[Ervaringen] Compal HEL80 - Deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 12.230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ah mooi dat er een topic is over deze prachtige laptop :)

Ik heb de HEL80 nu een half jaar (bij de universiteit gekocht met wat korting :P ) in mijn bezit en ik ben zeer tevreden over deze laptop. Een vriend van me heeft dezelfde laptop gekocht, maar bij hem ging binnen 1 week de videokaart kapot :X

Toen ik net mijn laptop aanzette kreeg ik troep te zien op mijn scherm. Zeg maar een soort van 'matrix'-effect tijdens het biosscherm en in graphische modus van Windows kwam ik helemaal niet :| Dus ik dacht dat mijn grafische kaart ook al gaar was, maar nu ik de laptop gereboot en nu werkt alles weer prima :?

Heeft iemand zoiets gehad? En kan dit betekenen dat mijn grafische kaart binnenkort naar de knoppen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethrellik
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 20:26
zijn er nog reeds updates?
heb geen zin om de oude van de cd te installeren... :|
MVG
Ethrellik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Wel aardig wat BIOS updates zo te zien: 1.14B van 15-11-2006 bood al een aardige verkorting van de tijd die het booten in beslag nam. 1.16B is van afgelopen 30 januari. Er staan teveel fixed issues in de readme om hier op te noemen (veel is aan Vista gerelateerd).

Er zijn ook nieuwe drivers voor het Touchpad en de Audio-chip. Die voor het Touchpad ga ik maar meteen installeren want met de drivers van de cd werkt het nogal slecht.

Drivers en BIOS zijn hier te vinden: http://www.compal.com/asp...wnload/NB/HEL80_81/HEL80/

(ga naar de mappen BIOS en XP)

Edit: het lijkt erop dat die link niet werkt; je moet eerst naar http://www.compal.com/asp/driver_dnd/ gaan, dan op download site>drivers>EL81 klikken.

[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-02-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Ik heb nu al twee dode pixels (allebei zwart) en ik ben er helemaal niet ruw mee omgegaan. Daarbij heb ik ook vaak last van omgedraait geluid (Links=Rechts en andersom). Zijn er meer mensen met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik heb wel sinds het begin een 'halfdode' subpixel (pixel blijft soms blauwgroen -- rode subpixel doet het dan niet). Soms komt hij tevoorschijn maar door een beetje over de pixel te wrijven gaat hij weer weg.

Als ik ooit weer een nieuwe laptop koop neem ik er toch echt een dode-pixel-garantie bij (ookal heb ik nu eigenlijk geen last van dode pixels)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:21:
Wel aardig wat BIOS updates zo te zien: 1.14B van 15-11-2006 bood al een aardige verkorting van de tijd die het booten in beslag nam. 1.16B is van afgelopen 30 januari. Er staan teveel fixed issues in de readme om hier op te noemen (veel is aan Vista gerelateerd).
Waar kan ik zien wat er veranderd is? Heb nu nog steeds 103B. Als de fanregulatie verbeterd is ga ik upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
MarcoC schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:06:
[...]
Waar kan ik zien wat er veranderd is? Heb nu nog steeds 103B. Als de fanregulatie verbeterd is ga ik upgraden.
Bij het BIOS zelf zit een changelog, het is wel even puzzelen om te kijken wat er allemaal veranderd is.

Als ik zo snel een zoektocht door het changelog doe, zie ik zo snel niets wat lijkt op aanpassingen in de fanregulatie. Je wou zeker kijken of ze misschien de limiet wat opgeschroefd hebben zodat de fan niet elke minuut opspint :) maar dat heb ik niet gemerkt. Wat ik wel zelf ervaren heb is dat de memorytest (ik zit nu op 114B) significant sneller is dan het 104B BIOS wat eerst op de laptop stond :).

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-02-2007 23:23 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Maksvr schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:21:
Ik heb nu al twee dode pixels (allebei zwart) en ik ben er helemaal niet ruw mee omgegaan. Daarbij heb ik ook vaak last van omgedraait geluid (Links=Rechts en andersom). Zijn er meer mensen met dat probleem?
Gelukkig geen last van dode pixels maar ik heb wel het probleem van omgedraaid geluid. Ik stoor me er niet aan, maar als er een oplossing is dan zou dat heel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Jaap-Jan schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:18:
[...]
Bij het BIOS zelf zit een changelog, het is wel even puzzelen om te kijken wat er allemaal veranderd is.

Als ik zo snel een zoektocht door het changelog doe, zie ik zo snel niets wat lijkt op aanpassingen in de fanregulatie. Je wou zeker kijken of ze misschien de limiet wat opgeschroefd hebben zodat de fan niet elke minuut opspint :) maar dat heb ik niet gemerkt. Wat ik wel zelf ervaren heb is dat de memorytest (ik zit nu op 114B) significant sneller is dan het 104B BIOS wat eerst op de laptop stond :).
You can read my mind :P. Die POST maak me niet zoveel uit, mijn laptop staat toch altijd in standby en derhalve reboot ik maar eens in de 10 dagen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Oguz286 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:30:
[...]
Gelukkig geen last van dode pixels maar ik heb wel het probleem van omgedraaid geluid. Ik stoor me er niet aan, maar als er een oplossing is dan zou dat heel fijn zijn :)
Tja ik heb nog nooit een apparaat gehad met een dode pixel, dus was de eerste keer wel even schrikken. Als je er de hele tijd op let is het wel een beetje storend maar bij normaal gebruik valt het totaal niet op.

Sorry dat ik het zeg maar ik ben "blij" dat ik niet de enige met dit probleem ben. Voor dat geluid heb ik al veel geprobeerd, want in computerspelletjes is het echt verschrikkelijk irritant bijvoorbeeld in Counterstrike merkte ik met omgekeerd geluid pas hoe erg afhankelijk je bent van je geluid. Maargoed, nieuwste drivers van de Compal site hielpen niet (alleen dat mijn account niet meer herkend werd en ik een nieuw Windows account aan moest maken) en rotzooien met instellingen ook niet.

Met Vista (de paar uurtjes dat ik die gebruikt heb) heb ik het probleem nog niet gehad, drivers voor Vista (videokaart, touchpad e.d.) werken trouwens echt perfect. Thank you Compal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
Super mooie laptop

heb een hel80 met t7200 2gig ddr2 pc5300 667 , 80 gig s-ata 7600 go etc
vista ultimate erop en gaan met die banaaan :)

