• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mitac Mio heeft een aantal nieuwe navigatie systemen op de markt gebracht, en sinds kort zijn ze ook werkelijk te koop. Sinds een dag ben ik eigenaar van een Mitac Mio C710.

De Mitac Mio C510e en C710 draaien beiden het nieuwe navigatie systeem iGO. Dit navigatiesysteem valt vooral op door de mooie grafische voorstelling van kaarten en interface en tevens de snelle opbouw van deze graphics. De iGO software is behoorlijk snel in het berekenen van een route. Een voorbeeld, het berekenen van een route vanaf een adres in Nederland naar Zurich in Zwitserland wordt berekend in zo'n 10 seconden.

Hier een aantal niet zelf gemaakte foto's van de Mio C710:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilnegyed.hu/newskepek/mioc710.jpg

en in 't wit (volgens mij alleen in 't zwart leverbaar in Nederland)

Afbeeldingslocatie: http://image2.sina.com.cn/IT/cr/2006/0524/18829913.jpg

:? De kaarten

De 24 (TeleAtlas, eerste kwartaal 2006) kaarten van Europa die erbij zitten:
Andorra, Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Gibraltar,
Great Britain, Italy, Ireland, Lichtenstein, Luxemburg, Monaco, Norway, The Netherlands, Poland, Portugal, San Marino, Spain, Sweden, Switzerland, Vatican City.

:? C510e vs C710
  • De C710 is zwart, de C510e is grijs.
  • De C710 heeft 2GB interne flash, waarop heel europa voorgeinstalleerd staat.
  • De C510e heeft 512MB interne flash, hierbij dient u de kaarten te kopieeren vanaf DVD.
  • Beiden hebben ook een SD/MMC slot.
  • De C710 heeft een integrated TMC ontvanger, en een kleine externe antenne die aangesloten dient te worden. De C510 heeft optionale TMC hiervoor dient een aparte antenne/ontvanger gekocht te worden.
FeaturesC710C510e
In the box
USB CableXX
Car ChargerXX
Windshield mountXX
Device holderXX
Carrying caseX-
Bike mountX-
AC AdapterX-
EarphonesX-
TMC Antenna/ReceiverX-
ManualsXX
Software and maps on DVDXX

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/866/miocomparison9he.jpg

:? Oke leuk, en wat kost 't ?

Pricewatch C710 (goedkoopste op dit moment € 420,67 bij Azerty)

Pricewatch C510e (goedkoopste op dit moment € 294,42 bij Rax Nederland)

:? En kan 't nog meer dan alleen navigeren ?
  • Handsfree bellen via bluetooth
  • MP3 Player
  • Photo viewer
  • Calculator
  • Contacts, om meteen naar toe te navigeren of te bellen.

[ Voor 89% gewijzigd door M55 op 15-06-2006 13:14 ]

• M55
  • Niet online
Wat plus en min punten die me tot nu toe zijn opgevallen:

:) Plus
  • Een ontzettend mooie grafische interface en kaart weergave
  • Snelle berekening van route
  • Makkelijk te bedienen
  • Klein formaat, dus makkelijk mee te nemen in de bijhorende case
  • Tijdens het navigeren, veranderd de kijkhoek automatisch tussen 2D en 3D, waarbij
    in 3d modus bij belangrijke punten wordt ingezoomd, en uitgezoomd als er een lang stuk rechtdoor gereden moet worden. Hij gaat in 2D modus waneer bv meer dan 5km lang rechtdoor gereden moet worden, zodat een goed overzicht gegeven kan worden.
:( Min
  • De Nederlandse vrouwelijke stem klinkt behoorlijk chagerijnig (de vlaame vrouwelijke stem is stuk beter)
  • Bug: als je de navigator software afsluit, om bv de mp3 player op te starten dan verliest hij de instelling van de gekozen stem. Die staat dan automatisch op een amerikaanse stem.
  • Nederlandse vertaling in de handleiding is van babelfish kwaliteit (vermogensknop -> powerbutton)
Over de kwaliteit van navigeren kan ik nog geen beoordeling geven. De extra features, zoals rekenmachine, mp3 speler, en foto viewer zal ik niet beoordelen, aangezien ik deze features totaal niet gebruik.

[ Voor 126% gewijzigd door M55 op 14-06-2006 16:11 ]

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Zelf zit ik te twijfelen tussen deze Mio of de Navigon Transonic PNA 6000T Europa TMC. Deze heeft bijna alles wat de Mio C710 heeft maar is wel ruim €100 goedkoper.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

EraZor

Don't mention the war

Ben zeer benieuwd naar je ervaringen; sta op 't punt een c510e aan te schaffen! :) (of de tomtom one....)

Bellen gaat neem ik aan gewoon via 't speakertje en er zal wel geen mute functie op zitten voor je autoradio? Of heft 't ding een mutebox? Kortom: Parrot maar ff laten zitten.....?

[ Voor 48% gewijzigd door EraZor op 15-06-2006 09:08 ]

• M55
  • Niet online
Bellen gaat idd via het speakertje, aansluiten op de autoradio is niet mogelijk. Maar dacht ook niet dat dat mogelijk was met de TomTom.

Gisteren wat rondgereden om het apparaat beetje uit te testen, tot nu toe ben ik zeer tevreden, de routes die hij neemt komen overeen met die TomTom koos. De aanwijzingen zijn duidelijk en op tijd en er wordt niet bespaart op het aantal aanwijzingen ;) Dit kan sommige mensen misschien wat irriteren, ik vond het tot nu toe wel fijn werken.

Bv hij meld dat je de rotonde moet nemen over 900M, en daarna herhaalt hij dit nog één of twee keer(bv 600m, 300m), met als laatste melding welke afslag genomen moet worden op de rotonde.

De vlaamste Ulla stem is verder duidelijk. Er zit wel nog een schoonheidsfoutje in, ze zegt (als je de bestemming bijna bereikt hebt). "(Over of Na) 100M hebt u de bestemming bereikt" en op het moment dat je aankomt wordt de laatste helft van die zin herhaalt "hebt u de bestemming bereikt". Ipv "Bestemming bereikt" :) Dit klinkt beetje krom, maar is maar een kleinigheid.

Ook wat ik in me eerdere posts beschreven heb, het automatisch inzoomen/uitzoomen en kijkhoek veranderen tijdens het navigeren werkt erg goed, en zorgt voor een uitstekend overzicht.

Op het scherm laat hij ook zien wat de maximale toegestane snelheid is op de huidige weg, jammer genoeg blijken hier nogal wat foutjes in de TeleAtlas kaarten te zitten. Op een aantal plekken mocht ik wel 80 rijden, waar maar 50 is toegestaan, en 50 op de plekken waar 30 toegestaan was. Nu weet ik dat bij een aantal situaties dit ook pas afgelopen jaar is gewijzigd, dus wellicht niet goed verwerkt is bij TeleAtlas.

[ Voor 18% gewijzigd door M55 op 15-06-2006 10:06 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

OK en zijn de updates (software/kaarten) een beetje voor elkaar bij de Mio?

