Auto met héél veel plaats

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fire69 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:26:
Ik kan van die Escape geen foto vinden waar je echt de grootte van de koffer kan zien.
Iemand die me hiermee kan helpen?
Ziet er wel intressant uit, ook een mooie auto.
Kijk hier eens Renault heeft (van het laatste model iig) een hele gallery op zijn site staan. Afgezien van de buitenkant van de oude(re) modellen, zal het niet zovel afwijken. Maar ik denk dat je, zeker als je de 7 persoons hebt met de achterste stoelen er uit, zowel je dog als je kleine + de kinderwagen ruimte zat hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Nogmaals, station/touring is niet groot genoeg. Geloven jullie me nu echt niet? :)
Kinderwagen is 60cm breed, en dan moet ik nog minstens evenveel hebben zodat de hond wat comfortabel kan zitten/liggen. Geen enkele break heeft volgens mij 1.2m zonder dat je de banken platlegt. :)
Net gekeken, een Citroën C8 heeft zelfs maar 1.1m achter de 2de zetelrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

jozy schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:33:
Citroen C5 station/touring's zijn echt groot, ieder passagier zit ruim en kofferbak kan je bijna een jaccuzi inbouwen.

Als je een Amerikaan wilt, zou je kunnen kijken naar een Chrysler 300c (grootste stationwagen wat ik tot nu toe heb gezien), maar waarschijnlijk boven je budget :P
De Mercury Sable Wagon is nog net 5 cm langer, en die is ook nog deze eeuw geproduceerd ;) (okee, dat ding is nog lelijker dan een Ssang Yoong)
Citroen XM Break, bijna 5 meter lang. Kan me niet indenken dat je dog zich daar niet prettig voelt :X
Anders een Volvo 940 station? Volgens mij roep je wat te hard dat stationwagens niet groot genoeg zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 21-06-2006 11:45 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:24:
:X :X

Mij vertel je niet dat je nog goed kan rijden met 3 van de 4 cilinders...
Zei ik ergens goed ? De auto reed nog, en kon nog tot een 110/u halen bij een verbruik van een dikke 20l/100km, de auto schokte en er kwam wat rook uit de uitlaat, maar ik stond er niet mee in panne. Ik kon verder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maasluip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:41:
[...]
De Mercury Sable Wagon is nog net 5 cm langer, en die is ook nog deze eeuw geproduceerd ;) (okee, dat ding is nog lelijker dan een Ssang Yoong)
Citroen XM Break, bijna 5 meter lang. Kan me niet indenken dat je dog zich daar niet prettig voelt :X
Anders een Volvo 940 station? Volgens mij roep je wat te hard dat stationwagens niet groot genoeg zijn.
Die Sable wordt niet meer gemaakt?
En die XM al zeker niet meer. :)
Van die XM kan ik zelfs bijna geen 2dehandse vinden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is het niet een idee om je nissan zo te modden dat er gewoon genoeg ventilatie is? Ventilatieroostertje hier, luchtgat aan de bovenkant (zo'n ding dat rond draait door de wind/stijgende lucht) etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 21-06-2006 11:55 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Denk dat ik even mijn "eisen" op een rijtje moet zetten :)

- GROOOOT :P
- Gebouwd na 2000
- Minder dan 50.000km
- Diesel
- Max 22.000€

Valt dit te combineren? Volgens mij wel. Er valt wel veel weg, maar er moet toch nog genoeg overblijven, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:19
Fire69 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:05:
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe (of tweedehandse) wagen, maar ik geraak er maar niet aan uit.
Momenteel rijd ik met een Nissan Pickup, ik heb altijd gedroomd van een pickup (liefst een Amerikaan, maar ja...), en ik had veel plaats nodig.
Ik had eerst een Ibiza, maar daar paste onze kinderwagen maar net in als ik de wielen er af deed. :P
Toen kochten we een Duitse Dog en tja, die kon er niet meer bij. :)
Ik ken het gevoel. Ik heb vorig jaar een Transporter (lang, dubbelcabine) gekocht. Kost veel meer dan de concurrentie, maar de kwaliteit, ook van de 174 pk motor, is helemaal super.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Ik zie niet veel diesels (eigenlijk niet) die minder dan 30000 per jaar rijden en dan zou je dus een wagen moeten hebben van minder dan 1,5 jaar oud. Alhoewel 50000 in een jaar voor een diesel ook heel normaal is. Ik denk dat je eis van 50 duizend voor een diesel niet redelijk is, tenzij je naar een jaar oude auto kijkt, maar dan is je budget denk ik te laag?

[ Voor 195% gewijzigd door jozy op 21-06-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zo'n GMC/Chevy Suburban heb je natuurlijk in vele verschillende bouwjaren, maar rond de 20K kan je wel wat leuks vinden van midden/eind jaren '90. Niet zo jong meer natuurlijk, maar je krijgt er wel veel voor terug imo.

Een V8 neemt natuurlijk wel wat meer dan een 4 of 6 cilindertje, maar op diesel is zoiet best te doen. Reken op 1 op 8 ongeveer.
Onderhoud is niet per definitie duurder dan een normale wagen. Je kan er altijd wat mee krijgen , maar in de praktijk zijn de motoren zelf verschrikkelijk duurzaam. Dynamo's, waterpompen dat soort spul zijn allemaal zeer ruim voorradig. Ik durf met zekerheid te zeggen dat er voor Chevy (smallblock)motoren vele malen meer te verkrijgen is dan elke andere stockmotor van bijv. DaimlerChrysler, PSA etc etc. Komt de prijzen ook ten goede.

Als je niet vies bent van een gokje is het zeker een reeële optie.
De meesten hebben gelijk hun oordeel klaar; van welk kamp kom je, die loopt zeker 1 op 2, onderdelen zijn niet te betalen, bla bla bla. Onzin en niks van aantrekken als zoiets je leuk lijkt.

Chevrolet Caprice wagon van begin '90 zijn ook enorm mooi trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.chevelles.com/showroom/95CAPRICE.JPG

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

OMG volvo eat your heart out

@TS, dit is misschien niet wat je zoekt maar stations niet groot genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
V70 ging bij mijn ouders altijd perfect met 2 Deense doggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fire69 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:48:
[...]

Die Sable wordt niet meer gemaakt?
En die XM al zeker niet meer. :)
Van die XM kan ik zelfs bijna geen 2dehandse vinden! :P
ze worden beide niet meer gemaakt nee. En dat je in Belgie geen XM Break meer kan vinden spreekt volgens mij niet voor hoe jullie met auto's omgaan ;) In Nederland zijn ze nog wel te vinden, maar ze passen niet in het lijstje "deze eeuw" nee.

Nissan Patrol misschien? Is met > 5 meter ook niet een kleintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
jozy schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:57:
Ik zie niet veel diesels (eigenlijk niet) die minder dan 30000 per jaar rijden en dan zou je dus een wagen moeten hebben van minder dan 1,5 jaar oud. Alhoewel 50000 in een jaar voor een diesel ook heel normaal is. Ik denk dat je eis van 50 duizend voor een diesel niet redelijk is, tenzij je naar een jaar oude auto kijkt, maar dan is je budget denk ik te laag?
Ja, je hebt wel gelijk denk ik.
Mag ook wel wat meer km op zitten, maar ik ben al niet zo gek van 2dehands, en ben bang dat hoe meer km er op zit, hoe meer kan je hebt op zo'n afgeragde bak :/
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:00:
Zo'n GMC/Chevy Suburban heb je natuurlijk in vele verschillende bouwjaren, maar rond de 20K kan je wel wat leuks vinden van midden/eind jaren '90. Niet zo jong meer natuurlijk, maar je krijgt er wel veel voor terug imo.

Een V8 neemt natuurlijk wel wat meer dan een 4 of 6 cilindertje, maar op diesel is zoiet best te doen. Reken op 1 op 8 ongeveer.
Onderhoud is niet per definitie duurder dan een normale wagen. Je kan er altijd wat mee krijgen , maar in de praktijk zijn de motoren zelf verschrikkelijk duurzaam. Dynamo's, waterpompen dat soort spul zijn allemaal zeer ruim voorradig. Ik durf met zekerheid te zeggen dat er voor Chevy (smallblock)motoren vele malen meer te verkrijgen is dan elke andere stockmotor van bijv. DaimlerChrysler, PSA etc etc. Komt de prijzen ook ten goede.

