[Ervaringen] Compal HEL80 - Deel 1

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 12.226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
1 ding valt mij wel op bij laptops4u:

als je kiest voor WinXP Pro ipv Home dan kost dit € 149,00 extra !!! 8)7 8)7 8)7

Het prijsverschil OEM versie is maar iets van € 60,00 !!!

Om nog maar te zwijgen van de meerprijs die ze berekenen voor een Vista !!!

Ze rekenen dus het volledige aanschafbedrag als meerpijs slaat nergens op...

En ook al gezien wat ze rekenen voor een Office 2003 Prof. bij aanschaf van een laptop ???
€ 3355,81 !!!!

Laptops4u moet zichzelf eerst een goed laten nakijken met dat soort prijzen...

Geloof je bovenstaand niet en wil je zelf ook eens van je stoel vallen kijk dan zelf eens:
http://www.laptops4u.nl/info/hel80-02-993.html

[ Voor 32% gewijzigd door Plopeye op 03-06-2007 13:59 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik ben er nog steeds niet uit.
Op de site van www.laptops4u.nl staan inmiddels weer nieuwe laptops.

Ik zit nu te denken aan deze http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-hr126-vbi-1470.html

alleen dan met een T7500 Processor, 120 Gb 7200 Rpm, 2048 DDR 2 667 Mhz. Dan kom ik op 1267 euro uit. Lijkt me toch een zeer redelijke prijs.

Alleen zit ik weer met een probleem ( het lijkt wel of elke laptop net 1 nadeel heeft ). Ik kan geen werkgeheugen kiezen dat werkt op een snelheid van 800 Mhz. Zou dit eigenlijk wel moeten kunnen en is het erg als dit 667 Mhz is. Hoeveel verschil merk je hiermee.

Ten slotte, weet iemand of de garantie van Compal een beetje degelijk is?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-08 21:53
Bij Friesland hebben ze nu ook Compal Barebooks, waarbij de meerprijzen iets meer marktconform zijn :*)

Was namelijk op zoek naar een 14" laptop, en zag via Google ineens dat ze daar ook stonden, en dat vindt m'n portomonee wel leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:05:
Oké, ik ben er nog steeds niet uit.
Op de site van www.laptops4u.nl staan inmiddels weer nieuwe laptops.

Ik zit nu te denken aan deze http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-hr126-vbi-1470.html

alleen dan met een T7500 Processor, 120 Gb 7200 Rpm, 2048 DDR 2 667 Mhz. Dan kom ik op 1267 euro uit. Lijkt me toch een zeer redelijke prijs.

Alleen zit ik weer met een probleem ( het lijkt wel of elke laptop net 1 nadeel heeft ). Ik kan geen werkgeheugen kiezen dat werkt op een snelheid van 800 Mhz. Zou dit eigenlijk wel moeten kunnen en is het erg als dit 667 Mhz is. Hoeveel verschil merk je hiermee.

Ten slotte, weet iemand of de garantie van Compal een beetje degelijk is?

Groeten
Over je 1e vraag 800mhz zegt niks , je cpu is 1066mhz of 1333 mhz , dus dat is juist ja 533mhz of 667mhz dus 800 is leuk als je gaat klokken meer niet :)

antwoord op je 2e vraag

Compall is intel garantie denk als je alle topic's had doorgelezen je dat ook wel te weten was gekomen

intel garantie is = binnen 3 dagen retour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:25:
[...]

Over je 1e vraag 800mhz zegt niks , je cpu is 1066mhz of 1333 mhz , dus dat is juist ja 533mhz of 667mhz dus 800 is leuk als je gaat klokken meer niet :)

antwoord op je 2e vraag

Compall is intel garantie denk als je alle topic's had doorgelezen je dat ook wel te weten was gekomen

intel garantie is = binnen 3 dagen retour :)
ik dank u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Let op die garantie geld alleen als het VBI ( intel warrenty )

je hebt compall's Non-VBI en VBI
:)

FL 90 ( zonder intel garantie )
IFL 90 ( met intel garantie vandar de I ook )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij Friesland-computers.nl:

Compal IFT00:

- Beeldscherm: 14,1" WXGA 1280 x 800
- Chipset: Intel 965PM
- nVidia GeForce 8400M GS256MB
- Core 2 Duo T7300 2,00Ghz FSB800 4MB Cache
- 100GB S-ATA 7200rpm
- 2GB DDR2 667MHz SODIMM (2x 1GB)
- Intel PRO Wireless LAN 4965 Mini-PCI Express 802.11agn
- Ingebouwde 2.0 Megapixel webcam
- DVD +/- Super Multi
- Gewicht: 2,5 KG

En dan de prijs: 987,00 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nice :) goeie prijs mooi notebookie de Gl30 is dat als ik me niet vergis

aardig leuk prijsje ben alleen niet kapot van 14,1 ben nogal amerikaans weggelegt BIGGER means BETTER (A) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zal ik is tegen m'n sportschoolinstructrice zeggen O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het zo dat op de nieuwste laptops Windows XP eigenlijk niet meer zo goed werkt ivm Vista. Want mijn voorkeur gaat nog steeds naar XP uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16

Nakebod

Nope.

Mjah, ligt eraan.
Als je een nieuwe flap neemt met Santa Rosa met Robson flash module, daar heb je in XP niets aan, dat is momenteel alleen nog voor Vista.
En qua vga, die DX10 kaarten werken ook wel op XP neem ik aan, alleen dan haal je mogelijk niet alles eruit wat erin kan zitten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus, vista erop zetten is eigenlijk beter? Hoe zit dat met drivers en programma's ? Werken die nog wel, want ik heb gehoord dat dat niet fantastisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb deze http://frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1835 gisteren besteld. Zou hem volgende week binnen moeten krijgen. Zal mijn bevinden hier laten weten.

