Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 16:26
CR35 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:16:
Me oom heeft een c710 gekocht. Nu wil ie alleen zijn contactpersonen erin hebben ivm het bellen via bluetooth. Alleen als ik ze overzet met me p910(kun je alles in 1 keer doen) dan pakt ie ze niet. Nou ja dan maar zelf invoeren. Dat kan niet! als je op contactpersonen klikt en dan op het poppetje met een plusje dan krijg je een scherm te zien waar je de informatie zou moeten kunnen invullen alleen nergens een toetsenbordje of wat dan ook en hij herkent geen handschrift. Iemand die hier wat op weet? Er zaten ook wat andere bugs in maar zijn hier al genoemd volgens mij. Hij wou hem ergens halen maar daar hadden ze geen tom tom maar hij wou volgens mij per se daar. Daarom heeft ie deze.
Dat snapte ik ook eerst niet, maar je moet 'dubbelklikken' op een veld om in te kunnen voeren. Tenminste, op mijn C510. Overigens heb ik contacten 1 voor 1 vanaf mijn telefoon naar de Mio gestuurd via bluetooth. Dat werkte bij mij prima, misschien lukt 1 voor 1 bij jou ook? Daarbij moet ik trouwens wel zeggen dat het alleen werkte als de Mio in het hoofdmenu zat. Ik probeerde het eerst vanuit het contacts menu, maar dat werkte niet.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 15:34
Ik was eergisteren in een winkel en toen vertelde de verkoper dat op de DVD bij de c510 slechts de hoofdwegen van de landen van Europa stonden. Dus als je echt de detailkaarten wilde, dan moest je de c710 hebben. Klopt dit? Ik dacht namelijk dat gewoon de detailkaarten op die DVD stonden.

Tevens zei hij, dat je in principe ook nooit meer nieuwe kaarten hoefde te kopen. De mio zou namelijk zelf al de kaarten updaten. Komt er een rotonde in je straat dan staat die er van zelf in. Dat lijkt me nogal sterk, maar wie kan hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 14:11
Voor mijn zus heb ik de c510 gehaald. Op de doos stond dat de kaarten van de Benelux erbij zaten en de hoofdwegen van europa.
Echter, in de doos zit ook een dvd met daarop detailkaarten van 24 europese landen, dus ik denk dat de c510 ook gewoon het hele pakket bevat.

(gekocht voor 319 euro bij pdashop.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 15:34
Hmm, begrijp ik het nu goed dat er een c510 (zonder DVD) is en een c510e (met DVD) ?

Dit vind ik namelijk op de mio site : The C510 comes with different pre-installed regions, depending on the country where it is bought. The C510E includes a DVD with detailled maps of 24 European countries.

Ik zie op sites van webshops nergens onderscheid tussen een c510 en c510e.

[ Voor 64% gewijzigd door kadoendra op 20-07-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik denk dat de c510 (zonder E) alleen buiten europa wordt verkocht. de E zal wel voor europa edition staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Ik weet iig zeker dat de C510e detailkaarten van heel Europa op een DVD heeft meegeleverd. Ideaal voor mij, aangezien Frankrijk nog bij op het flash geheugen van de C510e past. Zonder een SD kaartje te hoeven kopen (niet dat die zo duur zijn) kan ik dus grenzeloos navigeren van huis naar de camping in Frankrijk deze zomer :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 00:51
Gugger schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:32:
[...]

Dat snapte ik ook eerst niet, maar je moet 'dubbelklikken' op een veld om in te kunnen voeren. Tenminste, op mijn C510. Overigens heb ik contacten 1 voor 1 vanaf mijn telefoon naar de Mio gestuurd via bluetooth. Dat werkte bij mij prima, misschien lukt 1 voor 1 bij jou ook? Daarbij moet ik trouwens wel zeggen dat het alleen werkte als de Mio in het hoofdmenu zat. Ik probeerde het eerst vanuit het contacts menu, maar dat werkte niet.
ach ik zal es morgen kijken of ik het kreng aan werken krijg. Ik ben gewoon te (weet woord niet. Maar raak vet geirriteerd met dit soort "dommigheden/bugs") om die contacten over 1 voor 1 over te sturen. Mocht het echt niet willen dan moet hij hem maar terug doen, moeten ze maar tom tom's aanbieden. Zo iets moet gewoon "out of the box" goed werken en in ieder geval functioneel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
kadoendra schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:28:
Ik was eergisteren in een winkel en toen vertelde de verkoper dat op de DVD bij de c510 slechts de hoofdwegen van de landen van Europa stonden. Dus als je echt de detailkaarten wilde, dan moest je de c710 hebben. Klopt dit? Ik dacht namelijk dat gewoon de detailkaarten op die DVD stonden.
Nee de verkoper heeft het fout: op de DVD van de C510E staan de gedetailleerde kaarten van Europa.
kadoendra schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:28:
Tevens zei hij, dat je in principe ook nooit meer nieuwe kaarten hoefde te kopen. De mio zou namelijk zelf al de kaarten updaten. Komt er een rotonde in je straat dan staat die er van zelf in. Dat lijkt me nogal sterk, maar wie kan hier iets meer over vertellen?
De kaarten die Mio gebruikt zijn van TeleAtlas. Daar komen we updates van uit, maar of ze gratis zullen zijn weet ik niet. Ze worden in iedere geval niet geupdate met het programma 'MioSync', dat is alleen voor updates van flitspalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Niet online
CR35 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 03:15:
ach ik zal es morgen kijken of ik het kreng aan werken krijg. Ik ben gewoon te (weet woord niet. Maar raak vet geirriteerd met dit soort "dommigheden/bugs") om die contacten over 1 voor 1 over te sturen. Mocht het echt niet willen dan moet hij hem maar terug doen, moeten ze maar tom tom's aanbieden. Zo iets moet gewoon "out of the box" goed werken en in ieder geval functioneel zijn.
Ik heb gewoon alle contacten in mijn telefoon (Samsung D600) in een keer naar de Mio gestuurd. Dat werkte meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Niet online
EraZor schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:19:
Overigens heb ik sterk de indruk dat de 510 een stuk bugvrijer is dan de 710 (gebaseerd op ervaringen op het bovengenoemde forum)
De genoemde problemen zijn voor de 510 in principe allemaal op te lossen (taal, stemmen etc.) twrewijl voor de 710 een toekomstige update problemen moet oplossen (straatnummer incompleet -> zie verhaal van calactus)
Ja dat klopt: de C710 bevat meer software bugs dan de C510.
Er zijn trouwens al wel mensen op internet die versie 3.2 beta aan het testen zijn voor Mio. Dus het is gewoon nog even wachten op de officiele software update van Mio om al deze (vaak kleine maar wel irritante) bugs op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik ga vanavond de C510e kopen.