Als je niet vies bent van een gokje is het zeker een reeële optie.
De meesten hebben gelijk hun oordeel klaar; van welk kamp kom je, die loopt zeker 1 op 2, onderdelen zijn niet te betalen, bla bla bla. Onzin en niks van aantrekken als zoiets je leuk lijkt.

Chevrolet Caprice wagon van begin '90 zijn ook enorm mooi trouwens.

[afbeelding]
Ik droom nog altijd van een Amerikaan, dus daarvoor wil ik mijn eisen wel een beetje aanpassen. Eind jaren '90 is ook goed dan. :P

Probleem is dat ik wel een gokje wil wagen, maar als ik verkeerd gok en met een rammelkar opgescheept zit, ik wel een groot probleem heb... En ik heb ook helemaal geen verstand van auto's, dus dat vergroot het risico alleen maar :)
Maar moest ik voor 20k zo'n Suburban op de kop kunnen tikken _/-\o_
Tips waar ik best ga zoeken?
http://www.handiricars.be/ heeft wel mooit spul staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Fire69 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:54:
Denk dat ik even mijn "eisen" op een rijtje moet zetten :)

- GROOOOT :P
- Gebouwd na 2000
- Minder dan 50.000km
- Diesel
- Max 22.000€

Valt dit te combineren? Volgens mij wel. Er valt wel veel weg, maar er moet toch nog genoeg overblijven, denk ik :)
Bij ons werd een Volkwagen Transporter tot 780000km afgetuigd (2 motoren stuk gereden), 50000km stelt dan niks meer voor.

http://koopjes.marktplaat...2FiNCvKtDgkW3VQvT%2FsG1Xg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
2 motoren stuk gereden? Dat helpt je argumentatie niet echt vind ik. :P

Maar die Transporter is wel heel mooi, voor die prijs!
Dat vindt je hier in België dus niet. :/

Je hebt misschien wel gelijk met die diesel, ik weet het niet. Zoals ik zei, ik ben gewoon bang dat ze der 100.000km mee doorknallen en hem dan verkopen als het beste eraf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:51:
[...]
Tot nu toe hebben al onze auto's de 13 jaar gehaald (buiten eentje die iets te hard gebotst is) zonder kosten.
Hoeveel er met een auto gereden wordt is belangrijker voor de duurzaamheid dan hoe oud hij is, behalve bij auto's die wegroesten...
Dat een auto 13 jaar zonder grote kosten meegaat zegt niks als je er niet bij vertelt hoeveel hij gereden heeft in die tijd. Aan de auto van mijn grootvader(clio) zijn in de voorbije 15 jaar geen grote kosten geweest, maar die heeft dan ook nog geen 150k km gelopen, terwijl de auto van mijn ma(passat) in diezelfde 15 jaar bijna 380k km heeft gelopen en er al wat kleine kwaaltjes zijn geweest. De duurzaamheid van die auto's is niet te vergelijken als ze totaal anders gebruikt worden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Bad Seed op 21-06-2006 12:37 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 15-09 22:19
Fire69 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:34:
Op 780000 km ? Vind ik wel een stevig argument.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 13:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Fire69 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:34:
780000km delen door 2 levert nog altijd een serieuze hoeveelheid km's op, 2de motor ging eraan door een gesprongen distributieriem. Toen ragden we met een overbeladen bestelwagen nog 300+km per dag en 6x per week.

Wagens kan je door VTB-VAB laten keuren om te zien of het weldegelijk in orde is, deze gaat verder dan eender welke officiële keuring.
http://www.vab.be/NL/diagnosecentrum/modules.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 21-06-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, ik weet niet als je baat hebt bij een Chevrolet Van Starcraft 2.0 V8 6.2liter omgebouwd naar een camper :? :P

Zo ja, neem anders contact met mij op :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5227aa38a896ae4e8ecff6546bfa9582/thumb.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Outerspace op 21-06-2006 13:31 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
StevenK schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:14:
[...]

Op 780000 km ? Vind ik wel een stevig argument.
Note the :P
Outerspace schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:17:
Hmm, ik weet niet als je baat hebt bij een Chevrolet Van Starcraft 2.0 V8 6.2liter omgebouwd naar een camper :? :P

Zo ja, neem anders contact met mij op :)
Doe eerst eens een picje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Bad Seed schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:36:
[...]

Hoeveel er met een auto gereden wordt is belangrijker voor de duurzaamheid dan hoe oud hij is, behalve bij auto's die wegroesten...
Dat een auto 13 jaar zonder grote kosten meegaat zegt niks als je er niet bij vertelt hoeveel hij gereden heeft in die tijd. Aan de auto van mijn grootvader(clio) zijn in de voorbije 15 jaar geen grote kosten geweest, maar die heeft dan ook nog geen 150k km gelopen, terwijl de auto van mijn ma(passat) in diezelfde 15 jaar bijna 380k km heeft gelopen en er al wat kleine kwaaltjes zijn geweest. De duurzaamheid van die auto's is niet te vergelijken als ze totaal anders gebruikt worden. :)
de eerste heeft op gas gereden, en die heeft op 18 jaar bijna 500.000km gehaald, de 2de is maar 14 jaar geworden en die heeft er maar 180.000 gehaald, en die nu zit met 13 jaar maar op 85.000 km.
Wat betreft het grote verschil; tijdens het hebben van de 2e zijn mijn ouders verhuisd, dus moest er minder gereden worden.
Bij de laatste zit er wel bijna 15.000 km van mij bij, en die tellen waarschijnlijk ietsje meer door dan 15k van willekeurig iemand anders (het is namelijk een enorme uitzondering dat ik onder de 3000 rpm ga, normaal leg ik dan al terug om pas op te schakelen als ik de 6500 gepasseerd ben), dus zelfs mishandeling overleeft die.
(waarom ik hem zo mishandel; em is toch geen zak meer waard en als die kapot is koopt mijn vader een nieuwe, en heb ik een nieuwe om mee te rijden O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Nogmaals:

Renault Espace

Heb speciaal een diesel voor je uitgezocht :+ De nieuwste versie van de Espace is net op de markt, dus dit model kun je echt voor weinig krijgen. Mijn oom en tante hebben net een nieuwe (hadden dit model). Hebben ruim 200.000 KM mee gereden zonder problemen. Die dingen zijn echt gigantisch ruim.

Dit is nog een mooiere. Uit '99, diesel en 124.000 gelopen.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 21-06-2006 16:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die 2de 's wel mooi :)
Maar ik heb nog steeds geen idee hoe groot die koffer is.
Kan niemand me even helpen een duidelijke pic te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

in liters valt het allemaal reuze mee (bank in normale stand dan)
inh. bagageruimte 456-3050 l

edit:
foto binnenkant grand espace:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/8/541a3824bbc7b4bd2cb613a1f8536608.jpg

edit 2:
normale stand espace:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/6/9ef63de961ef6c63a7fcd55f98f75ed6.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door paQ op 21-06-2006 18:16 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben het hier mee eens. De Multipla is echt een hele ruime auto en het nieuwe model is niet eens lelijk. Je kan de linkerachterstoel eruit halen, dan kan je makkelijk kwijt wat jij erin wil..