Overigens is de aankoopbegeleiding super geweest. Had wat dingen die ik anders wilde hebben en na wat heen en weer gemail (en goed technisch advies) hebben ze van mijn config meteen een artikel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:51:
dus, vista erop zetten is eigenlijk beter? Hoe zit dat met drivers en programma's ? Werken die nog wel, want ik heb gehoord dat dat niet fantastisch is...
Fantastisch is het ook niet. Als je je laptop voor iets meer gebruikt dan een beetje internetten in IE en een documentje typen in Word, merk je al snel dat bepaalde programma's niet zo goed (of helemaal niet) werken zoals ze dat in XP deden. Ik waag me iig nog niet aan Vista.

Maar het zal absoluut niet zo zijn dat de nieuwste Compal en andere laptops minder goed werken onder XP (dan onder Vista).

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-06-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:09:
Had wat dingen die ik anders wilde hebben en na wat heen en weer gemail (en goed technisch advies) hebben ze van mijn config meteen een artikel gemaakt.
wat heb je anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:51:
Merkte wel dat Vista sneller boot dan Windows XP, allebei schone instalaties op mijn HEL80. Drivers etc. is redelijk geregeld, veel programma's werken inderdaad niet echt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
GRRR verschrikkelijk, kennis heeft net een Apple gekocht dus ik dacht dat wil ik ook. Even een OEM Vista dvd gepakt en deze in mijn HEL80 geduwt (Vista is voor mij het zelfde als OS X :+), instalatie gaat perfect alleen nu heb ik de hele tijd last van zo'n verschrikkelijke piep de hele tijd, weet dat dit een bekend probleem is maar was daar nou iets tegen te doen want zo kan ik niet werken.

Edit\ Had er met RC1 van Vista geen last van, nu wel, heb een Seagate 45krmp schijf.

Edit2\ Eerst werd in dit topic gedacht dat het de hardeschijf is maar dat is dus niet zo. Als mijn cpu full load is (dmv een stresstest) dan houdt het geluid op. Duidelijk iets cpu's gerelateerd, is geen rotte elco inderdaad.

[ Voor 34% gewijzigd door Maks op 23-06-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:25:
[...]

Juist deze laptops zijn vooruitstrevend als je kijkt naar de FSB, welke dus 800 mhz is. Een Stripje 800mhz ddr2 zou dus puur theoretisch gezien een betere prestatie neer kunnen zetten ivm synchrone kloksnelheden. In Notebooks is er nog niet zo'n hoge FSB als 1033 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Is het iemand al gelukt om op de Hel80 TV-out draaiend te krijgen? :/
Ik heb de laatste drivers van de Go7600, de FlyTV DVB-T hybrid tv tuner drivers en nog steeds werkt het niet als ik die s-video kabel erin stop...
als ik via dat nvidia ctrl panel naar andere schermen laat zoeken vind hij niks, als ik windows mijn scherm laat clonen komt er niks op mijn tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik heb onlangs Vista geïnstalleerd op mijn HEL80, maar ik zou graag de Widcomm bluetooth-driver gebruiken in plaats van de standaard microsoft-driver. Ik heb de Widcomm-driver al geïnstalleerd, maar op de taakbalk heb ik alleen het microsoft-bluetooth icoontje.

Is het mogelijk om de windows-driver uit te schakelen en de widcomm-driver te gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
kibber schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:21:
Ik heb de laatste drivers van de Go7600, de FlyTV DVB-T hybrid tv tuner drivers en nog steeds werkt het niet als ik die s-video kabel erin stop...
als ik via dat nvidia ctrl panel naar andere schermen laat zoeken vind hij niks, als ik windows mijn scherm laat clonen komt er niks op mijn tv...
De TV- out zit op de achterkant van de HEL80, hoor. Aan de linkerkant bevindt zich s-video in, niet out. En je hebt geen TV- kaart nodig om s-video output te krijgen. :)
chapie schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:23:
Ik heb onlangs Vista geïnstalleerd op mijn HEL80, maar ik zou graag de Widcomm bluetooth-driver gebruiken in plaats van de standaard microsoft-driver. Ik heb de Widcomm-driver al geïnstalleerd, maar op de taakbalk heb ik alleen het microsoft-bluetooth icoontje.

Is het mogelijk om de windows-driver uit te schakelen en de widcomm-driver te gebruiken? :?
Dit kan op de volgende manier:
Use the driver update routine. The Device Manager can be opened by right clicking on the "My Computer" icon and selecting the "Properties" menu option. When the Properties dialog appears select the "Hardware" tab and then click the "Device Manager" button.

When Microsoft stack is in control then the Bluetooth Radios category is present in the Device Manager as shown below, Figure 1. There will be 2/3 devices under that category, depending
on the implementation, these are:

• Bluetooth Printing Support
• Microsoft Bluetooth Enumerator
• The "Actual device".

Highlight the "Actual Device". Select "Action -> Properties" menu option. Select Driver tab. Verify that the provider is Microsoft. Click the "Update Driver" button.

When the Hardware Update Wizard appears, we are now ready to install the WIDCOMM Bluetooth driver. Select "Install from a list or specific location (Advanced)" radio button and click on the "Next" button to continue.

In the following screen select "Don't search. I will choose the driver to install" checkbox and click on the "Next" button to continue.

