobios moet hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gerco schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:14:
[...]

Ik kan uit ervaring zeggen dat 1280x800 op mijn F-S Amilo L1300 vlekkeloos werkt. Het wordt niet automatisch zo ingesteld, maar je kunt later wel gewoon die resolutie selecteren in 1 van de instelschermen zonder dat je in configfiles en de videobios moet hacken.
Hmm dit klinkt zeer interessant! Morgen maar eens gaan downloaden, ik vindt die 50 euro niet veel. Ik ben legaal ook een kleine 50 euro kwijt aan anti-virus software per jaar.
Ps. Ik heb ook begrepen op Frontpage artikel dat als je actief bent in de community bent ook gratis licentie moet kunnen krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Z-Dragon schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:31:
Heb je aan die drie mirrors niet genoeg? Ik vannacht nog zonder problemen met 600kB/s gedownload. :o
Via de site van Novell kan ik alleen met een script downloaden... waarbij resume niet mogelijk is.
Ik heb hier nu 700MB van de 3GB binnen en moet weer opnieuw beginnen. Tenzij ik vanaf een bepaalde link kan resumen. Dus ook even voor mij: heeft iemand een mirror?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:58:

Ik baal er van dat ik de leuke eye-candy kwijt bent wanneer ik dualhead aanzet :(
Je bedoelt XGL? Ik heb xgl/compiz draaien op twee monitoren maar niet via Novell. Ik heb op ubuntu 6.06 de quinnstroms packages geinstalleerd. Die bevatten patches voor dual monitor. Kijk maar eens op compiz.net. Ik weet niet of dualhead werkt op Novell linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Mahler schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:07:
[...]

Via de site van Novell kan ik alleen met een script downloaden... waarbij resume niet mogelijk is.
Ik heb hier nu 700MB van de 3GB binnen en moet weer opnieuw beginnen. Tenzij ik vanaf een bepaalde link kan resumen. Dus ook even voor mij: heeft iemand een mirror?
Ik heb het net opnieuw geprobeerd, maar dit keer werd ik gewoon afgekapt op 683MB! Dit gaat zo veel te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Mahler schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 22:40:
[...]

Ik heb het net opnieuw geprobeerd, maar dit keer werd ik gewoon afgekapt op 683MB! Dit gaat zo veel te lang duren.
Dit begint saai te worden... nu al voor de vierde keer manieren geprobeerd te downloaden: Firefox (2x), IE, Opera.... telkens afgekapt rond 700MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 21-09 01:27
Script? Ik download de ISO hier gewoon met firefox (en dus de firefox download manager) op een dikke 800 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
AlterMann schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 02:01:
Script? Ik download de ISO hier gewoon met firefox (en dus de firefox download manager) op een dikke 800 KB/s
Maar je hebt geen directe download link. De directe download link van Novell verwacht een username en password. En de mijne van de site werken niet. Vanacht weer geprobeerd en weer vastgelopen op 623MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde als Mahler alleen heb ik het bij de dvd al na een paar kb. Als ik begin met CD1 kan ik tot 251 mb downen, daarna zegt 'ie dat 'ie klaar is en heb ik dus een iso van 251... :|

Ik denk dat het aan de proxy ligt waar ik achter zit, mss kan dat bij jou ook het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:58:

Ik heb eerst XGL aangezet, en later mijn 2de beeldscherm erbij geprobeerd. Dat werkte incl XGL, alleen werd het beeldscherm uitgebreid met de afmetingen van het eerste scherm (1280*1024 pixels op een 1024*768 scherm) dus ik heb et weer uitgezet. Ik weiger handmatig de config aan te passen (of me daarin te verdiepen), ik werk toch niet primair met SLED, en ik mis dat tweede scherm niet zo, wat ik toch maar tijdelijk heb staan.
EngelF schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:37:
Komt van SLED eigenlijk ook een live cd/dvd uit?

Dan kan ik hem in elk geval even uitproberen op mijn systeem voordat ik hem installeer.
Vziw komt er geen live-cd of dvd van SLED.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 19-07-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 21-09 01:27
Mahler schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:27:
[...]

Maar je hebt geen directe download link. De directe download link van Novell verwacht een username en password. En de mijne van de site werken niet. Vanacht weer geprobeerd en weer vastgelopen op 623MB.
Vreemd.. Bij mn vorige post heb ik de download aangezet en daarna ben ik gaan slapen, en nu heb ik een mooie dvd iso staan.. Wazig dat het daar niet goed gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Volgens mij ligt het download probleem aan de browser die je gebruikt.

Novell geeft het volgende aan voordat je gaat downloaden:

You may have difficulty downloading large files including DVD ISOs, depending upon your browser or download manager. For best results, you should use Mozilla Firefox 1.5 or later. If you use a download manager, your browser version will not be a factor. Make sure you're using the latest version of your download manager and that it supports large files. For example, if you use wget, it must be version 1.10 or later.

Note: The following browsers are some of those that are unable to download files that are larger than 2GB—

* Firefox versions earlier than 1.5 (downloads 2GB then quits)
* Internet Explorer 6 or earlier (fails to start download)
* Internet Explorer 7 Beta (fails to start download)
* wget version earlier than 1.10 (downloads 2GB then quits)

Wie weet is dit de oplossing voor jullie download probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Miki schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:35:
Volgens mij ligt het download probleem aan de browser die je gebruikt.
..........
Wie weet is dit de oplossing voor jullie download probleem.
Ik heb het geprobeerd met Firefox 1.5 en Opera 9. Met beide hetzelfde probleem. Met een download manager (Truedownloader / Getright) krijg ik dus de bovenstaande foutmelding dat mijn username en password niet geaccepteerd wordt. Ik heb zelfs geprobeerd de file door een vriend te laten downloaden met mijn username (hij deed het in Opera) en dat lukte. Toen ik die van de FTP probeerde te downloaden kapte die weer af op 680MB. Alleen bij hem stond de filegrootte verkeerd aangegeven (-11209889493 MB). Ook aan mijn router zal het niet liggen aangezien ik vaker een file van 800MB gedownload heb..... dus ik zoek gewoon een goede FTP, vanwaar ik kan resumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Zijn er geen torrents van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Laatst online: 21:38
Grmbl, eerst de DVD m.b.v. die SuSE tool gemaakt, fout.

Dan maar met CDs installeren, is de checksum van een rpm op de eerste CD niet goed :( En als je ignore doet sluit die hele installer af. Ook niet fijn. Maar opnieuw downloaden dus. En dat terwijl de md5sums goed zijn.

My wooden shoe is breakin'...

[ Voor 18% gewijzigd door PluueeR op 20-07-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is er geen network install van dan eventueel :? Ben dol op die dingen !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 2 Laatste