Foto-opdracht week 25 - Detail

Pagina: 1
Acties:
  • 1.182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/fotoweekopdracht.jpg

Welkom bij de elfde foto-opdracht. De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet ;)

Wat is de bedoeling precies?

Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema :) En commentaar, natuurlijk ;)

Thema deze week?

Deze week is het thema Detail

Regels?

Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben
  • we verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto
  • geen archieffoto's
  • geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
  • 1 foto per persoon per weekopdracht
  • foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Winnaars?

Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :) Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, en wat te leren van de commentaren die men levert in het topic op je foto, en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;) Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

De vorige weekopdrachten:

Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 21-06-2006 15:49 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 06:36
Dan trap ik maar af.

Afbeeldingslocatie: http://www.oeshare.biz/~thomasw/mini-detail.jpg

ietwat nabewerkt (stof weggehaald en wat met de kleuren gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Triple X schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:27:
Dan trap ik maar af.

[afbeelding]

Wat is het?

Ik vind het een leuk begin, technisch ok, maar niet spectaculair. De volgende keer zou ik zorgen dat het rode ding recht voor de lens ligt zodat de compositie wat strakker wordt. Verder zit er rechtsonderin nog een wat onrustige schaduw. Is wel erg op de details ingaan hoor :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Sallin schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:15:
[...]

Wat is het?

Ik vind het een leuk begin, technisch ok, maar niet spectaculair. De volgende keer zou ik zorgen dat het rode ding recht voor de lens ligt zodat de compositie wat strakker wordt. Verder zit er rechtsonderin nog een wat onrustige schaduw. Is wel erg op de details ingaan hoor :).
Als ik me niet vergis is het een aansluiting voor speakers op een stereo :)

zier er leuk uit, maar ik zou hem idd ook wat rechter genomen hebben.. het word een beetje rommelig zo, en die strepen rechts onderin zijn een beetje storend (valt met een CRT monitor waarschijnlijk niet op).

[ Voor 18% gewijzigd door Spike_wolf op 19-06-2006 11:18 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 06:36
Ik heb inderdaad een CRT monitor, zal zo nog is kijken met een tft.

Edit: Ik wist niet dat het zoveel scheelde CRT en TFT, update is onderweg

Edit2: Foto aangepast, crtl f5 voor diegene die geen verschil ziet ;)

[ Voor 58% gewijzigd door ThomasW op 19-06-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:46

Exigence

dnkroz

Op mijn CRT zie ik ze anders ook. Ik ben nog aan het nadenken over een inzending, maar de week is nog vers, krijg vast nog wel een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Triple X schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:27:
Dan trap ik maar af.

[afbeelding]

Moest ff 2x kijken maar kwam er wel op. Vin hem wel lekker. Net detail genoeg om te kunnen ontdekken wat het is.

[ Voor 23% gewijzigd door EEKthecat op 19-06-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Alhier mijn bijdrage aan deze geweldige week-opdrachten reeks.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/CRW_5639_600pix.jpg

Gemaakt met mn eos 300D met sigma 70-300 APO lens erop. Daarna nabewerkt in fotoshop met een paar filtertjes erover heen. Vind hem zelf zo leuker dan een kale 'normale' macrofoto. Daar ben ik niet zo'n fan van geloof ik :P

Hij is klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 14:24

MagicTempest

Fly pig!

Dit is echt puur mijn mening, maar ik kan niet zeggen dat ik de bewerking die je gedaan hebt mooi vindt. Ik denk dat de foto zonder die filters mooier is... ( Kun je daar eens een linkje naartoe posten? )

Ik denk dat het scherp houden van de foto mooier had geweest dan het blurren wat je nu hebt gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door MagicTempest op 19-06-2006 19:08 ]

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 21:57
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/images/detail2-got.jpg
(clickable)

recht uit de cam, geen photoshop bewerking oid. Ikzelf vond de manier waarop het licht in het lampje gevangen werd samen met de gloeispiraal erg mooi.

[ Voor 24% gewijzigd door Henk op 19-06-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
RedXraD schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:01:
[afbeelding]
(clickable)

recht uit de cam, geen photoshop bewerking oid. Ikzelf vond de manier waarop het licht in het lampje gevangen werd samen met de gloeispiraal erg mooi.
Rare resolutie maakt jou cam hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
KappuhH schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:07:
[...]