Afbeeldingslocatie: http://www.energiesmag.com/images/articles/salon-geneve2004/fiat-multipla-400.jpg

Zijn jullie met z'n drieen? Dan kunnen alle achterstoelen eruit want in een Multipla kan je met 3 man voorin zitten (8>

[ Voor 14% gewijzigd door Glashelder op 21-06-2006 18:16 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 13:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Fire69 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:54:
Die 2de 's wel mooi :)
Maar ik heb nog steeds geen idee hoe groot die koffer is.
Kan niemand me even helpen een duidelijke pic te zoeken?
offtopic:
ik kan melden dat onze auto net vandaag is verkocht. Sorry voor het ongemak als je toch wel interesse zou hebben.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is een auto als een Suburban in .be wel een beetje te betalen qua belastingen dan? In Nederland gaat het vooral naar gewicht, maar ik meen dat ze in België een stelsel hebben van fiscale pk's etc etc.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Kun je niet gewoon een andere kinderwagen kopen ofzo? :P Ik kan me niet voorstellen dat alle gezinnen met een kind en hondje (:P) meteen een pick-up truck moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in België pakken ze je inderdaad op fiscale pk's, en met een 6000cc benzine pak je 26 fiscale pk's, wat je een verkeersbelasting van 2200€/jaar oplevert, een 6200cc diesel (zoals vermeld onderaan pg 1) is zelfs niet terug te vinden in de lijsten voor de verkeersbelasting, maar een 5000cc levert je al een aardige taks van 3460€ per jaar op. (kan er altijd 1 klasse naast zitten met dat het schattingen van vermogen zijn, maar het zal zeker in die grootte-orde zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een Suburban kan ik zo niet vinden, maar een Chevy Tahoe (5.3L V8, 2400kg) zal in Nederland een €1200-1300 per jaar kosten aan wegenbelasting.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
paQ schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:14:
in liters valt het allemaal reuze mee (bank in normale stand dan)
inh. bagageruimte 456-3050 l

edit:
foto binnenkant grand espace:
[afbeelding]

edit 2:
normale stand espace:
[afbeelding]
Die eerste is een Grand en die tweede niet?
De eerste is iig groot genoeg, daarmee moet het prima lukken. :)
Glashelder schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:14:
[...]

Ik ben het hier mee eens. De Multipla is echt een hele ruime auto en het nieuwe model is niet eens lelijk. Je kan de linkerachterstoel eruit halen, dan kan je makkelijk kwijt wat jij erin wil..

[afbeelding]

Zijn jullie met z'n drieen? Dan kunnen alle achterstoelen eruit want in een Multipla kan je met 3 man voorin zitten (8>
Aan die foto te zien lijkt de koffer me toch niet echt groot (qua lengte) te noemen.
En hoewel hij 1000x beter is dan de eerste, vind ik het nog steeds geen mooie auto :P
Outerspace schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:43:
[...]

offtopic:
ik kan melden dat onze auto net vandaag is verkocht. Sorry voor het ongemak als je toch wel interesse zou hebben.
offtopic:
no prob, moet toch eerst de mijne nog zien te verkopen :)
Palomar schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:57:
Kun je niet gewoon een andere kinderwagen kopen ofzo? :P Ik kan me niet voorstellen dat alle gezinnen met een kind en hondje (:P) meteen een pick-up truck moeten kopen.
Andere kinderwagen kan het max 10-15cm schelen, dus dat zal niet veel uitmaken.
En nee, ik koop ook geen andere hond :P
MadMarky schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:51:
Is een auto als een Suburban in .be wel een beetje te betalen qua belastingen dan? In Nederland gaat het vooral naar gewicht, maar ik meen dat ze in België een stelsel hebben van fiscale pk's etc etc.
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:59:
in België pakken ze je inderdaad op fiscale pk's, en met een 6000cc benzine pak je 26 fiscale pk's, wat je een verkeersbelasting van 2200€/jaar oplevert, een 6200cc diesel (zoals vermeld onderaan pg 1) is zelfs niet terug te vinden in de lijsten voor de verkeersbelasting, maar een 5000cc levert je al een aardige taks van 3460€ per jaar op. (kan er altijd 1 klasse naast zitten met dat het schattingen van vermogen zijn, maar het zal zeker in die grootte-orde zijn).
MadMarky schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:03:
Een Suburban kan ik zo niet vinden, maar een Chevy Tahoe (5.3L V8, 2400kg) zal in Nederland een €1200-1300 per jaar kosten aan wegenbelasting.
Idd, standaard zijn die bakken niet te betalen.
Maar moest ik zoiets kopen, komt er wel een (halfhoog) tussenschot in zodat hij (normaalgezien) als lichte vracht kan ingeschreven worden => geen inschrijving meer en 75€ belasting per jaar. Betaal ik nu voor mijn Pickup ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 10:42

MBV

Fire69 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:38:
Nogmaals, station/touring is niet groot genoeg. Geloven jullie me nu echt niet? :)
Kinderwagen is 60cm breed, en dan moet ik nog minstens evenveel hebben zodat de hond wat comfortabel kan zitten/liggen. Geen enkele break heeft volgens mij 1.2m zonder dat je de banken platlegt. :)
Net gekeken, een Citroën C8 heeft zelfs maar 1.1m achter de 2de zetelrij.
Vergeet niet dat je bij MPV's makkelijk 1 of 2 stoelen extra eruit kan trekken. Als je dan nog eens kijkt naar een Grand Espace (ongeveer C8 + 1 meter) vind ik dat je niet meer moet zeuren :P

Komop zeg, hoeveel mensen hebben niet hetzelfde dillemma als jij hebt? Kinderwagen past op zijn kant in de koffer, en neemt dus bijna geen plek in (of laat je het ding uitgeklapt staan :?). Dan blijft er, ook bij een Mondeo Station, zat ruimte over voor de hond. Of moet hij rondjes rennen? 8)7
Fire69 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:26:
[...]

Die eerste is een Grand en die tweede niet?
De eerste is iig groot genoeg, daarmee moet het prima lukken. :)
Dat zijn dezelfde auto's, de eerste de luxe versie en de tweede de normale :P. De Grand Espace heeft nog bijna een meter over achter de achterstoelen (in de normale opstelling dus).

Oh ja, niet vergeten: vorig model Espace (de 2e, voor het geval ik achter loop) zat echt aanmerkelijk beter dan die nieuwe hoekige. Achterin zit je echt met opgetrokken knieën in de nieuwe, met de oude nooit last van gehad. Ideale auto om mee naar zuid-frankrijk te rijden. Een zooi dat er mee kan... leuk als hij kapot gaat en die zooi dáár staat :P

[ Voor 31% gewijzigd door MBV op 21-06-2006 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.chevelles.com/showroom/95CAPRICE.JPG
Lijkt wel een begrafeniswagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12:51

Sick Nick

Drop the top!

Je kan daar achterin wel 10 lijken opstapelen :+ Ruimte zat dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ford Transit, de 2e hands modellen zijn niet zo heel duur meer lijkt me en ze hebben plaats genoeg.
Rijden ook erg fijn kan ik uit ervaring zeggen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

en gaan in 10:05min ofzo over de nordschleife :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:41:
en gaan in 10:05min ofzo over de nordschleife :+
Mja, dat geld voor het oude model wel ja.. :+
Gaaf programma trouwens. ;)

De nieuwe TDCI met 125pk is een stukkie sneller. (en duuder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Voordeel aan een espace is dat het nog best wíl ook. En prettig rijdt :)
Je kan in duitsland prima 160-180 cruisen met zo'n diesel zonder dat het moeite kost. Ter vergelijking, in een niet al te zwaar beladen golfje diesel zat ik afgelopen jaar toch wel bij 170 óp de max. Een espace kan dat dus makkelijk.
Prettige auto's, als je de achterbank eruithaalt dan kun je er gestrekt in slapen met 2 man ;) Maar zelfs als je die erin laat staan, dus met 5 stoelen rijdt, dan heb je nog een zee van ruimte.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba heeft een Hyundai Satellite. Heel prettige wagen, héél veel ruimte, is alleen volgens mij in Nederland niet op de markt... Die van mij was bij aanschaf 4 jaar oud, met 150.000km (motor 20.000km), voor 9.000€ -- dus ook niet duur! Je moet alleen met zijn krap 2 ton en ruim 1m80 hoogte niet Formule-1-prestaties verwachten van de 2.5TD motor die erin ligt, vooral niet als je beide (!) airco's aan hebt staan... Maarja, voor wat ruimte moet je wat over hebben natuurlijk :)

