Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Anand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 00:00

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
Cyphax schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:41:
[...]

Nee, er is één oorzaak die meerdere gevolgen heeft. Één van de gevolgen is jouw brief, het andere gevolg is de toon van de reacties in dit topic. Twee gevolgen van dezelfde oorzaak. Dat is precies hetgeen je in zou moeten zien om het punt van rickstar te begrijpen.

[...]

Het is simpeler: wat je in huis hebt moet je niet aanbieden als ware je een goedkope visboer op de markt, die schreeuwend mensen probeert te overtuigen hoe lekker die haringen zijn, ook al zijn ze dat. Mensen komen wel op de geur af en vragen "hoe zijn de haringen?" waarop de visboer antwoordt "ze zijn zo lekker vandaag!". Nou zullen de haringen van visboer Anand best goed smaken, alleen word het zo in je oor geschreeuwd als je langsloopt, dat doet nogal af aan de wens een Hollandse Nieuwe te proberen. :)
(Hrm wat een analogie... ik hoop dat ie een beetje overkomt :+)

[...]

Wat je niet inziet is dat het weleens zou kunnen dat veel andere mensen er precies zo over denken als rickstar, maar wellicht ervoor kiezen dat niet of wat subtieler te verwoorden. :)

[...]

Je begrijpt dan denk ik rickstar zijn punt niet. Je zou 'm kunnen vragen of ie wat minder bot reageert natuurlijk, ik kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt, maar misschien probeert ie jou alleen maar een trap onder de kont te geven in de goede richting.

Vergeet niet dat ie WEL de moeite neemt om te reageren... dat betekent echt wel iets. :)
OK.

Cyphax, jij dringt tot me door. Een slechte eigenschap van mij is koppigheid. Combineer dat met zeer gevoelige antennes voor rechtschapenheid en je hebt mijn gedrag in dit topic.

Ik ben misschien wel te hard bezig met het rechtlullen van een slecht CV. Ik heb inderdaad geen poot om op te staan tegenover een selecteur. Het beste advies aan mij zou mij helpen mijn presentatie te verbeteren. Ik denk dat in dit heftige gesprek vooral mijn houding mij in de weg zit. Beter gezegd: dit gedrag op deze plaats is niet de beste keuze. Zoveel was mij al enkele dagen duidelijk, hoor. De grote hoeveelheid aandacht zet me heus wel aan het denken. De adviezen kan ik nog moeilijk toepassen, maar duidelijkheid heb ik in ieder geval wel.

Ik verklaar het zo snel nu uit een grote portie angst. Ja, ook deze man durft over zijn angsten te praten. Sta maar eens in mijn schoenen. Keer op keer afgewezen worden kan aan je zelfvertrouwen gaan knagen. Dat wil ik niet laten gebeuren. Maar misschien zijn er andere manieren om met afwijzing om te gaan. Eigenlijk zou dat iets moois kunnen zijn om uit dit gesprek te halen.

Zou iedereen tevreden zijn met deze insteek?

• Anand

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
kwiebus schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:26:
[...]

Als je de reacties leest van de verschillende mods dan is het eerste bericht van Rickstar alleen maar geschrapt vanwege de te felle toonzetting en om escalatie te voorkomen. Dat neemt niet weg dat verschillende mods het eens waren met de negatieve reacties op jouw brief.

Om maar een paar te noemen:

curry684:

[...]

André:

[...]

Ik vind het juist prijzenswaardig dat Rickstar de moeite neemt om zijn kritiek te uiten, vele anderen waren allang afgehaakt. Dat jij vervolgens niet op zijn kritiek wenst in te gaan maar hem verzoekt om met rust gelaten worden vind ik juist laatdunkend.
OK,

mijn oprechte en openlijke excuses aan rickstar.

Met een klein beetje hoop dat ik zo het oordeel van corpsbal kan ontkrachten.

Edit: (e-mail aan rickstar)

Bij nader inzien toch maar een begeleidend stukje.

Het zit in mij om bij kritiek eerst te kijken of de gever wel rechtmatig zijn uitlatingen mag doen. Op die manier verleg ik misschien wel het onderwerp. In dit verhaal vroeg ik juist om kritiek. Dus zo moet ik die stap overslaan.