kan niet wachten de 17" inch variant komt en ja die komt er werk in winkel die die notebooks ook verkoopt dus dat komt wel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Gaat deze dan ook HEL80 heten of krijgt hij een andere naam? En veranderen de specificaties, aangezien er meer ruimte is? Misschien een Geforce 7900GS ofzo? Ik heb trouwens echt geen behoefte aan een 17", dan wordt het echt een heel goedoe om dat ding mee te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb net die touchpad drivers die op die compal cd stonden, eraf gesloopt...
Beste beslissing ooit...nu kan ik tenminste normaal scrollen ipv dat gare verschuiven van de cursor naar de scrollbar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Maksvr schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:35:
Gaat deze dan ook HEL80 heten of krijgt hij een andere naam? En veranderen de specificaties, aangezien er meer ruimte is? Misschien een Geforce 7900GS ofzo? Ik heb trouwens echt geen behoefte aan een 17", dan wordt het echt een heel goedoe om dat ding mee te nemen ;)
hij komt uiteraard anders te heten als de hel 80 maar ik geloof de specs zelfde blijven alleen resolutie van scherm verandert enz geloof zelfs uiterlijk bijna zelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weer eens op zoek naar een nieuwe laptop en heb bij laptops4u de HEL80-231 voor €999,-
gezien. Zodra ik mijn oude laptop verkocht heb wil ik deze gaan bestellen. Kan er iemand wat fotos van maken en graag zou ik ook wat ervaringen willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betere laptops zijn er niet!!!! Compal Rules Vooral het neusje van zalm de HEL80 met WSXGA+ Resolutie 1680x1050 ( mat scherm ) is een staaltje top techniek ... een lust voor je oog en met 9 Cell batterij draait hij bij normaal gebruik een uurtje of 3,5 De NVIDIA 7600 256MB slurpt natuurlijk wel wat stroom maar het kijkgenot bij Games en Videobewerking zijn Subliem.
Zie www.bto.eu een dealer van bto is Laptops4U maar ook Alternate notebooks hebben dit model ( eigen merk Alternate ) Laptops4U noemt ze Compal :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je niet zeggen dat de naam Compal van laptops4u komt. Compal is imo een van de grootste notebookfabrikanten en die heten echt niet zo omdat laptops4u ze zo noemt. De Compal notebooks zijn vrijwel allemaal hetzelfde, maar dan met een ander jasje. Zo is er idd BTO, maar ook Ahtec. Zepto gebruikt ook de barebone van Compal.

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:32:
Ik ben ook weer eens op zoek naar een nieuwe laptop en heb bij laptops4u de HEL80-231 voor €999,-
gezien. Zodra ik mijn oude laptop verkocht heb wil ik deze gaan bestellen. Kan er iemand wat fotos van maken en graag zou ik ook wat ervaringen willen horen.
Er zijn genoeg goede foto's te vinden waar in dit topic ook naar gelinkt wordt. Ook zijn er ervaringen in dit topic gepost, dus ik stel voor dat je dit topic eerst eens doorleest.

(Laat je iig niet misleiden door ongenuanceerde opmerkingen zoals "deze laptop is het neusje van de zalm, betere laptops zijn er niet!!!!")

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik heb nog steeds problemen met de interne bluetoothmodule, het Widcomm stuurprogramma (versie 5.0.1.3100) geeft aan dat de module niet goed werkt, screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jaloeve/bt.JPG.

Hebben meer mensen dit probleem? Regelmatig verliest Nokia PC Suite de verbinding met m´n telefoon, ik moet dan de module een paar keer aan- en uitzetten en de bluetooth op m´n telefoon ook voordat de verbinding weer tot stand komt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:49:
Betere laptops zijn er niet!!!! Compal Rules Vooral het neusje van zalm de HEL80 met WSXGA+ Resolutie 1680x1050 ( mat scherm ) is een staaltje top techniek ... een lust voor je oog en met 9 Cell batterij draait hij bij normaal gebruik een uurtje of 3,5 De NVIDIA 7600 256MB slurpt natuurlijk wel wat stroom maar het kijkgenot bij Games en Videobewerking zijn Subliem.
Zie www.bto.eu een dealer van bto is Laptops4U maar ook Alternate notebooks hebben dit model ( eigen merk Alternate ) Laptops4U noemt ze Compal :*) :*) :*)
Uuuhm laptops4u noemt ze niet zo de fabrikant heet zo ;)
al 22 jaar en zo lang doet laptops4u niet mee, ik heb met de vertegenwoordiger gepraat aan de phone nadat wij zelf als winkel ook door intel uitgenodigd waren om die compals / asus barebones te komen bewonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
chapie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:55:
Ik heb nog steeds problemen met de interne bluetoothmodule, het Widcomm stuurprogramma (versie 5.0.1.3100) geeft aan dat de module niet goed werkt, screenshotje:

[afbeelding].

Hebben meer mensen dit probleem? Regelmatig verliest Nokia PC Suite de verbinding met m´n telefoon, ik moet dan de module een paar keer aan- en uitzetten en de bluetooth op m´n telefoon ook voordat de verbinding weer tot stand komt. :(
Dat gaf WIDCOMM bij mij ook aan, maar over het algemeen werkte het wel. Ik kreeg alleen geen geluid uit de laptop over Bluetooth (A2DP), wat waarschijnlijk iets met de SCMS-T beveiliging te maken heeft. Daarom heb ik IVT BlueSoleil geïnstalleerd, die geeft bij mij heel wat minder problemen, ook met betrekking tot ActiveSync met m'n MDA Vario :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Ik heb de aanbieding besteld bij Laptops 4U. N.l. deze:

1 x HEL80-231 Core 2 Duo (HEL80) = € 999,00
Processor Intel Core 2 Duo T5600 (1.83Ghz;667Mhz FSB;2MB L2)
Harde schijf 100GB S-ATA 5400RPM
Geheugen 1024MB DDR2 667Mhz (1x1024)
Besturingssysteem MS Windows XP Home NL
Draadloos netwerk Intel Mini PCI 3945ABG
Bluetooth Géén interne Bluetooth
Pixelgarantie Geen Pixelgarantie
Garantie 2 jaar carry in garantie
Verzekeringsgarantie Geen laptopverzekeringsgarantie
Software Geen extra software
Voeding Geen extra ac adapter
Accu 6 cell Li-Ion 4800mAh
Caradapter Geen caradapter
Toetsenbord US Qwerty toetsenbord
------------------------------------------------------
Sub-Totaal: € 839,50
BTW: € 159,50
Verzendkosten: € 17,50 via Verzendkosten voor remboursement
Totaal: € 1.016,50

Gezien de specs kon ik geen enkele gelijkwaardige laptop voor deze prijs krijgen. Het lijkt wel of alle grote merken prijsafspraken hebben.

2-5 werkdagen wachten op de levering. Ik ben benieuwd!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:32:
Ik heb de aanbieding besteld bij Laptops 4U. N.l. deze:

[...]

2-5 werkdagen wachten op de levering. Ik ben benieuwd!
offtopic:
Welkom op GoT. ;) Mag ik je er bij deze even vriendelijk op wijzen dat het gewenst is dat je hier alleen iets post als je concrete vragen of opmerkingen hebt. Topics vol met mededelingen als "ik heb dit besteld, ben erg benieuwd maar moet nog x dagen wachten!!" hebben namelijk erg weinig nut en maken het vinden van echte informatie moeilijker.

Verwijderd

Dankje. Bovenstaande informatie was uit puur enthousiasme. Misschien heeft een ander ook wat aan die informatie.