Het autootje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0f954c955bc9341af7fa63d1307ff5c6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/feba8139c8f6d1c5dba4d426ec2dbcba/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4e5c587400c7dba3f70b8b0621fb269e/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2a76eacaf5de1d6b0194253fa4a824e4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0a1f8a98ae295b411f7bb58059589a83/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8d579279e2dd9d5cffd208afade0440d/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0e7b14fc03a99313586cf82489e4f171/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2869986a6ae45622d17b7eff42106f6e/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fa7da25814153fd4d1237b588a659a68/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2e7b452571cecf96b89d56814cca532c/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e75882fc4c1ea2669db542c2abf8b053/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d356278ba4763a69532e51bf1ac13d91/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9a4c484fe06f06b15323b5b460d100e0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dc13010e01453abdcde7c4c49a3b8a24/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fb380ab640e231960adcbd2ace6ca1b5/thumb.jpg

Je hebt dus 2 plekken voorin, 2 in het midden (met zowaar nog meer beenruimte dan voor!) en 3 achter, met daarachter nog een redelijk stuk baggageruimte. Stoelen wegklappen om in te stappen hoeft nooit, want de achterste rij is bereikbaar via de "middengang" tussen de middenstoelen. Schuifdeur is ideaal met zo'n brede auto trouwens! De achterste stoelenrij kan 1/2 1/2 naar de zijkanten weggeklapt worden om de baggageruimte te vergroten. Bij de verhuizing hebben we er een massief eikenhouten salonkast van 3m60 breed (of lang, ligt er maar aan hoe je het bekijkt) in vervoerd, en op de grond hebben we 4m lange latten kunnen vervoeren met de klep mooi dicht. _o_

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 22-06-2006 00:31 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 10:31

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb verder het topic niet gelezen en weet ook niet wat je budget is, maar de auto met de meeste ruimte is de Nissan Pathfinder. die heeft tot 2100L beschikbaar :)

Deze is laatst in eeen autoprogramma geweest. Hier kunnen skies gewoon languit in de kofferbak en steken nergens uit. Super veel ruimte in zo'n ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

cryforhelp schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:01:
Voordeel aan een espace is dat het nog best wíl ook. En prettig rijdt :)
Je kan in duitsland prima 160-180 cruisen met zo'n diesel zonder dat het moeite kost. Ter vergelijking, in een niet al te zwaar beladen golfje diesel zat ik afgelopen jaar toch wel bij 170 óp de max. Een espace kan dat dus makkelijk.
Dan vergelijk je natuurlijk geen auto's met hetzelfde vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mx. Alba schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:27:
* Fire69 heeft een Hyundai Satellite. Heel prettige wagen, héél veel ruimte, is alleen volgens mij in Nederland niet op de markt... Die van mij was bij aanschaf 4 jaar oud, met 150.000km (motor 20.000km), voor 9.000€ -- dus ook niet duur! Je moet alleen met zijn krap 2 ton en ruim 1m80 hoogte niet Formule-1-prestaties verwachten van de 2.5TD motor die erin ligt, vooral niet als je beide (!) airco's aan hebt staan... Maarja, voor wat ruimte moet je wat over hebben natuurlijk :)

Het autootje
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Je hebt dus 2 plekken voorin, 2 in het midden (met zowaar nog meer beenruimte dan voor!) en 3 achter, met daarachter nog een redelijk stuk baggageruimte. Stoelen wegklappen om in te stappen hoeft nooit, want de achterste rij is bereikbaar via de "middengang" tussen de middenstoelen. Schuifdeur is ideaal met zo'n brede auto trouwens! De achterste stoelenrij kan 1/2 1/2 naar de zijkanten weggeklapt worden om de baggageruimte te vergroten. Bij de verhuizing hebben we er een massief eikenhouten salonkast van 3m60 breed (of lang, ligt er maar aan hoe je het bekijkt) in vervoerd, en op de grond hebben we 4m lange latten kunnen vervoeren met de klep mooi dicht. _o_
Dat ziet er wel aardig uit! :)
]Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4e5c587400c7dba3f70b8b0621fb269e/thumb.jpg
Klappen die zetels zo mooi weg tegen de zijkant? Da's handig zeg!
Moet ik ze er helemaal niet uitnemen voor de hond. :)
En die airco, die koelt helemaal tot achteraan veronderstel ik?
Erazzzer schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:37:
Ik heb verder het topic niet gelezen en weet ook niet wat je budget is, maar de auto met de meeste ruimte is de Nissan Pathfinder. die heeft tot 2100L beschikbaar :)

Deze is laatst in eeen autoprogramma geweest. Hier kunnen skies gewoon languit in de kofferbak en steken nergens uit. Super veel ruimte in zo'n ding
Pathfinder was de eerste auto waar ik naar gekeken heb, maar 40K € is net iets te veel. Budget is 'maar' 20K €...

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 22-06-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Sterker nog, je kan de airco bedienen achterin. Wel geinig die bus. Maar ik vond het niet echt fijn rijden. Maar maak een test rit dan weet je het.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Fire69 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:54:
Klappen die zetels zo mooi weg tegen de zijkant? Da's handig zeg!
Moet ik ze er helemaal niet uitnemen voor de hond. :)
Check. Bij een Espace, 806, Ulysse, Evasion, etc... kan je de achterstoelen losmaken en thuislaten, maar dan heb je ze dus thuis liggen. Als je ze dan nodig hebt moet je eerst naar huis. En als je ergens bent en je hebt onverwacht veel plek nodig moet je die stoelen achterlaten ofzo... Maar bij de Satellite klappen ze dus netjes opzij, zodat je ze altijd bij je hebt.

De middenstoelen kunnen trouwens niet uitgenomen of weggeklapt worden, maar ze kunnen wel heel ver naar voren geschoven worden om nog meer volume te creëren. En je kan ook alle rugleuningen platklappen om één gelijkvloers platform te maken, handig voor onverwachte overnachtingen enzo.

De hond kan trouwens door de "middengang" lekker naar voren lopen en je storen tijdens het rijden... Tenzij je hem achterin ergens aanlijnt ofzo, natuurlijk :)

De instap doet denken aan een busje, je klimt er meer in dan dat je erin stapt, maar die hoge zitpositie is wel ideaal voor het verkeersoverzicht. Als ik weer eens in een "normale" auto zit, dan heb ik het gevoel alsof mijn kont over straat schraapt, en mis ik echt het uitzicht over de daken van mijn voorliggers...
En die airco, die koelt helemaal tot achteraan veronderstel ik?
Jups, die is zelfs te bedienen vanaf de linker middenstoel. Langs de linkgerzijkant zitten achterin drie blaasmonden, en boven de hoofden van bestuurder en bijrijder zitten naar achteren gerichte blaasmonden. Minpuntje is dat de achter-airco niet vanuit de "cockpit" bediend kan worden, maar je kunt hem daar wel aan- en uitzetten. "Als je met de knopjes speelt, dan gaat hij uit!" :D
Pathfinder was de eerste auto waar ik naar gekeken heb, maar 40K € is net iets te veel. Budget is 'maar' 20K €...
Dan zit de Satellite dus ruim binnen je budget. Zoals ik al zei, die van mij heeft me slechts 9000€ gekost, maar daarvoor moest ik hem wel in Reims ophalen (ik woon in Nantes...) dus met de trein heen en met de auto terug.

Er kleven slechts drie vier nadelen aan deze verder heel mooie en fijne auto:

- Prestaties. Die zijn namelijk zo goed als afwezig... De turbo doet flink zijn best, maar 2 ton staal + 6 inzittenden + baggage + airco, daar is hij duidelijk toch niet zo happig op, hoewel je dat eigenlijk van zo'n auto wel zou verwachten.
- Onderhoud. Onderdelen zijn schrikbarend duur omdat het niet zo'n veelverkocht model is...
- Verbruik. 1:10 als je normaal rustig rijdt, stijgt tot 1:8 op de snelweg (130 met de turbo op volle toeren). Hij lijkt zich zo rond de 100 à 110 het beste te voelen, met de turbo op een laag pitje.
- De hoogte. 1m84 als ik me niet vergis. En veel overdekte parkeergarages zijn op 1m80 gelimiteerd... Past wel, maar als het perongeluk toch schraapt krijg je natuurlijk niets van welke verzekering dan ook.