• M55
  • Niet online
Ik weet niet precies hoe vaak ze updates geven op de kaarten, en wat deze kosten.
De TeleAtlas kaarten zijn van 't eerste kwartaal 2006.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Haha, 't wordt een soort slowchat zo ;-) Thx voor de info tot zover!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik twijfel eigenlijk alleen nog tussen de 510 en de 710... De kaarten zijn gewoon meegleverd op dvd toch? Dus 't is een kwestie van een land op een mmc kopieeren en gaan? :) Kan je (als je dus een grotere mmc d'r in knalt) ook meerdere landen op 1 mcc kwijt? Zo ja: hoeveel mb is een gem. land?

[ Voor 4% gewijzigd door EraZor op 15-06-2006 14:13 ]

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
M55 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:07:
Wat plus en min punten die me tot nu toe zijn opgevallen:

[list]
:( Min
  • De Nederlandse vrouwelijke stem klinkt behoorlijk chagerijnig (de vlaame vrouwelijke stem is stuk beter)
Nederlandse vrouwelijke stem? Ik kon alleen maar de begische vinden.... :?
Waar vind je die nederlands stem?

• compie
  • Niet online
Is het mogelijk (met de C710) om je contactenlijst uit je telefoon op de Mio te laten zien?
En dus uit die lijst iemand te kiezen om naar te bellen? Ik heb natuurlijk geen zin om alle contacten uit m'n gsm opnieuw in die Mio te gaan invoeren.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Korte review uit de Mio-gebruikersgroep:
Afgelopen dinsdag heb ik de Mio C510E gekocht. Het is de vervanger van mijn Mio 268 met V2 Europa DVD. Hierbij had ik een SD kaartje van 1 GB. Hiermee was het niet mogelijk om grenzeloos te navigeren!

De C510 heeft een eigen geheugen van 512 MB Dit aangevuld met de SD kaart van 1 GB geeft ruimte genoeg voor heel Europa! Als je de Benelux op het flashgeheugen aanvult (300 MB vrij) met enkele landen vanaf de DVD kun je gelijk al grenzeloos navigeren naar de geïnstalleerde landen op straatniveau!

Hardware:
+ Afmetingen zijn kleiner dus past beter in binnenzak
+ Bluetooth carkitfunctie is erg prettig
+ Satelliet ontvanger geeft sneller een link dan de Mio 268
+ Geluid is beter (Iets grotere luidspreker denk ik; klinkt minder blikkerig)

- Netvoeding ontbreekt (laden kan in auto of via USB poort van computer)
- Bevestiging is hetzelfde (wiebelig; wel iets minder als bij de 268 omdat deze zwaarder is)

Software:
+ Opstarten van MioMap V3 (=I-GO) gaat erg snel
+ Bediening snel en makkelijk
+ POI’s veel makkelijker te selecteren
+ Flitscamera’s standaard in software
+ Kan zelfs bij een samengestelde route zelf de optimale route vaststellen
+ Berekeningen gaan zeer snel, Herberekeningen ook
+ Kaart layout ziet er mooi uit en verloopt iets minder schokkerig

- Weinig favorieten vast te leggen (2)
- Geen afritnummers (wel in V2)
- Stem in V2 was prettiger (Vlaamse stem is wel OK)
- Stem praat erg veel; mag van mij wel minder!

Het navigeren gaat prima. In je eigen omgeving kiest hij niet altijd de route die ik zelf zou kiezen maar dat deed V2 ook niet. Het systeem is wat toegankelijker dan de 268. Via de BlueTooth bestandsbeheer functie kun je makkelijk stemmen (I-GO stemmen) toevoegen. Je hoeft het systeem niet te unlocken.

Dit is even in het kort mijn eerste indruk van de C510.

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 12:13
M55 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:23:
Ik weet niet precies hoe vaak ze updates geven op de kaarten, en wat deze kosten.
De TeleAtlas kaarten zijn van 't eerste kwartaal 2006.
Dit is niet specifiek voor deze MIO, maar ik verbaas mij over de gebruikte datering van de kaarten. Onze nieuwbouwwijk staat nu inmiddels al ruim een jaar en het adres was al vanaf 2004 bekend, maar in 2006 kaarten is het adres dus nog steeds niet te vinden.

Vanaf eind vorig jaar staat het adres al wel in de Navtech kaarten die Garmin gebruikt, maar MIO, TomTOM, Sony en VDO-Dayton kennen het adres nog steeds niet.

• M55
  • Niet online
Dat probleem ligt bij TeleAtlas dus ;) en daarom hebben door jou genoemde merken daar last van. Je kan volgens mij problemen met de kaarten melden bij TeleAtlas zelf.

• M55
  • Niet online
EraZor schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:12:
Ik twijfel eigenlijk alleen nog tussen de 510 en de 710... De kaarten zijn gewoon meegleverd op dvd toch? Dus 't is een kwestie van een land op een mmc kopieeren en gaan? :) Kan je (als je dus een grotere mmc d'r in knalt) ook meerdere landen op 1 mcc kwijt? Zo ja: hoeveel mb is een gem. land?
De kaarten zijn inderdaad meegeleverd op DVD. En is een kwestie van kaarten kopieeren, alle kaarten samen zijn 910MB (954.294.272 bytes)

De C710 heeft natuurlijk nog wel een aantal andere voordelen, waaronder de AC adapter die niet meegeleverd is bij de C510e en TMC antenne etc, zulke accessoires zijn meestal best prijzig om bij te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door M55 op 16-06-2006 09:24 ]

• M55
  • Niet online
compie schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:33:
[...]

Nederlandse vrouwelijke stem? Ik kon alleen maar de begische vinden.... :?
Waar vind je die nederlands stem?
Staat gewoon in het lijstje hoor tussen alle andere stemmen ;)

• compie
  • Niet online
M55 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:22:
[...]
Staat gewoon in het lijstje hoor tussen alle andere stemmen ;)
Ja je hebt gelijk, de nederlandse stem staat op pagina 1. Ik had alleen 2 t/m 4 bekeken.... stom.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

M55 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:08:
[...]

De kaarten zijn inderdaad meegeleverd op DVD. En is een kwestie van kaarten kopieeren, alle kaarten samen zijn 910MB (954.294.272 bytes)

De C710 heeft natuurlijk nog wel een aantal andere voordelen, waaronder de AC adapter die niet meegeleverd is bij de C510e en TMC antenne etc, zulke accessoires zijn meestal best prijzig om bij te kopen.
ja ik heb de accesoirelijst gezien ja, maar dat zijn nou net de dingen die ik niet ga gebruiken... een fietsmount e.d
Alleen die antenne is nog wel nuttig, maar ja opm daar nou ruim 100€ extra voor neer te kletsen....
Je kan 'm thuis ook gewoon via de usb opladen he? En in de auto laa je 'm over het algemeen in je sig. zitten, lijkt me...)

• M55
  • Niet online
Het is natuurlijk je eigen keuze :), je kan hem idd ook via USB opladen. Ik vind het gewoon makkelijk dat ook alles meteen op het apparaat staat, zonder dat je weer aparte SD kaart moet hebben etc..
De C710 is opzich al niet duur als je het vergelijkt met de Tomtom 710, maar het kan altijd goedkoper ;)

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Haha da's waar: persoonlijke keuze. Voor mij was 't eiegenlijk alleen de deur tot deur navigatie die de doorslag zou geven naar de 710, maar aangezien een een kaartje van een gig nog geen 3 tientjes kost is de keuze makkelijk voor mij.... ga 'm maandag bestellen ;)

• Polster
Ik heb net de 510E gekocht incl. een 1Gb SD kaart. Toch voor deze gekozen omdat op Duitse fora veel over storingen en uitval van de Navigon 6000 wordt geklaagt.

Installeren van Europa verloopt alleen niet vlekkeloos.

Je kan de maps naar regio op de kaart gooien zoals bijv. The Alps en Nordic countries. Voor Polen en Tsjechie is echter geen aparte regio. Die kan je alleen installeren door de regio 'West-Europa' te installeren. Volgens de Mio wizard neemt dit 1.08 Gb in beslag wat dus niet zou passen. Helpdesk zegt dat het wel past en M55 zegt dat de kaarten in totaal 910Mb zijn. Zou dus moeten werken. Maar....

Ik upload de maps via de wizard (eerst even in de root MioMap/Maps aanmaken) alle maps via een cardreader. Uploaden sluit succesvol af en ik kan zien dat de maps erop staan. Nadat ik de SD kaart in de mio stop worden de maps niet opgepakt. Als ik daarna de SD kaart weer in mijn cardreader stop zie ik of helemaal niets meer erop staan of een heleboel beschadigde bestanden.

Aparte regios uploaden is wel goed verlopen dus de kaart lijkt goed.

Verder wordt de Mio of de SD card die erin staat bij mij niet herkend in de verkenner. Om maps te uploaden naar een SD card heb je dus een aparte cardreader nodig.

Nog even verder experimenteren.

Update: Het lag aan mijn cardreader.

[ Voor 9% gewijzigd door Polster op 18-06-2006 21:11 ]

• compie
  • Niet online
Hoe werkt trouwens die nauwkeurigheid die wordt aangegeven in het GPS scherm?
Bijvoorbeeld wat betekend het als daar als nauwkeurigheid 0.90 staat?

• compie
  • Niet online
In het GPS scherm staan balkjes die aangeven hoe goed de ontvangst is per satelliet. Bij mij komen die balkjes nooit verder dan 50%. Is dat normaal?

• Polster
Bug dat de stem telkens weer veranderd in de Amerikaanse stem is op te lossen.

Zet de systeem taal eerst op engels. Er volgt dan een reset/reboot. Start hierna miomap op en verander daar de miomap taal en de navigatie taal in Nederlands/Vlaams. Sluit miomap af en verander de systeem taal weer terug naar het nederlands.

• Polster
Handleiding MioMap v3 voor de 510 is te downloaden:
http://www.mio-tech.be/su...10_User_Manual_NL_RC9.pdf

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik heb net de c510E besteld en een SD kaartje van een gig...

Ik post hier m'n ervaringen, zo gauw ik die heb ;)

• Polster
Je kan je product nu registreren en speedcam sync starten. Eerst moet je de speedcam utility wel even updaten naar versie 1.2. Synchroniseren lijkt allemaal goed te lopen.

Ik heb wel het idee dat de connection software en usb drivers een beetje brak zijn. De ene keer wordt de mio wel door mijn computer herkend en de andere keer weer niet. Hebben andere dit probleem ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Polster op 20-06-2006 13:33 ]

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-11 14:41

BS

Polster schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:29:
Je kan je product nu registreren en speedcam sync starten. Eerst moet je de speedcam utility wel even updaten naar versie 1.2. Synchroniseren lijkt allemaal goed te lopen.

Ik heb wel het idee dat de connection software en usb drivers een beetje brak zijn. De ene keer wordt de mio wel door mijn computer herkend en de andere keer weer niet. Hebben andere dit probleem ook?
Met mijn C710 heb ik dit ook

Als ik verbinding maak en de mio staat uit herkent hij hem niet, staat de mio aan geen enkel probleem.

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 20:57
Als ik het goed begrijp kan je met de C510E ook handsfree bellen via BT?
En heeft er iemand een idee hoeveel de optionele TMC adapter daarvoor dan kost?

Edit: Excuses, ik had zelf niet goed gezocht: Handsfee is mogelijk en TMC kost 74 euro.

Dus dat is dan 294 euro + 74 euro + 30 euro SD card, dan is hij nog net iets goedkoper als de C710 :)

[ Voor 40% gewijzigd door Kiff op 21-06-2006 09:09 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

De TMC adapter is alleen voor traffic informatie. Handsfree bellen met BT gaat sowieso.

Mijn eerste ervaringen:
Het kopieren van de extra kaarten kreeg ik NIET voor elkaar via de utility (die overiens mijn c510 keurig herkent iedere keer). De utility ziet keurig de mio en de flashkaart, maar als ik aangeef dat de kaarten gekopieerd moeten worden is de Mio te klein qua ruimte (joh?) en als ik de SD kaart selecteer moet ik er heen browsen.... en de kaart is helaas niet zichtbaar als ie in de Mio zelf zit. Kaartje dus maar in een cardreader geplaatst (eerst vergeten de mappen aan te maken; werkt 't nog niet, maar na de kaarten in de juiste map gezet te hebben, een restart van de Mio werkt 't allemaal perfect.

Heb de tip gebruikt om de NL stem te behouden: werkt ook goed.

Navigatie: ik heb pas een klein stukje gereden in de stad (even proefdraaien he? ;)) en ik moet zeggen: ideaal! het invoeren van een adres vind ik absoluut niet omslachtig of onlogisch, maar ik moet zeggen dat ik verder geen navigatiesoftware eerder heb gebruikt, dus ik was niet bevooroordeeld. De aanwijzingen van de NL vrouwelijke stem zijn wat zakelijk, maar niet irritant, vind ik zelf...ze praat idd veel, maar ik heb liever wat informatie teveel dan informatie te weinig. Het herberekenen van de roiute als je (expres) verkeerd rijdt gaat supersnel en klopt als een bus; alweer geen klachten.

De grote vuurdoop gaat zaterdag worden als ik ermee naar zuid frankrijk ga rijden: ik post m'n ervaringen hier weer!

Al met al ben ik tot dusver dik tevreden! ook een zéér groot pluspunt: mijn wederhelft (die er het meeste mee zal rijden) kan er moeiteloos een route mee plannen, terwijl ze zeker geen computerguru is....

Één vragje nog: Als ik nou idd andere stemmen wil installeren (ben uiteraard tóch wel benieuwd) hoe doe ik dat dan?

[ Voor 5% gewijzigd door EraZor op 21-06-2006 09:09 ]

• M55
  • Niet online
Goed te horen, dat hij bevalt ;)
Zaterdag gaat deze Mio naar Zwitserland.

Ten eerste kan je natuurlijk zelf een stem kiezen uit de stemmen die er al op staan, waarvan waarschijnlijk de Nederlandse en Vlaamse de enige interesante zijn ;)

Verder is het mogelijk om stemmen die je kan downloaden van internet te versturen via bluetooth naar de Mio (Je moet dan wel een bluetooth dongle hebben voor je PC). Ik weet niet of er een andere manier is om bestanden te versturen dan via bluetooth. De sync applicatie kan alleen maar MP3's, Contacts en fotos's kopieeren.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Maw met bluetooth kan je het flashgeheugen gewoion als schijf benaderen?

• M55
  • Niet online
Nee, het werkt zo:

Je stuurt via bluetooth onder windows de file naar de Mio, waarbij je de mio kan laten bepalen waar die file in de directory structuur geplaatst moet worden. Volgens mij staat dit trouwens ook in de PDF handleiding die op de DVD staat.

Het zou mooi zijn als je de files kon benaderen zoals een schijf, maar dit is me nog niet gelukt, en ik weet ook niet of dit uberhaubt mogelijk is.

[ Voor 23% gewijzigd door M55 op 21-06-2006 11:38 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ah! OK thx! :P

• Kiff
Je praat hier nu natuurlijk enkel over Windows, maar enig idee of dit met een Mac ook mogelijk is? Of zijn er enkel Win-applicaties te vinden?

• M55
  • Niet online
Ik zou het niet weten, in windows kan je gewoon standaard files sturen naar bluetooth apparaten als die dat ondersteunen, het is dus iets bluetooth specifieks. Ik neem aan dat MacOS ook zoiets ondersteund, je zou dit kunnen testen met je bluetooth telefoon :)

Verwijderd

ik krijg de kaart van frankrijk niet op mijn flash of sd kaart geplaats. NOD zegt dat er een virus in zit. Iemand anders hier ervaring mee? Oplossingen?

De 510e bevalt prima trouwens! _/-\o_

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Heb dat verhaal eerder gelezen op het Mio gebruikersforum ja. Heb er zelf geen last van met Avast AV.

Er is contact opgenomen met Mio iig. Ik laat resultaten hier wel horen.

Wellicht even "heuristics" uitzetten?

• Polster
Ik kan via bluetooth de mio wel benaderen. Als ik mijn computer naar bluetooth aparaten laat zoeken vindt hij het apparaat WindowsCE. Vanuit hier zijn er een hoop systeem bestanden te zien waaronder het mapje voices en maps. Op deze manier kan je dus maps en voices in het geheugen van de mio dumpen zonder de sync tool te gebruiken.
Met de widcomm drivers kan je de mio via dit adres benaderen:
code:
1
Mijn Bluetooth-locaties\Volledige Bluetooth-omgeving\WindowsCE\Bluetooth File Transfer\

Bluetooth icm met de sony ericsson W800 werkt trouwens prima.

• compie
  • Niet online
Mijn Mio C710 bevalt ook uitstekend. Echt een top apparaatje :)

Schijnbaar is de gebruikte navigatie software (MioMap v3) een uitgebreide variant van iGO.
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?p=469461

Zie ook op ons eigen forum:
M55 in "Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006"

Waar kan ik ergens alternatieve stemmen downloaden van internet? Ik zit zelf te denken aan de stemmetjes van Worms (die PC game), dat zou pas lachen zijn.
Of een duitse commandant die LINKS en RECHTS schreeuwt lijkt me wel leuk...

[ Voor 31% gewijzigd door compie op 22-06-2006 15:14 ]

• compie
  • Niet online
Ik vind trouwens dat de C710 z'n meerprijs ten opzichte van de C510 zeker waard is. Hij heeft een interne TMC ontvanger en je hoeft ook niet moelijk te gaan doen om zelf je kaarten op zo'n flash kaartje te krijgen.

En het is helemaal een goed geprijst apparaat als je 'm vergelijkt met de TomTom 710, die kost 555 euro, dat is 135 euro duurder!

[ Voor 80% gewijzigd door compie op 22-06-2006 14:58 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Hmmm die meerprijs voor de 710 ben ik dan weer niet met je eens. Enige waar IK gebruik van zou maken is de extra geheugenruimte en het tasje. (bij elkaar 40€). Dus om daar nou 120 € voor neer te kletsen... maar idd: alles los aanschaffen is (uiteraard) duurder.

• compie
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met mobiele snelheidscontroles, worden die ook doorgegeven via TMC?

• M55
  • Niet online
Polster schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:56:
Ik kan via bluetooth de mio wel benaderen. Als ik mijn computer naar bluetooth aparaten laat zoeken vindt hij het apparaat WindowsCE. Vanuit hier zijn er een hoop systeem bestanden te zien waaronder het mapje voices en maps. Op deze manier kan je dus maps en voices in het geheugen van de mio dumpen zonder de sync tool te gebruiken.
Met de widcomm drivers kan je de mio via dit adres benaderen:
code:
1
Mijn Bluetooth-locaties\Volledige Bluetooth-omgeving\WindowsCE\Bluetooth File Transfer\

Bluetooth icm met de sony ericsson W800 werkt trouwens prima.
Ik heb het hele "Mijn Bluetooth-locaties" gedoe niet :), hoe kom je daar aan ?

• Kiff
compie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:52:
Ik vind trouwens dat de C710 z'n meerprijs ten opzichte van de C510 zeker waard is. Hij heeft een interne TMC ontvanger en je hoeft ook niet moelijk te gaan doen om zelf je kaarten op zo'n flash kaartje te krijgen.

En het is helemaal een goed geprijst apparaat als je 'm vergelijkt met de TomTom 710, die kost 555 euro, dat is 135 euro duurder!
De C710 kost 130 euro meer dan de C510E terwijl de tmc antenne 70 euro en een kaartje 30 euro kost, dus nog altijd 30 euro goedkoper :)

Trouwens: De C710 heeft geen interne TMC, je moet nog altijd een externe aansluiten. Maar hij zit idd wel in het pakket!

• M55
  • Niet online
plus AC adapter etc etc, maar goed, maakt niet uit de één kiest een C510E, de andere de C710 :)

• Polster
M55 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:25:
[...]

Ik heb het hele "Mijn Bluetooth-locaties" gedoe niet :), hoe kom je daar aan ?
Dit is waarschijnlijk een eigenschap van de Widcomm Bluetooth drivers. Waarschijnlijk draai jij op andere drivers (win. sp2 of bluesoleil) en is het pad dat aangemaakt wordt iets anders.

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met handsfree bellen via bluetooth via de 510? Zo ja, lukt het aansluiten goed en met welke telefoon? Hoe is de geluidskwaliteit/microfoon?

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Gaat prima bij mij. Geluidskwaliteit is prima, maar door het ontbreken van een mutebox is m'n parrot voorlopig nog niet uit de auto

(met een SE K700)

• Polster
Ik heb het nog niet heel uitgebreid getest maar op het eerste gezicht werkt via bluetooth bellen goed. Koppelen met de SE W800 ging zonder problemen en geluid is bij stilstand iedergeval goed.

• M55
  • Niet online
Met een SE Z600 werkt het ok.

Verwijderd

EraZor schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:31:
Heb dat verhaal eerder gelezen op het Mio gebruikersforum ja. Heb er zelf geen last van met Avast AV.

Er is contact opgenomen met Mio iig. Ik laat resultaten hier wel horen.

Wellicht even "heuristics" uitzetten?
Scanner uitzetten werkte niet, maar deïnstalleren wel. Toen ging kaartje overzetten heel eenvoudig. :) Ligt dus toch aan NOD. Te goede scanner? 8)7

Anywayz, i'm happy once again :+

• Kiff
Hoe zit het eigenlijk met het updaten van POI en flits-informatie? Is dit enkel mogelijk via de Mio updater (betalend)? Of zijn hier ook andere opties voor?

