[Fiberworld] KPN sluit ons ADSL af!?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Mooi is dat.

We krijgen vandaag een brief binnen van KPN waarin wordt verteld dat internetten en e-mailen via onze huidige internetaanbieder niet meer mogelijk is vanaf 27 juni aanstaande. Dit komt omdat de toeleverancier van onze internetaanbieder zijn rekeningen niet betaalt:

"De toeleverancier is aan KPN een maandelijkse vergoeding verschuldigd voor de geleverde diensten. Sinds mei 2005 betaalt de toeleverancier KPN hier echter niet meer voor, terwijl KPN deze diensten wel steeds naar behoren heeft geleverd. In totaal staat er nu een zeer aanzienlijk bedrag open. De toeleverancier is herhaaldelijk gesommeerd het openstaande bedrag te betalen, echter zonder resultaat. Daarom heeft KPN de overeenkomst met de toeleverancier definitief moeten beeindigen.".

Verder wordt er een beetje uitgelegd wat je zou kunnen doen; overstappen op Direct ADSL of een andere provider.

Ze hebben bij KPN intern nog niet helemaal door wat de nieuwe slogan is lijkt me; geen KPN sluit je af, maar KPN sluit je aan

Ik vraag me af wat het verschil is tussen de toeleverancier en de internetaanbieder. Wij hebben internet van Fiberworld, maar is dat in dit geval de leverancier of de internetaanbieder?

Zijn er meer mensen die deze brief binnen gekregen hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door StalieN op 21-06-2006 14:32 ]

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Uh, Fiberworld betaald KPN niet meer voor zijn diensten. Echter Fiberworld gebruikt de lijnen van KPN. Die sluit KPN nu af en daarom heb jij binnenkort geen internet meer :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik vind het echt zo vreemd dat we dit van KPN moeten horen, terwijl Fiberworld z'n mondje houdt. Sterker nog: op Fiberworld.nl wordt er met geen woord over gerept. Nog sterker: je kan nog steeds ADSL aanvragen op hun site.

[ Voor 3% gewijzigd door StalieN op 21-06-2006 14:34 ]

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Zal me niks verbazen dat je binnenkort in de krant (of op tweakers) leest dat Fiberworld falliet is gegaan. Ik zou z.s.m. mijn abbo opzeggen als ik jou was, voordat je je abbonementsgeld hebt betaald waar je niks voor terug ziet.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
Dan bel je ze toch even, vind het flauw om meteen KPN de schuld te geven. Als ze inderdaad al sinds Mei 05 niet meer betaald zijn vind ik het zelfs nog vrij coulant, je moet toch ergens een keer een grens trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders hebben ook zo'n brief gekregen van KPN.

Beetje raar dat fiberworld hier niks over meldt... Fiberworld failliet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StalieN schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:33:
Ik vind het echt zo vreemd dat we dit van KPN moeten horen, terwijl Fiberworld z'n mondje houdt. Sterker nog: op Fiberworld.nl wordt er met geen woord over gerept. Nog sterker: je kan nog steeds ADSL aanvragen op hun site.
Dit verbaast je echt?????
Netjes is het niet, maar bedrijven richting faillisement zijn meestal niet al te klantvriendelijk.

Wees blij dat KPN het fatsoen heeft je namens Fiberworld te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:58
mocht fiberworld inderdaad niet aan haar verplichtingen hebben voldaan richting kpn sinds mei 2005 vind ik het vrij coulant dat kpn je nu informeert en zelfs de diensten toch een jaar lang is blijven leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
StalieN schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:33:
Wat ik er van heb begrepen is Fiberworld weer een reseller van een ander bedrijf dat ADSL bij KPN inkoopt. Dat bedrijf zou volgens KPN sinds mei 2005 al geen rekeningen meer aan KPN betaald hebben. Er zouden dus ook nog een aantal, stuk of 6 meen ik, andere providers de dupe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
KPN doet het wel slim: een keer een mailing met uitleg is een stuk goedkoper dan de vele telefoontjes naar hun helpdesk die ze anders krijgen - want op de helpdesk van fiberworld wordt niet meer opgenomen ;-)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan gebeuren, wel vervelend dat fiberworld en kpn ruzie hebben.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

KPN sluit idd de Fiberworld aansluitingen af omdat Fiberworld niet betaald heeft. Daar kun jij niets aan doen, omdat jij aan Fiberworld betaald, en geen direct contract hebt met KPN voor de levering.Fiberworld is in deze jouw internetaanbieder, welke capaciteit afneemt van KPN.

Enige wat je kunt doen is Fiberworld aansprakelijk stellen hiervoor.

Beste optie is overstappen op een andere aanbieder, zodat je zo kort mogelijk zonder internet zit.

zie hierboven dus ^^^^

[ Voor 3% gewijzigd door _Mystikal_ op 21-06-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internet komt ook van fiberworld, maar gaat nog via een reseller. Deze heeft gemeld dat ik me geen zorgen hoef te maken, want alleen aansluiting die direct bij fiberworld zijn aangesloten krijgen deze brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Beerbelly
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 17:22
Ik vanmiddag meteen de helpdesk van Fiberworld gebeld, en ik kreeg de volgende reaktie;

"U had deze brief niet mogen ontvangen, we zijn momenteel in onderhandeling met KPN."

Toen ik vroeg waarom wij dit van de KPN moeten horen, zei de medewerker dat Fiberworld z.s.m. met een reaktie komt.

Nu zegt men wel eens "Waar rook is, is vuur", dus ik ga toch maar eens uitkijken naar een andere provider.
Op zich wel jammer, ik had nooit problemen met Fiberworld.

Henk

Does anybody know where the toilets are???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
_Mystikal_

KPN kan/mag je alleen een brief sturen als je ook klant van KPN bent. Het gaat hier dus vermoedelijk om de (vroeg mxstream) KPN-DSL aansluitingen. 'connected-by-kpn' zegmaar.

Je betaalt een deel (dsl deel) aan KPN via de telefoonrekening en een deel aan fiberworld (de ISP voor het ISP deel) van zo'n product. Net als bij Planet & XS4all etc gebeurt het hier.

Ook moet Fiberworld nog een factuur van KPN betalen voor de interconnectie kosten elke maand. Er zijn dus voor het totale product 3 geldstromen hier waarvan twee van consument/gebruiker naar 2 bedrijven (Fiberworld & KPN-DSL).

Je bent dus als consument/klant ook klant van KPN-DSL rechstreeks (waar geld stroomt ben je klant en is er een binding/contract/voorwaarden etc) en daarom kan KPN je deze brief sturen.

Het is dus niet gelijk aan lijnen via BBned bijvoorbeeld. En ook het nieuwe KPN Wholesale (vroeger ook bekend als Bitstream) is anders. Daar is de opzet hetzelfde als lijnen via BBned of Tiscali/BaByXL zegmaar.

Eigenlijk betaal je dus gewoon netjes elke maand je nota(s) en je wordt afgesloten. Het advies van KPN om naar ADSL-DIRECT over te stappen of een andere ISP zoals XS4all bijvoobeeld is niet heel gek.

Maar let wel op je contract termijn bij Fiberworld! Het kan zijn dat ze je er gewoon aan houden natuurlijk...