De mijne is trouwens de "kleine" 7-persoons Satellite. Er is ook nog een grotere 9-persoons versie (paar cm breder, hoger, langer), maar met dezelfde motor....

[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 22-06-2006 12:55 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Is dat niet een persoonsuitvoering van de H200? Lijkt er namelijk nogal op, en die is denk ik wel redelijk verkrijgbaar. Alleen apart dat onderdelen dan zo duur zijn, want de H200 wordt wel dusdanig veel verkocht dat je zou denken dat de onderdelen een beetje courant zijn.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

cryforhelp schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:16:
Is dat niet een persoonsuitvoering van de H200? Lijkt er namelijk nogal op, en die is denk ik wel redelijk verkrijgbaar. Alleen apart dat onderdelen dan zo duur zijn, want de H200 wordt wel dusdanig veel verkocht dat je zou denken dat de onderdelen een beetje courant zijn.
Het is idd de persoonsuitvoering van een bedrijfsbusje, maar volgens mij was dat de H-1, niet de H200...

Ik heb het dan ook over originele Hyundai-parts... witmerk-parts kan je wel goedkoper krijgen, maar meestal niet bij de Kwikfit om de hoek.

Zijruitje linksachter vervangen kostte trouwens tegen de 300€ :o gelukkig dat ik daarvoor verzekerd was...

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 22-06-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mx. Alba schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:47:
[...]

Check. Bij een Espace, 806, Ulysse, Evasion, etc... kan je de achterstoelen losmaken en thuislaten, maar dan heb je ze dus thuis liggen. Als je ze dan nodig hebt moet je eerst naar huis. En als je ergens bent en je hebt onverwacht veel plek nodig moet je die stoelen achterlaten ofzo... Maar bij de Satellite klappen ze dus netjes opzij, zodat je ze altijd bij je hebt.

De middenstoelen kunnen trouwens niet uitgenomen of weggeklapt worden, maar ze kunnen wel heel ver naar voren geschoven worden om nog meer volume te creëren. En je kan ook alle rugleuningen platklappen om één gelijkvloers platform te maken, handig voor onverwachte overnachtingen enzo.

De hond kan trouwens door de "middengang" lekker naar voren lopen en je storen tijdens het rijden... Tenzij je hem achterin ergens aanlijnt ofzo, natuurlijk :)

De instap doet denken aan een busje, je klimt er meer in dan dat je erin stapt, maar die hoge zitpositie is wel ideaal voor het verkeersoverzicht. Als ik weer eens in een "normale" auto zit, dan heb ik het gevoel alsof mijn kont over straat schraapt, en mis ik echt het uitzicht over de daken van mijn voorliggers...

[...]

Jups, die is zelfs te bedienen vanaf de linker middenstoel. Langs de linkgerzijkant zitten achterin drie blaasmonden, en boven de hoofden van bestuurder en bijrijder zitten naar achteren gerichte blaasmonden. Minpuntje is dat de achter-airco niet vanuit de "cockpit" bediend kan worden, maar je kunt hem daar wel aan- en uitzetten. "Als je met de knopjes speelt, dan gaat hij uit!" :D

[...]

Dan zit de Satellite dus ruim binnen je budget. Zoals ik al zei, die van mij heeft me slechts 9000€ gekost, maar daarvoor moest ik hem wel in Reims ophalen (ik woon in Nantes...) dus met de trein heen en met de auto terug.

Er kleven slechts drie vier nadelen aan deze verder heel mooie en fijne auto:

- Prestaties. Die zijn namelijk zo goed als afwezig... De turbo doet flink zijn best, maar 2 ton staal + 6 inzittenden + baggage + airco, daar is hij duidelijk toch niet zo happig op, hoewel je dat eigenlijk van zo'n auto wel zou verwachten.
- Onderhoud. Onderdelen zijn schrikbarend duur omdat het niet zo'n veelverkocht model is...
- Verbruik. 1:10 als je normaal rustig rijdt, stijgt tot 1:8 op de snelweg (130 met de turbo op volle toeren). Hij lijkt zich zo rond de 100 à 110 het beste te voelen, met de turbo op een laag pitje.
- De hoogte. 1m84 als ik me niet vergis. En veel overdekte parkeergarages zijn op 1m80 gelimiteerd... Past wel, maar als het perongeluk toch schraapt krijg je natuurlijk niets van welke verzekering dan ook.

De mijne is trouwens de "kleine" 7-persoons Satellite. Er is ook nog een grotere 9-persoons versie (paar cm breder, hoger, langer), maar met dezelfde motor....
Bedankt voor de uitgebreide review. :P
Deze gaat op mijn lijstje van mogelijke kandidaten. :)

Op de site zie ik:
Beschrijving 2.5 CRDI-16v
Vermogen 103 kW / 140 pk / 3800 tpm
Koppel 314 Nm / 2000 tpm

Da's bijna identiek aan mijn Pickup nu (heel klein beetje meer zelfs) en die weegt ook 2 ton, de prestaties zullen dus wel vergelijkbaar zijn denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.hyundai-motors.be/images/gallery/Satellite/interiour/2.jpg

Hier zijn trouwens 9 plaatsen in, maar die achterste bank gaat er toch uit dan.
Ideaal, de doorweg is geblokkeerd naar voor dan, zodat ik niet plots een Duitse Dog heb die mijn oren komt uitwassen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 22-06-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Volgens mij komt Hyundai sowieso niet zoveel voor in Frankrijk (Fransen rijden alleen in Franse auto's :P), waardoor onderdelen daar ook weinig te krijgen zijn. Zal me niks verbazen als dat in Nederland heel anders is (beter verkrijgbaar, goedkoper).

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 22-06-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qua kostprijs van stukken kan ik niet klagen, de kosten dat wij eraan gehad hebben waren zo goed als niets:

spiegel links de behuizing + spiegel vervangen en lakken in hetzelfde kleur, + dat dingetje om de spiegel mee te verzetten: totaal 260€
4 bougiekabels + 4 bougies (ik denk wel dat dit niet merkgebonden is) + grote onderhoud: 375€
nieuwe uitlaat + plaatsing: 175€

Hangt er zeer veel vanaf of je garage toelaat om cash te betalen zonder factuur, bij ons is dit altijd het geval; en het is nochtans bij de officiële dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

en een 2de hands volvo 240, ok t is een break maar wel een ENORME break ... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat is dus de indeling van de nieuwe 9-persoons-versie. De achterbank bij die wordt in 1/3 2/3 naar voren weggeklapt (ipv in 1/2 1/2 opzij), maar eruithalen kan niet zonder sleutelwerk - als je die achterbank eruithaalt is dat een redelijk permanente oplossing, zegmaar... Maar het voordeel van die 9-persoons-versie is dan uiteraard dat je dan nog steeds 6 plekken overhebt, tov 4 als je dat bij mijn Sat zou doen...

Die vernieuwde 2.5CRDI is ook wat minder gulzig dan mijn ouderwetse 2.5TD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En toch neig ik nog steeds meer naar zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.handiricars.be/picts/cars/0605251614ok98%20Blue%20van%201998%20001.jpg
Voor 17K + LPG-installatie is dat nog net binnen het budget. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Fire69 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:52:

Menschen, een break is ECHT niet groot genoeg hoor!
dat kan ik me dus echt niet voorstellen! ik ken mensen die het met een veel kleinere auto moeten doen als een A6 avant en die hebben een hond en 2-3 kinderen1 :D

ooit wel de kofferbak van een A6 avant gezien? daar past met gemak een hond + kinderwagen in. En het grote verschil is datje dan WEL een mooie auto hebt... stukken beter dan al die familiebusjes of suv's :r

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ja, laat eens pics zien van die hond en die kinderwagen, dat moet gigantisch zijn.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Chaoss schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:59:
[...]

dat kan ik me dus echt niet voorstellen! ik ken mensen die het met een veel kleinere auto moeten doen als een A6 avant en die hebben een hond en 2-3 kinderen1 :D

ooit wel de kofferbak van een A6 avant gezien? daar past met gemak een hond + kinderwagen in. En het grote verschil is datje dan WEL een mooie auto hebt... stukken beter dan al die familiebusjes of suv's :r
We zijn nu steeds bezig over hond en kinderwagen, maar als je kinderen heb, heb je wel nog andere dingen nodig ook hoor. Reisbedje/verhoogstoeltje/...