Ik kreeg net een mailtje. 100 GB was niet meer leverbaar en krijg nu voor het zelfde geld een 120 GB.
Da's toch netjes! Zodra het er is laat ik wel even weten of het bevalt.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 14:29 ]

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:34:
Die van mij is nog steeds 'gereed voor verzending' maar nog niet verstuurd (geen track&trace nr. ontvangen). Bah... :(

Edit: het blijkt dat de T7400 niet op voorraad was, afgelopen woensdag toen de mijn bestelling zogenaamd 'gereed voor verzending was'. De T7400 komt vanmiddag binnen dus de mensen die nog steeds op hun laptop wachten en ook voor deze cpu hebben gekozen krijgen waarschijnlijk morgen hun laptop.
Wel vreemd trouwens dat je mij gelijk even de les wilt lezen en jezelf ook schuldig maakt aan aan wat je mij verwijt. Dan heeft het bovenstaande toch ook helemaal geen bijdrage? Is niet erg hoor, "professortje" En bedankt voor je felicitatie van mijn aankoop.!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:24:
Dankje. Bovenstaande informatie was uit puur enthousiasme. Misschien heeft een ander ook wat aan die informatie.

Ik kreeg net een mailtje. 100 GB was niet meer leverbaar en krijg nu voor het zelfde geld een 120 GB.
Da's toch netjes! Zodra het er is laat ik wel even weten of het bevalt.
Ik had liever 'n videokaart gehad ;)
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:19:
[...]

Wel vreemd trouwens dat je mij gelijk even de les wilt lezen en jezelf ook schuldig maakt aan aan wat je mij verwijt. Dan heeft het bovenstaande toch ook helemaal geen bijdrage? Is niet erg hoor, "professortje" En bedankt voor je felicitatie van mijn aankoop.!
Waarom quote je in godsnaam iets van 5 maanden oud 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 22-02-2007 15:23 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Jaap-Jan
CLB schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:21:
[...]

Ik had liever 'n videokaart gehad ;)

[...]

Waarom quote je in godsnaam iets van 5 maanden oud 8)7
Omdat hij een 'pot verwijt de ketel' opmerking maakt :). Als je alle vier de posts boven jou goed leest dan snap je wel waar het op slaat ;).

Verwijderd

Het is goed te weten dat ze ook 120 gb schijven geven, ik heb gister een bestelling geplaatst voor hetzelfde product: De aanbieding van 999 voor de T5600 met 1024 mb. Jammer alleen dat ze de grafische processor hebben teruggeschroeft naar 350 350. Buiten dat: Erg mooi beestje. Het is trouwens goed te doen volgens andere sites om de processor op te schroeven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:00:
Het is goed te weten dat ze ook 120 gb schijven geven, ik heb gister een bestelling geplaatst voor hetzelfde product: De aanbieding van 999 voor de T5600 met 1024 mb. Jammer alleen dat ze de grafische processor hebben teruggeschroeft naar 350 350. Buiten dat: Erg mooi beestje. Het is trouwens goed te doen volgens andere sites om de processor op te schroeven.
Interessant. Hebben ze dat gedaan om stroom te sparen, of is daar een andere reden voor. Kun je me hier iets meer over vertellen?

Verwijderd

Ik weet hier zelf alleen informatie van andere websites over. Ze vertelden daar dat het waarschijnlijk te maken heeft met 2 dingen: Warmte en stroomverbruik. Nu blijkt het stroomverbruik nauwelijks op te lopen. Iemand die het getest had op een Hel80 met een T7200 processor vertelde dat de temperatuur niet verder opliep dan 70 graden bij 500 om 403 mhz. ZIe tread: http://forum.notebookrevi...hread.php?t=61174&page=20
Van de concurent. Wel interessant. Het blijkt echt zo te zijn dat het inderdaad is teruggeklokt naar 350 om 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Venimus:
Zo te zien net op tijd besteld. die aanbieding van € 999,- staat niet meer op de site. De eerste T5600 kost nu € 1299,-. Dan wel met 2 GB ram, bluetooth en 120 GB schijf. (zoals je 'm eigenlijk wel wil hebben...) Trouwens zie ik ook net dat er geen Windows meer bij zit. Al met al dus mazzel. Krijg jij er ook een 120 GB schijf in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:19:
[...]
Omdat hij een 'pot verwijt de ketel' opmerking maakt :).
Als je alle vier de posts boven jou goed leest dan snap je wel waar het op slaat ;).
Omdat Abrahamhasi ook ooit iets in de trend heeft gezegd van 'ik heb dit en dit besteld' bedoel je?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:53:
Ik weet hier zelf alleen informatie van andere websites over. Ze vertelden daar dat het waarschijnlijk te maken heeft met 2 dingen: Warmte en stroomverbruik. Nu blijkt het stroomverbruik nauwelijks op te lopen. Iemand die het getest had op een Hel80 met een T7200 processor vertelde dat de temperatuur niet verder opliep dan 70 graden bij 500 om 403 mhz. ZIe tread: http://forum.notebookrevi...hread.php?t=61174&page=20
Van de concurent. Wel interessant. Het blijkt echt zo te zijn dat het inderdaad is teruggeklokt naar 350 om 350.
ze zijn niet allemaal zo ver terug geklokt :)

die van mij loopt stock op 400 / 450 stock
had ook wel 1 van de 1e model die er was met 1 van de 1e bios versies
( niet dat dat er mee temaken heeft )

maar ze klokken hem inderdaad naar ondere vanwege stroom verbruik etc
en anders sja met supreme commander / bf2 / wow en andere game ik merk zelf weinig ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb een klein vraagje. Zit hier allemaal te kijken naar die Compal laptops op laptops4u.nl. Echter had ik toch de vraag van; Wat is precies het verschil tussen al die laptops? Het is allemaal Compal Hell 80-xxx. Keuze uit zelf samenstellen, al wat samples en nog een waar je aan kan changen. Zijn die behuizingen anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
CLB schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:20:
[...]

Omdat Abrahamhasi ook ooit iets in de trend heeft gezegd van 'ik heb dit en dit besteld' bedoel je?
Ja, dat bedoel ik. Maar laten we het daar maar bij laten ;).
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 07:59:
Hoi, ik heb een klein vraagje. Zit hier allemaal te kijken naar die Compal laptops op laptops4u.nl. Echter had ik toch de vraag van; Wat is precies het verschil tussen al die laptops? Het is allemaal Compal Hell 80-xxx. Keuze uit zelf samenstellen, al wat samples en nog een waar je aan kan changen. Zijn die behuizingen anders dan?
Als de plaatjes kloppen met de laptops dan biedt Laptops4u op dit moment 2 soorten aan: Verified by Intel met zilveren behuizing (voorbeeld) en de deels zwarte behuizing met alu om het toetsenbord (voorbeeld). Ik heb zelf eentje die ongeveer hetzelfde is als de laatste, maar dan met aluminium touchpad, maar daar zie ik geen plaatjes meer van staan op de L4u site.

