Cyberpope schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:23:
[...]
Gedeeltelijk mee eens.. Echter
1) De stenenfabrikantie doet dit terwijl hij zelf een aandeel heeft in de groothandel, maar er zijn partner wil uitwerken zodat hij de alleen winst heeft. Daarom bleeft hij contractbreuk of in elk geval vermeende contractbreuk
Geen reactie van mijn kant. Ken ik de details niet goed genoeg voor.
2) De stenenfabrikant heeft het monopolie over het laatste stukje weg waarover je naar de huizen van de klanten van de groothandel toe moet
Maar dit wordt ook niet afgesloten, dit werkt nog en in plaats van stenen krijg je tenminste nog een alternatieve brief aangeboden ipv niks.
3) De stenenfabrikant heeft gebieden waar alleen hij exclusief kan leveren
Kan hij daar exclusief netwerk toegang leveren ( is niet ontzegd alleen onbruikbaar gemaakt door geen internet meer op deze netwerktoegang te leveren ) of kan hij daar exclusief internet toegang leveren ( imho niet. Want de stenenfabrikant heeft nog genoeg resellers waar geen betalingsproblemen mee zijn )
4) Het gaat niet om stenen, maar om een nutsvoorziening. Eentje die (in mijn optiek) aan iets hogere standaarden gehouden zou moeten worden als het kopen van een pakje boter, dan je in 5 minuten bij de volgende winkel kan kopen.
Internet is tegenwoordig een nuts voorziening??? En dan ook nog eens eentje waar hogere standaarden voor gelden ( is isdn / 56k modem tegenwoordig niet genoeg meer??? )
Vanwege telefonie verplichting bij elk huis kan iedereen een 14k4 verbinding opzetten, dus als het al een nutsvoorziening zou zijn dan voldoet kpn aan de minimale voorwaarden volgens mij, of hang jij er ook gelijk nog eens een minimale verplichting voor synchroon 8 Mbit aan vast?
Oftewel het voorbeeld van de stenen vind ik wel relevant met 1 toevoeging : de stenen worden bij jouw huis afgeleverd over een exclusief stenen paadje van de stenenfabrikant ( maar aan het stenen paadje is niks veranderd, alleen de levering van stenen is stopgezet, waardoor je niets meer hebt aan het stenen paadje en waardoor de stenenfabrikant een andere reseller voor stenen ( hun eigen ) aandraagt omdat je anders betaalt voor een stenen paadje waar je niets aan hebt want het is exclusief )
En trouwens de brief van DDS vind ik wel vaag en tegenstrijdig, aan de ene kant schetsen ze het volgende plaatje
Dataverkeer : KPN -> De Connectie -> Fiberworld -> DDS -> Eindgebruiker
En zeggen ze dat ze niks te maken hebben met een verbreking van de keten tussen KPN en de Connectie, aan de andere kant hadden hun er wel graag bericht van gehad zodat hun maatregelen konden treffen ( hun hadden er toch niks mee te maken ) en het is helemaal fout als KPN wel de eindgebruiker + DDS aanschrijft, dus willen ze nu wel of niet dat KPN ook andere mensen in de keten bericht.
Plus dat volgens mij de keten 2-ledig is en als volgt.
Dataverkeer : KPN -> De Connectie -> Fiberworld -> DDS -> Eindgebruiker
Netwerktoegang : KPN --------------------------------------------------> Eindgebruiker
Waardoor KPN wel de mogelijkheid heeft om rechtstreeks eindgebruikers aan te schrijven, maar DDS zelf niet aangeschreven kan worden, want dan zou KPN moeten beschikken over klantgegevens van De Connectie / Fiberworld.
Waardoor KPN wel het dataverkeer kan afsluiten ( hier is de discussie over ) maar de netwerktoegang kan laten bestaan.
Waardoor KPN wel een snel werkend alternatief voor dataverkeer kan bieden ( want de netwerktoegang is er nog ) en BBeyond dit niet zo maar kan ( moet ook aparte netwerktoegang voor geregeld worden )
Waardoor KPN inderdaad een mooie kans heeft om klanten bij andere ( liefst hun eigen ) resellers onder te brengen, maar dit heeft alleen kunnen ontstaan door 1 1/2 jaar lang niet betalen van Fiberworld, hier valt imho KPN weinig te verwijten. Had je maar een andere goed betalende leverancier moeten zoeken.
Maarja deze post zal toch wel in de vergetelheid raken vanwege emoties etc. Maar zakelijk gezien zit volgens mij KPN niet fout, maar heeft Fiberworld al 1 1/2 jaar lang verzaakt zijn resellers / eindgebruikers te informeren dat er een conflict loopt met KPN wat afsluiting tot gevolg kan hebben. Nu doet KPN dit als netheid ( / eigenbelang ) 7 dagen van te voren, en is het hek van de dam.
Was het beter geweest als KPN gewoon zonder mededeling vandaag iedereen ( = eindgebruikers / resellers ) op zwart had gegooid en een intro bandje op de helpdesk had gezet : Is uw internet toegang vandaag op zwart gegaan belt u dan eens met Fiberworld ( xxx-xxxxxxx ) of uw eigen provider voor nadere inlichtingen.
[
Voor 34% gewijzigd door
Gomez12 op 29-06-2006 03:10
]