Ik kan misschien alles aanpassen wat ook met iGo kan? (stem bvb?)

• M55
  • Niet online
Stem is aan te passen, flits informatie is gratis voor 1 jaar.
Het aantal instel mogelijkheden is wel verminderd tov iGO op de pda, bv de algoritme slider.

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 20:38
Weet iemand of het mogelijk is om de nieuwe summer map update 2006 van iGO (http://www.i-go.com/en/update) ook op de Mio C710 te zetten is, want ik kan hem namelijk niet gewoon via de iGO-updater als pda selecteren?
Of werkt deze update enkel voor de pda's met iGO software?

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

• Polster
Hmmm interessante update. Maar ik denk niet dat je via de IGo website kan updaten omdat Mitac-Mio het IGo programma enigzins heeft aangepast en er MioMap v3 van heeft gemaakt. Denk dat we moeten wachten op een update van Mio zelf.

• compie
  • Niet online
compie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:02:
Hoe werkt trouwens die nauwkeurigheid die wordt aangegeven in het GPS scherm?
Bijvoorbeeld wat betekend het als daar als nauwkeurigheid 0.90 staat?
This is the DOP ratio (number) the lower the better.

http://www.gmat.unsw.edu..../gps_survey/chap1/149.htm

• compie
  • Niet online
compie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:17:
Hoe zit het eigenlijk met mobiele snelheidscontroles, worden die ook doorgegeven via TMC?
"Noordzee 100.7 FM biedt als eerste radiostation in Nederland TMC flitsinformatie aan via navigatiesystemen. "

http://www.ypca.nl/index....page=news&cat=12&artid=32

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 19:41
M55 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:37:
Het zou mooi zijn als je de files kon benaderen zoals een schijf, maar dit is me nog niet gelukt, en ik weet ook niet of dit uberhaubt mogelijk is.
Dat wil ik ook!

Waarom moet er altijd (vaak brakke) thirdparty software geschreven worden om gewoon te bereiken dat je bestanden kunt benaderen op je 510. Er draait toch Windows CE op? Waarom kan ik dit ding niet gewoon mounten als een extra drive.

Ik wil die overbodige stemmen kwijt en ik wil meer keuze uit andere stemmen. Op kieskeruig.nl las ik iets over een gebruikersgroep en conversie van tomtom formaat naar mio formaat stemmen. De tomtom heeft in ieder geval veel betere stemmen dan de mio. Die Nederlandse stem is echt afschuwelijk!

• dsalden
Cliff schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:55:
[...]
Dat wil ik ook!

Waarom moet er altijd (vaak brakke) thirdparty software geschreven worden om gewoon te bereiken dat je bestanden kunt benaderen op je 510. Er draait toch Windows CE op? Waarom kan ik dit ding niet gewoon mounten als een extra drive.

Ik wil die overbodige stemmen kwijt en ik wil meer keuze uit andere stemmen. Op kieskeruig.nl las ik iets over een gebruikersgroep en conversie van tomtom formaat naar mio formaat stemmen. De tomtom heeft in ieder geval veel betere stemmen dan de mio. Die Nederlandse stem is echt afschuwelijk!
Je kan altijd de mio via Bluetooth bereiken en dan zie ja alle bestanden staan en kan je gewoon de stemmen verwijderen die je niet nodig hebt.

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Afgelopen week met m'n 510 naar Zuid frankrijk gereden (europa op 1 GB SDkaartje) en ik moet zeggen: prima! Een paar hele kleine schoonheidsfoutjes, maar over het algemeen ben ik zéér tevreden! Zelfs de route langs/door Parijs was vlekkeloos! Ik gebruik de std NL stem en heb daar eigenlijk absoluut geen moeite mee. Ook het aantal meldingen vind ik persoonlijk niet irritant veel. Viel me op dat de kaarten zéér uitgebried zijn (de kleinste zuidfranse karrensporen stonden vermeld) en de route die gepland werd was idd ook de route die ik zelf gekozen zou hebben.

De vaste flitspalen werden behoorlijk goed aangegeven, maar ik heb het gluidssignaal uitgezet, aangezien dat me nogal stoorde; de uitgebreide visuele waarschuwing vind ik zat.

Al met al zeer tevreden met m'n aanschaf!

[ Voor 4% gewijzigd door EraZor op 03-07-2006 10:24 ]

• Kiff
Eindelijk ook mijn C710 binnengekregen.

Onmiddelijk een dagje naar Keulen getrokken dat deed hij voortreffelijk. Enkel wat schrikken van de waarschuwingen voor flitspalen (wat een herrie! 1 biep was voldoende geweest) en de (aangename Vlaamse) stem overdrijft misschien soms wel maar gelukkig niet te storend.
TMC doet het ook goed, maar misschien zelfs te goed (files waar er geen zijn, werken te fel aangegeven,...) maar dat kan ook aan de TMC zender liggen (iemand die weet hoe dat op te zoeken is?).
Handsfree bellen heb ik nog niet kunnen uitproberen, maar denk wel dat dat goed zal verlopen. MP3 of foto's gebruik ik niet.

Enige echt grote nadeel op dit moment vind ik de afwezigheid van een Griekse kaart. Op de site staat 30% coverage, maar er zit helemaal geen in wat toch jammer is.

Edit: Heb de iGo kaart van Griekenland er dan toch op gekregen en bij de andere maps geplaatst. Maar dan herkent Mio hem nog altijd niet, dus lijkt de enige optie te zijn op Mio te wachten... (en ik vertrek zaterdag naar Griekenland :) )

[ Voor 16% gewijzigd door Kiff op 05-07-2006 07:56 ]

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-11 13:33
@ Erazor

Wat voor schoonheidfoutjes eigenlijk?

@ Kiff

Ben wel benieuwd hoe het afloopt met het Griekenland verhaal. Ook die map zal voor mij een belangrijke zijn.

• moulin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 14:26
Zo'n losse TMC antenne is vrij prijzig. Op de site van Mio staat dat deze 75 euro is. Wat is er zo speciaal aan deze antenne?

[ Voor 4% gewijzigd door moulin op 05-07-2006 13:30 ]

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 19:41
dsa schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:18:
[...]

Je kan altijd de mio via Bluetooth bereiken en dan zie ja alle bestanden staan en kan je gewoon de stemmen verwijderen die je niet nodig hebt.
Ik heb geen bluetooth op mijn laptop... :(

Maar als ik nou zo'n bluetooth USB sticky koop, welke software heb ik dan nodig om te kunnen 'browsen' op mijn MIO?

• compie
  • Niet online
moulin schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:30:
Zo'n losse TMC antenne is vrij prijzig. Op de site van Mio staat dat deze 75 euro is. Wat is er zo speciaal aan deze antenne?
Het is niet alleen maar een antenne, het is een antenne met ontvanger.
De ontvangen zit bij de C710 ingebouwd: nog een reden om die te kopen en niet de 510. Bij de C710 is de TMC antenne alleen maar een stukje koperdraad.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

JP-tjuh schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:28:
@ Erazor

Wat voor schoonheidfoutjes eigenlijk?

@ Kiff

Ben wel benieuwd hoe het afloopt met het Griekenland verhaal. Ook die map zal voor mij een belangrijke zijn.
Paar tikfoutjes in het menu. "uitgebreidt" staat er ergens.

Ook werd ik n frankrijk ergens langs een weggetje gestuurd door een dorpje heen ipv de normale D weg. Scheelde qua tijd niks, maar was niet nodig. Als laatste kloppen de aangegeven snelheden niet overal, maar da's meer een foutje van de gebruikte kaarten lijkt me. (op de grotere wegen klopt 't in 99% van de gevallen wel iig)

Verwijderd

heb de C710
wat me tegen valt is dat je bij veel straaten niet op huisnummer kan zoeken
zelfs van me eigen straat , waar ik al 27 jaar woon ziet hij alleen maar de
nummers van 1 tot 10 terwijl die tot 600 gaat
is heel iritand als hij me naar het begin van de straat stuur ,terwijl ik aan het eind moet wezen
en dan tegen het verkeer moet rijden om aan de andere kant te komen
want als ik naar de ander kant rij via een andere route dan wilt hij me telkens terug stuuren naar het begin van me straat
dus navigeren op huisnummer is gewoon slecht , is het bekent dat daar nog een update voor komt.
en de aanwijzingen van de stem komen ook vaak te laat
en soms onduidelijk welke kant je nu op moet
denk dat ik hem maar gaat terug brengen , zitten nog te veel bugs in.
met tomtom kan je namelijk wel gewoon op huisnummer zoeken.

rinus

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Weet je zeker dat je niet een tikfoutje in de straatnaam maakt ? (zou me niet verbazen als ik je post hierboven lees :X)

Ik ben nog geen straat tegengekomen waarmee dat niet perfect lukte.... (zowel in NL als in België, Duitsland en Frankrijk) en ik gebruik mijn c510 zeer intensief en dagelijks.....

Ik heb ook niet het gevoel dat de stem 'te laat' komt of dat ik niet weet welke kant ik uit moet. M'n vriendin (die 'm 't meeste gebruikt) is niet bijster geïnteresseerd in techniek en wilde met name een simpel te bedienen apparaat dat accuraat werkt. Dat is voor mij specifiek de reden geweest om voor de Mio te kiezen.

Zij heeft er absoluut geen problemen mee (niet met bedienen, niet met navigeren) en ikzelf ook niet....

[ Voor 45% gewijzigd door EraZor op 06-07-2006 13:59 ]

Verwijderd

EraZor schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:50:
Weet je zeker dat je niet een tikfoutje in de straatnaam maakt ? (zou me niet verbazen als ik je post hierboven lees :X)

Ik ben nog geen straat tegengekomen waarmee dat niet perfect lukte.... (zowel in NL als in België, Duitsland en Frankrijk) en ik gebruik mijn c510 zeer intensief en dagelijks.....

Ik heb ook niet het gevoel dat de stem 'te laat' komt of dat ik niet weet welke kant ik uit moet. M'n vriendin (die 'm 't meeste gebruikt) is niet bijster geïnteresseerd in techniek en wilde met name een simpel te bedienen apparaat dat accuraat werkt. Dat is voor mij specifiek de reden geweest om voor de Mio te kiezen.

Zij heeft er absoluut geen problemen mee (niet met bedienen, niet met navigeren) en ikzelf ook niet....
nee maak geen typfout, anders vind hij die straat natuurlijk niet
probeer naar eens noordwal/zuid holand je zal zien dat hij dan maar huisnummers 1 tot 10 aangeeft
vanmidag ook even naar kijkduin en scheveningen gereden
wat dan weer vaag is dat als je die opzoek in je mio, dat hij dan aangeeft buiten bereik komt omdat hij je naar het strand stuurd
ja dat gaat ook moeilijk met een auto of motor het zand op
en dat doet hij met veel badplaatsen die in poi staan
vandaag veel in den haag rondgereden zo 100 km
paar keer ook meegemaakt dat de stem zij links terwijl ik recht moest

o ja als ik een typ fout maak
iedere gek heeft zijn gebrek , en de mijne is typen :P

• dsalden
Cliff schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:31:
[...]

Ik heb geen bluetooth op mijn laptop... :(

Maar als ik nou zo'n bluetooth USB sticky koop, welke software heb ik dan nodig om te kunnen 'browsen' op mijn MIO?
Ik gebruik op mijn laptop gewoon de standaard widcomm software (volgens mij meegeleverd met bijna ieder bluetooth adapter), dan kun je gewoon via een windows verkenner interface op de mio browsen. Voor de rest geen extra software nodig.

• Kiff
JP-tjuh schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:28:
@ Kiff

Ik heb de map er dus op gekregen en heb de iGO.db file geüpdate naar een iGO.db van het summer update pack. Hierdoor zou ik wel de juiste licentie hebben (moest deze ook accepteren), maar nog steeds herkent hij de map niet. Ook wat in de andere files proberen kijken maar vond niets wat op een map-lijst leek... Terug naar af dus :(

• dsalden
Kiff schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 08:03:
[...]

Ik heb de map er dus op gekregen en heb de iGO.db file geüpdate naar een iGO.db van het summer update pack. Hierdoor zou ik wel de juiste licentie hebben (moest deze ook accepteren), maar nog steeds herkent hij de map niet. Ook wat in de andere files proberen kijken maar vond niets wat op een map-lijst leek... Terug naar af dus :(
Ik heb net de greece map van het update package op mijn mio C710 gezet en hij pakt hem zonder aanpassingen te doen aan iGo.db of License.db. De andere maps (turkey en die balkanlanden) werken wel niet en deze krijg ik ook niet aan de praat door die 2 db files aan te passen, dan start ie miomap niet eens meer op :?
Ik vrees dat je voor de andere maps dus moet wachten totdat mio zelf een update uitbrengt :(

• Kiff
dsa schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:47:
[...]

Ik heb net de greece map van het update package op mijn mio C710 gezet en hij pakt hem zonder aanpassingen te doen aan iGo.db of License.db. De andere maps (turkey en die balkanlanden) werken wel niet en deze krijg ik ook niet aan de praat door die 2 db files aan te passen, dan start ie miomap niet eens meer op :?
Ik vrees dat je voor de andere maps dus moet wachten totdat mio zelf een update uitbrengt :(
Dus je hebt Greece gewoon erin gezet en hij pakte hem direct? Hmm moet ik het straks toch nog eens proberen :/

Zie je hem ook bij Mio Info in de maplijst staan? Of enkel als je Country verandert bij op adres zoeken?

• dsalden
Kiff schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:05:
[...]

Dus je hebt Greece gewoon erin gezet en hij pakte hem direct? Hmm moet ik het straks toch nog eens proberen :/
Jep gewoon via bluethooth in die map gezet.
Zie je hem ook bij Mio Info in de maplijst staan? Of enkel als je Country verandert bij op adres zoeken?
Als ik naar de about ga en dan naar kaarten daar staat Griekenland idd tussen (Griekenland 2006.04 staat er) en hij staat ook tussen de landen om naar te navigeren :)

Verwijderd

als ik op de C710 straat namen noordwal en veenkade in s,gravenhage intyp
krijg ik bij veenkade geen nummers te zien en bij noordwal 4 tot 1wat dus niet klopt

wat nu het rare is , ik heb dit ook gedaan op een C510E
en daar geeft hij wel alle straat nummers goed aan
kan iemand mij vertellen hoe dat kan

want met de C710 kan hij bij veel straten geen numers vinden,
en die wel te vinden zijn op C510E

kunnen julie dat ook testen of dat zo is.