Verder zijn er verschillen in de schermbehuizing, de Non-VBI is deels aluminium: NotebookReview.com HEL80 review en VBI niet: Review MarcoC van Compal HEL80 VBI

Naast die verschillen in uiterlijk zijn de enige verschillen de uitrustingsniveaus (geheugen, harde schijf, bluetooth, TV- tuner enzo). Laptops4u heeft die xxx- jes zelf bedacht om de verschillende uitrustingen duidelijk te maken. Je kunt die wel aanpassen, maar beter is om te kijken wat je ongeveer zoekt, want 'upgraden' (het is niet echt upgraden, want de laptop wordt pas gebouwd als je hem besteld) is altijd duurder dan een laptop uitzoeken die past bij wat je wilt uitgeven is mijn ervaring. Op de Dell- site heb je hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-02-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk:

HGL30-009 (Stel zelf samen)
- Processor Intel Core 2 Duo T7200 (2.0Ghz;667Mhz FSB;4MB L2)
- Harde schijf 100GB S-ATA 5400RPM
- Geheugen 1024MB DDR2 667Mhz (1x1024)
- Besturingssysteem Geen besturingssysteem
- Draadloos netwerk Intel Mini PCI 3945ABG
- Pixelgarantie Geen Pixelgarantie
- Garantie 2 jaar carry in garantie
- Verzekeringsgarantie Geen laptopverzekeringsgarantie
- Software Geen extra software
- Voeding Geen extra ac adapter
- Accu 6 cell Li-Ion 4800mAh
- Caradapter Geen caradapter
- Toetsenbord US Qwerty toetsenbord

Totaal: €1166,-

Dat heb ik dan, is het zilver of die andere? Want hier heb ik namelijk de zwaarste cpu die ik wil, 1x 1GB en 100GB hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:40:
[...]
Ja, dat bedoel ik. Maar laten we het daar maar bij laten ;).
Is gut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:01:
Kijk:

HGL30-009 (Stel zelf samen)
- Processor Intel Core 2 Duo T7200 (2.0Ghz;667Mhz FSB;4MB L2)
- Harde schijf 100GB S-ATA 5400RPM
- Geheugen 1024MB DDR2 667Mhz (1x1024)
- Besturingssysteem Geen besturingssysteem
- Draadloos netwerk Intel Mini PCI 3945ABG
- Pixelgarantie Geen Pixelgarantie
- Garantie 2 jaar carry in garantie
- Verzekeringsgarantie Geen laptopverzekeringsgarantie
- Software Geen extra software
- Voeding Geen extra ac adapter
- Accu 6 cell Li-Ion 4800mAh
- Caradapter Geen caradapter
- Toetsenbord US Qwerty toetsenbord

Totaal: €1166,-

Dat heb ik dan, is het zilver of die andere? Want hier heb ik namelijk de zwaarste cpu die ik wil, 1x 1GB en 100GB hdd.
Dan heb je een HGL30 en geen HEL80 :P. Die heeft een 14" WXGA scherm in plaats van een 15,4".

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-02-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:19:
[...]

Wel vreemd trouwens dat je mij gelijk even de les wilt lezen en jezelf ook schuldig maakt aan aan wat je mij verwijt. Dan heeft het bovenstaande toch ook helemaal geen bijdrage? Is niet erg hoor, "professortje" En bedankt voor je felicitatie van mijn aankoop!
offtopic:
Haha, je hebt wel gelijk. :> O-) In het begin van dit topic staan wel meer van dat soort posts, waaronder dus die van mij (maar ik gaf mijn medebestellers tenminste nog wat informatie :P).

Maar ok, genoeg hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
offtopic:
Laat maar.

[ Voor 93% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-02-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes volgens afspraak de Compal binnen gekregen. Valideren van de Windows XP-home versie moest via de telefoon worden gevalideerd. Via Internet wou dit niet. Schijnt een oudere versie te zijn. Alle specs kloppen van de laptop en ook was er gratis een 120 GB hdd. ingezet omdat 100 GB niet meer leverbaar was. Moet alleen nog even testen of het hier wel om een 5400 rpm schijf gaat. Iemand een idee waarmee?

Via de meegeleverde CD was het een eitje om alle drivers onder windows te installeren. Nam wel even wat tijd maar het ging vrij simpel door alle menuopties op de cd af te lopen. Verder zat er een DVD-speler bij en Nero Suite.

Beeldscherm is boven verwachting zeer goed en het toetsenbord is inderdaad een beetje wiebelig.

Al met al zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:59:
Netjes volgens afspraak de Compal binnen gekregen. Valideren van de Windows XP-home versie moest via de telefoon worden gevalideerd. Via Internet wou dit niet. Schijnt een oudere versie te zijn. Alle specs kloppen van de laptop en ook was er gratis een 120 GB hdd. ingezet omdat 100 GB niet meer leverbaar was. Moet alleen nog even testen of het hier wel om een 5400 rpm schijf gaat. Iemand een idee waarmee?

Via de meegeleverde CD was het een eitje om alle drivers onder windows te installeren. Nam wel even wat tijd maar het ging vrij simpel door alle menuopties op de cd af te lopen. Verder zat er een DVD-speler bij en Nero Suite.

Beeldscherm is boven verwachting zeer goed en het toetsenbord is inderdaad een beetje wiebelig.

Al met al zeer tevreden!
ze vergeten vaak vanuit assemblage het toetsenbordje vast te schroeven en dat zit onder je strip metj e aan en uit knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Mektheb schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:26:
ze vergeten vaak vanuit assemblage het toetsenbordje vast te schroeven en dat zit onder je strip metj e aan en uit knop :)
Dat kan verder geen kwaad toch? Ik heb er namelijk niets aan gedaan, omdat ik bang ben mijn laptop te slopen (of iig zichtbare schade toe te brengen) als ik dat wil fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Glacier schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:19:
[...]

Dat kan verder geen kwaad toch? Ik heb er namelijk niets aan gedaan, omdat ik bang ben mijn laptop te slopen (of iig zichtbare schade toe te brengen) als ik dat wil fixen..
nee hoor kan geen kwaad :) en trouwens de compal is een klik systeem dat stripje met je aan en uit knop is maar een strip wat je vastklikt meer niet kan je eigenlijk niet slopen maar het maakt niks uit ik heb ze ook niet vastgeschroeft heb hem zelf geassambleerd dus :)

( verkoop ze ook als winkel zijnde en assambleren ze zelf dus )
tis alleen af en toe ff vervelend en de 1 heeft het erger als de ander
vandaar bij de ene wel vast en andere niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 05-03-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik bedacht me net nog iets: zit er een mogelijkheid tot line-in op de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sulukman
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 23:13
hoi ik heb dus ook een Hel80-231 gekocht maar toen de accu op was van mn laptop wou ik hem opladen maar de voeding kabel ( van lichtnet naar adapter) had 3 pins ( Type J SEV 1011 wordt gebruikt in italie ) in plaats van 2 pins wat we hier in nederland gebruiken hebben jullie dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
sulukman schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:17:
hoi ik heb dus ook een Hel80-231 gekocht maar toen de accu op was van mn laptop wou ik hem opladen maar de voeding kabel ( van lichtnet naar adapter) had 3 pins ( Type J SEV 1011 wordt gebruikt in italie ) in plaats van 2 pins wat we hier in nederland gebruiken hebben jullie dit ook ?
Nee :)
Ik zou als ik jou was ff contact opnemen met de zaak waar je em gekocht hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Je bedoelt dus dat de stekker van het netsnoer van je voeding geen Nederlandse 2-polige stekker is. De kabel van mijn (Lite-On) laptopvoeding heeft namelijk 3 pinnen waar hij de voeding binnengaat, maar wel een gewone Nederlandse stekker aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
sulukman schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:17:
gebeurd inderdaad wel is vaker

zoals er ook compals geleverd worden met een frans / duits toetsenboard

kwestie van even bellen zo opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sulukman
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 23:13
Heb net contact gehad en als het goed is krijg ik de nederlandse versie morgen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
blij dat ik dit topic tegen ben gekomen.
Koperen randjes of niet wie kan mij ff snel uitleg geven over mijn misschien toekomstige notebook!

Ik wil deze gaan aanschaffen:
Hel80-122
http://www.laptops4u.nl/info/hel80-122-wsxga-993.html
  • Intel Core 2 Duo T7200 (2.0Ghz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
  • 100GB Harddisk S-ATA 7200RPM
  • 2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
  • 8* Slot-in DVD+/-RW Dual Layer
  • GeForce Go 7600 256MB VGA/ 1.3 Megapixel Webcam
  • 1 x VGA, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out with S/PDIF, 1 x S-Video out, 3 x USB 2.0, 1 x RJ-11, 1 x RJ-45, 1 x IEEE 1394, 1 x PCMCIA Type II, 1 x Express Card, 3-in-1 Card Reader (SD/MMC/MS), Hybrid TV tuner with remote controller (optional), RF-in for TV tuner, S-Video in for TV tuner
  • 15.4" WSXGA+ TFT 1680 x 1050
  • Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
  • Windows XP Home NL
  • Interne W-Lan 54Mbps/ Bluetooth 2.0
  • 362mm x 265mm x 31.7 ~ 38.9mm; 3.0Kg incl. 9-cells accu
  • 2 jaar carry in garantie (batterij: 6 maanden)
€ 1.499

Toch nog 2 vragen:
  1. Op de site staat "15.4" WSXGA+ Glare Type 1680 x 1050". Glare Type is dus het glanzende scherm?
  2. Dit is niet het type: HEL80 Verified by Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
nl_umpire schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 00:13:
blij dat ik dit topic tegen ben gekomen.
Koperen randjes of niet wie kan mij ff snel uitleg geven over mijn misschien toekomstige notebook!

Ik wil deze gaan aanschaffen:
Hel80-122
http://www.laptops4u.nl/info/hel80-122-wsxga-993.html
  • Intel Core 2 Duo T7200 (2.0Ghz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
  • 100GB Harddisk S-ATA 7200RPM
  • 2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
  • 8* Slot-in DVD+/-RW Dual Layer
  • GeForce Go 7600 256MB VGA/ 1.3 Megapixel Webcam
  • 1 x VGA, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out with S/PDIF, 1 x S-Video out, 3 x USB 2.0, 1 x RJ-11, 1 x RJ-45, 1 x IEEE 1394, 1 x PCMCIA Type II, 1 x Express Card, 3-in-1 Card Reader (SD/MMC/MS), Hybrid TV tuner with remote controller (optional), RF-in for TV tuner, S-Video in for TV tuner
  • 15.4" WSXGA+ TFT 1680 x 1050
  • Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
  • Windows XP Home NL
  • Interne W-Lan 54Mbps/ Bluetooth 2.0
  • 362mm x 265mm x 31.7 ~ 38.9mm; 3.0Kg incl. 9-cells accu
  • 2 jaar carry in garantie (batterij: 6 maanden)
€ 1.499

Toch nog 2 vragen:
  1. Op de site staat "15.4" WSXGA+ Glare Type 1680 x 1050". Glare Type is dus het glanzende scherm?
  2. Dit is niet het type: HEL80 Verified by Intel?
Leuke notebook beetje duur alleen , heb ze goedkoper gezien :)

en ja glare is dat glans achtige maar die is er niet in die resolutie nog voor de compal's dus dit kan wel is een Qwanta zijn , ook een barebone concurentje van Compall

zijn nmlijk 3 VBI

Compal
Qwanta
Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
hmm ok
Dus het is geen Hel maar een Qwanta --> op de site staat wel dat het een HEL is
Waar(!) heb je ze goedkoper gezien, want ik ben wel op zoek naar deze configuratie.

Dit is toch geen VBI?

Wat is trouwens het verschil / voordeel van een VBI of juist niet?

[ Voor 9% gewijzigd door nl_umpire op 10-03-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

nl_umpire schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:08:
hmm ok
Dus het is geen Hel maar een Qwanta --> op de site staat wel dat het een HEL is
Waar(!) heb je ze goedkoper gezien, want ik ben wel op zoek naar deze configuratie.

Dit is toch geen VBI?

Wat is trouwens het verschil / voordeel van een VBI of juist niet?
Ik zoek ook dezelfde configuratie zo goedkoop mogelijk.
Liefst ook met vista home premium.

Informatique heeft ook zelf laptops.
Dit lijken mij ook compal's maar welke? want ze zijn wel stuk goedkoper met goeie specs en windows vista.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 10-03-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verschil is ze kopen allemaal anders in de " winkels " dus de 1 kan goedkoper aanbieden

VBI = Verified By INTEL

dus garantie van inte = SNEL
en je weet het 100% goed is want intel gaat geen meuk aanbieden of in barebones doen als ze het niet vertrouwen

Eigenlijk kan zo elke pc shop die spullen en distrie is van intel , aan compals komen :)

dus vraag rond niet elke "hardware shop zou ze hebben " zoals de wit goed winkels hoef je niet te proberen met packerd bells

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Heb nu ook deze gevonden (wel zonder OS)
http://www.alternate.nl/h...=PN4V06&showTechData=true
€ 1,479
*Processor:
Benaming Intel® Core™ 2 Duo T7200
Snelheid 2000 MHz
Level 2 Cache 4096 kB
*Geheugen:
Ingebouwd 2048 MB
SO-DIMM Sloten 2, bezet
Type DDR2
*Chipset: Intel® 945PM / ICH7-M
*Display
zichtbaar beeld 15,4 inch
Resolutie 1680 x 1050 pixels
Type WSXGA+TFT
*Grafisch
Grafische chip Nvidia Geforce GO 7600
*Geheugen 256 MB aanwezig
*Harddisk 100 GB
*Optische drives
DVD-brander
DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD-R Double-Layer, DVD+R Double-Layer
8 x DVD schrijven, 8 x DVD Lezen, 24 x CD schrijven, 24 x CD Lezen
*Camera 1.3 Megapixel webcam
*Sound
*Soundchip Realtek, HD Audio ondersteuning, Dolby DTS
*Speakers ingebouwd
*LAN 10/100/1000 Mbps
*Wireless LAN 54 Mbps
*Modem 56 kbps
*Invoerapparaat
*Toetsenbord Qwerty Keyboard
*Muis Touchpad
*Vingerafdruk scanner
*Aansluitingen
*Bluetooth
*Besturingssysteem Geen
*Stroomvoorziening
*Voeding ACDC Adapter + netsnoer
*Accu type 9 cell batterij
*Gewicht 2,8 kg
*Formaat (BxHxD) 360 mm x 38 mm x 262 mm
*Overige informatie U heeft hierbij 2 jaar carry in garantie, waarbij u het kunt verlengen tot 3 jaar.
*Garantieperiode 24 maanden

Bij Informatique kost deze €1.353

Is dit nu ook een VBI?
Resolutie 1680 x 1050 pixels, Type WSXGA+TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ook een Qwanta , dus VBI

Qwanta
Compal
Asus

Alle 3 VBI :)

zit niets voor niks intel board in ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Mektheb op 10-03-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
welberg89 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:22:

Als er mensen zijn die graag een reviewtje willen of de twee naast elkaar willen zien (wat de verschillen zijn) moet je dat hier ff zegen. Maak ik ff een paar foto's en een stukje tekst.
Ja graag, voor mij is het toch nog steeds beetje onduidelijk. Er zijn dus blijkbaar verschillende soorten VBI's en NON-VBI's op de markt ..