Ik vind het moeilijk om de scheiding te maken tussen wat je het zegt en hoe je het zegt. Maar de eensgezindheid van de andere users zetten je berichten meer kracht bij.

Ik zal dan maar een electronische hand uitsteken. Niet omdat ik me gedwongen voel. Maar omdat ik er voorstander van ben eerst je eigen gedrag te evalueren. En zoveel users zouden misschien weleens een punt kunnen hebben.

Kortom:
Het was niet terecht je de mond te willen snoeren, louter omdat je mening mij niet aanstond. Mijn meest oprechte excuses daarvoor.

Anand.

[ Voor 34% gewijzigd door Anand op 20-06-2006 23:34 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:46

Cyphax

Moderator LNX
Hulde voor die post, goed dat je nou open en kritisch naar jezelf doet (in ieder geval naar ons toe).
Ik heb begrip voor jouw angsten omdat ik ze herken. Maar vergeet niet dat je niet bang moet zijn om bang te zijn. Iedereen heeft angsten en dat heeft op iedereen een ander effect. Bij jou heeft dat het effect dat je te snel in de verdediging schiet, en jezelf continue aanprijzen is daar gewoon een onderdeel van. Nogmaals: begrijpelijk, maar dat stuit je tegen de borst (getuige dit topic). En je hebt dat ook helemaal niet nodig. :)
Ik kan je aanraden daaraan te werken, want pas als je je eigen zwakheden kent (zover was je ook al wel geloof ik) EN je daar niet voor schaamt en er dus gewoon open over bent kun je dat voor jezelf aanpakken en dat zwakke punt wegwerken. :)

Aan jouw post te zien kon dat weleens helemaal goed komen. Ik wil je daar veel succes mee wensen en ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat je alleen maar profijt gaat hebben van een wat bescheidener houding waarin je ook je fouten toe durft te geven. DAT levert pas respect op.

Saved by the buoyancy of citrus

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anand schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:39:
[...]

OK,

mijn oprechte en openlijke excuses aan rickstar.

Met een klein beetje hoop dat ik zo het oordeel van corpsbal kan ontkrachten.
Uiteraard geaccepteerd, en wat mij betreft was het niet eens nodig geweest. Probeer de volgende keer wat meer rationeel te reageren in plaats van emotioneel, daar kom je een stuk verder mee.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Anand schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:37:
[...]
OK.

Cyphax, jij dringt tot me door. Een slechte eigenschap van mij is koppigheid. Combineer dat met zeer gevoelige antennes voor rechtschapenheid en je hebt mijn gedrag in dit topic.
Ik ben ook erg koppig, dat hoeft helemaal geen slechte eigenschap te zijn. Als je koppig zegt "ik wil bijleren, en steeds beter worden in mijn vak", gebruik je je koppigheid goed.
Ik ben misschien wel te hard bezig met het rechtlullen van een slecht CV. Ik heb inderdaad geen poot om op te staan tegenover een selecteur. Het beste advies aan mij zou mij helpen mijn presentatie te verbeteren. Ik denk dat in dit heftige gesprek vooral mijn houding mij in de weg zit. Beter gezegd: dit gedrag op deze plaats is niet de beste keuze. Zoveel was mij al enkele dagen duidelijk, hoor. De grote hoeveelheid aandacht zet me heus wel aan het denken. De adviezen kan ik nog moeilijk toepassen, maar duidelijkheid heb ik in ieder geval wel.
Er zijn beter dingen om over te lullen, en daar zijn betere plaatsen voor (zie HK :+). Je moet op sommige momenten je koppigheid aan de kant kunnen zetten, en koppig weigeren om de gebeurtenis je te laten raken, weigeren om er je boos over te maken. Je toont hier nu wel dat je goed bezig bent die wijze les te leren, je mag ff stilletjes op je borst kloppen "ik heb bijgeleerd", maar hou dat voor jezelf, dat hoef je hier straks niet te posten :D
Ik verklaar het zo snel nu uit een grote portie angst. Ja, ook deze man durft over zijn angsten te praten. Sta maar eens in mijn schoenen. Keer op keer afgewezen worden kan aan je zelfvertrouwen gaan knagen. Dat wil ik niet laten gebeuren. Maar misschien zijn er andere manieren om met afwijzing om te gaan. Eigenlijk zou dat iets moois kunnen zijn om uit dit gesprek te halen.
Daarvoor kan je je koppigheid gebruiken. Ik wil een job, ik ga ervoor. En als die ene niet lukt, ga dan niet bij de pakken blijven zitten, maar steek al die energie die je nu in je protestmail stak in het zoeken en solliciteren naar andere job's. En stel je eisen niet te hoog, elke werkervaring is goed om je CV te verbeteren, en alhoewel het zeldzaam is, bestaat het traject van klusjesman tot directeur doorgroeien écht.
Zolang je zelf tevreden kan zijn met je insteek (redelijkheid tegenover de maatschappij, en de dingen die je écht niet/wel kan doen erin), is het in orde. Wij halen er geen voordeel uit, op geen enkele manier, we hopen alleen maar dat jij er je voordeel uit haalt ;)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Anand

