Ja weet ik, maar er was iets met dat je fame hoger moest zijn dan je bounty, om iets te kunnen. Maar maakt niet uit.anandus schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:10:
[...]
Nee, verder niets.
En bounty en fame kan je niet vergelijken. Bounty is puur een monetaire eenheid
Nee, soms moet je fame hoger zijn dan je infamy (of andersombassGunner schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:11:
[...]
Ja weet ik, maar er was iets met dat je fame hoger moest zijn dan je bounty, om iets te kunnen. Maar maakt niet uit.
iirc
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hmm, ja zou ook kunnen.anandus schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:15:
[...]
Nee, soms moet je fame hoger zijn dan je infamy (of andersom) om bepaalde dingen te kunnen
iirc
Ja dat idee heb ik ook wel ja....Invisible_man schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:55:
In de achtertuin van de Arcane university is best wel veel te vinden en volgens mij respawnen de plantjes daar sneller dan normaal (meestal in een weekje ingame-tijd).
Alleen staan ze daar niet tussen..
En in de university zelf schijnen ze ook te vinden te zijn maarja daarvoor moet je eerst lid van de mages guild zijn en als ik dat was dan had ik nu geen Dragon Tongue hoeven zoeken
edit:
typo's weggewerkt
typo's weggewerkt
[ Voor 5% gewijzigd door xzenor op 20-06-2006 15:32 ]
Als je Arch-mage (baas van magesguild) bent heb je zelfs de beschiking over een kist waar je ingredienten kan multiplien (door het er een dagje in te laten zitten). Maar als je idd geen lid bent van de mages guild heb je er niets aan
.
Cool 
Maar ik denk dat dat nog wel even duurt voor ik zo ver ben
Ik ben net een weekje aan het spelen
Maar ik denk dat dat nog wel even duurt voor ik zo ver ben
Ik ben net een weekje aan het spelen
In een weekje kan je anders ver komen. Ik ben nu met mijn tweede karakter bezig (afgelopen vrijdag begonnen) die ik nu onderhand op level 12 heb. Ben nu al bijna arch-mage
.
Maar dan weet ik wel al hoe ik efficient kan spelen (en hoe ik mijn karakter moet kiezen, major skills enzo).
Maar dan weet ik wel al hoe ik efficient kan spelen (en hoe ik mijn karakter moet kiezen, major skills enzo).
offtopic:
Waarom het gras wel en de bewolking niet? Het gras is altijd de dupe terwijl het toch een essentieel verlichting geeft aan de voeten. Mensen vergeten dat soms. Stel je toch eens voor, een wereld zonder gras. Een wereld vol blaren, monopolie op de anti-likdoorns. Mensen met likdoorns moeten wat vaker op het gras lopen. Koeien hebben nooit last van blaren, terwijl ze toch de hele dag op het gras staan. Maarja, wordt te offtopic dit, mijn excuses.
Waarom het gras wel en de bewolking niet? Het gras is altijd de dupe terwijl het toch een essentieel verlichting geeft aan de voeten. Mensen vergeten dat soms. Stel je toch eens voor, een wereld zonder gras. Een wereld vol blaren, monopolie op de anti-likdoorns. Mensen met likdoorns moeten wat vaker op het gras lopen. Koeien hebben nooit last van blaren, terwijl ze toch de hele dag op het gras staan. Maarja, wordt te offtopic dit, mijn excuses.
taXoudanT schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:03:
[...]
offtopic:
offtopic:
Omdat gras een relatief hoge polygonen-count heeft, en de wolken maar textures zijn
dat zachte gras is wel 20 poly's per plukje
Omdat gras een relatief hoge polygonen-count heeft, en de wolken maar textures zijn
dat zachte gras is wel 20 poly's per plukje
Nope ik heb in mijn origineele ini file (na spelen) GEEN PreloadSizeLimit staan!Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:38:
[...]
Als je Oblivion een keer gespeeld hebt is die preloadsizelimit regel in de INI gezet, moet je dus gewoon kunnen vinden. Als je hem niet vindt, zit je de verkeerde ini file te editen...
Ik moet toch Oblivion_default.ini hebben
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
Verwijderd
Mensen, vrijdag is het zover! En kan ik Oblivion ook spelen
Ik denk dat ik een Wood Elf ga worden en dan de thief kant opga..
Ik wil dus een Thief & goede Marksman worden.
Iemand tips qua kiezen van het character? (major & minor skills).. Meestal gebruik ik niet heel veel magie in Diablo 1, die enigste RPG die ik eigenlijk tot nu toe heb gespeeld.. (alleen healing bijv.)
Character (zoiets..) tips?
Name/Class: ... / ...
Race/Gender: Wood Elf (Bosmer) / Male
Birthsign: The Thief
Specialization: Stealth
Attributes: Agility, Luck
Major Skills: Mercantile, Speechcraft, Security, Sneak,
Marksman, Acrobatics, Light Armor
Health/Magicka/Fatigue: 80/80/165
Max Level: 47
Encumbrance: 150
Abilities:
- Command Creature (daily: 20 pt. Touch for 1 min.)
- Resist Disease (constant: 75 pt. Self)
Stats:
INTELLIGENCE-40: Alchemy-15, Mysticism-5, Conjuration-5
WILLPOWER-30: Destruction-5, Alteration-10, Restoration-5
PERSONALITY-30: Illusion-5, Mercantile-30, Speechcraft-30
AGILITY-65: Security-30, Sneak-40, Marksman-40
SPEED-60: Athletics-5, Acrobatics-35, Light Armor-35
STRENGTH-30: Blunt-5, Blade-5, Hand to Hand-5
ENDURANCE-40: Block-5, Armorer-5, Heavy Armor-5
LUCK-65
Ik wil dus een Thief & goede Marksman worden.
Iemand tips qua kiezen van het character? (major & minor skills).. Meestal gebruik ik niet heel veel magie in Diablo 1, die enigste RPG die ik eigenlijk tot nu toe heb gespeeld.. (alleen healing bijv.)
Character (zoiets..) tips?
Name/Class: ... / ...
Race/Gender: Wood Elf (Bosmer) / Male
Birthsign: The Thief
Specialization: Stealth
Attributes: Agility, Luck
Major Skills: Mercantile, Speechcraft, Security, Sneak,
Marksman, Acrobatics, Light Armor
Health/Magicka/Fatigue: 80/80/165
Max Level: 47
Encumbrance: 150
Abilities:
- Command Creature (daily: 20 pt. Touch for 1 min.)