Kan iemand voor me kijken of ik op de dvd van Europa het land Hongarije staat?

Is makkelijk aangezien ik straks naar Hongarije vertrek voor de Formule1.

Ik heb momenteel nog een NavMan, maar deze heeft alleen West Europa.
Waarom ik kies voor de Mio?
Bluetooth handsfree bellen is makkelijk, de makkelijkere kaarten en de sirfstar III.

Ik wil dus alleen weten of ik vanuit Nederland zonder problemen in een keer naar Hongarije kan navigeren.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Niet online
freddyathlon schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:16:
Ik ga vanavond de C510e kopen.

Kan iemand voor me kijken of ik op de dvd van Europa het land Hongarije staat?
Op mijn C710 staat geen Hongarije, dus de C510E zal het ook wel niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:03
Nee de C510E heeft geen kaarten voor Hongarije. Zie voor covarage:
http://www.mio-tech.be/pr...devices/c510/coverage.php

De I-Go free summermap update heeft wel Hongarije maar heb geen idee of deze ooit beschikbaar gaat worden voor de Mio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 13:14
Ik heb via http://mio.1sweethost.com/ voices/stemmen voor mijn 510E gevonden maar weet niet hoe ik die moet activeren. Ik neem aan dat ik (net als bij het copieren van de kaarten van de cd) een bestandsstructuur moet aanmaken op mijn 1 Gb SD kaartje. Maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
mheikens schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:45:
Ik heb via http://mio.1sweethost.com/ voices/stemmen voor mijn 510E gevonden maar weet niet hoe ik die moet activeren. Ik neem aan dat ik (net als bij het copieren van de kaarten van de cd) een bestandsstructuur moet aanmaken op mijn 1 Gb SD kaartje. Maar welke?
MioMap/Voices

Voices met of zonder s dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Polster schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:27:
Nee de C510E heeft geen kaarten voor Hongarije. Zie voor covarage:
http://www.mio-tech.be/pr...devices/c510/coverage.php

De I-Go free summermap update heeft wel Hongarije maar heb geen idee of deze ooit beschikbaar gaat worden voor de Mio
Bedankt voor je antwoord, maar nee, gaat dus niet werken.

Dit staat er al bij op de site van I-Go:

code:
1
2
3
4
5
6
7
General information
Important! This update is avaliable only 
for SD or miniSD version of iGO for PDA's.
Please do not try to update PNA 
(eg: Mio C310, C510 etc.) 
because it can causes damage
to the system.

Ik heb de 510 vanavond aangeschaft, en ben echt zeer tevreden.
De Belgisch sprekende dame is mijn reisgenoot, die spreekt het prettigst vind ik. Al vind ik de Spaanse ook wel wat hebben, maar helaas, dat versta ik niet, haha.

Verder de Bluetooth-functie vind ik prachtig, vooral het handsfree bellen spreekt me enorm aan. Geluidskwaliteit is prima, zelf als je op de snelweg rijdt.

Ik ga nog even lekker spelen met de 510 vanavond. Eventuele vragen post ik hier wel, en ik kan dus ook anderen helpen die ergens niet uitkomen.

In elk geval een verbetering tov mijn 'oude' Navman IC520.

[ Voor 4% gewijzigd door freddyathlon op 21-07-2006 23:39 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Ik heb van mijn inmiddels ex werkgever een Mio C510e gekregen als afscheid, en opzich is dat best een prettig ding. Heb wel meteen die stemmen deraf gerost en vervangen door ene Tom die toch een stuk prettiger is om aan te horen.

Dat MioSync gebeuren met de flitspalen werkte probleemloos en snel, alleen het MioTransfer krijg ik niet werkend. Zowel de versie op cd als een versie van de Mio site tonen geen informatie in het rechterdeel bij de MP3 wizard. Knoppen werken niet en de vrije ruimte wordt ook niet aangegeven.
Op het forum wat al een aantal malen hier voorbij is gekomen waren er ook een aantal met een vergelijkbaar probleem, maar die kregen het opgelost door de USB stekker er uit en in te stoppen. Dat helpt hier niks helaas.

Het overzetten van files vanaf de pc (mbv BlueTooth) gaat hier ook nog tergend langzaam, hoger dan 15 KB/s heb ik het nog niet gezien. Maar ik denk dat dat meer met de instalatie van de USB dongle te maken heeft. Hoewel het werkt heb ik er een 2e netwerkconnectie bij gekregen die aangeeft dat er geen verbinding is.

