[Fiberworld] KPN sluit ons ADSL af!?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:05
mhr-zip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:21:
[...]

Nee, Harry Dijkstra is een lekker figuur |:(
offtopic:
Heb je een mhr op je zip zitten ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

arnoman schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:08:
Goddank dat het niet de bitstream lijnen betreft ! Anders had ik nog bozere klanten aan de lijn gehad en waarschijnlijk heel wat schade vergoedingen :(
Ik vind het ook ongehoord, maar blijf toch bij fiberworld. Nooit problemen met die jongens gehad, alswel met onze zakelijke als onze privé lijnen.
Ik weet niet maar dit lijkt me toch een redelijk groot probleem...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
AngryAngel schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:53:
het is KPN die de onschuld uit gaat hangen. Als je netjes bent als bedrijf dan ga je neit naar de klanten van fiberworld een brief sturen met over 7 dagen is je verbinding weg of kom naar ons.

dan had je een brief moeten maken over een maand is verbinding weg, dit zijn je opties.

het is KPN die dit dispuut gebruikt om klanten om een achterbakse manier te krijgen. of fiberworld wel of geen gelijk heeft is iets tussen fiberworld en kpn. en kpn gaat nu ineens klanten informeren dat er maar 7 dagen zijn. de klanten staan ineens met hun rug tegen de muur, het is kpn die deze eis ineens stelt, :r :r :r :r KPN
dit has ook anders gekunnen richting klanten en dat weet KPN verdommens goed
Waarom denk je dat KPN het op zo'n korte termijn doet?
Hoe meer tijd je Fiberworld geeft hoe meer KPN 'aansluitingen' ze achterbaks over zetten naar bbned voordat deze afgsloten worden.
In de ogen van KPN onrechtmatig en dan begint het hele circus wiens klanten het zijn.

Heel nette actie van KPN! En men blijft via hetzelfde netwerk surfen als men een abonnement neemt bij bv Planet. En 't is nog goedkoper dan bij fiberworld!
Wat klagen we mensen.

Fiberworld, meer dan een jaar je rekeningen niet betalen en NU pas práten met KPN.
Geloof mij, ze liegen dat ze barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
AngryAngel schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:25:
de brief van een reseller van fiberworld/DIS:

http://www.internet-land.nl/kpnbriefreactie.pdf

Hieruit blijk ook dat er meer aan de hand is. is inderdaad een spelletje dat KPN speelt. 50% aandeelhouder zijn van je eigen klant, terwijl die klant ook concurent is... tja..
KPN kan moeilijk alle rekeningen zelf betalen als de andere partij niet betaald. Wat is dat nou voor onzin over een spelletje.... Fiberworld, blij dat ik er weg ben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Gehaktbal schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 01:26:
[...]

KPN kan moeilijk alle rekeningen zelf betalen als de andere partij niet betaald. Wat is dat nou voor onzin over een spelletje.... Fiberworld, blij dat ik er weg ben :Y)
andere partij betaald wel, alleen niet die belachelijke verhogingen.

zit goed bij fiberworld en wil iets met kpn te akn hebben. achterbaks monopolist die onschuuuuud ev speeltheb ook bijupc gewerkt, ik weet hoe achterbaks kpn in werkelijkheid is..

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
.

[ Voor 147% gewijzigd door ZieMaar! op 26-06-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 28-09 20:48
ZieMaar! schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 08:46:
[...]

nofi, absoluut niet, maar ik denk toch echt dat fiberworld hier de achterbakse partij is.

Als contractueel iets afgesproken hebt, en volgens de voorwaarden kan de prijs verhoogt worden, dan zul je gewoon moeten betalen. Staat dat in de voorwaarden, dan moet je ermee naar de rechter gaan. Maar dat hadden ze dan een jaar geleden moeten doen.

Maar goed, dit blijft allemaal toch speculeren, waarschijnlijk weten we dinsdag meer. Ik hoop dat er een goede oplossing komt, want de klanten van fiberworld (en dds etc) kunnen hier niets aan doen, maar worden nu het middelpunt van het moddergooien van fiberworld naar kpn.
Ik dacht dat er niks verhoogd was, alleen ook niks verlaagd...

Dus Fiberworld moet niet zeuren. Zijn de prijzen voor de klanten ondertussen wel verlaagd dan?

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 24-06-2006 13:21 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Gsiteren heb ik ook een brief gehad van mijn ISP Kixtart Internet, reseller van Fiberworld. Zojuist contact gehad met KPN, meerdere keren doorverwezen, maar heb uiteindelijk meer informatie gekregen.

Klanten van Fiberworld worden per dinsdag 27 juni 2006 of donderdag 29 juni 2006 afgesloten. Het afsluiten zal namelijk gefaseerd gebeuren.
Als je afgesloten bent en een pagina probeert te bezoeken, krijg je een KPN meldingspagina te zien in je browser. Hierop wordt je de mogelijkheid gegeven direct over te stappen naar HetNet, DirectADSL en wellicht andere dochters. Via die manier kun je binnen 15 minuten overstappen.

Je overstap nu via telefoon alvast regelen, zodat je 27 juni of 29 juni automatisch overgaat op een andere KPN ADSL verbinding kan (nog) niet. Het nummer 0800-0200989 wordt vanaf 27 juni o.a. gebruikt voor het overstappen van Fiberworld, momenteel is het namelijk het nummer van Planet Internet.

Dus voor mij is het zorgen dat ik dinsdag en wellicht donderdag thuis ben, om zo regelmatig te controleren of de die website al te voorschijn komt, om zo de sloot van duizenden klanten die naar de helpdesk gaan bellen voor te zijn.

Ik las in dit topic ook over de projectgroep M4 in Eindhoven. Maar de verschillende KPN medewerkers kenden die projectgroep niet en wisten dus niet hoe ze me daartoe konden doorverbinden. Iemand die het directe nummer van die projectgroep heeft?

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 09:51
Wij hebben als reseller zijnde al documenten ontvangen, waarmee we in 1x ons complete klanten bestand kunnen omzetten naar een ander abbo via Fiberworld. Echter geeft Fiberworld wel aan dat onze klanten hierdoor 'enkele' dagen zonder internet zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:58
projectgroep mp4?

in het systeem staat hier een overstaptooltje mp4.(planet/hetnet 1e lijn). maar voor 7000 klanten zullen ze denk geen speciale groep op zetten
is voor iedere 1e lijns medewerker beschikbaar denk ik(niet verder na gekeken.)

zag de tool bij kpn 1e lijn niet staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Ceaser op 24-06-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Caesar, dat over die project las ik hier:
awenger2k schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:38:
Bij KPN Contact in Enschede is een aparte groep helpdeskmedewerkers getraind om dit project aan te pakken en klanten om te zetten naar DDSL of HetNet. Dit project wordt M4 genoemd.
Maar heel helder vind ik dat niet.

