Hj allemaal,
Ik wilde ook nog even wat Compal aanschaf ervaringen uitwisselen met jullie allen...
In 'kort' het verhaal:
Bij Centralpoint.nl kwam ik 3 weken geleden de volgende aanbieding tegen:
- Compal EL80 15" Super Mult, 2 GB, 160GB, Dual core voor €505,80 incl btw en verzendkosten, meteen besteld!!!
Het was goedkoopste laptop die ik kon vinden. Ik had wel gezien dat er barebone laptops van Compal waren maar die waren nog weer goedkoper bijv. deze: Barebook HEL81 15" € 336.90 ex btw. en daar stond ook in de naam BAREBOOK... maar goed zaterdag besteld woensdag binnen gekregen en je raadt het al... het was een barebook. De site van Centralpoint was toen inmiddels al aangepast en ik had geen screendump gemaakt... (1-0 voor Centralpoint...) Toen heb ik heeeeel veel moeite moeten doen om de laptop/barebone terug te sturen. Ik heb hem vandaag de dag nog steeds... A.s. donderdag komen ze hem ophalen. Via bellen en rechtstreeks mailen met de klantenservice van Centralpoint lukte het ook niet. Ze schreven gewoon: "Helaas moeten wij uw retouraanvraag afwijzen." (2-0 voor Centralpoint...) Als laatste probeerde ik het via de geautomatiseerde weg van Centralpoint en met succes!!! (Haha 2-1 voor centralpoint....) Het enige bewijs van de verandering op de website is de prijs. De barebone is flink duurder geworden van € 404,46 ex btw. naar € 478.14 ex btw. dat is dus een beetje winst... (2-2) Achteraf was de prijs misschien ook wel errug goedkoop. Maar goed ik ken het merk verder ook niet en ik zit niet in het wereldje. Het ergste was nog wel de manier hoe ik behandeld werd door Centralpoint. Ik kreeg geen directe reacties op mijn mailtjes die ik hen stuurde alleen maar hele korte mailtje met als bijlage de disclaimer... Als ik hem terugstuur kost het mij in totaal toch zo'n €60 verzendkosten er stond iets in hun laatste mailtje over RE-STOCKING FEE € 40.00 ...
Maar daar mee is het verhaal nog niet ten einde (sorry voor dit lange verhaal... en de vele ...)
Ik heb besloten om de Compal misschien toch maar te houden maar wat voor een hardware moet er dan allemaal in. Ik heb het een en ander uitgezocht en ik kwam op dit:
Ik kon het allemaal redelijk makkelijk vinden bij Alternate:
1x Processor: Artikelnr: HL3I32 = Intel® Core™ 2 Duo T5500 = € 219,-
2x Geheugen: Artikelnr: IANEBB = Buffalo 1 GB DDR2-667 = € 78,-
1x Harddisk: Artikelnr: AABF15 = Fujitsu MHW2160BH = € 89,-
1x Wifi: Artikelnr: LWMIX3 = Intel® Pro Wireless 3945ABG = € 32,-
Ik heb de vraag ook bij Alternate neer gelegd of dit zeg maar alles is. Volgens mij zijn dan alle gaten in mijn barebone gevuld...
Terugsturen is trouwens helemaal niet slim...
(Waarom dan het hele verhaal hier boven??? Volgens mij is eigenlijk zo dat je moet krijgen wat je besteld hebt toch? Mits de prijs niet te veel af wijkt)
Nog als laatste wat cijfers op een rij:
Centralpoint: Compal Barebone totaal: €505,80 incl btw en verzendkosten.
Alternate: Extra hardware totaal: €427,50 incl btw en verzendkosten.
De totale laptop heeft uiteindelijk dan toch nog wel zo'n €933,- gekost. Is dat duur?
Maar als ik de hardware bestel en het klopt allemaal heb ik eigenlijk wel €150 uitgespaard.
€60 verzendkosten en de 'winst' van de laptop bijna 90,- incl btw. Bovendien heb ik nog niet meteen mijn geld terug daar zal ik ook wel weer achter aan moeten. En ik moet toch echt nieuwe laptop kopen. Dus ik hou hem denk ik maar of is het beter om hem terug te sturen?
Groeten Marc
p.s. hehe dat lucht op

!!!