Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke luxe, relaxte wagen moet het worden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 617 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Die eerste heeft 3.3 ton op de teller. Ik weet niet hoe die Audi's staan aangeschreven, maar dat is toch wel aan de hoge kant.

edit:
TS, wat zoek je nou eigenlijk precies? Die Porsche is een sportwagen, dat wil je dus niet meer. Maar zoek je dan een 4 deurs sedan, een stationwagon of een 3 deurs hatchback? Zelf vind ik de Volvo station cars erg mooi, met jouw budget moet je toch wel een V70 op de kop kunnen tikken met <250k op de teller.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 19:43 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wat eem achterlijke prijzen voor zulke oude auto's zeg :O

Verwijderd

3 ton is vaak toch wel een redelijk maximum voor Audi's

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 20:28

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:31:
Onderbouwing? ;)

Ik zou niet weten waarom 3 ton redelijk aan de max zou zitten voor zo'n Audi. Zeker zo'n oversized blok als de 4.2 hoeft geen f*ck te doen om die auto fatsoenlijk vooruit te krijgen. Dat ding heeft - mits normaal bereden - volgens mij helemaal niks te lijden. Er is domweg altijd voldoende vermogen en/of koppel voorhanden om die auto in beweging te houden. Die kan nog wel even mee hoor ;)
Rev! schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:25:
eh :?

Bedenk wel even dat zo'n auto als de Audi A8 4.2 een _kale_ nieuwprijs had van zo'n €85.000. Bedenk daarbij dat de gemiddelde koper van zo'n auto er dan ook nog eens voor zo'n €20.000 aan opties bij bestelde.. Dan zit je op een nieuwprijs van ruim 100 mille (in &#127;€€€'s ja :X ). Hoezo afschrijving :X

In dat licht bezien is 7 mille gewoon een scherpe prijs voor een auto van dat kaliber. Bedenk wel dat zo'n auto ook naar huidige maatstaven qua uitrusting en comfort vaak nog superieur is aan wat de gemiddelde autombilist rijdt ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Wok op 19-07-2006 20:48 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Rev!
  • Niet online
zitten meer dingen in een auto als de motor

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Maar wát een mooie bak, zo'n oudere A8, echt veel mooier dan de huidige vind ik.
Had ik het geld voor de wagen, het onderhoud en het brandstofverbruik, dan wordt het écht zo'n A8 voor mij! (maar helaas, het zit er nog niet in... (er is nog hoop, ben pas 19:P))

[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 19-07-2006 21:05 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

neem een lexus IS200 lichste motor is een 2 liter v6, wat een geluidje in die bak, en ook nog eens zeer compleet

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11 14:02
Mazda 6 ben ik wild van, zijn echt goede bakken. Vergelijkbaar met Volvo V40, maar net een tikkeltje anders, strakker vormgegeven en wat luxer aan de binnenkant.

Rij eigenschappen waren echt om van te :9~ :9~ :9~ :9~
Paar maandjes mee door de bergjes mogen toeren, beviel me wel, zou hem zo weer nemen. Vader reed altijd in een Stilo Abarth, maar die had toch wel moeite om dat ding bij te benen in de bergen. ( 2.4 L Benzine 173pk VS 2 liter Diesel 140pk :? )

Nu is het niet zo'n krachtpatser, die auto, maar je hebt ook grovere versies ervan. Als ik jouw was zou ik deze toch eens meenemen in je lijstje om naar te kijken als je een "2fast4u" look-a-like auto wil hebben B)

Piccie van de mijne (erg fout getekend, ik weet het :D)

Filmpje ervan in de sneeuw. Bagger kwaliteit, maar je snapt de essentie van de rij eigenschappen ... of mijn genen :?
Terug in nederland zit ik nu vastgeplakt aan een Kangoo :( ... omdat ik het lease contract van de vorige werknemer heb overgenomen 8)7 . BALEN, maar helaas, zelf zit ik alvast te kijken voor een (wederom of zwaardere versie) Mazda 6 Sport OF een nieuwe Honda Civic coupe ... vind die dingen er ook wel leuk en snel uit zien.