Verder is het voor mij gewoon wachten tot dinsdag/donderdag.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 26-09 13:58
nvt

[ Voor 100% gewijzigd door Ceaser op 26-06-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
AngryAngel schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 03:30:
[...]

andere partij betaald wel, alleen niet die belachelijke verhogingen.

zit goed bij fiberworld en wil iets met kpn te akn hebben. achterbaks monopolist die onschuuuuud ev speeltheb ook bijupc gewerkt, ik weet hoe achterbaks kpn in werkelijkheid is..
Contract is contract meneer....
Als het echt een probleem was met verhogingen hadden ze 1,5 jaar geleden wel bij de OPTA aangeklopt...
Which they didn't........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het mooie (eigenlijk het slechte) bij fiberworld is dat je 80 euro afsluitkosten moet betalen als je BBned zit...
ik heb ooit dit abbonement voor mijn opa en oma aangevraagd maar die hadden er alleen maar problemen mee, en tot heden houden ze nogsteeds de lijnen bezet bij bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het is afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiberworld betaald niet aan KPN = jij betaalt niet meer aan Fiberworld. dacht ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

bij iedereen afgesloten behalve bij internet-land (reseller fiberworld).

die hebben zelf een deal met kpn gemaakt. ikke = blij :)

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
AngryAngel schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:24:
bij iedereen afgesloten behalve bij internet-land (reseller fiberworld).

die hebben zelf een deal met kpn gemaakt. ikke = blij :)
Hoe weet jij dat ze een deal gesloten hebben dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt niet!!!!
Overstap gekozen voor directadsl. Krijg foutmelding en dan houdt het op.
De helpdesk is onbereikbaar van KPN. Krijg de melding het is te druk en rot maar op.
Heb gebeld met mijn leverancier en deze heeft meerdere meldingen gekregen dat het overstappen naar direct adsl niet werkt.

TOP aktie van van de KPN. Klanten stelen en dan ook nog niets kunnen bieden. Erg betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Hier, met Kixtart ISP heb ik nog steeds verbinding.
Dus waarschijnlijk zit ik bij de lichting die donderdag aanstaande afgesloten wordt.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 08:06
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:54:
Het werkt niet!!!!
Overstap gekozen voor directadsl. Krijg foutmelding en dan houdt het op.
De helpdesk is onbereikbaar van KPN. Krijg de melding het is te druk en rot maar op.
Heb gebeld met mijn leverancier en deze heeft meerdere meldingen gekregen dat het overstappen naar direct adsl niet werkt.

TOP aktie van van de KPN. Klanten stelen en dan ook nog niets kunnen bieden. Erg betrouwbaar.
WEES blij dat KPN er een mogelijk open houd om naar hun over te stappen.
KPN had ook NIETS hoeven te zeggen of te doen en je zo maar afsluiten.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Gehaktbal schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:48:
[...]

Hoe weet jij dat ze een deal gesloten hebben dan? :o
heb ik voor gebeld.

ze gaan kpn verbindingen ergens anders onder brengen en hebben een deal met kpn dat hun klanten niet worden afgesloten, vandaar dat ik deze reply nog kan posten :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 23:03
Ik vind het zo irritant mensen die zeggen dat ze meer weten..... pffff post dan niks of pas als je echt wat weet (definitief) !!!!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AngryAngel schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:12:
[...]

heb ik voor gebeld.

ze gaan kpn verbindingen ergens anders onder brengen en hebben een deal met kpn dat hun klanten niet worden afgesloten, vandaar dat ik deze reply nog kan posten :0
http://www.nu.nl/news/765...nden_adsl-klanten_af.html
Kun je nu nog steeds posten? Volgens nu.nl heeft KPN vandaag toch de stekker eruit getrokken. Of heb je het nu over een andere partij dan fiberworld?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:49:
Vind dit schandalig om op zulke korte termijn mensen de tijd te geven om over te stappen, dat terwijl de KPN er 2 weken over doet om mensen aan te sluiten. Als ik deze mensen was zou ik naar kabel leveranciers of BBNed gaan kijken.
DDS volgt mijn ideeen.

http://www.dds.nl/adsl/kpnadslkwestie.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch moet overstappen, doe dat dan niet bij de KPN, tenminste als je geen hartkwaal wilt krijgen of een bloeddruk verhoging.
Ook wij kunnen en willen het iedereen afraden om met KPN een relatie te beginnen of het nu om telefoon gebruik gaat of om ADSL. Het is EEN GROTE ADMINISTRATIEVE PUINBAK. Behalve als er geld geïnd moet worden.
Maanden lang zijn we aan het lijntje gehouden door de KPN met hun zgn. "Internetplusbellen"
Na een pak mailtjes en brieven waaronder ook aangetekende, welke nooit door de KPN op afdoende manier zijn beantwoord, hebben we een ander provider gezocht en gevonden die tot volle tevredenheid ons binnen 2 weken van ADSL voorzien heeft wat ook nog correct voldoet en die ook onze telefonie overnemen.
De consumentenbond wees - wat ons betreft - dus wel de juiste provider aan als beste keus in juni dit jaar.
De enige mail die we kregen waren onzinnige vooraf aangemaakte standaard mailtjes.
Van KPN kregen we alleen als telefonisch uitsluitsel na RUIM 2 MAANDEN, dat er op hun aanbieding een "fout 128" zat en dat een hele afdeling aan het uitzoeken was hoe dat te verhelpen was. En dat gold voor heel veel mensen die "Internetplusbellen" bij KPN hadden aangevraagd. Tel uit je winst! Of liever: je verlies.
KPN sluit je dus niet aan, maar houdt je aan het lijntje en dwingt je na verloop van tijd een ander provider te zoeken. In die tussenliggende tijd is het wel KASSA voor KPN.
KPN SLUIT JE DUS AF.
Als laatste nog de brief van KPN die ons brutaal aanmoedigt om binnen een maand evt. terug te keren omdat we misschien toch een proeftijd hebben bij de nieuwe provider.
Nog liever geen ADSL of vaste telefonie dan nog terug naar KPN.
O ja, de wachttijd voor de behandeling van een klacht bij KPN is 4 weken zeggen ze. Wij hebben nooit meer iets zinnigs van KPN vernomen.
Sterker nog, die 15 minuten die ze aan de 7500 gedupeerde adsl-ers beloven zouden wel eens 15 maanden kunnen worden en dan misschien ook nog zonder resultaat.
Kortom, wij zijn blij dat we helemaal van KPN af zijn, behalve dan hun monopolie op die koperdraden en we wensen niemand de ellende toe die wij en vele anderen bij hen hebben moeten meemaken.
KPN laat andere providers goed merken dat ze een machtspositie hebben dat blijkt ook nu weer.
Laat je niet intimideren en maak je eigen keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon allemaal overstappen naar www.pilmo.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan er even niet al te veel over vinden maar volgens mij reageren een aantal mensen iets te overdreven. Het gaat er niet zozeer om dat KPN of FiberWorld vallen over de kortingen die al dan niet uit de erfenis van Freeler over zijn gebleven. Volgens een interview met KPN gaat het erom dat Fiberworld ook het rest-bedrag (oftewel ADSL - FreelerKorting) niet heeft betaald en sinds eind 2005 geen woord heeft geuit over aanmaningen voor betalingen.

FiberWorld heeft KPN dan wel een bankgarantie aangeboden voor een openstaand bedrag maar dat zou gaan om een fractie van het werkelijke bedrag en is door de debiteuren-afdeling van KPN dan ook afgedaan als een misplaatste grap.

Het is erg triest inderdaad dat de klanten van FiberWorld uiteindelijk de dupe zijn maar het is een langslepend verhaal tussen KPN en FiberWorld en eerlijk gezegd geef ik FiberWorld op dit moment niet het voordeel van de twijfel omdat ze op geen enkel moment redelijk hebben willen praten met KPN.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www.dds.nl/dds/openbriefaankpn.php staat precies wat wij als reseller van fiberworld van de actie van de KPN vinden.

Op dit moment zijn er een aantal klanten extra gedupeerd door deze actie. je moet dan denken aan websites die offline gaan, mail servers die niet meer te bereiken zijn en VPN verbindingen die niet meer werken. Ook wij als reseller zullen gerechtelijke stappen gaan nemen tegen de KPN om deze kosten vergoed en onze klanten terug te krijgen.

Ik kan begrijpen dat de KPN de contracten opzegt met Fiberworld als er niet aan de betalingsverplichting is voldaan. Maar de klanten de worden afgesloten zijn niet van Fiberworld of de KPN maar van ons (de resellers) de KPN kaapt/steelt deze klanten omdat er geen tijd wordt gegund om deze klanten over te laten stappen naar een alternatieve verbinding geleverd door de reseller. Als we deze tijd wel hadden gehad dan hadden we ook probleemloos web server, email en vpn verbindingen online kunnen houden. Nu worden ONZE klanten gedwongen om een hobby oplossing te kiezen om enig sinds contact te houden met het Internet. Omdat de IP nr's wijzigen hebben ze geen email zijn webservers onbereikbaar en kunnen thuiswerkers niet werken. De KPN heeft geen mogelijkheid om voor het afsluiten IP nummers en inloggegevens te leveren zoals elk profesioneel ISP wel kan. De schade loopt hierdoor in de duizenden euro's.

Daarnaast wil ik opmerken dat op het moment dat wij een dsl verbinding leveren we ook een overeenkomst aan gaan met de KPN voor het DSL deel. Dit deel wordt via de telefoonrekening van de KPN bij onze klant in rekening gebracht. Dit betekent echter niet dat de KPN het recht heeft om via deze overeenkomst eenzijdig deze klant van ons over te zetten waarbij wij volledig buiten spel komen te staan en niet meer de services kunnen leveren die we overeen zijn gekomen.

Na vele telefoontje met de KPN lukt het niet om onze zakelijke klant fatsoenlijk online te houden.
Wel heb ik een paar mooie uitspraken van KPN medewerkers.
-We hadden niet voorzien wat de consequenties waren
-We wisten niet dat er zoveel zakelijke gebruikers zijn (ze facturen zelfs aan deze gebruikers!!!)
-Het is hier nu een echte chaos.
-Het systeem is overbelast.
-Ik heb geen idee hoe dit gaat aflopen

Tot slot vind ik ook dat fiberwold dit probleem eerder met ons had moeten communiceren. Maar de normale gang van zaken is als je het ergens niet mee eens bent je niet 1,5 jaar wacht. Maar dat je naar de rechter stapt of dat je je klanten de tijd gunt een goede oplossing te zoeken. Want wij zijn ook klant van de KPN. Maar zoals in het schrijven van DDS is het de KPN het daar niet om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:51:
Op http://www.dds.nl/dds/openbriefaankpn.php staat precies wat wij als reseller van fiberworld van de actie van de KPN vinden.

Op dit moment zijn er een aantal klanten extra gedupeerd door deze actie. je moet dan denken aan websites die offline gaan, mail servers die niet meer te bereiken zijn en VPN verbindingen die niet meer werken. Ook wij als reseller zullen gerechtelijke stappen gaan nemen tegen de KPN om deze kosten vergoed en onze klanten terug te krijgen.

Ik kan begrijpen dat de KPN de contracten opzegt met Fiberworld als er niet aan de betalingsverplichting is voldaan. Maar de klanten de worden afgesloten zijn niet van Fiberworld of de KPN maar van ons (de resellers) de KPN kaapt/steelt deze klanten omdat er geen tijd wordt gegund om deze klanten over te laten stappen naar een alternatieve verbinding geleverd door de reseller. Als we deze tijd wel hadden gehad dan hadden we ook probleemloos web server, email en vpn verbindingen online kunnen houden. Nu worden ONZE klanten gedwongen om een hobby oplossing te kiezen om enig sinds contact te houden met het Internet. Omdat de IP nr's wijzigen hebben ze geen email zijn webservers onbereikbaar en kunnen thuiswerkers niet werken. De KPN heeft geen mogelijkheid om voor het afsluiten IP nummers en inloggegevens te leveren zoals elk profesioneel ISP wel kan. De schade loopt hierdoor in de duizenden euro's.

Daarnaast wil ik opmerken dat op het moment dat wij een dsl verbinding leveren we ook een overeenkomst aan gaan met de KPN voor het DSL deel. Dit deel wordt via de telefoonrekening van de KPN bij onze klant in rekening gebracht. Dit betekent echter niet dat de KPN het recht heeft om via deze overeenkomst eenzijdig deze klant van ons over te zetten waarbij wij volledig buiten spel komen te staan en niet meer de services kunnen leveren die we overeen zijn gekomen.

Na vele telefoontje met de KPN lukt het niet om onze zakelijke klant fatsoenlijk online te houden.
Wel heb ik een paar mooie uitspraken van KPN medewerkers.
-We hadden niet voorzien wat de consequenties waren
-We wisten niet dat er zoveel zakelijke gebruikers zijn (ze facturen zelfs aan deze gebruikers!!!)
-Het is hier nu een echte chaos.
-Het systeem is overbelast.
-Ik heb geen idee hoe dit gaat aflopen

Tot slot vind ik ook dat fiberwold dit probleem eerder met ons had moeten communiceren. Maar de normale gang van zaken is als je het ergens niet mee eens bent je niet 1,5 jaar wacht. Maar dat je naar de rechter stapt of dat je je klanten de tijd gunt een goede oplossing te zoeken. Want wij zijn ook klant van de KPN. Maar zoals in het schrijven van DDS is het de KPN het daar niet om te doen.
Aan de ene kant is het niet netjes van KPN. Aan de andere kant: Had je maar geen zaken moeten doen met Harry Dijkstra :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Tjeezz mensen loop toch allemaal niet zo te piepen over KPN / Fiberworld.
Iedereen heeft een mening, da's prima. Maar niemand hier weet hoe de vork werkelijk in de steel zit.

KPN sluit echt niet zomaar ruim 7000 klanten af. Daar hebben ze natuurlijk een hele goede reden voor.
Ik zag iemand al eerder tiepen: KPN had jouw niet vooraf hoeven te melden dat ze je af gingen sluiten. Dat had fiberworld moeten doen. Dan had fiberworld in diezelfde brief een alternatief kunnen bieden. Deden ze dat? Nee.
Bied fiberworld op het moment van dit schrijven een fatsoenlijk alternatief? Nee.
... Een inbelnummer voor 56k modems... Moehaha alternatief? Meer tragernatief, ik heb er geneens meer 1. Nou.. hoewel, als ik goed zoek misschien.
Op het moment van dit schrijven staat er zelfs niet op de website van Fiberworld dat KPN daadwerkelijk aktie heeft ondernomen. En ik (of jij, de lezer van deze post) moet zo'n partij serieus gaan nemen?

Anyway, ik had maandag avond even een helder moment en ben gewoon alvast gaan bellen naar de speciaal hiervoor opgerichte service desk (0800-0200989).
Het kostte me eerst even wat moeite om uit te leggen dat ik onze nog goed werkende ADSL aansluiting bij fiberworld direct over wilde zetten naar Direct ADSL.
Uiteindelijk snapte hij m'n bedoeling (geen of nihil downtime) en werd ik vriendelijk en geduldig geholpen.
Ik kreeg nieuwe login gegevens, die hoefde ik (raar genoeg) nog niet in m'n router te zetten.
Ik kreeg meteen even te horen wat m'n nieuwe IP gaat worden en later deze week moet ik m'n router even resetten, vanaf dan moet ik met de directADSL gegevens inloggen en dan krijg ik het nieuwe IP. In theorie dus 60 seconden downtime, als ik snel tiep 30 seconden. ;)
Mocht het nog niet werken: fiberworld login gegevens er weer in en later nog eens proberen.
Overigens is dat nog niet in de praktijk bewezen dus ik juich nog niet té hard.

Op dit moment van schrijven is de ADSL verbinding nog steeds werkend, met een login account van fiberworld en het IP nummer wat we hadden/hebben van fiberworld.
KPN houd de ADSL klanten van fiberworld blijkbaar langer in de lucht als ze een ADSL verbinding hebben besteld bij DirectADSL / Hetnet.

[ Voor 24% gewijzigd door remco_k op 28-06-2006 00:26 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:50:
[...]

http://www.nu.nl/news/765...nden_adsl-klanten_af.html
Kun je nu nog steeds posten? Volgens nu.nl heeft KPN vandaag toch de stekker eruit getrokken. Of heb je het nu over een andere partij dan fiberworld?
ik heb het over internet-land een reseller van fiberworld. en ik kan nog steeds posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
AngryAngel schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:34:
[...]
ik heb het over internet-land een reseller van fiberworld. en ik kan nog steeds posten :)
Het ging toch gefaseerd? 29 juni is de volgende batch aan de beurt dacht ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:51:
Mooie brief, maar behalve het afschrijven van je frustatie's schiet je er niks mee op.
Want, KPN had ook niks kunnen zeggen en gewoon haar zaken kunnen beeindigen met Fiberworld en daar zit je dan als klant van Fiberworld.
Picture;
je haalt elke dag benzine bij de buurtpomp, op een dag levert Shell geen benzine meer aan de buurtpomp wegens wanbetalingen, maar stuurt elke klant een week vantevoren een brief dat je ook ergens anders benzine kan pompen, hetzij bij de shellpomp, hetzij bij en ander.
Ga jij dan de shell aanklagen omdat je niet meer naar je werk kan rijden.
Wie zei ooit eens "ken je zakenparter", dwz een beetje research en je had lang geleden ergens anders inetverbindingen afgenomen.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even ter info:

1 als fiberworld vermoedt had dat de KPN hun zakelijk geschil op deze manier ging afhandelen dan hadden ze alle klanten al eerder over kunnen zetten naar het KPN telco netwerk of naar BBnet. Het financiele geschil had dan niet over de rug van de gebruikers en resellers hoeven worden gespeeld.
2. KPN is alleen uit op deze 7500 klanten op het oude MXstream netwerk. Zoals iemand al van de KPN helpdesk medewerker te horen heeft gekregen. "KPN wil alleen dochter ondernemingen op dit netwerk". Als de KPN echt geen zaken met Fiberworld meer wil doen dan hadden ze met fiberworld alle banden door gesneden en waren ook alle zakelijke lijnen uit de lucht gehaald, zoals SDL ecapicity en bitstream. Dit hebben ze (gelukkig) niet gedaan.
Als ik een probleem heb met betalingen bij een klant en we komen er niet op een fatsoenlijke manier uit, dan lever ik helemaal niets meer en niet het ene wel en het andere niet.

Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat he de KPN te doen is om de verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:23:

Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat he de KPN te doen is om de verbindingen.
Met onderbuik gevoelens kom je niet zover bij de rechtbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:49
dat zijn geen onderbuik gevoelens, maar is argumentatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:23:
Nog even ter info:

1 als fiberworld vermoedt had dat de KPN hun zakelijk geschil op deze manier ging afhandelen dan hadden ze alle klanten al eerder over kunnen zetten naar het KPN telco netwerk of naar BBnet. Het financiele geschil had dan niet over de rug van de gebruikers en resellers hoeven worden gespeeld.
denk je serieus dat KPN dit niet eerder aan Fiberworld heeft gecomuniceerd. Je gaat eerst dreigen lijkt me. Je krijgt van je energiebedrijf eerst een brief dat je meot betalen anders sluiten ze je af. reageer je meerdere malen niet dan sluiten ze je echt wel af.
2. KPN is alleen uit op deze 7500 klanten op het oude MXstream netwerk. Zoals iemand al van de KPN helpdesk medewerker te horen heeft gekregen. "KPN wil alleen dochter ondernemingen op dit netwerk".
Alsof een helpdesk medewerker bij KPN weet wat de plannen zijn met een netwerk. Ik heb bij KPN gewerkt en zo goed is de interne communicatie niet :p
Als de KPN echt geen zaken met Fiberworld meer wil doen dan hadden ze met fiberworld alle banden door gesneden en waren ook alle zakelijke lijnen uit de lucht gehaald, zoals SDL ecapicity en bitstream. Dit hebben ze (gelukkig) niet gedaan.
nee dat kunnen ze niet omdat op dat gebied fiberworld zich wel aan het contract houdt.
Als ik een probleem heb met betalingen bij een klant en we komen er niet op een fatsoenlijke manier uit, dan lever ik helemaal niets meer en niet het ene wel en het andere niet.
prima dan is KPN dus nog erg netjes bezig dat ze niet alles afsluiten lijkt me
KPN wil gewoon geld zien waar ze waarschijnlijk recht op hebben anders nemen ze deze stap echt niet. KPN Legal is ook niet gek natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Even een stukje wat ik op de FP heb geschreven (En wat hier inmiddels ook al is aangehaald op dezelfde wijze)
Voor de mensen die lid waren van Fiberworld is het natuurlijk vervelend. Maar je kan het ook van een andere kant bekijken.
KPN is de fabriek in het verhaal. De groothandel levert zijn producten aan de mensen. Als er iets verkeerd gaat bij de groothandel spreek je de fabriek er ook niet op aan. Bijvoorbeeld, als jij stenen besteld bij een leverancier, en fabriek wil niet meer stenen leveren aan de leverancier, omdat die niet betaald voor de stenen, of maar een gedeelte, dan spreek jij als afnemer ook de leverancier aan, en niet de fabriek die het allemaal levert. Het is ook KPN zijn brood, als zij nog een gigantische schuld moeten innen bij de leverancier/Fiberworld, kan ik mij best goed in zien, dat zij er ook een keer genoeg van hebben, en iedere keer maar een grotere schuld moeten innen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