Alleen als je aansluiting niet meer werkt meld je eerst de storing aan. Lossen ze het niet op binnen een redelijke termijn stel je ze schriftelijk in gebreke waar je nog een redelijke termijn geeft (2 weken) om het alsnog op te lossen. Schrijf ook gelijk in deze (aangetekende!) brief dat je bij het niet oplossen van je storing het contract als ontbonden beschouwt wegens wanprestatie.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 21-06-2006 15:06 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 20:48
Lol @ Harry Dijkstra

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, sinds ik (BBNED) geen brief gekregen heb maar wel fiberworld gebruik ziet het er dus naar uit dat het voor de MxStream klanten van fiberworld geld. Maar ja het is nog steeds onduidelijk, ik blijf het hier volgen want misschien gaat dit mijn verbindinging in de toekomst ook aan!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
swampy schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:18:
Mmm, sinds ik (BBNED) geen brief gekregen heb maar wel fiberworld gebruik ziet het er dus naar uit dat het voor de MxStream klanten van fiberworld geld. Maar ja het is nog steeds onduidelijk, ik blijf het hier volgen want misschien gaat dit mijn verbindinging in de toekomst ook aan!
Als een ISP BBNed niet betaalt en je ISP meldt je niets ga je opeens op zwart 8)

BBned heeft geen binding met jou als klant en kan je dus ook niet aanschrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 21-06-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBNed heeft toch wel je gegevens? Ze leveren immers DSL op jouw adres. Dus ze weten je adres, je telefoonnummer etc.

Mogen ze geen contact met je opnemen of doen ze dat gewoon niet?

Overgens lijkt het me dat KPN niet zomaar brieven gaat versturen, er zal wel een heel proces aan vooraf te zijn gegaan. Dus bij Fiberworld zal de nood wel hoog zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:41:
BBNed heeft toch wel je gegevens? Ze leveren immers DSL op jouw adres. Dus ze weten je adres, je telefoonnummer etc.

Mogen ze geen contact met je opnemen of doen ze dat gewoon niet?
Ze weten waar de lijn ligt, maar misschien niet hoe je heet en of je een mannetje of vrouwtje bent etc. Misschien ben je wel een bedrijf, wie-weet. BBned levert lijnen aan een ISP, de ISP is dus de klant van BBned.

BBned kan niet zomaar brieven gaan sturen naar adressen waar ze een aansluiting hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Lekker voorbarig om gelijk te gaan insinueren dat Fiberworld failliet is. Tevens dat de Fiberworld Helpdesk niet meer opneemt. Dat slaat ook nergens op. Ze nemen wel degelijk op. Fiberworld geeft telefonisch als reactie dat deze bekend is met het schrijven vanuit KPN en meent dat deze actie onrechtmatig is. Verder zouden ze al in overleg zijn met KPN wordt er gemeld.

Het lijkt me verder ook logisch dat Fiberworld nog niet een officiële statement heeft gegeven. Fiberworld zal wellicht eerst aan het uitzoeken zijn wat er precies gaande is. Want een dergelijke brief van KPN als ik het zo lees qua inhoud mag volgens mij niet. Ook details over de relatie tussen beide partijen zomaar aan de eindgebruiker mededelen.

En ook tevens gelijk een aanbod doen voor overstappen. Ja dat is lekker simpel en goedkoop klanten winnen. De gebruikers zitten dan wellicht al aangesloten op het KPN netwerk maar via Direct ADSL van KPN heeft KPN alleen maar meer winst per gebruiker omdat er geen sprake is van de tussenpartij; Fiberworld.

Bedenk trouwens ook dat KPN de laatste tijd erg agressief is met overnames. Zo kun je dit feitelijk ook beschouwen zonder overname van het bedrijf zelf; gewoon lekker klanten pikken... Nee fijn, dat groene monster, KPN...

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Da_Killah schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:16:
Lekker voorbarig om gelijk te gaan insinueren dat Fiberworld failliet is. Tevens dat de Fiberworld Helpdesk niet meer opneemt. Dat slaat ook nergens op. Ze nemen wel degelijk op. Fiberworld geeft telefonisch als reactie dat deze bekend is met het schrijven vanuit KPN en meent dat deze actie onrechtmatig is. Verder zouden ze al in overleg zijn met KPN wordt er gemeld.

Het lijkt me verder ook logisch dat Fiberworld nog niet een officiële statement heeft gegeven. Fiberworld zal wellicht eerst aan het uitzoeken zijn wat er precies gaande is. Want een dergelijke brief van KPN als ik het zo lees qua inhoud mag volgens mij niet. Ook details over de relatie tussen beide partijen zomaar aan de eindgebruiker mededelen.

En ook tevens gelijk een aanbod doen voor overstappen. Ja dat is lekker simpel en goedkoop klanten winnen. De gebruikers zitten dan wellicht al aangesloten op het KPN netwerk maar via Direct ADSL van KPN heeft KPN alleen maar meer winst per gebruiker omdat er geen sprake is van de tussenpartij; Fiberworld.

Bedenk trouwens ook dat KPN de laatste tijd erg agressief is met overnames. Zo kun je dit feitelijk ook beschouwen zonder overname van het bedrijf zelf; gewoon lekker klanten pikken... Nee fijn, dat groene monster, KPN...
Nee, Harry Dijkstra is een lekker figuur |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Da_Killah schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:16:

offtopic:
Is niet groen meer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Kettrick

Rantmeister!

bjck schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:53:
[...]

Ze weten waar de lijn ligt, maar misschien niet hoe je heet en of je een mannetje of vrouwtje bent etc. Misschien ben je wel een bedrijf, wie-weet. BBned levert lijnen aan een ISP, de ISP is dus de klant van BBned.
Dit weten ze wel degelijk, aangezien ze voor een groot aantal ISP's ook de installatie verzorgen.
BBned kan niet zomaar brieven gaan sturen naar adressen waar ze een aansluiting hebben natuurlijk.
Klopt, maar dat is meer een contractuele beperking tussen de ISP en BBned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Laatst online: 26-06 12:38
mhr-zip: Ow, wat een zinvolle reactie... :X

bjck: Onderliggend blijven ze zo groen als gif :P

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiberworld heeft in het verleden ook best veel kleine ISP's overgenomen, bijv. de DSL diensten van Eweka.

Plus als wat KPN claimt waar is, meer dan een jaar de rekening niet betalen, dan vind ik dat KPN nog best netjes heeft gehandeld tot nu. Misschien hadden ze niet zo te koop moeten lopen met dat overstappen naar ADSL direct. Maar van de andere kant, normaalgesproken wordt er veel eerder gestaakt met een dienst als er niet betaald wordt. Niet pas na een jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Je hoeft trouwens niet gelijk het abo op te zeggen, Ik zou het afwachten als ik jou was, als fiberworld de verplichtingen niet meer na komt en jij hebt daar door geen internet meer. Leveren zij geen dienst waar voor jij wel betaalt, dit betekent dat jij het contract kan ontbinden en eventueel geld terug kunt krijgen. Maar het nadeel hiervan is wel, dat het veel papier werk is. Rechts bijstand zou handig zijn in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er ook nog een officieel statement Da_Killah? Heb nog niks gehoord (ben werkzaam bij een reseller van Fiberworld) en ook op de website staat niente nada noppes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:13

SeatRider

Hips don't lie

DaannO schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:38:
Je hoeft trouwens niet gelijk het abo op te zeggen, Ik zou het afwachten als ik jou was, als fiberworld de verplichtingen niet meer na komt en jij hebt daar door geen internet meer. Leveren zij geen dienst waar voor jij wel betaalt, dit betekent dat jij het contract kan ontbinden en eventueel geld terug kunt krijgen. Maar het nadeel hiervan is wel, dat het veel papier werk is. Rechts bijstand zou handig zijn in dit geval :)
Ik zou niet rekenen op geld terug. Als KPN ook een jaar op geld moet wachten (en dus major schuldeiser is) denk ik niet dat er veel voor jou overblijft. Geen energie insteken, ingaan op 1 van de alternatieve inetproviders die KPN suggereert per brief. Ik vind het overigens een nette aktie van KPN.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54
Da_Killah schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:33:
mhr-zip: Ow, wat een zinvolle reactie... :X

bjck: Onderliggend blijven ze zo groen als gif :P
Zeker een zinvolle reactie na die laatste zin van je, wie zegt dat KPN een monster is, KPN flamen netzoals Tele2 e.d. doet is wel heel makkelijk, KPN heeft in ieder geval nog een stabiel netwerk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Erg kort door de bocht overgins. Stel dat het wel waar is dat kpn al een jaar op zijn geld zit te wachten. vind je het dan niet heel coelant van kpn zijn kant om zo lang te wachten en uiteindelijk zelf actie te ondernemen?! We hebben het hier niet over tientalle euro`s maar honderduizende en waarschijnlijk meer.