Maar nu nog even 2 jaar uit zien te houden :'(
of een leuk muurtje vinden om die kangoo in te parkeren })

PS: En die nieuwe Celica's?

• Chevy454
  • Niet online
Wok schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:41:
In dat licht bezien is 7 mille gewoon een scherpe prijs voor een auto van dat kaliber. Bedenk wel dat zo'n auto ook naar huidige maatstaven qua uitrusting en comfort vaak nog superieur is aan wat de gemiddelde autombilist rijdt ;)
Inderdaad een goede prijs :) Maar 330k is gewoon veel. De V8 kan het wel aan maar de componenten daarom heen niet. De homokineten moeten eens vervangen worden, de lagers zijn niet meer zo goed,..
3 ton is toch wel aan de hoge kant. Maar anderzijds, smijt er wat geld tegen aan en je hebt een mooie wagen.

Zelf vind ik de Audi A6 C4 een mooi model.

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 20-07-2006 02:46 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Het is erg leuk hoor zo'n V8 maar je kan er eigenlijk geen lange afstanden mee rijden ivm het enorme bezine verbruik. 1 op 7 is helemaal niet gek in zo'n auto.

Denk trouwens dat het een Toyota Camry wordt:
http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=23927&cache=no

Niet echt mooi, wel compleet, comfortabel en betrouwbaar. Niet echt cool maar dat doet me toch weinig als ik eerlijk ben :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:31:
grapjas, je moest eens weten heoveel audi's er bij audiforum zijn met 300k + op de teller... een stand van 4 ton is niet ongewoon.

maargoed ik poste het slechts als voorbeeld... dat deze auto's die ooit meer dan een ton kosten nu best betaalbaar zijn... en dan hebje gewoon het toppunt van luxe en afwerking.... daar kan iig geen japans mer tegenop, ook Lexus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 24-07-2006 10:37 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Chaoss schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:36:
[...]

grapjas, je moest eens weten heoveel audi's er bij audiforum zijn met 300k + op de teller... een stand van 4 ton is niet ongewoon.
Dat zijn auto's van liefhebbers en vaak meer dan goed onderhouden. Vaak hal;en deze auto's veel meer kilometers dan de auto die van iemand is geweest die geen liefhebber was (als je er maar genoeg geld in stopt blijft een auto wel rijden ;) )
maargoed ik poste het slechts als voorbeeld... dat deze auto's die ooit meer dan een ton kosten nu best betaalbaar zijn... en dan hebje gewoon het toppunt van luxe en afwerking.... daar kan iig geen japans mer tegenop, ook Lexus niet.
Weet je zeker dat lexus niet dezelfde hoge standaard haalt als audi. Ik denk dat er iig geval een heeeeel klein vershcil in zit (als het er al is)

disclaimer: ondanks deze argumenten wil ik ff zeggen dat zelf oook het liefst audi zou rijden (veel liever dan een lexus), vind het fantastische bakken!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik heb 1x in een Lexus gezeten... type weet ik zo niet, maar was zo'n grote wagen van begin/mid jaren 90. ding was luxe zat... had evenveel opties als de gemiddelde A8 (leer, stoel verwarming, climate controle, cruise control etc. etc.) Maar in de afwerking zag ik wel een verschil jah.... het was mij allemaal iets te grijs van binnen.

en jah lexus zijn erg mooie wagens.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chaoss schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:56:
ik heb 1x in een Lexus gezeten... type weet ik zo niet, maar was zo'n grote wagen van begin/mid jaren 90. ding was luxe zat... had evenveel opties als de gemiddelde A8 (leer, stoel verwarming, climate controle, cruise control etc. etc.) Maar in de afwerking zag ik wel een verschil jah.... het was mij allemaal iets te grijs van binnen.

en jah lexus zijn erg mooie wagens.
Afwerking is iets anders dan een kleur van het interieur...