FnF schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:08:
Even een stukje wat ik op de FP heb geschreven (En wat hier inmiddels ook al is aangehaald op dezelfde wijze)

[...]
Gedeeltelijk mee eens.. Echter

1) De stenenfabrikantie doet dit terwijl hij zelf een aandeel heeft in de groothandel, maar er zijn partner wil uitwerken zodat hij de alleen winst heeft. Daarom bleeft hij contractbreuk of in elk geval vermeende contractbreuk

2) De stenenfabrikant heeft het monopolie over het laatste stukje weg waarover je naar de huizen van de klanten van de groothandel toe moet

3) De stenenfabrikant heeft gebieden waar alleen hij exclusief kan leveren

4) Het gaat niet om stenen, maar om een nutsvoorziening. Eentje die (in mijn optiek) aan iets hogere standaarden gehouden zou moeten worden als het kopen van een pakje boter, dan je in 5 minuten bij de volgende winkel kan kopen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
TrailBlazer schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:15:
KPN Legal is ook niet gek natuurlijk
die zijn idd zeker niet gek :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Gehaktbal op 28-06-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Beroep Stagiair KPN Legal
wist niet eens dat die toko zo heette maar klonk wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Cyberpope schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:23:
[...]

Gedeeltelijk mee eens.. Echter

1) De stenenfabrikantie doet dit terwijl hij zelf een aandeel heeft in de groothandel, maar er zijn partner wil uitwerken zodat hij de alleen winst heeft. Daarom bleeft hij contractbreuk of in elk geval vermeende contractbreuk
Geen reactie van mijn kant. Ken ik de details niet goed genoeg voor.
2) De stenenfabrikant heeft het monopolie over het laatste stukje weg waarover je naar de huizen van de klanten van de groothandel toe moet
Maar dit wordt ook niet afgesloten, dit werkt nog en in plaats van stenen krijg je tenminste nog een alternatieve brief aangeboden ipv niks.
3) De stenenfabrikant heeft gebieden waar alleen hij exclusief kan leveren
Kan hij daar exclusief netwerk toegang leveren ( is niet ontzegd alleen onbruikbaar gemaakt door geen internet meer op deze netwerktoegang te leveren ) of kan hij daar exclusief internet toegang leveren ( imho niet. Want de stenenfabrikant heeft nog genoeg resellers waar geen betalingsproblemen mee zijn )
4) Het gaat niet om stenen, maar om een nutsvoorziening. Eentje die (in mijn optiek) aan iets hogere standaarden gehouden zou moeten worden als het kopen van een pakje boter, dan je in 5 minuten bij de volgende winkel kan kopen.
Internet is tegenwoordig een nuts voorziening??? En dan ook nog eens eentje waar hogere standaarden voor gelden ( is isdn / 56k modem tegenwoordig niet genoeg meer??? )
Vanwege telefonie verplichting bij elk huis kan iedereen een 14k4 verbinding opzetten, dus als het al een nutsvoorziening zou zijn dan voldoet kpn aan de minimale voorwaarden volgens mij, of hang jij er ook gelijk nog eens een minimale verplichting voor synchroon 8 Mbit aan vast?

Oftewel het voorbeeld van de stenen vind ik wel relevant met 1 toevoeging : de stenen worden bij jouw huis afgeleverd over een exclusief stenen paadje van de stenenfabrikant ( maar aan het stenen paadje is niks veranderd, alleen de levering van stenen is stopgezet, waardoor je niets meer hebt aan het stenen paadje en waardoor de stenenfabrikant een andere reseller voor stenen ( hun eigen ) aandraagt omdat je anders betaalt voor een stenen paadje waar je niets aan hebt want het is exclusief )

En trouwens de brief van DDS vind ik wel vaag en tegenstrijdig, aan de ene kant schetsen ze het volgende plaatje
Dataverkeer : KPN -> De Connectie -> Fiberworld -> DDS -> Eindgebruiker
En zeggen ze dat ze niks te maken hebben met een verbreking van de keten tussen KPN en de Connectie, aan de andere kant hadden hun er wel graag bericht van gehad zodat hun maatregelen konden treffen ( hun hadden er toch niks mee te maken ) en het is helemaal fout als KPN wel de eindgebruiker + DDS aanschrijft, dus willen ze nu wel of niet dat KPN ook andere mensen in de keten bericht.

Plus dat volgens mij de keten 2-ledig is en als volgt.
Dataverkeer : KPN -> De Connectie -> Fiberworld -> DDS -> Eindgebruiker
Netwerktoegang : KPN --------------------------------------------------> Eindgebruiker
Waardoor KPN wel de mogelijkheid heeft om rechtstreeks eindgebruikers aan te schrijven, maar DDS zelf niet aangeschreven kan worden, want dan zou KPN moeten beschikken over klantgegevens van De Connectie / Fiberworld.
Waardoor KPN wel het dataverkeer kan afsluiten ( hier is de discussie over ) maar de netwerktoegang kan laten bestaan.
Waardoor KPN wel een snel werkend alternatief voor dataverkeer kan bieden ( want de netwerktoegang is er nog ) en BBeyond dit niet zo maar kan ( moet ook aparte netwerktoegang voor geregeld worden )
Waardoor KPN inderdaad een mooie kans heeft om klanten bij andere ( liefst hun eigen ) resellers onder te brengen, maar dit heeft alleen kunnen ontstaan door 1 1/2 jaar lang niet betalen van Fiberworld, hier valt imho KPN weinig te verwijten. Had je maar een andere goed betalende leverancier moeten zoeken.

Maarja deze post zal toch wel in de vergetelheid raken vanwege emoties etc. Maar zakelijk gezien zit volgens mij KPN niet fout, maar heeft Fiberworld al 1 1/2 jaar lang verzaakt zijn resellers / eindgebruikers te informeren dat er een conflict loopt met KPN wat afsluiting tot gevolg kan hebben. Nu doet KPN dit als netheid ( / eigenbelang ) 7 dagen van te voren, en is het hek van de dam.

Was het beter geweest als KPN gewoon zonder mededeling vandaag iedereen ( = eindgebruikers / resellers ) op zwart had gegooid en een intro bandje op de helpdesk had gezet : Is uw internet toegang vandaag op zwart gegaan belt u dan eens met Fiberworld ( xxx-xxxxxxx ) of uw eigen provider voor nadere inlichtingen.

[ Voor 34% gewijzigd door Gomez12 op 29-06-2006 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN zit zeker niet fout, fiberworld had de rekening gewoon moeten betalen en een rechtzaak moeten beginnen. Het niet betalen van een rekening ivm het niet eens zijn van de actie is strafrechtelijk fout. Omdat hun de verkeerde manier hebben gekozen om het op te lossen, zijn de klanten nu gewoon de dupe.

Daar komt bij dat KPN die lijnsnelheid verhoogt en korting verschaft, maar volgens mij zijn ze dat niet eens wettelijk verplicht. Oke, niet leuk dat andere korting krijgen en jij als enige niet. Maar daar zijn wel tig situaties van te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gehaktbal schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:33:
[...]

die zijn idd zeker niet gek :Y)
Echter het zal zeker niet de eerste (en absoluut ook niet de laatste) keer zijn dat een bedrijf willens en wetens de wet buigt of breekt omdat ze weten dat de baten veel hoger zijn als de kosten. Stel dat DDS en Fiberworld het proces winnen..... zijn ze hun klanten allang kwijt en KPN heeft ze binnen. De boete die ze dan betalen schrijven ze netjes af en klaar is KPN.

Ik zie dit zelfs in mijn dagelijkse praktijk (werk bij een overheid) met enige regelmaat gebeuren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dds.nl/dds/openbriefaankpn.php

Open brief van DDS naar directie KPN... Blijkt dat KPN zelf 50% aandeel houder is van fiberworld.. Dat zou de wereld op zijn kop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:21:
http://www.dds.nl/dds/openbriefaankpn.php

Open brief van DDS naar directie KPN... Blijkt dat KPN zelf 50% aandeel houder is van fiberworld.. Dat zou de wereld op zijn kop zijn...
Knap dat je in één reactie twee dingen vertelt die al eerder in het topic genoemd zijn... vele malen zelfs..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Laatst online: 22-06 21:30
Het gegeven dat KPN voor 50% aandeelhouder en ook medebestuurder van De Combinatie BV is, die weer capaciteit in moet kopen bij KPN, is natuurlijk een rare constructie. Ik betwijfel dan ook waar de belangen van KPN liggen. Andere kant heeft KPN er ook geen geheim van gemaakt dat het uit is op de gebruikers. Dit is volgens mij meer 'smerig zaken doen' dan iets illegaals. Alleen als KPN hierdoor te groot zou worden, monopolie, dan zou bijv de NMA hiervoor een stokje kunnen steken, maar gezien de keuze uit andere adsl/kabel providers betwijfel ik dit.
De andere 50% van De Combinatie BV, Harry Dijkstra, wil niet dat alles naar KPN overgaat en houdt dit tegen. KPN ging hier tegen in door gewoon geen kortingen te geven die andere providers wel kregen. Hierin zit volgens mij toch een stukje belangenverstengeling. Misschien kan de OPTA hierin iets zeggen over oneerlijke concurrentie? Maarja, ben je verplicht aan iedereen dezelfde korting te geven? Aan de andere kant van de oceaan bij bedrijven als Intel en Microsoft gebeurd dat ook niet altijd(maar dat is wel amerika ipv nederland, ik weet niet wat de verschillede wetten hier zijn).
Al met al een rotsituatie voor de eindgebruikers...

Ik heb zelf adsl via DDS van KPN en kwam vanochtend ook op de o-zo-leuke www.eenvoudigoverstappen.nl site van KPN uit. Aangezien ik geen dagen/weken zonder internet kan :7 ben ik daarom maar overgestapt op direct-adsl. Na iets van 14 dagen ontvang je dan je inloggegevens om definitief over te stappen naar direct-adsl. Ik hoop dat alles dan opgelost is, deze inloggevens niet hoef te gebruiken en daarna weer vrolijk via DDS kan internetten.

Ik zou graag over willen stappen op een DDS account via BBNed, wat sinds een paar dagen miraculeus opeens beschikbaar is in het gehucht waar ik woon. Dit eigenlijk omdat de prijs veel goedkoper is(heb nu 1/8Mb KPN, veel duurder van een 2-8Mb verbinding van BBNed). Maar tot 2 weken downtijd zie ik niet zitten. Of misschien tijdelijk een kabel probeer pakket nemen :)

Op de www.eenvoudigoverstappen.nl site hoefde ik alleen maar een link te klikken dat ik wou overstappen naar direct-adsl, waarna ik mijn modem uit en aan moest zetten om weer te kunnen internetten. Ik vind het dus vreemd dat ik nu wel zonder moeite en zonder enige downtime van dagen/weken van provider op het KPN netwerk kan overstappen, terwijl dit normaal tot 2 weken kan duren!!! Niet dat ik weg wil bij DDS, maar normaal doet de KPN daar moeilijk over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Laatst online: 25-09 22:22
Fiberworld is ook lekker bezig. Het volgende bericht kreeg ik van de helpdesk:
Helaas is het niet mogelijk om Fiberworld mail-account(s) te bereiken met een Het Net of Direct ADSL aansluiting. Fiberworld heeft die mogelijkheid geblokkeerd.

Dat vind ik pas klantonvriendelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Wij zaten ook nog met 1 kantoor bij Fiberworld. Ben direct overgestapt naar xs4all.
Werkte vanochtend prima nadat we afgesloten waren.

De andere lijnen die we hadden hebben we gelukkig in maart al bij Fiberworld weggehaald.
Wat een drama was dat en nu dit weer. Nee, nooit meer Fiberworld voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

MADG0BLIN schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:19:
Wij zaten ook nog met 1 kantoor bij Fiberworld. Ben direct overgestapt naar xs4all.
Werkte vanochtend prima nadat we afgesloten waren.

De andere lijnen die we hadden hebben we gelukkig in maart al bij Fiberworld weggehaald.
Wat een drama was dat en nu dit weer. Nee, nooit meer Fiberworld voor mij.
Wat ik weet heeft Fiberworld niks geblokkeerd. Al getest dan of je je fiberworld mail kan ophalen?

Groet,
The CarNagE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook fijn is, is dat KPN problemen heeft met het verwerken en tegen wat problemen aanlopen. Met name dat poort 25 geblockt wordt voor andere providers. Enkele klanten van ons met Exchange server konden dus geen mail ontvangen. Gelukkig wel een oplossing voor gevonden, maar pfff KPN had niet verwacht dat Fiberworld zoveel zakelijke klanten had en dan niet bij nadenken mits die overschakelen dat veel bedrijven een exchange server hebben draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam dit ook nog tegen op de website van planet.
Geen kort geding Dis

Gepubliceerd op donderdag 29 juni 2006

(P7) Dis Europe begint geen kort geding tegen KPN. KPN heeft gepoogd om Dis over te nemen.
In het betalingsconflict van KPN met Dis vroegen we beide partijen om hun standpunten.

Waarom begint Dis geen kort geding?
KPN sloot afgelopen dinsdag ruim 7500 adsl-klanten van Dis af, kennelijk zonder dat er tegenmaatregelen door de provider werden genomen. Harry Dijkstra, directeur-eigenaar van Dis-Europe, internet- en telecomaanbieder in Heerenveen: "Een kort geding heeft alleen zin om in een voorlopige voorziening te vragen om iets tegen te houden. Aangezien het kwaad al geschied is en de termijn waarbinnen dat is gebeurd (aanschrijven en daadwerkelijk uitvoeren) zo kort was dat we geen kort geding konden voeren, heeft het weinig zin om dat achteraf te gaan doen.

Dat gaat wel in een bodemprocedure gebeuren. Echter onze advocaten bekijken de mogelijkheden en zij wegen dat op dit moment af."

De KPN-woordvoerster: "Mijnheer Dijkstra roept van alles over een kort geding. Dat het woensdag komt, dan vrijdag. Maar het komt er dus niet, want hij heeft geen zaak. Hij heeft gewoon zijn rekeningen niet betaald en wij hebben ons aan alle regels gehouden."

