![]() Deel 2 ![]() |
Inleiding Deze telefoon is in november 2005 gepresenteerd.Het is de opvolger van de zeer succesvolle HTC Magician. Deel 1 van het topic vind je hier: HTC Prophet (i-mate JAMin, Qtek S200, SPV M600) De telefoon zal niet op de markt komen als HTC, maar als:
28-2-2006: Uit de review van de M600 op Pocketinfo.nl 25-3-2006: Er is inmiddels een nieuwe ROM voor de JAMin beschikbaar. De ROM is gereleased op 23maart en is van 23 februari. Wijzigingen kun je in dit pdf bestand vinden. De update is te downloaden via deze link. |
![]() |
Hieronder een aantal door mijzelf geschoten foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • Foto's van de M600 bij Coolsmartphone • Foto's van de i-mate JAMin vanaf pocketinfo.nl |
![]() |
Afmetingen: • Lengte: 108,0 mm • Breedte: 58,0 mm • Diepte: 18,2 mm Gewicht: • Gewicht: 150 gram met standaardbatterij OS: • Platform: Microsoft Windows Mobile 5.0 Pocket PC Phone Edition Informatie over Windows Mobile 5.0 Systeem Specificaties: • Processor Type: Texas Instruments OMAP850 • Processor Snelheid: 200 MHz • Geheugen (ROM/RAM): 128 MB/64 MB • SDIO/MMC Card Slot Voorgeinstalleerde Software: • Microsoft Outlook Mobile • Microsoft Office Mobile: Word, Excel en Powerpoint • Internet Explorer • Windows Media Player 10 • Microsoft Pocket MSN Messenger • Microsoft ActiveSync • ClearVue PDF Viewer • Smart Dialer • Games • ModemLink • Calculator • Email Configuration Utility • Voice SpeedDial • Phone Pad • Photo Caller ID Beeldscherm: • Type beeldscherm: Transflective LCD, Touch sensitive • Resolutie: 240 x 320 pixels (QVGA) • Aantal kleuren: 64k • Formaat: 7,1 cm diagonaal (2.8") Camera: • Type sensor: CMOS • Resolutie: 2.0 MegaPixels • Preview Mirror Connectiviteit: • Mini USB v1.1 • Stereo hoofdtelefoon (2,5 mm) • Navigatie: 5-knops navigatiebutton • Overige knoppen: Powerbutton, Volume Up/Down, Wireless Manager, Camera, Reset, 2 AP buttons (Start-left button, OK-right button) • Microfoon/speaker: Geïntegreerd • Oproepsignaal: MIDI, WAV, MP3, WMA en trilfunctie Verbindingen: • Netwerk: Quad-band GSM (850/900/1800/1900 MHz, Geen UMTS dus) • GPRS: Multi-slot class 10 • EDGE: Class B • Infrarood (IrDA): SIR 115 Kbps • WiFi/WLAN: 802.11b/g • Bluetooth: v2.0 Batterij: • Batterij: 1200 mAh Li-ion, verwisselbaar & oplaadbaar • Gesprekstijd: 2.5 ~ 5 uur, standby-tijd: 180+ uur |
![]() ![]()
|
![]() |
![]() i-Mate JAMin Dit toestel wordt altijd simlockvrij geleverd. Tevens zit er geen devicelock op het toestel en heeft het device 12 maanden garantie. Er kan geregistreerd worden bij Club i-mate voor firmware updates en een gebruikersforum. Het device heeft net als de S200 hieronder wel zilveren opneem en ophangtoetsen! ![]() Qtek S200 Ook dit toestel is simlock en devicelock vrij. Elk officieel Nederlands Qtek S200 device heeft 24 maanden garantie. Service en support kan verkregen worden door te registeren op de website van Qtek aan de hand van je IMEI nummer. ![]() SPV M600 Het momenteel enige branded en locked device. De M600 is relatief goedkoop te verkrijgen via de Orange shop. Er is branding op het toestel aanwezig, in de vorm van een Orange logo en het M600 typenummer. Tevens is standaard het Orange Today scherm aanwezig. |
![]() |
• Officiele site van Qtek • Officiele site van HTC • Productpagina i-mate JAMin • Productpagina Qtek S200 • Persbericht Orange M600 op Coolsmartphone • Overclock je HTC Prophet! Reviews • Review bij mobile-review.com • Groot aantal foto's en review bij the unwired • Review van Windows Mobile 5 bij mobile-review.com • Review over Windows Mobile 5.0 bij Pocketinfo.nl • Review van de i-mate JAMin bij Pocketinfo.nl • Review van de Orange M600 bij Pocketinfo.nl • Website Windows Mobile |
![]() |
In dit gedeelte zullen diverse handige tips en trucks uitgelegd worden. Deze komen grotendeels overeen met de tips en trucs uit het HTC Wizard topic. Ik wil dan ook Eggy bedanken voor deze tips en trucs, ik heb ze aangepast aan de HTC Prophet maar ze zijn in de basis gelijk. Hoe hard-reset ik mijn HTC Prophet Op pagina 72 uit de handleiding staat beschreven hoe een hard-reset werkt. Tegelijkertijd de Camera en de Comm Mangager toets ingedrukt houden. Vervolgens met de stylus in het daarvoor bestemde gaatje onderop het toestel drukken. Wachten totdat je het schermpje te zien krijgt met daarin: Press Send to restore factory default or press other key to quit. Vervolgens druk je op de groene send toets Wat kan ik doen om mijn touchscreen te beschermen Je kunt hiervoor een screenprotector gebruiken. Voor de Prophet kun je dezelfde gebruken als de Magician of Wizard, alle schermen zijn even groot. Een protector is een dun laagje plastic wat je op je scherm plakt en een bescherming vormt voor je scherm. Een veelgebruikt type is de Brando UltraClear protector. Deze is onder andere te verkrijgen bij GPSPlaza of PDAShop.nl. Hoe krijg ik mijn Bluetooth GPS ontvanger werkend met TomTom Voor deze mogelijkheid is er een korte tutorial beschikbaar:
Hoe kan ik sleutels in mijn register bewerken Standaard heb je geen toegang tot sleutels in het register. Om een aantal handige hacks en tweaks uit te voeren, is het wel noodzakelijk dit register te kunnen openen. Dit kan door middel van bijvoorbeeld Resco Explorer, waarbij ook Resco Registry geleverd wordt. ![]() Naast Resco is het ook mogelijk gebruik te maken van Total Commander. Bij gebruik van deze applicatie dien je in de adresbalk "\\\" in te voeren en op enter te drukken. Wanneer de \\\ 'map' geopend is zul je hierin de folder 'registry' moeten openen. ![]() Hoe krijg ik de sms notificaties uit als ik een berichtje heb verstuurd
Kan ik de tijdelijke bestanden van Internet Explorer ook opslaan op mijn geheugenkaart
Ik heb een probleem met ActiveSync! Hoe krijg ik dat opgelost Er schijnen problemen te zijn met de 4.1 versie van ActiveSync. Om deze problemen op te lossen is het een mogelijkheid om de nieuwste versie van het programma, ActiveSync 4.2 Beta te proberen. Alle versies voor 4.1 wordt aangeraden niet meer te gebruiken! Dus alle upgrade gebruikers van de S100/i-mate JAM moeten ActiveSync opnieuw installeren. |
![]() |
Voorlopig verwijs ik voor specifieke software even naar de topics van Eggy mbt de HTC Magician en de HTC Wizard. |
[ Voor 66% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-10-2006 12:23 ]