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

7500 euro is het budget. Het moet geen sjonniebak zijn maar wel flink vooruit willen.

Even denken..........................Koop een belastingvrije Yank !!
Power genoeg, luxe is vaak standaard op die dingen, airco ook. LPG zit er ook nog vaak op dus .... leef je uit. Er is genoeg te vinden voor die prijs

[ Voor 18% gewijzigd door Bestla op 24-07-2006 12:25 ]

• Maasluip
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij nog niet genoemd: Renault Safrane.
Ik heb even gezocht, en voor 7500 euro is een Safrane V6 ook nog te krijgen (hoewel, voor de prijzen waarvoor ze worden aangeboden kun je ze misschien beter laten staan...) anders een 2.5.

De ultieme Safrane is natuurlijk de Safrane Baccara Biturbo. Maar of je die voor dat geld kunt vinden (of wilt kopen...) is ook maar de vraag.
Is wel een zeer exclusieve auto.
En een Safrane is echt luxe en relaxed.

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 24-07-2006 14:01 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik snap niet waarom het een benzine moet zijn :? Je maakt kilometers zat, en wat betreft vermogen doet een diesel niet onder.

Edit;
per maand betaal je 50/60 euro meer aan belasting, maar dat trek je er met twee tanks er makkelijk uit, laat staan dat je er nog meer kilometers mee maakt.

[ Voor 41% gewijzigd door Iblies op 24-07-2006 14:13 ]

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

tweedehands Lexus niets voor je? LS of GS?

¯\_(ツ)_/¯

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Rev! schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:25:
Houden we ook rekening met de nieuwprijzen van de auto's? Het is geen golfje hoor.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Zag trouwens een maxima staan die wel airco had maar geen cruise control (en ik zeker niet zonder!). Weet iemand of dat makkelijk in te bouwen is door zo'n garage? Kan het misschien mooi als onderhandelingspunt gebruiken.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Aftermarket cruise control is geen issue, standaard cruise control achteraf inbouwen ook niet, maar meestal is het aanzienlijk goedkoper om daarvoor 2e hands de onderdelen op te sporen. Echter is het maar de vraag hoe makkelijk je dat vind voor een Maxima. Voor bijvoorbeeld BMW vind je daar genoeg van. (Op ebay.de bijvoorbeeld.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Das goed te horen. Wat kost dat zo gemiddeld om cruise control toe te voegen?
Wil even kijken of ik cruise control kan 'bijbedingen' bij aankoop heb alleen geen idee of die dingen 150 euro of 1500 euro kosten om toe te voegen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Met 30.000 km per jaar zou ik toch echt naar een diesel gaan kijken.. :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Is inderdaad al wat vaker naar voren geschoven, maar nog nooit op gereageerd door de TS

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:51:
Met 30.000 km per jaar zou ik toch echt naar een diesel gaan kijken.. :)
Heb je inderdaad wel een punt. Na wat meer onderzoek blijkt echter dat de verwachte KM tussen 20.000 en 30.000 zullen liggen. Weet niet precies waar het kantelpunt zit maar ben niet echt diesel fan :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:56:
Das goed te horen. Wat kost dat zo gemiddeld om cruise control toe te voegen?
Wil even kijken of ik cruise control kan 'bijbedingen' bij aankoop heb alleen geen idee of die dingen 150 euro of 1500 euro kosten om toe te voegen.
Een goeie aftermarket set koop je voor 250,- ofzo. Laat daar dan nog een uur of 2 inbouw bij komen. :)

Check hier maar eens: http://search.ebay.de/sea...&ftrv=1&saprclo=&saprchi=

[ Voor 28% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-07-2006 12:47 ]

Aannames zijn fataal.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Iblies schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:11:
Ik snap niet waarom het een benzine moet zijn :? Je maakt kilometers zat, en wat betreft vermogen doet een diesel niet onder.

Edit;
per maand betaal je 50/60 euro meer aan belasting, maar dat trek je er met twee tanks er makkelijk uit, laat staan dat je er nog meer kilometers mee maakt.
Benzine ruikt lekkerder dan diesel. Maar ja, dat is persoonlijk. Er zijn meer redenen om ergens voor te kiezen dan alleen het geld. Sterker nog, een auto is voor veel mensen emotie in plaats van nuchter verstand. Sommige auto's zijn er niet eens in diesel.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Roenie schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:50:
Sommige auto's zijn er niet eens in diesel.
hij zoekt een grote/luxe auto elk merk zou in zijn top-segment van grote/luxe auto's diesels moeten verkopen, anders lopen ze imho gewoon hopeloos achter.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Chaoss schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:56:
[...]

hij zoekt een grote/luxe auto elk merk zou in zijn top-segment van grote/luxe auto's diesels moeten verkopen, anders lopen ze imho gewoon hopeloos achter.
Ja, maar hij zit vast aan de "oudere modellen" wegens budget.

Neem nu de vorige generatie A8. Als je die wilt dieselen heb je alleen de 2.5 TDI. Tja.
BMW 7 serie, net zo'n verhaal. Het zijn allemaal auto's die je in die tijd eigenlijk niet als diesel reed, tenzij je een echte krent was, daarom is ook het aanbod ook zo beperkt in de "Oberklasse". Diesel heeft natuurlijk ook de laatste jaren veel ontwikkelingen doorgemaakt, die de techniek geschikter hebben gemaakt voor de "oberklasse", door betere vermogensafgifte, stiller, etc.

Japanners en Diesel is sowieso tot ergens in 200x een nono geweest.

[ Voor 44% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-07-2006 17:03 ]

Aannames zijn fataal.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:56:hij zoekt een grote/luxe auto elk merk zou in zijn top-segment van grote/luxe auto's diesels moeten verkopen, anders lopen ze imho gewoon hopeloos achter.
Dan vallen er al een boel af. De eerder genoemde Maxima en Legend zijn er gewoon niet in diesel. Hooguit kun je op LPG gaan rijden, maar ja, dat heeft weer andere nadelen.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:50:
Het is erg leuk hoor zo'n V8 maar je kan er eigenlijk geen lange afstanden mee rijden ivm het enorme bezine verbruik. 1 op 7 is helemaal niet gek in zo'n auto.

Denk trouwens dat het een Toyota Camry wordt:
http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=23927&cache=no

Niet echt mooi, wel compleet, comfortabel en betrouwbaar. Niet echt cool maar dat doet me toch weinig als ik eerlijk ben :)
Ha. Ik kan daaraan toevoegen: ik ken een collega die heeft exact dezelfde A8, dus een 4.2 quattro. Ik heb hem laatst gesproken over die auto. gemiddeld rijdt hij niet 1 op 7, maar 1 op 6 :)
Je krijgt er wel een vreselijk snelle auto voor, zegt ie. Altijd een mogelijkheid om in te halen. Maar 1 op 7 is al extreem moeilijk om te halen...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een BMW 328 touring uit 1999 aangeboden om te ruilen tegen mijn porsche. Erg mooie ruime auto alleen heeft deze ook 210.000 gelopen en dat op LPG. Het schijnt toch dat LPG niet goed is voor je motor ofzo?

Als dit trouwens veel te off-topic is dan hoor ik het gaag.

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

FFF schreef op maandag 17 juli 2006 @ 08:04:
Niets mis mee die muis grijze golfjes en passatjes op de weg, heb er zelf ook een tijd mee gereden, zeer betrouwbaar, rijdt erg goed en idd die tdi's halen met snelweg kilometers 1 op 20. (heerlijk 40 euro tanken en bijna 1000 rijden.
40€/1.05€ = ~38liter diesel

1000km/38liter=26,3km/liter :P

Dat rij je dus never nooit ;) 1 op 26,3 :P

Ook niet 'bijna'.

www.google.nl

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Ik heb zelf 2 keer een LPG auto gehad, eerst een Opel Omega 2.0 en daarna een Volvo 850 GLT 2.5 20V. Met beide auto's kreeg ik problemen bij rond de 250K. Dat komt waarschijnlijk omdat de installatie niet meer perfect onderhouden cq. afgesteld wordt. Van anderen hoor ik ook wel eens dat ze 400K met een LPG auto rijden maar vaak krijg je er ook grote problemen mee.

Een diesel is iig veel betrouwbaarder, alleen jammer dat grote Japanners 2e hands vaak niet als diesel te koop zijn.

Ik dacht trouwens dat BMW geen 6 cylinders met LPG leverde wegens technische complicaties?

• Bigfoot
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:09:
[...]

Ook niet 'bijna'.
Vroeger had je diesel voor 70 eurocent dat kan de berekening wel kloppen......

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Bigfoot schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:12:
[...]

Vroeger had je diesel voor 70 eurocent dat kan de berekening wel kloppen......
Vroeger jah.. lekker belangrijk hoe duur de brandstof vroeger kostte als je het nú meeweegt bij de keuze van je auto 8)7

www.google.nl

• Bigfoot
Hoe duurder de brandstoffen worden, hoe goedkoper diesel per kilometer wordt. Gasprijs is gekoppeld aan benzine dus dat rijdt relatief onzuinig en wordt dus relatief duurder.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bigfoot schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:11:
Ik dacht trouwens dat BMW geen 6 cylinders met LPG leverde wegens technische complicaties?
Dat valt wel mee hoor volgens mij. Zie ook : Femme in "Het grote BMW topic"
Lijkt mij dat het bij andere modellen waar een geschikte installatie voor is ook prima kan.

• stfn345
  • Laatst online: 10:10

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bigfoot schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:33:
Hoe duurder de brandstoffen worden, hoe goedkoper diesel per kilometer wordt. Gasprijs is gekoppeld aan benzine dus dat rijdt relatief onzuinig en wordt dus relatief duurder.
volgens mij is in verhouding Diesel meer in prijs gestegen dan benzine... neemt niet weg dat het voor mij met 30k km per jaar nog steeds uit kan.

tone ik 3 jaar geleden mijn TDI kocht betaalde ik 80 cent per liter nu 1,05 :'(
J0YR1D3R schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:37:
[...]

Dat valt wel mee hoor volgens mij. Zie ook : Femme in "Het grote BMW topic"
Lijkt mij dat het bij andere modellen waar een geschikte installatie voor is ook prima kan.
maar het gaat niet altijd op... om een of andere reden kan een gas-installatie rare dingen met je auto doen.. je hebt er of nooit problemen mee of je staat elke maand een keer bij de garage. gas installatie moet ook heel precies afgesteld worden. ook heeft LPg iets extra onderhoud ten opzichte van benzine.

maar er kunnen meer redennen zijn om voor een diesel te kiezen ipv LPG;

-LPG geeft verlies van kofferbak ruimte of reservewiel
-erg beperkte tank inhoud + hoger verbruik zorgt ervoor dat je om de 350 km oid moet tanken
-andere LPG aansluitingen in het buitenland + in sommige landen beperkter leverbaar.
-ook in NL steeds strengere regels voor LPG.
-Lelijke dop in de bumper gemonteerd :/

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:50:
[...]

-erg beperkte tank inhoud + hoger verbruik zorgt ervoor dat je om de 350 km oid moet tanken
-andere LPG aansluitingen in het buitenland + in sommige landen beperkter leverbaar.
Hoe zit dat eigenlijk, kan je ook benzine tanken met zo'n ding of is het LPG only. In dat geval sta je inderdaad mooi te kijken in het buitenland.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 19:03

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

[...]