Dijkstra op de vraag of hij een kort geding niet aandurft: "Volgens onze advocaten bereik je daar voor de klanten weinig mee. Klanten zijn afgesloten en hebben andere instellingen moeten maken om weer online te komen. Als we dat vorderen (en gelijk zouden krijgen) moet de klant weer teruggezet worden naar ons en heeft opnieuw downtijd. De klant wordt hier absoluut niet beter van."

Betalingsgeschil
Het conflict met KPN kent zijn wortels in de overname van provider Freeler door KPN begin 2005. Freeler was in handen van ING. Dis-Europe heeft in 2002 met Freeler BV een gezamenlijk inkoopbedrijf voor adsl opgericht: de Combinatie BV. In de BV zit maar één contract, dat is het inkoopcontract van KPN ADSL (MXstream) van KPN.

Wat zijn de geschilpunten?
Dijkstra: "Met de verkoop van Freeler aan KPN is de ellende begonnen. Er had eind 2004 een nieuw addendum getekend moeten worden voor het 2005 jaar. In dit addendum staan nieuwe afspraken en prijzen voor dat komende jaar.

Wij wilden dat KPN de snelheidsverhogingen van adsl aan ons compenseert op het inkooptarief. In 2005 heeft KPN namelijk tweemaal een snelheidsverhoging doorgevoerd, in februari en augustus 2005. Dat betekent een groei van de hoeveelheid verkeer met 40 procent en toename van de inkoopkosten met 40 procent, zonder compensatie."

KPN: "Geen enkele partij hebben we daarvoor gecompenseerd. Het hoort gewoon bij de leveringen die je afspreekt."

Dijkstra: "Verder heeft KPN alle Freeler-lijnen ondanks een afname contract uit de Combinatie BV gehaald. Hierdoor zijn alleen onze verbindingen achtergebleven en zijn onze staffelkortingen aanzienlijk gedaald waardoor onze inkoop nog veel verder opliep."

KPN: "We hebben de tarieven geboden alsof de Freeler-lijnen nog onderdeel zouden uitmaken van de Combinatie."

Overnamepoging
Dijkstra: "KPN heeft elk besluit binnen deze BV tegengehouden waardoor er nimmer een nieuw addendum getekend kon worden - de gezamenlijke bevoegdheid - en KPN was ook niet bereid om feitelijk met zichzelf te onderhandelen."

KPN: "Er was een verschil van mening over de nieuwe voorwaarden. Maar Dis-Europe heeft niet gewoon een bedrag van de rekening afgetrokken waarover onenigheid bestond, maar in het geheel niet betaald. De openstaande rekening liep op naar ruim 800.000 euro. Sinds mei 2005 betalen ze geen cent, maar inden wel vrolijk bij hun klanten."

Dijkstra: "Dat is niet waar. Nog in september 2005 hebben we betaald. Dit is wel gebeurd op basis van dat wij zouden betalen met de verlagingen.

Verder is het ook zo dat wij aangeboden hebben een garantstelling te doen voor datgene wat betwist wordt. Dus wat nu financiële kwestie?"

KPN: "Het geld is er niet, de garantstelling ontbreekt. We hebben brieven gestuurd, aanmaningen, tevergeefs."

Dijkstra: "KPN is maar op één ding uit en dat is het binnenharken van de klanten! Dat hebben ze ons altijd ook gezegd, KPN wilde dat de Combinatie BV ontbonden zou worden en dat de klanten naar KPN zouden gaan. Daar hebben ze overigens ook een aantal voorstellen voor gedaan, waarbij KPN die klanten zou willen kopen van ons. Hier zijn wij niet op ingegaan. Ze hebben zelf uiteindelijk gemeld ook heel DIS te willen overnemen. Wij zijn hier niet op ingegaan."

KPN: "Dat klopt. We dachten: ze hebben een probleem en met een overname kunnen we dat wellicht oplossen. Maar Dis is er niet op ingegaan."
Ik moet eens proberen om anderhalf jaar niet te betalen bij @home, eens zien of ik dan ook zo lang nog online kan blijven.

edit: bron: http://www.planet.nl/plan...ontentid=727313/sc=9260c2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

remco_k schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:17:
Tjeezz mensen loop toch allemaal niet zo te piepen over KPN / Fiberworld.
Iedereen heeft een mening, da's prima. Maar niemand hier weet hoe de vork werkelijk in de steel zit.
...
Anyway, ik had maandag avond even een helder moment en ben gewoon alvast gaan bellen naar de speciaal hiervoor opgerichte service desk (0800-0200989).
...
Overigens is dat nog niet in de praktijk bewezen dus ik juich nog niet té hard.
En inderdaad. Vanmorgen rond 08:00 ineens *weg* adsl lijn.
Router dacht: wtf! en maakte meteen opnieuw verbinding... En daar kreeg ik een nieuw IP tje en ik kon zonder dat ik het verder merkte (van binnenuit tenminste) weer verder werken.

... Ze kunnen het dus wel bij KPN... Ze moeten het alleen ook willen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:41:
Wat ook fijn is, is dat KPN problemen heeft met het verwerken en tegen wat problemen aanlopen. Met name dat poort 25 geblockt wordt voor andere providers. Enkele klanten van ons met Exchange server konden dus geen mail ontvangen. Gelukkig wel een oplossing voor gevonden, maar pfff KPN had niet verwacht dat Fiberworld zoveel zakelijke klanten had en dan niet bij nadenken mits die overschakelen dat veel bedrijven een exchange server hebben draaien.
Misschien wel zakelijke klanten, maar zeker geen zakelijke abonnementen.
Het zijn gewoon particuliere abo's.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Laatst online: 25-09 22:22
Murcielago schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:04:
[...]

Misschien wel zakelijke klanten, maar zeker geen zakelijke abonnementen.
Het zijn gewoon particuliere abo's.
Inderdaad, want echte zakelijke abonnementen (SDSL) zijn alleen bij XS4all af te sluiten. Daar is vaak een misverstand over. Meestal is het enige verschil, de betalingsmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50
Vreemd, hier doet Fiberworld het nog steeds... En het is toch echt ADSL by KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:05
remco_k schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:18:
[...]

En inderdaad. Vanmorgen rond 08:00 ineens *weg* adsl lijn.
Router dacht: wtf! en maakte meteen opnieuw verbinding... En daar kreeg ik een nieuw IP tje en ik kon zonder dat ik het verder merkte (van binnenuit tenminste) weer verder werken.

... Ze kunnen het dus wel bij KPN... Ze moeten het alleen ook willen.
Ben wel heel benieuwd wat er nu straks gebeurt, wanneer DIS/Fiberworld gelijk krijgt van de rechter. Want dan ben jij door KPN onder valse voorwendselen overgehaald met DirectADSL in zee te gaan..

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

StevenK schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:38:
[...]