- Resist Disease (constant: 75 pt. Self)
Stats:
INTELLIGENCE-40: Alchemy-15, Mysticism-5, Conjuration-5
WILLPOWER-30: Destruction-5, Alteration-10, Restoration-5
PERSONALITY-30: Illusion-5, Mercantile-30, Speechcraft-30
AGILITY-65: Security-30, Sneak-40, Marksman-40
SPEED-60: Athletics-5, Acrobatics-35, Light Armor-35
STRENGTH-30: Blunt-5, Blade-5, Hand to Hand-5
ENDURANCE-40: Block-5, Armorer-5, Heavy Armor-5
LUCK-65
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 18:29 ]
Verwijderd
Even een vraag over al die mods, ik heb er dus een paar gedownload en juist uit gepakt. Maar dan staat er in de Readme's: "klik de data bestanden aan". Dat snap ik dus niet, en al die mods werken ook niet. Hoewel die ene met meer loot in huizen wel heel nice is, ook al werkt hij niet.
Iemand oplossing, tip, sugestie, idee om het te laten werken?
Voor een sneak/marksman is het volgende wel logisch als major skills:Iemand tips qua kiezen van het character? (major & minor skills).
Sneak
Marksman
Security
Light armor
De overige drie major skills zijn dan minder bellangrijk, maar een goede keus zou zijn:
Armorer (bespaar je een hoop reperatie geld mee door zelf te repairen)
Restoration (kan je jezelf healen, kan je je magicka tenminste nog ergens voor gebruiken)
Hou je er nog één over. Je zou daar bijvoorbeeld blade kunnen kiezen als je toch wat met zwaard wil doen. Alchemy is ook leuk (ben je wel ff mee bezig om uit te zoeken hoe het allemaal werkt) en je kan er vrij vroeg wel redelijk wat geld mee verdienen met het verkopen van je gemaakte potions.
In jouwn lijstje had je acrobatics en athletics staan. Nadeel van deze skills is dat ze op het einde heel erg moeilijk te levelen zijn (waar je in het begin na 5 min lopen al een level omhoog gaat in athletics, doe je dat rond level 90 haast een half uur over).
[ Voor 19% gewijzigd door Invisible_man op 20-06-2006 19:17 ]
Installeer Oblivion mod manager of open oblivionlauncher.exe en klik op 'datafiles'. Daar kan je vinkjes zetten voor de mods die je wilt activeren.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:58:
Even een vraag over al die mods, ik heb er dus een paar gedownload en juist uit gepakt. Maar dan staat er in de Readme's: "klik de data bestanden aan". Dat snap ik dus niet, en al die mods werken ook niet. Hoewel die ene met meer loot in huizen wel heel nice is, ook al werkt hij niet.
Verwijderd
Dank u en graag gedaanReZ1987 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:14:
Ik heb een sterk poison nodig!
spoiler:Je moet wel expert in Alchemy zijn om alle 4 de effecten van een ingrediënt te kunnen zien. Ik heb nog geen vaste naam voor mn poison, ik twijfel nog tussen Grand Poison of Destruction en Chateau d'Oblivion .Benodigdheden: Spiddal Stick, Ectoplasm, Fire Salts (of iets anders dat Fire damage doet) en Ogre's Teeth (of iets anders dat Shock damage doet). Effecten (sterkte afhankelijk van skill en kwaliteit van alle apparatus) : Damage Health 8 pts 31 sec, Fire Damage 7 pts 31 sec, Shock Damage 7 pts 31 sec
Hiermee kreeg ik Umbra binnen een halve minuut klein met slechts een pijl.
...
De credits gaan naar de makers natuurlijk
Hier heb ik er nog een paar die ook wel het vermelden waard zijn:
spoiler:
Eentje die handig is tegen allerlei soorten tegenstanders:
Ingrediënten: Frost Salts, Harrada, Vampire Dust, Daedra Venin
Effecten: Silence, Damage Health, Paralyze, Frost Damage
Hier eentje die de nachtmerrie is van elke mage
:
Ingrediënten: Harrada, Bergamot Seeds, Wisp Stalk Caps, Elf Cup Cap
Effecten: Damage Magicka, Damage Health, Damage Willpower, Damage Intelligence, Silence
Deze kunnen van pas komen tegen melee fighters:
Ingrediënten: Bread Loaf, Primrose Leaves, Dreugh Wax, Troll Fat
Effecten: Damage Strength, Damage Health, Damage Agility
Ingrediënten: Dreugh Wax, Harrada, Daedra Venin, Bonemeal
Effecten: Damage Health, Damage Fatigue, Paralyze
Tenslotte mag er natuurlijk geen ontbreken die speciaal tegen boogschutters is
:
Ingrediënten: Troll Fat, Green Stain Cup Cap, Mandrake Root, Dryad Saddle Polypore Cap
Effecten: Damage Health, Damage Speed, Damage Agility
Ingrediënten: Frost Salts, Harrada, Vampire Dust, Daedra Venin
Effecten: Silence, Damage Health, Paralyze, Frost Damage
Hier eentje die de nachtmerrie is van elke mage
Ingrediënten: Harrada, Bergamot Seeds, Wisp Stalk Caps, Elf Cup Cap
Effecten: Damage Magicka, Damage Health, Damage Willpower, Damage Intelligence, Silence
Deze kunnen van pas komen tegen melee fighters:
Ingrediënten: Bread Loaf, Primrose Leaves, Dreugh Wax, Troll Fat
Effecten: Damage Strength, Damage Health, Damage Agility
Ingrediënten: Dreugh Wax, Harrada, Daedra Venin, Bonemeal
Effecten: Damage Health, Damage Fatigue, Paralyze
Tenslotte mag er natuurlijk geen ontbreken die speciaal tegen boogschutters is
Ingrediënten: Troll Fat, Green Stain Cup Cap, Mandrake Root, Dryad Saddle Polypore Cap
Effecten: Damage Health, Damage Speed, Damage Agility
Iedereen veel plezier ermee
Verwijderd
Mijn statement blijft overeind, dus wat denk je zelfTonyTone schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:59:
Nope ik heb in mijn origineele ini file (na spelen) GEEN PreloadSizeLimit staan!
Ik moet toch Oblivion_default.ini hebben
Geeft niet hoor, het is vrijwel de meest gemaakte fout met de INI files...