• Polster
Heb zelf de C510. Bij Noordwal geeft ie huisnummer 1-576 en bij Veenkade 1-188.

Verwijderd

Polster schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:52:
Heb zelf de C510. Bij Noordwal geeft ie huisnummer 1-576 en bij Veenkade 1-188.
ja dat klopt dus
en op de C710 doet hij dat dus niet
mensen met C710 graag testen
:)

• dsalden
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:46:
[...]
ja dat klopt dus
Ik heb hier ook al problemen mee ondervonden thuis in de omgeving, wel raar mocht de C510 dit wel fatsoenlijk kunnen doen :?

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:46:
[...]

ja dat klopt dus
Kijk dat zou 't kunnen zijn ja... ik heb zelf een 510 en die werkt feilloos.... (ook bij de plaatsen die jij net opgaf). Heb zelf geen 710, dus an 't niet testen, helaas....

Zou wel erg vreemd zijn: ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat de kaarten en software identiek zijn? In principe is een 710 toch gewoon een 510 met meer intern geheugen en een TMC anbtenne? (en wat losse rommel d'r bij)?

Verwijderd

EraZor schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:08:
[...]

Kijk dat zou 't kunnen zijn ja... ik heb zelf een 510 en die werkt feilloos.... (ook bij de plaatsen die jij net opgaf). Heb zelf geen 710, dus an 't niet testen, helaas....

Zou wel erg vreemd zijn: ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat de kaarten en software identiek zijn? In principe is een 710 toch gewoon een 510 met meer intern geheugen en een TMC anbtenne? (en wat losse rommel d'r bij)?
heb dit van een andere forum

Inderdaad. Bij de C510E ondersteunt het navigeren op huisnummer beter dan de C710. Ik heb zojuist bij de MediaMarkt beide apparaten uitgebreid getest op dit punt. Als de kaarten gelijk zijn, en dat neem ik aan, zal het te maken hebben met de software voor de C710. Die is minder goed dan die voor de C510E.

Hebben anderen dezelfde ervaring?

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Probeer 't eens bij de MIO Gebruikersgroep. Ik denk dat je daar meer kans maakt dan hier. Ik kan je probleem daar niet terugvinden, overigens....

edit:

Ik zie dat je dat al gedaan had....

[ Voor 14% gewijzigd door EraZor op 11-07-2006 09:26 ]

Verwijderd

Ik heb het apparaat nu een week in bezit en hij bevalt prima. Handzaam, veel mogelijkheden (handsfree telefoneren, MP3, foto's, outlook contacten) en voordelig geprijsd.

Ik heb wel een paar minpuntjes:
- Mijn huisadres heeft hij ergens anders geprojecteerd (om de hoek). Workaround: een verkeerd adres invoeren als huisadres.
- Jammer dat MP3 afspelen en navigeren niet tegelijk kan.
- GPS lock duurt soms lang, ca. 1 á 2 minuten. Als bluetooth aanstaat lijkt dit wel langer te duren, hebben anderen deze ervaring ook?
- Sigarettenaanstekerlaadsnoer is (te) kort.
- Meegeleverde nederlandse stemmen zijn onprettig. De stem dutch_tom (van http://mio.1sweethost.com/ ) is veel prettiger.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

1 a 2 minuten? Ik, heb meestal binnen een seconde of 20-30 signaal. (510)
Snoer te kort? Dat ding is flexibel en meer dan een meter lang?! (uitgerekt dus nóg langer) Waar zit jouw aansteker??

Verwijderd

Tip voor Mio gebruikers om mappen op flash te zetten zonder cardreader:

Er zijn vast wel mensen die (net als ik) een flashkaart gekocht hebben voor de Mio, maar geen cardreader hebben. In eerste instantie liep ik tegen het probleem op dat het met de kaartwizzard niet mogelijk is om kaarten over te zetten naar de flashkaart in de Mio. Dat kan alleen als je de flashkaart in een aan de pc gekoppelde reader stopt.

Je kunt echter wel het meegeleverde programma gebruiken waarmee je mp3's en foto's op de Mio kunt plaatsen. Met dit programma kun je ook de kaartbestanden naar de flashkaart transporteren. Wel eerst de juiste dir aanmaken uiteraard (kan ook via dit programma), maar dan werkt het perfect!

Succes!

Verwijderd

Smithereen, bij mij duurt het ook vrij lang voordat ie voldoende GPS signalen ontvangen heeft. Ook vaak meerdere minuten.

Kent iemand overigens het volgende probleem:

als ik mijn Mio 510 uitzet terwijl het programma Miomaps draait, ben ik daarna, als ik de Mio weer aanzet, het geluid kwijt. De instellingen zijn nog steeds goed, maar hij geeft gewoon geen geluid meer. Om het weer goed te krijgen moet ik Miomaps afsluiten, de Mio uit en aanzetten en vervolens Miomaps weer starten. Nog vreemder: dit probleem heb ik alleen als er een (512MB) flashkaart in de Mio zit. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

• Polster
Heb dit probleem met mijn 510 niet ondervonden. Draai het zelf met een 1Gb SD kaartje.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Polster schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:51:
Heb dit probleem met mijn 510 niet ondervonden. Draai het zelf met een 1Gb SD kaartje.
ikke ook niet, nee....Ook een 1GB kaartje....

Overigens: kan dat lang zoeken naar gps niet te maken hebben met een warmtewerende ruit oid? Ik heb als ik binnen (in huis) zit in de buurt van een raam zelfs binnen een zeer korte tijd signaal.... (meestal binnen de 15-20 sec.) met een 510...

[ Voor 35% gewijzigd door EraZor op 12-07-2006 16:57 ]

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik ben erg geinteresseerd in dit apparaatje. Als ik zo wat reviews lees valt me op dat er eigenlijk twee kleine minpuntjes zijn. In de software zitten kleine bugs en de accuduur valt tegen, tevens is de accu geintegreerd.
Wat betreft de software heb ik goede hoop dat hiervoor firmware en software updates komen. Wat betreft de accu vraag ik me af hoe de c510 en c710 zich verhouden tot andere navigatiesystemen. Zit bij bijvoorbeeld de tomtom serie en Garmin ook de accu geintegreerd of is deze wel los vervangbaar?Tot slot lees ik dat de kaart van Croatie niet bij de 24 meegeleverde mappen zit, is deze los verkrijgbaar zo ja hoe en waar?

[ Voor 11% gewijzigd door Mad_Manic op 13-07-2006 10:46 ]

• Polster
Losse kaarten zijn nog niet te krijgen. En croatie zit er idd niet bij.

De bugs vind ik heel erg meevallen en zijn grotendeels op te lossen (systeem taal even omzetten, andere stem downloaden). Wat ik wel vervelend vond zijn de aanwijzingen op de snelweg. Als je langs een uitvoeg strook rijdt wordt er gezegd dat je links moet aanhouden. En als je op de uitvoegstrook rijdt zegt ie "na 300m rechts aanhouden" terwijl er bedoeld wordt dat je de komende 300m rechts moet aanhouden. Dit werkt in het begin wat verwarrend maar als je het eenmaal doorhebt is het geen probleem meer.

Wat betreft de batterij. Heb met de 510 ongeveer 2 uur genavigeerd met bluetooth ingeschakeld. De batterij indicator was toen op de helft dus kan niet zeggen dat de accu slecht is.

Dit is wel het enige navigatie systeem waar ik mee gewerkt heb dus kan het niet vergelijken met andere. Maar als ik het zo lees heeft elk systeem wel iets.

Verwijderd

Even een vraagje:

Heeft iemand de FREE SUMMER UPDATE van IGO al werkend gekregen op zijn C510/C710 ?

IGO en MIOMAP zijn hetzelfde en de licentie is voor EUROPA.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

nou...Igo en MioMap v3 zijn niet hetzelfde, helaas...MipMap is idd in principe Igo, maar wel met een Mio sausje. Denk dus niet dat je de updat zomaar kan geruiken.....

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11 22:00
Polster schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:54:
Losse kaarten zijn nog niet te krijgen. En croatie zit er idd niet bij.

De bugs vind ik heel erg meevallen en zijn grotendeels op te lossen (systeem taal even omzetten, andere stem downloaden). Wat ik wel vervelend vond zijn de aanwijzingen op de snelweg. Als je langs een uitvoeg strook rijdt wordt er gezegd dat je links moet aanhouden. En als je op de uitvoegstrook rijdt zegt ie "na 300m rechts aanhouden" terwijl er bedoeld wordt dat je de komende 300m rechts moet aanhouden. Dit werkt in het begin wat verwarrend maar als je het eenmaal doorhebt is het geen probleem meer.

Wat betreft de batterij. Heb met de 510 ongeveer 2 uur genavigeerd met bluetooth ingeschakeld. De batterij indicator was toen op de helft dus kan niet zeggen dat de accu slecht is.

Dit is wel het enige navigatie systeem waar ik mee gewerkt heb dus kan het niet vergelijken met andere. Maar als ik het zo lees heeft elk systeem wel iets.
Had je dat "na 300 meter rechts aanhouden" ook toen je de Kitty of Tom stem gebruikte die je via de Mio gebruikersgroep kan downloaden?

Nog een andere vraag: Ik zie op foto's altijd engelstalige menu's. Ik neem aan dat die toch ook wel in het Nederlands in te stellen zijn.

Nóg een andere vraag :) : Je hebt een jaar lang gratis udpdates op flitspalen. Betekent dit dat je na een jaar helemaal waarschuwingen meer krijgt? Of dat ze gewoon niet meer up to date zijn?

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:55
kadoendra schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:21:
[...]

Had je dat "na 300 meter rechts aanhouden" ook toen je de Kitty of Tom stem gebruikte die je via de Mio gebruikersgroep kan downloaden?
Ja, maar die stemmen zijn wel een grote verbetering en je went snel aan de aanwijzingen.
Nog een andere vraag: Ik zie op foto's altijd engelstalige menu's. Ik neem aan dat die toch ook wel in het Nederlands in te stellen zijn.
Jahoor :)
Nóg een andere vraag :) : Je hebt een jaar lang gratis udpdates op flitspalen. Betekent dit dat je na een jaar helemaal waarschuwingen meer krijgt? Of dat ze gewoon niet meer up to date zijn?
Wel waarschuwingen. De flitspalen blijven gewoon op je PNA staan, alleen kan je ze niet meer automatisch updaten. Je kan echter altijd zelf flitspalen toevoegen. Ik ga er vanuit dat dit op termijn wel gekraakt wordt, zodat ook door enthousiaste gebruikers de flitspalen up to date gehouden kunnen worden. De up-to-date-heid laat nu sowieso nog wel wat te wensen over (gelukkig tot toe altijd waarschuwingen terwijl er geen flitspaal was, heb nog niet andersom meegemaakt ;)).

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• compie
  • Niet online
Gugger schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:17:
Wel waarschuwingen. De flitspalen blijven gewoon op je PNA staan, alleen kan je ze niet meer automatisch updaten. Je kan echter altijd zelf flitspalen toevoegen. Ik ga er vanuit dat dit op termijn wel gekraakt wordt, zodat ook door enthousiaste gebruikers de flitspalen up to date gehouden kunnen worden. De up-to-date-heid laat nu sowieso nog wel wat te wensen over (gelukkig tot toe altijd waarschuwingen terwijl er geen flitspaal was, heb nog niet andersom meegemaakt ;)).
Als je een flitspaal weghaald of toevoegd op je Mio dan wordt dat daarna ook doorgegeven aan Mio als je MioSync gebruikt. Een flitspaal wordt volgens mij voor iedereen zichtbaar als twee mensen 'm toevoegen.
Met verwijderen zal het wel net zoiets zijn. Dus als iedereen een beetje meewerkt zijn binnenkort alle flitspalen wel uptodate.

• Polster
Yep las op mio gebruikersforum dat je zelf palen kan toevoegen en verwijderen. Dit wordt dan gesynct met de database server. Maar pas op het moment dat een 2e persoon binnen een straal van 8m dezelfde verandering uploadt dan wordt deze verandering bij iedereen mee gesynct.

Het originele database bestand schijnt uit meerdere bestaande databases te zijn samengesteld.

Tegen de tijd dat het speedcam abbonement verlopen is zal je wel een mogelijkheid hebben om de database van bijv. flitspaal.nl te kunnen gebruiken en anders kan ik me niet voorstellen dat het mio abbo erg duur gaat zijn.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:36
Polster schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:15:
Yep las op mio gebruikersforum ....
URL?

(ook andere goede sites over de 510 en 710 welkom btw)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:55

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Overigens heb ik sterk de indruk dat de 510 een stuk bugvrijer is dan de 710 (gebaseerd op ervaringen op het bovengenoemde forum)
De genoemde problemen zijn voor de 510 in principe allemaal op te lossen (taal, stemmen etc.) twrewijl voor de 710 een toekomstige update problemen moet oplossen (straatnummer incompleet -> zie verhaal van calactus)

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Me oom heeft een c710 gekocht. Nu wil ie alleen zijn contactpersonen erin hebben ivm het bellen via bluetooth. Alleen als ik ze overzet met me p910(kun je alles in 1 keer doen) dan pakt ie ze niet. Nou ja dan maar zelf invoeren. Dat kan niet! als je op contactpersonen klikt en dan op het poppetje met een plusje dan krijg je een scherm te zien waar je de informatie zou moeten kunnen invullen alleen nergens een toetsenbordje of wat dan ook en hij herkent geen handschrift. Iemand die hier wat op weet? Er zaten ook wat andere bugs in maar zijn hier al genoemd volgens mij. Hij wou hem ergens halen maar daar hadden ze geen tom tom maar hij wou volgens mij per se daar. Daarom heeft ie deze.
Pagina: 1 2 3 Laatste