Als het allemaal op een leugen berust, dan kan ik kpn ook niet meer recht aan kijken, maar ik denk niet dat ze dit zomaar doen :)
M@rijn schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:58:
[...]

Zeker een zinvolle reactie na die laatste zin van je, wie zegt dat KPN een monster is, KPN flamen netzoals Tele2 e.d. doet is wel heel makkelijk, KPN heeft in ieder geval nog een stabiel netwerk....
Dat is weer een andere discussie over de lijnen :?

[ Voor 22% gewijzigd door DaannO op 21-06-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een post die geplaatst is op fiberworldgebruikers.com
Het is precies zoals jij daar zegt. Fiberworld heeft een financieel geschil met KPN betreffende de verkoop van KPN klanten. Inmiddels heeft Fiberworld juridische stappen ondernomen.

De direktie heeft mij zojuist gemeld dat zij NIET Failliet zijn of op het punt staan om failliet te gaan en betreft het hier uitsluitend een financieel klanten geschil met KPN.

Vanavond of uiterlijk morgen zal Fiberworld op de eigen website een toelichting geven over de situatie. Uiteraard zullen wij dit stuk ook op onze Frontpage plaatsen.

Indien je niet gerust bent over de situatie raad ik je aan om een migratie naar Fiberworld/BBNed te overwegen.

Let Op! Op diverse websites van concurerende ISP's en bij de helpdesk van KPN wordt de indruk gewekt dat Fiberworld failliet is, de direktie van Fiberworld zegt dat dit nonsens is en raad alle klanten aan om rustig te blijven. Zodra er meer bekend wordt zullen wij van "Fiberworld Gebruikers" dat bekend maken....

Verder wil ik iederéén vragen om dit onderwerp alleen in dit topic te bespreken, elk ander topic met dit onderwerp zal gesloten worden.

Mvg. Ajavas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 16:18
ja het eerste bedrijf wat eerlijk zegt, dat ze failliet zijn/gaan moet ik nog tegenkomen.

leuke stof dit.

Ik denk dat de aanbieding in de brief niet echt slim is, maar de mededeling vind ik netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat op Fiberworld.nl zelf:
Mogelijk heeft u van KPN onlangs een brief ontvangen met daarin de melding dat uw ADSL verbinding mogelijk op 27 juni wordt afgesloten. Fiberworld werd pas hedenochtend in kennis gesteld van deze verzonden brief.

De brief berust op een meningsverschil tussen Fiberworld en KPN wat al meer dan 1,5 jaar speelt. Fiberworld is van mening dat KPN middels het versturen van de brief feitelijke onjuistheden verspreid en raad u dringend aan niet in te gaan op de aanbieding die KPN u doet.

Fiberworld stelt alles in het werk uw aansluiting ook na 27 juni te blijven bedienen en vertrouwt er ook op dat dit gebeurt. Middels een kort geding heeft Fiberworld nu aan de rechter gevraagd KPN bovengenoemde brief aan u te laten rectificeren.

Via onze website zullen wij u op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
verspreidt moet het zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Geef Fiberworld een ban....

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30

ZieMaar!

Moderator General Chat
.

[ Voor 47% gewijzigd door ZieMaar! op 26-06-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik vind KPN hier niet correct bezig.

Ze zijn aan de ene kant leverancier (telco) maar aan de andere kant ISP (hetnet).

Ze maken dus misbruik van hun positie om simpel veel klanten binnen te krijgen imo, vooral gezien hoe zij 'een overstap binnen 15 minuten' aanbieden.

Andere concurrenten worden hierdoor bijna buitengesloten.

Ik heb zelf Fiberworld 8/1 via BBned en nooit te klagen gehad, maar dit is voor mij wel reden genoeg om mijn contract per afloop datum op te zeggen. Ik hou niet van bedrijven welke hun rekeningen niet betalen.

Verder vind ik het overigens zeer merkwaardig van KPN dat zij een klant die een jaar lang niet betaald nu pas aanpakken.

Verder vind ik het ook vreemd dat KPN klanten van resellers aanschrijft, nu worden deze resellers onverwacht en onaangekondigt en onterecht in een kwaad daglicht gesteld door de fouten van Fiberworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:13

SeatRider

Hips don't lie

Het moet ook 'raadt' zijn.

Als we toch bezig zijn.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ik wil toch even wat rechtzetten hier: KPN heeft geen geschil met fiberworld, maar met de toeleverancier van Fiberworld. Fiberworld is niet de enige die hier last van heeft.

KPN heeft de dienstverlening aan de toeleverancier van Fiberworld en andere providers stop gezet. Daardoor krijgen zij geen internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
_Mystikal_ schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:40:
ik wil toch even wat rechtzetten hier: KPN heeft geen geschil met fiberworld, maar met de toeleverancier van Fiberworld. Fiberworld is niet de enige die hier last van heeft.

KPN heeft de dienstverlening aan de toeleverancier van Fiberworld en andere providers stop gezet. Daardoor krijgen zij geen internet meer.
Ehm

KPN = de directe leverancier van Fiberworld in dit geval.

Het gaat hier dan ook alleen om Fiberworld KPN klanten, niet om BBned klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
.

[ Voor 106% gewijzigd door ZieMaar! op 26-06-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Toevallig stond vandaag dit berichtje op de abonneepagina van mijn provider, waarvan ik de naam hier verder niet noem en replaced heb in onderstaande quote.
21 jun [ISP] klanten via KPN ADSL ontvangen brief
Vanochtend hebben een aantal [ISP] ADSL klanten die via KPN ADSL aangesloten zijn een brief ontvangen dat ze afgesloten zullen worden omdat de leverancier haar verplichtingen aan KPN niet nagekomen zou zijn. [ISP] heeft echter nergens betalingsachterstanden en dit conflict is dan ook tussen KPN en de tussenpartij (Fiberworld) die de [ISP] aansluiting op KPN-ADSL verzorgt.

Overigens is, in tegenstelling tot de door de brief gewekte indruk, er geen gevaar dat webpagina's of E-mail adressen veranderen zullen.

Zodra meer bekend is over het probleem en wat er aan gedaan kan worden wordt dat op deze pagina kenbaar gemaakt.
Zelf heb ik de brief niet gekregen, omdat ik rechtstreeks adsl afneem bij mijn provider en niet via KPN adsl. Toch knap lastig inderdaad voor de betreffende klanten.