Ben wel heel benieuwd wat er nu straks gebeurt, wanneer DIS/Fiberworld gelijk krijgt van de rechter. Want dan ben jij door KPN onder valse voorwendselen overgehaald met DirectADSL in zee te gaan..
Dat scheelt dan, ik was al van plan over te stappen naar DirectADSL, deze soap komt erg gelegen in dit geval. Daarbij zou een rechter mij nooit kunnen verplichten om weer terug te gaan. Een rechter kan optreden tegen KPN da's mij prima. Maar mij of andere overgestapte klanten kan hij niets verplichten.
Als iemand mij vraagt of ik terug wil naar Fiberworld:
a) Dat wil ik niet
b) Dat wil ik niet
c) Had ik al gezegd dat ik dat niet wil?

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 30-06-2006 12:47 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:38:
[...]

Ben wel heel benieuwd wat er nu straks gebeurt, wanneer DIS/Fiberworld gelijk krijgt van de rechter.
Je hebt dat lap tekst niet gelezen hier ene paar postings boven waarin meneer dijkstra aangeeft geen zaak te beginnen?
Lijkt me ook logish als je weet dat je zelf fout bent dat je geen rechtzaak gaat beginnen tegen een bedrijf als kpn.

Aan de andere kant zou hij het wel kunnen doen, heeft ie meteen een doel voor al het geld wat hij wel geind maar niet betaald heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:57:
[...]

Je hebt dat lap tekst niet gelezen hier ene paar postings boven waarin meneer dijkstra aangeeft geen zaak te beginnen?
Lijkt me ook logish als je weet dat je zelf fout bent dat je geen rechtzaak gaat beginnen tegen een bedrijf als kpn.

Aan de andere kant zou hij het wel kunnen doen, heeft ie meteen een doel voor al het geld wat hij wel geind maar niet betaald heeft ;)
Hij geeft aan dat hij geen kort geding meer begint (geen nut meer), maar een bodem procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:05
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:57:
[...]

Eh... :X 8)7 Heb me vooral op de gepubliceerde communicatie van DIS en DDS gebaseerd.
Cyberpope schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:20:
Hij geeft aan dat hij geen kort geding meer begint (geen nut meer), maar een bodem procedure.
Ah, dat klinkt een beetje logisch. Niet heel erg logisch, want het klinkt als 'hm.. als ik nu een schadevergoeding krijg en alle klanten toch al weg zijn, dan is m'n pensioen dichtbij'.

[ Voor 38% gewijzigd door StevenK op 30-06-2006 13:35 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stand van zaken op zaterdag 01 juli

Ben Fiberworld klant.
Krijg een aanbieding voor BBNed aansluiting voor 19,95 volgens de website.
Bij navraag helpdesk klopt dit, echter alleen voor klanten in het dekkingsgebied van BBNed!
aangegevendat ik dit zeer misleidend overkomt ....reactie: ...door de drukte en hectiek hebben ze nog niet alle informatie voldoende kunnen plaatsen.
..ja..ja....maar wel via de site ervoor zorgen dat ik via een site en personal inlog accoord ga !!

Goed ...maar even kontakt opgenomen met KPN....gaa nhet binnen 15 minuten regelen staat op de webpagina die ik nu alleen nog krijg.....
Na 20 minuten in de wachtstand en 3 keer doorverbonden...[niet al te vriendelijk trouwens...zeer kortaf en weinig info] kwam ik bij de volgende mevrouw:

Meneer...ik kom niet in het systeem ! dus belt u maandag maar weer .tot ziens! en nee ,,ik kan u geen aanvullende informatie geven betreffende abonnementsvormen ! Daagg....

Heerlijk.....die klantvriendelijkheid van internetondernemingen ...ze moeten - nog steeds- heel..heel..veel leren......er is maar weinig veranderd de laatste 5 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:52:
stand van zaken op zaterdag 01 juli

Ben Fiberworld klant.
Krijg een aanbieding voor BBNed aansluiting voor 19,95 volgens de website.
Bij navraag helpdesk klopt dit, echter alleen voor klanten in het dekkingsgebied van BBNed!
aangegevendat ik dit zeer misleidend overkomt ....reactie: ...door de drukte en hectiek hebben ze nog niet alle informatie voldoende kunnen plaatsen.
..ja..ja....maar wel via de site ervoor zorgen dat ik via een site en personal inlog accoord ga !!

Goed ...maar even kontakt opgenomen met KPN....gaa nhet binnen 15 minuten regelen staat op de webpagina die ik nu alleen nog krijg.....
Na 20 minuten in de wachtstand en 3 keer doorverbonden...[niet al te vriendelijk trouwens...zeer kortaf en weinig info] kwam ik bij de volgende mevrouw:

Meneer...ik kom niet in het systeem ! dus belt u maandag maar weer .tot ziens! en nee ,,ik kan u geen aanvullende informatie geven betreffende abonnementsvormen ! Daagg....

Heerlijk.....die klantvriendelijkheid van internetondernemingen ...ze moeten - nog steeds- heel..heel..veel leren......er is maar weinig veranderd de laatste 5 jaar...
Welk nummer heb je gebeld dan? 0900 0244? Die moet je ook niet hebben, dan kom je zeker niet bij de goede persoon terecht. Je moet bellen naar dat 0800 nummer uit de brief/mail. Doe dat dan ff, dan kunnen ze dat morgen nog voor je regelen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suggestief antwoord wat probeer je daar mee te zeggen ?

Ik heb gewoon keurig het 0800 nummer gekozen.

nogmaals geprobeerd trouwens...misschien een andere medewerker die mij beter zou kunnen helpen..

Helaas...zelfde antwoord en wachttijden trouwens.... morgen weer bellen .

Werk jij bij KPN of ben je gewend aan service op dit niveau ?
Ik niet....en dagelijks bedien ik mijn klanten op een ander servicelevel....

anders ben ik ze kwijt namelijk.......

Ik ben werkzaam in een branche waar natuurlijke concurrentie heerst...komt ten goede van de consument en kwaliteit van het werk..

Zo ....dat ben ik even kwijt.....
lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:53:
suggestief antwoord wat probeer je daar mee te zeggen ?

Ik heb gewoon keurig het 0800 nummer gekozen.

nogmaals geprobeerd trouwens...misschien een andere medewerker die mij beter zou kunnen helpen..

Helaas...zelfde antwoord en wachttijden trouwens.... morgen weer bellen .

Werk jij bij KPN of ben je gewend aan service op dit niveau ?
Ik niet....en dagelijks bedien ik mijn klanten op een ander servicelevel....

anders ben ik ze kwijt namelijk.......

Ik ben werkzaam in een branche waar natuurlijke concurrentie heerst...komt ten goede van de consument en kwaliteit van het werk..

Zo ....dat ben ik even kwijt.....
lekker...
En op de ADSL markt is die concurrentie er natuurlijk niet :+

PS. Leuk dat je daar werkzaam ben, maar het verschil tussen ... en een , ken je blijkbaar niet :P

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK

Heren bedankt voor jullie "on topic" opmerkingen.

Een ieder is inmiddels op de hoogte en heeft denk ik actie ondernomen.
Helaas had ik als enige schijnbaar net pech bij het bellen de laatste 3 dagen.
ik ga ervanuit dat de andere 3500 personen lekker snel binnen de 15 minuten geholpen zijn en weer lekker verder kunnen surfen zonder mail en router problemen.

eind goed, al goed.

Deze kan wat mij betreft gesloten worden.............., oeps sorry...
Pagina: 1 2 Laatste