Maar goed het is al een keer voorbijgekomen hier, toch nog maar even de verschillen. Graag aanvullen als het dus NIET klopt of als we iets vergeten zijn.

VBI (Verified By Intel)
http://www.intel.com/cd/c...cts/mobile/vbi/271262.htm
http://cache-www.intel.com/cd/00/00/28/11/281128_281128.pdf

• Koperen rand rond het keyboard, en op enkele plekken ook plastic ipv aluminium bij de non-VBI?
• Goedkoper
• Lagere resolutie (1280x800 WXGA) - Glossy scherm
• Komt standaard met een 6-cell batterij
• VBI-garantie (http://forum.notebookrevi...1425928&postcount=207)
• Geen aluminium afwerking
• Geen Media Buttons

http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1139
http://www.notebookcheck....EL80-Barebone.1753.0.html

NON-VBI
• Hogere resolutie (1680x1050 WSXGA+) - Matte scherm (Glare Type)
• Komt standaard met een 9-cell batterij
• Gewone garantie support
• kopere rand rond het toetsenbord
• Aluminium afwerkingen (achterkant, toetsenbord, touchpad, lid, ...)
• Media buttons
• duurder
http://www.notebookreview...ID=3060&review=Compal

Er zijn ook non-VBI versies op de markt met de koperen rand en een glossy scherm van 1280x800. De non-VBI is te herkennen aan de koperen rand, dus in het algemeen niet aan het scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door nl_umpire op 11-03-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dat lijkt te kloppen, nl_umpire.

De fingerprint scanner werkt bij mij voor geen meter trouwens. Ik had net de software geinstalleerd en na het rebooten startte windows al niet volledig op. Bij de 2e reboot kreeg ik meteen een popup-window om met de fingerprint scanner in te loggen, wat natuurlijk helemaal niet kon omdat je pas een fingerprint kan registreren na de installatie... :Z

Na een beetje met dat venstertje hebben zitten klooien (master password ingevuld) kreeg ik een blauw scherm en startte m'n HEL80 spontaan opnieuw op. Bij de 3e herstart heb ik toch gewoon met wachtwoord in kunnen loggen en geprobeerd om een fingerprint te registreren ('enroll'), maar dat is me niet een keer gelukt. Bij elke poging kon de scanner de 3e scan van dezelfde vinger niet herkennen. Dat lukte me een keer wel, maar daarna kon dezelfde vinger weer niet herkend worden. Kortom: de OmniPass software heb ik er weer afgegooid. |:(

Misschien dat ik het later met een schone installatie nog eens probeer, maar ik raak die scanner iig voorlopig met geen vinger meer aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Vraag: Wat is naast de fysieke verschillen (hierboven) het grootste verschil (voordeel/nadeel) om een VBI aan te schaffen ipv een NON-VBI. Omdat ier in beiden systeem INTEL zit (NON-VBI kunnen hogere processors in.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

ik heb Informatique een email gestuurd.
Het zijn inderdaad de compals er wordt standaard 6cell baterij bij gegeven maar je kan ook 9cells bij krijgen. En er zit standaard windows vista op, bij informatique is het dus dan veel goedkoper dan bijv bij laptops4u. Want daar zit standaard geen vista ook op.

edit: informatique levert de VBI versie, en nu zeggen ze in de offerte dat ze geen 9cells batterij kunnen leveren. Maar het is nog steeds erg goeie prijs. Ik zou ook graag willen weten of er wel een 9cells batterij te krijgen is voor de non-VBI versie?

[ Voor 37% gewijzigd door Zenix op 12-03-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Misschien een lossse 9-cels batterij bij laptops4u? Heb je iig zo'n 3 uur batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Ik heb net ook een offerte aangevraagd bij Informatique!

Reactie Informatique:
"De specdificaties in de link (http://www.compal.com/Product/Html/notebook/EL80.htm) die u opgeeft komen overeen met het type dat wij leveren, echter hebben wij type "HEL80i" opgekregen van de leverancier
De grafische kaart is geintegeerd in de barebone
Wij kunnen helaas niet aan de WSXGA+ komen.
9 cell-batterij is niet mogelijk"

Wat wel positief is dat ze zonder meerwaarde vista ultimate 64bit leveren.

Wat is dan HEL80i? Waar staat die i voor?

Dan is de prijs natuurlijk goedkoper als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld laptops4u. Deze leveren wel 9 cells batterij + een 15.4” WSXGA+, glare and anti-reflection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

nl_umpire schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:57:
Ik heb net ook een offerte aangevraagd bij Informatique!

Reactie Informatique:
"De specdificaties in de link (http://www.compal.com/Product/Html/notebook/EL80.htm) die u opgeeft komen overeen met het type dat wij leveren, echter hebben wij type "HEL80i" opgekregen van de leverancier
De grafische kaart is geintegeerd in de barebone
Wij kunnen helaas niet aan de WSXGA+ komen.
9 cell-batterij is niet mogelijk"

Wat wel positief is dat ze zonder meerwaarde vista ultimate 64bit leveren.

Wat is dan HEL80i? Waar staat die i voor?

Dan is de prijs natuurlijk goedkoper als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld laptops4u. Deze leveren wel 9 cells batterij + een 15.4” WSXGA+, glare and anti-reflection.
ja maar de vbi versie is bij laptops4u ook duurder als je denkt dat je er ook nog windows vista bij die moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Ja klopt, sorry ik zit appels met peren te vergelijken.
Ik vergelijk de NON-VBI met de VBI:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

nl_umpire schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:19:
Ja klopt, sorry ik zit appels met peren te vergelijken.
Ik vergelijk de NON-VBI met de VBI:S
Ja, ik denk zelf dat die i betekend dat het de vbi versie is. Omdat het ook eindigt met een i
En had jij inplaats van home premium ultimate gevraagt zonder extra kosten?
Zoja, dan ga ik dat natuurlijk ook doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 12-03-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
nl_umpire schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:57:
Houd er wel rekening mee dat het WSXGA+ scherm nogal langzaam is en dus ghosting vertoont bij snelle games. Bij snelle FPS'en zoals Quake heb je een sterk nadeel t.o.v. tegenstanders met een snelle TFT of CRT scherm, omdat je beeld in feite gewoon een wazige brij is. :P Het went wel enigszins, maar je ziet toch gewoon een stuk minder dan je zou willen (vooral bij horizontale bewegingen met de muis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
hoe kan ik nou zien of het een MAT of GLANZEND scherm is:
bij laptops4u staat deze:

15.4" WSXGA+ Glare Type 1680 x 1050

glanzend of mat?