Ik heb trouwens ook een aantal malen gehad dat me MIO blijft connecten met de PC als je via de omgekeerde weg een bestand verstuurt. Het apparaat is daarna niet meer te stoppen, en ook uitzetten met soft off of bluetooth uitschakelen helpt niet. Dan rest niets anders dan de harde Off/On manier, en de taal etc opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Die van mij is tijdens een ritje gisteren alweer gedeeltelijk overleden. :'(
Ulla's stem begon opeens enorm te kraken en toen kwam er helemaal geen geluid meer uit. Soft reset, hard reset heeft allemaal niets uitgemaakt. Geluid over de koptelefoon werkt nog wel. Moet natuurlijk weer net voor de vakantie gebeuren |:(

Nog wel een positief bericht over de batterij. Heb gisteren 3 uur genavigeerd waarvan 2 uur met stem en bluetooth en aan het eind was de accu pas voor de helft leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 21:52

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb zelf interesse in de c710 en vroeg me af hoe de 'carkit' was. Dus is de zuignap goed. En is de c710 makkelijk te bevestigen en los te halen?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 23:36

EraZor

Don't mention the war

Als die hetzelfde is als van de 510 (en dat issie) dan is die behoorlijk goed: Zuignap zit stevig en het ding is makkelijk in/uit de houder te klikken. Bij érg slechte wegen trilt ie wel iets als je het snoer er niet in hebt, maar ik rij eigenlijk altijd met laadsnoer d'r in en dat vangt de trillingen netjes op (vergelijk't met stuurproppen op een motorfiets)

Als met al prima tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

EraZor schreef op maandag 24 juli 2006 @ 08:45:
Als die hetzelfde is als van de 510 (en dat issie) dan is die behoorlijk goed: Zuignap zit stevig en het ding is makkelijk in/uit de houder te klikken. Bij érg slechte wegen trilt ie wel iets als je het snoer er niet in hebt, maar ik rij eigenlijk altijd met laadsnoer d'r in en dat vangt de trillingen netjes op (vergelijk't met stuurproppen op een motorfiets)

Als met al prima tevreden.
Dat is mooi, nu nog alleen een nieuwe telefoon met bluetooth en dan ga ik hem aanschaffen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Bevestiging van navigatie vind ik ook erg goed. Heb hiervoor een aantal malen een (oudere) TomTom te leen gehad maar die zat toch bij lange na niet zo stevig.

Een ander iets: Als ik zoek op de straat "Dorperheideweg 34" in Arcen, dan vind ie de straat niet. Ga ik via POI zoeken naar Camping de Maasvallei, dan staat die er wel in en kan het adres wel gevonden worden.
Vreemd dat het apparaat (C510e) vanuit de map zoekend niet het adres vind, en via POI wel gewoon.

Ik heb geen mappen van de DVD erop gezet verder, ik neem aan dat die van de Benelux al in detail versie erop staan toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandee1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09-2024
Als ik de flitspalen wil update krijg ik de melding "device is not connect, plesae connect and try again". Hoe moet ik deze verbinding maken? Heb al een bluetooth verbinding, maar blijkbaar is dat niet waar ie naar op zoek is. Dank voor jullie hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door vandee1 op 25-07-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Niet online
vandee1 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:23:
Als ik de flitspalen wil update krijg ik de melding "device is not connect, plesae connect and try again". Hoe moet ik deze verbinding maken? Heb al een bluetooth verbinding, maar blijkbaar is dat niet waar ie naar op zoek is. Dank voor jullie hulp.
MioSync gebruikt USB.
Als het niet werkt kun je van te voren even MioTransfer gebruiken en daarna MioSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
vandee1 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:23:
Mio eerst aanzetten en daarna pas via usb connecten met je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:20
En ook wel even het apparaat installeren via de drivers op de CD/DVD en de nieuwe hardware wizard van Windows.

Heb het apparaat nu een 2 weken, alle stemmen verwijderd en Tom en Kitty toegevoegd en alle overbodige landen van de SD kaart gewist (als je de kaart van Europa installeert op SD staan de Beneluxlanden er 2 maal op, 1 maal in het eigen geheugen en 1 maal op de SD kaart). Daarbij viel ook direct op dat de landen verschillen van elkaar in kB's (kan aan de flitsservice liggen natuurlijk).

De bevestigingsarm is trouwens erg stevig en het apparaat trilt niet tijdens het rijden over een slechtere weg.

Er is trouwens ook al een manier om TomTom 5 er op te installeren, via een unlock-hack (ook voor de 710).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

AnotherFruitcake schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:56:
En ook wel even het apparaat installeren via de drivers op de CD/DVD en de nieuwe hardware wizard ).

De bevestigingsarm is trouwens erg stevig en het apparaat trilt niet tijdens het rijden over een slechtere weg.

Er is trouwens ook al een manier om TomTom 5 er op te installeren, via een unlock-hack (ook voor de 710).
dat is mooi.
Tom tom hoef ik opzich niet. zal alleen wel john clees zijn stem op de mio willen hebben. Of yoda.
kan je de tom tom voices omzetten? Meende dat tom tom wav's gebruikt en dat de mio ogg bestanden nodig heeft? Kon zo 1.2.3 niets vinden.

http://my.pdamill.com/igo/voices/ hier staan ook aangepaste stemmen op. De engelse stem moet ook beter zijn voor wie daar geinteresseerd in is.

Vraag me trouwen af of ik mijn vriendin zo gek krijg om alle instructies opnieuw op te nemen?
Lijkt me wel grappig om de stem van mijn vriendin te horen zeggen: over 300 m linksaf.
(natuurlijk niet bedoeld voor die personen waarbij hun wederhelft hun altijd de verkeerde richting opstuurt. En dus nu ineens de mio niet meer vertrouwen als die instructies geeft 8) )

[ Voor 28% gewijzigd door DarkSide op 26-07-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 09:20
De stemmen van TT zijn helaas niet direct over te zetten, iGo (waarvan een aangepaste versie hernoemt is naar Miomap 3) gebruikt meer "zinnetjes" dan TT.

Ik zou ook Yoda wel weer willen hebben op mijn 510, of Darth Vader, welke ook heel erg leuk is.

Het zal best mogelijk zijn zelf stemmen in te spreken, het is die anderen ook gelukt aangepaste stemmen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 08:37
compie schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:48:
[...]

Ik heb gewoon alle contacten in mijn telefoon (Samsung D600) in een keer naar de Mio gestuurd. Dat werkte meteen.
Kan je even verduidelijken hoe je dat gedaan hebt? Mij lukt het helaas niet (ook een Samsung)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183217

De Mio c710 is bij Mediamarkt (Den Haag) voor E 399,- gesignaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Anoniem: 183217 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:47:
De Mio c710 is bij Mediamarkt (Den Haag) voor E 399,- gesignaleerd.
Dat is een mooie prijs. Jammer dat ik niet meer in Den Haag werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 18:40
Ik heb vandaag de C710 gehaald bij de BCC voor €399,-

Vananavond even alles uit proberen en morgen naar Bretagne!

edit:
Ik had die prijs ook in de pricewatch gezet, maar hij is weer veranderd naar 499, zo staat ie idd ook op de website, maar ik heb hem vandaag toch echt voor 399 meegekregen!