Je moet dus oblivion.ini in je user directory kijken mij 'my games'. Bijvoorbeeld
- c:\documents and settings\<username>\my documents\my games\oblivion\oblivion.ini
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 21:07 ]
Verwijderd
ik ben nu bezig met "The Forlorn Watchman" quest, je weet wel, die met spook.. en nu heb ik het schip schoon gemaakt, maar zit er onderin geen spook met een sleutel.. ik denk dat het een bug is omdat de andere spoken die ik had doodgemaakt door de vloer heet zakten..
weet iemand misschien de code van de sleutel die je in dat schip (Emma May bij The Mouth Of The Panther) nodig hebt? Ik heb al geprobeert de missie opnieuw te doen maar dat werkt niet....
weet iemand misschien de code van de sleutel die je in dat schip (Emma May bij The Mouth Of The Panther) nodig hebt? Ik heb al geprobeert de missie opnieuw te doen maar dat werkt niet....
Verwijderd
^^ ook mee zitten kloten. Bleek er toch nog een luik ergens te zitten naar een nog lager dek. Althans, ik neem aan dat je het schip bij Anvil bedoeld. Kan het nu niet meer voor je nagaan, want m'n computer is ingepakt ivm verhuizing.als je een andere quest bedoeld, sorrie, kon het niet nagaan, want m'n computer is al ingepakt
(ik zit nu op laptop)
mijn oorspronkelijke voor de edit post:
hehe, bij Leyawiin wil zo'n wachter zo'n ventje hebben, maar als hij komt rent hij altijd weg, dus moet jij hem inrekenen.
Ik er heen, ik heel hard terug naar die wachter rennen met dat ventje achter me aan. De wachter mept hem dood en ik krijg een beloning
Grappig dat je paard gewoon kan zwemmen btw
Lekker realistisch ook
Ik moet het overigens even zonder Oblivion doen, kga verhuizen
.
mijn oorspronkelijke voor de edit post:
hehe, bij Leyawiin wil zo'n wachter zo'n ventje hebben, maar als hij komt rent hij altijd weg, dus moet jij hem inrekenen.
Ik er heen, ik heel hard terug naar die wachter rennen met dat ventje achter me aan. De wachter mept hem dood en ik krijg een beloning

Grappig dat je paard gewoon kan zwemmen btw
Ik moet het overigens even zonder Oblivion doen, kga verhuizen
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 21:47 ]
Verwijderd
Ik weet zeker dat ik op het laagste dek zit want ik sta al voor de deur.. Dat is neem ik aan het laagste dek want ik zie echt nergens een luik...Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:44:
^^ ook mee zitten kloten. Bleek er toch nog een luik ergens te zitten naar een nog lager dek. Althans, ik neem aan dat je het schip bij Anvil bedoeld.
edit:
Is er anders misschien een manier om een missie te resetten?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 21:52 ]
Verwijderd
sorrie, het is een andere questVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:49:
[...]
Ik weet zeker dat ik op het laagste dek zit want ik sta al voor de deur.. Dat is neem ik aan het laagste dek want ik zie echt nergens een luik...
edit:
Nou ja eigenlijk ben ik niet van plan om al me dingen in te leveren
want bijna alles wat ik heb is gestolen
Ik heb nu het volgende gedaan, alles in een kist gestopt en mezelf daarna laten oppakken. FF in gevangenis gezeten en toen mijn gestolen spulletjes weer opgehaald
Welke guild is trouwens leuk om te spelen? Ik zat nu te twijfelen tussen Fightersguild en dark brotherhood. Die lijkt me nl ook wel stoer. Die thieves guild niet, dan moet je allemaal sneaky doen en ik wil iedern killen
Ik heb nu het volgende gedaan, alles in een kist gestopt en mezelf daarna laten oppakken. FF in gevangenis gezeten en toen mijn gestolen spulletjes weer opgehaald
Welke guild is trouwens leuk om te spelen? Ik zat nu te twijfelen tussen Fightersguild en dark brotherhood. Die lijkt me nl ook wel stoer. Die thieves guild niet, dan moet je allemaal sneaky doen en ik wil iedern killen
Ps4/switch gamer
Heb Dark Brotherhood tegelijk met die van Thieves gespeeld en tussendoor De Mages en tot dusver gaat dat prima.(Brotherhood aluitgespeeld btw)NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:30:
Nou ja eigenlijk ben ik niet van plan om al me dingen in te leverenwant bijna alles wat ik heb is gestolen
![]()
Ben nu net met mainquest begonnen dus tussendoor nog wat mage en thieves quests en daarna voor fighter guild.
Bij de dark brotherhood komt ook wel redelijk wat gesneak om de hoek kijken. Vind persoonlijk de db wel leuker, zitten in het verhaal ook enkele verassende plotwendingen. Maar waarom speel je ze niet gewoon bijde, ze sluiten elkaar toch niet uit(maar dat doet geen een van de guilds, had op een gegeven moment zelfs dat ik voor de thieves guild wat moest stelen van de Arch-mage van de mages guild, en laat ik nou zelf die persoon zijnWelke guild is trouwens leuk om te spelen? Ik zat nu te twijfelen tussen Fightersguild en dark brotherhood. Die lijkt me nl ook wel stoer. Die thieves guild niet, dan moet je allemaal sneaky doen en ik wil iedern killen
AddedVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:51:
[...]
Dank u en graag gedaan![]()
[lap tekst]
Iedereen veel plezier ermee
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Ehm, hoe los je dat op dan? Je kan toch niet iets van jezelf stelen?Invisible_man schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:19:
[...]had op een gegeven moment zelfs dat ik voor de thieves guild wat moest stelen van de Arch-mage van de mages guild, en laat ik nou zelf die persoon zijn).
Niet zo zeer van me zelf als van mijn persoon direct (door te sneaken en dan uit mijn eigen zak stelen ofzo), maar door een magische staf uit de bovenste kamer van de arcane university te stelen (wat dus jouwn kamer is als je de baas bent van de mages guild).
aha.. 't gaat puur om het voorwerp dus.....
Ik zal dat ook ooit moeten doen dan denk ik
Ben nu druk bezig mezelf in de mages-guild te krijgen... Moet nu mijn staf gaan maken..
Valt nog tegen om die gasten in die grot dood te krijgen
Ben nu druk bezig mezelf in de mages-guild te krijgen... Moet nu mijn staf gaan maken..
Valt nog tegen om die gasten in die grot dood te krijgen
edit:
gaSten ja..
gaSten ja..
[ Voor 8% gewijzigd door xzenor op 22-06-2006 09:49 ]
Hoe wil je uberhaupt gaten dood makenValt nog tegen om die gaten in die grot dood te krijgen
Denk dat hij "gasten" ofzo bedoelde
Wen er maar aanpossamai schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:08:
aha.. 't gaat puur om het voorwerp dus.....