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 21-06-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 22:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

tspawn schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:12:
ja het eerste bedrijf wat eerlijk zegt, dat ze failliet zijn/gaan moet ik nog tegenkomen.
Het is ook niet alsof Harry Dijkstra & Co nou zo'n geweldig goede naam hebben in internet(aanverwanten)-land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryske_Apoc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2024

Fryske_Apoc

[- Apoc -]

*-*klik*-*

[ Voor 100% gewijzigd door Fryske_Apoc op 22-06-2006 08:02 ]

Apoc_Ownz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik www.depoort.nl moet geloven is trouwens dat kortgeding donderdag en/of vrijdag as.

trouwens:

22 Juni 2006 - E-Mail KPN ADSL Gebruikers

In de loop van vandaag zal iedere KPN ADSL gebruiker van Fiberworld een mail ontvangen met daarin de uitleg en hoe we het op gaan lossen. Deze tekst zal ook op de website worden gepubliceerd.

Bron: www.fiberworld.nl

Ben benieuwd.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry Dijkstra, directeur van DIS, de partij achter Fiberworld noemt de handelswijze van KPN 'schofterig'. "KPN is volgens Fiberworld onrechtmatig bezig door klanten een onredelijke termijn te geven om over te stappen naar maar een enkele keuze (KPN) omdat het KPN bekend is dat de normale procedure minstens twee weken duurt."

Caroline Ubachs van KPN ontkent dat Fiberworld-klanten geen keus hebben. "We moeten ze wel een alternatief bieden, anders hebben deze mensen geen internet. Er zitten ook mkb-bedrijven tussen die afhankelijk zijn van die lijn. Om de overstap naar Het Net mogelijk te kunnen maken moeten wij intern van alles regelen en dat kost ons geld. Dat moet dan maar, want we moeten die klanten een alternatief bieden", aldus Ubachs tegenover Webwereld.

In 2002 heeft Dijkstra de Combinatie BV mede opgericht waar Dis 50 procent van de aandelen in heeft. Freeler had destijds de andere helft in handen. De BV heeft vervolgens een inkoopcontract gesloten bij KPN. Door de overname van Freeler door KPN is er een vreemde situatie ontstaan, vindt Dijkstra. "Opeens zaten we met KPN als aandeelhouder in een BV die bij KPN moest inkopen."

Uitroken
Sindsdien is KPN bezig met een 'uitrooktactiek', stelt de directeur. "KPN heeft er geen geheim van gemaakt de BV te willen afwikkelen met als duidelijk standpunt dat de klanten naar KPN moesten overgaan. Uiteraard zijn we hier niet op in gegaan en is KPN met een 'uitrooktactiek' begonnen door de prijzen op het zeer hoge niveau van 2004 te houden, terwijl de marktprijzen overal daalden."

Ubachs: "De factuur is inmiddels opgelopen tot enkele tonnen. We hebben alle mogelijke pogingen ondernomen om de factuur betaald te krijgen. Fiberworld heeft wel het geld van zijn klanten ontvangen waarin de KPN-afdracht is verwerkt. Ons deel is echter nooit betaald. Op een gegeven moment houdt het op."

Bbned
Bij Bbned spelen deze problemen niet. Fiberworld heeft ook daar een inkoopcontract lopen. "Het is een hele prettige klant om mee samen te werken. We zijn ook onlangs een actie met hen gestart", aldus commercieel directeur Arthur van den Ende van Bbned, tegenover Webwereld. Van den Ende doelt op Oranjedsl waarbij klanten 'gratis' adsl kunnen afnemen.

"Ik vind het nogal een raar moment om zo'n actie te starten als er zo'n factuur openstaat", reageert Ubachs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 20:22
[KNIP]

[ Voor 100% gewijzigd door awenger op 26-06-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Fiberworld = DIS
DIS = Fiberworld.

Allemaal van Harry Dijkstra, in apartje bv'tjes gepropt.

[ Voor 68% gewijzigd door Canaria op 26-06-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is onzin... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 17:11 . Reden: verkeerde smiley code :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
woei een nieuwe migratiehelpdesk, hope dat we hem in ede dan ook krijgen wat heb ik een schik gehad met die overstappers van tiscali/freeler :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ceaser schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:03:
woei een nieuwe migratiehelpdesk, hope dat we hem in ede dan ook krijgen wat heb ik een schik gehad met die overstappers van tiscali/freeler :) :+
Was ook leuk ja, dat je als tiscali klant, planet in je maag gesplitst kreeg.

Snel opgezegt en naar solcon over gegaan. Veel betere prijzen op het kpn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 23:03
Geachte Fiberworld relatie,

Eerder deze week heeft u een brief ontvangen van KPN waarin wordt aangekondigd dat uw internetverbinding mogelijk per 27 juni wordt beëindigd.

Fiberworld stelt zich op het standpunt dat KPN.s actie onrechtmatig is en dat er in de brief welke is verstuurd onwaarheden staan. Fiberworld heeft wel degelijk zijn rekeningen betaald. Alleen over kortingsdeel waarover een dispuut bestaat, het kortingsdeel wat wij ook aan u hebben gegeven, staan er wel facturen open.

Om u toch van dienst te kunnen zijn hebben we de volgende oplossing:

Wij kunnen u overzetten naar een nieuwe dienst die ook via KPN ADSL loopt, de voordelen van deze dienst zijn:

1. U behoudt dezelfde emailadressen
2. U behoudt hetzelfde IP adres
3. U behoudt dezelfde homepage

Nadeel is dat vanwege de omzetting uw verbinding enkele dagen niet werkt.

Indien u overstapt naar een willekeurig ander aanbieder zult u alles moeten aanpassen: uw mailadres wijzigt, uw ip adres wijzigt, uw homepage veranderd.

Indien u gebruik wilt maken van deze optie verzoeken wij u dat kenbaar te maken op een van de volgende manieren:

1. Ga naar uw personal website en vink daar aan dat u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken. https://pw.fiberworld.nl/
2. Geef een reply op de mail die we u hebben gestuurd
3. neem telefonisch contact met ons op

Fiberworld betreurt de gang van zaken ten zeerste en hoopt u toch op deze manier een goed alternatief te bieden.

Met vriendelijke groet,

Fiberworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Komt op mij niet echt professioneel en netjes over om "het kortingsdeel" niet te betalen aan je leverancier. Als ik als consument dat zou doen door bijvoorbeeld UPC maar 7,95 per maand te betalen omdat ik bij KPN digitale TV daar ook televisie voor kan krijgen dan sluiten ze me ook net zo hard af :)

offtopic:
Nu heb ik toevallig KPN digitale TV en had ik UPC, maar dat afsluiten blijkt nog niet eens zo vloeiend te gaan dus wie weet heb je geluk als je het probeert :)

[ Voor 32% gewijzigd door grhmpf op 22-06-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Gadgets schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:44:

Eerder deze week heeft u een brief ontvangen van KPN waarin wordt aangekondigd dat uw internetverbinding mogelijk per 27 juni wordt beëindigd.

Fiberworld stelt zich op het standpunt dat KPN.s actie onrechtmatig is en dat er in de brief welke is verstuurd onwaarheden staan. Fiberworld heeft wel degelijk zijn rekeningen betaald. Alleen over kortingsdeel waarover een dispuut bestaat, het kortingsdeel wat wij ook aan u hebben gegeven, staan er wel facturen open.