The next dialog provides the selection between Microsoft and Widcomm provided drivers. Select the last device (USB Bluetooth Radio) in the list and click on "Next" button to continue.

[ Voor 65% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-07-2007 19:09 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Bij mij schakelt de processor niet automatisch omlaag in Vista. Heeft iemand hier Vista en hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
MarcoC schreef op zondag 15 juli 2007 @ 03:00:
Bij mij schakelt de processor niet automatisch omlaag in Vista. Heeft iemand hier Vista en hoe kan ik dit verhelpen?
Als workaround misschien Notebookhardwarecontrol gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ja, dat werkt dus niet :P. Dynamic switching betekent constant 1,83GHz... Heb nu RMClock, dat werkt wel, maar Notebook Hardware Control is fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
Hej mensen,

Ik heb net met Everest Ultimate een stresstest gedaan en alles gestresst, en toen kwam mijn processortemperatuur opeens boven de 90 graden uit. Bij 93 graden heb ik de test maar stopgezet omdat ik het niet meer vertrouwde. Heeft een van jullie ook ooit zulke hoge temperaturen gekregen? In mn laptop zit een T7400 proc en verder 2 gb geheugen 7600 go enzovoorts..
Alvast bedankt!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Een T7400 heeft blijkbaar gewoon meer power dan je ooit op een laptop nodig hebt, aangezien hij bij normaal gebruik nooit zo gestresst/heet wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
MarcoC schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:00:
Ja, dat werkt dus niet :P. Dynamic switching betekent constant 1,83GHz... Heb nu RMClock, dat werkt wel, maar Notebook Hardware Control is fijner.
BIOS-update heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElPaco schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:47:
Hej mensen,

Ik heb net met Everest Ultimate een stresstest gedaan en alles gestresst, en toen kwam mijn processortemperatuur opeens boven de 90 graden uit. Bij 93 graden heb ik de test maar stopgezet omdat ik het niet meer vertrouwde. Heeft een van jullie ook ooit zulke hoge temperaturen gekregen? In mn laptop zit een T7400 proc en verder 2 gb geheugen 7600 go enzovoorts..
Alvast bedankt!
Ja, kuis de ventilator en de luchtroosters eens uit, gaat zeer gemakkelijk.
Ging op full load van 92 graden naar 69 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kibber schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:21:
-installeer driver 84.74
-plug de s-video in achteraan rechts
-zet je display settings op clone
-zet full screen video op secondary device, de TV dus
-zet underscan op 9
-zet je tv op de gepaste aspect ratio, voor meeste dingen 16/9

Natuurlijk allemaal op Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me misschien helpen met het doen van een bios update? Als ik de bat file in Vista opstart krijg ik de melding "Cannot flash if memory managers present".

Kan het gewoon niet in Vista en moet het in dos? Hoe kan ik het makkelijkst booten in Dos(heb geen floppy drive)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Je kunt wel van USB booten. Dat is mij wel gelukt, alhoewel m'n stick na het verwisselen van de hdd opeens niet de letter C: krijgt ipv A:, waardoor dos (win98) maar half geladen wordt.

Het enige wat je nodig hebt is de bestanden van een bootdisk (command.com, io.sys, msdos.sys) en een tooltje (HP Flash utility) om de bootsector op je stick te zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-08-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik zou mijn Compal HEL80 graag verkopen, simpelweg omdat ik hem veel te weinig gebruik. Ik heb de configuratie met de T7400, 2 GB Ram en een 15,4"-scherm met resolutie van 1280*800. Verder nog uitgebreide garantie naar 3 jaar gekozen. Deze laptop is nu een kleine 11 maanden oud. Wat lijkt jullie een redelijke prijs?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:35:
Kan iemand me misschien helpen met het doen van een bios update? Als ik de bat file in Vista opstart krijg ik de melding "Cannot flash if memory managers present".

Kan het gewoon niet in Vista en moet het in dos? Hoe kan ik het makkelijkst booten in Dos(heb geen floppy drive)?
Je kan met Nero een bootable dvd of cd maken. Dan gewoon het .bat bestand open en hij flasht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Heeft iemand hier zijn processor ge-undervolt?

Ik heb het momenteel zo:
Afbeeldingslocatie: http://primeserver.nl/media-archive/uploads/23583985.jpg

Op notebookforums.com hebben sommige mensen op alle multipliers 0,95V, maar dat is bij mij onmogelijk. Dan bevriest mijn laptop zowat instantly ;( . Misschien komt het omdat ik een Core Duo T2400 hebben en de meeste mensen daar een Core 2 Duo, ik weet het niet. Wel weet ik dat die 0,25V lager op de hoogste mulitplier veel effect heeft op de temperatuur. Stressed scheelt het bijna 7 graden :o . Tijdens het downloaden met Newsleecher werd mijn processor 58-60°C, nu maximaal 53°C.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 24-08-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

ik heb zojuist een nieuw topic geopent en dit is misschien wel van toepassing in dit topic.
Ranja over laptop, weggooien?
Het gaat erom dat ik een compal hel 80 laptop overhou met een beetje ranja schade. Volgende week krijg ik een schadespecificatie die mijn laptop "total los" gaat verklaren. Echter is het nog niet
helemaal duidelijk wat de precies de schade is. Indien hier mensen zijn die bepaalde onderdelen zoeken biedt ik wellicht een uitkomst?!? :P

Helaas kan ik dit niet met zekerheid zeggen omdat ik gehoord heb dat je de laptop een jaar moet houden indien de verzekering het wil komen controleren?!?

Greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ook wil ik hier de Mensen Informeren de H80/H81 zijn vanaf vorige week Officeel EOL

EOL=End Of Life

De Hf90-1 HF90-2 Hf91 zijn de opvolgers maar dat wist denk ik iedereen al laaaaang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zou ik er ook wel eentje van willen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcuzzz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12-2016
Hj allemaal,
Ik wilde ook nog even wat Compal aanschaf ervaringen uitwisselen met jullie allen...
In 'kort' het verhaal:
Bij Centralpoint.nl kwam ik 3 weken geleden de volgende aanbieding tegen:
- Compal EL80 15" Super Mult, 2 GB, 160GB, Dual core voor €505,80 incl btw en verzendkosten, meteen besteld!!!
Het was goedkoopste laptop die ik kon vinden. Ik had wel gezien dat er barebone laptops van Compal waren maar die waren nog weer goedkoper bijv. deze: Barebook HEL81 15" € 336.90 ex btw. en daar stond ook in de naam BAREBOOK... maar goed zaterdag besteld woensdag binnen gekregen en je raadt het al... het was een barebook. De site van Centralpoint was toen inmiddels al aangepast en ik had geen screendump gemaakt... (1-0 voor Centralpoint...) Toen heb ik heeeeel veel moeite moeten doen om de laptop/barebone terug te sturen. Ik heb hem vandaag de dag nog steeds... A.s. donderdag komen ze hem ophalen. Via bellen en rechtstreeks mailen met de klantenservice van Centralpoint lukte het ook niet. Ze schreven gewoon: "Helaas moeten wij uw retouraanvraag afwijzen." (2-0 voor Centralpoint...) Als laatste probeerde ik het via de geautomatiseerde weg van Centralpoint en met succes!!! (Haha 2-1 voor centralpoint....) Het enige bewijs van de verandering op de website is de prijs. De barebone is flink duurder geworden van € 404,46 ex btw. naar € 478.14 ex btw. dat is dus een beetje winst... (2-2) Achteraf was de prijs misschien ook wel errug goedkoop. Maar goed ik ken het merk verder ook niet en ik zit niet in het wereldje. Het ergste was nog wel de manier hoe ik behandeld werd door Centralpoint. Ik kreeg geen directe reacties op mijn mailtjes die ik hen stuurde alleen maar hele korte mailtje met als bijlage de disclaimer... Als ik hem terugstuur kost het mij in totaal toch zo'n €60 verzendkosten er stond iets in hun laatste mailtje over RE-STOCKING FEE € 40.00 ...

Maar daar mee is het verhaal nog niet ten einde (sorry voor dit lange verhaal... en de vele ...)
Ik heb besloten om de Compal misschien toch maar te houden maar wat voor een hardware moet er dan allemaal in. Ik heb het een en ander uitgezocht en ik kwam op dit:
Ik kon het allemaal redelijk makkelijk vinden bij Alternate:

1x Processor: Artikelnr: HL3I32 = Intel® Core™ 2 Duo T5500 = € 219,-
2x Geheugen: Artikelnr: IANEBB = Buffalo 1 GB DDR2-667 = € 78,-
1x Harddisk: Artikelnr: AABF15 = Fujitsu MHW2160BH = € 89,-
1x Wifi: Artikelnr: LWMIX3 = Intel® Pro Wireless 3945ABG = € 32,-

Ik heb de vraag ook bij Alternate neer gelegd of dit zeg maar alles is. Volgens mij zijn dan alle gaten in mijn barebone gevuld...

Terugsturen is trouwens helemaal niet slim...
(Waarom dan het hele verhaal hier boven??? Volgens mij is eigenlijk zo dat je moet krijgen wat je besteld hebt toch? Mits de prijs niet te veel af wijkt)

Nog als laatste wat cijfers op een rij:

Centralpoint: Compal Barebone totaal: €505,80 incl btw en verzendkosten.
Alternate: Extra hardware totaal: €427,50 incl btw en verzendkosten.

De totale laptop heeft uiteindelijk dan toch nog wel zo'n €933,- gekost. Is dat duur?
Maar als ik de hardware bestel en het klopt allemaal heb ik eigenlijk wel €150 uitgespaard.
€60 verzendkosten en de 'winst' van de laptop bijna 90,- incl btw. Bovendien heb ik nog niet meteen mijn geld terug daar zal ik ook wel weer achter aan moeten. En ik moet toch echt nieuwe laptop kopen. Dus ik hou hem denk ik maar of is het beter om hem terug te sturen?

Groeten Marc
p.s. hehe dat lucht op 8)7 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:36
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:42:
Hallo mensen,

ik heb zojuist een nieuw topic geopent en dit is misschien wel van toepassing in dit topic.
Ranja over laptop, weggooien?
Het gaat erom dat ik een compal hel 80 laptop overhou met een beetje ranja schade. Volgende week krijg ik een schadespecificatie die mijn laptop "total los" gaat verklaren. Echter is het nog niet
helemaal duidelijk wat de precies de schade is. Indien hier mensen zijn die bepaalde onderdelen zoeken biedt ik wellicht een uitkomst?!? :P

Helaas kan ik dit niet met zekerheid zeggen omdat ik gehoord heb dat je de laptop een jaar moet houden indien de verzekering het wil komen controleren?!?

Greetings
Mocht het kwa verzekering etc niet lukken, ik kan wel wat onderdelen gebruiken, zoals scherm, hier een hel80 met gebarstte scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:27:
Hoe doe ik dat? Ik heb het idee dat dat hier ook wel gaat helpen..

