Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heeft iemand al een soort van navigatie al werkend?
Ik ben van plan mn GSM+PDA te verkopen en een Nokia E61 te kopen als dit werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:31

dollyking

duck tape

Nee, nog niet aangeschaft. Route66 versie 7 is sinds laatste week beschikbaar. tomtom laat nog op zich wachten. de eerste recensies zullen eerdaags verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het ook mogelijk om een soort directoryindeling te behouden op de mini SD card? Als ik nu programma's installeer komt alles door elkaar in verschillende directories op de SD card te staan. Niet echt handig om het overzicht te behouden...

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Nog een video:
http://trailers.divx.com/...06_IBM_Labs-Nokia-e61.avi

Valt me trouwens op dat er heel weinig wordt gepost over deze mooie Phone.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
yah schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:23:
Nog een video:
http://trailers.divx.com/...06_IBM_Labs-Nokia-e61.avi

Valt me trouwens op dat er heel weinig wordt gepost over deze mooie Phone.
Idd, ik had eigenlijk wel de indruk dat heel veel mensen hierop zaten te wachten.

Hoe zit het trouwens met de review :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier idem, ik vind het erg stil rond de e61, had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Nou jongens, ik ook. Maar had gisteren de E60 in mijn hand en die voelde ook erg goed aan moet ik zeggen...maar goed ik wil QWERTY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Ik wil ook qwerty, ik denk dat ik donderdag met koopavond eens ga voelen, maar wil natuurlijk zo veel mogelijk info van te voren en ervaringen. Dat valt me tegen. Ik had veel animo verwacht bij dit toestel. Hij is iets te breed denk ik maar verder wel ideaal. Moet m toch in het echt zien.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Hier zijn mijn bevindingen.

The unveiling

Zo blij als een klein kid met een nintendo 8bit kwam ik (eindelijk) thuis na een dagje werken. :D
Dat opzich is normaal maar aangezien ik een telecom verkoper ben was het ondragelijk. Heb op werk maar bij elkaar 10 minuten kunnen spelen met de E61. Elke keer moest ik weer een klant helpen of iets anders. Heb letterlijk de hele dag erover gedaan om m'n eigen abbo af te sluiten en een bon te maken. 8)7 Anywho... alles natuurlijk op de grond gegooid en gelijk de E61 uit de doos gerukt. Sweet private times with my new phone! :9~

De doos ziet er zoals elk ander Nokia doos uit alleen wat groter. Na opening van het flap word de supergeile E61 onthult. Het is met een woord orgasmisch te noemen. Zo mooi, zo dun, zo niet een treo 650 chubby phone met antenne :P
In de doos treffen we verder nog een CD, grijze HS-5 headset, MiniSD 64MB, BP-5L batterij, AC-4 lader, CA-53 datakabel en een CA-44 verloopstukje aan.

The phone

Zoals sommige al hebben gezegd zit de telefoon erg goed in elkaar. Het klepje is van metaal, wat ik dus echt niet had verwacht, en het voelt er stevig aan. Geen gekraak of wat dan ook. De geheugenkaart slot zit aan de zijkant onder het klepje wat veel beter is dan mijn oude 6230. De simkaart erin doen is ook zo gedaan.

- Batterij
Nokia heeft bij de E61 een BP-5L geleverd die over 1500 mAh beschikt. Met zo?n grote scherm is dit ook niet vreemd. Na wat allerdaagse gebruik (In het begin speel je meer met de telefoon dus dit kan meer zijn als je ?m al een paar weken heb) is de batterij 35 uur meegegaan voordat deze op is. Wat heb ik zoal in die tijd gedaan?
- Internetten over WiFi en UMTS
- Mail automatisch checken op de 30sec over WiFi (dat heeft de hele nacht aan gestaan als test)
- Chatten over WiFi en UMTS via Agile messenger
- Notities tikken
- Mailtjes verstuurd en bekeken (Vooral testen)
- Stuk of 20 keer met m?n Mac gesynced via Bluetooth
- WiFi een paar uur op availible laten staan met check for networks every 5 minutes
- Filmpjes afgespeeld voor ongeveer 15 minuten bij elkaar
- MP3?s geluisterd voor ongeveer 10 minuten
- Navigatie programma gechecked met m?n bluetooth Nokia LD-3W GPS ontvanger
- Help flash lite filmpjes bekeken
- Gespeeld met voicedailing en voice commands
- Een paar keer de telefoon over laten gaan om dingen te testen
- Een paar keer heeeeeeel kort gebeld
- Bluetooth getest met m?n Nokia HS-54W bluetooth headset
- Paar keer aan de mac gehangen via USB om bestanden op de miniSD kaart te zetten
- Gekloot met m?n kalender en todo list
- Met worldmate een aantal keer weer en curency update gedaan via UMTS
- Golf spelletje gespeeld
- Wayfinder gedownload via WiFi en met het interface lopen kloten. GPS ontvanger gekoppel met wayfinder om te testen.

En de telefoon stond de hele tijd verbonden met de T-Mobile UMTS mast in plaats van GSM

EDIT: De telefoon zit nu weer in de lader en heeft het 4 dagen volgehouden. Dit is onder normale/persoonlijke omstandigheden.

- Bediening
Aan de linker zijde van de telefoon vinden we 3 knoppen. Volume omhoog, omlaag en de voicerecorder/voicedailing knop. Het laatste steekt niet uit zoals de volume knoppen waardoor je deze zogenaamd niet per ongeluk kan indrukken. Helaas is dit niet het geval omdat ik al zeker 25 keer die knop heb ingedrukt zonder dat ik dat wou.
Aan de voorkant vinden we linksboven de e-mail notifier led en rechtsboven de aan/uit knop. Verder hebben we nog de navigatie stick wat me heel erg is meegevallen. Eerst dacht ik dat dat helemaal niks zou zijn maar ik heb niks te klagen eigenlijk :) Wel zou ik liever een normale 4 punts toets gebruiken. Maar ja, ik moet nog een telefoon tegenkomen die aan al mijn eisen voldoet. De 6 knoppen rondom de navi stick zijn goed geplaatst alleen vind ik dat ze een beetje veel speling hebben. Op naar de toetsenbord. De knoppen zijn voor mij groot genoeg en drukken erg fijn in. Ik heb niet echt worsten vingers dus ik heb geen flauw idee hoe het is als je dat wel heb :P De numpad gedeelte is goed te ondescheiden door dat ze de helft van de toetsen blauw hebben gemaakt. Tis alleen even wennen dat de 0, * en # niet onder liggen maar naast de 3,6 en 9. Wen je er snel aan dus maak je geen zorgen :) Wat voor mij nog even wennen is is de backspace knop. Deze zit op een plek waar je normaal gesproken de entervind en daaronder vind je dan weer de enter knop. Na al wat gespeelt te hebben is mij opgevallen dat je 'm niet kan vasthouden als een gameboy en alle toetsen kan bereiken. Vooral de toetsen aan de linker en rechter zijde is lastig omdat deze aan de rand van het toestel zitten.

- Lader
Zoals alle nieuwe nokia's maak ook deze gebruik van de nieuwe lader aansluiting. Gelukkig hebben ze wel een adaptor meegeleverd maar het is toch lastig om 'm overal mee te nemen. Niet omdat het lomp is ofzo maar meer omdat je 'm kan vergeten. Maarja daar tegenover is het wel te begrijpen. Het gebruik maken van kleinere onderdelen maakt meer ruimte voor andere dingen natuurlijk.

- Scherm
Het beeldscherm is heel erg strak. Het heeft geen ultra hoge resolutie zoals de N80 maar het is daar zeker niet minder daardoor. Sommige mensen zeggen dat ze de pixels kunnen zien. Dit is waar! ALS je dat ding 1cm voor je knar houd. Bij normaal gebruik zie je dat niet. Vergeleken met de 6600 zie je heel duidelijk dat de E61 16 bit is. De kleuren zijn fenomenaal te noemen. Ook buiten (bewolkt) is alles goed te zien. Geen idee hoe het is als de zon volop schijnt. Daar zijn we helaas net iets te laat mee.

- Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit tijdens het bellen is erg goed. Alles is duidelijk te horen en niet te zacht. Als je ?m op speaker zet is het ook erg goed te doen. Als je MP3?s afspeel of een filmpje kijk dan zal je verbaast zijn hoe hard je het geluid kan zetten.

The stuffing

- WiFi
Tijdens de eerste uurtjes was ik driftig op zoek naar de optie om WiFi aan te zetten. Na wat zoeken, en RTFM toegepast te hebben, ben ik er achter dat je ?m niet aan of uit kan zetten. Of het nou de hele tijd aan staat of dat het automatisch aan gaat wanneer het nodig is weet ik niet maar het werkt goed. Wanneer je WiFi gebruikt dan zie je het icoontje rechtsboven verschijnen en als je klaar ben met whatever dan verdwijnt het weer.
Ook heb ik een beetje rondgezocht hoe ik m?n thuisnetwerk werken kreeg voor internet en mail. Je zoekt eigenlijk niet een hotspot wanneer nodig maar je maakt van tevoren een accesspoint aan die je later dan weer kan kiezen om te internetten/mailen/chatten.

- IrDA
Onderaan de telefoon vind je de IrDA poort. Deze zit naar mijn mening op de verkeerde positie. Als je 'm zou gebruiken als afstandsbediening of een notitie verstuurd naar iemand anders dan moet je 'm zo neerleggen dat je erg moeilijk naar het scherm kan kijken. Tenzij ze natuurlijk het scherm softwarematig flippen.

- Bluetooth
Op de E61 zit helaas maar BT 1.2 in plaats van 2.0. A2DP kan je ook vergeten.
Tijdens het paren van m?n powerbook, HS-54W headset en LD-3W merkte ik dat het op een een of andere mannier sneller werkt als met m?n 6230. Misschien komt dit omdat ik een van de eerste firmware heb van de 6230 maar ik ben blij dat het beter (sneller) werkt. Het versturen van bestanden enzo werkt ook allemaal naar behoren en het BT menu is lekker snel te bereiken.

- Software
Zoals velen al weten draait de E61 op S60 3rd edition. Zelf heb ik wel eens gespeelt met m'n zus d'r 6600 en N70 en ik moet zeggen dat de E61 sneller is dan beide :) Opstarten duurt 36 seconden trouwens. Volgens vele op my-symbian komt hier wel de nodige updates voor zolang ze de telefoon nog maken maar zal het niet de mogelijkheid krijgen om de OS S60 3rd edition te updaten naar een nieuwere versie genaamd s60 3rd edition Feature Pack 1

Er zijn standaard heel wat leuke programma's meegeleverd waar je ook wat aan heb. Notes, voice recorder, calender, todo, web, navigator, filemanager, document, sheet ,presentation, IM, Flash lite, worldmate, golf pro 2 en nog wel wat andere dingen.
Het meest verassende is dat je gratis een worldmate account krijgt voor de komende 3 jaar (of was het nou 2 jaar?...... damn niet goed opgelet :P ) :)
Bij cataloge kan je trouwens een trail downloaden van wayfinder wat goed is voor 5 dagen. Vergeet alleen niet dat wayfinder alle informatie online ophaalt. Dus als je geen goede data abbo heb dan zou ik dit niet proberen.
Naast wayfinder heb ik ook Agile messenger geinstalleerd. Deze werkt bijzonder goed alleen zijn de linker en rechter optie toetsen niet goed uitgelijnd. Hierdoor zie je de linkerknop rechts en de rechterknop linksboven :P Niet hinderlijk maar wel vaag :)

Other

- Video
Zoals vele van jullie wil ik ook filmpjes om m?n E61 afspelen. Standaard is realplayer meegeleverd. Deze lust natuurlijk weer alleen bepaalde formaten. Na wat rondzoeken heb ik een tutorial gevonden voor de mac gebruikers en een tutorial voor de windows gebruikers.
Misschien ook leuk om te weten dat realplayer een bitrate van 128 ondersteund voor RealVideo en een bitrate van 512 voor H.263 en MPEG-4.
Zelf heb ik een filmpje kunnen omzetten naar 3GP maar deze was out of sync. Als ik ?m 2GB kaartje binnen heb dan ga ik wat meer expirimenteren hiermee. Tot nu toe ziet alles er in ieder geval heel erg goed uit. :)

My verdict

Na ongeveer 2 weken de E61 gebruikt te hebben moet ik zeggen dat ik geen andere telefoon meer wil hebben. Deze telefoon heeft gewoon alles wat ik wil hebben in een zeer aantrekkelijke jasje. Mensen blijven koelkast roepen maar ze hebben ?m zelf nog niet in hun broekzak gehad. Omdat het zo plat is merk je niks van het voormaat. Voorlopig ben ik nog zoet met dit prachtige apparaat. Ik ontdek elke dag weer iets leuks. Ben benieuwd wat de volgende versie met zich mee gaat brengen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Alpha sphere, JE BENT GEWELDIG DUDE.
Bedankt voor je uitgebreide review. Ik weet bijna zeker dat dit m wordt. Ik ga morgen eens een kijkje nemen. :) ;)

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Damn, petje af! Erg mooi! Ik ga hem er in zetten en heel erg bedankt voor je moeite en natuurlijk super uitgebreide review _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Niet online
Mooi review. Is het al iemand gelukt om de codecs voor realplayer aan te passen of een andere media player te gebruiken, zodat er ook videocasts bekeken kunnen worden? De videocasts haal je dan natuurlijk weer binnen met de tool van Nokia. :9

[ Voor 18% gewijzigd door Peter Power op 28-06-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Goede review.
Maar heb je nu ook al enige vorm van navigatie werkend en kan je me vertellen met welk pakket?
Zodra er iets werkt ga ik meteen mn PDA en GSM verkopen maar dan moet ik wel kunnen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Volgens mij werkt route 66 al. Binnenkort ook tomtom

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:22:
Goede review.
Maar heb je nu ook al enige vorm van navigatie werkend en kan je me vertellen met welk pakket?
Zodra er iets werkt ga ik meteen mn PDA en GSM verkopen maar dan moet ik wel kunnen navigeren.
volgens mij komt volgende week de eerste navigatie, geschikt voor deze symbianversie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:45:
[...]

volgens mij komt volgende week de eerste navigatie, geschikt voor deze symbianversie
kijk hier boven, er is er al een!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Alpha-sphere schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:34:
- Bluetooth
Op de E61 zit helaas maar BT 1.2 in plaats van 2.0. A2DP kan je ook vergeten.
Tijdens het paren van m?n powerbook, HS-54W headset en LD-3W merkte ik dat het op een een of andere mannier sneller werkt als met m?n 6230. Misschien komt dit omdat ik een van de eerste firmware heb van de 6230 maar ik ben blij dat het beter (sneller) werkt. Het versturen van bestanden enzo werkt ook allemaal naar behoren en het BT menu is lekker snel te bereiken.
Ik zou niet weten of de E61 wel of geen A2DP heeft, maar het is in ieder geval wel mogelijk met BT 1.2

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Giox schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:13:
[...]

Ik zou niet weten of de E61 wel of geen A2DP heeft, maar het is in ieder geval wel mogelijk met BT 1.2
Is dat ook mogelijk met BT 1.2? Goed om te weten :)
Ik had rondgezocht op google en er zijn mensen die het geprobeerd hebben met een stereo headset maar daar kwam helaas alleen maar mono geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heb even tomtom gemaild of zei een update gaan uit brengen:
Geachte heer DaannO,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Helaas kunnen wij niet aangeven of en wanneer er een update komt om de nieuwe toestellen compatible te maken.
Wij moeten de toestellen eerst zelf testen op compatibiliteit en daarna kijken of wij een update kunnen maken.
Hier kunnen wij geen tijdsbestek voor geven.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
Jammer, je kan dus wel de pakketen al in de winkel kopen die s60 3rd gen ondersteunen, maar er komt geen update voor uit zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik krijg de mijne dus ook maandag binnen. :)
Heb nu een 6680 met Tomtom erop en het mooie is dat de 6680 gewoon ook zonder SIM opstart dus das nu mijn designated sat-nav :D
Wel heel erg jammer dat ik het geheugenkaartje niet kan overzetten (512MB) maar ik vermoed dat die SD sticks tegenwoordig ook geen drol meer kosten (moet nog eens even goed gaan zoeken op Ebay)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cnet Asia heeft een review geplaatst van de E61, ze zijn erg enthousiast geven hem een 8.4 en een editor's choice.

Ik vind het een gaaf toestel, maar mis de camera en ga daarom waarschijnlijk toch voor de N73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Ik heb m vandaag in levende lijve bekeken in de winkel.
Hij valt niet tegen, integendeel zelfs, hij is me behoorlijk goed bevallen.
De toetsenbord valt erg goed mee te werken. Ik had eerder ook een treo geprobeerd, maar dat was niet echt geweldig. Te krap. Dat is bij deze niet zo het geval. Ik denk dat het voor een mobiel net goed is.

Hij is mooi dun. De lengte is ook niet verkeerd, alleen de breedte is , ja , minder, maar valt goed mee te leven. In mijn broekzak viel het me behoorlijk mee. Klein is anders natuurlijk. maar je neemt dan ook een kleine computer mee waar je enorm veel me kan.Het is natuurlijk een compromis tussen draagbaarheid en keyboard, en ik denk dat deze net goed is.
"even tussendoor" Ik heb vandaag toevallig ook een neppe demo gezien van de p990 bij de orangeshop. Nou die viel me erg tegen. Ik heb al zijn voorgangers gehad, maar ondanks dat de nieuwste telg de meest uitgebreide is klikte het niet helemaal. Ik ben zelfs een behoorlijke Sony Ericsson fanaat. De toetsenbord is miezerig klein en volkomen oncomfortabel. De scherm is diep gezonken in scherm, behoorlijk dik. Wel enorm compleet en absoluut een toptoestel, maar dik keer klikte het meer met de E61.

Ik heb altijd al een zwak gehad voor toestellen met een volwaardig keyboard, maar niks werkte ook echt goed, en zag er goed uit,. De treo was dik, vette antenne, keyboard niet je van het en de besturing icoontjes (het grafische) waardeloos.

De E61 ziet er naar mijn mening erg strak zakelijk uit. Het scherm is erg mooi. Ik vindt het wel jammer dat de resolutie niet nog hoger is, maar verder is die prachtig. De sticker zat er ook nog eens op. De menu en zo komen me erg bekend voor omdat die erg veel lijkt op die van mijn 6280 die ik gisteren heb verkocht.

Wat me opviel is, dat hij verrrekte snel is voor een symbian. Het is geen raket, maar ik moet zeggen na de 6280 leken me bepaalde dingen zelfs sneller reageren en andere weer iets langzamer.Hij is in zijn geheel echt heel erg snel.
De cursor in het midden waarop op internet wel enige kritiek op was, vond ik goed werken en alle toetsen zaten gewoon lekker. Ik vond niks teveel bewegen of zo.Ik kon met 2 handen en 2 vingers perfect typen. Ook de toetsen aan de uiterste rechtse en linkse kant. Het is dan ook geen toestel om met 1 hand te typen vind ik. Daar heb je vind ik geen qwerty voor. Het kan wel als het moet, maar niet fijn. Als ik er nog ff mee zou werken zal ik veel sneller kunnen typen.

Verder heb ik eigenlijk niet veel te melden denk ik. Ik heb m overigens besteld en hoop m zeer snel te krijgen.
Daarna zal ik verder mijn bevindingen posten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ross op 30-06-2006 15:46 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:58:
Ik heb m vandaag in levende lijve bekeken in de winkel.
Hij valt niet tegen, integendeel zelfs, hij is me behoorlijk goed bevallen.
De toetsenbord valt erg goed mee te werken. Ik had eerder ook een treo geprobeerd, maar dat was niet echt geweldig. Te krap. Dat is bij deze niet zo het geval. Ik denk dat het voor een mobiel net goed is.

Hij is mooi dun. De lengte is ook niet verkeerd, alleen de breedte is , ja , minder, maar valt goed mee te leven. In mijn borekzak viel het me behoorlijk mee. Klein is anders natuurlijk. maar je neemt dan ook een kleine computer mee waar je enorm veel me kan.Het is natuurlijk een compromis tussen draagbaarheid en keyboard, en ik denk dat deze net goed is. Ik heb toevallig ook een neppe demo gezien van de p990. Nou die viel me erg tegen. Ik heb al zijn voorgangers gehad, maar ondanks dat de nieuwste telg de meest uitgebreide is klikte het niet helemaal. Ik ben zelfs een behoorlijke Sony Ericsson fanaat. De toetsenbord is miezerig klein en volkomen oncomfortabel. De scherm is diep gezonken in scherm, behoorlijk dik. Wel enorm compleet en absoluut een toptoestel, maar dik keer klikte het meer met de E61.

Ik heb altijd al een zwak gehad voor toestellen met een volwaardig keyboard, maar niks werkte ook echt goed, en zag er goed uit,. De treo was dik, vette antenne, keyboard niet je van het en de besturing icoontjes (het grafische) waardeloos.

De E61 ziet er naar mijn mening erg strak zakelijk uit. Het scherm is erg mooi. Ik vindt het wel jammer dat de resolutie niet nog hoger is, maar verder is die prachtig. De sticker zat er ook nog eens op. De menu en zo komen me erg bekend voor omdat die erg veel lijkt op die van mijn 6280 die ik gisteren heb verkocht.

Wat me opviel is, dat hij verrrekte snel is voor een symbian. Het is geen raket, maar ik moet zeggen na de 6280 leken me bepaalde dingen zelfs sneller reageren en andere weer iets langzamer.Hij is in zijn geheel echt heel erg snel.
De cursor in het midden waarop op internet wel enige kritiek op was, vond ik goed werken en alle toetsen zaten gewoon lekker. Ik vond niks teveel bewegen of zo.Ik kon met 2 handen en 2 vingers perfect typen. Ook de toetsen aan de uiterste rechtse en linkse kant. Het is dan ook geen toestel vind ik om met 1 hand te typen. Daar heb je vind ik geen qwerty voor. Als ik er nog ff mee zou werken zal ik veel sneller kunnen typen.

Verder heb ik eigenlijk niet veel te melden denk ik. Ik heb m overigens besteld en hoop m zeer snel te krijgen.
Daarna zal ik verder mijn bevindingen posten.
besteld? hij is uit voorraad leverbaar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

ja via internet. ik heb m ook in 1 a 2 dagen in huis.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Voor de mensen die 'm willen zien en in rotterdam wonen stel ik jullie voor om eens langs de Media Saturn te gaan bij zuidplein. Daar zijn alle mobieltjes werkend te zien. Geen dummies dus. Tis net de MediaMarkt maar dan een heel kleinbeetje beter. Je kan er zelfs mee bellen! en dat voor een showmodel. Je moet naar je eigen telefoon bellen en dan terug bellen. Is leuk voor degene die toevallig de telefoon aan het uitproberen is :P hahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:51:
Cnet Asia heeft een review geplaatst van de E61, ze zijn erg enthousiast geven hem een 8.4 en een editor's choice.

Ik vind het een gaaf toestel, maar mis de camera en ga daarom waarschijnlijk toch voor de N73
E70 zou een optie kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

ik vind de e70 op de een of andere manier erg lelijk. Ik heb nooit begrepen dat daar zoveel interesse voor is. Ook nu is er veel animo voor zover ik op internet kan volgen. Dit laat weer duidelijk zien "smaken verschillen" gelukkig ook maar natuurlijk.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Alpha-sphere schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 01:10:
Voor de mensen die 'm willen zien en in rotterdam wonen stel ik jullie voor om eens langs de Media Saturn te gaan bij zuidplein. Daar zijn alle mobieltjes werkend te zien. Geen dummies dus. Tis net de MediaMarkt maar dan een heel kleinbeetje beter. Je kan er zelfs mee bellen! en dat voor een showmodel. Je moet naar je eigen telefoon bellen en dan terug bellen. Is leuk voor degene die toevallig de telefoon aan het uitproberen is :P hahahahaha
Weet je ook zoiets voor in Amsterdam? De Belcompany wil de E61 niet aanzetten, dan is ie gebruikt...ja dat snap ik ook, maar hoe weet ik anders wat ik koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
fb_slim schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:33:
[...]

Weet je ook zoiets voor in Amsterdam? De Belcompany wil de E61 niet aanzetten, dan is ie gebruikt...ja dat snap ik ook, maar hoe weet ik anders wat ik koop?
Laatst wilden ze voor mijn dushi ook geen D520 uit de dos halen om te laten zien. Nahja, Debitel wilde dat wel dus die kregen de business.

Overigens vroeg ik me even af : TomTOm, draait dat nou wel of niet op Symbian 60? Ik bedoel, het draait ook op WM2005 alleenm mijn M600 wordt ook niet ondersteund. Is het 'zelf installeerbaar' op de een of andere manier.

Verder zit de e61 er zeker :9~ uit. Ben in dubio over HTC 9600 / P990 en nu is de E61 daar bij gekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:10:
[...]
Overigens vroeg ik me even af : TomTOm, draait dat nou wel of niet op Symbian 60? Ik bedoel, het draait ook op WM2005 alleenm mijn M600 wordt ook niet ondersteund. Is het 'zelf installeerbaar' op de een of andere manier.
Nog niet. Ik lees her en der dat ze in augustus met deze versie uit gaan komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Ik heb gisteren wel bij belcompany mogen uitproberen. Dit zal denk ik per winkel verschillen. Iedereen heeft zijn eigen beleid. Bij mij deden ze gisteren bij vodafone moeilijk omdat ik een dummy voor het raam had gepakt om te kijken. (je kon er gewoon zo bij en was gewoon bij de deur. Ik deed niks vreemds of zo en ook niet stiekems. U mag daar niet aanzitten meneer. Het is maar een gratis dummy.
Ik kom daar dus nooit meer.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
zeef schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:10:
[...]

Laatst wilden ze voor mijn dushi ook geen D520 uit de dos halen om te laten zien. Nahja, Debitel wilde dat wel dus die kregen de business.

Verder zit de e61 er zeker :9~ uit. Ben in dubio over HTC 9600 / P990 en nu is de E61 daar bij gekomen 8)7
DaannO in "Het Nokia E61 Topic"

Daar was het al aan de orde gekomen :)
fb_slim schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:33:
[...]

Het probleem is idd dat elke bc zijn eigen rules heeft. Waarschijnlijk hebben ze niet veel toestellen op voorraad en moet die dus nog verkocht worden. Mensen zijn sceptisch over een toestel uit de vitrine kopen, maar ze willen hem helemaal niet meer als hij al aan gezet is :)

[ Voor 30% gewijzigd door DaannO op 30-06-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:36:
[...]

DaannO in "Het Nokia E61 Topic"

Daar was het al aan de orde gekomen :)

[...]

Het probleem is idd dat elke bc zijn eigen rules heeft. Waarschijnlijk hebben ze niet veel toestellen op voorraad en moet die dus nog verkocht worden. Mensen zijn sceptisch over een toestel uit de vitrine kopen, maar ze willen hem helemaal niet meer als hij al aan gezet is :)
Goeie regel. Niks zo frustrerend als thuis komen met een nieuwe mobiel en later blijkt dat er al mee gebeld en gesmst is. Komt met regelmaat voor. dat heb je met die tevredenheidsgarantie. Op z'n minst zou dan zo'n toestel moeten worden gereset, maar dat gebeurt ook al niet altijd dus. Je hebt intussen wel betaald voor een nieuwe mobiel en je krijgt er een die al dagen gebruikt kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Ja en nee. Kijk, het specieifiek toestel (bijvoorbeeld de M600) kan niet getest/compatibel zijn terwijl het OS (WM 2005) dat wel is. Ik vroeg me af of Symbian überhaupt wordt ondersteund door TomTom :)

edit ik weet het : dank je eggy :*

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 30-06-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Niet online
Luisteren en kijken er al mensen naar videocasts op de E61?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Ik heb de mijne gisteren besteld bij 2Call. Hij wordt vandaag verstuurd. Ik verwacht m morgen. Ik heb vooruitbetaald, anders was het remboers, dan werd het zaterdag niet bezorgd. Nu hopelijk wel. (wat zijn we weer ongeduldig en materialistisch bezig) :D
Ik vind het eigenlijk erg dat ik m bij de belcompany bekijk en online koop, want ik werd goed geholpen bij Belcompany, maar 70 euro is gewoon teveel om puur voor uitproberen te betalen vind ik. Ik heb het gevraag maar ze willen geen cent omlaag. Ik had zelfs graag iets meer willen betalen als de online shop, gezien de hogere kosten van een winkel, maar 70 euro is gewoon 1/4e deel van het toestel en is niet acceptabel. Tot 20 euro had ik meer willen betalen. Stel dat die gerepareerd moet worden (hopelijk niet) dan kun je zelf ook naar een service centre en kost het ook niks extra. Alleen de omruil garantie is wel goed van Belcompany. Misschien dat ze bij een volgend toestel weer een goede aanbieding hebben , dan kan ik m daar halen. Verder heb ik bij 2 call altijd supersnelle bezorging en goedkope prijzen.
Nu morgen afwachten.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:41:
Ik heb de mijne gisteren besteld bij 2Call. Hij wordt vandaag verstuurd. Ik verwacht m morgen. Ik heb vooruitbetaald, anders was het remboers, dan werd het zaterdag niet bezorgd. Nu hopelijk wel. (wat zijn we weer ongeduldig en materialistisch bezig) :D
Ik vind het eigenlijk erg dat ik m bij de belcompany bekijk en online koop, want ik werd goed geholpen bij Belcompany, maar 70 euro is gewoon teveel om puur voor uitproberen te betalen vind ik. Ik heb het gevraag maar ze willen geen cent omlaag. Ik had zelfs graag iets meer willen betalen als de online shop, gezien de hogere kosten van een winkel, maar 70 euro is gewoon 1/4e deel van het toestel en is niet acceptabel. Tot 20 euro had ik meer willen betalen. Stel dat die gerepareerd moet worden (hopelijk niet) dan kun je zelf ook naar een service centre en kost het ook niks extra. Alleen de omruil garantie is wel goed van Belcompany. Misschien dat ze bij een volgend toestel weer een goede aanbieding hebben , dan kan ik m daar halen. Verder heb ik bij 2 call altijd supersnelle bezorging en goedkope prijzen.
Nu morgen afwachten.
je zult er geen spijt van krijgen (overigens ik heb wel bij de Bel gekocht, puur vanwege omruilgarantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit topic al elke dag doorgespit en me eindelijk ook maar eens geregistreerd.
Heb gisteren via Vodafone (UK) m'n E61 met abo besteld ... zit nu op kantoor en krijg zo'n leuk mailtje om me te vertellen dat m'n telefoon net geleverd is ... lekker snel ... moet verdorie wel nog 3.5u wachten eer ik thuis ben en er mee kan spelen :(

heeft er iemand al leuke (werkende) themes voor de e61 gevonden?
en wat is het beste programma om the chatten via deze telefoon?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt heel prettig om de ervaringen hierzo te lezen, bedankt allemaal voor de uitgebreide reviews!

Ik heb eergisteren mijn E61 binnen gekregen, heerlijke telefoon met ontzettend veel mogelijkheden.
opvallend vind ik dat de batterij erg lang mee gaat, sinds woensdag flink mee zitten spelen en nog steeds niet leeg!

Wat mij alleen niet lukt is om de WiFi werkend te krijgen, zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
Of is er iemand die een beetje uitleg kan geven.

Alvast bedankt!
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:10:
Heb dit topic al elke dag doorgespit en me eindelijk ook maar eens geregistreerd.
Heb gisteren via Vodafone (UK) m'n E61 met abo besteld ... zit nu op kantoor en krijg zo'n leuk mailtje om me te vertellen dat m'n telefoon net geleverd is ... lekker snel ... moet verdorie wel nog 3.5u wachten eer ik thuis ben en er mee kan spelen :(

heeft er iemand al leuke (werkende) themes voor de e61 gevonden?
en wat is het beste programma om the chatten via deze telefoon?

Alvast bedankt voor de hulp.
alle themes werken er op, geen probleem dus. Achtergrondjes moet je even naar formaat 360 x 240 formateren en ze passen precies op het scherm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:31:
Echt heel prettig om de ervaringen hierzo te lezen, bedankt allemaal voor de uitgebreide reviews!

Ik heb eergisteren mijn E61 binnen gekregen, heerlijke telefoon met ontzettend veel mogelijkheden.
opvallend vind ik dat de batterij erg lang mee gaat, sinds woensdag flink mee zitten spelen en nog steeds niet leeg!

Wat mij alleen niet lukt is om de WiFi werkend te krijgen, zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
Of is er iemand die een beetje uitleg kan geven.

Alvast bedankt!
Maurice
Je moet niet zoeken naar een hotspot als je het nodig heb maar een access point maken van bijvoorbeeld je thuisnetwerk. Als je zo'n access point heb gemaakt dan kan je deze kiezen als je bijvoorbeeld wil internetten of mailen.

hier een theme die ik onlangs heb gedownload.
http://www.romankeller.ch/blog/?p=449

[ Voor 7% gewijzigd door Alpha-sphere op 01-07-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:39:
[...]

Je moet niet zoeken naar een hotspot als je het nodig heb maar een access point maken van bijvoorbeeld je thuisnetwerk. Als je zo'n access point heb gemaakt dan kan je deze kiezen als je bijvoorbeeld wil internetten of mailen.

hier een theme die ik onlangs heb gedownload.
http://www.romankeller.ch/blog/?p=449
Bedankt voor je reaktie, ga meteen even op zoek hoe ik een access point aan kan maken.

edit:
Gelukt! thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus eerst mijn hotmail aan de praat, werkt die niet meer na 2 weken. Krijg ik een mail dat me trial period is afgelopen. Moet ik dus een account aanmaken op Izymail. Kan dit ook gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand hoe je gmail instelt zodat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Goto "Settings - Email settings - Connection settings"

My email address: username@gmail.com
Username: username@gmail.com
Password: password
Outgoing mail server: smtp.googlemail.com
Incoming: pop.googlemail.com
Access point in use: w/e here
Security ports: ssl/tls
POrt: 465

[ Voor 9% gewijzigd door Ross op 02-07-2006 09:13 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, heb gmail nu werkend.
alleen themes willen nog niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Hoe bedoel je theme's? Wat werkt er niet?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah schreef op zondag 02 juli 2006 @ 09:00:
Goto "Settings - Email settings - Connection settings"

My email address: username@gmail.com
Username: username@gmail.com
Password: password
Outgoing mail server: smtp.googlemail.com
Incoming: pop.googlemail.com
Access point in use: w/e here
Security ports: ssl/tls
POrt: 465
Voor de anderen, die dit nog gaan doen:
Er is een veel makkelijkere manier voor de grootste Mail ISP's.
Via Instel.Wizzard-> Email krijg je de namen van de grootse ISP's
gepresenteerd (Gmail, Lycos, Hotmail, ga zo maar door)
Je hoeft dan alleen een minimaal aantal gegevens in te stellen.
Gemak dient de mens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de startpost las ik dat er aan de zijkant 2 volume knopjes zitten, die vaak ongewild worden ingedrukt. Als je zo`n volume knop in drukt komt er dan een irritant geluidje zoals bij de meeste Motorola`s of verandert alleen het volume zonder een geluidje te laten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:41:
In de startpost las ik dat er aan de zijkant 2 volume knopjes zitten, die vaak ongewild worden ingedrukt. Als je zo`n volume knop in drukt komt er dan een irritant geluidje zoals bij de meeste Motorola`s of verandert alleen het volume zonder een geluidje te laten horen?
Nee, dat piept niet. En na een kort onderzoekje kom ik ook tot de conclusie
dat er ook geen instelling verandert als je niet aan het bellen bent of
audio aan het afspelen bent.
Vervelender is de memocorder toets daaronder. Die druk je wel eens per ongeluk
in en dan gaat het apparaat opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:28:
Ik had dus eerst mijn hotmail aan de praat, werkt die niet meer na 2 weken. Krijg ik een mail dat me trial period is afgelopen. Moet ik dus een account aanmaken op Izymail. Kan dit ook gratis?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:46:
Hoe bedoel je theme's? Wat werkt er niet?
ik krijg een certificate fout ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:36:
[...]

ik krijg een certificate fout ...
Instrumenten->Toepassingen Beheer->Opties->Instellingen.

Stel in:

Software-installatie op Alles
en Online certif.controle op Uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een Nokia E61 aangeschaft. Had al een Orange abonnement.
Krijg het niet voor elkaar om met via WIFI met m'n WLAN contact te leggen, en dus ook niet op die manier op internet te komen.
Het lukt me evenmin om met m'n laptop (Apple Powerbook) via Bluetooth en Nokia E61 als modem in te bellen bij provider om m'n mail te checken.

Dat zijn nou net de functionaliteiten waarvoor ik die E61 heb aangeschaft.
Ik heb al een heel weekeinde zitten prutsen met instellingen. Krijg het niet voor elkaar. Orange-helpdesk weet het ook niet.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Heb je de boekjes al doorgenomen?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

http://nds2.nokia.com/tut...es/e61/english/index.html

met deze link kan je de toestel uitproberen. Handig voor mensen die er aan denken om er een te kopen en willen zien hoe de toestel werkt.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:16:
[...]

Instrumenten->Toepassingen Beheer->Opties->Instellingen.

Stel in:

Software-installatie op Alles
en Online certif.controle op Uit.
thanks ... werkt perfect nu :)
zalige telefoon, ben er uitermate tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Nou ik kreeg eindelijk het verlossende telfoon dat die thuis is afgegeven. Ik had m zaterdag verwacht, maar tpg is niet langsgeweest ondanks dat ze wel op tractrace aangeven dat ze een 2e keer gaan uitreiken. Ik was de hele dag thuis en er is ook geen briefje afgegeven van dat ze zijn geweest, dus dat geeft volgens mij aan dat ze met het mooie weer gewoon niet zijn rond gereden.
Wat een ongeduld. echt niet normaal die drang en controle af en toe. :D |:( 8)7

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Wat zijn jullie oplossingen voor push email. Wat is een goedkope oplossing. Volgens mij kost blackberry toch vrij veel. Zijn er andere oplossingen zodat je mail gewoon direct naar je telefoon komt?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:42:
Heb je de boekjes al doorgenomen?
Ja, uitvoerig.
Inmiddels lukt het me om met het draadloos netwerk contact te leggen.
De pogingen om vanuit laptop via bluetooth en Nokia E61 internet op te kunnen, blijven voortduren, maar nog zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:26:
Net een Nokia E61 aangeschaft. Had al een Orange abonnement.
Krijg het niet voor elkaar om met via WIFI met m'n WLAN contact te leggen, en dus ook niet op die manier op internet te komen.
Het lukt me evenmin om met m'n laptop (Apple Powerbook) via Bluetooth en Nokia E61 als modem in te bellen bij provider om m'n mail te checken.

Dat zijn nou net de functionaliteiten waarvoor ik die E61 heb aangeschaft.
Ik heb al een heel weekeinde zitten prutsen met instellingen. Krijg het niet voor elkaar. Orange-helpdesk weet het ook niet.
Wie kan mij helpen?
Probeer dit eens:

Ik heb zelf ook een powerbook maar ook nog niet voor elkaar gekregen om het werkend te krijgen met m'n E61. Zou wel lekker zijn in combinatie met pocket internet totaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Hij is prachtig en mooi, maar er valt me iets op. Als ik dus op een iets donkerder plek zit en de toetsenbord verlichting is aan, als je dan goed kijkt zie je dat de verlichting steeds heel licht knippert. Is dit jullie ook opgevallen?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
yah schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:36:
Hij is prachtig en mooi, maar er valt me iets op. Als ik dus op een iets donkerder plek zit en de toetsenbord verlichting is aan, als je dan goed kijkt zie je dat de verlichting steeds heel licht knippert. Is dit jullie ook opgevallen?
@yah ,

Dit is bij mij niet het geval , maar heb ik ergens op een forum gelezen dat iemand er ook last van heeft.
(of heb je dit bericht ook nog ergens anders gepost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Mij is opgevallen dat de w-lan ontvangst op de e61 slechter is dan op de e60.
Toestellen op de zelfde plek gelegd t.o.v. het accespoint.(w-lan ontvangst 40% voor de e61 tegen 70% voor de e60).
Bij mij thuis vindt de e60 accespoints die voor de e61 niet eens waarneembaar zijn , zou dit komen doordat de e61 grotendeels van metaal is en de e60 hoofdzakelijk van kunststof?
Kan iemand deze waarneming bevestigen of is de w-lan ontvangst van mijn e61 gewoon slecht en moet ik hem ter reperatie aanbieden?
Ik heb in een test gelezen dat de w-lan ontvangst van de e-serie beter is als die van de n80 , en dat de e70 een betere w-lan ontvangst heeft wanneer men hem open klapt (telefon-treff.de).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Nee heb ik niet gepost, maar ik heb al gemerkt, dat het alleen is tijdens opladen, ik denk door de stroom die steeds oplaad zegmaar. Probeer maar eens tijdens opladen, dan zal iedereen het denk ik hebben, moet je wel goed kijken.

Klopt het trouwens dat er geen stereo headset bij zit???
janzeeschuimers schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:29:
[...]

@yah ,

Dit is bij mij niet het geval , maar heb ik ergens op een forum gelezen dat iemand er ook last van heeft.
(of heb je dit bericht ook nog ergens anders gepost).

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
[quote]yah schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:42:
Nee heb ik niet gepost, maar ik heb al gemerkt, dat het alleen is tijdens opladen, ik denk door de stroom die steeds oplaad zegmaar. Probeer maar eens tijdens opladen, dan zal iedereen het denk ik hebben, moet je wel goed kijken.

Klopt het trouwens dat er geen stereo headset bij zit???

@yah ,

Klopt , zit geen stereo headset bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt , zit geen stereo headset bij.
Zou dit een idee zijn?
http://www.smartphoneshop.nl/product/18068/25862/23

Dan kun je elke stereo hoofdtelefoontje gebruiken.
Ik hoorde dat die Nokia Headsets niet al te best zijn.
Aan de andere kant is het geloof ik lastig als je gebeld wordt.
Plug d'r eerst uithalen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh hello:)

kan je bij de E61 ook gewoon alleen het bureaublad zien of blijve die snelkoppelingen altijd aanwezig op het bureaublad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk een GSM netwerk te zoeken en/of te kiezen?
Ben er nog niet achter gekomen hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Weet iemand hoe ik op een onzichtbare wifi netwerk kom. Ik weet de wachtwoord en naam, maar als ik zoek vind die niks, dan kan ik ook geen gegevens invoeren om in te loggen?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:31:
Is het mogelijk een GSM netwerk te zoeken en/of te kiezen?
Ben er nog niet achter gekomen hoe dit moet.
Instrumenten>instellingen>netwerk>operator selectie

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:22:
Eh hello:)

kan je bij de E61 ook gewoon alleen het bureaublad zien of blijve die snelkoppelingen altijd aanwezig op het bureaublad?
Kan je uitzetten. Dat heet active stand by:

instumenten>instellingen>telefoon>stanby-modus uitzetten

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
yah schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:26:
Weet iemand hoe ik op een onzichtbare wifi netwerk kom. Ik weet de wachtwoord en naam, maar als ik zoek vind die niks, dan kan ik ook geen gegevens invoeren om in te loggen?
Dat je niks vind als je zoek is best logisch. Daarom is dat netwerk ook ontzichbaar. Wat je moet doen is een accesspoint aanmaken. Daar kan je de naam en password opgeven.
Tools -> Settings -> Connection -> access point

Zo zou je 'm werkend moeten krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 00:23:
[...]

Zou dit een idee zijn?
http://www.smartphoneshop.nl/product/18068/25862/23

Dan kun je elke stereo hoofdtelefoontje gebruiken.
Ik hoorde dat die Nokia Headsets niet al te best zijn.
Aan de andere kant is het geloof ik lastig als je gebeld wordt.
Plug d'r eerst uithalen ofzo?
mmm dadelijk eens kijken of ik dit in de UK ook kan vinden want ik haat die GSM-oortelefoontjes, geef mij maar een gewoon setje van sony ofzo. Die zitten tenminste goed in mijn oren.

Weet er iemand toevallig nog leuke gratis applicaties en games voor de E61.

Mijn batterij op de eerste laadbeurt ging trouwens 3 volle dagen mee, met veel bluetooth en wifi geprul, serieus wat bellen en sms'en en e-mailen. Ik ben onder de indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Wifi is zojuist gelukt om in een verborgen beveiligde netwerk in te loggen. Infact ik type deze bericht in met mijn e61. :D alleen soms gaat het lekker snel en som heel langzaam. Tweakers laad die heel langzaam. Hij verbrak zelfs de verbinding een paar keer, terwijl een collega met een powerbook wel vol bereik heeft. Ik moet zeggen als ik 50procent uitzoom, dan past er veel in mijn scherm.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Ik heb hier zowel een E60 als een E61 liggen, en ik vroeg me af hoe je kan syncen met Microsoft Exchange. Op een Windows mobile foon is dit geen probleem gewoon via active sync maar ik heb de optie in PC suite nog niet kunnen vinden. Of moet het echt met 3rd party software?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Zit er geen fatsoenlijke applicatie waarmee ik kan kijken wat er allemaal op de sd kaart staat.
Ik heb namelijk route 66 overgezet op de sd kaart onder de verborgen map system> apps, maar hij installeert m niet vanuit daar en ik kan m via de telefoon ook niet zien en benaderen. Wat doe ik fout.
Op de N70 doet die zo wel.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:27:
Zit er geen fatsoenlijke applicatie waarmee ik kan kijken wat er allemaal op de sd kaart staat.
Ik heb namelijk route 66 overgezet op de sd kaart onder de verborgen map system> apps, maar hij installeert m niet vanuit daar en ik kan m via de telefoon ook niet zien en benaderen. Wat doe ik fout.
se explorer is de applicatie dat ik gebruik daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
yah schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:27:
Ik denk dat ik wel weet welke 'versie' jij hebt van Route 66 ... en bij mij werkt die ook niet.
Als je telefoon in overdrachtsmodus zet met USB kabel .. kun je de verborgen bestanden op de MMC kaart weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

weet iemand al een een goede video converter om bijv. divx series om te zetten naar een formaat die de e61 lekker vindt?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:51:
weet iemand al een een goede video converter om bijv. divx series om te zetten naar een formaat die de e61 lekker vindt?
Nero Recode werkt wel lekker, maar ik ga psp video misschien ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

ik heb een mooie manier gevonden om snel alles te benaderen. Via active standby kan je instellen dat je bestandsbeheer op je hoofdsherm krijgt. Wel heel erg handig. Je kan natuurlijk meerdere snelkoppelingen in zetten die je veel gebruikt.
Wat ik alleen niet snap is: ik heb een nieuwe map aangemaakt op de sd kaart via mijn pc genaamd music. Alleen die zie ik niet terug in bestandsbeheer. Er staan een hoop nummers in , maar ik zie er geen???

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:41:
ik heb een mooie manier gevonden om snel alles te benaderen. Via active standby kan je instellen dat je bestandsbeheer op je hoofdsherm krijgt. Wel heel erg handig. Je kan natuurlijk meerdere snelkoppelingen in zetten die je veel gebruikt.
Wat ik alleen niet snap is: ik heb een nieuwe map aangemaakt op de sd kaart via mijn pc genaamd music. Alleen die zie ik niet terug in bestandsbeheer. Er staan een hoop nummers in , maar ik zie er geen???
oude bekende truuk, maar het toestel wordt er wel iets langszamer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Kan iemand me vertellen hoe ik een Acces point toegevoegd krijg, en vervolgens via dit punt kan internetten? Heb volgens mij wel al een AP toegevoegd maar hij blijft willen internetten via Vodafone Office. Heb hier geen boekje, kreeg alleen ff die telefoon mee met de boodschap "Ik hoor het wel als alles werkt".

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:48:
[...]

oude bekende truuk, maar het toestel wordt er wel iets langszamer van
Huh ? Het bestandsbeheer icoon staat toch standaard op de 'voorpagina' van de E60 ?
Wat is nou de truuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
hoe krijg ik mijn PIT (web 'n walk) aan de praat? ik kom er dus niet uit.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Wie heeft de juiste instellingen voor de video conversie. Ik heb zojuist met een programma genaamd free ipod converter omgezet maar dat pikt die niet.
Hoe kan je overigens je toestel loskoppelen, als die vastzit met de computer via usb? Als ik op loskoppelen klik zegt die er kunnen gegegevens kwijt gaan.

Ik heb trouwens SUPER gevonden. Ik probeer het eens met die programma.

[ Voor 11% gewijzigd door Ross op 04-07-2006 22:03 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Niet online
Is het ook mogelijk om je 'desktop' aan te passen? Meer icoontjes erop etc.. steeds helemaal naar menu > installatie > applicatie gaan begint wat te vervelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
TheGeneral schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:02:
Kan iemand me vertellen hoe ik een Acces point toegevoegd krijg, en vervolgens via dit punt kan internetten? Heb volgens mij wel al een AP toegevoegd maar hij blijft willen internetten via Vodafone Office. Heb hier geen boekje, kreeg alleen ff die telefoon mee met de boodschap "Ik hoor het wel als alles werkt".
Stel in je internet/mail programma in dat ie moet vragen welke verbinding gebruikt moet worden of kies daar de verbinding die je standaard wil gebruiken. Handleidingen kan je denk ik ook vinden op nokia.nl
http://nokia.nl/NL/Support/productsupport/E61/index.html
raydekok schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:42:
hoe krijg ik mijn PIT (web 'n walk) aan de praat? ik kom er dus niet uit.
Bij mij stonden de instelling al voorgeinstalleerd in de simkaart. Nadat ik deze in de toestel heb gedaan stond er standaard een accesspoint voor T-mobile internet, T-mobile MMS en T-zones GPRS

[ Voor 4% gewijzigd door Alpha-sphere op 04-07-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ok heb ik dus ook maar als ik kies voor web en ga naar een site dan blijft mijn scherm wit met een muisje erop verder helemaal niks wat kan dat toch zijn?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter Power schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:48:
Is het ook mogelijk om je 'desktop' aan te passen? Meer icoontjes erop etc.. steeds helemaal naar menu > installatie > applicatie gaan begint wat te vervelen ;)
Vogens mij allemaal RTFM, maar goed.
je kunt het aantal icoontjes volgens mij niet uitbreiden maar wel aanpassen:

Instrumenten>Instell.>Telefoon>Standby Modus>Toep. actief standby.
Hier kun je per snelkoppeling kiezen, ook voor geïnstalleerde apps.

Ik moet toegeven, het zit allemaal aardig verstopt in die sub-sub-sub-submenu's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:32:
ok heb ik dus ook maar als ik kies voor web en ga naar een site dan blijft mijn scherm wit met een muisje erop verder helemaal niks wat kan dat toch zijn?
Vast als je via Wifi probeert te browsen????
Of heb je dat ook via GPRS of UMTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
nee alles staat uit maar ik krijg niet het idee dat ik verbind met gprs. er staat verbinding maken met t-mobile-gprs en dan alleen een wit scherm met een muisje en terug en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
offtopic:
Ik moet zeggen dat ik deze samsung wel heel erg op de E61 vind lijken:

Samsung i320 specificaties

Standarden: EDGE, GPRS Class 10 (900/1800/1900 MHz)
Camera: 1.3 Megapixel camera
Scherm: 2.2” 240 x 320 pixels 65K kleuren TFT
Besturingssysteem: Windows Mobile 5 for Smartphone
Eigenschappen: Push Email (Messaging & Security Feature Pack), QWERTY toetsenbord, Video opname & Messaging (MPEG4 / H.263), MP3/ AAC / AAC+ / WMA/ WAV / OGG, Stereo speakers / Handsfree functie, Bluetooth / USB / Voice command/dailing, Document Viewer
Geheugen: 120 MB ingebouwd, Extern geheugen (microSD)
Afmetingen: 111 x 59 x 11.5 mm
Gewicht: 95 gram

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/images/media/samsung/i320/3gsm%202006%203124.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/images/media/samsung/i320/3gsm%202006%200216.jpg

Hij heeft er dus wel een camera bij, maar geen wifi zo te zien. Maar das dan ook het enigste verschil :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 05-07-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

raydekok schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 07:08:
nee alles staat uit maar ik krijg niet het idee dat ik verbind met gprs. er staat verbinding maken met t-mobile-gprs en dan alleen een wit scherm met een muisje en terug en opties.
Had ik ook, heb je ook geprobeerd om gewoon een webadres in te tikken. Ik krijg ook eerst een lege pagina. Als ik dan een webadres intik doet die het.

Die samsung hierboven vond ik eerlijk gezegd behoorlijk lelijk en hoe mooi die ook zal zijn, ik wil geen windows op mijn machine. Dat werkt naar mijn mening gewoon niet fijn. Maar dat is persoonlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Ross op 05-07-2006 10:22 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

En het scherm is zwaar bagger, daar kan je niet eens TomTom op draaien.

http://www.newmobile.nl/eur/nl/news.php?news_id=c66001

[ Voor 29% gewijzigd door Bierkameel op 05-07-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik ga het eens proberen van die paginma intikken maar iets anders is dat er net onder mijn batt. meter een teken staat wat ik nergens kan terug vinden. namelijk een soort voetje met een pijltje naar boven. dus ongeveer zo \_/ en daarin een pijl naar boven. wat betekend dit heb namelijk het idee dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
hahaha ik heb het gevonden. ik heb namelijk geprobeerd een mailtje te versturen maar die bleef in de outbox staan. daarw as het tekentje van dat er nog ongezonden mail was. maar ik kan dus niet met gprs verbinden. anders was het mailtje wet verstuurd denk ik. ligt dat bij t_mobile of bij de Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:01:
hahaha ik heb het gevonden. ik heb namelijk geprobeerd een mailtje te versturen maar die bleef in de outbox staan. daarw as het tekentje van dat er nog ongezonden mail was. maar ik kan dus niet met gprs verbinden. anders was het mailtje wet verstuurd denk ik. ligt dat bij t_mobile of bij de Nokia
waarschijnlijk staan de outbox-instellingen dan niet goed. Je moet je gebruikersnaam en password 2 keer invullen
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.