Wie prefereert wat en waarom, ik heb er weinig ervaring mee. Heb wel wat gelezen en vond hier een goede uitleg: http://macwereld.nl/index...k=view&id=1383&Itemid=167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Er staat 'glare' dus dat betekend zo'n glanzend scherm, tsjaa was je wil is voor iedereen anders :)

Lees dit topic bijvoorbeeld eens door: [Ervaringen] Glanzende Laptopschermen

[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 14-03-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
kopt - dat topic had ik net al gelezen voordat je het poste. Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Mektheb schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:01:
[...]

Leuke notebook beetje duur alleen , heb ze goedkoper gezien :)
Welke & waar?
Zelfde configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
nl_umpire schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:42:
[...]

Welke & waar?
Zelfde configuratie?
waar overall elke shop die intel verkoopt kan compall's leveren :)

1 ) over configuratie zegt niks tis een barebone je kan hem zelf zo maken als je wilt

met bluetooth of zonder
met een t5500 t5600 t7200 t7400 t7600
met 512 , 1024 , 2048
40 gig 80 gig 100 gig 120 gig
wireless ja / nee

tis wat je zelf wilt en daar is de prijs ook van afhankelijk

bv compall hell 80
met 100 gig hdd
t5500
wirless etc
1 gig geheugen
zit je op de 995 geloof ik :)

als je dan wat extra's wilt dan kom je iets hoger bv besturings systeem etc
zie het als een pc , je kan hem zelf maken zoals je wilt ( met kleine limiet dan wel )
maar dat sluit de compaq / acer home grown pc's uit natuurlijk want die neem je zoals ze zijn

en bijna elke webshop heeft ze ook alleen onder eigennaam neem alternate bv ,
die doet ze ook mar als alternate laptop bv en dan al helemaal geconfigureerd

ik stel hem zelf samen bouw hem ook zelf vindt ik leuker en is goedkoper en wil weten wat ze erin doen

kan hem wel bestellen met 1024 ddr2 66mhz maar ik wil wel weten welk merk en niet noname
of een schijf welk merk erin gaat samsung ? hitachi ? siemens ?
zulke dingen wil ik liever zelf kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
ja ok das waar. Voorlopig heb ik maar een paar Nederlandse sites gevonden:
- Alternate
- Laptops4u
- BTO
- Informatique

Dit zijn dan de wat grotere (web)winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zepto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

en die is ook gelijk tussen de 100~200 euro duurder dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
sja als ze 512 video kaarten hebben instead of 256 is dat wel logisch ;)

en er zijn er veel meer die compalls doen, collega van me was zelf bij intel met de uitnodiging for de modellen etc en introductie van garanties etc

en daar zaten BTO / Laptops4u enz ook allemaal bij maar nog vele meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:00:
sja als ze 512 video kaarten hebben instead of 256 is dat wel logisch ;)
Ís dat dan zo'n groot verschil in fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden is bij Alternate:
€ 1.658

Alternate 15W23 Extreme (Compal Hel80)
T7200, 100Gb 7200, 1680 x 1050 WSXGA+ Glanzend, Nvidia Geforce GO 7600, 9-cell batterij
+ Windows Vista Ultimate 64bit

Zonder Vista= € 1.479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:09:
[...]

en die is ook gelijk tussen de 100~200 euro duurder dan de rest.
En veel mooier >:)

Ligt eraan welke config je neemt, valt wel mee hoor namelijk!
Maar daar zijn al genoeg discussies over geweest, dus ik laat dat maar achtwege

Zepto 6615WD Gamer:
15.4" WSXGA+ 1680x1050
nVidia GO 7600 512MB
2048MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
2,00 GHz Intel® Core™2 Duo
80GB 7200 rpm SATA Hitachi
DVD-RW Dual Layer Burner
Intel® PRO/Wireless 3945ABG
Ingebouwde bluetooth
6 Cell Standaard Batterij
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)
+ Gratis XL-sleeve

Voor 1462,-

Dus ik vind Zepto niet echt 200,- duurder :|

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 14-03-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
VariX schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:08:
[...]

Ís dat dan zo'n groot verschil in fps?
naja er zit wel verschil in ja , temisnte niet zozeer in je FPS maar ik kweet in de compal is de 7600 underclokt en dat is die in de ZEPTO geloof ik niet dus dies sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
CLB schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:24:
[...]

Zepto 6615WD Gamer:
15.4" WSXGA+ 1680x1050
nVidia GO 7600 512MB
DVD-RW Dual Layer Burner
Ingebouwde bluetooth
+ Gratis XL-sleeve

Voor 1462,-

idd en hele nette config :) voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Zepto. Wat is het verschil met de Compal Hel80?

Met die Zepto hoe is het met die batterij? Er staat dat je een 12-cell batterij kan nemen? Steekt die ook uit?
Wat bedoelen ze met die slot-in DVD (+19)

Znote 6615WD - Ultimate gamer - Extreme
900230 1GB RAM extra en passende sleeve gratis; plus gratis verzenden!
100265 15.4" WSXGA+ 1680x1050 (6615WD)
120622 2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB
130108 1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
140020 100GB 7200omdr. SATA Hitachi
150121 DVD-RW Dual Layer brander Slot-in (Alle modellen)
260027 Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN)
270010 Ingebouwde bluetooth (6214W/6314W/6x15WD)
170051 US (United States) 6x15WD
250324 6 Cell Standaard Batterij
300203 24 maanden gar. (6 maanden op batterij)

Subtotaal 1.289,00 €
BTW 244,91 €
Totaal 1.533,91 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:31:
[...]
idd en hele nette config :) voor die prijs
Ja daarom, evenals Compal en Ahtec dat (kunnen) leveren
nl_umpire schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:46:
Zepto. Wat is het verschil met de Compal Hel80?
Bijvoorbeeld de videokaart.. en voor de rest niet zoveel, alleen het 'uiterlijk'
Met die Zepto hoe is het met die batterij?
Batterijduur:
- 6 Cell Batterij idle: 2uur 40min.
- 6 Cell Batterij vol vermogen (3D and CPU): 1uur 5min.
- 12 Cell Batterij idle: 4uur 30min
- 12 Cell Batterij vol vermogen (3D og CPU): 2uur 10min
Er staat dat je een 12-cell batterij kan nemen? Steekt die ook uit?
Ja zo'n 2,5 / 3,0 centimeter
Wat bedoelen ze met die slot-in DVD (+19)
Zo'n slot-in drive is zo'n dvd-speler die je vaak in auto's hebt, die de cd/dvd 'opslurpt' zeg maar ;)

En nu vertrek ik weer uit dit topic, want dit gaat over de Compal en dit was maar 'n uitweiding :)

[ Voor 67% gewijzigd door CLB op 14-03-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mensen laten we 1 ding voorop stellen

COMPAL= de Fabrikant :) en dat het notebook zo heet okee

ahtec = compal
zepto = qwanta / compall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
die zepto ziet er wat gelikter uit ik ga die threats maar even bekijken :)
Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2
[Ervaringen] Zepto 6615WD
Zepto of Compal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ja en nee kwestie van smaak zeg ik maar

alienware is mooier als beide BV ( ff lomp gezegt )
en ander vind het een UFO ding

maar zijn allebei keigoed :) nooit meer een acer / toshiba nadat ik barebones heb gebruikt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

CLB schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:24:
[...]