En weet iemand wat de nieuwste BIOS versie is? Ik heb mijn BIOS een half jaar geleden ofzo eens geupdate, maar die site van compal is een beetje onduidelijk, dus ik weet niet of er een nieuwe versie is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Onduidelijk? Het kost me 3 klikken om op de Download site van Compal te geraken :). Het enige wat crap is aan de site is dat ze JavaScript gebruiken om je te redirecten, wat om de één of andere reden niet werkt in Firefox:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<html>
<head>
<title>Compal Electronics, Inc.</title>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
if (navigator.userLanguage.substr(3,2)=="tw") {
//if (navigator.language.substring(3,4)=="tw") {
    location.href="index_Ch.htm";
}else{
    location.href = "index_En.htm";
}
</script>
</head>
</html>

Maargoed, nadat je 'compal.com/index_En.htm' hebt ingetypt in de adresbalk is het klikken op 'Products & Services' bovenin, dan 'Notebook' en dan op 'BIOS & Drivers Download'. Fertig. :)

Volgens 'http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm' is versie 122B de nieuwste BIOS voor de HEL80. Wat wel stom is, is dat ze sinds versie 116B geen changelog meer bij hun BIOS releases hebben. 8)7

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcuzzz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12-2016
Thanx Jaap-Jan!!!

Ik was ook al naar de site van Compal gegaan alleen kwam er niet op... Nu heb ik mijn hardware kunnen checken, de drivers, bios en documentatie gevonden, thanks!!! Ik dacht de site gewoon een paar dagen (inmiddels een paar weken) down was...

groeten Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Jaap-Jan schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:08:
Onduidelijk? Het kost me 3 klikken om op de Download site van Compal te geraken :). Het enige wat crap is aan de site is dat ze JavaScript gebruiken om je te redirecten, wat om de één of andere reden niet werkt in Firefox:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<html>
<head>
<title>Compal Electronics, Inc.</title>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
if (navigator.userLanguage.substr(3,2)=="tw") {
//if (navigator.language.substring(3,4)=="tw") {
    location.href="index_Ch.htm";
}else{
    location.href = "index_En.htm";
}
</script>
</head>
</html>

Maargoed, nadat je 'compal.com/index_En.htm' hebt ingetypt in de adresbalk is het klikken op 'Products & Services' bovenin, dan 'Notebook' en dan op 'BIOS & Drivers Download'. Fertig. :)

Volgens 'http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm' is versie 122B de nieuwste BIOS voor de HEL80. Wat wel stom is, is dat ze sinds versie 116B geen changelog meer bij hun BIOS releases hebben. 8)7
Die site werkt bij mij altijd gewoon normaal in Firefox hoor :$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:12:
[...]

Die site werkt bij mij altijd gewoon normaal in Firefox hoor :$.
Hij werkt hier toch echt alleen in IE :P

Wel vaag dat zo'n groot bedrijf de site niet eens op orde heeft voor Firefox users..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:27:
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:21

TMC

Heeft iemand hier ervaring met een 9-cell accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Aan de onderkant het klepje van de fan eraf schroeven (2 schroefjes), 3 schroefjes van fan losmaken en schoonmaken maar.

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over de TV-Out. Normaal gesproken draai ik 1280x800, maar als ik een s-video kabel in mijn laptop duw schakeld de laptop automatisch over op 1024x768. Komt dit nou door een beperking van de grafische kaart of kan ik instellen dat de resolutie van mijn laptop gewoon 1280 blijft? Ik stoor me hier namelijk enorm aan :(

• MarcoC
Heb ik geen last van. Je kan gewoon in je nVidia control panel instellen dat je DualView wilt gebruiken, dan sleep je je films gewoon naar de TV en blijft je laptopresolutie behouden.

• Aham brahmasmi
TMC schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:04:
Heeft iemand hier ervaring met een 9-cell accu?
Ja. I.c.m. de T7400 en het scherm (WSXGA+) iets gedimd haal ik wel 3 uur geloof ik.
Ik ga ook eens kijken hoever ik de cpu kan ondervolten, dat zal ook wat schelen.

De grote accu maakt je laptop wel wat zwaarder en hij steekt ook een eindje uit aan de achterkant, wat niet echt mooi is. Maar ik gebruik hem alleen als desktop replacement; had dus wel de 6-cell kunnen nemen, maar goed, als ik eens lang op de accu moet werken dan heb ik tenminste wat extra tijd. Als je je laptop vaak versleept en niet vaak voor lange tijd op de accu werkt, zou ik de 6-cell nemen.

• MarlonX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 13:32
Ik heb mijn probleem al eerder gepost op dit forum, maar nog steeds geen antwoord gevonden of gekregen. Ik heb een HEL80 met Windows Vista Ultimate en de Fly TV Express mini DVB-T Hybrid als tv kaart. De driver daarvan voor Vista heb ik geinstalleerd van de Compal website, en die installeerd probleemloos. Maar met welke software kan ik nu tv kijken? Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd, maar niets herkend de kaart. Iemand een idee?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Windows Media Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Ik heb sinds enkele maanden in Compal HEL80 laptop, en tot volle tevredenheid. Ik ben indertijd echter alleen vergeten de WiFi en Bluetooth-kaartjes te kopen en daar ik meteen na mijn aankoop naar het buitenland ben gegaan, had ik niet de gelegenheid die nog na te bestellen. Nu ben ik inmiddels terug, maar Complus (die mij toen de laptop verkocht heeft) kan ze niet meer leveren.