Om u toch van dienst te kunnen zijn hebben we de volgende oplossing:

Wij kunnen u overzetten naar een nieuwe dienst die ook via KPN ADSL loopt, de voordelen van deze dienst zijn:

1. U behoudt dezelfde emailadressen
2. U behoudt hetzelfde IP adres
3. U behoudt dezelfde homepage

Nadeel is dat vanwege de omzetting uw verbinding enkele dagen niet werkt.

Indien u overstapt naar een willekeurig ander aanbieder zult u alles moeten aanpassen: uw mailadres wijzigt, uw ip adres wijzigt, uw homepage veranderd.

Indien u gebruik wilt maken van deze optie verzoeken wij u dat kenbaar te maken op een van de volgende manieren:

1. Ga naar uw personal website en vink daar aan dat u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken. https://pw.fiberworld.nl/
2. Geef een reply op de mail die we u hebben gestuurd
3. neem telefonisch contact met ons op

Fiberworld betreurt de gang van zaken ten zeerste en hoopt u toch op deze manier een goed alternatief te bieden.

Met vriendelijke groet,

Fiberworld
Nieuw contract? Nieuwe 'Harry Dijkstra BV'?

Ik heb even naar die kpn-adsl prijzen van Fiberworld zitten kijken, maar wat is dat achterlijk duur zeg.

Als je bij Solcon adsl neemt via het Kpn-netwerk (Bitstream), zien de prijzen (of snelheden) er wel wat vriendelijker uit!

ADSL Connect 2048/512 € 23.95
ADSL Connect 4096/1024 € 29.95
ADSL Connect 8000/1024 € 39.95
ADSL2+ Connect 20000/1024 € 49.95

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 22-06-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

de brief van een reseller van fiberworld/DIS:

http://www.internet-land.nl/kpnbriefreactie.pdf

Hieruit blijk ook dat er meer aan de hand is. is inderdaad een spelletje dat KPN speelt. 50% aandeelhouder zijn van je eigen klant, terwijl die klant ook concurent is... tja..

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
AngryAngel schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:25:
de brief van een reseller van fiberworld/DIS:

http://www.internet-land.nl/kpnbriefreactie.pdf

Hieruit blijk ook dat er meer aan de hand is. is inderdaad een spelletje dat KPN speelt. 50% aandeelhouder zijn van je eigen klant, terwijl die klant ook concurent is... tja..
Dan moet fiberworld nog steeds aan zijn verplichtingen voldoen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie kutsituatie dit.

De alternatieven die KPN biedt (Het Net en DirectADSL) hebben beide geen poort 25. Leuk, in een kleinzakelijke omgeving met wel een eigen mailserver. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mjah, gelukkig bieden ze beiden wel de mogelijkheid tot mailrelay.
hetnet: http://hetnet.custhelp.co.../std_adp.php?p_faqid=3322

Voor kpn verwacht ik dezelfde instelling maar dan met smarthost.direct-adsl.nl of mailrelay.direct-adsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor over het DIS / Fibernet gedoe

Op www.fibernet.nl boven in het tielbalkje:

DIS is fiberworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Er staat nu ook een stuk over op nu.nl http://www.nu.nl/news/761...enden_internetlijnen.html

Misschien iets voor de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij het horen van de naam Fiberworld krijg ik nare herinneringen aan een hoog bedrag en een juridisch geschil dat bijna een jaar heeft gespeeld nadat mijn provider was opgeslokt door Fiberworld en ik niet weg mocht. Ben het dus wel eens met de 'offtopic' negatieve reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dus als ik het goed begrijp is Fiberworld voor de helft van DIS en voor de helft van de KPN (Voorheen freeler).

KPN koopt dus bij KPN in.
KPN wil alle klanten het liefst in haar eigen netwerk hebben, FiberWorld (DIS gedeelte) ziet dit niet zitten. Abonnementtarrieven van de KPN veranderen voor alle aanbieders, behalve voor Fiberworld.

Fiberworld betaalt netjes zijn bijdrage aan de KPN alleen wel net zoveel als alle andere ISP ook doen. KPN houdt voor Fibernet echter vast aan de oude prijzen uit 2004, terwijl Fibernet betaald wat de andere aanbieders ook betalen en dit ook hebben doorberekend aan alle klanten van Fiberworld.
Kortom Fiberworld heeft een bedrag open staan bij de KPN betreffende het verschil tussen wat zij moeten betalen en een andere ISP. Niet netjes van de KPN....

Heeft dit niets met monopoliepositie, prijsafspraken, oneerlijke concurentie te maken...

Of zie ik het nu verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Appart: de geeiste rectificatie bestaat dus niet uit een ontkenning dat de dienst zal worden afgesloten, maar uit een aanbieding je ip/homepage te behouden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 22:22
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:40:
Hmm dus als ik het goed begrijp is Fiberworld voor de helft van DIS en voor de helft van de KPN (Voorheen freeler).

KPN wil alle klanten het liefst in haar eigen netwerk hebben, FiberWorld (DIS gedeelte) ziet dit niet zitten. Abonnementtarrieven van de KPN veranderen voor alle aanbieders, behalve voor Fiberworld.

Fiberworld betaalt netjes zijn bijdrage aan de KPN alleen wel net zoveel als alle andere ISP ook doen. KPN houdt voor Fibernet echter vast aan de oude prijzen uit 2004, terwijl Fibernet betaald wat de andere aanbieders ook betalen en dit ook hebben doorberekend aan alle klanten van Fiberworld.
Kortom Fiberworld heeft een bedrag open staan bij de KPN betreffende het verschil tussen wat zij moeten betalen en een andere ISP. Niet netjes van de KPN....

Heeft dit niets met monopoliepositie, prijsafspraken, oneerlijke concurentie te maken...

Dit is natuurlijk onzin. Ten eerste lijkt me het sterk dat Fiberworld weet wat bijvoorbeeld Planet betaald aan KPN en ten tweede mag KPN ook korting geven vanwege bijvoorbeeld de schaalgrootte. Planet is denk ik zeker 10 keer zo groot, dus die zal een hogere korting krijgen. Als dat niet het geval is dan is er geen sprake van marktwerking en dat lijkt me juist wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
lees net dat ook om ander providertjes zou gaan:
Het gaat hierbij om ca. 7.000 klanten van ca. 10 regionale internetaanbieders zoals Fiberworld. De Digitale Stad, Saturnus, Routit, Plex.
nja overstappen is in ieder geval al goed mogelijk alleen vreemd dat er geen hops na planet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delenn
  • Laatst online: 02-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:40:
Mooie kutsituatie dit.

De alternatieven die KPN biedt (Het Net en DirectADSL) hebben beide geen poort 25. Leuk, in een kleinzakelijke omgeving met wel een eigen mailserver. :(
Mailserver achter ADSL verbinding is bij alle KPN providers mogelijk maar moet lopen via de KPN MX. Dit geldt dus voor Hetnet, planet, xs4all en direct-adsl/internetplusbellen. De link komt van de hulppagina van hetnet, maar de procedure is voor de andere providers ongeveer dezelfde.

Link naar help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:40:

Dat zie je verkeerd. Als je met bedrijf X voor bedrag Y een contract tekent, moet je Y aan X betalen.

Doe je dat niet, pleeg je contractbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw bericht op Webwereld.nl:
Internetprovider Fiberworld gelooft niet in meer in goede afloop van het financiële conflict met KPN. Dat blijkt uit een brief van de isp aan zijn wederverkopers.