[ Voor 45% gewijzigd door Damon op 27-07-2006 20:17 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Damon schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:51:
Ik heb vandaag de C710 gehaald bij de BCC voor €399,-

Vananavond even alles uit proberen en morgen naar Bretagne!

edit:
Ik had die prijs ook in de pricewatch gezet, maar hij is weer veranderd naar 499, zo staat ie idd ook op de website, maar ik heb hem vandaag toch echt voor 399 meegekregen!
Welke BCC was dat? Zal "mijn" BCC eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157270

Sinds 3 dagen ook de Mio C710 in bezit! Wat een geweldig apparaat. De arm voor in de auto zit héél goed vast. Zoals hierboven al gezegd helemaal geen trillingen! Navigeren werkt perfect, erg leuk hoe die flitspalen aangeeft en het klopt nog redelijk! Update etc verloopt ook allemaal goed! Kortom een zeer tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-04 22:27
Sinds 3 dagen in het bezit van de MIO C710, ik moet zeggen toppie apparaatje. Heb alleen een vraag... TMC hoe werkt dat ? Ik heb het kabeltje aangesloten op mijn C710 en verder los liggen. Dit moet toch zo werken? Waar kan ik TMC instellingen vinden op de C710?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online
Spoelly-mystro schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:24:
Sinds 3 dagen in het bezit van de MIO C710, ik moet zeggen toppie apparaatje. Heb alleen een vraag... TMC hoe werkt dat ? Ik heb het kabeltje aangesloten op mijn C710 en verder los liggen. Dit moet toch zo werken? Waar kan ik TMC instellingen vinden op de C710?
Als je op de het "schotel" icoontje klikt, waar hij informatie laat zien over de ontvangst van
de GPS, zie je een knop met TMC, als je hier op klikt kan je de TMC informatie zien.

Je hoeft in principe niets in te stellen, standaard staat TMC aan, en houd hij er rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik heb hem ook voor 399 bij de bcc. Was daar 499. Maar via de laagste prijsgarantie, en de aanbieding bij de MM in Den Haag voor 399 meegenomen. Nog niet lang gebruikt, moest nog opgeladen worden. En het is even wennen. Maar meteen wat betere stemmen in de mio gezet. En net van thuis naar mijn ouders genavigeerd. En het werkt perfect. Top apparaat.
Hij herkend wel mijn straat maar geen huisnummers. Dat is even wachten op een update. Dacht gelezen te hebben dat die over een aantal weken kwam?
Tot nu toe zeeeeeeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Niet online
Als je meer wilt weten over je Mio kun je terecht op het Mio Gebruikersforum.

http://www.dezewebsite.nl/mio-tech/viewforum.php?f=23

Je moet wel eerst registreren anders kun je zelfs geen topics lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181853

Ik weet niet zeker of ik nu illegaal bezig ben, maar ik waag het er maar op. Op de volgende manier kun je je Mio unlocken:

1. Download the Unlock-C510-Mioskins.zip here: http://miojaco.mioskins.n...=unlock-c510-mioskins.zip
2. Unzip the contents : Miotool.exe, miomap.exe and Unlock-C510-Mioskins.cab
3. Via a Bluetooth connection from your computer (file transfer protocol), navigate to \my flash disk\miomap\MIOMAP and rename miomap.exe to miomap2.exe then transfer miomap.exe from the zip file to that folder and Miotool.exe and Unlock-C510-Mioskins.cab to the root folder of the Mio
4. Click on the MioMap icon on the Main Shell, this will take you to the file browser
5. Click on Miotool.exe to get the keyboard
6. Clock on Unlock-C510-Mioskins.cab and use the keyboard if necessary
6. Soft reset
7. Delete miomap.exe and rename miomap2.exe to miomap.exe
8. That's it, you're done !

Waarom je dit zou doen? Je Mio is dan veranderd in een wince 4.2 PDA, waar je ook andere dingen mee kunt doen dan navigeren. Bv pockettv installeren om filmpjes te kijken of spelletjes installeren.

Je navigator (miomap) blijft uiteraard gewoon werken. Ik moest overigens wel het memory schuifje een stukje naar links zetten: start, settings, control panel, system, memory.

O ja, hoewel dit bij mij prima werkte, blijft het uiteraard wel je eigen verantwoordelijkheid. Volgens mij kun je via de meegeleverde DVD altijd weer terug naar je oude configuratie, maar 100% zeker weet ik dat niet. Dus alleen voor mensen die van een (kleine) uitdaging houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik heb hem nu een weekje in mijn bezit. en het is een geweldig apparaat. Heeft snel een GPS signaal. En rekent snel een nieuwe route als ik anders rij. TMC werkt ook. Ben al een paar x omgeleidt, als wil hij soms de snelweg af en meteen er weer op. :? POI's zijn goed. Al een keer naar het dichtsbijzijnde shell station moeten rijden (mag alleen bij shell tanken van mijn baas). En zoeken naar een restaurantje gaat net zo makkelijk. De bluetooth verbining met mijn telefoon (nokia 6021) werkt ook goed. luid en duidelijk. Alleen het zoeken van contacten en dan bellen terwijl je rijdt is wat minder. Druk soms nogwel eens op een verkeerde toets, waardoor ik minder aandacht voor de weg heb. Originele nederlandse stem is idd niets, maar die is zo veranderd in een veel betere.
Minpuntjes; Soms heeft hij moeite met een tmc signaal. En wil je van de snelweg af om er meteen weer op te laten rijden. En van de week was ik aan het fietsen in almere. Had de mio op mijn stuur gezet en een route uitgestippeld. Het is niet erg dat hij je over de weg laat rijden ipv het naastgelegen fietspad. Maar dat hij me de S103 opstuurde vondt ik toch minder! En ja de mio stond op fiets ingesteld.
Over het algemeen, zeer tevreden. Maar wacht wel op de, hoogstwaarschijnlijk zeer binnenkort aankomende, software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
@pieter_o: Volgens mij reset/locked de Mio zich ook weer na een hard off en als de accu leeg is. Datlaatste was hier het geval bij mijn C510e in ieder geval.

Heb hem zelf ook unlocked maar nog niks erbij opgezet verder, dus het heeft nog weinig zin gehad voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online
Weet niet of dit bekend was, maar je kan ook in de kaart modus navigeren, zo heb je niet die grote linkerbalk op het scherm, maar gewoon de hele kaart :)

Anoniem: 184967

Ik ben inmiddels aan mijn 2e mio c510 (van de eerste hield het speakertje er opeens mee op -bekend fenomeen??) en nu vroeg ik mij of of iemand het volgende probleem herkent:

ik heb mijn adresboek van mijn SEk750i gesynchroniseerd met mijn Outlook zodat ik de namen en telnrs met Miosync vanuit Outlook in de c510 kon importeren. Dat lukte allemaal, alleen is er nu een rare 'bug' ontstaan. Als ik in het hoofdmenu van de c510 op contacten druk er in kijk en of dingen verander is geen probleem. Het moment dat ik er uit ga en er opnieuw weer in wil slaat de c510 vast en moet ik hem resetten. Als ik eerst even naar een andere toepassing ga (foto/mp3speler) en dan weer naar de contacten is er niks aan de hand. RAAR!

Vanuit de MioMap kan ik ook in de contacten komen, maar dan duurt het ruim een minuut voordat ie het lijstje te voorschijn heeft getoverd (en die lijst is echt niet super lang).

begrijpt iemand dit fenomeen?

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb een C710 maar heb wel het probleem op een punt met meerdere straten, dat Mio soms wel aangeeft na zoveel meter links of rechts, maar dan loopt het scherm niet goed mee, dan zie ik op m'n scherm dat ik nog wel een eindje rechtdoor kan en als ik dan langs de desbetreffende kruising rijdt gaat ineens dat pijltje naar rechts(of links) dat ik er af had gemoeten. Is dat misschien een instelling? of zou dat misschien met een volgende update verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23825

Is het ook mogelijk om een kaart van Amerika (of alleen Florida) te gebruiken op de C510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 23:17
Anoniem: 23825 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:15:
Is het ook mogelijk om een kaart van Amerika (of alleen Florida) te gebruiken op de C510?
Volgens mij zijn deze maps niet beschikbaar voor de Europeese Mio's (waarschijnlijk gaan deze niet werken met deze licencies), er bestaan naar het schijnt wel Amerikaanse versies van de Mio, deze bevatten de USA en Canada maps (maar hier kunnen dan weer geen Europeese maps opgezet worden).

Ik zie hier net met naar de Amerikaanse site te surfen dat de C710 ginder standaard met een media player (dus ook films) is uitgerust, waarom kunnen ze de Europeese versies hier nu ook niet mee uitrusten :?

[ Voor 17% gewijzigd door dsalden op 20-08-2006 18:57 ]

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online
De Amerikaanse versie draait een andere software, dus geen iGO. Alleen de hardware is het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23825

M55 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:25:
De Amerikaanse versie draait een andere software, dus geen iGO. Alleen de hardware is het zelfde.
Is er misschien een ander merk (TomTom, Sony, enz.) waarop wel zowel europese als amerikaanse kaarten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online
Anoniem: 23825 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:15:
[...]

Is er misschien een ander merk (TomTom, Sony, enz.) waarop wel zowel europese als amerikaanse kaarten werken?
De TomTom GO 910 heeft de kaarten van Amerika, Canada en Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165117

ik zit erover te denken de mio c710 te kopen maar er zijn een paar dingen die ik nog wil weten.

1) ik dacht dat de TMC antenne ingebouwd zat, waarom zit er dan nog 1tje los in de doos?
2) als ik de onderkant bekijk lijkt het erop dat je moet kiezen of je de TMC antenne of de hoofdtelefoon aan wil sluiten?
3) komen er ook updates van de kaarten als er bijvoorbeeld nieuwe wegen bij komen of als een straat opeens 1richtingsverkeer wordt. En hoe lang kan je dan updaten?

heel erg bedankt als iemand mij kan helpen hiermee.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online
1) De TMC ontvanger zit ingebouwd, de antenne is een klein los draadje wat je moet aansluiten op de hoofdtelefoon aansluiting.
2) zie 1
3) Ik weet niet hoe vaak updates komen, ik vermoed elke jaar. Deze zijn niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165117

Dus als ik het goed begrijk werkt de TCM niet meer zodra ik een koptelefoon aansluit?
Vind ik wel apart, dus als ik op een motor zit of ik luister muziek vai de koptelefoon (omdat de kinderen achterin slapen) dan werkt de TCM niet meer.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online
Yep, maar misschien kan je daar een splitser opzetten, maar geen idee of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
M55 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:26:
Yep, maar misschien kan je daar een splitser opzetten, maar geen idee of dat werkt.
Ik heb hier net eens eventjes getest en het is inderdaad mogelijk om te werken met een audio-splitter (wel enkel met stereo splitter getest), dan werkt zowel de tmc als de hoofdtelefoon.

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157797

Als ik mijn c710 probeer te updaten met miosync krijg ik eerst een icoontje in mijn taskbar. Als ik dan op de rechtermuisknop klik en syncronise kies krijg ik een ballonetje met de tekst ''logging in to database...'' en daarna verdwijnt het incoontje uit mijn taskbar. Is mijn Mio nou geudate of doet hij het niet? kan iemand mij daarmee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Is de C710 aangesloten via een USB kabel?
Heb je een registratie gedaan bij www.miotech.be ?
Na die registratie inloggen en de flitspalen sync activeren !
In dat scherm waar je de flitspalen activeert komt ook je naam, serienummer van de mio en je email adres. Dit moet je hetzelfde ivoeren bij settings bij dat flitspaal icoontje.
Heb zelf 2 x moeten registreren omdat de 1e keer niet stond onder welke naam of email ik geregistreerd had :?
Als de flitspalen worden geupdate veranderd het scherm van de mio in een scherm waarin een connectie met een ander apparaat is aangegeven.

belangrijke fora voor de Mio
www.jouwnav.nl = voor meerdere nav systemen en voortzetting van www.dezewebsite.nl (gestopt)
www.mioforum.be = afsplitsing wegens onvrede over jouwnav.nl (layout en wat andere hikjes)

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Bij mij hield de speaker er dus tijdens het navigeren mee op. Na contact opgenomen te hebben met mio-tech stuurde zij een doosje op met een antwoord nummer. De boel gelijk op de post gedaan en precies 13 dagen later heb ik hem weer in ontvangst genomen. Ze hebben de speaker vervangen en alles lijkt het weer te doen.

Vervelend dat ie na 3 weken al stuk ging maar vind dit wel een vrij goede service. Meestal mag je nl. zelf voor de verzendkosten opdraaien.

• compie
  • Niet online
Het Mio forum is overgenomen door jouwnav.nl

http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?showforum=57

Daar is heel veel informatie te vinden over alle Mio navigatiesystemen.

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Misschien een domme vraag maar waar vind ik de register code voor de flitspalen.
Het kan dus zijn dat ik die code ben kwijt geraakt.

MVG, Peter

• Polster
Peter_italia schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:32:
Misschien een domme vraag maar waar vind ik de register code voor de flitspalen.
Het kan dus zijn dat ik die code ben kwijt geraakt.

MVG, Peter
Eerst moet je je op de mio-tech website registreren met het serie nummer:
http://www.mio-tech.be/mioclub/check1.php

Daarna vul je hetzelfde in in de MioSync applicatie (eerst even updaten naar v1.2, dit kan na registratie op de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:35

Magic666

No one's neighbour!

*schopje*

is de huisnummer bug van de C710 al opgelost?

Ik heb geen bluetooth is dat heel erg? (of is bluetooth alleen voor bellen?)

edit: wat houd Text To Speech eigelijk in?

[ Voor 14% gewijzigd door Magic666 op 03-10-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Bij mij is het huisnummer probleem nog niet opgelost. Ik heb nog geen update er opstaan (weet ook niet of die er al is) Zit er niet zo erg mee.

geen bluetooth is geen probleem. Je kan dan idd niet bellen via de mio. En je kan niet zo 1,2,3 andere stemmen in de mio plaatsen (maar daar zijn ook andere manieren voor).

text to speech is volgens mij precies wat het zegt test naar spraak. Je hoort dan je sms-jes gesproken. Moet je telefoon wel ondersteunen. en bluetooth hebben om het over het speakertje van je mio te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

bellen via/met doe ik toch niet, dus bluetooth boeit me dan niet zo ;) TTS lig ik ook niet wakker van. Van die stemmen heb ik al gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Huisnummer bug van de C710 schijnt met de laatste software V3.2 opgelost te zijn blijk uit een reactie op een van die mioforums.

Update te verkrijgen(bekomen) op www.mio-tech.be

Neem voor de download rustig de tijd, ben er zelf circa 5 uur mee bezig geweest.

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Ook 'even' de 510 geupdate. Tsjezus duurde idd bijna 5 uur. Heb nog niet echt getest wat er is veranderd maar de 510 had toch al geen echte bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

net geen 2 uur, voor de complete update.

De C710 werkt goed, ik krijg alleen de TMC niet werkend vanwege die %#!@)#&!@_# warmtewerende voorruit!

Iemand een oplossing daarvoor? las al iets over TMC-Y-adapter kabel om het signaal van de autoantenne te splitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 12:54
Ik heb sinds begin deze week mijn Mio C710 in mijn bezit.

Toestel werkt prima en de updates waren binnen de 2 uur succesvol geïnstalleerd.

Ik heb echter wel nog het volgende probleem: Nadat ik vanuit Outlook mijn contacten (een 100-tal)geïmporteerd heb, staan die allemaal onder "Contactpersonen". Echter onder "POI" met submap "Contactpersonen" vind ik slechts de eerste 2 contacten uit mijn hele lijst terug.
Alle andere contactpersonen krijg ik maar niet onder "POI".

Ik heb de landnamen reeds allemaal in het Engels gezet, alle contactpersonen verwijderd (reeds verschillende keren) van mijn Mio en terug geïmporteerd. Het resultaat blijft hetzelfde.

Is er nog iemand die dit probleem gehad heeft en die een oplossing weet voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32558

luvan schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:58:
Ik heb sinds begin deze week mijn Mio C710 in mijn bezit.

Toestel werkt prima en de updates waren binnen de 2 uur succesvol geïnstalleerd.

Ik heb echter wel nog het volgende probleem: Nadat ik vanuit Outlook mijn contacten (een 100-tal)geïmporteerd heb, staan die allemaal onder "Contactpersonen". Echter onder "POI" met submap "Contactpersonen" vind ik slechts de eerste 2 contacten uit mijn hele lijst terug.
Alle andere contactpersonen krijg ik maar niet onder "POI".

Ik heb de landnamen reeds allemaal in het Engels gezet, alle contactpersonen verwijderd (reeds verschillende keren) van mijn Mio en terug geïmporteerd. Het resultaat blijft hetzelfde.

Is er nog iemand die dit probleem gehad heeft en die een oplossing weet voor dit probleem?

Probleem opgelost!

Er moet in Outlook een contactpersoon gestaan hebben met "foutieve" gegevens. Nadat ik deze gedeleted had, werkte alles zoals het moet.
Een nieuw adreskaartje aangemaakt voor de boosdoener en die stond er nadien ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120574

Hey mensen vraagje!! Mijn moeder wil voor mijn pa een GPS kopen en ze vroeg me om een beetje rond te zien naar GPS systemen. Mijn oog was gevallen op de Mio C510E omdat die precies wel een goede prijs kwaliteits verhouding heeft.

Maar ik heb toch een vraag: mijn vader is franstalig. Kan je als ik in een Vlaamse winkel een mio c510e koop of online http://www.mobinav.net/index.html?lmd=39010.961088
is de gps dan in te stellen op een Franstalig menu en stem? En dan bvb als ik het wil gebruiken op een Nederlandstalig stem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2013
Anoniem: 120574 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:06:
Hey mensen vraagje!! Mijn moeder wil voor mijn pa een GPS kopen en ze vroeg me om een beetje rond te zien naar GPS systemen. Mijn oog was gevallen op de Mio C510E omdat die precies wel een goede prijs kwaliteits verhouding heeft.

Maar ik heb toch een vraag: mijn vader is franstalig. Kan je als ik in een Vlaamse winkel een mio c510e koop of online http://www.mobinav.net/index.html?lmd=39010.961088
is de gps dan in te stellen op een Franstalig menu en stem? En dan bvb als ik het wil gebruiken op een Nederlandstalig stem?
Op al je vragen is het antwoord volmondig "ja".
De nieuwe types Mio komen standaard met diverse talen en taalmenu's.

Homepage: http://mio.digiwalker.googlepages.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 23:36

EraZor

Don't mention the war

Ben ik de enige die geen verbnding kan krijgen met mio-tech.be? Wil v3 naar 3.2 upgraden, maar kom helaas niet de site op (service unavailable). Met de buitelnadse sites schiet ik niks op, aangezien de upgrade daar niet bescvhikbaar is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:07
Ik heb net met succes de update gedaan naar 3.2 en de fitsplaten update is ook gelukt. Mijn contacten heb ik ook in één keer kunnen zenden via bluetooth, wel spijtig dat het adres niet wordt meegenomen...

Dat handsfree bellen is toch wel een groot voordeel, en bespaart me n hoop centjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Polster schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:39:
Ook 'even' de 510 geupdate. Tsjezus duurde idd bijna 5 uur. Heb nog niet echt getest wat er is veranderd maar de 510 had toch al geen echte bugs.
Hoe komt t trouwens dat dit zolang duurde? bij mij was dat redelijk snel gedaan, de update werd gedownload en geinstalld op m'n mio, ging allemaal snel, ofwel heb ik iets verkeerd gedaan. Er staat nu toch MioMap3.2 dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120574

We hebben ondertussen de Mio C510E in ons bezit en het werkt prima en is makkelijk te begrijpen! Maar ik heb toch enkele vraagjes:
  • Ik heb geupdate naar V3.2 maar wat zijn de nieuwigheden hiervan tov vorige versie?
  • En ik heb Frankrijk gedownload naar het FLASH geheugen van het systeem maar hoe krijg je die er terug af?? Ik wil op de bestanden van het flashsysteem komen omdat ik een paar bestanden die ik geupload heb via een bluethooth gsm wil wissen (zoals muziek en foto's maar niet zichtbaar zijn omdat ze in de foute directory zijn). De Flash memory is maar 512 MB dus ik zou graag wanneer ik wil Frankrijk eraf halen en er terug opzetten wanneer ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26
Ff de updates voor me C710 aangezet.
Moet gewoon meer dan 1.1GB gedownload worden om alles te updaten :o
Hopelijk is bij mij me bluetooth bug dan voorbij, want het apparaat ging heel erg op z'n bek als ik het aanzetten (tijdens of voor de navigatie al).
Nu maar even afwachten totdat de update binnen is ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Die 1.1GB zijn gewoon updates voor de kaarten, niet noodzakelijk updates voor t systeem....

Ik haal altijd m'n SD kaartje eruit, zodat ie enkele de benelux update, meer is voorlopig niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik kan alleen maar vol lof over de C710 praten. Bluetooth sync gaat super, scherm is mooi (zelfs met screenprotector), touchscreen is super, enige nadeel is dat sommige icoontjes te klein zijn voor vingerbediening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175226

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 01:25:
Ik kan alleen maar vol lof over de C710 praten. Bluetooth sync gaat super, scherm is mooi (zelfs met screenprotector), touchscreen is super, enige nadeel is dat sommige icoontjes te klein zijn voor vingerbediening :P
Hier ben ik het helemaal mee eens! Gebruik hem nu een tijdje en werkt perfect. En de updates werken perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203910

Vraagje.
Is het mogelijk om te zorgen dat de mp3 van de c510e via de stereo van de auto te laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Anoniem: 203910 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:45:
Vraagje.
Is het mogelijk om te zorgen dat de mp3 van de c510e via de stereo van de auto te laten afspelen?
Als je een line-in op je auto radio hebt zitten wel. En anders moet je werken met die gare fm-transmitters. De Mio heeft nl. gewoon een audio-out uitgang. Maar navigeren en en Mp3 afspelen kan niet tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43552

Heb 'm ook net gekocht. Leuk dingetje!

Wel handig om ook even in dit topic vermeld te hebben:

als je de melding "cannot connect to device install usb driver before ..." of zoiets krijgt bij het runnen van miomap v3 updater, haal dan handmatig de driver van de applicatiedvd en installeer deze in plaats van degene die in je systeem staat (via device manager). Toen deed hij het ineens wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209299

ik heb windows VISTA maar nu werkt miosync niet meer ,het programma wel maar kan de mio c710 niet vinden wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209299

mio c710 met vista werkt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
hier staat wel al versie 3.2 (out of the box ) op het apparaat maar hij wil toch 803999 Kb updaten aan kaartmatriaal. Halverwege de update krijg je de melding : Update is unfinished HTTP Exception has occured.

Das natuurlijk niet zo handig maar er is ook vrij weinig watje er volgens mij zelf aan kunt doen of niet ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

je krijgt bij aankoop van een mio navigatie systeem een jaar lang gratis flitspaal updates, kan je na dat jaar je eigen aboneren zodat je nog steeds gebruik kan maken van die updates en wat is daar dan de prijs van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Nee, nog niet, er zijn problemen met de USB drivers, er schijnt aan gewerkt te worden volgens een melding op de MIO site. Afwachten dus. Gelukkis is de computer van mijn vrouw nog XP ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Nadat mijn pa via een collega aan een C710 was gekomen was die natuurlijk helemaal happy, in hoeverre je happy met een navigatie kan zijn.

Dat ding mocht ik dus fijn gaan onderhouden en de eventuele problemen oplossen.
nou dat contactpersonen naar route omzetten gaf al vaak problemen, maar daar zou een update oplossing moeten bieden volgens mio.

enige waar ik nu echt nog mee zit, en waar mio zich er makkelijk van afmaakt, (en gelijk hebben ze) is dat mijn pa niet handsfree kan bellen via het bluetooth gebeuren.
oke zijn telefoon staat niet in de lijst van ondersteund (vandaar dat mio afhaakt). MAAR hoe erg ook het heeft gewerkt, enkele malen, en die malen gingen dan ook heel soepel.

Maar nu bijna altijd wil je verbinden, dan heeft hij op gegeven ogenblik wel connectie, maar dan krijg je een schermpje op de mio alsof je een nummer gaat bellen maar ipv een nummer staan er dan vier van deze dingen **** met een vervelend riedeltje.
nu staat er nog bluesoleil 2.0 voor CE op, weten jullie misschien hoe dit probleem op te lossen is, (heb nog geen bluetooth update op de mio gedaan, (als dat kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Ik heb met mijn BenQ Siemens S68 precies hetzelfde probleem, maar weer niet met mijn (oude) SE Z600. Ik ging er vanuit dat het probleem in mijn foon zat en niet in de Mio. Enige dat bij mij helpt is om bluetooth aan te zetten, telefoon uit te zetten en dan telefoon opnieuw aanzetten. Dan maakt hij goed connectie en werkt hij goed. (inmiddels heb ik een losse bluetooth headset trouwens, kan ik ook bellen en navigeren tegelijk, dat kon bij mijn weten namelijk ook niet, wat erg jammer is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Damn, dat lijkt te werken, zoiets ontzettend simpels.
Had daarvoor bijna alles geprobeerd, waaronder vele malen onderling contactmaken, maar dus niet zoiets :)

super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Gugger schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:32:
Ik heb met mijn BenQ Siemens S68 precies hetzelfde probleem, maar weer niet met mijn (oude) SE Z600. Ik ging er vanuit dat het probleem in mijn foon zat en niet in de Mio. Enige dat bij mij helpt is om bluetooth aan te zetten, telefoon uit te zetten en dan telefoon opnieuw aanzetten. Dan maakt hij goed connectie en werkt hij goed. (inmiddels heb ik een losse bluetooth headset trouwens, kan ik ook bellen en navigeren tegelijk, dat kon bij mijn weten namelijk ook niet, wat erg jammer is)
Heb ook even de mio gehad. En je kan wel degelijk bellen en navigeren tegelijkertijd.
als je iemand belt / of iemand belt jou, dan zit je in het telefoon menu zeg maar.
als je vervolgens links boven op 'back' drukt. kom je weer in je navi menu terug.
Je hebt dan een volledig werkende kaart met aanwijzingen e.d. Echter geen gesproken instructies.
Maar het werkte wel prima. Heb het altijd zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
DarkSide schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:22:
[...]

Heb ook even de mio gehad. En je kan wel degelijk bellen en navigeren tegelijkertijd.
als je iemand belt / of iemand belt jou, dan zit je in het telefoon menu zeg maar.
als je vervolgens links boven op 'back' drukt. kom je weer in je navi menu terug.
Je hebt dan een volledig werkende kaart met aanwijzingen e.d. Echter geen gesproken instructies.
Maar het werkte wel prima. Heb het altijd zo gedaan.
Hee thnx, dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-05 19:23
had vandaag m'n mio c510e geupdate naar 3.2 maar nu zijn blijkbaar mijn mappen verdwenen.. ok geen probleem even erop nieuw inzetten maar dan crashed op de pda 'infocollector.exe' en ik krijg er met geen mogelijkheid iets op.. iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? op de site van mio zelfs vermelden ze nergens iets dergelijks..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223454

Hoi,

ik heb een mio c710 en nu is mijn SD kaart (van heel europa) eruit gestolen. Kan ik die data ergens downloaden en op een lege SD kaart zetten?? En zo ja lukt dat zonder al te veel gedoe?

Wie kan mij helpen hiermee????

Alvast bedankt!

Gr Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Kaarten zijn meegeleverd op dvd en van daaruit kan je ze ook installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 223454 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:39:
Hoi,

ik heb een mio c710 en nu is mijn SD kaart (van heel europa) eruit gestolen. Kan ik die data ergens downloaden en op een lege SD kaart zetten?? En zo ja lukt dat zonder al te veel gedoe?

Wie kan mij helpen hiermee????

Alvast bedankt!

Gr Thijs
Ik denk dat je abuis bent. De C710 heeft namelijk al het kaart materiaal op zijn interne geheugen staan.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218766

Iemand al de POI s van camerstop geinstalleerd op zijn C710
Ik krijg het namelijk nog niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-05 19:23
_Diederik schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:14:
[...]

Ik denk dat je abuis bent. De C710 heeft namelijk al het kaart materiaal op zijn interne geheugen staan.
niet helemaal waar.. de kaarten van benelux mss wel maar rest van europa niet..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 01:52:
[...]

niet helemaal waar.. de kaarten van benelux mss wel maar rest van europa niet..
Bij mij stonden alle kaarten van europa op het flash geheugen van de C710. Alle kaarten samen is +/- 1Gb en de mio heeft een flash van 2Gb, dus ruimte is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online
Alle kaarten staan op het interne geheugen van de C710,, de 510 heeft een SD kaart nodig ;)

En verder staan de kaarten op de meegeleverde dvd.

[ Voor 22% gewijzigd door M55 op 29-06-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-05 08:41
Ik heb op Mio Forum hiervoor een fix gevonden.
Pagina: 1 2 3 Laatste