Nu heb ik begrepen dat ik als elke willekeurige mini-PCIe WiFi kaart werkt; Salland Automatisering verkoopt de standaard Intel 3945ABG voor 20 euro - lijkt me een goed prijsje. Maar hoe zit dat met de Bluetooth kaart? De enige die ik op internet kan vinden zijn USB dongles, terwijl ik dacht dat er bij mijn laptop de mogelijkheid was die intern te hebben.

Weet één van jullie daar meer van? En waar zou ik zoéén kunnen kopen? Alvast bedankt!

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb er eentje bij de lokale computerboer gekocht waar ik ook mijn laptop heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
MarcoC schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:37:
Ik heb er eentje bij de lokale computerboer gekocht waar ik ook mijn laptop heb gekocht.
Een WiFi of een Bluetooth kaartje? Waar zit die lokale computerboer? :P En waar kan ik 'm inprikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Knakker schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:52:
[...]

Een WiFi of een Bluetooth kaartje? Waar zit die lokale computerboer? :P En waar kan ik 'm inprikken?
Deze website laat zien hoe je de bluetooth module (en ook de TV- tuner) inbouwt: http://www.powernotebooks.com/specs/PowerPro/l8-15inst.php.

De Wifi- module zit ook onder het klepje waar de harde schijf is gemonteerd. Aansluiten wijst zich vanzelf, alle kabeltjes liggen er al.

Misschien kan je Laptops4u mailen of zij je nog een Bluetoothmodule kunnen leveren voor de HEL80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als het hier al ergens besproken is, maar ik heb geen tijd om alle posts hier te lezen.

Ik heb een lastig probleempje met mn compal HEL80. Wanneer ik gewoon wat surf (firefox) en msn open heb staan, sluit hij soms na een tijdje volledig af (alle lichtjes aan mn laptop worden dan ook voor enkele minuten uit gedaan, daarna kan ik pas opnieuw opstarten) Ik vermoed dat dit door een te hoge temperatuur komt, maar hoe kan mn laptop nu zo'n hoge temp ontwikkelen bij zo weinig activiteit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Je zou eens kunnen testen met Intel's Thermal Analysis Tool. Daarmee kun je de temperaturen meten en ook de CPU belasten. Als het dan aan de warmte ligt, zou hij vrij snel uit moeten vallen.

En 'weinig activiteit' zegt ook niet alles over hoe warm een CPU wordt. Als je bijvoorbeeld in Energiebeheer niet een ander energiebeheerprofiel hebt ingesteld, dan draait je CPU altijd op volledige snelheid en voltage, waardoor er alsnog flink warmte wordt gegenereerd, ondanks dat je CPU weinig belast wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Vanmiddag kwam ik uit school en haalde mijn laptop (Compal HEL80) uit de tas. Het eerste wat mij opviel was dat de gehele laptop erg warm was geworden. Toen ik de laptop wilde aanzetten brandde de led verlichting van de batterij 4x achter elkaar en vervolgens startte de laptop niet op.

Op netstroom doet de laptop het wel en wanneer ik kijk bij de status van de batterijg dan staat een kruis door de 0% heen :s.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn, of weet iemand hoe ik kan testen of de batterij kapot is?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Toch nog even dit topic nieuw leven inblazen als het nog kan. Ik heb namelijk de laatste tijd ontzettend last van een oververhitte laptop (Compal HEL80 welteverstaan). De laptop wordt ontzettend warm aan de linkerzijde, ter plaatse van de videokaart. Bij Pro Evolution Soccer 2008 valt de laptop spontaan uit en de stekker uit het stopcontact doen is dan het enige wat helpt om 'm weer op te laten starten.
Ik heb onlangs al gekeken of er veel stof in de vantilator van de videokaart zit, maar dat is niet het geval (helaas).
Heeft iemand ook ervaring met dit probleem? Of weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
radem205 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:12:
Toch nog even dit topic nieuw leven inblazen als het nog kan. Ik heb namelijk de laatste tijd ontzettend last van een oververhitte laptop (Compal HEL80 welteverstaan). De laptop wordt ontzettend warm aan de linkerzijde, ter plaatse van de videokaart. Bij Pro Evolution Soccer 2008 valt de laptop spontaan uit en de stekker uit het stopcontact doen is dan het enige wat helpt om 'm weer op te laten starten.
Ik heb onlangs al gekeken of er veel stof in de vantilator van de videokaart zit, maar dat is niet het geval (helaas).
Heeft iemand ook ervaring met dit probleem? Of weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Even openschroeven daar aan de onderkant, ventilatortje losschroeven en de stof weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Weet iemand wie in Nederland de (officiele?) importeur van Compal laptops is?

Ik heb vorig jaar de (non-VBI) HEL80 gekocht, en deze begint gebreken te vertonen: de voeding (intern of extern) is niet stabiel. Dit heeft als eerste gevolg dat de batterij niet oplaadt wanneer de laptop aanstaat. Ten tweede schakelt de laptop over op batterijstroom wanneer de aangevoerde stroom niet is wat zij nodig heeft (linker twee indicatie lampjes knipperen dan) en als je dat combineert met het eerste, dan begrijp je dus dat de batterij (langzaam maar gestaag) leegloopt, op een gegevent gewoon op is en dan de laptop niet meer wil werken. Als ik de batterij eruithaal dan functioneert de laptop totdat de voeding z'n ding niet meer goed doet en dan valt de laptop gewoon uit. Enige manier om "betrouwbaar" door te kunnen werken is de laptop uit te zetten en te wachten totdat de batterij weer opgeladen is.