"We hebben geprobeerd om met KPN tot een vergelijk te komen, echter KPN heeft hier geen enkele behoefte aan", concludeert Harry Dijkstra, directeur van Fiberworld. "KPN heeft maar een doel, en dat is zich de klanten toe eigenen. We hebben aangeboden om een garantstelling te bieden voor de gepretendeerde openstaande vordering die KPN meent te hebben, ook hier wenst KPN niet op in te gaan."

In de brief kondigt Fiberworld drie stappen aan. Het bedrijf zegt contact te hebben met de OPTA om er voor te zorgen dat de door KPN gestelde termijn wordt opgeschort. Vooralsnog is KPN van plan het KPN-deel van Fiberworld op 27 juni af te sluiten. "Dit is een contractuele bepaling", zegt Cynthia Heijne van de OPTA. "De OPTA kan er in zo'n geval niets over zeggen."

De isp wil verder dat het kort geding naar Groningen wordt verplaatst. "Wanneer het in Den Haag moet gebeuren, zal dit pas in de loop van volgende week zijn", aldus het schrijven.

De derde stap is het verhuizen van de KPN-adsl-klanten van Fiberworld. "We hebben een andere partij met een KPN adsl-wholesale-contract bereid gevonden om de klanten daar onder te brengen. De klanten blijven klant van Fiberworld, met al de huidige instellingen, zoals het ip-adres, e-mailadres, website, et cetera, en ze blijven feitelijk op het KPN-netwerk alleen via een wholesale-constructie."

Overhevelen
KPN stelt dat de rekening van Fiberworld is opgelopen tot meer dan acht ton en dat de provider deze weigert te betalen. "Dan moet de rekening wel correct zijn en moet er ook datgene gefactureerd worden dat is overeengekomen", zegt Dijkstra tegenover Webwereld. "Als dat niet het geval is, heb je een dispuut over de hoogte en/of correctheid van de rekeningen." De directeur vermoedt dat er meer aan de hand is dan een financieel geschil. "KPN heeft maar één belang en dat is het overhevelen van de klanten naar een van haar eigen isp's."

"Dat is absoluut niet waar", stelt Caroline Ubachs van KPN. "Wij hebben ze meerdere aanbiedingen gedaan. Contractueel staat er een bedrag open van meer dan acht ton omdat zij sinds mei 2005 niet meer betalen. Het KPN-deel innen ze nu wel bij hun klanten. Het wordt nu neergezet alsof wij de oorzaak van de problemen zijn. Wij bieden klanten een alternatief aan met Het Net, zodat de gebruikers in ieder geval een verbinding hebben. In dat geval zitten ze echter nergens aan vast. Daarnaast verplichten we niemand om over te stappen."

Ongelofelijk
"Een wholesale-zaak wordt nu naar de retailkant getrokken", stelt Ubachs tegenover Webwereld. "Hierdoor worden resellers en eindgebruikers gedupeerd. Ik vind het onbegrijpelijk dat Fiberworld zijn klanten niet eerder heeft geïnformeerd over de mogelijke problemen. Nu krijgen zij ineens op het laatste moment te horen dat ze afgesloten kunnen worden, terwijl de adsl-lijnen ook gebruikt worden door onder andere het mkb."

De telecomaanbieder heeft eerder deze week 7500 brieven verstuurd aan adsl-klanten van Fiberworld die gebruikmaken van het KPN-netwerk. In deze brief staat dat 'de toeleverancier van uw internetaanbieder zijn rekeningen niet betaalt'.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 18:12
Als ik het goed begrijp:

Er is een kans dat je afgesloten wordt als je een ADSL verbinding hebt bij fiberworld?
Maar hoe zit het met de ADSL2+ (BBNed) verbindingen? Die hebben toch niks met KPN te maken?
Ik heb 16-24 / 1.3 Mb/s (adsl2+) verbinding bij fiberworld en heb verschillende websites draaien dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren...

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Nickkie55 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:47:
Als ik het goed begrijp:

Er is een kans dat je afgesloten wordt als je een ADSL verbinding hebt bij fiberworld?
Maar hoe zit het met de ADSL2+ (BBNed) verbindingen? Die hebben toch niks met KPN te maken?
Ik heb 16-24 / 1.3 Mb/s (adsl2+) verbinding bij fiberworld en heb verschillende websites draaien dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren...
Fiberworld BBNED lijnen hebben hier niks mee te maken. Deze blijven helemaal actief.
Het is zo, heb je geen brief ontvangen van de KPN dat gebeurt er niks.

Het betreft hier alleen de Fiberworld KPN ADSL klanten/resellers.

De snelste oplossing is (helaas) die van de KPN zelf om over te stappen naar Het Net/Direct ADSL maar of je hier blij mee kan zijn is de tweede vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 18:12
The_CarNagE_Man schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:14:
[...]

Fiberworld BBNED lijnen hebben hier niks mee te maken. Deze blijven helemaal actief.
Het is zo, heb je geen brief ontvangen van de KPN dat gebeurt er niks.

Het betreft hier alleen de Fiberworld KPN ADSL klanten/resellers.

De snelste oplossing is (helaas) die van de KPN zelf om over te stappen naar Het Net/Direct ADSL maar of je hier blij mee kan zijn is de tweede vraag...
Oke badankt. Ik heb nog nooit iets gehad met fiberworld adsl2+
Dus mocht je over willen stappen en er is adsl2+ beschikbaar bij jou, dan raad ik het aan om over te stappen op adsl2+ het is sneller en goedkoper.

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Nickkie55 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:25:
[...]

Oke badankt. Ik heb nog nooit iets gehad met fiberworld adsl2+
Dus mocht je over willen stappen en er is adsl2+ beschikbaar bij jou, dan raad ik het aan om over te stappen op adsl2+ het is sneller en goedkoper.
Niet nodig ;) ik ben werkzaam bij een reseller van fiberworld. En wij vinden de oplossing van Fiberworld zelf geen goede oplossing. De oplossing die KPN biedt is vele male beter en daarom kan je die beter nemen. Al onze ADSL klanten gaan daar naar over +/- 150 klanten zijn dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Laatst online: 25-09 09:51
Carnage_Man, zou je deze aub willen argumenteren. Ik zit zelf momenteel ook in het beslissingstraject als zijnde Fiberworld reseller.

Alles oversluiten naar een klant als zijnde HetNet leverd in mijn ogen enkel veel meer werk op. Wij hebben ook diverse zakelijke lijnen via Fiberworld. Als we dan nog een partij laten mee doen, lijkt me dat niet prettig voor het overzicht

[ Voor 48% gewijzigd door arnoman op 23-06-2006 16:09 . Reden: Hetnet babbel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

http://www.webwereld.nl/a...sing-kpn-conflict-op.html

Volgens mij kan je als reseller beter zélf overstappen naar een aanbieder met wholesalecontract dan dat je fiberworld er nog tussen laat zitten. Ik zou in een situatie als deze sowieso goed om me heen kijken. Voor je het weet liggen al je klanten eruit (incl. de bbned klanten)

[ Voor 10% gewijzigd door WooK op 23-06-2006 16:17 ]

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Anderzijds, we hebben al jaren lang contracten bij Fiberworld en wij hebben nog nooit problemen gehad. Zoiezo zal dit enorm veel werk met zich mee brengen. De zeer gefrustreerde zakelijke klanten erbuiten gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik vind dat Fiberworld een beetje vermoorde onschuld speelt nu. KPN beschuldigen van 'klantje pik', terwijl KPN gewoon de eindgebruiker inlicht dat hun verbinding afgesloten wordt omdat er een jaar (!) niet aan KPN is betaald, terwijl Fiberworld wel het KPN deel ontvangen heeft.

Nu er een jaar niet betaald is, een jaar dus waarbij beide partijen tot een oplossing hadden kunnen komen, desnoods voor de rechter, sluit KPN de boel gewoon af. En nu ineens komt de zaak wel voor de rechter, goh, wat snel van Fiberworld zeg.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

arnoman schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:05:
Carnage_Man, zou je deze aub willen argumenteren. Ik zit zelf momenteel ook in het beslissingstraject als zijnde Fiberworld reseller.

Alles oversluiten naar een klant als zijnde HetNet leverd in mijn ogen enkel veel meer werk op. Wij hebben ook diverse zakelijke lijnen via Fiberworld. Als we dan nog een partij laten mee doen, lijkt me dat niet prettig voor het overzicht
Beste,

Zoals ik heb begrepen van mij klanten die al contact hebben gehad met KPN krijgen ze al vandaag inlogcodes als ze met het aanbod akkoord gaan. Deze werken nog niet maar als het contract met Fiberworld voorbij is moet dat dan overgaan. KPN geeft zelf aan in de brief dat het 15 minuten duurt en dan is jou klant weer online maar dan via kpn zelf.
Het is alleen zo dat de facturen die jij naar je klanten hebt gestuurd terug moet storten/crediteren.
Meer rompslomp zal er niet zijn.

Ook heb ik gehoord dat er providers zijn die naar BBNed zijn gegaan en daarmee afspraken hebben gemaakt om de lijnen over te zetten.. (BV internetland...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

het is KPN die de onschuld uit gaat hangen. Als je netjes bent als bedrijf dan ga je neit naar de klanten van fiberworld een brief sturen met over 7 dagen is je verbinding weg of kom naar ons.

dan had je een brief moeten maken over een maand is verbinding weg, dit zijn je opties.

het is KPN die dit dispuut gebruikt om klanten om een achterbakse manier te krijgen. of fiberworld wel of geen gelijk heeft is iets tussen fiberworld en kpn. en kpn gaat nu ineens klanten informeren dat er maar 7 dagen zijn. de klanten staan ineens met hun rug tegen de muur, het is kpn die deze eis ineens stelt, :r :r :r :r KPN
dit has ook anders gekunnen richting klanten en dat weet KPN verdommens goed

[ Voor 6% gewijzigd door AngryAngel op 23-06-2006 16:54 ]

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Motrax schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:25:
Ik vind dat Fiberworld een beetje vermoorde onschuld speelt nu. KPN beschuldigen van 'klantje pik', terwijl KPN gewoon de eindgebruiker inlicht dat hun verbinding afgesloten wordt omdat er een jaar (!) niet aan KPN is betaald, terwijl Fiberworld wel het KPN deel ontvangen heeft.

Nu er een jaar niet betaald is, een jaar dus waarbij beide partijen tot een oplossing hadden kunnen komen, desnoods voor de rechter, sluit KPN de boel gewoon af. En nu ineens komt de zaak wel voor de rechter, goh, wat snel van Fiberworld zeg.
Zo zit het niet helemaal in elkaar. Fiberworld betaalde wel de rekening maar niet het deel wat als korting beschouwd werd. KPN heeft na mei 2005 de rekening omhoog gegooit omdat ze de lijnen van fiberworld wilden hebben. Fiberworld hield zijn poot stijf en betaalde alleen de afgesproken kosten. KPN daar in tegen zag nu dus uit eindelijk de mogelijkheid om via een trucje, want dat is het de klanten helemaal over te nemen.
Fiberworld houdt zich nog gewoon aan het contract wat destijds getekend was maar KPN niet. Die gooien de rekening zomaar omhoog.
Daarom gaat Fiberworld met een kortgeding dit aanvechten omdat ze zich niet aan hun afspraken houden.

Deze truc heeft maar 1 snelle oplossing en dat is naar KPN gaan. Die beloven dat je binnen 15minuten weer online bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Aaah okay, dat deel was me niet duidelijk :)

Interessante vraag is of de rechter mag besluiten dat KPN die nieuwe klanten niet mag aannemen vanwege het feit dat KPN ook levert zonder tussen persoon. Opta zegt hier wel niks over te mogen zeggen, maar 'klantje pik' lijkt me dat heel anders...

[ Voor 74% gewijzigd door Motrax op 23-06-2006 17:05 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met KPN gebeld
Hun bieden een direct adsl aan voor 21euries met behoud van e-mail en homepage adres van fiberworld wat voor ons van belang is.
Echter in de brief van KPN wordt vermeld dat hier nog over onderhandeld word.
Na aandringen word de telefoon neergelegd en overleg met iemand gepleegd, bij terugkomst meld de helpdeskmedewerker dat voor behoud van e-mailadres je moet overleggen met Fiberworld die hoogstwaarschijnlijk wel voor een luttel bedrag zal instemmen.
Ja daaaag denk ik dan dat doen ze natuurlijk niet in deze situatie.
Aan de andere kant bied Fiberworld je een nieuwe dienst aan die via kpn loopt.
ja daaaag denk ik dan weer dat gaat nooit goed.

Kan dit zomaar kan ik zomaar betrokken worden in een vechtpartij en gedupeerd worden terwijl ik altijdt keurig mijn financiele verplichtingen bij zowel KPN als bij Fiberworld ben nagekomen.

Ik voel me door beide partijen genomen. beide partijen hebben hun klanten niet tijdig gealameerd.
Wat de achtergronden nou werkelijk zijn in deze strijd zal me letterlijk een worst zijn.

Overhaast beslissen doe ik ook niet, ik voldoe aan mijn contract eisen als ik straks wordt afgesloten plegen hun contract breuk. Bij wie zouden we ons recht kunnen halen als het inderdaad wordt gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prutser van KPN die ik net aan de lijn had wist echt helemaal niets, kon alleen de brief oplepelen (ja, ik kan zelf ook lezen). Wat hierboven door ze beweerd is (behoud van e-mail en homepage van Fiberworld) slaat ook nergens op, daar hebben zij niets over te vertellen.

Nou ja, hou toch nog hoop op een goede oplossing vanuit Fiberworld voor de 27e. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
.

[ Voor 100% gewijzigd door ZieMaar! op 26-06-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

De originele KPN brief

http://kocorp.kicks-ass.net/images/KPN1.jpg
http://kocorp.kicks-ass.net/images/KPN2.jpg

De reply van fiberworld naar de klanten
>
> Eerder deze week heeft u een brief ontvangen van KPN waarin wordt
> aangekondigd dat uw internetverbinding mogelijk per 27 juni wordt
> beëindigd.
>
> Fiberworld stelt zich op het standpunt dat KPN's actie onrechtmatig is en
> dat
> er in de brief welke is verstuurd onwaarheden staan. Fiberworld heeft wel
> degelijk zijn rekeningen betaald. Alleen over kortingsdeel waarover een
> dispuut bestaat, het kortingsdeel wat wij ook aan u hebben gegeven, staan
> er wel facturen open.
>
> Om u toch van dienst te kunnen zijn hebben we de volgende oplossing:
>
> Wij kunnen u overzetten naar een nieuwe dienst die ook via KPN ADSL loopt,
> de voordelen van deze dienst zijn:
>
> 1. U behoudt dezelfde emailadressen
> 2. U behoudt hetzelfde IP adres
> 3. U behoudt dezelfde homepage
>
> Nadeel is dat vanwege de omzetting uw verbinding enkele dagen niet werkt.
>
> Indien u overstapt naar een willekeurig ander aanbieder zult u alles
> moeten
> aanpassen: uw mailadres wijzigt, uw ip adres wijzigt, uw homepage
> veranderd.
>
> Indien u gebruik wilt maken van deze optie verzoeken wij u dat kenbaar te
> maken op een van de volgende manieren:
>
> 1. Ga naar uw personal website en vink daar aan dat u van deze
> mogelijkheid gebruik wilt maken.
> https://pw.fiberworld.nl/
>
> 2. Geef een reply op de mail die we u hebben gestuurd
>
> 3. neem telefonisch contact met ons op
>
> Fiberworld betreurt de gang van zaken ten zeerste en hoopt u toch op deze
> manier een goed alternatief te bieden.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Fiberworld
Wat doe ik met mijn klanten ?? Ik geef ze een nieuwe provider, hier heb ik geen zin aan.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

ZieMaar! schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:29:
[...]
Heb jij hier een betrouwbare bron van?