Rare resolutie maakt jou cam hoor...
Ermzz.. ja, een beetje bijgesneden dus :) ik bedoelde meer dat ik geen photoshop filters oid heb toegepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12020

RedXraD schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:01:
[afbeelding]
(clickable)

Leuk detail inderdaad. Ik zou hem alleen in de linker onderhoek plaatsen in plaats van rechts boven zoals je nu gedaan hebt. Het lampje schijnt namelijk als het waren rechts omhoog, dus daar wil je juist de meeste ruimte hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 12020 op 19-06-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Jup, dat doet het inderdaad leuker :) aangepast, ctrl+F5 voor de mensen die hem niet in de hoek zien.

Foto is trouwens geschoten met een Nikon D50 + Kitlens (en UV-filter er nog op, ik hoopte op wat geinige flares, maar B+W's doen het iets te goed :D ).

[ Voor 44% gewijzigd door Henk op 19-06-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137471

Afbeeldingslocatie: http://www.kroegenplanner.nl/detail/detail1.jpg

Ik wilde ook eens een poging gaan wagen, dus ben vandaag aan de slag gegaan. Wel een moeilijk onderwerp vind ik, detail is toch best wel een breed begrip ben ik achter gekomen ;). Foto is iets wat resized en er is een beetje met de kleur gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crewlz
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik kijk hier wel eens vaker en heb besloten ook eens een bijdragen te doen. Toen ik het thema las moest ik gelijk aan het volgende denken (Als je goed kijkt dan komt het je bekend voor). De eerste ingevingen zijn vaak de best dus bij deze posrt ik een alleen gerisized fototje uit een Panasonic FZ5 op macrostand.

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/26/themadetail9sw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Mijn voorlopige inzending voor deze week:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/IMG_3056_E3_600.jpg

Maar misschien dat ik in de loop van de week met een ander idee kom, dan gaat deze weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:02

Zoefff

❤ 

De tot nu toe geplaatste foto's zijn an sich niet verkeerd, maar ik zie er geen 1 die het thema "detail" echt treffend raakt, bovenstaande foto's hadden beter in het thema "macro" gepast, wat toch echt wezenlijk verschilt van "detail". Bij "detail" denk ik meer aan iets aan een onderwerp wat erg opvalt of afsteekt van de rest door de vorm, versiering, afwerking, etc.

Moet zelf ook nog nadenken hoe ik het ga uitwerken, maar zal het wel proberen :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Zoefff schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:46:
De tot nu toe geplaatste foto's zijn an sich niet verkeerd, maar ik zie er geen 1 die het thema "detail" echt treffend raakt, bovenstaande foto's hadden beter in het thema "macro" gepast, wat toch echt wezenlijk verschilt van "detail". Bij "detail" denk ik meer aan iets aan een onderwerp wat erg opvalt of afsteekt van de rest door de vorm, versiering, afwerking, etc.
Daar zat ik ook aan te denken. Aan een foto die op het eerste gezicht heel normaal lijkt, maar als je nog een keer kijkt alle aandacht op een speciaal punt richt of iets dergelijks. Maar we hebben nog een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Tja, ik vond het ook een rot moeilijke opdracht. Ik heb ook al zitten denken aan een detail aan bijv. een auto (alfa romeo heeft hele sterke dingen bijvoorbeeld) maar vond dat wel enigzins afgezaagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
Tja, opzich zijn macrofoto's voor de hand liggend..

de·tail (het ~, ~s)
1 klein onderdeel => bijzonderheid, ins en outs

de·tail·fo·to (de ~)
1 foto die een onderdeel vergroot toont

maar ook..

de·tail·kwes·tie (de ~ (v.))
1 kwestie van ondergeschikte aard

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

de·tail (het ~, ~s)

Oftewel mijn inzending: Batterijen niet inbegrepen

Afbeeldingslocatie: http://www.qixis.com/forumpics/got/bulb-got.jpg

(Bewerkingen: een beetje crop, wat levels, USM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 01:14:
de·tail (het ~, ~s)
Betekenis van het woord detail is "klein onderdeel". De woorden "bijzonderheid" en "ins en outs" zijn synoniemen, maar ja nu zijn we in detail aan het treden :+ .