Ik heb het ding bij Complus gekocht. Op hun website zeggen ze dat het "het beste is" om de garantieafhandeling rechtstreeks bij de fabrikant te doen. Ik weet dat zij mijn dealer zijn en verplicht zijn mijn garantieaanvraag in behandeling te nemen, maar als ik het rechtstreeks bij de importeur kan doen, doe ik dat liever (gaat doorgaans (veel) sneller).

Tips? Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
hey, ik ben gevallen met de fiets en nu is mijn wsxga+ scherm vna m'n compal hel80 stuk.

heeft misschien iemand nog een dergelijk scherm in ongebruik te koop?

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Mijn Compal HEL80 is begin oktober stuk gegaan, toen heb ik hem meteen opgestuurd via de winkel waar ik hem gekocht had. Enkele weken later is mijn laptop nog steeds niet terug, en Compal reageert totaal niet op e-mails van de winkel. Al het contact geschiedt ook via e-mail, er is geen telefoonnummer beschikbaar. Normaal gesproken duurt een reparatie ongeveer 3 tot 4 weken, maar het duurt nu al ruim zes weken. Ik heb uit noodzaak maar een andere laptop gekocht, ik moet tenslotte toch een computer hebben. Ik heb geen idee wanneer en of ik mijn laptop nog terug kan verwachten. Ik vind het eigenlijk echt te belachelijk voor woorden. |:(

Anyway, ik vroeg me af of iemand een e-mail adres heeft van Compal of het reparatiecentrum oid. De winkel e-mailt wekelijks, maar ik zou zelf ook graag nog een keer contact willen zoeken met Compal als het kan, want zoals ik het nu zie hebben ze gewoon mijn laptop gestolen. :/

Dus als er een winkelier of iemand anders meeleest die iets weet, een telefoonnummer of een e-mail adres, ik zou je erg dankbaar zijn. :'(

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

De winkel waar je laptop gekocht hebt en naar toegezonden, is verantwoordelijk. Als Compal de laptop niet meer teruglevert, dan zal de winkel je schadeloos moeten stellen. Maar de winkel heeft hem toch naar Compal gezonden dus die moeten dan toch gegevens hebben?

• TMC

TMC

MegaJurk schreef op donderdag 27 november 2008 @ 01:20:
De winkel waar je laptop gekocht hebt en naar toegezonden, is verantwoordelijk. Als Compal de laptop niet meer teruglevert, dan zal de winkel je schadeloos moeten stellen. Maar de winkel heeft hem toch naar Compal gezonden dus die moeten dan toch gegevens hebben?
Alleen een e-mail adres dus en daar wordt niet meer op gereageerd.

Het probleem is alleen dat mijn garantie was verlopen mar omdat hij net na de garantie kapot ging heeft Compal besloten om hem toch nog onder garantie te repareren, dus de winkel is mij niks meer verplicht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Oké, mijn laptop is na 2,5 maand eindelijk terug bij de winkel. Alleen zijn ze vergeten de fan en schroefjes mee terug te sturen, zodoende heb ik er nu nog niks aan. :/

Heeft iemand enig idee waar ik een fan voor de HEL 80 kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een moederbord van een HEL81 liggen?

Het is me gelukt de "locking bar" van de ZIF cable te slopen.
Het keyboard doet nu niet meer wat het hoort te doen.

Andere onderdelen van een (H)EL81 zijn ook welkom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

misschein heeft diedazz nog wat scherven liggen?
diedazz in "Ervaringen Compal HEL80"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Mijn vriendin heeft een venijnig soort verf over het toetsenbord van haar HEL80 laten vallen, dat er niet meer afgaat nadat het eenmaal opgedroogd is. Onwetend heeft ze meteen de stekker uit het apparaat getrokken en de verf dus lekker laten opdrogen :P

Gevolg is dat een hele hoop toetsen aan elkaar plakken (schoonmaken met water, zeep en terpentine is geprobeerd) en dat werkt natuurlijk niet. Iemand enig idee waar ik zo'n toetsenbord zou kunnen krijgen (of dat wellicht een generic type is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Iemand antwoord op bovenstaande vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Volgens mij zijn die toetsenborden redelijk generiek. Heb je het toetsenbord al verwijderd? Het eerste waar ik op zoek naar zou zijn, zijn stickertjes op de onderkant, naar typenummers, en dan op Google zoeken of je iets kan vinden met de letters en cijfers. Dit werkt vaak wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 13:18
Jaap-Jan schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:42:
Volgens mij zijn die toetsenborden redelijk generiek. Heb je het toetsenbord al verwijderd? Het eerste waar ik op zoek naar zou zijn, zijn stickertjes op de onderkant, naar typenummers, en dan op Google zoeken of je iets kan vinden met de letters en cijfers. Dit werkt vaak wel. :)
Nice, hier heb ik veel aan! Heb water over mijn laptop (ook hel80) laten vallen en die gaat nu niet meer aan, zou best eens gewoon het toetsenbord kunnen zijn heb ik gehoord... Ga hem van het weekend maar eens uit elkaar halen. Als ik hem zelf niet kan fixen ga ik denk ik alle onderdelen verkopen. Is dat een goed idee?

• radem205
Mijn brander is naar de eeuwige jachtvelden en ben bang dat ik een nieuwe brander moet aanschaffen. Nu vroeg ik mij af of elke slimline drive in de laptop geplaatst kan worden (compal hel80 welteverstaan). Wie heeft hier ervaring mee of kan mij helpen?
Ik zat te kijken naar de NEC: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=ceansb&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Sinds kort ben ik overgestapt op Thunderbird ipv Outlook Express, alleen als ik op het mail knopje op het toetsenbord klik, start hij nog steeds Outlook Express..hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Thunderbird instellen als standaardapplicatie voor e-mail. Het is een beetje afhankelijk van welke versie van Windows je gebruikt, maar als je zoekt op standaardprogramma en windows, vind je het wel.