Valt nog tegen om die gaten in die grot dood te krijgen
Ow je kan lid worden van meerdere guilds?! Ik dacht maar van eentje
Fightersguild en DB voor mij dan

Ps4/switch gamer
ja hoor gaat prima... ik ben atm lid van mages-guild, fighters-guild, dark brotherhood, thieves-guild en zo'n clubje Knights van Leijawin ofzo.NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:48:
Ow je kan lid worden van meerdere guilds?! Ik dacht maar van eentje![]()
Je moet alleen opletten dat je als lid van een guild niemand van die guild mag vermoorden, ander wordt je gekickt.
Nekken bijten van je guild-leden wordt ook niet echt op prijs gesteld
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Thanks _EP !Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:06:
[...]
Mijn statement blijft overeind, dus wat denk je zelf
Je moet dus oblivion.ini in je user directory kijken mij 'my games'. Bijvoorbeeld(staat ook in de startpost, maar voor de TS: misschien is het daar handig om onderscheid te maken op naam, dus oblivion_default.ini versus oblivion.ini.)
- c:\documents and settings\<username>\my documents\my games\oblivion\oblivion.ini
Achum, dit zijn nou van die dingen waar ik gewoon 20 keer overheen kan lezen en het nog niet zie

NinTeNdO_FrEaK je kan van ALLES tegelijk lid worden.
Ik ben van Blades, Mage, Fighters, Thieves-guild en Darkbrotherhood.
Verwijderd
Hoe noemen jullie eigenlijk je custom class? Mijne is hopser, maar dat is een soort inside iets tussen mij en mijn vriendin
Of nemen jullie gewoon een voorgedefinieerde class zoals archer oid?
Vergeet de Arena nietTonyTone schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:56:
[...]
Thanks _EP !![]()
Achum, dit zijn nou van die dingen waar ik gewoon 20 keer overheen kan lezen en het nog niet zie![]()
NinTeNdO_FrEaK je kan van ALLES tegelijk lid worden.
Ik ben van Blades, Mage, Fighters, Thieves-guild en Darkbrotherhood.
En dan kan je links en rechts nog Knight van de huppeldepup worden enzo
Euhm.. volgens mij adventurerVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:57:
Hoe noemen jullie eigenlijk je custom class? Mijne is hopser, maar dat is een soort inside iets tussen mij en mijn vriendin![]()
![]()
[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 21-06-2006 12:58 ]
Heb mijn laatst custom class Batle mage genoemd (dekt de lading het beste), zag pas na het aanmaken dat deze naam al reeds bestond (met wel iets andere skills). Maar maakt deze naam verder iets uit? Je ziet hem alleen maar bij het aanmaken langs komen en als je in je stats kijkt.
Damn ik moet toch eens sneller leren typen, die gwystyl is me weer te snel al
Hmm, ik heb in mijn dagen als vimpier toch menig mede guildmember gebeten, nooit problemen mee gehad (ik heb wel 55% camelion aan staan btw.)
Aha ik moet toch eens die arena gaan checken (nog geen tijd voor gehad)
zeker nu ik mijn spullen voor 125% kan fixen
Hmm, ik heb in mijn dagen als vimpier toch menig mede guildmember gebeten, nooit problemen mee gehad (ik heb wel 55% camelion aan staan btw.)
Aha ik moet toch eens die arena gaan checken (nog geen tijd voor gehad)
zeker nu ik mijn spullen voor 125% kan fixen
Ah op die manier kan ik dus van dat mages-guild clubje afkomen?gwystyl schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:52:
[...]
Je moet alleen opletten dat je als lid van een guild niemand van die guild mag vermoorden, ander wordt je gekickt.
Ik vind dat echt niks, beetje kruiden staan plukken in een bos voordat je een 'aanbeveling' krijgt van een of andere tovenaar van Oz.

Verwijderd
Waarom zou je er van af willen komen? Je doet gewoon niks meer voor ze. Het is niet dat er een tijdslimiet aan die opdrachten zit.taXoudanT schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:57:
[...]
Ah op die manier kan ik dus van dat mages-guild clubje afkomen?
Ik vind dat echt niks, beetje kruiden staan plukken in een bos voordat je een 'aanbeveling' krijgt van een of andere tovenaar van Oz.Geef mij maar The Brotherhood clan, veel spannender. Thieves Guild weet ik nog niet zo goed wat ik ermee aanmoet... Dat sneaky gedrag vind ik ook maar niks, binnenvallen en alles omver hakken ala Diablo.
btw, als ik buiten rondren (op weg naar een compleet andere missie ofzp) doe ik dat al spatierammend. Vaak blijk ik kruiden die ze willen hebben al. Maar de Mage-guild schiet voor mij ook niet echt op. Op destruction na zitten al m'n mage-skillls op 5 ofzo
Je Alteration-skill is ook moeilijk te trainen. Al die spells willen minimaal 20 ofzo. Kom je aan met je 6 (eentje erbij dankzij een boek
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 14:09 ]
Zolang ze je maar niet zien gaat het wel goed iddTonyTone schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:06:
Ik ben hem nog niet tegen gekomen met 100 speeluren. Vraag me bijna af oftie er wel is!Aha ik moet toch eens die arena gaan checken (nog geen tijd voor gehad)
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-06-2006 14:22 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Sloten openmaken is meestal wel een goedeVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:59:
[...]
Waarom zou je er van af willen komen? Je doet gewoon niks meer voor ze. Het is niet dat er een tijdslimiet aan die opdrachten zit.
btw, als ik buiten rondren (op weg naar een compleet andere missie ofzp) doe ik dat al spatierammend. Vaak blijk ik kruiden die ze willen hebben al. Maar de Mage-guild schiet voor mij ook niet echt op. Op destruction na zitten al m'n mage-skillls op 5 ofzo
Je Alteration-skill is ook moeilijk te trainen. Al die spells willen minimaal 20 ofzo. Kom je aan met je 6 (eentje erbij dankzij een boek). Maareh... hoe train ik Alteration als ik daar een skill van 6 op heb? (los van betaald trainen)
Alteration had ik (als archer) als snel op 100.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:59:
[...]
Waarom zou je er van af willen komen? Je doet gewoon niks meer voor ze. Het is niet dat er een tijdslimiet aan die opdrachten zit.
Je Alteration-skill is ook moeilijk te trainen. Al die spells willen minimaal 20 ofzo. Kom je aan met je 6 (eentje erbij dankzij een boek). Maareh... hoe train ik Alteration als ik daar een skill van 6 op heb? (los van betaald trainen)
Ik had ergens een shield spell vandaan, die was ik onder het lopen constant aan het spammen.
Dat ging echt mega snel, ik kwam er gister ook achter dat mistism (ofzo
met een disspell spel. Alleen restoration en destruction willen niet echt opschieten.
Voor lage spells, moet je naar imperial city's ...discount spells gaan, daar heb je vanalles low level.
Verwijderd
gaat Alteration dan ook omhoog met lockpicks?
Ah, imperial city. Ik zal het onthouden
Een beetje magie hebben is toch wel handig
Ah, imperial city. Ik zal het onthouden
De truuc bij deze twee is om niet te zware spells et nemen, zo kan/moet je ze dus vaker achter elkaar gooien voordat je magicka leeg is.Alleen restoration en destruction willen niet echt opschieten.
Sneak kan trouwens ook best hard gaan. Voor de mages guild moet je geregeld ff naar castle Skingrad waar je eerst ff met iemand moet spreken die de graaf dan vervolgens gaat halen. Hier moet je dus zo een minuutje of twee wachten en die tijd kan je goed gebruiken om je sneak te trainen (dit wil alleen als je gesneaked bent, niemand je ziet en er daadwerkelijk personen in de buurt zijn). In die twee minuten kan je (afhankelijk van je level) zo twee levels stijgen. Dit werkt natuurlijk ook als je achter iemand aan moet lopen ofzo.
Nope, alleen security.gaat Alteration dan ook omhoog met lockpicks?
[ Voor 6% gewijzigd door Invisible_man op 21-06-2006 15:06 ]
Je krijgt ook een lockpickspell bij een Mage Guild recommendationVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:04:
Ah, imperial city. Ik zal het onthouden![]()
spoiler:
Bruma, als ik het goed heb 
Het nadeel van locks met spells open maken is dat dat niet kan onder water
Ik snap nou nog steeds niet goed hoe die lock-picks werken, is er ergens een how to, om die dingen te openen (atm lukt alleen easy mij
)
Ps4/switch gamer
Klopt ja, alleen heb je hier aardig wat skill voor nodig.Je krijgt ook een lockpickspell bij een Mage Guild recommendation
Zodra het pinnetje omhoog is klikken, dan blijft hij hangen of je lockprick breekt. Vervolgens naar het volgende pinnetje enz.Ik snap nou nog steeds niet goed hoe die lock-picks werken
[ Voor 43% gewijzigd door Invisible_man op 21-06-2006 15:09 ]
Verwijderd
Lockpickspell voor easy locks ja, daar heb je dus helemaal niks aan.anandus schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:06:
[...]
Je krijgt ook een lockpickspell bij een Mage Guild recommendation
spoiler:Bruma, als ik het goed heb
Het nadeel van locks met spells open maken is dat dat niet kan onder water
Je kunt beter naar de shrine of nocturnal gaan (ten noord-noord-westen van leyawinn als ik het goed heb)als je die quest doet, dan krijg je een onverwoestbare überlockpick.
ja pscies, vond ik ook, ik ben nog wel eens "low on arrows" en dan is een fire ball wel zo handig.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:04:
Ah, imperial city. Ik zal het onthouden![]()
Magic gaat niet omhoog met lockpicks, maar je hebt wel magic waarmee je sloten open kan maken.
ERG handig (Skeleton key is nog better trouwens
Maar dat helpt toch niet om je alteration omhoog te krijgenVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:09:
[...]
Lockpickspell voor easy locks ja, daar heb je dus helemaal niks aan.
spoiler:Je kunt beter naar de shrine of nocturnal gaan (ten noord-noord-westen van leyawinn als ik het goed heb)als je die quest doet, dan krijg je een onverwoestbare überlockpick.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 21-06-2006 15:11 ]
Damn was ik weet te traaaaag
maa eh, je hebt ook spells als "open lock hard" toch wel erg handig hoor.
(Als je de skeleton key nog niet hebt)

maa eh, je hebt ook spells als "open lock hard" toch wel erg handig hoor.
(Als je de skeleton key nog niet hebt)
Zo beter?Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:06:
[...]
Mijn statement blijft overeind, dus wat denk je zelf
Je moet dus oblivion.ini in je user directory kijken mij 'my games'. Bijvoorbeeld(staat ook in de startpost, maar voor de TS: misschien is het daar handig om onderscheid te maken op naam, dus oblivion_default.ini versus oblivion.ini.)
Nog meer op- of aanvullingen voor de TS zijn natuurlijk altijd van harte welkom
Volgens mij heb ik die al een tijdje, maar wat doet het precies? (die skeleton key)TonyTone schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:10:
[...]
ja pscies, vond ik ook, ik ben nog wel eens "low on arrows" en dan is een fire ball wel zo handig.
Magic gaat niet omhoog met lockpicks, maar je hebt wel magic waarmee je sloten open kan maken.
ERG handig (Skeleton key is nog better trouwens"hail the night mother" )
[ Voor 5% gewijzigd door BenJoep op 21-06-2006 15:48 ]
| I've got permission to color outside the lines |
Het zelfde als een lockpick, gaat alleen niet kaduuk.
heb die key helemaal niet gehad van die domme doos..Invisible_man schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:52:
Het zelfde als een lockpick, gaat alleen niet kaduuk.
| I've got permission to color outside the lines |
Woei ik ben Arch-Mage \o/
Wat zal ik nu eens gaan doen?
Wreak havocanandus schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:36:
Woei ik ben Arch-Mage \o/
Of ga iedereen uit elk dorp uitmoorden ofzo
[serieus] Doe de main-quest als je die nog niet gedaan hebt
[/quote]ReZ1987 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:38:
[...]
Wreak havoc!
Of ga iedereen uit elk dorp uitmoorden ofzo
[serieus] Doe de main-quest als je die nog niet gedaan hebt?
Ja, maar als ik die Oblivion Gate bij Kvatch doe, dan komen er overal Oblivion-Gates en daar heb ik geen zin in
* anandus gaat wel de Fighter's Guild doen
Ja dat is wel zoanandus schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:44:
[...]
Ja, maar als ik die Oblivion Gate bij Kvatch doe, dan komen er overal Oblivion-Gates en daar heb ik geen zin in
* anandus gaat wel de Fighter's Guild doen
Anyways; succes met de Fighters guild quests
Zit opgesloten in dat schilderij.. Iemand nog tips?
Kun je die trolls niet doodmaken? Je hebt een poison gekregen, Terpentine, je hebt er 6 van maar ze doen 100 dam. elk, dus het geeft ff een boost.
Je kan dat level op een gegeven moment gewoon beter rushen. Gewoon blijven rennen totdat je de kwast vind.
Haijo schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:48:
Kun je die trolls niet doodmaken? Je hebt een poison gekregen, Terpentine, je hebt er 6 van maar ze doen 100 dam. elk, dus het geeft ff een boost.
spoiler:
inderdaad, je kan gewoon die poison op een boog doen bijv., de troll 1-2 keer raken, en als ie niet dood is nog ff met een zwaard doodhakken, is niet zo heel moeilijk 
Tis inmiddels gelukt
Zit nu in de oblivion gate bij kvatch..
Ik heb even een vraagje... ik ben verstokt morrowind-fan, maar oblivion weet me nog niet te boeien. Grootste oorzaak hiervan is dat levellen totaal niets oplevert, het spel zelfs misschien moeilijker maakt. Een veel gehoord probleem van Oblivion. Maar zijn er nu al goed werkende mods uit? Ik zie zo veel op de TES forums staan, maar welke moet ik kiezen?
Met die key in je inventory level je je security skill wel langzamer he..Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:09:
[...]Je kunt beter naar de shrine of nocturnal gaan (ten noord-noord-westen van leyawinn als ik het goed heb)als je die quest doet, dan krijg je een onverwoestbare überlockpick.
Je skill gaat 40 omhoog als je die key hebt en je levelt ook alsof je skill 40 hoger is..
Mocht je de skill dus beter willen trainen kan je beter die key even ergens droppen.. gaan trainen... en daarna de key weer pakken.. Dan level je de skill sneller.
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Skeleton_Key
In grote lijnen komt het level systeem op het zelfde neer. Elke keer als je een level stijgt kan je je governing atributes (zoals strength en willpower) ophogen, met extra bonussen voor de atributes die je veel gebruikt hebt tijdens het afgelopen level. Wat wel anders is, is dat je maar 5 trainingen per level kan doen, wat opzich niet zo heel erg is. Maar wat wel irritant is dat als je al je major skills op 100 hebt (en daarbij iets van level 48 bent, kost je alleen gauw 120 uur spelenGrootste oorzaak hiervan is dat levellen totaal niets oplevert, het spel zelfs misschien moeilijker maakt.
Hehe ik heb beetje verkeerde skills gekozen ben nog steeds level 1
Maar goed.. Heb nu wat spreuken waardoo dat wel goed moetkomen..
Je zou anders niet de eerste zijn die er pas na een leveltje op vijf achter komt dat je eerst moet slapen om op te hogenFranticDJ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:49:
Hehe ik heb beetje verkeerde skills gekozen ben nog steeds level 1Maar goed.. Heb nu wat spreuken waardoo dat wel goed moetkomen..
Je kan ook een tijdje jailen waardoor een aantal skills terug naar beneden gaan.Invisible_man schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:10:
[...]
In grote lijnen komt het level systeem op het zelfde neer. Elke keer als je een level stijgt kan je je governing atributes (zoals strength en willpower) ophogen, met extra bonussen voor de atributes die je veel gebruikt hebt tijdens het afgelopen level. Wat wel anders is, is dat je maar 5 trainingen per level kan doen, wat opzich niet zo heel erg is. Maar wat wel irritant is dat als je al je major skills op 100 hebt (en daarbij iets van level 48 bent, kost je alleen gauw 120 uur spelen), je verder geen één training meer kan doen (zit je met je 400k goud). Hadden ze imho beter nadat je alles op 100 hebt de 5-per-keer beperking kunnen opheffen.
Vertel daar eens wat meer over? Heb namelijk een level 48 karakter die nog één skill moet ophogen om level 49 te worden. Geldt dit dan overigens maar voor een antal skills?corpseflayer schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:57:
[...]
Je kan ook een tijdje jailen waardoor een aantal skills terug naar beneden gaan.
Die test om bij thieves guild tek omen is nog knap irritant..
Met dat dagboek/zwaard? (Ik zat gister bij m'n broer te kijken, was ermee bezig)FranticDJ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:42:
Overigens is mijn goody two-shoes mannetje écht braaf. Kwam 'vannacht' iemand van de Dark Brotherhood een beetje esotherisch gelul brengen en daar was ik niet van gediend, sowieso niet van mensen die mij wekken, dus maakte ik hem maar dood
Sja, en toen kreeg ik een message dat ik niet meer bij de Dark Brotherhood kan
Kijken of ik die Armand ook dood kan maken, heb ik de Thieves Guild ook gehad
Jah.. Maar ben er ondertussen al voorbij hehehe
Zijn er eigenlijjk spells (te maken) om die very hard locks open te krijgen?
Ach, maak meteen Martin Septim koud. Ben je ook meteen van de main quest af
Invisible_man schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:58:
Ach, maak meteen Martin Septim koud. Ben je ook meteen van de main quest af
Als het kon had ik het gedaan
Althans, het kan toch niet of wel?
Hij heeft altijd zo'n kroontje boven z'n hoofd, dus je kan hem hooguit bewusteloos meppenanandus schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:02:
[...]
Als het kon had ik het gedaan
Althans, het kan toch niet of wel?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
Als je al een open lock spell hebt, kun je bij de Arcane University bij een Spellmaking Altar zelf een nieuwe open lock spell maken en kun je zelf de sterkte kiezen (very easy, easy, average, hard, very hard). Ik heb nog niemand gevonden die een open very hard lock spell verkoopt, dus je zult er zelf eentje moeten maken.FranticDJ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:58:
Jah.. Maar ben er ondertussen al voorbij hehehe
Is ook zo:). Is overigens wel weer een ander mooi voorbeeld van hoe weinig consequenties je acties hebben.Hij heeft altijd zo'n kroontje boven z'n hoofd, dus je kan hem hooguit bewusteloos meppen
[ Voor 4% gewijzigd door Invisible_man op 22-06-2006 19:33 ]
Je steelt bvb iets terwijl je gezien wordt, gaat naar de gevangenis, zit je tijd uit en een aantal skills zullen omlaag gaan (random).Invisible_man schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:12:
[...]
Vertel daar eens wat meer over? Heb namelijk een level 48 karakter die nog één skill moet ophogen om level 49 te worden. Geldt dit dan overigens maar voor een antal skills?
Hmm bij wie moet ik dan zijn op arcane university?Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:41:
[...]
Als je al een open lock spell hebt, kun je bij de Arcane University bij een Spellmaking Altar zelf een nieuwe open lock spell maken en kun je zelf de sterkte kiezen (very easy, easy, average, hard, very hard). Ik heb nog niemand gevonden die een open very hard lock spell verkoopt, dus je zult er zelf eentje moeten maken.
Niet bij wie, maar bij wat. Er staan een aantal lessenaars die je kan gebruiken daarvoor (gewoon activeren zoals je een deur zou openen).
Verwijderd
Wel jammer dat het niet zo is als in Morrowind, als je Main Quest NPC's killed, dat je dan gewoon eenInvisible_man schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:33:
[...]
Is ook zo:). Is overigens wel weer een ander mooi voorbeeld van hoe weinig consequenties je acties hebben.
berichtje krijgt dat je door de kill niet meer verder kan met de main quest.
moet je zeker bepaalde rank hebben? en andere zaken nodig hebben?Invisible_man schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:16:
Niet bij wie, maar bij wat. Er staan een aantal lessenaars die je kan gebruiken daarvoor (gewoon activeren zoals je een deur zou openen).
[ Voor 5% gewijzigd door Frantic op 22-06-2006 22:51 ]
In het praxographical center. OfzoFranticDJ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:58:
[...]
Hmm bij wie moet ik dan zijn op arcane university?
Als je arch-mage bent krijg je je privé spellmaking altar
Nou, je moet natuurlijk wel toegang hebben tot de universityFranticDJ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:51:
[...]
moet je zeker bepaalde rank hebben? en andere zaken nodig hebben?
[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 22-06-2006 22:59 ]
Damn tijdens het instellen van een raid control werd één van mijn schijven dynamisch verklaart door ramen XP. En ja, de betreffende hdd was losgekoppeld tijdens van het systeem gedurende het proces van van het configureren van de raid. Heel veel werk van mijn stage stond erop, gelukkig staat alles al op paper maar moet nog een keer exta uitgedraait worden. (2x75 pagina`s
) (gaat me mentor leuk vinden
)
Ik hoor jullie denken; wat heeft dit nou weer in het
Oblivion
forum te zoeken? Nou vanwege die herinstal dacht ik dat mijn
Oblivion
gamesaves wel veilig stonden op die hdd die nu volgens XP dynamisch is
. GOT afspeuren maakt alleen maar onzeker, overal lijken de woorden DATAVERLIES wel met lettertype 22 geschreven
.
Gelukking is
Oblivion
een game die fenomidabel te noemen valt en is gedwongen opnieuw beginnen wel een eer
, maar toch ga ik al me unieke Items missen. Vooral me Glass bow, weet niet meer waar ik die vandaan had.
Ik hoor jullie denken; wat heeft dit nou weer in het
Gelukking is
Verwijderd
Ik vond dat wel leuk. Ik wil eigenlijk geen thief zijn, maar wilde wel eens wat lockpicks kopenFranticDJ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:42:
Zal niet te veel verklappen, maar ik was een tijdje bezig (hopeloos, want mijn skills waren heel laag) en toen dacht ik dat ik wel verloren had, maar kon ik via slinkse wijze toch nog winnen uiteindelijk
Ik wilde die quest voor die überlockpick doen, moest je daarvoor level 10 zijn
Wat is de leukste/beste/snelste manier om te levelen? Ook nog goede manieren om aan goud te komen? Kan ik eens wat van die trainingen doen.
Wat is de leukste/beste/snelste manier om te levelen? Ook nog goede manieren om aan goud te komen? Kan ik eens wat van die trainingen doen.
Ps4/switch gamer
Hmm ben ondertussen warlock.. En dan schijn je in de council halls te kunnen.. Maar waar zijn die? En kan je ooit in die arcane orrory (middelste deur als je in dat torentje zit van de arch mages op de arcane university.. is de deur dat "needs a key")
Met alchemie..NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:49:
Ik wilde die quest voor die überlockpick doen, moest je daarvoor level 10 zijn![]()
Daar kan je best aardig geld mee verdienen. Je loopt een rondje ergens en plukt alles wat er naast de weg groeit.. Dan zorg je dat je de tools hebt om er wat mee te maken (lid worden van de mages guild helpt daarbij, dan kan je het meestal zo pakken) en brouw potions en poisons
Vooral als je een beetje goed in alchemie wordt kan je steeds krachtigere potions brouwen en die leveren steeds meer op... En aangezien alles wat je nodig hebt gewoon langs de weg te vinden is (op de tools na) en niet echt veel weegt kan je tijdens het reizen van de ene naar de andere stad aardig wat verzamelen.. Het kost je niets (op wat tijd na) maar levert best wel wat op..
Je kan daar pas naar binnen als je de officiele "orrery" uitbreiding geisntalleerd hebtFranticDJ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:02:
Hmm ben ondertussen warlock.. En dan schijn je in de council halls te kunnen.. Maar waar zijn die? En kan je ooit in die arcane orrory (middelste deur als je in dat torentje zit van de arch mages op de arcane university.. is de deur dat "needs a key")
Van de coucill halls heb ik nog nooit gehoord (bedoel je niet de bovenste kamer in het eerste gebouw van de arcane university, oftewel de privat chambers van de arch-mage?)
Wat de snelste manier is hangt natuurlijk van je major skills af. Wat zijn die bij jouw?NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:49:
Ik wilde die quest voor die überlockpick doen, moest je daarvoor level 10 zijn![]()
[ Voor 27% gewijzigd door Invisible_man op 23-06-2006 09:31 ]
De private chambers is de 2e verdieping, de council chambers op de 1e verdieping. Je loopt dus door de council chambers naar de arch-mage's private quarters.Invisible_man schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:30:
[...]
Je kan daar pas naar binnen als je de officiele "orrery" uitbreiding geisntalleerd hebt
Van de coucill halls heb ik nog nooit gehoord (bedoel je niet de bovenste kamer in het eerste gebouw van de arcane university, oftewel de privat chambers van de arch-mage?)
Is overigens niets boeiends te vinden
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 23-06-2006 11:21 ]
Als je al te efficient levelt wordt het allemaal wel wat makkelijk. Ik ben nu op level 27 een übermage met spells om een Minotaur lord in één klap om te leggen
.Intelligence, Willpower, Mysticism, Alteration, Restoration, Conjuration, Destruction allemaal 100 of hoger, een volledige Elvenarmor met alle onderdelen +50 Magicka, en de nodige spells om mijn magicka nog verder te boosten. Ik kom nu aan zo'n 1300 aan Magicka
1300faraway schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:24:
Als je al te efficient levelt wordt het allemaal wel wat makkelijk. Ik ben nu op level 27 een übermage met spells om een Minotaur lord in één klap om te leggen.Intelligence, Willpower, Mysticism, Alteration, Restoration, Conjuration, Destruction allemaal 100 of hoger, een volledige Elvenarmor met alle onderdelen +50 Magicka, en de nodige spells om mijn magicka nog verder te boosten. Ik kom nu aan zo'n 1300 aan Magicka
Holymoly
Ik ben level 24 en heb 125 magica ofzo
Dus Finger of the mountain enzo is geen probleem voor jou?
In de private chambers iig wel, daar staat een kist welke als je er een ingrediënt in stopt, in 24 uur daar tien van bij tovert (kan je één keer per week gebruiken en werkt alleen niet op Nirnroot).Is overigens niets boeiends te vinden
Hm, ik ben nog Novice in alle Magic schools behalve Illusion (is een major skill) en, eh, die van Heal (Minor) Wounds. Maarja, ben ook Redguard/Steed/Knight dus meer van het betere beuk- en hakwerk. Ben eindelijk een Journeyman armorer dus kan ook mijn magic items repareren, da's wel ff een uitkomst zeg, was toch wel behelpen tot nu toe. Nu nog ff Soul Trap dinges leren zodat ik ook mijn magic stuff kan rechargen en dan ben ik helemaal klaar voor het grotere werk.
spoiler:
Gister een van de lastiger missies gehad, dat je zo'n Akiviri amulet moet halen in die noordelijke bergketen. Die eerste cave zit al vol ongein (trollen, puma's, beren, will-o-wisp), daarna nog een handvol trollen, daarna in die ruïnes tal van (nogal domme) skeletten, gelukkig hoefde ik niet te knokken met de Akiviri commander want mijn repair hammers waren op en al mijn armour en wapens waren kaduuk
. Op de terugweg gewoon keihard gerend, die eerste grot zat alweer vol met dezelfde beesten als op de heenweg, maar gewoon genegeerd en op mijn Zwarte Paardje gesprongen (beste investering tot nu toe).
Verwijderd
Ik ben level 15 Breton, met als sign Mage, en ongeveer 80 intelligence, dwarven armor ge-enchant met fortify magicka. Dat geeft mij ongeveer 300 Magicka.faraway schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:24:
Als je al te efficient levelt wordt het allemaal wel wat makkelijk. Ik ben nu op level 27 een übermage met spells om een Minotaur lord in één klap om te leggen.Intelligence, Willpower, Mysticism, Alteration, Restoration, Conjuration, Destruction allemaal 100 of hoger, een volledige Elvenarmor met alle onderdelen +50 Magicka, en de nodige spells om mijn magicka nog verder te boosten. Ik kom nu aan zo'n 1300 aan Magicka
Maar ik vraag mij af hoe jij dan armor kan hebben met + 50 Magicka? Als ik mijn armor enchant met een Grand Soul gem geeft dat +24 magicka, ik dacht dat dat het maximaal haalbare was, enchanten met een Grand Soul gem? Hoe doe jij het?
By the way, met veel magicka is de Recastable Summons mod wel erg leuk. Ik kan nu iets van 3 Dremora's tegelijk summonen, en als Arch Mage heb ik ook nog een mage apprentice gevraagd om met mij mee te lopen. Is wel vet, loop je een grot in en je hebt een escorte die ff alles voor je neer hakt
By the way, andere mods die ik gebruik zijn uiteraard BTmod, Natural Environments, Qarl's texture pack (dat texture pack was hier in dit topic een paar pagina's terug was langsgekomen, heb die dus ook aan de mod wiki toegevoegd). Dankzij die laatste twee ziet Oblivion er nu echt schitterend uit, als je op hoge settings speelt net zoals ik.
Ook ga ik de AF leveling mod proberen wanneer ik opnieuw ga beginnen. Als je in standaard Oblivion een sterk character wilt, moet je namelijk gaan micromanagen om x5 multipliers te krijgen voor je character. Vandaar dat ik zo'n sterk character heb op level 15: 95 endurance, en strength, willpower en intelligence rond de 80. Maar dat micromanagen verziekt de game wel zwaar, ik heb echt zo op moeten letten van, "oh nou moet ik geen vuurbal meer afschieten want anders gaat mijn destruction een level up en kan ik die x5 multiplier voor mijn intelligence niet meer halen".
Verder heb ik van alle alchemie ingredienten er 1 examplaar van in mijn inventory, als ik dan potions wil maken dan gebruik ik de item duplication exploit. Ik wil gewoon plezier hebben, en niet lang lopen te zoeken naar alchemy ingredienten. Die exploit werkt niet meer in de patch, dus die heb ik niet geinstalleerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 12:34 ]
Laatst weer een klusje voor the brotherhood geklaard, moest iemand in de gevangenis koud maken zonder een bewaker af te slachten, uiteindelijk op het nippertje gelukt omdat die lijpo's wreed op me inhakten; ren ik weg door de sewers; komt een bewaker me achterna, valt die klojo in het water en verdrinkt ie (sukkel). Dus quest gehaald zonder de bonus; wie kan vertellen (dmv een spoiler uiteraard) wat die bonus was? Want ze geven best leuke items daar bij de BH. En kan ik eventueel een geklaard klusje opnieuw doen (heb geen save)?
Ook weer typisch een quest van de mages-guild; moest een ring uit een put halen, kom ik daar een leuke plant tegen met hoge waarde, ik volg die quest wat mij weer aan de andere kant van de map bracht, kom ik daar een dodo (chemicus) tegen die doodleuk vraagt of ik wat meer van die plantjes in het bos wil plukken
uch... dat is niet fijn...
Ook weer typisch een quest van de mages-guild; moest een ring uit een put halen, kom ik daar een leuke plant tegen met hoge waarde, ik volg die quest wat mij weer aan de andere kant van de map bracht, kom ik daar een dodo (chemicus) tegen die doodleuk vraagt of ik wat meer van die plantjes in het bos wil plukken

Ah, dat is de Nirnroot quest. Hij vraagt je eerst om 10 van die planten. Heb je die en denk je dat je klaar bent, vraagt hij om nog eens 20. En daarna nog eens om 30 en zelfs 40.Ook weer typisch een quest van de mages-guild; moest een ring uit een put halen, kom ik daar een leuke plant tegen met hoge waarde, ik volg die quest wat mij weer aan de andere kant van de map bracht, kom ik daar een dodo (chemicus) tegen die doodleuk vraagt of ik wat meer van die plantjes in het bos wil plukkenuch... dat is niet fijn...
Dit topic is gesloten.