Maar ja zoals ik eerder al had gepost, ik vind het een lastige opdracht. En in ieder geval voor meer dan 1 manier op te vatten. Maar meerdere opvattingen van een term zou toch geen probleem moeten zijn, soort van artistieke vrijheid zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Exigence schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:45:
Mijn voorlopige inzending voor deze week:
[afbeelding]

Maar misschien dat ik in de loop van de week met een ander idee kom, dan gaat deze weer weg :)
lekkere plaat vind ik, maar het is niet de bedoeling dat je meerdere inzendingen doet

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Anoniem: 137471 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:14:
[...]
Betekenis van het woord detail is "klein onderdeel". De woorden "bijzonderheid" en "ins en outs" zijn synoniemen, maar ja nu zijn we in detail aan het treden :+ .
Ja, de letterlijke betekenis is inderdaad 'klein onderdeel', maar het wordt dusdanig vaak gebruikt in de context van 'bijzonderheid' dat ik die vrijheid maar genomen heb. Ik wilde in ieder geval niet de zoveelste macro foto maken, maar echt wat anders doen. En de foto bevat natuurlijk een aantal bijzondere details, zoals de lamp die brandt en het niet zichtbaar zijn van draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:06:
Ja, de letterlijke betekenis is inderdaad 'klein onderdeel', maar het wordt dusdanig vaak gebruikt in de context van 'bijzonderheid' dat ik die vrijheid maar genomen heb.
Die vrijgheid maakt het ook mooi/leuk denk ik. En door die vrijheid zou je meer diversiteit in foto's moeten krijgen (iedereen heeft een eigen kijk op de wereld tenslotte). Het komt er gewoon op neer dat het woord detail op verschillende manieren geintepreteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

DeoDupke schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:19:
[...]
lekkere plaat vind ik, maar het is niet de bedoeling dat je meerdere inzendingen doet
Danke :) Maar is het ook niet mogelijk als je je vorige verwijdert? Anders laat ik het hier gewoon bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Maar is het ook niet mogelijk als je je vorige verwijdert? Anders laat ik het hier gewoon bij :)
Dat zou de bedoeling van de opdracht gans teniet doen hè: 'oh het publiek vindt deze niks, dan maar een andere' ;)

En bovendien staat dit alles ook gewoon in de topicstart:
- geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
- 1 foto per persoon per weekopdracht
Simpel hè, even lezen :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Ok hier mijn bijdrage aan deze Foto-opdracht.

Vandaag gemaakt vanuit de vijver in mijn tuin.

Let op is klikbaar maar wel maximaal jpeg. (3MB) is RAW geschoten.
Afbeeldingslocatie: http://www.basandra.nl/fastlinks/lely2-thumb.jpg
Nikon D50, sigma 18-200mm lens

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 20-06-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Anoniem: 149800 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:08:
Ok hier mijn bijdrage aan deze Foto-opdracht.

Vandaag gemaakt vanuit de vijver in mijn tuin.

Let op is klikbaar maar wel maximaal jpeg. (3MB) is RAW geschoten.
[afbeelding]
Nikon D50, sigma 18-200mm lens
Hij is niet helemaal scherp, verder vind ik dit meer een macrofoto. Ik weet hoe moeilijk dit onderwerp is, ik zit zelf ook nog steeds te dubben wat ik ga schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153202

Anoniem: 37864 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 01:14:
de·tail (het ~, ~s)

Oftewel mijn inzending: Batterijen niet inbegrepen

[afbeelding]

(Bewerkingen: een beetje crop, wat levels, USM)
Na twee keer kijken zag ik de "detail" (of het ontbreken daarvan) pas. Jouw opzet lijkt me dus helemaal geslaagd :) Wat mij betreft is dit tot nu toe de enige inzending die aan het thema voldoet (zie opmerking van Zoefff waar ik het helemaal mee eens ben)
Ik zou zelf alleen een andere strakkere ondergrond gekozen hebben, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik weet niet of het aan de woordenboek definities voldoet maar voor mij is dit wel een detailshot:
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1403642/7XUCwP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153202

Ik ben ook wel voorstander van eigen interpretatie. Zelf probeer ik het ook altijd net even iets anders te benaderen. Maar in deze opdracht zou ik het juist heel leuk vinden als het "detail" meer is dan alleen een onderdeel van een geheel of een macrofoto van een willekeurige voorwerp.

Dus @djengizz, in dit geval ook weer een hele mooie foto, inderdaad een detail, maar meer ook niet.
......tenzij ik hier iets over het hoofd zie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 153202 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:37:
Dus @djengizz, in dit geval ook weer een hele mooie foto, inderdaad een detail, maar meer ook niet.
Nee hoor, ik denk niet dat je iets over het hoofd ziet. Doel was puur om een interessant detail van een groter geheel te laten zien zodat het groter geheel nog steeds herkenbaar is (zonder macro te gebruiken). Mijn eerste idee was een anker van een boot maar nadat ik een aantal foto's had geschoten van een oude boot vond ik deze plaat beter uitkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door djengizz op 21-06-2006 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 153202 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:37:
Ik ben ook wel voorstander van eigen interpretatie. Zelf probeer ik het ook altijd net even iets anders te benaderen. Maar in deze opdracht zou ik het juist heel leuk vinden als het "detail" meer is dan alleen een onderdeel van een geheel of een macrofoto van een willekeurige voorwerp.

Iets wat ik maandag ook al zei, maar is verplaatst naar een ander topic (ik dacht dat het weggemoddereerd was, maar het is verplaatst.
Detail =/= macro foto. Toch zie ik veel macro foto's. Niet dat ze lelijk zijn (nivo is mooi en mooier) en niet dat het niet mag, maar met het onderwerp detail kun je meer kanten op.

[ Voor 7% gewijzigd door Eusebius op 21-06-2006 15:13 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:02

Zoefff

❤ 

Dat is er niet uitgemodereerd, maar verplaatst naar Eusebius in "FGS feedback topic". Opmerkingen over het onderwerp horen thuis in het feedbacktopic. Deze opmerking dus eigenlijk ook, maar die zal ik maar even laten staan om geen verwarring te scheppen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:15
Hier mijn bijdrage gemaakt met een ixus 40 en verder wat nabewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~leeu9373/forum/tweakers/detail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176921

Hier mijn bijdrage voor deze week. Als ik aan detail denk, denk ik aan een onderdeel van iets dat speciaal in de belangstelling gezet moet worden. Zodat de details van iets dus goed zichtbaar worden.

Foto denet genomen in Rotterdam-West. Een (niet meer bewoonbaar) pandje in zijstraatje van Schiedamseweg.

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/3296/rotterdam21juni20060639fj.jpg

groot formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Laatst online: 07-05 15:42

tweakraiser

I have such sites to show you

Goed gezien MissApollyon, mooie plaat hoor!

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 17:49
Ook altijd leuk om te zien hoe ze huizen op deze manier grootser kunnen laten lijken dan ze daadwerkelijk zijn. Voor mij een mooi detail, maar ik ben altijd wel weg van wat bouwkundige staaltjes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 23:40

Barrycade

Through the...

Anoniem: 176921 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:28:
Hier mijn bijdrage voor deze week. Als ik aan detail denk, denk ik aan een onderdeel van iets dat speciaal in de belangstelling gezet moet worden. Zodat de details van iets dus goed zichtbaar worden.
Ben met je stelling eens een onderdeel dat in de belangstelling moet worden gezet. En je onderwerp leent zich er goed voor. Maar waarom heb je dan deze compositie genomen? Zou die gevel (wel met de steunen) meer naar rechts in de compositie zetten. Met links lucht. Of was dit niet mogelijk? En wellicht moeten wachten op een blauwe lucht (maar dat is wellicht iets te veel zeuren :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176921

Bedankt voor de reacties en complimentjes.

De foto is in het begin van de avond genomen, waardoor het zonlicht er anders op schijnt en je speciale kleuren krijgt. Ik wilde de foto dus bewust niet met een blauwe lucht, maar wilde juist een warm en oud effect creeeren.