Zepto 6615WD Gamer:
15.4" WSXGA+ 1680x1050
nVidia GO 7600 512MB
DVD-RW Dual Layer Burner
Ingebouwde bluetooth
+ Gratis XL-sleeve

Voor 1462,-

Ik heb dezelfde config + 100gb 7200rpm schijf + Vista Home Premium. Enigste verschil is geen 512mb videokaart, maar denk dat daar geen wereld van verschil in zit. voor 1345 euro.

Kies ik jouw config met dezelfde specs als mij ( op die 512mb videokaart na)

kost de zepto

1.621,97

En ik zei 100~200 dus dat klopt wel ongeveer.

En jij zegt een model wat geen compal HEL80 is, zepto levert ook een Compal HEL80. En daar gaat dit topic over, niet over een zepto. Dus je had de vergelijkbare Compal HEL80 config moeten laten zien. Van zepto, want we lieten leveranciers van HEL80 zien.

en dezelfde config van de HEL80 (met 256mb 7600)
kost bij zepto

1.614,83 (inclusief wireless bluetooth) wat ik ook heb.

Maar klopt die zepto die jij liet zien is mooier, maar dat ie er mooi uitziet maakt mij niet zoveel uit. de compal vind ik er ook mooi uitzien en degelijk. Maar ik betaal niet voor hoe die eruit ziet. Maarja het is geen slechte keuze zepto. Het ligt er helemaal aan wat je wilt en wat je wilt uitgeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 14-03-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Als je graag een review aan wilt prijzen, prima, maar doe dit wel in een topic waar het van belang is. ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Laurent op 15-03-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:28:
[...]
Kies ik jouw config met dezelfde specs als mij ( op die 512mb videokaart na)

kost de zepto

1.621,97
Mag ik vragen wat jouw config dan is, kan 't namelijk nergens terugvinden..?
En ik zei 100~200 dus dat klopt wel ongeveer.
Ligt dus aan de config, ik heb dit vaak zat 'ontwricht' ook.
Soms in 't voordeel van de Compal, maar meestal in het voordeel van de Zepto. Mja offtopic :)
[GEBLAAT]
kost bij zepto

1.614,83 (inclusief wireless bluetooth) wat ik ook heb.

Maar klopt die zepto die jij liet zien is mooier
Ach was 'n geintje, is persoonlijk vind ik. IK vind de Compals 'n beetje te log qua uiterlijk,
anderen vinden Zepto's weer lelijk qua kleur ofzo, dus ja 't is maar net wat de gek wil haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
inderdaad smaken verschillen

maar alsnog een compall beter als een compaq / acer / dell ^^

ik ben tevreden met mijn compall heb hem nu 6 a 8 maanden ong , en wacht met smart op het 17" inch model met glare want die komt maar when is nog niet zeker ,

en dan ist gewoon kwestie van alles overschroeven en papa de hel80 geven met een t5500 80 gigje en 512 best voor die knakker om op te patience :D haha

maar back on topic maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:13:
wacht met smart op het 17" inch model met glare
Ik ook _/-\o_

Kan niet wachten totdat dit voor me staat:
17 inch Breedbeeld Glare TFT (16:10), WSXGA+ (res. 1680x1050)
Nvidia PCI-e Geforce 7600 512 Mb videokaart, verwisselbaar MXM-III
Core 2 Duo T7400 2,16GHz - 4 Mb (FSB-667MHz)
Intel® 945PM / ICH7-M
2048MB PC5300 667MHz geheugen
Harddisk S-ATA 100GB 7200 rpm (8Mb cache)
8x DVD+/-RW Dual Layer
Intel Wireless Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit WLAN
9-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
USB 4 x USB 2.0 Poort
1 x D sub 15-Pin VGA poort, 1 x TV uitgang (S-video) poort
HD-TV aansluiting HDMI connector voor HD ready LCD schermen
Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
1 x PC Express Card
E-SATA Poort Externe SATA aansluiting voor snelle schijven
10/100/1000 GigaBit Ethernet netwerkkaart (RJ45)
56Kbps V.90 Data/Fax Modem
Cardreader 7-in-1 (MMC/SD/MiniSD/MS/MS-Pro/MS-Duo/MS-DuoPRO)
Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning, Dolby DTS
Microfoon- +lijn ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)
4x igebouwde surround speakers + 1x Sub-Woofer
1 x IEEE1394 FireWire poort
Besturingssysteem Vista Ultimate 64bit
394(W) x 287(D) x 36 ~ 43.5(H) mm

Wel jammer dat dit:
-DirectX10 support (a la nVidia GO8600 512MB)
-965 Intel Mobile Express

er niet inzit, maarja dat zit wel in de nieuwe Zepto, dus wachten we daar wel op >:)
want die komt maar when is nog niet zeker ,
16 maart, dus das nog maar 'n weekje _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 14-03-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 17" is een BTO 17W24+ en geen Zepto!
Asus barebone als basis. zie bto.eu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 01:03:
Die 17" is een BTO 17W24+ en geen Zepto!
Asus barebone als basis. zie bto.eu 8)
Ervaring met de Asus 6j is dat geloof ik 3 van gedaan 2 kapot...

zal ongetwijfeld niet allemaal zijn maar toch :D

en jmmr van die BTO graka = SHARED

dat is voor mij al een rede hem niet te nemen

[ Voor 12% gewijzigd door Mektheb op 15-03-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik heb problemen met mijn hardeschijf (Fujitsu 100 GB Sata, 5400rpm). Laptops4u wil deze omruilen, en ik heb gevraagd of het mogelijk is om voor een 7200rpm 100 GB schijf te kiezen.

Zou dit veel schelen in snelheid? Of is een 160GB 5400rpm schijf een betere keuze (hogere doorvoersnelheid vergeleken met de huidige schijf, iets lagere toegangstijd dan de 7200rpm 100GB schijf)?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
30 tot 35% meer snelheidswinst van 'n 7200rpm'tje tov een 5400rpm'tje dus reken maar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
nou wat ik heb gelezen is het met sommige merken maar 8% tot 12 %
tussen een 5400 en 7200

niet me dat iets boeit wat andere zeggen maar gaat om je eigen ervaring en ik heb ook 7200rpm werkt prima en had er voor een 5400 maar merk er bar weinig van met 2 gig geheugen en een t 7200

dus kan aan me zelf liggen uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ik heb een probleem met mijn webcam: hij werkt niet.
Volgens apparaatbeheer werkt hij prima maar als ik de camera wil gebruiken krijg ik alleen een grijs vlak te zien. Foto's maakt ie ook niet meer.

Ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Heeft iemand dit ook gehad? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zullen dan andere testen mee uitgevoerd zijn of zijn schijven van andere fabrikanten!
Moet wel zeggen dat 30 tot 35% natuurlijk veel beter klinkt dan 8 tot 12% haha...

Laten we het erop houden, dat het sneller werkt PUNT :)

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste