Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PCI-e LPT kaartjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 19:34
Ik had een vraag met betrekking tot LPT kaartjes.
Ik weet dat deze kaartjes erzijn voor PCI, alleen is mijn vraag of deze kaartjes er ook zijn voor PCI-e of die kleine slotjes tussen je PCI-e sloten.

Een USB -> LPT is geen optie, omdat ik er een white on blue schermpje op aan wil sluiten en deze krijg dat bepaalde signalen niet door.
Ik het DFI NF4 Ultra-D moederbord, waar dus geen onboard LPT op zit en m'n overige PCI sloten zitten allemaal vol.

Ik heb al op Google gekeken en bij verschillende webshops, maar ben bang dat ze er niet zijn.. :|

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_G-nius op 25-06-2006 13:49 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
PCIe was toch seriëel terwijl PCI parallel werkte?
(Dat idee om PCIe dingen te kunnen hotpluggen etc)

Afgezien van het feit dat het dus misschien duur wordt zal er waarschijnlijk ook te weinig intresse voor zijn door de fabrikant omdat de PCI-uitvoeringen ook al minimaal verkocht worden...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
heb even gekeken, maar zie ze inderdaad niet en ik vraag me sterk af of ze er ooit nog komen, want men probeert juist zoveel mogelijk van legacy connectors af te komen (PS/2, LPT, COM e.d.) en in plaats daarvan zie je steeds meer usb, firewire, sata enzo.

Ik zou het toch proberen met een usb-lpt converter, en als die van sweex niet werkt, zijn ze er ook nog wel van andere merken waarschijnlijk.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Je bedoeld dus gewoon een I/O controllertje met een LPT poort en dat voor in een PCI-E slot?
Ik vrees dat je dat niet gaat vinden. Dat is gewoon een combinatie van een te voorbijgestreefde poort met een te nieuwe technologie.
Om mijn woorden te verduidelijken: Je gaat bijvoorbeeld ook geen 486 mobo vinden met PCI-E sloten. ;)

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 19:34
Bedankt voor jullie reacties, daar was ik al stiekem bang voor.. :)

Dan misschien toch maar verschillende USB -> LPT proberen..

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_G-nius op 25-06-2006 13:57 ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:01
jealma schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:52:
heb even gekeken, maar zie ze inderdaad niet en ik vraag me sterk af of ze er ooit nog komen, want men probeert juist zoveel mogelijk van legacy connectors af te komen (PS/2, LPT, COM e.d.) en in plaats daarvan zie je steeds meer usb, firewire, sata enzo.
En juist daarom zouden er PCI-e LPT kaartjes moeten komen. Dan kan voor de normale gebruiker deze oude legacy van het moederbord worden achterwege gelaten

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10 21:47

Mr-Beamer

And what shall I improve today

je moet wel kijken naar een USB-LPT converter
niet net als sweex een USB-PRINTER converter
als je ff wat door zoekt kun je wel drivers vinden voor een USB-LPT converter
waar je ook naar kan kijken is een USB naar LCD converter
die zijn hier op GoT ook vinden
(wel DIY)

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
Hmm, ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik probeer mijn MCE systeem te upgraden. Alles zit in een Ahanix D-Vine 4 kast (http://ahanix.com/products/mce/mce_d4.php) van een aantal jaren oud, en ik wil er nu een nieuwe mobo wat ik al heb ; ASUS p5kpl-am se (http://iiii.co.kr/img/090204b9.jpg) inzetten. De display van de kast moet alleen op een LPT worden aangesloten (die hier niet meer opzit).

Ze bestaan wel echter volgens mij: http://www.softio.com/ic0652kb.htm

Hierboven wordt gezegd dat een PCIe-Printer controller van Sweex niet zou werken voor een lcd display. Heb je het dan over dit kaartje?: pricewatch: Sweex 1 Port Parallel PCIe Card

Dat lijkt me namelijk precies wat ik zoek... Zo niet, hoe zie ik dan het onderscheid tussen een Printer port converter en een LPT converter (worden ze niet beiden parallel port genoemd?)

Een andere oplossing, maar geen idee of dat bestaat zou gewoon een printer port stekker naar USB stekker converter zijn... Dus het direct op het snoer oplossen. Bestaan die niet toevallig?

Merci!

[ Voor 38% gewijzigd door The Fittest op 01-11-2009 11:09 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Als het een standaard hd44780 display is zijn er ook wel usb oplossingen voor:

Kijk bijv eens hier:
http://www.obdev.at/products/vusb/prjdisplay.html

Vereist wat soldeerwerk, maar dan kan je standaarddisplays prima aan usb hangen.

• The Fittest
SA007 schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:12:
Als het een standaard hd44780 display is zijn er ook wel usb oplossingen voor:

Kijk bijv eens hier:
http://www.obdev.at/products/vusb/prjdisplay.html

Vereist wat soldeerwerk, maar dan kan je standaarddisplays prima aan usb hangen.
Geen idee of het standaard is, maar hij zit in de kast gemonteerd, en wil daar niet aan gaan rotzooien...

• The Fittest
Ik heb ondertussen het kaartje van Sweex gekocht op aanraden van azerty, die me vertelde dat ik inderdaad deze moest hebben.

pricewatch: Sweex 1 Port Parallel PCIe Card

Niets is minder waar helaas. Volgens de specs ondersteund het kaartje ECP en EPP (ECP is de modus voor printers, EPP voor andere devices die gebruik maken van een LPT port als ik me niet vergis). Bij installatie echter wordt het kaartje als een ECP port geïnstalleerd en na navraag bij Sweex is dit niet om te zetten naar EPP (in de hoop dat ' ie het dan wel zou doen). De display doet nada. Ook niet met andere display software.

Ook azerty had bij navraag geen oplossing.

Bottom line; kaartje gaat terug en ik heb helaas geen werkende display :-(

Dit even ter voorkoming van teleurstelling van anderen :-)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 10:22

DaWaN

'r you wicked ??

The Fittest schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:40:
Ik heb ondertussen het kaartje van Sweex gekocht op aanraden van azerty, die me vertelde dat ik inderdaad deze moest hebben.

Niets is minder waar helaas. Volgens de specs ondersteund het kaartje ECP en EPP (ECP is de modus voor printers, EPP voor andere devices die gebruik maken van een LPT port als ik me niet vergis). Bij installatie echter wordt het kaartje als een ECP port geïnstalleerd en na navraag bij Sweex is dit niet om te zetten naar EPP (in de hoop dat ' ie het dan wel zou doen). De display doet nada. Ook niet met andere display software.

Ik dacht dat je die kaartjes via apparaatbeheer weer kon omzetten naar EPP modus hoor, heb je dat geprobeerd ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Ultraman
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Niet echt ontopic, maar misschien een idee om zo'n bevinding even in een korte productreview te vermelden. Dat zijn namelijk dingen die mensen wel willen weten, want ik zie dat het topic niet gelinkt wordt vanuit de PW.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En je mobo vervangen door eentje met een LPTpoort is geen optie?

• Ultraman
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

TERW_DAN schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:48:
[...]

En je mobo vervangen door eentje met een LPTpoort is geen optie?
Koud kunstje eigenlijk, nou je het zegt. Moet zeggen dat de meerprijs tov zo'n kaartje mij zelf ook meevalt. Is dat idd geen oplossing Fittest? Bijvoorbeeld:
pricewatch: Gigabyte GA-G41M-ES2L

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoe makkelijk kan het zijn :)

http://www.lavalink.com/dev/index.php?id=1364

Owja : http://www.lavalink.com/d...2sp_pcie_db9db25_spec.pdf
2de regel onder features : ' And one EPP parallel port...'

Een iets kleiner kaartje : http://www.lavalink.com/dev/index.php?id=1360

n.b. Gebruik ze op mijn werk ook om oude pc's te vervangen die nog werken met een parallele 'key' deze doen het perfect!

(p.s. Hoe verander ik mijn 'sig' oid ookalweer :P)

[ Voor 84% gewijzigd door prutser001 op 25-11-2009 23:08 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik kan ze hier gewoon bestellen hoor, sweex heeft deze onder andere in het assortiment..

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ultraman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:54:
[...]

Koud kunstje eigenlijk, nou je het zegt. Moet zeggen dat de meerprijs tov zo'n kaartje mij zelf ook meevalt. Is dat idd geen oplossing Fittest? Bijvoorbeeld:
Volgens mij moet je zelfs moeite doen om µATXbordjes van Gigabyte te vinden waar _geen_ LPT opzit. Alle die ik tot nu toe in handen heb gehad beschikken over die dingen namelijk.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Ik heb bij iemand hier ook zo'n Sweex kaartje (2x RS232, 1x LPT) geinstalleerd.

RS232 werkt gewoon, maar LPT heb ik nog niet werkend. Kan ook aan het programma liggen (is een vrij oud programma die niet spraakzaam is waarom hij de LPT poort niet wil openen). Ben nog aan het onderzoeken.

Als het echter aan het ontbreken van EPP ligt, zou ik graag zo'n kaart van LAVA te pakken zien te krijgen. Maar deze staan zover ik kan zien niet in de pricewatch? Is er een (web)shop die deze wel kan leveren?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• The Fittest
TERW_DAN schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:48:
[...]En je mobo vervangen door eentje met een LPTpoort is geen optie?
Ultraman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:54:
[...]Koud kunstje eigenlijk, nou je het zegt. Moet zeggen dat de meerprijs tov zo'n kaartje mij zelf ook meevalt. Is dat idd geen oplossing Fittest? Bijvoorbeeld:
Excuses voor de vertraagde reactie. Dit zou nog wel eens de best suggestie kunnen zijn. Ik loop namelijk met hetzelfde mobo te modderen om er multichannel op te krijgen (Aansluiten SPDIF bracket op Asus P5KPL-AM SE) wat ook maar niet wil lukken. En het genoemde Gigbyte mobo ondersteund ook SPDIF in/out (zit daar dan ook meteen een bijpassende lossen SPDIF bracket bij?). Thnx!
Pagina: 1