Dezelfde foto heb ik ook gemaakt met de gevel meer naar rechts en links meer lucht, maar vond die minder mooi dan deze. Ik hou zelf niet zoveel van die composities waarbij je grote lege vlakken krijgt. Ik hou wat dat betreft toch meer van beeldvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:20

Arjan A

Cenosillicafoob

Anoniem: 176921 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:28:

Foto denet genomen in Rotterdam-West. Een (niet meer bewoonbaar) pandje in zijstraatje van Schiedamseweg.

[afbeelding]

groot formaat
Dit vind ik een zeer geslaagde foto voor het onderwerp. Tevens vind ik het contrast tussen de statige gevel en het verrotte dakkapelletje ernaast prachtig!

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99733

De laatste druppel bier....................

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/13819/images/600/1413545/8CITPM.jpg.jpg

Camera: Kodak 6330

Fullsize op http://album.zoom.nl/user...32/1413546/u8F1n3.jpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

Het uv-filter op m'n 12-24f/4

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zwetvacb/Tweakers/_DSC9961.jpg

Gemaakt met 50mm + tussenringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
Anoniem: 99733 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:30:
De laatste druppel bier....................

[afbeelding]

Camera: Kodak 6330

Fullsize op http://album.zoom.nl/user...32/1413546/u8F1n3.jpg.jpg
Fix je even die twee URLs? De foto is namelijk best de moeite waard, en dat wil je de andere tweakers natuurlijk niet onthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
Wederom een inzending van mij:

Ik heb geprobeerd om niet te trappen in de val om een macro foto te maken, maar in plaats daarvan heb ik een foto van een scene met veel detail gemaakt, en ik denk dat dat ook best goed gelukt is qua compositie. Elk stukje van de foto heeft z'n eigen gedeelte waar je het liefst op in zou willen zoomen om het detail te bekijken:
Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/detail.jpg

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143165

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/6989/ezeldetail0lw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 17:49
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/3733-2/PICT0553.jpg

Gemaakt met een Konica Minolta Dynax 5D, op 90mm met een Minolta 70-210 f3.5-4.5 lens. Commentaar wat ik al heb gehad heeft te maken met de DOF, die loopt wat raar op eerste gezicht. Maar de foto is onder een hoek genomen, dus dat zou het moeten verklaren. Zou binnenkort misschien eens moeten testen met een krant ofzo, maar ik heb geen kranten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Bij deze mijn inzending van deze week:

Afbeeldingslocatie: http://www.meradin.nl/~tempest/dscf0407-600px-crop.jpg

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En hierbij mijn bijdrage voor deze week:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/laukui/Fotos/Internet/fotos/400x600/IMG_1425a_resize.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Bij deze mijn bijdrage aan "Detail".

In het kader van de TT-Assen die dit weekend werd verreden.

Onderweg even een hapje gegeten na de vrijdagtraining en daar stond deze Ducati.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kwakkel01/IMG_0112_1.JPG

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-05 16:45
Effe snel nog dan, ze gaan aftrappen...

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Weekopdracht/DSC_9973_600.jpg

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 23:38

Garyu

WW

Mijn bijdrage, ná de aftrap.. en het laatste fluitsignaal voor dit WK...
Afbeeldingslocatie: http://www.arjangeven.nl/photo/DSC_9188.jpg
Helaas een binnenfoto (met de bijbehorende ruis / Sigma DC 18-125), een Avocadoplant die zijn best doet om groot te worden :).

[ Voor 32% gewijzigd door Garyu op 25-06-2006 23:38 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Laatst online: 18-11-2024
Helaas, je bent een klein half uur te laat met je inzending. Plaatsen kan tot zondag 23:59 :)

[ Voor 77% gewijzigd door Zoefff op 26-06-2006 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Nog even wat kritieken op andere foto's, had er gisteren geen tijd voor:

@djengizz: Een van de leukere foto's deze week
@MissApollyon: Ook een leuke foto, tenmiste geen macro
@Lightspeed22: Mooie foto, eentje om wat langer naar te kijken. Ben er nog niet helemaal uit wat ik zie ;)

@Ramon de Jesus: Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, het ziet er wel aardig uit, maar het thema detail komt niet echt uit je foto naar voren.
@kwakke01: Het idee is aardig, maar de achtergrond is erg storend, had je die man niet weg kunnen sturen?