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
FirePuma142 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:33:
[...]

Uiteraard geaccepteerd, en wat mij betreft was het niet eens nodig geweest. Probeer de volgende keer wat meer rationeel te reageren in plaats van emotioneel, daar kom je een stuk verder mee.
OK, blij dat dit uit de weg is. Ik ben nog wel benieuwd wat je eerste reply was, in antwoord op mijn vraag om feedback. SmartDoDo had het bericht verwijderd voordat ik het kon lezen, dus ik zou graag willen weten wat je eerste opmerkingen waren.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anand schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:52:
[...]

OK, blij dat dit uit de weg is. Ik ben nog wel benieuwd wat je eerste reply was, in antwoord op mijn vraag om feedback. SmartDoDo had het bericht verwijderd voordat ik het kon lezen, dus ik zou graag willen weten wat je eerste opmerkingen waren.
Niet veel anders dan mijn reactie op Part 2, alleen een graadje of 3 feller. SmartDoDo heeft mij via mail nog het volgende daarover bericht :
De reden van de edit is omdat je de topicstarter op een zeer botte wijze probeert iets uit te leggen. Omdat de topicstarter om feedback vraagt is het dan ook niet de bedoeling dat op een manier te doen waarbij hij wordt afgekraakt, iets wat wel uit je posting blijkt. Bij feedback geldt ook juist dat er heel praktisch moet worden aangegeven wat er verbeterd kan worden. Door op de manier te posten zoals je nu hebt gedaan zorg je er enkel voor dat de topicstarter zich meer van je zal afzetten ipv dat je hem een en ander duidelijk kunt maken.
Ik geloof best dat je bedoeling goed is, alleen is de uitwerking te bot geweest. De edit is dan ook puur functioneel geweest en heeft ook verder geen consequenties.
Buiten het feit dat ik de bewuste post niet meer letterlijk in kan zien, lijkt het me niet verstandig hem in andere bewoordingen te herhalen. Ik post nogal graag op de scherpe rand van forumland, dat weet SmartDoDo en hij heeft me daarvoor al 2 keer een prachtig cadeautje gegeven. Het derde cadeautje, dat mag die houden, het is tenslotte nog geen Kerstmis, en laat ik er dan voor zorgen dat Kerst niet in juni valt dit jaar, maar gewoon in december.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

De scherpe rand van forumland is een fijne lijn waar je alleen mee moet spelen als je je in het algemeen aan de goede kant kunt houden en enkel op de toepasselijke momenten er licht overheen kunt kruipen ;) We zijn hier op GoT er echt niet op uit om het qua taalgebruik en omgangsnormen gelijkwaardig te houden met het EO-jongerenforum, maar klassieke retoriek als de populaire "ad hominem" waar jij je graag van bedient wordt, zeker in dit soort gevoeliger topics, niet toegestaan. Het is een teken van de sterke discussieerder dat ie de zware retorische wapens bewaart voor de opponenten die ze kunnen weerleggen, anders is het slechts een troll of flamebait volgens internetterminologie en zal het enkel de discussie ontsporen en van de originele intentie afbrengen.