Ook niet 'bijna'.
De lexus met de hybride moter, die haalt dat wel.

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Aight! schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:34:
[...]

De lexus met de hybride moter, die haalt dat wel.
alsof ik met mijn reactie beweer van niet |:( :?

Mijn reactie was gelde alleen voor de user (weet zijn naam ff niet) die voor 40€ tankte als hij (bijna) 1000km reed met een VW TDI... no-way dus

www.google.nl

• Maasluip
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ook niet 'bijna'.
Klopt helemaal. Golfjes hebben tegenwoordig ook geen 40 liter tank meer, dat waren golfjes uit 1980. Tegenwoordig ligt er een 55 of zelfs 60 liter tank in. Daar haal je de 1000 km wel mee, maar dan tank je ook niet meer voor 40 euro.

Signatures zijn voor boomers.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bigfoot schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:11:

BMW NL geeft alleen ondersteuning op een paar 4 cylinder modellen. Dat weerhoudt mensen er echter niet van om hun 6 cylinder en V8 BMW's op LPG te zetten, vaak met goede ervaringen als gevolg. Zie voor informatie onder andere dit topic. Ik heb zelf sinds een paar weken een Alpina B10 3.2 Touring op LPG lopen en dat gaat tot nu erg goed.

Je moet wel rekening houden met hogere onderhoudskosten ten opzichte van een normale benzinemotor, maar dat is voor diesel ook het geval. Ik zou ook geen rotsvast vertrouwen hebben in de betrouwbaarheid van de huidige zwaar getunede turbodiesels. Als de turbo eruit knalt ben je zo 2000 euro verder voordat het gefixed is.
Bigfoot schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:33:
Ik heb het idee dat diesel de laatste jaren relatief gezien (en misschien ook wel absoluut gezien) sneller in prijs is gestegen dan benzine. Voor wat betreft het verschil tussen LPG en benzien is alleen het absolute prijsverschil interessant. Als LPG in een jaar 15 procent duurder wordt en benzine 10 procent (om maar een voorbeeld te noemen) is het absolute prijsvoordeel van LPG alleen maar groter geworden (benzine kost al snel 1,50 per liter, LPG 0,50 - in het eerder genoemde voorbeeld zou het verschil na een jaar niet 1 euro maar € 1,075 zijn). Vanwege het enorme prijsverschil mag LPG relatief wat sneller in prijs stijgen.
Chaoss schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:50:
[...]

maar het gaat niet altijd op... om een of andere reden kan een gas-installatie rare dingen met je auto doen.. je hebt er of nooit problemen mee of je staat elke maand een keer bij de garage. gas installatie moet ook heel precies afgesteld worden. ook heeft LPg iets extra onderhoud ten opzichte van benzine.
Als je grote afstanden rijdt is de kostenbesparing van LPG zo groot dat een beetje extra onderhoudskosten ook weinig uitmaken. LPG is een factor 2,5 goedkoper dan benzine. Hoe dikker je auto, hoe groter de winst.

Het verlies van een reservewiel zie ik persoonlijk niet als een probleem. In een grote auto kun je tanks van 68 tot 77 liter kwijt en heb je een behoorlijke actieradius (op LPG, samen met de benzientank kun je een diesel voorbij rijden). Het probleem met de andere aansluitingen in het buitenland is te verhelpen door het juiste verloopstuk mee te nemen. Je kunt bovendien altijd nog op benzine rijden. De tankaansluiting kan door een goede inbouwer tegenwoordig ook achter de normale tankklep weggewerkt worden.

Diesel heeft veel nadelen die een elegante zescylinder benzinemotor niet heeft. Ze hebben een prachtige loop, een mooie lineaire vermogensopbouw (dus geen instoring boven 3500 toeren), een veel mooier geluid dan een tractordiesel, je kunt sportief toeren maken maar ook zeer relaxed laag in de toeren cruisen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.