En zoals ik al zei over de Multipla, over smaken en kleuren kan je niet discussiëren, dus go easy on the :r -smiley's, ok?

Laat ik het maar gewoon duidelijk stellen voor sommige mensen. Ik wil GEEN break. Nu goed? :)
AkroBatik schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:00:
Ja, laat eens pics zien van die hond en die kinderwagen, dat moet gigantisch zijn.
Kinderwagen heb ik geen pic zo direct, maar dit is de hond:

Afbeeldingslocatie: http://got.fire69.net/darkogroot.jpg

Zoals je ziet is hij eigenlijk even groot als een mens op handen en voeten.
Zou jij graag in de koffer van een break opgesloten worden als daar al een hoop andere zut in zit? Ikke niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12:51

Sick Nick

Drop the top!

Dat is toch geen hond meer, dat is een paard :+ Dan heb je echt niet genoeg aan een station, dat beest zit spontaan klem tegen het dak. Denk dat je dan niet ontkom aan een SUV achtig ding, zo'n suburban lijkt me dan een perfecte wagen. Supergroot en je kan hem goedkoop in de wegenbelasting maken toch? Ik zou eens gaan proefrijden met zo'n ding :)

En als dat niet groot genoeg is, tijd voor een maatje groter: GMC Yukon

Afbeeldingslocatie: http://www.damox.com/cars/thumbs/GMC/GMC_Yukon_Denali.jpg

Of nog groter: GMC Dually Crew Cab

Afbeeldingslocatie: http://www.classiccars.com/classifieds/images/78/7839-25791lg.jpg

Of iets als een escalade ofzo, dat gaat alleen niet met je budget denk ik en het gaat ook al snel richting pimp-mobiel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sick Nick schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:41:
Dat is toch geen hond meer, dat is een paard :+ Dan heb je echt niet genoeg aan een station, dat beest zit spontaan klem tegen het dak. Denk dat je dan niet ontkom aan een SUV achtig ding, zo'n suburban lijkt me dan een perfecte wagen. Supergroot en je kan hem goedkoop in de wegenbelasting maken toch? Ik zou eens gaan proefrijden met zo'n ding :)

En als dat niet groot genoeg is, tijd voor een maatje groter: GMC Yukon

[afbeelding]

Of nog groter: GMC Dually Crew Cab

[afbeelding]

Of iets als een escalade ofzo, dat gaat alleen niet met je budget denk ik en het gaat ook al snel richting pimp-mobiel :p
Hallellujah, eindelijk iemand die inziet dat ik niet al 2 pagina's lang aan het lullen ben :P

Suburban of Yukon zijn ook wel goeie kandidaten, en ik veronderstel dat je die ook wel aan een goeie prijs kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Chevvy heeft ook een escalade-variant, de avalanche. Mijn oom heeft er een. Die klep is nog nooit van de laadbak geweest. Hij vind het maar niks, omdat als je 1x remt alles voorin ligt. En je mag natuurlijk niet door die laadbak lopen, want dan krijg je krassen Afbeeldingslocatie: http://home.skyaccess.nl/d2tip446/smilie/schater.gif
Kost alleen $32,000, en dan moet je hem nog importeren. Ondanks de lage dollar is dat te veel (€25.500), schat ik :)

Maareh, was die Grand Espace nog wat? Als je de normale espace al groot zat vind, kan ik me niet voorstellen dat die hond claustrofobisch wordt in een grand espace. En als hij niet amerikaans genoeg is stuur je hem toch naar Yorinde's DGB? :+

[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 22-06-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die Avalanche is toch een pickup waar geen hardtop op kan, dacht ik?
Anyway, die's inderdaad wat duur ja. :P

Grand Espace heb ik nog niet verder naar gekeken. Ben in de ban geraakt van die Amerikanen. :)
Denk dat ik eerst een ga kijken of die betaalbaar zijn (qua onderhoud, verbruik, ...) en als dat niks wordt kijk ik wel terug naar de Espace. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Fire69 op 22-06-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik zie hier vaak zat dichte Avalanches rijden anders...

die hond :D
OMG dat is Foofer! :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fire69 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:59:
Die Avalanche is toch een pickup waar geen hardtop op kan, dacht ik?
Anyway, die's inderdaad wat duur ja. :P

Grand Espace heb ik nog niet verder naar gekeken. Ben in de ban geraakt van die Amerikanen. :)
Denk dat ik eerst een ga kijken of die betaalbaar zijn (qua onderhoud, verbruik, ...) en als dat niks wordt kijk ik wel terug naar de Espace. :)
Hou je d'r wel rekening mee dat zo'n amerikaan
a) behoorlijk wat weegt, dus aardig aan de prijs is in de wegenbelastig
b) met LPG uitgevoerd gaat worden, waardoor de motor sneller slijt, plus hij in wegenbelasting nog duurder wordt
:?
Dan is die Hyundai van Reyn ineens best een aantrekkelijk alternatief volgens mij - want je hond moet ook nog flink wat eten en dan hou je geld voor voer over ;)

Ik vraag me trouwens ineens af wat meer verbruikt per kilometer, een 2,5 direct ingespoten diesel of een dog op krachtvoer. Wat kost dat per kilometer nou, zo'n dog? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mijn nicht heeft een Deense dog en rijd een Volvo XC90 en dat past makkelijk..
Maar die zijn wat aan de prijs denk ik..

Een vriend van me in Sydney heeft een labrador en een Toyota Kluger
En die heeft achterin zelfs airco :)
http://kluger.toyota.com....e/0,4666,1830_644,00.html

In america heet die kluger geloof ik highlander
http://www.toyota.com/hig...an=GM_TN_HIGHLANDER_INDEX

Misschien zijn die via grijze import wel goedkoop te krijgen....

Hyundai heeft ook wel aardige SUV's hoewel ik de V6 in de santa fe wel erg lawaaig vind...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
paQ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:23:
Ik zie hier vaak zat dichte Avalanches rijden anders...

die hond :D
OMG dat is Foofer! :+
Weer iets bijgeleerd...

Ik vind dat hij meer weg heeft van Scooby Doo ;)
The_Eagle schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:46:
[...]

Hou je d'r wel rekening mee dat zo'n amerikaan
a) behoorlijk wat weegt, dus aardig aan de prijs is in de wegenbelastig
b) met LPG uitgevoerd gaat worden, waardoor de motor sneller slijt, plus hij in wegenbelasting nog duurder wordt
:?
Dan is die Hyundai van Reyn ineens best een aantrekkelijk alternatief volgens mij - want je hond moet ook nog flink wat eten en dan hou je geld voor voer over ;)

Ik vraag me trouwens ineens af wat meer verbruikt per kilometer, een 2,5 direct ingespoten diesel of een dog op krachtvoer. Wat kost dat per kilometer nou, zo'n dog? :P
- Wegenbelasting gaat hier in België via fiscale PK's, niet per gewicht. En die dingen kan je gewoon als lichte vracht (grijs kenteken denk ik bij jullie) laten inschrijven :)

- Zo'n 5.7L doet volgens mij wel aardig wat km's voor hij slijt, zelfs met LPG, en aangezien ik er maar 15K per jaar doe, zal dat allemaal wel goed meevallen :)

- Hond kost me idd een arm en een been aan eten. :/
ToolkiT schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:55:
Mijn nicht heeft een Deense dog en rijd een Volvo XC90 en dat past makkelijk..
Maar die zijn wat aan de prijs denk ik..

Een vriend van me in Sydney heeft een labrador en een Toyota Kluger
En die heeft achterin zelfs airco :)
http://kluger.toyota.com....e/0,4666,1830_644,00.html

In america heet die kluger geloof ik highlander
http://www.toyota.com/hig...an=GM_TN_HIGHLANDER_INDEX

Misschien zijn die via grijze import wel goedkoop te krijgen....

Hyundai heeft ook wel aardige SUV's hoewel ik de V6 in de santa fe wel erg lawaaig vind...
XC90 lijkt me idd ook wel over het budget :)

Een labrador? Dat eet mijn Duitse Dog als 4-uurtje! :+

Auto's importeren, daar begin ik niet aan. Ik wil wel eentje kopen hier, maar zelf invoeren, nee bedankt.

Ik heb gisteren tijdens mijn dagelijkse wandeling zo even zitten ronkijken.
Ik ben even de koffer gaan bekijken van oa. Kango, Sharan/Galaxy, A6, ...
Daar past met moeite de kinderwagen in als hij platligt. En om nou elke keer dat ding te gaan vastsjorren zodat hij op zijn zijkant kan staan... toch maar niet hoor. :/
Dit is trouwens de kinderwagen:
Afbeeldingslocatie: http://www.neonati.net/images/513.jpg

Combineer die met de hond en je snapt waarom ik echt geen break ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fire69 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:23:
[...]

[afbeelding]

Je zegt eerst dat je een hond en een kinderwagen hebt, nu blijkt dat je een paard en het baby-attack-fleet moederschip hebt. ;) Nee, dan gaat dat niet werken.

Maar grote Europese/Japanse terreinwagens? Landrover, Nissan, Toyota?

[ Voor 1% gewijzigd door Maasluip op 23-06-2006 09:38 . Reden: Smiley is wel handig denk ik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Of een SsangYong Rexton misschien? Ik vind het lelijke bakken, maarja, smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maasluip schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:33:
[...]
Je zegt eerst dat je een hond en een kinderwagen hebt, nu blijkt dat je een paard en het baby-attack-fleet moederschip hebt. Nee, dan gaat dat niet werken.

Nog niet eens aan gedacht maar een defender 110 is ruim zat, zelfs voor jouw dierentuin :)

http://images.google.com/...nder%20110&spell=1&tab=wi

Je hebt ze ook als pickup met stoffen kap:
http://images.google.com/...GGLD,GGLD:2005-12,GGLD:en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Afbeeldingslocatie: http://www.southing.com/Templates/vehicle/images_vehicle/chameleon2.jpg

:D

Je wilt veel ruimte? Moet de deze nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

[...]
Je zegt eerst dat je een hond en een kinderwagen hebt, nu blijkt dat je een paard en het baby-attack-fleet moederschip hebt. Nee, dan gaat dat niet werken.

In de TS staat toch Duitse Dog, iedereen weet dat meer het formaat van een kalf heeft ipv de gemiddelde huis-tuin-en-keuken-labrador.

Daarnaast levert een kind een giganstiche berg extra bagage op naast de wagen alleen.

Ik denk dat zo'n Defender echt heel gaar is voor dagelijks gebruik (brandstof en totaal geen comfort).

Ik zou in jouw geval echt voor het dubbel cabine busje met laadbak gaan of een goed wegklap systeem. Ik heb wel goede ervaingen met de Toyota Hiace:

zoiets:

http://www.marktplaats.nl...4Jwumg%253D%253D%26df%3D1

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Beurk! Ik zie die dingen wel eens rijden en ik vind ze echt oerlelijk met die zijramen voor die in zo'n punt naar voren lopen... Maarja, smaken verschillen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[...]
Je zegt eerst dat je een hond en een kinderwagen hebt, nu blijkt dat je een paard en het baby-attack-fleet moederschip hebt. ;) Nee, dan gaat dat niet werken.

De hond had ik duidelijk vermeld, kinderwagen is my bad :)

Ik rijd nu met een grote Japanner, een Nissan Pickup. Alle plaats die ik nodig heb, maar niet goed voor de hond met het warme weer. :/
Mx. Alba schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:41:
Of een SsangYong Rexton misschien? Ik vind het lelijke bakken, maarja, smaken verschillen.
Ik deel je mening ;)
ToolkiT schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:58:
[...]

Nog niet eens aan gedacht maar een defender 110 is ruim zat, zelfs voor jouw dierentuin :)

http://images.google.com/...nder%20110&spell=1&tab=wi

Je hebt ze ook als pickup met stoffen kap:
http://images.google.com/...GGLD,GGLD:2005-12,GGLD:en
Volgens mij is idd het comfort bij die dingen ver te zoeken.
Of je moet het nieuwe model nemen, maar dat is weer niet te betalen...

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 23-06-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
aardbeix15 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:25:
[...]

In de TS staat toch Duitse Dog, iedereen weet dat meer het formaat van een kalf heeft ipv de gemiddelde huis-tuin-en-keuken-labrador.

Daarnaast levert een kind een giganstiche berg extra bagage op naast de wagen alleen.

Ik denk dat zo'n Defender echt heel gaar is voor dagelijks gebruik (brandstof en totaal geen comfort).

Ik zou in jouw geval echt voor het dubbel cabine busje met laadbak gaan of een goed wegklap systeem. Ik heb wel goede ervaingen met de Toyota Hiace:

zoiets:

http://www.marktplaats.nl...4Jwumg%253D%253D%26df%3D1
Ik denk dat ik in deze volgorde maar eens ga zoeken:
- Amerikaan, als het betaalbaar is (aankoop, lpg, onderhoud, verbruik)
- Grand Espace, als hij Grand genoeg is :)
- Busje à la Renault Trafic of VW Transporter, liefst geen dubbele cabine, want dan zit je weer met een volledig gesloten want achter de zetels en heeft de hond ook geen airco. Dan kan ik net zo goed de Pickup houden.

edit:

Oeps, dit had onder de vorige post moeten hangen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 23-06-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hangt ook onder de vorige post ;)

Renault Traffic, VW Transporter, Mercedes Vito... De Hyundai Satellite valt qua formaat in dezelfde categorie maar ziet er door de rondere vormen een stuk minder als een "busje" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mx. Alba schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:20:
Hangt ook onder de vorige post ;)

Renault Traffic, VW Transporter, Mercedes Vito... De Hyundai Satellite valt qua formaat in dezelfde categorie maar ziet er door de rondere vormen een stuk minder als een "busje" uit.
Grapjas :P

Gisteren zo'n Satellite gezien, en die ziet er idd veel "minder groot" uit, hoewel hij toch dezelfde binnenruimte heeft.
Maar qua looks zou ik dan toch nog steeds voor bv. een Transporter gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als je hem dan als A-Team-busje optuigt wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Breng me niet op ideeën, mijn vriendin vermoord me. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Fire69 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:23:
[...]
- Zo'n 5.7L doet volgens mij wel aardig wat km's voor hij slijt, zelfs met LPG, en aangezien ik er maar 15K per jaar doe, zal dat allemaal wel goed meevallen :)
Mijn oom heeft een Chevy Van op gas gehad. Nooit problemen daarmee gehad, ding was sneller op gas dan op benzine, én zuiniger :X Hij is weggegaan ivm. roest achter de voorruit-bevestiging.
Auto's importeren, daar begin ik niet aan. Ik wil wel eentje kopen hier, maar zelf invoeren, nee bedankt.
Wat is daar mis mee? Zoveel amerikanen heb je niet in Nederland rondrijden, dus dan moet je wat. Mijn oom heeft er al 10 geimporteerd, enige probleem was de lange wachttijd na aankoop. Voordeel: goed excuus voor een retourtje USA, toch? :+
[afbeelding]

Ehm, da's niet 'een' kinderwagen, en je hond is ook niet 'een' hond. Enneh, waarom zou die hond niet op de kinderwagen kunnen liggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MBV schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:23:
[...]

Mijn oom heeft een Chevy Van op gas gehad. Nooit problemen daarmee gehad, ding was sneller op gas dan op benzine, én zuiniger :X Hij is weggegaan ivm. roest achter de voorruit-bevestiging.
Zuiniger? 1:9 ipv 1:8 of zo? :P
Wat is daar mis mee? Zoveel amerikanen heb je niet in Nederland rondrijden, dus dan moet je wat. Mijn oom heeft er al 10 geimporteerd, enige probleem was de lange wachttijd na aankoop. Voordeel: goed excuus voor een retourtje USA, toch? :+
Wachttijd, papierwerk, homologatie, ...
Plus dat ik geen geld heb voor een retourtje USA :(
Ehm, da's niet 'een' kinderwagen, en je hond is ook niet 'een' hond. Enneh, waarom zou die hond niet op de kinderwagen kunnen liggen? ;)
Als ik nou mijn dochter in de kinderwagen in de koffer zet, en de hond op de achterbank?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Laat gewoon die hond je dochter én de kinderwagen verslinden, en ook de achterbank als hij toch bezig is. Probleem opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als hij de achterbank mee opeet, waar moet hij dan zitten? Heb ik WEER een probleem! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Een Toyota Previa wellicht?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die zijn ook mooi ja, maar hoe diep is de laadruimte? Dat zal ongeveer hetzelfde zijn als de andere monovolumes uit die klasse (Galaxy/...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
landcruiser(challenger)

Misschien iets?

Enne misschien is een previa wel iets :D , die is zeg maar vrij enorm :P

previa

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Spuit 111? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Afbeeldingslocatie: http://www.laatuautot.com/lohjan_laatuautot/images/vaihtoautot/muut1/net-654.jpg

Een leuke Chrevolet Trans Sport? Is Amerikaans, hééél groot en niet duur. Er staan genoeg mooie te koop voor ongeveer 20.000e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dat soort daktenten zie je in australia wel vaker, erg hangig.. ik ben nog op zoek geweest naar 1 voor mijn forester destijds.. maar ze waren vaak te groot of te duur..of beide ;)

Zo'n hummer limo rijd er in london ook rond gesponsord door 888.com ofzo (een of andere goksite iig)

Hoe comfy een defender is weet ik niet, nooit in gezeten.. maar ik verwacht er niet te veel van, is immers design van net na de oorlog..

Een landcruiser daarintegen is best comfy, zeker als je de prado versie hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mx. Alba schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:04:
Laat gewoon die hond je dochter én de kinderwagen verslinden, en ook de achterbank als hij toch bezig is. Probleem opgelost :D
Nee het is veel makkelijker, ipv een kinderwagen neem je een pony karretje, daar span je de dog voor en klaar is klara :D
Veel goedkoper in wegenbelasting en benzine ook nog. de 0-100 tijd valt aleen wat tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Fire69 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:55:
[...]

Zuiniger? 1:9 ipv 1:8 of zo? :P
teken ik voor. Vergeet niet dat 1:11 ipv 1:10 nog altijd 10% is. Bij die bus was het trouwens nog meer: ondanks 300 liter gas ofzo eronder reed hij op gas 1:10 ipv 1:7-8. Denk maar niet dat jij dat gaat halen, meer dan 10% gas geeft mijn oom nooit en 80 op de snelweg is hard zat.

Hij heeft nog niet eens radiaalbanden onder zijn cabrio 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ojjorz schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:57:
[afbeelding]

Een leuke Chrevolet Trans Sport? Is Amerikaans, hééél groot en niet duur. Er staan genoeg mooie te koop voor ongeveer 20.000e!
Een opel sintra bedoel je... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

1 op 10 op gas met een Chevy Van V8 geloof ik niet. Zijn ze veel te zwaar voor.
Ik doe 1 op 5 als ik heel rustig (±100) op de snelweg rij. Slechtere performance op benzine heeft te maken met de ontsteking die voor LPG anders staat ingesteld dan voor benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

MikeyMan schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:17:
[...]

Een opel sintra bedoel je... ;)
Een opel sintra is een namaak transport :P

ene een amerikaan op gas? Mn oom heeft een suburban en die vond na 2 ton gas niet meer leuk. De kleppen waren helemaal op.

Ik weet niet of dit een uitzondering is. Maar volgens mij moet de gemiddelde amerikaan wat langer mee gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door AkroBatik op 25-06-2006 13:47 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Juist Amerikanen rijden erg goed (of iig niet minder goed) op gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:15:
Juist Amerikanen rijden erg goed (of iig niet minder goed) op gas.
Idd, mijn oom heeft die Chevy Van echt heel lang 'dagelijks' gereden. Enneh, 1:10 haalde hij niet, maar 1:8 weet ik vrij zeker van wel. Hoe rijdt hij dan? Nou... hij heeft zijn rijstijl aangepast aan zijn langzaamste auto, en bij mijn weten was dat een trabant 8)7

offtopic:
wel lachen: hij heeft nu dus een Chevrolet Avalanche, en hij had het er over dat een BMW'tje irritant zat te doen. Hij had hem er dus vet uitgereden bij het stoplicht (tot de maximum snelheid dan). Mijn vader rolde bijna van zijn stoel dat mijn oom een stoplichtsprintje had gedaan :+
Zijn arsenaal: http://www.vdvlist.demon.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dus een amerikaan rijd 1:8 tot 1:5 op gas? Ik rijd nu 1:9.5 (zeg je dat zo, wij gebruiken dit systeem niet in BE :P ), maar diesel is hier meer dan dubbel van prijs dan lpg. Maw, naar het verbruik moet ik niet kijken, want dat komt qua kost op hetzelfde neer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Om je een idee te geven van verbruik : momenteel rijd ik een X5 3 L Diesel automaat, en mijn verbruik ligt op 11/100 (of 1 op 9 voor de Nederlanders). Deze wagen weegt zo'n 2,2 ton, en wordt 70/30 % gebruikt op autosnelweg/in stad.

Vergeet niet dat de voorwaarden voor lichte vracht verstrengd zijn, en ik meen me te herinneren dat de cabine nu moet afgesloten zijn van het laadgedeelte ? (gevonden : link)

Indien geen lichte vracht maakt dit een groot verschil (ik moest als 1ste bedrag zo'n 2800€ betalen aan BIV+taks), dus informeer je zeker voor je aankoopt.

Mijn zus heeft enkele maanden geleden zo'n nieuwe Chrysler Grand Voyager gekocht, en dat zijn ook heel ruime wagens. Misschien is dit dus wel een optie in tweedehands, al weet ik niet hoe de oude grand voyagers er uit zien, en hoe het met de taksen zit...

[ Voor 3% gewijzigd door D4Skunk op 05-07-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mijn pickup heeft hetzelfde verbruik.
Die is nu ingeschreven als lichte vracht en dat zal voorlopig niet veranderen (als de regels niet weer om de 3 maand veranderen :/ )
Laadruimte moet idd afgescheiden zijn, da's niet zo'n probleem, het mag ook een niet volledig gesloten afscheiding zijn, dus dan kan de airco er gewoon door.
Het probleem is echter dat de laadruimte 50% van de wielbasis moet zijn.
Op zich ook geen probleem, je neemt gewoon de 6de en 7de plaats weg. Maar er mogen in de laadruimte geen verankeringen voor zitplaatsen zijn. :(

Grand Voyager vind ik ook mooie auto's, maar hebben het zelfde probleem als alle andere monovolumes. De koffer is niet diep genoeg.
De meeste zijn 1m tot 1,1m diep.
Mijn kinderwagen is al 70cm breed. Dan blijft er voor de hond niet veel plaats over... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fire69 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:39:
Op zich ook geen probleem, je neemt gewoon de 6de en 7de plaats weg. Maar er mogen in de laadruimte geen verankeringen voor zitplaatsen zijn. :(
Dat lijkt me een kwestie van een dagje lassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Zoek ook eens op Toyota Landcruiser bij
http://autotelegraaf.nl/

zuinig en onverwoestbaar , waardoor ze een hoge inruilwaarde behouden

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
die hoge omruilwaarde is het probleem juist, eentje die niet volledig afgeragd is, zit boven mijn budget ;)
Pagina: 1 2 Laatste