Professionele website nodig?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

curry684 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:29:
De scherpe rand van forumland is een fijne lijn waar je alleen mee moet spelen als je je in het algemeen aan de goede kant kunt houden en enkel op de toepasselijke momenten er licht overheen kunt kruipen ;) We zijn hier op GoT er echt niet op uit om het qua taalgebruik en omgangsnormen gelijkwaardig te houden met het EO-jongerenforum, maar klassieke retoriek als de populaire "ad hominem" waar jij je graag van bedient wordt, zeker in dit soort gevoeliger topics, niet toegestaan. Het is een teken van de sterke discussieerder dat ie de zware retorische wapens bewaart voor de opponenten die ze kunnen weerleggen, anders is het slechts een troll of flamebait volgens internetterminologie en zal het enkel de discussie ontsporen en van de originele intentie afbrengen.
Ach, ik geef nu eenmaal graag vol gas, en inderdaad, mijn postings zijn in dit topic argumentum ad personam, echter in de tweede betekenis; "pointing out factual but damning character flaws or actions". Je hebt echter wel gelijk dat dat een van mijn verbeterpunten is, bewaar het groffe geschut voor later, wanneer noodzakelijk, als al noodzakelijk. Maar het is ook wel een beetje de sport natuurlijk om zo snel en hard mogelijk over het randje te lopen zonder er aan de verkeerde kant af te vallen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Anand schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:49:
Nogmaals: ik ben nieuw op de arbeidsmarkt
Voor mijn gevoel is dat het kernpunt waardoor veel mensen lacherig, cynisch en met de knuppel in de hand reageren op je oorspronkelijke TS en je posts erna.

Je ervaring is 0, je bent 30, je bent hopeloos op zoek naar werk. Dan is de brief zoals in de TS niet de juiste insteek. Wie je echt bent blijkt altijd lastig uit tekst. Ik zou je nooit aannemen al kwam ik alleen je reacties al tegen. Iedereen met mensenkennis zou aan de hand van je reacties je bij voorbaat schrappen.

Ik vind het wel grappig dát je dergelijke dingen op papier zet. Ik ben ook veel te assertief om me aan de kant te laten zetten met suffe excuses en dan gaat het bij mij ook redelijk hard en krijg je brieven met passages als 'als ik als een hond behandeld wil worden dan was ik wel in een kennel gaan zitten' etc etc.

Dat durven ook weinig mensen, is prima. Maar ik heb het voordeel dat ik wel weet wat ik waard ben omdat ik zo'n 11 jaar werk in deze maatschappij. Dus ik zal nooit en te nimmer dingen roepen die nog maar moeten blijken. Jij doet niet anders en in mijn optiek mag je best een toontje lager zingen.

Kortom, ik vind de dingen die je roept wel aardig. Maar je bevindt je absoluut niet in de positie dergelijke dingen te roepen. Je bent gewoon net zo kansloos als de rest van de net-afgestudeerden die het echte werk nog moeten leren. Neem dat als uitgangspunt. En valt het mee, dan valt het mee.

Assertieve briefjes/mailtjes sturen doe je maar als je voldoende gerelateerde ervaring hebt. Nu zit je door je verleden/cv in het zelfde schuitje als de mensen met 'net haar op de piemel en van school' en dan werkt het alleen lachwekkend wanneer je dergelijke dingen de deur uit doet. Heb je nog een geluk dat de burgemeester van Antwerpen je niet in loondienst hoeft te nemen, die is al lang blij met een afkoopsom.

@rickstar: van jouw posts heb ik ook genoten overigens :)

[ Voor 3% gewijzigd door OzBoz op 21-06-2006 00:59 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

[...]
Sta maar eens in mijn schoenen. Keer op keer afgewezen worden kan aan je zelfvertrouwen gaan knagen. Dat wil ik niet laten gebeuren. Maar misschien zijn er andere manieren om met afwijzing om te gaan. Eigenlijk zou dat iets moois kunnen zijn om uit dit gesprek te halen.

Absoluut iets wat je in je verdere leven alleen maar profijt zal geven. Want niet alleen op het vlak van sollicitaties en werk, zal je met tegenslagen/afwijzingen te maken krijgen. Dingen relativeren, vallen en weer opstaan, is nog altijd de enige werkbare manier om er mee om te gaan.

Ik heb dit topic zijdelings een beetje gevolgd, en door de edit van de TS weet ik ook niet zo goed wat voor functie je precies op hebt gesolliciteerd, maar misschien dat je - als je kennelijk telkens wordt afgewezen voor de vacatures waarop je reageerd - voor je zelf te rade moet gaan of je wel echt in huis hebt, wat voor de betreffende functies van je wordt verwacht. Het is misschien een bittere pil, maar met een niet afgeronde opleiding en verder geen bijster interessante relevante werkervaring, zul je genoegen moeten nemen met 'minder'. Je denkt (en misschien hebt) misschien wel een bepaald niveau, maar zolang er geen afgeronde opleiding of een dosis relevante werkervaring overlegd kan worden, moet je wel je eigen marktwaarde een beetje realistisch kunnen inschatten. Je zult wellicht genoegen moeten nemen met iets wat in jouw ogen onder je intellectuele niveau is. Of de studie weer oppakken en alsnog het papiertje halen. :)

Succes en probeer dit soort kleine (want uiteindelijk stelt het echt geen zak voor) tegenslagen niet als afwijzing te zien. Iemand anders heeft het spelletje van sollicitatie net iets beter gespeeld...is met de hoofdprijs naar huis gegaan en dit zou voor jou alleen maar teken moeten zijn meer bedreven te willen zijn in het spelletje en te leren van de dingen die je fout hebt gedaan. Je hebt voor jezelf al vast staan dat je aan je presentatie moet gaan werken, dus pak dit ook met frisse moed op. En een stukje character-building - kan niet vaak genoeg gezegd worden - is ook zeker iets waar je aan zou moeten willen werken.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Ik mis bij jou echt een grote hoeveelheid op het sociale vlak en inlevingsvermogen.
Je zet jezelf continu in the spotlight en dat is echt heel vervelend.

Wat ik erg jammer vind is dat je blijkbaar niet leert van je fouten. Je replies die volgen na alle kritiek, zijn nog steeds geschreven alsof je de voorwaarden van een verzekeringspremie aan het voorlezen bent. Zovel blabla waardoor het onderwerp nergens meer te vinden is.

Als je jezelf gigantisch wilt aanprijzen, zorg dan dat je wel iets hebt om aan te prijzen. Je doet alsof je in jouw leven niets meer te leren hebt, omdat je alles al weet en alles voor elkaar hebt.
Leg mij eens uit waarom je nog geen miljoenen op je bankrekening hebt staan?

Ik denk dat het laatste wat een werkgever zoekt, een ventje is die hem even de les komt voorlezen.
Als ik in de schoenen van de werkgever zou staan, zocht ik iemand die iets aan het bedrijf kan bijdragen.

De dingen die jij kunt bijdragen zijn niet duidelijk. Je hebt geen enkele ervaring, het feit dat je verbaasd was over de vragen tijdens je sollicicatiegesprek zegt genoeg.

We zijn allemaal onderaan de ladder begonnen. Je komt niet hogerop door tegen de ladder te schreeuwen, alleen door omhoog te klimmen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

dreeke schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:08:
Je replies die volgen na alle kritiek, zijn nog steeds geschreven alsof je de voorwaarden van een verzekeringspremie aan het voorlezen bent.
Na het lezen van dit gehele topic is dit een perfecte verwoording. Alles wat de TS schrijft is waterdicht verwoord, maar daarachter verschuilt zich een onzeker iemand die nog heel veel moet leren...

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik ben misschien wel te hard bezig met het rechtlullen van een slecht CV.
Ik denk dat je hier een van de kernen van je probleem aanstipt. Als er tijdens je sollicitatiegesprekken wat gevraagd wordt over je matige CV, dan zijn er 2 opties: Hun gelijk erkennen en doorgaan op de positieve punten, hun opmerkingen aanvechten en er een "gezellig" loopgravenuurtje van maken: Mekaar een beetje beschieten met als eindresultaat nul, waarna de interviewer z'n troefkaart speelt: De andere kandidaten.

Solliciteren is niet liegen, daarom moet je de problemen in je CV gewoon kunnen uitleggen of desnoods bondig kunnen verklaren, maar spring niet in de verdediging. Solliciteren is wel de waarheid op een dusdanige manier weergeven (dus wederom: niet liegen) dat je er goed uitkomt en/of je er zo min mogelijk door geschaad wordt.

Je gevoel voor rechtschapenheid en alles is erg mooi, maar dat kun je het beste even op je nachtkastje laten liggen als je op gesprek gaat. Je loopt m.i. anders nogal snel het risico op zo'n "opmerking -> poging tot weerlegging -> opmerking -> poging tot....." verhaal, en dat wil je denk ik graag voorkomen. Zeker een matig CV heeft veel baat bij een presentatie waar je er positief uitspringt. Dat begint met de brief en eindigt met de felicitatie van de werkgever bij de acceptatie van de baan. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Anand

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
Medetweakers: mijn dank.

Vandaag is een mooi moment om even stil te staan bij deze topic. Ik las het allemaal nog eens wat door en moet zeggen ernstig aangedaan te zijn van de discussie.

Ik lees een gesprek tussen iemand die weigerde de tegenslag te accepteren en weinig gevoelig was voor een geluid dat van zoveel posters tegelijk kwam:"Stel je niet zo aan, je moet niet denken dat dit ook maar allerminst positief kan zijn."

Inmiddels ben ik hele hoofdstukken verder en zie ik in dat ik mij opstelde als een slecht verliezer.

Ik wil hier voor drie dingen bedanken:

1 - de mod die mij tegen mezelf in bescherming nam en de originele inhoud verwijderde.
2 - de posters die de moeite namen om mij erop te wijzen dat ik mij beter anders kon opstellen.
3 - GoT in het algemeen voor de les die ik hier (toch) kon leren.

**hopend dat ik er nog een klein beetje bij hoor**

- Anand.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

You welcome. :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hee, je bent er nog bij, goedzo :)

Gaat het inmiddels in de praktijk ook goed? Het ging in eerste instantie om je sollicitatie.. heb je nog succes weten te boeken daarin?

Verwijderd

zie je niet vaak hier dat mensen (zo laat :p) nog zo'n nuttige update geven.. d:)b

ik moest wel even lezen waar dit topic in vredesnaam over ging 7(8)7

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 19:54
Goede update (y) Duurde maar een paar seconden voor ik me je brief weer kon herinneren. Hoefde niet eens te zoeken in mijn geheugen. Hij las als Brusselmans en daar spreekt zowel positieve als negatieve waardering uit :)

Ik hoop dat je in een leuke baan terecht bent gekomen, of anders goed op weg bent naar iets leuks.

• anandus
  • Niet online
Hoi semi-naamgenoot.
Mooi dat je aan zelfreflectie doet, ervan probeert te leren en ook je fouten toegeeft, een eigenschap die je niet in veel mensen terugvind! :)

Edit
Buddhistisch gewauwel:
Zelfreflectie is een eerste stap naar bevrijding, en Buddha himself zei over Anand(a):
Should Ananda die without being fully liberated; he would be king of the gods seven times because of the purity of his heart, or be king of the Indian subcontinent seven times. But Udayi, Ananda will experience final liberation in this very life.
Dat je het weet :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ik heb niet het hele topic gelezen en ga dat ook zeker niet doen aangezien 'de brief' al verwijderd is blijkbaar.

Ik wil alleen effe zeggen dat het totaal niet kansloos is om te protesteren na afwijzing. Sterker nog; mijn vader is zo aan zijn huidige (goede!) baan gekomen. Eerst afgewezen, een dag later telefonisch contact opgenomen en nog een gesprek met de directeur weten te bedingen en uiteindelijk aangenomen. Inmiddels werkt hij er al weer een jaar of 4.

Aangezien de brief verwijderd is kan ik er niet over oordelen maar ik begrijp dat de woordkeuze niet altijd even handig is. Maar het principe van protesteren is zeker niet 'not done'. Dat sommigen hier blijken te denken dat het niet hoort, wil nog niet zeggen dat het niet tot resultaten kan leiden! :)

Groetjes, FaceDown.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

FaceDown schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:28:
Aangezien de brief verwijderd is kan ik er niet over oordelen maar ik begrijp dat de woordkeuze niet altijd even handig is. Maar het principe van protesteren is zeker niet 'not done'. Dat sommigen hier blijken te denken dat het niet hoort, wil nog niet zeggen dat het niet tot resultaten kan leiden! :)
Het concept protest aantekenen of minstens extra informeren kan soms idd soelaas bieden. De oorspronkelijke brief was echter van een hele andere orde, namelijk sociaal zelfmoord. Een uitgebreid betoog dat je een toekomstige nobelprijswinnaar bent en dat het bedrijf blij mag zijn dat je voor hun kiest (voorlopig, want volgend jaar Harvard) is dat iig niet.

Het is niet de gedachte van protest, het was de formulering van de brief die weinig aanhang had. Zelfs de schrijver vindt het niets meer. :)

• Anand

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
Het is me inderdaad uiteindelijk goed afgegaan, ik ben bij een andere werkgever in exact zo'n functie terechtgekomen.

Intussen heb ik ook ondervonden dat protest (is er geen milder woord?) in de juiste vorm ook heel positief kan uitpakken, maar dat was niet de weg die ik toentertijd bewandelde.

Grappig dat het sommigen net zo is bijgebleven als mij.

• curry684

curry684

Anand schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:53:
Medetweakers: mijn dank.

Vandaag is een mooi moment om even stil te staan bij deze topic. Ik las het allemaal nog eens wat door en moet zeggen ernstig aangedaan te zijn van de discussie.

Ik lees een gesprek tussen iemand die weigerde de tegenslag te accepteren en weinig gevoelig was voor een geluid dat van zoveel posters tegelijk kwam:"Stel je niet zo aan, je moet niet denken dat dit ook maar allerminst positief kan zijn."

Inmiddels ben ik hele hoofdstukken verder en zie ik in dat ik mij opstelde als een slecht verliezer.

Ik wil hier voor drie dingen bedanken:

1 - de mod die mij tegen mezelf in bescherming nam en de originele inhoud verwijderde.
2 - de posters die de moeite namen om mij erop te wijzen dat ik mij beter anders kon opstellen.
3 - GoT in het algemeen voor de les die ik hier (toch) kon leren.

**hopend dat ik er nog een klein beetje bij hoor**

- Anand.
Hmmm ik had deze kick in oktober even niet gezien, maar alsnog hulde voor de update en de dankbetuiging als zijnde de mod in kwestie ;)

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16
Is het ook mogelijk om alsnog een helder TS te maken? Ik ben namelijk wel geinterreseerd maar het is nu redelijk een vaag topic. Ik snap dat eea is verwijderd. maar toch. Was namelijk werkzaam als recruiter en was en ben altijd wel beniewd naar sollicitaties...

• curry684

curry684

Het was geen sollicitatie maar een impulsieve klaagbrief over een afwijzing. Weinig interessants dus :)

Verwijderd

Is die brief nog ergens te lezen, als ik zo de reactie bekijk moet het wel een piece of work zijn geweest...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:02:
Is die brief nog ergens te lezen, als ik zo de reactie bekijk moet het wel een piece of work zijn geweest...
Misschien dat een modje hem terug kan zetten, doe eens een TR :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18
Die kan iedereen toch nog gewoon lezen als je op de diff-knop drukt??

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hielko schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:32:
Die kan iedereen toch nog gewoon lezen als je op de diff-knop drukt??
Volgens mij is er iemand teveel gewend geraakt aan z'n extra knopjes. 8)7

:P

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Diff is niet voor iedereen beschikbaar, maar voor de rest is het ook beter dat de brief verdwenen is. Hoewel leedvermaak (oid) best leuk kan zijn is dit een serieus forumdeel en geen HK.

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:02:
Hij is destijds met goede reden verwijderd, en die reden staat ook in dit topic.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16
FaceDown schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:28:
Ik wil alleen effe zeggen dat het totaal niet kansloos is om te protesteren na afwijzing. Sterker nog; mijn vader is zo aan zijn huidige (goede!) baan gekomen. Eerst afgewezen, een dag later telefonisch contact opgenomen en nog een gesprek met de directeur weten te bedingen en uiteindelijk aangenomen. Inmiddels werkt hij er al weer een jaar of 4.
Dat klopt. Ik heb zelf ook wel eens een sollicitant afgewezen die me daarna een gemotiveerde mail stuurde. Zijn argumenten waren zo goed dat ik hem alsnog mee heb genomen in de verdere procedure.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat iemand dan met goede argumenten aan moet dragen. En als ik alleen al het woordje 'protest' lees maak je geen schijn van kans, verdere inhoud van je brief doet er dan al niet toe.

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Knip. Reageer anders gewoon niet als je niets hebt te zeggen.

[ Voor 78% gewijzigd door F_J_K op 13-12-2007 10:33 ]

Pagina: 1 2 Laatste