[ Voor 19% gewijzigd door Stiegl op 26-06-2006 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

The Cheese schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:24:
Nog even wat kritieken op andere foto's, had er gisteren geen tijd voor:

@djengizz: Een van de leukere foto's deze week
@MissApollyon: Ook een leuke foto, tenmiste geen macro
@Lightspeed22: Mooie foto, eentje om wat langer naar te kijken. Ben er nog niet helemaal uit wat ik zie ;)

@Ramon de Jesus: Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, het ziet er wel aardig uit, maar het thema detail komt niet echt uit je foto naar voren.
@kwakke01: Het idee is aardig, maar de achtergrond is erg storend, had je die man niet weg kunnen sturen?
...'t was zijn motor, en dan is het niet zo lief om eerst te vragen of je foto's mag maken, en vervolgens zeggen dat ie even moet wachten met eten en eff moet wieberen... ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
Tjoekbezoer schreef op maandag 26 juni 2006 @ 00:22:
Helaas, je bent een klein half uur te laat met je inzending. Plaatsen kan tot zondag 23:59 :)
Goed om te weten dat er een superstrak schema aangehouden wordt. Is dit niet een beetje flauw? Het gaat er toch om dat je kan oefenen in het fotograferen van vooraf bepaalde onderwerpen? Als het nou een wedstrijd was waarbij het om keiharde centen ging kan ik me een strakke deadline voorstellen, maar bij een oefenopdracht zie ik het nut er niet zo van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111610

Er is al 10x gezegd in vorige opdrachten dat de deadline om 23.59 ligt dus so be it ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07-05 21:03
Idd een beetje flauw, maar die discussie dient ergens anders (FGS feedback topic) te worden gevoerd. Van wat ik me ervan kon herinneren was het trouwens wel een leuke plaat.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Als er iemand anders nog on-topic wil reageren dan mag dat best wat mij betreft hoor.... O-)

/me vind het een beetje jammer dat de zondag-posts een beetje in het niets vallen omdat iedereen zich op de nieuwe weekopdracht stort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
Anoniem: 111610 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:32:
Er is al 10x gezegd in vorige opdrachten dat de deadline om 23.59 ligt dus so be it ;).
Maar als dit je eerste deelname is, en je door een voetbalwedstrijd net te laat thuis bent om em nog wat bij te werken en op te sturen kan het eens gebeuren natuurlijk. Maar goed, door naar de volgende opdracht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tjoekbezoer op 27-06-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ok, vooruit wat commentaar dan. Maar dan zonder slijmen, aardig doen, etc. harde kritiek dus.

@ramon de jesus: Aardig mooi, beter idee :) . 't is net niet chaotisch genoeg om het gevoel te krijgen wat jij waarschijnlijk naar zocht.
@hopsa: idd een detail, maar daar is ook het meeste mee gezegd. Hij is nogal saai (foto wordt door midden gedeeld door hoofd/achtergrond. Daarbij staat het oog ook vrij saai in het midden).
@Wolfensteijn: Nogal 2D, en ik zie ook geen enkele spanning, orginaliteit oid. Je geeft zelf al aan dat ie technisch niet in orde is (te kleine DOF), en ik zou zelf dan ook geen reden zien om 'm hier te plaatsen
@MagicTempest: Idee is aardig, maar de uitvoering totaal niet. Bewegingsonscherpte, donkere foto, slechte compo, niks wat eigenlijk wel écht goed is.
@Laikui: Jammer dat je de kleur weglaat. Dat kan echt wel wat toevoegen. Compositie is niet heel slecht. Ik zie er niet zo snel iets "Detail" in, maar goed, daar kan ik me niet echt aan ergeren. Een van de betere platen in ieder geval :)
kwakke01: Vrij willekeurig genomen lijkt me. Ik zie gewoon een halve ducati van achteren gezien, met een rommelige achtergrond. Als je perse deze foto had willen nemen, waarom zo dan (waarom niet lager, ander perspectief, etc)??? Ik begrijp het echt niet... Net alsof je camera per ongeluk afging...
@The Cheese: Niks mis mee, technisch goed uitgevoerd etc. :) Maar eigenlijk is het natuurlijk niets meer dan een halve productfoto... En dat knaagt wel een beetje als je er naar kijkt ("waarom zet ie er niet gewoon de volledige foto neer", zonder daarbij "omdat het dan bij het thema past" in gedachte als makkelijk antwoord daarbij te houden)
@Garyu: Ik weet niet of het puur aan de JPG-artifacts ligt (39kb is niet bijster veel) dat bijna de volledige foto onscherp is, maar ik denk het niet. Ik weet ook niet waarom je alles behalve de rechteronderhoek niet weglaat, ik denk dat het niks toevoegt aan het "detail". Dat blaadje met die druppels had écht iets moois op kunnen leveren, maar nu toch niet echt...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

inquestos: Ik ben blij dat je nog commentaar geeft op de foto's die zo laat nog gepost zijn. Deze waren niet of nauwlijks nog besproken.

Ik zou echter wel eens willen weten wat jij anders had gedaan aan mijn foto om hem beter te krijgen.

De bewegingsonscherpte is bewust gedaan, ik wilde geen 'stilstaande' foto. Verder vraag ik me af waarom je hem te donker vindt, zo donker is hij toch niet?

[ Voor 3% gewijzigd door MagicTempest op 28-06-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Over het te donker zijn van de foto een voorbeeld (ik haal 'm weg als je daar bezwaar tegen hebt):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/dark_light.jpg
Links hoe ik het snel heb aangepast, rechts hoe jij het hebt gepresenteerd hier

Wellicht is je monitor niet goed gecallibreerd

Verder, je compositie, ik vind dit niet echt interessant:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/compositie.jpg

Je had voor talloze andere interessante composities kunnen kiezen. Dat kun je niet in een boekje opzoeken, daar moet je mee experimenteren. Voorbeelden zouden kunnen zijn dat je loodrecht van bovenaf op het bordje fotografeerde (als een soort aanzicht), of dat je een aanpassing maakte op de huidige compo door de paal iets meer rechtsonder, en de hond links-midden boven.

Ik weet niet of die hond toevallig langs kwam, of dat het je eigen hond was. Anders had je hem bijvoorbeeld in een soortgelijke positie als op de foto kunnen laten staan, of er bijvoorbeeld tegenaan kunnen "laten" pissen... ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
inquestos schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:31:
@The Cheese: Niks mis mee, technisch goed uitgevoerd etc. :) Maar eigenlijk is het natuurlijk niets meer dan een halve productfoto... En dat knaagt wel een beetje als je er naar kijkt ("waarom zet ie er niet gewoon de volledige foto neer", zonder daarbij "omdat het dan bij het thema past" in gedachte als makkelijk antwoord daarbij te houden)
Ook dank voor het commentaar. Ik vond het eerlijkgezegd een moeilijke weekopdracht, en had tot zondagavond eigenlijk geen idee. Toen zag ik mijn bril op tafel liggen, en dacht ik, daar kan ik nog wel wat van maken met dit resultaat.
Wellicht is het onderwerp niet superspannend, maar denk je dat de foto (opdracht even buiten beschouwing) interessanter was geweest als ik hem helemaal had afgebeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Ok, dank je voor je uitleg. Daar kan ik een stuk meer mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
@Inquestos: grappig die vlakken voor de compositie. Hoe doe je dat? Paintjob of anders?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Eusebius schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:53:
@Inquestos: grappig die vlakken voor de compositie. Hoe doe je dat? Paintjob of anders?
Ja, wel grappig gedaan inderdaad, maar het zegt me niet zo heel veel eigenlijk. Hoe zou een goede compostie er bijvoorbeeld uit zien in "blokken afbeelding"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Kwam er vanochtend achter dat ik de vuilnispas niet uit mij broek had gehaald.

Pas in de machine 8)7

Toen ik ging kijken zag ik dit, vond het wel een foto waard.
Zo vaak gebeurt het nou ook weer niet.

http://members.home.nl/crijnn/pasje%20oops2.jpg

De foto-opdracht van vorige week is alweer een dag of 3 afgelopen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 28-06-2006 13:14 . Reden: beeeeeeeeeeeeetje laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111610

Hmm kan ook niet ontdekken wat ik nou precies moet zien... ligt misschien aan mij maar ik heb enige uitleg nodig ;)
Pagina: 1

Let op:
Vier opmerkingen voordat je een reactie plaatst:

• Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
  • Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
  • Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
  • Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...