[ Voor 54% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-01-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:14:
Thunderbird instellen als standaardapplicatie voor e-mail. Het is een beetje afhankelijk van welke versie van Windows je gebruikt, maar als je zoekt op standaardprogramma en windows, vind je het wel.
Thunderbird is al het standaard e-mail programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
heeft iemand een idee waar nieuwe windows7 drivers voor de compal hel80 te vinden zijn? mijn geluidskaart doet het niet sinds ik 7 64-bit heb geinstalleerd.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Heeft niemand hier nog de accu hoeven vervangen? Mijn accu heb ik nooit intensief gebruikt maar ik heb de laptop vooral op AC power gebruikt (met accu erin). Dit schijnt niet goed te zijn voor li-ion accu's, weet ik nu.

Ik zie de BATEL80L9 accu voor zeer uiteenlopende prijzen 109 euro bij replacedirect.nl, terwijl ik hem al voor 38 euro op ebay tegengekomen ben. Ik denk dat er gewoon superveel winstmarge op deze Chinese batterijen zit bij de meeste winkels maar die gaan ze van mij niet (nog een keer) krijgen. Ik haal er denk ik een van ebay.

Ik ben verder nog steeds supertevreden met mijn laptop. Het enige wat ik heb geupgrade is mijn hdd (Hitachi 320GB 7200rpm schijfje erin) en hij start echt ongelofelijk snel op.

Als iemand hier ervaringen heeft met vervangingsaccu's voor deze of andere laptops die deze accu gebruiken (vele merken zoals Asus, BenQ etc. gebruiken dezelfde), dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb een Ahtec XEL80, wat volgens mij hetzelfde modelletje is met een andere sticker. Op zich doet hij het nog prima. De body heeft een klein deukje opgelopen (de plastic rand boven de PCMCIA slots is gescheurd), maar dat mag de pret niet drukken. Wel is mijn accu er een maand of 10 geleden volledig mee gekapt. Ik ben ook op zoek naar een vervangende accu (heb nu een 9-cell, maar 6-cell mag ook), maar ben niet van plan er €100 of meer voor te betalen. Op replacedirect had ik hem ook gezien idd. Op ebay was hij me nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik wil er wat geheugen in mijn hel80 bij..
Er zit nu 2x 512MB in, van Nanya (nooit van gehoord overigens :P), DDR2-533. Ik kan er gewoon 1x 512 uithalen en er 2GB voor in de plaats doen? Dat het niet hetzelfde merk wordt, is afaik geen ramp toch?

Iemand nog ervaringen of tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik heb 2x 2GB Kingston pc2-5300 geheugen gekocht, alleen hij pakt ze niet..ondanks het feit dat de intel chipset dit wel ondersteunt en ik overal op internet lees dat mensen er 2x2GB in hebben zitten..

Misschien werkt een bios update? Alleen waar zijn die te vinden is de grote vraag, de hel80 is niet meer op de compal site te vinden zo lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nieuwste versie die ik nu kan vinden is 123B:
http://forum.notebookrevi...e-flash-compal-hel80.html

Doe daar eens een search anders of open een topic over je probleem: http://forum.notebookreview.com/compal/

Edit: Goed om te weten dat het met die update werkt. Ik had die pagina ook via die thread over driver updates gevonden -- wel sneu dat hij voor het laatst in 2007 geupdate is.

[ Voor 54% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-06-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:45:
Nieuwste versie die ik nu kan vinden is 123B:
http://forum.notebookrevi...e-flash-compal-hel80.html

Doe daar eens een search anders of open een topic over je probleem: http://forum.notebookreview.com/compal/
Die had ik net ook gevonden en toegepast..maar dan in dit topic, met een lijstje met recent(st)e drivers en bios. Ik had 122B en na de update naar 123B werken de 2 reepjes van 2GB wel *D

Wel vervelend dat we nu afhankelijk zijn van vage upload sites in plaats van de site van compal zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagtoralik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03-2023
Goedemiddag,

Kan iemand mij adviseren betreffende een hikje in mijn laptop?

Iemand ervaring met het niet functioneren van de stroom toevoer? Lader is goed/Accu is goed maar na lege accu geen mogelijkheid om met AC adapter de laptop op te starten.

Aansluiting op MB kapot?

Iemand evenetueel nog een S96J liggen die ik kan overnemen...

gr

@lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat heb ik ook met mijn laptop, heb maar een nieuwe gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb inmiddels de accu uit de laptop gehaald. Met accu geplaatst valt het ding soms spontaan uit, zonder accu kan ik hem nog gewoon aan de netspanning hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nagtoralik schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:09:
Goedemiddag,

Kan iemand mij adviseren betreffende een hikje in mijn laptop?

Iemand ervaring met het niet functioneren van de stroom toevoer? Lader is goed/Accu is goed maar na lege accu geen mogelijkheid om met AC adapter de laptop op te starten.

Aansluiting op MB kapot?
Als het echt alleen een los contactje is moet het met een beetje soldeer en soldeerbout wel te fixen zijn, mits je de behuizing openkrijgt om erbij te kunnen. Ik heb iemand zien doen bij een HP laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagtoralik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03-2023
Bedankt voor de reactie, vandaad ff voeding controleren en dan gaat hij op de bus naar friesland.
Daar vervangen ze de aansluiting voor 60 euro incl. btw.

Mocht het lukken post ik wel.

gr

@lex
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste