Foto-opdracht week 24 - Minimalisme

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/fotoweekopdracht.jpg

Welkom bij de tiende foto-opdracht. De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet ;)

Wat is de bedoeling precies?

Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema :) En commentaar, natuurlijk ;)

Thema deze week?

Deze week is het thema Minimalisme

Regels?

Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben
  • we verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto
  • geen archieffoto's
  • geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
  • 1 foto per persoon per weekopdracht
  • foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart
Winnaars?

Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :) Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, en wat te leren van de commentaren die men levert in het topic op je foto, en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;) Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

De vorige weekopdrachten:

Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin

Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:58
Zal ik dan maar aftrappen? :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/minimalism.jpg
Vandaag genomen enzo...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64418

lees de topicstart: archieffoto's zijn niet toegestaan: de opdracht is een foto maken, niet uitzoeken uit je archief.

[ Voor 74% gewijzigd door Remy op 12-06-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://fotobart.nl/got/origami.jpg

Origami op zijn meest minimalistische vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zich is het wel minimalisme, maar het is niet echt herkenbaar als zijnde een foto. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

@Eek: hij is fantastisch, een bijzondere grafische voorstelling, idd bijna geen foto meer, maar nog net wel imho. Past wmb precies bij het onderwerp _O_

@inquestos: ik vind em persoonlijk minder bij het thema passen, ik kan er echter niet echt een vinger op leggen. Verder vind ik het wel een prachtige hoor!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voutloos schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:01:
Op zich is het wel minimalisme, maar het is niet echt herkenbaar als zijnde een foto. :)
Het is dat het plaatje exif info over de camera bevat, anders dacht ik dat het een render was :P

Ik heb zelf voor de verandering eens inspiratie gevonden dat bij deze opdracht past, ik hoop dat ik deze week nog wat tijd heb om het uit te voeren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 12-06-2006 22:30 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:09

Floor-is

5.2

EEKthecat schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:59:
[afbeelding]

Whahaha vet :D

Minimalistisch: check! :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32
[afbeelding]

Heel vet, goed idee!
Dat het net een render is lijkt me trouwens een positief comment, zo scherp is de foto dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
Thanks voor de reacties!
Gemaakt met 350d + 30mm F1.4 + Falcon Eyes DE-300b met softbox
Zwarte plank met wit A4tje :) en dan nog wat afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

inquestos schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:11:
Zal ik dan maar aftrappen? :)

[afbeelding]
Vandaag genomen enzo...
Mooie plaat ! Alleen had ik een heel klein stukje van de onderkant afgesneden. Er staat nu een topje van nog zo'n pijl op die er van mij wel af had gemogen :) Voor de rest een mooie plaat, ookal moest ik even zoeken voor het minimalisme.
[afbeelding]

Gaaf :Y) Minimalisme ten top in elk geval!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Deze week ben ik eerder :) Die ik zaterdag had gemaakt, maar gisteren had geplaatst werd helaas verwijderd :(

Deze is gemaakt met een d60, 105mm, 1/500s, f 8,0

Afbeeldingslocatie: http://www.wil-len.nl/got/CRW_8033.jpg

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Eusebius schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:23:
Deze week ben ik eerder :) Die ik zaterdag had gemaakt, maar gisteren had geplaatst werd helaas verwijderd :(

[afbeelding]
Ik vind de interpretatie van het thema wel grappig, maar ik zou echt die meeuw eruit photoshoppen. Je zou ook nog kunnen proberen de kleuren wat op te poetsen, aangezien er nu wat weinig contrast in je foto zit.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

En een ietsje minder USM er overheen. Er is nu wel enigszins halo-vorming rond de hijskraan en de touwen.

Oh, en er zit een vlek op, rechts in het midden.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 37864 op 13-06-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Sallin schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:03:
[...]

Ik vind de interpretatie van het thema wel grappig, maar ik zou echt die meeuw eruit photoshoppen. Je zou ook nog kunnen proberen de kleuren wat op te poetsen, aangezien er nu wat weinig contrast in je foto zit.
Die meeuw vond ik juist grappig :) Ik heb er ook eentje zonder meeuw. Die vlek had ik nog niet gezien.

@Qlone: halo? Waar dan?
[edit] Vlek zit dus ook op andere foto. Objectief lijkt schoon :( zou het iets op de sensor zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Eusebius op 13-06-2006 12:25 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:31

Garyu

WW

Eusebius schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:23:

[afbeelding]
Een gave situatie die zich goed leent voor een minimalistische foto. Alleen zou ik nog drastisch veel meer ingezoomed hebben op het hangende ding (raam of deur?), en de hele hijskraan daarbuiten gelaten. Dat maakt het een soort "stap in de ruimte" foto, met een heel minimalistische compositie. Nu leidt de hijskraan enorm (maar dan ook echt enorm) af. Ook de vogel zou ik weglaten :).

Ik heb eventjes een quick-and-dirty crop gemaakt om te laten zien wat ik bedoel. Alleen vermoed ik dat dit eigenlijk ten tijde van het foto maken gedaan zou moeten zijn dmv verder inzoomen ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Garyu op 13-06-2006 12:46 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:41:
[...]

Een gave situatie die zich goed leent voor een minimalistische foto. Alleen zou ik nog drastisch veel meer ingezoomed hebben op het hangende ding (raam of deur?), en de hele hijskraan daarbuiten gelaten. Dat maakt het een soort "stap in de ruimte" foto, met een heel minimalistische compositie. Nu leidt de hijskraan enorm (maar dan ook echt enorm) af. Ook de vogel zou ik weglaten :).

Ik heb eventjes een quick-and-dirty crop gemaakt om te laten zien wat ik bedoel. Alleen vermoed ik dat dit eigenlijk ten tijde van het foto maken gedaan zou moeten zijn dmv verder inzoomen ;).
Tnx voor de kritiek. Ik zou handmatig moeten croppen, omdat ik geen verder zoombereik heb dan 105mm - kwestie van geen zoomlens hebben (ja, ik ben aan het sparen :) )

Alleen zou ik m in de hoogte doen. Dit is een tweede foto, minus duif en een beetje de kraan weggesoept. Afbeeldingslocatie: http://www.wil-len.nl/got/CRW_8034_cr.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Eusebius op 13-06-2006 12:59 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Zo vind ik hem wel beter ja. Jammer dat je gewoon het bereik mist, want het is allemaal wat onscherp geworden nu. Een crispe, haarscherpe plaat past natuurlijk nog beter in minimalisme :). Maar goed, hij blijft leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Als jij me wat geld wilt lenen voor een leuke (canon) L lens, dan maak ik voor jou een haarscherpe foto. Goeie deal toch ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 13:15

Namu

Silver Wings Of Morning

Mijn aller eerste deelname aan een foto opdracht thread.

Afbeeldingslocatie: http://namu.nl/images/apple.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 01-05 08:16

Mud.Starrr

I shoot people for money

[afbeelding]

Sterk!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
WhizzCat schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:28:
@inquestos: ik vind em persoonlijk minder bij het thema passen, ik kan er echter niet echt een vinger op leggen. Verder vind ik het wel een prachtige hoor!
Tja, hangt er vanaf wat je verstaat onder minimalisme. 't is gewoon een raster van mathematische vormen, industriële materialen, en 1 kleurgebruik, ontdaan van de werkelijkheid ("Minimal Art" ). Niet dat ik wil zeggen dat 't een perfecte minimalistische plaat is, maar 't is ook weer niet zo dat deze foto hier niets te zoeken heeft, wel? :)

@EektheCat: Leuke interpretatie :)

@Eusebius: De quick and dirty crop van Garyu vind ik beter :)

@Namu: Mooi logo, zou hier best passen, maar om daar nu een foto van te maken?? De foto voegt totaal niets toe op 't bestaande logo zo :) . Als je er nu iets zou uitlichten (detail), dan zou 't wel iets kunnen zijn, maar helaas doet ie 't voor mij zo totaal niet

sorry voor de overvloed aan :) - smileys :P

[ Voor 6% gewijzigd door inquestos op 13-06-2006 15:53 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170472

Zie hier hoe mijn minimalistische klok ongeveer 10 over 12 slaat, foto is misschien niet perfect, maar ik vond hem wel passend bij het thema. Eenvoud dient de mens.

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/3273/dscf260416bl.jpg
Gemaakt door me Fuji S5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178938

Afbeeldingslocatie: http://i62.photobucket.com/albums/h94/Vernier/dingen/glas640.jpg

Met de hitte van vandaag had ik zin in een glaasje water. Het minimalistische drankje......
[Grote versie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hoewel ik de onderwerpen van de foto's niet slecht vind, mis ik eigenlijk de showcase-waardige kwaliteit in de laatste twee foto's.

@RoZo: Het klokje staat er, erg storend, net niet helemaal op (zowel de wijzer als de klok zelf). De is foto niet echt scherp, en de achtergrond aan de rechterkant verstoort de foto. Daarnaast is de belichting niet helemaal in orde: links erg donker, rechts erg licht. Deze foto kan vele malen mooier, en ik zou je dan ook sterk aanraden om het nog eens te proberen, maar dan ook echt een goede foto te maken.

@V-ernie-R: Op zich een goed onderwerp, dat zich erg goed leent voor het thema (complimenten!). Alleen komt dat er op de foto niet zo bijzonder goed uit. Hij staat scheef (kan ik nog wel waarderen) ;). Maar ook is de foto te blauwig, kan je nog corrigeren. Er staat een storende donkere vlek rechts naast het glas, kan je evt ook corrigeren. Maar eigenlijk vind ik vooral de compositie saai en niet uitdagend. Je had hier zoveel meer uit kunnen halen, dat ik het eigenlijk wel zonde vind zoals je het nu op de foto hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178938

Garyu schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:30:
Op zich een goed onderwerp, dat zich erg goed leent voor het thema (complimenten!). Alleen komt dat er op de foto niet zo bijzonder goed uit. Hij staat scheef (kan ik nog wel waarderen) ;). Maar ook is de foto te blauwig, kan je nog corrigeren. Er staat een storende donkere vlek rechts naast het glas, kan je evt ook corrigeren. Maar eigenlijk vind ik vooral de compositie saai en niet uitdagend. Je had hier zoveel meer uit kunnen halen, dat ik het eigenlijk wel zonde vind zoals je het nu op de foto hebt gezet.
  • Het blauwige is zo bedoeld, ik wilde het koele van het water accentueren.
  • Grijze vlek naast het glas, hmm stoort inderdaad wel...
  • Hoe zou ik volgens jou de compositie kunnen verbeteren? Ben pas begonnen met fotografie dus tips zijn welkom. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wil me zelf toch weer eens dwingen om meer met fotografie te gaan doen. Hoop dat ik me dan ook een beetje kan motiveren door de opdrachten te doen. Bij deze mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/GOT_wc_rol.jpg

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
@AcXeller: Met zo weinig middelen zo'n diep gevoel opwekken is waarlijk minimalistisch! Goed idee, strakke vormgeving en prima uitwerking. Echt vette shit _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-04 01:21
Vandaag weer eens met mn cam op pad geweest, deze keer eens onthouden wat het thema was :P Vanavond na 24:00 groter te bekijken op http://plog.tomroelofs.nl/index.php?showimage=240

Afbeeldingslocatie: http://public.tomroelofs.nl/IMG_3138.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door TomR op 13-06-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 10:06
TomR schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:45:
Vandaag weer eens met mn cam op pad geweest, deze keer eens onthouden wat het thema was :P Vanavond na 24:00 groter te bekijken op http://plog.tomroelofs.nl/index.php?showimage=240

[afbeelding]
Iets te klein als je het mij vraagt. Dat ding had gemakelijk 2of3keer groter gekund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Ik vind em prima zo TomR, precies goed :) Een zeer nette uitvoering van het thema, jij snapt em ;)

Ook AcXeller is lekker bezig d:)b evenals EEKthecat :)

Zie je wel dat het thema niet zo heel lastig is, als je beetje inspiratie hebt ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

[afbeelding]
Hmm, heb je mijn idee gejat :). Vind het alleen wel erg klein in een hoekje staan, kan bijna niet zien wat er staat. Doordat er zo'n mooi rood randje omheen staat (in andere woorden, doe es ff resizen!) wordt het helemaal moeilijk.

@AcXeller, lekkere foto! Kan niks anders zeggen, fijn 8). Alleen balen als het pleepapier echt op is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
Garyu schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:12:
[...]

Hmm, heb je mijn idee gejat :). Vind het alleen wel erg klein in een hoekje staan, kan bijna niet zien wat er staat. Doordat er zo'n mooi rood randje omheen staat (in andere woorden, doe es ff resizen!) wordt het helemaal moeilijk.
geen rood randje hier.
jvvv schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:02:
[...]

Iets te klein als je het mij vraagt. Dat ding had gemakelijk 2of3keer groter gekund
dan staat het logo van mini er echter niet mini op, was juist mijn bedoeling om het zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos

[afbeelding]
Je mag dit gelijk zien als uitnodiging om mijn foto de grond in te boren, maar ik vind er echt geen drol aan (totaal geen spanning, whatever), en qua orginaliteit (daar probeer je denk ik op te scoren) van 't niveau "laat ik bij het thema rood maar eens een totaal rood vlak posten..."(/"laat ik bij 't thema minimalisme maar 2% van de foto vullen met het daadwerkelijke ondewerp, lekker minimaal). Vreemd want je bent ongetwijfeld een van de besten die hier over het forum rond zwerft... :)

edit: zie net dat er een mini-logo opstaat....

@AcXeller: Je plaat heeft echt super veel potentie! :) Heb je hier nog variaties opgemaakt? Ik denk dat ie niet 100% werkt omdat ie wat rommelig overkomt (snapshotterig) doordat de lijnen van de tegels niet echt meewerken vanaf dit standpunt.... (en een mooie toning zou ook meewerken :) )

[/eeuwige zeikmodus]

[ Voor 4% gewijzigd door inquestos op 13-06-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
inquestos schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:44:
[...]

Je mag dit gelijk zien als uitnodiging om mijn foto de grond in te boren,
om eerlijk te zijn vond ik die van jou een van de beter ogende die hier gepost werd, misschien niet helemaal minimalisme magoed. Iedereen mag z'n mening hebben, zal dit ook respecteren verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Om helemaal eerlijk te zijn vind ik de bijdrage van TomR hier hooguit een aardige woordspeling. Minimalisme is echt iets anders dan een minilogo afbeelden...
Die van inquestos geef ik het voordeel van de twijfel; misschien ligt het gewoon aan mij, de beschouwer, en de eerste is altijd moeilijk, maar ik zie het niet.
Die van EEK is zo grafisch, dat meerdere tweakers net als ik de EXIF hebben bekeken om te zien of het wel een echte foto betreft... Mooi, maar op het randje.
Voor mij blijft AcXeller favoriet, al geven we geen punten (waarom eig niet, als we het onderwerp kunnen jatten, kunnen we het waarderingssysteem toch ook wel overnemen?
En nu maar wachten op de eerste theezakjes en wasknijpers ;).
Mijn eigen bijdrage is in de maak, dus niemand hoeft zich zorgen te maken, je kan de mijne straks ook gewoon eerlijk beoordelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Ik volg de foto-opdrachten al een paar weken maar heb nooit iets geplaatst. Maar omdat ik sinds deze week maandag een D50 heb aangeschaft ben ik gisteren naar buiten gegaan met het idee van de week-opdracht in m'n achterhoofd.

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/minimal.jpg
Commentaar?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 15:46

Zoefff

❤ 

Toff schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 02:23:
Om helemaal eerlijk te zijn vind ik de bijdrage van TomR hier hooguit een aardige woordspeling. Minimalisme is echt iets anders dan een minilogo afbeelden...
Die van inquestos geef ik het voordeel van de twijfel; misschien ligt het gewoon aan mij, de beschouwer, en de eerste is altijd moeilijk, maar ik zie het niet.
Die van EEK is zo grafisch, dat meerdere tweakers net als ik de EXIF hebben bekeken om te zien of het wel een echte foto betreft... Mooi, maar op het randje.
Voor mij blijft AcXeller favoriet, al geven we geen punten (waarom eig niet, als we het onderwerp kunnen jatten, kunnen we het waarderingssysteem toch ook wel overnemen?
En nu maar wachten op de eerste theezakjes en wasknijpers ;).
Mijn eigen bijdrage is in de maak, dus niemand hoeft zich zorgen te maken, je kan de mijne straks ook gewoon eerlijk beoordelen :).
We hebben die discussie natuurlijk al eerder gevoerd, en hebben toen duidelijk gemaakt dat er voor de weekopdrachten géén waarderingssysteem komt om het lekker simpel, snel, en leuk (hoewel toegegeven: dat kan met waarderingssysteem ook zo zijn) te houden.

Echter, de maandopdrachten (contest) zitten óók nog steeds in de pijplijn. Technisch is daar afaik al het e.e.a. aan gedaan zodat dit z.s.m. online kan. En dan gaan we natuurlijk wel werken met een waarderingssysteem en winnaars :)

Dat Fok! nu ook een onderwerp "minimalisme" heeft is natuurlijk gewoon toeval. We hebben al weken van tevoren een lijst met onderwerpen klaar staan :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-04 22:18
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/van_den_berg217/tweakers/vuur.jpg

Na enorm veel dingen geprobeerd te hebben is dit me uiteindelijke resultaat waar ik zelf tevreden over ben. Geschoten met Panasonic FZ30 in Raw, 1/2Sec, F7,1, iso 80. Helderheid/contrast aangepast, gecropped en door neat image gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door vincent84 op 14-06-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Allen bedankt voor de leuke reacties :)

Was er zelf wel redelijk tevreden mee, maar verwachte niet zo'n response.

@inquestos: Die lijnen had ik ook al door ja, echter kan ik daar volgens mij niets mee doen met nabewerking zonder de rest van de foto uit te gaan rekken. Daarnaast lukt het photoshoppen me over het algemeen niet helemaal zoals ik wil. Foto's uit 1940 (bijvoorbeeld ;) )kan ik redelijk repareren maar spelen met de levels en dergelijke gaan een stuk minder. Binnenkort maar eens een tutorial gaan opsnorren.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 11:56
Dit is mijn probeersel met als thema minimalisme:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.zoom.nl/gallery/14917/preview/zj9TK8.jpg

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 03-05 13:45

janklp

FortyTwo Capital

DumbAss schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:24:
Dit is mijn probeersel met als thema minimalisme:
[afbeelding]
Best aardig idee.

Maar ik vind het jammer dat hij niet symmetrisch is. Ook zijn de kleuren in de linker en rechter bovenhoek niet helemaal gelijk. Maar nogmaals: goede poging!

Ik zal proberen dit weekend ook iets te fabriceren. Commentaar geven is natuurlijk makkelijk. Nu zelf nog wat maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Afbeeldingslocatie: http://images.newvisual.nl/dwayne/minimaalbench.jpg

Dit is de eerste keer dat ik een foto post hier dus wees niet al te hard.

[ Voor 20% gewijzigd door TweakerDwayne op 15-06-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TweakerDwayne schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:58:
[afbeelding]

Ik vind hem wel fijn hoor, alleen oogt het wat onscherp. :)
AcXeller schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:04:
Allen bedankt voor de leuke reacties :)

Die lijnen had ik ook al door ja, echter kan ik daar volgens mij niets mee doen met nabewerking zonder de rest van de foto uit te gaan rekken. Daarnaast lukt het photoshoppen me over het algemeen niet helemaal zoals ik wil. Foto's uit 1940 (bijvoorbeeld ;) )kan ik redelijk repareren maar spelen met de levels en dergelijke gaan een stuk minder. Binnenkort maar eens een tutorial gaan opsnorren.
Alles selecteren, image > transform > distort en vervolgens de rechterbovenhoek zo slepen dat de verticale lijnen goed zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 14-06-2006 22:21 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Ik heb even een sharpen filter eroverheen gegooid. Heb nou eenmaal een brakke oude camera. Hopelijk is het zo wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170601

Waarom je voorwiel aan tweekanten vastmaken wanneer een kant voldoende is? Mijn minimalistische voorvork, die geen vork meer is, samengevat in een foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q3SIECGJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 05-05 18:11

MBV

vincent84 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:06:
[afbeelding]

Na enorm veel dingen geprobeerd te hebben is dit me uiteindelijke resultaat waar ik zelf tevreden over ben. Geschoten met Panasonic FZ30 in Raw, 1/2Sec, F7,1, iso 80. Helderheid/contrast aangepast, gecropped en door neat image gehaald.
grr, die had ik zondag al. Moet ik hem dus vrijdag weer overdoen om aan de weekopdracht mee te doen ;) En de foto die ik al heb gemaakt heb ik mijn twijfels over, dus dan post ik hem maar niet :)

Jammer dat je vlammetje links een beetje 'doorschijnt' in de schaduw, zal wel aan de lens liggen. Een strakke rand bij zo'n vlammetje maakt het wat mooier imho

@Tweakerdwayne: misschien in photoshop de muur nog iets donkerder maken? Nu is hij bij mij nog zichtbaar, en het is toch minimalisme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Laatst online: 08-04 11:56
Januszjes schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:34:
[...]

Best aardig idee.

Maar ik vind het jammer dat hij niet symmetrisch is. Ook zijn de kleuren in de linker en rechter bovenhoek niet helemaal gelijk. Maar nogmaals: goede poging!

Ik zal proberen dit weekend ook iets te fabriceren. Commentaar geven is natuurlijk makkelijk. Nu zelf nog wat maken ;)
Ja, dat had ik zelf ook al gezien. Ik zal em zo eens symetrisch maken. Kijken of het veel scheelt qua sterkte van de foto. In ieder geval bedankt voor je commentaar.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Geen archieffoto's! April is inmiddels al 2 maanden geleden.

[ Voor 83% gewijzigd door Zoefff op 15-06-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176644

TweakerDwayne schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:58:
[afbeelding]

Mooie foto man!
Zou je misschien de/een grote versie kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Anoniem: 176644 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:51:
[...]

Mooie foto man!
Zou je misschien de/een grote versie kunnen posten?
De foto is nu clickable. Hij is niet veel groter en nogal van slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

@Eusebius: De quick and dirty crop van Garyu vind ik beter :)
Ach, ik vind de interpretatie van Eusebius dan weer veel beter, tenminste zijn crop, want ook ik vond de kraan ERG storend.

De plaat van Eek blijf ik voorlopig toch wel het briljantste vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 15-06-2006 14:27 . Reden: Paar pagina's aan commentaar en foto's gemist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176921

mi·ni·ma·lis·me (het ~)
1 het streven om met eenvoudige middelen een doel te bereiken, een effect te bewerkstelligen

In eerste instantie vond ik het een moeilijk onderwerp, had het woord in de Van Dale opgezocht en vond het toen nog moeilijker. Na lang denken kreeg ik gisteravond ineens een idee, dat ik vandaag heb uitgevoerd.

Voor de meeste vrouwen een herkenbaar probleem. Je favo lipstick is op, maar je hebt nog geen nieuwe aangeschaft. Om hem toch nog te kunnen gebruiken (er zit altijd nog een flink gedeelte lipstick in de huls) neem ik dan een wattenstaafje en lepel de restjes er als het ware uit!

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/6718/rotterdam15juni2006diversen025.jpg

Foto vandaag genomen met de Canon S2

Ik vind verlopig de inzending van AcXeller het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 13:40
In het kader van het WK had ik bedacht om een voetbal in het midden van een voetbalveld te leggen en daar een foto van te maken, met bijv. de Bal aan de rand van de foto, enigzins van bovenaf gezien.

Nou heb ik helaas géén voetbalveld, niet eens een bal en ook de mogelijkheid niet om dat perspectief aan te nemen...

Dus ik ga maar wat anders verzinnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Voutloos schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:20:

[...]
Alles selecteren, image > transform > distort en vervolgens de rechterbovenhoek zo slepen dat de verticale lijnen goed zijn. :)
Nog even zitten spelen en dat maakt em wel netter ja, bedankt voor de tip. Maar mijn inzending is al gedaan :) zie hier het resultaat (tegels nu in z/w)

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1374787/QhrjCg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52

MagicTempest

Fly pig!

Voor het eerst dat ik mee doe. Gedeeltelijk geinspireerd op kunst van Donald Judd, Dan Flavin en Carl André

Afbeeldingslocatie: http://www.meradin.nl/~tempest/dscf0160-600px.jpg

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Here's mine:
Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/weekopdr/24/minimalisme.jpg

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Ramon de Jesus: (Feli met je slagen) Ik heb er lang over gedacht, wat er (in mijn bescheiden ogen dan) mis is aan jouw foto. Hij "doet" me niks en blijkbaar roept hij geen reacties op hier. Toch is het geen slechte foto... Na een paar dagen puzzelen, denk ik eruit te zijn (voor mijzelf). Ik denk dat de ondergrond niet deugt. Het lijkt nu of je zomaar wat afval hebt gekiekt, omdat er zo veel rommel op de grond ligt. Leg je diezelfde stukken stoel/tafelpoot precies zo in een andere omgeving, dan maak je ineens minimal art van de bovenste plank. Ik denk dan aan een glimmende marmeren vloer of trap ofzo. Hoop dat het overkomt.

@MagicTempest: nav jouw bijdrage ben ik eens gaan googelen op de door jou genoemde kunstenaars. Het zijn weliswaar minimalisten, maar de aard van hun kunst is IMO meer driedimensionaal dan wat jij hier laat zien, waarbij Donald Judd eerder beelden maakt (zonder beeldhouwer te zijn, Dan Flavin veel met (FL)licht werkt en Carl André veel objecten op de vloer maakt, om maar even mijn ongetwijfeld onvolledige eerste indruk weer te geven. Ik wil niets aan jou inzending afdoen, maar ik zie de link niet. Komt misschien ook omdat ik geen idee heb wat je ons laat zien. Als ik moet gokken: stukje plavuis of vloertegel?

@DeoDupke: Het lijkt (maar hij is zo klein...) dat de vloeistof in het blik transparant is (water?). Heb je de kleur van het plasje bewerkt? Wat me verbaast is dat het lijkt of de plas in de breedte is uitgevloeid, terwijl ik verwacht dat het grootste deel van de inhoud voor het blik ligt, als dat omgevallen is. Als het blik niet is omgevallen, wat is er dan gebeurd? Het zet me wel aan het denken, dus in die zin ben je geslaagd, maar ik houd het gevoel dat er iets niet klopt. Verder istie wel weer strak uitgevoerd, zoals we van je gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Volgens mij is het de dop van een fles sterk, maar ik kan zo snel niet ontdekken welke drank dit zou moeten zijn. Het zou natuurlijk best zo kunnen zijn dat het plasje eerst gemaakt is, en de dop er daarna in is gelegd. Of dat het perspectief een beetje vertekend waardoor het plasje breder lijkt te zijn dan dat het lang is. Ik vind het in ieder geval wel een hele mooie plaat. Er is over nagedacht, en het is zeer netjes uitgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Toff schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:28:

@DeoDupke: Het lijkt (maar hij is zo klein...) dat de vloeistof in het blik transparant is (water?). Heb je de kleur van het plasje bewerkt? Wat me verbaast is dat het lijkt of de plas in de breedte is uitgevloeid, terwijl ik verwacht dat het grootste deel van de inhoud voor het blik ligt, als dat omgevallen is. Als het blik niet is omgevallen, wat is er dan gebeurd? Het zet me wel aan het denken, dus in die zin ben je geslaagd, maar ik houd het gevoel dat er iets niet klopt. Verder istie wel weer strak uitgevoerd, zoals we van je gewend zijn.
hmm ik moet je gelijk geven met de realiteit van de compositie :P in dit geval is het blik trouwens een dopje van een whisky fles en de bruine vloeistof is whisky ( jaja zonde ), bij het inschenken ging er wat naast, en besloot toen vervolgens de dop in de plas te leggen. Moet zeggen, sterk opgemerkt.

@zoefff, jij zat idd meer in de richting,

bedankt voor het positieve commentaar mensen :D

[ Voor 6% gewijzigd door DeoDupke op 16-06-2006 22:35 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
BARBAAR ! Oplikken moet je dat :p. Stom zeg, ik had me vastgebeten in een verfblik. Geen wonder als je whisky er uit laat zien als Baley's (of hoe die troep ook heten mag. Hier ga ik "a wee dram" op nemen. Proost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 15:52

MagicTempest

Fly pig!

De kunst die de kunstenaars maken die ik noemde is in alle gevallen abstract. Iets wat ik in dit topic erg weinig zie. Vrijwel alles hier is beeldend.

Mijn bedoeling was ook om een abstracte foto te maken. Ik denk dat ik daar aardig in geslaagd ben.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MagicTempest schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:18:
De kunst die de kunstenaars maken die ik noemde is in alle gevallen abstract. Iets wat ik in dit topic erg weinig zie. Vrijwel alles hier is beeldend.

Mijn bedoeling was ook om een abstracte foto te maken. Ik denk dat ik daar aardig in geslaagd ben.
Had je ook Mondriaan als inspiratie kunnen noemen.
Ik wil(de) je foto niet afkraken ofzo hoor, ik ben alleen nieuwsgierig. Als je niet vertelt wat je hebt gefotografeerd, kan ik (ik spreek alleen voor mijzelf) ook niet beoordelen of je geslaagd bent. Als je je onderwerp recht-toe-recht-aan afgebeeld hebt hier (maar ik weet niet of dat zo is), kan je hooguit zeggen dat je een mooie foto van een abstract onderwerp hebt gemaakt. Je foto zelf is dan eigenlijk, net als de meeste hier, figuratief?
Poeh, waar haal ik het vandaan, zo laat nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

KM Dynax 7D + 17-35/2.8-4 (D)
35mm, Diafragma @ 11, Sluitertijd onbekend, ISO 400.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a9c630f10f0612341e28abffecff06a5/full.jpg

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 05-05 18:11

MBV

Hexley schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 09:27:
KM Dynax 7D + 17-35/2.8-4 (D)
35mm, Diafragma @ 11, Sluitertijd onbekend1/60 ;), ISO 400.

[afbeelding]
@Deodupke en MissAppollyon: Is dat niet meer productfotografie dan minimalisme? Zowieso is het een moeilijk onderwerp waar ik zelf niks mee kan. Ik heb 2 foto's liggen van een zeiltje (van een zeilboot) tegen een blauwe achtergrond, zoiets als djengizz, maar vind dat nou niet direct een foto om aan de muur te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
MBV schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:21:
[...]

@Deodupke en MissAppollyon: Is dat niet meer productfotografie dan minimalisme? Zowieso is het een moeilijk onderwerp waar ik zelf niks mee kan. Ik heb 2 foto's liggen van een zeiltje (van een zeilboot) tegen een blauwe achtergrond, zoiets als djengizz, maar vind dat nou niet direct een foto om aan de muur te hangen.
Wat versta je dan onder minimalisme, je geeft zelf aan dat je er niks mee kan, en eerlijk gezegd heb ik een uurtje zitten brainstormen over hoe ik dit onderwerp zou kunnen verwoorden. De van dale zoals iemand hierboven al quotte zegt iets over een doel willen bereiken met minimale middelen. Dus een dopje whisky ipv een glas whisky ( toen ik australie was zijn er zo heel wat flessen dmv dopjes doorheen gedraaid bij gebrek aan glazen ). Ik had dus eerst een dopje vol met whisky gefotografeerd maar dat sprak niet, dus vandaar het plasje ervoor.

Ik heb inderdaad een product gefotografeerd, maar ik denk dat je minimalisme wat breder mag opvatten en je niet zo gelimiteerd moet voelen door het thema, komop be creative ;)

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Ik heb 2 foto's liggen van een zeiltje (van een zeilboot) tegen een blauwe achtergrond, zoiets als djengizz, maar vind dat nou niet direct een foto om aan de muur te hangen.
Mijn foto is ook meer een snapshot en komt ook zeker niet aan de muur ;)
Ik vond de actualiteit wel leuk en vond hem voldoende minimalistisch. Sowieso valt het me op dat ik met de weekopdrachten vaak snapshots maak. Dit komt waarschijnlijk omdat ik met het thema in m'n achterhoofd rondloop en dan ineens ergens 'tegen aan loop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Toff schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:28:
@Ramon de Jesus: (Feli met je slagen) Ik heb er lang over gedacht, wat er (in mijn bescheiden ogen dan) mis is aan jouw foto. Hij "doet" me niks en blijkbaar roept hij geen reacties op hier. Toch is het geen slechte foto... Na een paar dagen puzzelen, denk ik eruit te zijn (voor mijzelf). Ik denk dat de ondergrond niet deugt. Het lijkt nu of je zomaar wat afval hebt gekiekt, omdat er zo veel rommel op de grond ligt. Leg je diezelfde stukken stoel/tafelpoot precies zo in een andere omgeving, dan maak je ineens minimal art van de bovenste plank. Ik denk dan aan een glimmende marmeren vloer of trap ofzo. Hoop dat het overkomt.
Dankjewel voor je reactie ;)

Ik denk dat je wel een beetje gelijk hebt, echter het onderwerp heb ik zo aangetroffen en dus niet veranderd. Wat de foto denk ik mist is licht en/of lichtinval en ook is er niet echt een gevoel van schaal omdat je in eerste instantie niet weet wat het is. Maar ik ben blij dat mijn foto iig jou heeft aangezet om erover na te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176921

[...]

Volgens de Van Dale zitten wij juist goed. Dit is de letterlijke betekenis van Minimalisme.

Het is juist geen produktfotografie want (in mijn geval) is niet de lipstick het onderwerp, maar het feit dat hij leeg is en hij toch nog verder gebruikt kan worden dmv een wattenstaafje. Dus er is een oplossing gezocht om met beperkte middelen toch gebruik van de lipstick te kunnen maken. Dus minimalisme.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 176921 op 17-06-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Nou heb je het over 2 onderwerpen; je hebt scenes en foto's. Jij maakt een minimalistische scene, maar dat hoeft geen minimalistische foto op te leveren!

Een minimalistische foto hoeft ook niet eens gemaakt te zijn van een minimalistische scene, de compositie bepaald vaak of de foto minimalistisch is of niet.

Nu is de omschrijving van wat voor minimalisme er in dit topic gevraagd wordt nogal vaag.... dus tja?

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon op 17-06-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mijn inzending:
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/8581/weekopdracht24custom7vc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72310

Hallo iedereen,

Dit is de eerste keer dat ik aan zo'n contest als deze mee doe. En het leek me dus wel leuk om mee te doen. Hopen dat de foto een beetje in de smaak valt in combinatie met het onderwerp.

Foto gemaakt: Zaterdag 17 Juni 2006
Camera: Canon Digital Ixus V

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/66/168813258_6dbb417c76_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hallo SViS ;) Het is geen contest hoor, maar leuk dat je meedoet.
Ik denk dat je foto (nog) sterker wordt, als je iets van de onderkant cropt, ongeveer zodat het kale stukje links er buiten valt. Je krijgt dan weer een mooie driehoek van stoeptegels, waardoor de ontbrekende driehoek van gras toch weer meedoet in de foto. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94067

Een poging van mijn kant :) Over het algemeen doe ik hoofdzakelijk concert-fotografie, dus deze opdrachten zijn leuk om een andere kant van fotografie te proberen.

De Origami-foto is een mooi voorbeeld van technisch minimalisme, ik probeer met deze foto een minimalistische gedachte neer te zetten. Brand los :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/neo2002/got/brood_klein.jpg

edit:
Gemaakt met een KM 5D, focus op 45mm met de 18-70 kitlens.
F: 14, sluitertijd op 1/125 en ISO 100.
Verder alleen de crop en de border in PS, niets met de kleuren/contrast gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 94067 op 17-06-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Even 'n vraagje tussendoor..
Is mijn inzending verwijdert? Of is er gewoon iets mis gegaan met het posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 15:26

Copyman

Dode muis

Bij deze mijn inzending, geheel in het kader van het WK 2006. ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/fotografie/fussball.jpg

Ps. het is dus een mini stress voetballetje.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03

Exigence

dnkroz

Erg mooi Copyman! d:)b

Mijn inzending:
Shit, ik ontdek net dat de foto van afgelopen zaterdag is, niet deze week dus. Excuses hiervoor :)
Ik heb er maar een linkje van gemaakt:
http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/IMG_2954_E.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Exigence op 17-06-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Laatst online: 17:16

Mir

Ik weet dat dit niet helemaal juist is, maar ik kon ook al geen contact gegevens op jouw site vinden.

Dit soort foto's vind ik heerlijk! Mijn probleem is dat ik nooit een balans weet te vinden tussen onderwerp en achtergrond. Hoe krijg ik dit redelijkerwijs voor elkaar? Als ik mijn achtergrond goed wit/zwart/.. wil hebben dan trek ik daarmee ook vaak mijn onderwerp mee de diepte in.

Al probeer ik jouw foto na te doen, krijg ik dus ook een fletse wit-achtige dop.

Tips?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72310

Toff schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:33:
Hallo SViS ;) Het is geen contest hoor, maar leuk dat je meedoet.
Ik denk dat je foto (nog) sterker wordt, als je iets van de onderkant cropt, ongeveer zodat het kale stukje links er buiten valt. Je krijgt dan weer een mooie driehoek van stoeptegels, waardoor de ontbrekende driehoek van gras toch weer meedoet in de foto. Mooi!
Okay ik heb hem aangepast zoals je ziet, komt nu misschien beter in de buurt:

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/69/168894508_7ee827efd8_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Anoniem: 177665 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:08:
Even 'n vraagje tussendoor..
Is mijn inzending verwijdert? Of is er gewoon iets mis gegaan met het posten?
Je inzending is verwijderd omdat het een archieffoto is. Er staat duidelijk vermeld dat dit niet de bedoeling is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
MagicTempest schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:28:
Voor het eerst dat ik mee doe. Gedeeltelijk geinspireerd op kunst van Donald Judd, Dan Flavin en Carl André

[afbeelding]
Ik vind 't geen mooie foto, maar hij is iig wel minimalistisch te noemen, itt tot 75% van de foto's hier... (Waarbij in de van dale de betekenis wordt opgezocht en daar een andere draai aan wordt gegeven..)
Zeer netjes uitgevoerd wederom, maar het minimalisme zit hier ook weer in het onderwerp (na uitleg, zo zie ik het zeker niet)
Prachtig! Mooi dat je de grond eronder te zien krijgt, dat maakt de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 10:06
Eindelijk, ik heb een idee!!!
* jvvv haalt een krant en een schaar!

Afbeeldingslocatie: http://juan.be/minimal.jpg

Had niets om een degelijke belichting te halen en het 'magazine papier' heeft nogal snel een reflectie . Niet echt bewerkt.

[ Voor 55% gewijzigd door jvvv op 17-06-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
jvvv schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:13:
Eindelijk, ik heb een idee!!!
* jvvv haalt een krant en een schaar!

[afbeelding]

Had niets om een degelijke belichting te halen en het 'magazine papier' heeft nogal snel een reflectie . Niet echt bewerkt.
Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
nou, ik zal dan maar even kritisch zijn, ( niet persoonlijk want je bent zeker niet de enige ) maar ik vind dit dus gewoon jammer. Er ligt hier een opdracht, een uitdaging, en daarbij wordt gewoon een redelijke kwaliteit gevraagd, waarom doe je dan geen moeite om die daar neer te zetten? Je idee heeft best potentie maar werk het dan ook uit. Zonde vind ik het.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Afbeeldingslocatie: http://www.lekkernormaal.nl/foto/verkeersbord_s.jpg
*Klikbaar*

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 177665 op 17-06-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-04 17:35

Suaver

jokecoat

Copyman schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:29:
Bij deze mijn inzending, geheel in het kader van het WK 2006. ;)

[afbeelding]

Ps. het is dus een mini stress voetballetje.
Respect.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Mir schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:59:
[...]

Ik weet dat dit niet helemaal juist is, maar ik kon ook al geen contact gegevens op jouw site vinden.

Dit soort foto's vind ik heerlijk! Mijn probleem is dat ik nooit een balans weet te vinden tussen onderwerp en achtergrond. Hoe krijg ik dit redelijkerwijs voor elkaar? Als ik mijn achtergrond goed wit/zwart/.. wil hebben dan trek ik daarmee ook vaak mijn onderwerp mee de diepte in.

Al probeer ik jouw foto na te doen, krijg ik dus ook een fletse wit-achtige dop.

Tips?? :)
je kunt al veel oplossen door een soort van ministudio te bouwen. Ik moet toegeven dat ik die in dit geval niet heb gebruikt en het onderwerp uit heb moeten knippen om op een witte achtergrond te plaatsen. Hier een voorbeeld van mijn mini studiootje waar ik veel van dit soort fotos mee maak.
http://eindhoven.izzok.info/got/pics/studio.jpg
en dan krijg je zoiets:
http://eindhoven.izzok.info/got/pics/bandenplak.jpg ( deze is gemaakt toen ik nog wat aan het proberen was en net mijn cam had, leuk die halos om die bandenplak he ;) )

Dan verder je cam op manual, op een statief ( of iets wat er op lijkt ) en met de timer een foto maken op RAW die je dan later nog een hoop kunt bewerken. In mijn fotos zit altijd een hoop bewerking maar voor mijzelf is dat geen drempel, mijn criterium is dat mijn foto iets moet opwekken.

@daywalk3r, maar ondanks de onscherpte vind je het dus wel een goede foto? Ik weet wel waarom hij onscherp is, of ik heb wel een idee, het was wat donkerder, je hebt gefocussed op de bomen, je hebt bewogen en daarom is die luchtballon eigenlijk gewoon erg matig gefotografeerd.

[ Voor 20% gewijzigd door DeoDupke op 18-06-2006 15:45 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Modbreak:Volgens mij heb je een aantal punten over het hoofd gezien. Zo verwachten we wel een bepaalde kwaliteit: "Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...". Daarnaast is het de bedoeling dat je een "final" foto stuurt, en geen work in progress. En natuurlijk maar 1 foto, niet 3 waar wij uit kunnen kiezen.

[ Voor 84% gewijzigd door Zoefff op 18-06-2006 18:06 ]

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 04-05 19:40
Het is weer zondag, dus mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Weekopdracht/DSC_9949_600.jpg

Dit leek mij vrij minimalistisch.

Even kort voor deze week:
Mijn eervolle vermeldingen:
DeoDupke
AcXeller
Copyman

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
@The Cheese
Erg goed! Echt minimaal in onderwerp, uitvoering, en kleur. Jammer dat het touwtje waar de lijst aanhangt (of eigenlijk de schaduw van het touwtje) niet helemaal recht is. Maar dat breekt de foto ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
De laatste dag is bijna om, volgens mij is dit een van de meest creatieve opdrachten tot nu toe :)

@All picture-posters
Well done ;)

(voor de gene die hem gemist hebben, 2de post ofzow is mijn inzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Eusebius schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:00:
Nog een inzending van mij, deze week (je mag er toch meer dan één?). Helaas had ik geen kleine tandpaste tube tot mijn beschikking.
Het was een rotwerk om al die haartjes uit de tandenborstel te krijgen. De bovenste rij was er met geen mogelijkheid uit te krijgen.

[afbeelding]
Volgens de regels die toch heel duidelijk in de startpost staan mag je er toch echt maar 1 per persoon, per opdracht ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 04-05 19:40
Theraven1982 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:00:
@The Cheese
Erg goed! Echt minimaal in onderwerp, uitvoering, en kleur. Jammer dat het touwtje waar de lijst aanhangt (of eigenlijk de schaduw van het touwtje) niet helemaal recht is. Maar dat breekt de foto ook wel weer.
Thanx, het was nogal een stug touwtje (plasic), daardoor hangt het frame ook niet 100% evenwijdig met de muur. Ben nog wel met een fohn aan de gang geweest om het een beetje soepel te krijgen.

@EEKthecat: Goed dat je me nog even herinnert, die van jou is ook een van mijn favorieten, leuk gedaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Stiegl op 18-06-2006 21:50 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Nog op het randje van de week, maar toch.

Het is de toren van een kerkje hier (groningen) (ik geloof die van de heiligen vd laatste dagen. )

Vond hem zelf wel bij de opdracht passen qua minimalisme. Itt tot de protserige kerken/torens/klokken die je vaak ziet. Deze is compleet van beton met twee electrisch bediende klokken, verder niets. De achtergrondkleur was op het moment van schieten iets blauwer, maar PS wou niet helemaal wat ik wou dus nu is het dit :p

Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/CRW_5628_600pix.jpg
Hij is trouwens klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Hij staat ietsiepietse scheef. Verder mooie foto.

Kerkbouw is jaren 70 ~ 80, denk na '75. De heiligen vd laatste dagen zijn ook wel bekend onder de naam mormonen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
:) Nieuwe week, nieuwe opdracht.

Ben benieuwd als het thema archivering is, of je dan ook archieffoto's mag gebruiken ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

The Cheese schreef op maandag 19 juni 2006 @ 08:26:
[...]

Het blijft natuurlijk wel een fotografie forum he. Het is inderdaad een humoristische kijk op de opdracht, maar of de foto showcase waardig is.....

@j-a-s-p-e-r : Wel een aardige foto, maar 2 puntjes van kritiek, hij staat iets scheef, en zeker met zo'n foto is dat storend, en ik vind hem niet echt minimalistisch, maar dat geld voor meerdere foto's hier.
Ik zag laatst in een museum ook een wit doek hangen. Titel: "No title". Vond het aan de ene kant wel grappig dat dit serieus opgehangen werd, maar aan de andere kant ook wel enigzins triest. Het is een -beetje- makkelijk :).

Had overigens hetzelfde idee gehad, maar besloten dat het beter was niks in te sturen, da's nog minimalistischer 8) .

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 19-06-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Opdat de rest week 25 niet hoeft te zoeken: KLIK

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Laatst online: 17:16

Mir

DeoDupke schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:34:
[...]

je kunt al veel oplossen door een soort van ministudio te bouwen. Ik moet toegeven dat ik die in dit geval niet heb gebruikt en het onderwerp uit heb moeten knippen om op een witte achtergrond te plaatsen. Hier een voorbeeld van mijn mini studiootje waar ik veel van dit soort fotos mee maak.
http://eindhoven.izzok.info/got/pics/studio.jpg
en dan krijg je zoiets:
http://eindhoven.izzok.info/got/pics/bandenplak.jpg ( deze is gemaakt toen ik nog wat aan het proberen was en net mijn cam had, leuk die halos om die bandenplak he ;) )

.
Bedankt! :)

Hoe doe je de belichting? Flitsen vanaf de camera.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Mir schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:23:
[...]

Bedankt! :)

Hoe doe je de belichting? Flitsen vanaf de camera.... ?
het ligt er een beetje aan, soms geen extra belichting, meestal een bureaulamp met lange steel, die ik het 'huisje' inschuif en naar het dak richt, soms idd flits, maar met flitsen krijg je een erg hard effect. Dus het ligt een beetje aan het effect dat je wil gebruiken/behalen. Meestal probeer ik ook gewoon wat belichtingen en kijk ik achteraf wat het beste resultaat geeft voor dat onderwerp.

Je moet maar eens zoeken naar ministudio topics, ook op dpz, daar zie je best wel heel creatieve dingetjes en handige tips.

No worries m8

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Vier opmerkingen voordat je een foto plaatst:

• Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
  • Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
  • Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
  • Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...