Wel een invite request vervullen he
Volgens mij kunnen we met al de Tweakers best landelijke dekking bereiken
Nou ik heb me fonera binnen gekregen, maar kheb nog geen draadloos toestel om erop in te loggen. Kan dit niet gewoon via een draadje? Kheb al geprobeerd om in te loggen via 192.168.1.1, maar dat werkte dus niet.
Nee je moet hem draadloos activeren, anders gaat het niet werken, of hang hem ff bij een kennis aan de pc (draadloos) en activeer hem!
Nou ik krijg als het goed is mijn laptop deze week, dus dan kan ik hem wel gaan aanmelden. Kheb het wel geprobeerd met mijn psp, maar daarmee kwam ik niet op wifi.fon.com. Kwerd dan gelijk doorgestuurd naar een andere website (wel van fon)Totaalgeflipt schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:03:
Nee je moet hem draadloos activeren, anders gaat het niet werken, of hang hem ff bij een kennis aan de pc (draadloos) en activeer hem!
En de fonera kost vanaf vandaag 39.95 + 5 euro verzendkosten.
Denk niet dat Fon populair gaat worden met deze prijzen en je niet weet hoe je een gratis Fonera kan krijgen.
Denk niet dat Fon populair gaat worden met deze prijzen en je niet weet hoe je een gratis Fonera kan krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door wrcveen op 26-02-2007 20:34 ]
Uit de Quick User Guide:"If your device isn't WIFI-ready, check the User Manual on the CD to configure La Fonera using a network cable."ajampaniki schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:59:
Nou ik heb me fonera binnen gekregen, maar kheb nog geen draadloos toestel om erop in te loggen. Kan dit niet gewoon via een draadje? Kheb al geprobeerd om in te loggen via 192.168.1.1, maar dat werkte dus niet.
De Quick User Duide en de CD zitten allebei in de doos...
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Ja maar activeren moet draadloos
is eigenlijk niet zo slim van hun. Misschien willen mensen wel hun internet delen met andere maar hebben ze zelf geen behoefte aan draadloos internet. Dan kunnen ze dus geen fonera activeren.Totaalgeflipt schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:35:
Hmm, vreemdgenoeg wel ja. Dat is inderdaad niet handig.Totaalgeflipt schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:35:
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Wat gebeurd er eigenlijk als je de modem niet gebruikt. Het internet word namelijk zo sloom ervan. Ik gebruik hem nu dus niet. Heb wel een account. Heb snel even een onzin adres ingetoetst.
Mwah, het is nog steeds niet echt veel voor een accespoint. (waar je em ook voor kunt gebruiken) En als je dicht/naast bij een druk terras of lunchroom woont en je koopt er een sterkere antenne bij kun je als Bill nog wat verdienen ook...wrcveen schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:55:
En de fonera kost vanaf vandaag 39.95 + 5 euro verzendkosten.
Verder zijn er constant acties waarmee je het ding gratis kunt krijgen... (Debitel klanten, Xing acties ed) Valt wel mee dus...
Modem? je bedoeld maybe het FON_ SSID? Maar woedt jouw publieke SSID dan direct zoveel bealst dat je internet traag wordt?wielrenner schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:53:
Wat gebeurd er eigenlijk als je de modem niet gebruikt. Het internet word namelijk zo sloom ervan. Ik gebruik hem nu dus niet. Heb wel een account. Heb snel even een onzin adres ingetoetst.
[ Voor 24% gewijzigd door Rowdy.nl op 26-02-2007 22:57 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Die bedoel ik ja. Hij word helemaal niet belast, maar internet is toch zeer traag via de SSID. Dus ik heb hem maar weer uitgeschakeld.Modem? je bedoeld maybe het FON_ SSID? Maar woedt jouw publieke SSID dan direct zoveel bealst dat je internet traag wordt?
[ Voor 7% gewijzigd door wielrenner op 26-02-2007 23:07 ]
Je bedoeld dus dat als je gebruik maakt van je publieke SSID dat het traag gaat. Heb je dat publieke SSID niet gecapped? Dat kun je opgeven op de configuratiepagina voor je router op FON.com. (Wel ingelogd zijn) Links onderaan onder het kopje How much WiFi dou you want to share?.wielrenner schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:01:
[...]
Die bedoel ik ja. Hij word helemaal niet belast, maar internet is toch zeer traag via de SSID.
Ik heb 'm op 512 Kb staan, mijn insziens genoeg voor internetten ensow. However, ik zal zelf eigenlijk nooit gebruik maken van dat SSID, voor privé moet je ook je privé signaal gebruiken, SSID MyPlace (default, indien je het niet veranderd hebt). Deze is namelijk ook beveiligd, en je hoeft niet elke keer als je internet wilt gebruiken in te loggen op de FON site... (wat je wel moet via de publieke SSID)
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ik gebruik ook het prive signaal. Maar die is ook erg traag.Rowdy.nl schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:06:
[...]
Je bedoeld dus dat als je gebruik maakt van je publieke SSID dat het traag gaat. Heb je dat publieke SSID niet gecapped? Dat kun je opgeven op de configuratiepagina voor je router op FON.com. (Wel ingelogd zijn) Links onderaan onder het kopje How much WiFi dou you want to share?.
Ik heb 'm op 512 Kb staan, mijn insziens genoeg voor internetten ensow. However, ik zal zelf eigenlijk nooit gebruik maken van dat SSID, voor privé moet je ook je privé signaal gebruiken, SSID MyPlace (default, indien je het niet veranderd hebt). Deze is namelijk ook beveiligd, en je hoeft niet elke keer als je internet wilt gebruiken in te loggen op de FON site... (wat je wel moet via de publieke SSID)
Maar die gebruik je dus nu niet meer, dus je werkt denk ik via een kabel? Kan je de Fonera toch gewoon aan laten staat?wielrenner schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:08:
[...]
Ik gebruik ook het prive signaal. Maar die is ook erg traag.
Had eerst ook last van traagheid.
Heb toen de router ingesteld met en vast IP-adres, dan kan je ook handmatig de DNS-server instellen.
Dat is wat je wilt, want standaard staat er een DNS adres van Fon in, in Spanje!
Toen ik de DNS-server van planet internet had ingesteld werd ie even snel als mijn vorige Accesspoint. Mijn oude accesspoint ligt er nu werkloos bij
Heb toen de router ingesteld met en vast IP-adres, dan kan je ook handmatig de DNS-server instellen.
Dat is wat je wilt, want standaard staat er een DNS adres van Fon in, in Spanje!
Toen ik de DNS-server van planet internet had ingesteld werd ie even snel als mijn vorige Accesspoint. Mijn oude accesspoint ligt er nu werkloos bij
Ff voor je gestest, meerdere keren, komt ongeveer op hetzelfde neer... Ik heb een @Home breedband (8 up, 1 down) en zit een meter of 3 van de Fonera af... (zelfde kamer)wielrenner schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:08:
[...]
Ik gebruik ook het prive signaal. Maar die is ook erg traag.
Kabel
Download 890.5 KByte/sec (=7124 kbps)
Upload 121.7 KByte/sec (=974 kbps)
WiFi (via Fonera private signaal, intern Intel b/g Wifi kaartje in mijn laptop)
Download 492.7 KByte/sec (=3942 kbps)
Upload 117.4 KByte/sec (=939 kbps)
Vooral in download een verschil, maar in ieder geval niet traag. Heb je wel een WiFi netwerkkaart in je PC/laptop die de g standaard ondersteund? (en niet alleen de b variant?) En wat is de afstand tussen je Fonera en je PC/laptop? En heb je dezelfde problemen ook met andere WiFi accespoints?
Hmm, mijn Fonera krijgt van mijn DHCP server een vast IP, en gewoon de DNS serveradressen van @Home. Voor de Foneralijkt het net alsof ie een DHCP adres krijgt... Dus dan zou ie bij mij ook die Spaanse DNS moeten gebruiken, lijkt me sterk...winand schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:28:
Had eerst ook last van traagheid.
Edit: krijgt gewoon mijn eigen DNS adressen mee...
@Wielrenner, doe eens wat testen op bv speedtest.nl ?
[ Voor 33% gewijzigd door Rowdy.nl op 26-02-2007 23:36 ]
Hier exact hetzelfde probleem.
Dat DNS verhaal lijkt me eigelijk wel te kloppen.
Als ik een site aanklik duurt het erg lang voordat deze ingeladen wordt.
Kun je gewoon via web op de fonero komen?
Dat DNS verhaal lijkt me eigelijk wel te kloppen.
Als ik een site aanklik duurt het erg lang voordat deze ingeladen wordt.
Kun je gewoon via web op de fonero komen?
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Als je als alien een Fonera bezoekt en dus gaat betalen voor het gebruik, kan je dan in die periode (dacht 24 uur) van alle fonera lokaties gebruik maken?
Hoe gaat het betalen van Fon dan aan een Bill? Wordt dat geld verdeeld over alle Bill's van de fonera's waar je gebruik van hebt gemaakt?
Hoe gaat het betalen van Fon dan aan een Bill? Wordt dat geld verdeeld over alle Bill's van de fonera's waar je gebruik van hebt gemaakt?
jawrcveen schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:08:
Als je als alien een Fonera bezoekt en dus gaat betalen voor het gebruik, kan je dan in die periode (dacht 24 uur) van alle fonera lokaties gebruik maken?
alleen de eigenaar van de AP waar het kaartje is aangeschaft krijgt betaald.Hoe gaat het betalen van Fon dan aan een Bill? Wordt dat geld verdeeld over alle Bill's van de fonera's waar je gebruik van hebt gemaakt?
It sounds like it could be either bad hardware or software
Ik heb mijn invite weggegeven, dat AP is al een paar weken geinstalleerd, maar ik heb geen nieuwe invite gekregen nog, klopt dat? Bij mijn fon-account staat dat mijn invite "accepted" is, is dat het laatste stadium, of moet mijn vriend nog iets registreren ofzo voor ik mijn invite terug krijg?
@ ajampaniki :
als je inlogt op je fon_ap dan kom je in een soort van startpagina terecht, daar kan je rechtsbovenin je user (email) / pass invoeren, en krijg je de mogelijkheid om het AP te reggen
zou met je PSP ook moeten gaan, indien je een browser hebt erop
@smokalot
de peprsoon die het invite heeft gekregen moet ook registreren als gebruiker, en het AP in werking stellen (online gooien )
dan krijg je ( tot gisteren ) een invite terug, en kan je opnieuw beginnen met invite-en
als je inlogt op je fon_ap dan kom je in een soort van startpagina terecht, daar kan je rechtsbovenin je user (email) / pass invoeren, en krijg je de mogelijkheid om het AP te reggen
@smokalot
de peprsoon die het invite heeft gekregen moet ook registreren als gebruiker, en het AP in werking stellen (online gooien )
dan krijg je ( tot gisteren ) een invite terug, en kan je opnieuw beginnen met invite-en
[ Voor 30% gewijzigd door FreshMaker op 27-02-2007 01:24 ]
Ah owke, die heb ik dus wel gekregen maar niet ingevuld. Maar in principe heb ik toch nog niks aan mijn fonera omdat ik niks draadloos heb. Het is alleen wel handig om te reggen zodat ik weer iemand kan inviten.FreshMaker schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 01:22:
@ ajampaniki :
mmm, dat heeft die kerel volgens mij ook gedaan... hij had ook wel een invite gekregen, alleen ik nog niet... Ga wel mailen naar fon ofzo...FreshMaker schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 01:22:
Pas op met het niet registreren van je Fonera,
Ik heb perongeluk mijn broer's fonera gekaapt door er als eerste op in te loggen.
ik zag de fon router, connecte, en melde me aan, nu staat hij in mijn account ipv de zijne, en kan ik geen nieuwe invites meer sturen omdat mijn vriend zijn router niet heeft geactiveerd. doh.
Iedere fonero kan dus jouw fonera kapen als hij er als eerste op connect.
Ik heb perongeluk mijn broer's fonera gekaapt door er als eerste op in te loggen.
ik zag de fon router, connecte, en melde me aan, nu staat hij in mijn account ipv de zijne, en kan ik geen nieuwe invites meer sturen omdat mijn vriend zijn router niet heeft geactiveerd. doh.
Iedere fonero kan dus jouw fonera kapen als hij er als eerste op connect.
[ Voor 10% gewijzigd door killercow op 27-02-2007 16:31 ]
openkat.nl al gezien?
Moetje ook maar net weten dus wanneer hij ingeplugt word 
Maar hij zit dus nu op jou account, en jouw eigen router? waar zit die dan op?

Ik heb nu mijn fonera geactiveerd en kan nu gewoon via de fon site mijn wp en router password kan veranderen. Maar moet ik dan gelijk daar het nieuwe password invullen of eerst de oude?
Hij zit op zijn broers z'n fonera. Maar je broer kan toch gewoon met die fonera verbinden als je hem het password geeft? En je moet de vriend gewoon ff een schop onder ze aars geven zodat ie hem registreerd. Kan jij weer iemand inviten.BaBoOn schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:02:
Moetje ook maar net weten dus wanneer hij ingeplugt word
Die gratis actie via xing.com is volgens mij ook afgelopen. Nu moet je er 20,- voor neerleggen.
Gelukkig heb ik er gister nog een kunnen bemachtigen
Bl44t
Zelf gisteren er 2 voor mij zelf besteld en 1 voor een vriendOcGuru schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:42:
Die gratis actie via xing.com is volgens mij ook afgelopen. Nu moet je er 20,- voor neerleggen.
Verwijderd
Kan je zoiets ook maken als je een Wifi-router over hebt liggen, en je woont toevallig op de hoogste verdieping van een gebouw waar je tevens ook een linux-server hebt draaien met 1 xtra netwerkkaart ingebouwd waar je niks mee doet?
Zo ja: hoe doe ik dat?
Zo ja: hoe doe ik dat?
Als je één van de routers op deze pagina hebt kan het.
Ik heb m'n broers en mijn eigen fonero in mijn account staan,ajampaniki schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:13:
[...]
Hij zit op zijn broers z'n fonera. Maar je broer kan toch gewoon met die fonera verbinden als je hem het password geeft? En je moet de vriend gewoon ff een schop onder ze aars geven zodat ie hem registreerd. Kan jij weer iemand inviten.
M'n broer was de gene die ik ge-invite had (ander adres), en heeft hem dus niet geactiveerd, maar kan dat ook niet meer.
Wel naar, nu moet hij dus aan mij vragen om de instellingen aan te passen, maar zijn eigen fon account kan nu dus ook niet inloggen, hij heeft immers geen router up and running.
openkat.nl al gezien?
Vorig jaar dus verstuurd (DEC 22), maar nog niet gebruikt. Graag even gebruiken, kan ik ook andere mensen weer blij maken.the_nowhereman schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:07:
Heb 'm nog niet dus hier ben ik weer
andreetje apenstaartje gmail punt com
* Whieee meldt zich bij deze ook als vrijwilliger voor een invite
Launching containers into space
Lezen Whieee
anders wordt dit topic ook weer geslotenGeen invite verzoeken in dit topic, die kunnen in: Het grote "ik wil een Fonero invite!"-topic
Maar goed....
Hoe kom je op die Map? of zeg ik nu ook iets wat al tig keer voorbij is gekomen?
Hoe kom je op die Map? of zeg ik nu ook iets wat al tig keer voorbij is gekomen?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Als het goed is gebeurd dat automatisch bij het registeren. Anders moet je ff bij je instellingen kijken op fon.com. Staat een kaartje waar je dan je locatie kan veranderen.Underworld schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:25:
Maar goed....
Als je inlogt op fon.com kan je in het configuratie scherm van je router de locatie opgeven.Underworld schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:25:
Maar goed....
Dat topic is al gesloten door dat mensen niet konden lezen...Totaalgeflipt schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:46:
Lezen Whieee
[...]
anders wordt dit topic ook weer gesloten
Idd, door te registreren en de juiste locatie op dat kaartje bij de instellingen van je router aan te geven. Indien je accespoint geactiveerd is krijg je ook een fancy groen sterretje ipv een oranje puntje...Underworld schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:25:
Maar goed....
Hoe veel dagen hebben jullie moeten wachten op aflevering, na besteling van de gratis fon.
Grutte Pier fansels
Week bij mij precies, was gisteren niet optijd met open doen van de deur, dus mijne komt vandaaghessel schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:36:
Hoe veel dagen hebben jullie moeten wachten op aflevering, na besteling van de gratis fon.
Maar rond een week dus
Wat zijn die groene locaties dan waar geen sterretje en geen puntje staan? En die heb je in lichtgoen en donkergroen. Hoe komen die aan een fonera als ze niet geregisteerd zijn?Rowdy.nl schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:20:
[...]
Dat topic is al gesloten door dat mensen niet konden lezen...
[...]
Idd, door te registreren en de juiste locatie op dat kaartje bij de instellingen van je router aan te geven. Indien je accespoint geactiveerd is krijg je ook een fancy groen sterretje ipv een oranje puntje...
Van de 3 invites nog maar 1 geaccepteerd .... Thnx zwelgjeFreshMaker schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:49:
3 Invites verzonden -
Zwelgje67@gmail
TUS92@hotm
freeksp@gmail
TUS & Freek - Doe's aanvaarden, en installeren dan kunnen we verder met de invites
Je kan ook je de software op een eigen router zetten.. Dat misschien?wrcveen schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:41:
[...]
Wat zijn die groene locaties dan waar geen sterretje en geen puntje staan? En die heb je in lichtgoen en donkergroen. Hoe komen die aan een fonera als ze niet geregisteerd zijn?
Nee, licht groen is een Fon spot die niet online is, donker groen één die online is, een ster één met een persoonlijke pagina en een oranje rondje een nog niet geregistreerde Fon.
En me Fonera is er! \o/
Vanavond lekker installeren
(over 2 uurtjes :])
Precies 7 dagen kwam ie aan na bestelling, alleen bij mij met TNT, en bij iemand anders hier per UPS
Beetje wazig
Dag later dan mij besteld.
* Aapje zwaait naar CrashOne
Vanavond lekker installeren
Precies 7 dagen kwam ie aan na bestelling, alleen bij mij met TNT, en bij iemand anders hier per UPS

* Aapje zwaait naar CrashOne
offtopic:
ookal zitje nu naast me
ookal zitje nu naast me
[ Voor 31% gewijzigd door Aapje op 01-03-2007 16:12 ]
Mensen,
Ik ben een klein beetje bekend met Fonero, Ik weet wat het is en wat het doet,
Nu was er dus een flinke rush op het bestellen van de nodige apparatuur, en heb geprobeert zo goed na te lezen wat je moet doen om de hardware in huis te halen (liefst gratis natuurlijk)
maar ik kom er gewoon niet uit...
Wat moet ik doen om de hardware (gratis) in huis te halen??
en is het mogelijk meerdere routers te bestellen op 1 adres?
Ik ben een klein beetje bekend met Fonero, Ik weet wat het is en wat het doet,
Nu was er dus een flinke rush op het bestellen van de nodige apparatuur, en heb geprobeert zo goed na te lezen wat je moet doen om de hardware in huis te halen (liefst gratis natuurlijk)
maar ik kom er gewoon niet uit...
Wat moet ik doen om de hardware (gratis) in huis te halen??
en is het mogelijk meerdere routers te bestellen op 1 adres?
[ Voor 7% gewijzigd door shure-fan op 01-03-2007 16:29 ]
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Hmm, vreemd. Net m'n fonero geïnstalleerd en aangemeld. Maak ik wat wijzigingen in https://www.fon.com/en/userzone/myRouters?op=configureRouter en nu krijg ik alleen nog maar een blanco pagina wanneer ik hier weer naartoe ga.
Dit hersteld zichzelf weer, of moet ik hierover gaan mailen?

_██_
(ಠ_ృ)
En, heb je het al werkend gekregen? Of wil je advies van iemand met verstand er vanBaBoOn schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:11:
En me Fonera is er! \o/
Vanavond lekker installeren(over 2 uurtjes :])
Precies 7 dagen kwam ie aan na bestelling, alleen bij mij met TNT, en bij iemand anders hier per UPS![]()
Beetje wazig
Dag later dan mij besteld.
* CrashOne zwaait naar CrashOne
offtopic:
ookal zitje nu naast me

* CrashOne vind het echt leuk dat er steeds meer mensen een Fonero in huis halen
Ik heb nu ook een Fonera in huis. En kan ook invites verzenden naar mensen. Maar dat zijn geen invites voor aanvragen van zon dingetje? zijn er dus 2 verschillende invites, 1 om alleen lid te worden en 1 specifieke die aanvraag heeft op zon FON dingetje,
kan iemand mij daar even inzicht in geven?
kan iemand mij daar even inzicht in geven?
Ik zou iig wel zo'n invite willen
Dit is hier niet de bedoeling dus, excuses!
offtopic:
of is dat tegenwoordig niet meer nodig?
of is dat tegenwoordig niet meer nodig?
Dit is hier niet de bedoeling dus, excuses!
[ Voor 24% gewijzigd door _Brake_ op 01-03-2007 20:13 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Bah, ze geven helaas niet meer codes voor gratis apparaatjes weg bij Xing 
Jammer, want had ik er ook nog een voor m'n broer kunnen regelen.
Heb hem vandaag binnen gekregen en lijkt prima te werken
Jammer, want had ik er ook nog een voor m'n broer kunnen regelen.
Heb hem vandaag binnen gekregen en lijkt prima te werken
ja, net ook geprobeert via xing, maar nergens meer een link te vinden helaas
Staat er nog wel. Je moet wel een (proef)premium abbo hebben. Staat op 2e pagina van de periumworld. Gratis is ie niet meer, aanbieding is 20 euro.shure-fan schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:15:
ja, net ook geprobeert via xing, maar nergens meer een link te vinden helaas
Zou het graag doen, als ik ze zou kunnen intrekken, dan had ik het gedaan.Kvn schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:42:
Anders wil ik wel een plekje vullenNee hoor, wacht geduldig mn beurt af op foneroinvite
Op deze manier werkt het namelijk niet, ik heb 3 invites verzonden, en 1 is zo netjes om het te accepteren
de andere 2 laten het afweten, beetje jammer, nu moeten er een hoop wachten.
maar goed we blijven hoop in de mensheid behouden
@ Shurefan : ik heb er 7 of 8 in bestelling gehad, en allemaal zijn ze gemiddeld een week later ontvangen.
heb er in mijn directe kennissenkring diverse 'uit'-(aan)-gezet, en zij hebben weer anderen ge-invite.
dus adres is niet zo van belang, wel is het email daarin tegen belangrijk, als je al een geregistreerde fonera bent, kan je GEEN gratis router bestellen
( ik heb ook met 8 verschillende mail adressen gedaan, en uiteindelijk wel 2x3 routers op 1 mailadres geplaatst, ivm onderhoud en instellingen
kijk 7 of 8 stuks is zeer interesant, nouja nu maar hopen dat ik binnenkort een invite krijgFreshMaker schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:54:
@ Shurefan : ik heb er 7 of 8 in bestelling gehad, en allemaal zijn ze gemiddeld een week later ontvangen.
heb er in mijn directe kennissenkring diverse 'uit'-(aan)-gezet, en zij hebben weer anderen ge-invite.
dus adres is niet zo van belang, wel is het email daarin tegen belangrijk, als je al een geregistreerde fonera bent, kan je GEEN gratis router bestellen
( ik heb ook met 8 verschillende mail adressen gedaan, en uiteindelijk wel 2x3 routers op 1 mailadres geplaatst, ivm onderhoud en instellingen
Probleem heb ik ookAtomsk schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:23:
Hmm, vreemd. Net m'n fonero geïnstalleerd en aangemeld. Maak ik wat wijzigingen in https://www.fon.com/en/userzone/myRouters?op=configureRouter en nu krijg ik alleen nog maar een blanco pagina wanneer ik hier weer naartoe ga.![]()

Ik heb er weer 2 binnen. Zal ze snel even registreren, en daarna nieuwe mensen uitnodigen.
Ltrz!
Ltrz!
shure-fan schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 01:12:
[...]
kijk 7 of 8 stuks is zeer interesant, nouja nu maar hopen dat ik binnenkort een invite krijg
ligt eraan hoe je ervoor staat op de invite pagina
of dat je een respons geeft op mail
Router binnen gekregen. Geconfigureerd enzo. Werkt allemaal perfect. Alleen op maps.fon.com blijft mijn locatie oranje ipv groen. Gaat daar enige tijd overheen ofzo?
Het hoort toch oranje te zijn? Ik heb nog nergens groene dingen gezien om eerlijk te zijn...NightMare schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:35:
Router binnen gekregen. Geconfigureerd enzo. Werkt allemaal perfect. Alleen op maps.fon.com blijft mijn locatie oranje ipv groen. Gaat daar enige tijd overheen ofzo?
Dubbelpost? Hoe is dat nou weer mogelijk -_-
[ Voor 90% gewijzigd door sOid op 02-03-2007 11:46 ]
Die van mij duurde ook even, maar niet super lang. Heb je bij je router configuratie pagina ook het juiste adres (nogmaals) geselecteerd? Bij mij stond die namelijk op ergens in een of ander klein raar landje in Azië, terwijl mijn adresgegevens wel correct waren.NightMare schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:35:
@Hierboven, zoek op http://maps.fon.com maar eens naar Venlo, daar zie je er een heel stel...
Trouwens, op de Fon map zie je rechtsbovenaan een knopje legenda staan, als je daar op klikt zie je precies wat de verschillende zaken op de map betekenen...
Ahh oke weer wat geleerdRowdy.nl schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:48:
[...]
Die van mij duurde ook even, maar niet super lang. Heb je bij je router configuratie pagina ook het juiste adres (nogmaals) geselecteerd? Bij mij stond die namelijk op ergens in een of ander klein raar landje in Azië, terwijl mijn adresgegevens wel correct waren.
@Hierboven, zoek op http://maps.fon.com maar eens naar Venlo, daar zie je er een heel stel...
Trouwens, op de Fon map zie je rechtsbovenaan een knopje legenda staan, als je daar op klikt zie je precies wat de verschillende zaken op de map betekenen...
Hoe plaats je dan meerdere routers op 1 acount? Gewoon elke keer inloggen met je router en inloggen op fon.com met hetzelfde emailadres?FreshMaker schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:54:
[...]
En je kan dus als je met verschillende emailadressen inlogt wel gewoon hetzelfde adres gebruiken?
Verwijderd

Everyone is invited!!..
jaja.. ik heb verkeerd geboord de eerste keer zoals je duidelijk kunt zien, 1mm verschil is teveel.. met die kleine sleutelgaatjes. maar het hangt..
Nu nog de vraag, hoe stel ik QoS in - > waarom moet ik nou weer aangeven hoeveel KB er gebruikt kan worden.. ik wil QoS
Hmm tof, ik moet ook maar aan Fonero beginnen. Altijd makkelijk als je ergens bent dat je daar ff email kan checken en dergelijke. Straks op vakantie helemaal ideaal.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Heb de mijne ook binnen. Geinig dingetje. Maar ook die witte pagina om hem te configureren.
Is er ergens een totale handleiding van dat ding.. Staat niet (zoals beloofd) op de CD.
Is er ergens een totale handleiding van dat ding.. Staat niet (zoals beloofd) op de CD.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem dus.Cyberpope schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:04:
Heb de mijne ook binnen. Geinig dingetje. Maar ook die witte pagina om hem te configureren.
Wat ik al gedaan heb:
Cache/cookies/history legen.
Op andere pc's getest.
Andere browser.
Hoop dat iemand een oplossing kan vinden

.......
Volgensmij moet je via je Fonera werken. Ik heb hier nu 2 netwerken naast elkaar draaien (Linksys WRT54GL en die Fonera) en als ik op de Linksys zit dan kan ik er niet op komen maar volgensmij wel als ik via de Fonera zit.1ns4n3 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:11:
[...]
Zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem dus.
Wat ik al gedaan heb:
Cache/cookies/history legen.
Op andere pc's getest.
Andere browser.
Hoop dat iemand een oplossing kan vinden
Ik zal het straks eens testen.
edit: Nope, werkt helaas ook niet

[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 02-03-2007 15:34 ]
Klein probleempje hier: ik heb mijn password verandert in mijn userzone en daarna de router gereset door het knopje aan de onderkant in te drukken. Dan zou toch het password verandert moeten zijn? Ik kan nu namelijk niet op myplace inloggen met het nieuwe password.
edit: op de public kan ik wel inloggen via mijn email.
Kheb ook een oplossing gevonden voor het vinden van fons zonder internet te hebben. Je kan bij de kaartenpagina van fon.com .kml bestanden downloaden van alle landen. Deze kan je weer laden in google earth en staan alle locaties mooi op de kaart. Het zorgt er wel voor dat google earth een stuk zwaarder draait.
edit: op de public kan ik wel inloggen via mijn email.
Kheb ook een oplossing gevonden voor het vinden van fons zonder internet te hebben. Je kan bij de kaartenpagina van fon.com .kml bestanden downloaden van alle landen. Deze kan je weer laden in google earth en staan alle locaties mooi op de kaart. Het zorgt er wel voor dat google earth een stuk zwaarder draait.
[ Voor 41% gewijzigd door ajampaniki op 02-03-2007 17:12 ]
Ja, zie hier http://boards.fon.com/viewtopic.php?t=2810. Precies hetzelfde is bij mij gebeurt. De code voor het bepalen van de locatie van het access point is blijkbaar kapot. Het vlaggetje stond de eerste keer in het midden v/d map (atlantische oceaan). Dus ik klik nog een keer op submit (locatie wordt gezet adhv de adresgegevens nam ik aan) en toen een wit scherm en niks meer wat betreft die pagina.sOid schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:56:
[...]
Volgensmij moet je via je Fonera werken. Ik heb hier nu 2 netwerken naast elkaar draaien (Linksys WRT54GL en die Fonera) en als ik op de Linksys zit dan kan ik er niet op komen maar volgensmij wel als ik via de Fonera zit.
Ik zal het straks eens testen.
edit: Nope, werkt helaas ook nietWel vreemd want gisteren kon ik hem gewoon nog configureren...
_██_
(ಠ_ృ)
Dat is dus mijn post op het fon-forumAtomsk schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:18:
[...]
Ja, zie hier http://boards.fon.com/viewtopic.php?t=2810. Precies hetzelfde is bij mij gebeurt. De code voor het bepalen van de locatie van het access point is blijkbaar kapot. Het vlaggetje stond de eerste keer in het midden v/d map (atlantische oceaan). Dus ik klik nog een keer op submit (locatie wordt gezet adhv de adresgegevens nam ik aan) en toen een wit scherm en niks meer wat betreft die pagina.
.......
Hmm waarom heb ik dit niet eerder gelezen
Vandaag de router binnengekregen en geinstalleerd. Alles werkte in 1 keer perfect, maar na mijn lokatie te hebben gesubmit heb ik nu ook alleen nog maar een wit scherm op de configuratiepagina.
Het is dus duidelijk een probleem bij Fon.
Vandaag de router binnengekregen en geinstalleerd. Alles werkte in 1 keer perfect, maar na mijn lokatie te hebben gesubmit heb ik nu ook alleen nog maar een wit scherm op de configuratiepagina.
Het is dus duidelijk een probleem bij Fon.
Nope
Als je de router installeert, moet je inloggen met het adres welke je als 'eigenaar' wilt gaan gebruikenajampaniki schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:17:
[...]
Hoe plaats je dan meerdere routers op 1 acount? Gewoon elke keer inloggen met je router en inloggen op fon.com met hetzelfde emailadres?
En je kan dus als je met verschillende emailadressen inlogt wel gewoon hetzelfde adres gebruiken?
en als je 'toevallig' meerdere fonera's hebt, komt die gewoon erbij te staan, en via de macadressen kan je ze uit elkaar halen.
en het password veranderen, kan ook via de install pagina's van de router zelf ( 192.168.10.1 )
dan is het direct verandert, als je het via FON doet, gaat er 24u overheen, of je moet de stroom er even uitrukken _op een lieve manier_!!!
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn Fonera aangesloten en het werkt ook right out of the box maar nadat ik poogde om de locatie van de router vast te stellen (google map) kan ik niet meer op de configuratiepagina komen, apparaatje gereset, anders machine gebruikt om erbij te komen allemaal niks. Iemand enig idee?
Verwijderd
maar via https://www.fon.com/en/userzone/myRouters?op=configureRouter kan ik wel gewoon settings wijzigen
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 14:11 ]
Verwijderd
En die blijft bij mij dus blanco, bummer.....
Ik heb support net maar een mail gestuurd, hopelijk weet men daar wat er aan te doen is.
Ik heb support net maar een mail gestuurd, hopelijk weet men daar wat er aan te doen is.
Voor de geintreseerden hier paar fototjes:
http://quick-hosted.nl/fon/
Oja ik heb kb limiet op 512 gezet. dus van 8mbit naar 512. maar hij limiteerd hem in de praktijk niet. ik kan nog steeds volledig met 320kb/s downloaden terwijl dat toch echt rond de 50kb/s moet zitten
http://quick-hosted.nl/fon/
Oja ik heb kb limiet op 512 gezet. dus van 8mbit naar 512. maar hij limiteerd hem in de praktijk niet. ik kan nog steeds volledig met 320kb/s downloaden terwijl dat toch echt rond de 50kb/s moet zitten
Dat zie je verkeerd, je limiteerd de public, maar niet de local...
Ja dat weet ik...
Ook via public gaat het nog steeds 320kb/s
Ook via public gaat het nog steeds 320kb/s
Mm dan is het een bug inderdaad..
Opzich kun je het even melden op de FON forums.. wanneer het nod niet bekend is bij hun.
Opzich kun je het even melden op de FON forums.. wanneer het nod niet bekend is bij hun.
[ Voor 57% gewijzigd door Kaspers op 03-03-2007 15:57 ]
Ja dat ga ik dan maar even proberen als ik mijn laptop heb. Kan op het moment niet in de install pagina komen.FreshMaker schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:44:
[...]
Als je de router installeert, moet je inloggen met het adres welke je als 'eigenaar' wilt gaan gebruiken
en als je 'toevallig' meerdere fonera's hebt, komt die gewoon erbij te staan, en via de macadressen kan je ze uit elkaar halen.
en het password veranderen, kan ook via de install pagina's van de router zelf ( 192.168.10.1 )
dan is het direct verandert, als je het via FON doet, gaat er 24u overheen, of je moet de stroom er even uitrukken _op een lieve manier_!!!
is het trouwens ook mogelijk om:
een router bij je thuis te activeren / in te stellen, en dan ding meenemen naar locatie daar inprikken op netwerk en daar achterlaten.
Dus dat ie zichzelf verder redt, paar vrienden van me hebben wel interesse maar niet om moeilijk te doen,
dus wil dat ik gewoon de boel thuis aansluit en instel, daarna stroom eraf en router bij iemand aan de stroom en utp hangen en that's it
een router bij je thuis te activeren / in te stellen, en dan ding meenemen naar locatie daar inprikken op netwerk en daar achterlaten.
Dus dat ie zichzelf verder redt, paar vrienden van me hebben wel interesse maar niet om moeilijk te doen,
dus wil dat ik gewoon de boel thuis aansluit en instel, daarna stroom eraf en router bij iemand aan de stroom en utp hangen en that's it
Verwijderd
Zoals duidelijk op de config site vermeld wordt, het kan tot 24uur duren voordat je settings worden doorgevoerd - of je moet handmatig resetten.
Maaruh.. ik vind het helemaal niet cool dat je een exact getal moet aangeven, ik heb liever dat er 'geloadbalanced' word, zodat iedereen een eerlijk deel krijgt
oftewel QoS, weet alleen nog niet hoe ik dat werkend ga krijgen op dat ding
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 19:20 ]
Kan opzich wel lijkt me. Je kunt die router natuurlijk ook bij die vrienden activeren. Dus een account voor hun aanmaken en de fonera er aan koppelen. Het maakt uiteindelijk niet uit, zolang de lokatiegegevens voor de fon maar goed ingesteld zijn.shure-fan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:18:
is het trouwens ook mogelijk om:
_██_
(ಠ_ృ)
Nou, ze mogen wel op mijn naam geregt staan, dat is het probleem niet, maar ik heb geen zin om een halve dag bezig te zijn om dat ding in te stellen, vandaar dat ik dus liever thuis de boel instel en daar (bij vrienden) aan hun netwerk koppel en klaar, en als het enige wat moet kloppen is de locatie, dan kan ik dat dus ook mooi vanaf thuis instellen (ga ik vanuit, neem aan dat fon geen locatie kan achterhalen waar je de router aansluit)Atomsk schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:47:
[...]
Kan opzich wel lijkt me. Je kunt die router natuurlijk ook bij die vrienden activeren. Dus een account voor hun aanmaken en de fonera er aan koppelen. Het maakt uiteindelijk niet uit, zolang de lokatiegegevens voor de fon maar goed ingesteld zijn.
Natuurlijk kan het, want het maakt voor de router geen bal uit waar je hem installeerd.shure-fan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:03:
Nou, ze mogen wel op mijn naam geregt staan, dat is het probleem niet, maar ik heb geen zin om een halve dag bezig te zijn om dat ding in te stellen, vandaar dat ik dus liever thuis de boel instel en daar (bij vrienden) aan hun netwerk koppel en klaar, en als het enige wat moet kloppen is de locatie, dan kan ik dat dus ook mooi vanaf thuis instellen (ga ik vanuit, neem aan dat fon geen locatie kan achterhalen waar je de router aansluit)
Maar je bent echt geen halve dag bezig hoor, hoogstens 5 minuten. En al zou je helemaal niets instellen dan werkt het nog. Het enige wat vereist is, is dat je hem registreerd terwijl je wireless verbonden bent met het public gedeelte.
Nope
Waar zijn die invites nou eigenlijk goed voor? Als ik me gewoon registreer op www.fon.com en ik koop dan zo'n router, is het dan niet klaar? Zou toch totaal niet 'vriendelijk' zijn om mensen pas toe te laten na een invite??
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Met invite hoef je dus niet te lappen, wel zo voordelig.
Die 30 euro voor de FON router/AP bedoel je?Totaalgeflipt schreef op zondag 04 maart 2007 @ 06:58:
Met invite hoef je dus niet te lappen, wel zo voordelig.
Worden die routers überhaupt nog wel gratis weggegeven? Ik had namelijk ergens gelezen dat ze ermee gestopt zijn. Bron ben ik ff kwijt.
NOSIG
Verwijderd
Ik heb er vrijdag 1 ontvangen, ik had me aangemeld bij Xing en een code ontvangen._Christiaan_ schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:31:
Worden die routers überhaupt nog wel gratis weggegeven? Ik had namelijk ergens gelezen dat ze ermee gestopt zijn. Bron ben ik ff kwijt.
Ik heb me ook aangemeld bij Xing, maar dan zie ik dit:
"Get a Wifi Router for €20 (Save more than 50%) from FON"
Dus niet gratiz
Ik wil wel zo'n dingetje dus, maar ik wil er niet achter komen dat het allemaal gratis had gekund.
"Get a Wifi Router for €20 (Save more than 50%) from FON"
Dus niet gratiz
NOSIG
Ik heb hem gratis en een vriend van mij ook, de mijne komt volgende week binnen en hij heeft hem al een tijdje
En die vriend was pas lid en heeft mij daarna geinvite en was het gratis voor mij dus ik denk dat het nog wel gratis kan.
Spread the WiFi
En die vriend was pas lid en heeft mij daarna geinvite en was het gratis voor mij dus ik denk dat het nog wel gratis kan.
Spread the WiFi
[ Voor 31% gewijzigd door luccie op 04-03-2007 17:26 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het overleggen / linken naar alternatieve firmwares is NIET meer de bedoeling.
Dit topic is om de dienst/project Fonero te bespreken, het moet geen 'wat kan ik allemaal' en 'hoe moet ik met mijn router' topic worden. Dan is een specifiek topic over die router verstandiger.
Geen invite verzoeken in dit topic graag.
Het overleggen / linken naar alternatieve firmwares is NIET meer de bedoeling.
Dit topic is om de dienst/project Fonero te bespreken, het moet geen 'wat kan ik allemaal' en 'hoe moet ik met mijn router' topic worden. Dan is een specifiek topic over die router verstandiger.
Geen invite verzoeken in dit topic graag.