Daarbij, ik kan met niet echt voorstellen dat een bedrijf als kpn zoveel moeite zou doen om 7000 abonnees over te nemen.
Ik ben een betrouwbaare bron maar ik denk niet dat het verstandig is om deze openbaar te maken. Kan wel zeggen dat het iemand is die er veel mee te maken heeft.
Helaas is het wel zo dat kpn alle 7000 abonnees wilt hebben. Dit is namelijk al vanaf 2005 aan de gang vanaf het moment dat freeler verkocht werd aan kpn. Toen begon de ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dit schandalig om op zulke korte termijn mensen de tijd te geven om over te stappen, dat terwijl de KPN er 2 weken over doet om mensen aan te sluiten. Als ik deze mensen was zou ik naar kabel leveranciers of BBNed gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

KeeZ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:33:
De originele KPN brief

http://kocorp.kicks-ass.net/images/KPN1.jpg
http://kocorp.kicks-ass.net/images/KPN2.jpg

De reply van fiberworld naar de klanten

[...]

Wat doe ik met mijn klanten ?? Ik geef ze een nieuwe provider, hier heb ik geen zin aan.
Je hebt een paar opties.... zoals je wellicht van fiberworld hebt gekregen. Wij hebben besloten ze maar te laten gaan naar KPN want een andere snelle oplossing is er niet.
Ben je er afhankelijk van dan is denk ik de fiberworld oplossing, migratie naar andere whole-sale de beste oplossing.

Wij zijn liever ook die klanten niet graag kwijt maar ja mijn klanten zitten er niet op te wachten om 2 weken zonder internet te zitten... ik denk die van jou ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03 11:24

wmo

Hmmz zolang dit niet geldt voor BBned ben ik blij.

Het is idd wel een vreemde zaak en ik denk dat dit idd nog wel een staartje zal gaan krijgen.

wmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
het blijft een vreemde gang van zaken maar zoals het er nu op lijkt geeft kpn andere providers korting op de lijnen behalve fiberworld.
alleen fiberworld meer laten betalen had mijns inziens allang door een rechter nietig verklaard kunnen worden dus ik denk dat dat niet het geval is.

ze hadden dit beter gelijk na een rechter kunnen brengen ipv deels te betalen aan kpn, als je het mij vraagt heeft fiberworld daarmee haar eigen glazen ingegooit betreffende deze kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petre
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 13:07
Ceaser schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:51:
het blijft een vreemde gang van zaken maar zoals het er nu op lijkt geeft kpn andere providers korting op de lijnen behalve fiberworld.
alleen fiberworld meer laten betalen had mijns inziens allang door een rechter nietig verklaard kunnen worden dus ik denk dat dat niet het geval is.

ze hadden dit beter gelijk na een rechter kunnen brengen ipv deels te betalen aan kpn, als je het mij vraagt heeft fiberworld daarmee haar eigen glazen ingegooit betreffende deze kwestie.
is het niet zo dat DIS / Fiberworld een dermate kleine provider is ( slechts 7000 klanten) dat KPN daarom geen 'grootverbruikers-korting' geeft?

[ Voor 12% gewijzigd door Petre op 23-06-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
onder welk mom ze die korting bij andere providers doen zou niet uit moeten maken. als je als fiberworld vind dat je financeel benadeeld word en overtuigd bent van je gelijk zou ik zo'n zaak laten voorbrengen.
nu ben ik geen advocaat maar ik kan me indenken dat zolang hier rechtzaken of iets dergelijks over lopen kpn die klanten niet kan afsluiten.

als ik de verhalen echter zo allemaal op een rijtje zet lijkt fiberworld 1 of 1,5 jaar een geschil te hebben met kpn. met mijn simpele gedachten: als fiberworld gelijk zou hebben in deze kwestie hadden ze dit toch al lang voor de rechter kunnen brengen. door maar deels te betalen hebben ze het onheil na mijn mening dan over zichzelf afgeroepen.

of het fair is ofniet van kpn is wat dat betreft natuurlijk ook discussie apart maar fiberworld heeft dom gehandeld vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 11:02
Dit komt mij allemaal wel heel erg bekend voor.

Op eenzelfde manier zijn de klanten van Fast-XS min of meer gedwongen om over te stappen naar DutchWeb. Na ongeveer een jaar moesten DutchWeb klanten kiezen: over naar FiberWorld of geen internet meer.

Toen ging het allebei de keren over de BBned klanten van FiberWorld. Nu wacht de kpn klanten van FiberWorld dus hetzelfde lot.

Je zou zo langzamerhand toch beginnen te twijfelen aan het management van die toko....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
.

[ Voor 102% gewijzigd door ZieMaar! op 26-06-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ohana schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:30:
Je zou zo langzamerhand toch beginnen te twijfelen aan het management van die toko....
Ik weet niet ofdat Google-en op 'Harry Dijkstra' veel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Goddank dat het niet de bitstream lijnen betreft ! Anders had ik nog bozere klanten aan de lijn gehad en waarschijnlijk heel wat schade vergoedingen :(
Ik vind het ook ongehoord, maar blijf toch bij fiberworld. Nooit problemen met die jongens gehad, alswel met onze zakelijke als onze privé lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

ZieMaar! schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:54:
[...]

't Gaat me om het volgende stukje

[...]

Zo'n aanname is alleen betrouwbaar wanneer jouw bron binnen KPN zit. Gezien de rest van de tekst heb ik eerder het idee dat het een memo voor de helpdesk oid is, waar jij je info uithaalt.
Sorry maar kan niet zeggen wie mijn bron is. In iedergeval geen helpdesk. Die heb ik al te veel aan de lijn gehad voor me klanten. Ik weet het nummer al uit me hoofd :P

Wat belangrijk is heeft Fiberworld al via hun site bekend gemaakt. Meer hoeft er denk ik niet meer over gezegd te worden. Want het gaat zoals alles eruit ziet gewoon de 27ste door en dan gaan er heel veel over naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:17

Beaves

Usque ad Finem

blaeyze25 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:40:
[...]

Mailserver achter ADSL verbinding is bij alle KPN providers mogelijk maar moet lopen via de KPN MX. Dit geldt dus voor Hetnet, planet, xs4all en direct-adsl/internetplusbellen. De link komt van de hulppagina van hetnet, maar de procedure is voor de andere providers ongeveer dezelfde.

Link naar help
Bij XS4ALL hoeft dat dus niet, die zetten geen poorten dicht en dus kan je rustig je eigen mailserver op poort 25 draaien.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1 2 Laatste