[PC] Pro Cycling Manager serie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:19
Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/4384/cover1mz.png

Informatie:
Elk jaar rond de start van de Tour de France brengt de Franse speluitgever Cyanide een nieuwe versie uit van hun bekende wielrensimulatie-games.
De nieuwste versie, Pro Cycling Manager 2006, bevat vele mogelijkheden t.o.v. van de vorige versies.
Hiermee hopen ze zowel de huidige fanbase te vermaken, en ook nieuwe gamers aan te trekken.

Het spel biedt naast een management-gedeelte ook een realtime 3d spelomgeving, waar de speler zelf een team kan besturen tijdens een van de vele races.
Pro Cycling Manager 2006 bevat in totaal 160 wedstijden, met in totaal 465 speelbare ritten.

De graphics draaien op dezelfde engine als het vorige deel, maar ze zijn wel verbeterd.
Zo zijn er rijkere omgevingen, meer monumenten en meer details te herkennen.
Het publiek langs de kant is actiever geworden en sommige supporters rennen zels mee met de rennes de berg op. De AI is verder uitgewerkt, zodat de andere teams meerdere strategieen gedurende een race zullen hanteren.

Het management-gedeelte is ook verbeterd, met name nieuwe functies als het communiceren richting de media als manager en het trainingsgedeelte. Je kan als teams sponsors aantrekken, renners opleiden, renners scouten en transfers doen. Ook zijn er doelstellingen mogelijk, en indien de speler deze niet haalt dan zal er ontslag volgen.

Naast de uitgebreide singleplayer opties: Race mode (eendagskoers of rittenkoers),
Tour mode (meerdere ritten spelen) en de Season mode (meerdere seizoenen mogelijk), zijn er ook diverse multiplayer opties, zoal via een netwerk of online spelen.

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://savoluca.wdrhosting.com/pcm200607/images/01.png
Afbeeldingslocatie: http://savoluca.wdrhosting.com/pcm200607/images/04.png
Afbeeldingslocatie: http://savoluca.wdrhosting.com/pcm200607/images/14.png
Afbeeldingslocatie: http://savoluca.wdrhosting.com/pcm200607/images/16.png
Afbeeldingslocatie: http://savoluca.wdrhosting.com/pcm200607/images/17.png
Afbeeldingslocatie: http://savoluca.wdrhosting.com/pcm200607/images/43.png
Afbeeldingslocatie: http://savoluca.wdrhosting.com/pcm200607/images/25.png

Systeemeisen:

Nog niet veel over bekend, maar waarschijnlijk dezelfde als Pro Cycling Manager.
(Pentium 1.5 ghz of hoger, 256 mb ram, 64 mb videokaart, 1.5 gb schijfruimte).

Links naar websites:

Officiele website: http://www.cycling-manager.com/

Forum: http://www.cyanide-studio.com/forums/index.php?sid=e8af38c06f7e57bfbb6ce179bf51fc31

Nederlands/belgische site: http://www.pcmbenelux.com/

Forum Nederlands/belgische site: http://www.pcmbenelux.com/forum/

Cycling Manager downloadcentrum: http://downloads.dbll.nl/pafiledb.php

Preview Inside Gamer: http://www.insidegamer.nl/pc/procyclingmanager20062007/impressies/10199

Release informatie:

Naam: Pro Cycling Manager 2006-07
Maker: Cyanide
Prijs: € 44,99 (richtprijs)
Uitgever Benelux: Atoll Soft
Release: Het spel is sinds 23 juni verkrijgbaar.
Het spel valt ook legaal te downloaden van de officiele site.

Demo: http://www.noos.fr/focus/procyclingmanager2006/PCM2006-TourDeFrance-DemoSetup.exe

[ Voor 9% gewijzigd door TommyL0204 op 24-06-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

Wauw die zonnebloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
Hmm, niemand interesse in dit spel?
Wellicht is meer voor de fans van wielrennen, maar toch zit er een leuke management deel in en de races in 3d zijn ook vermakelijk.

De DEMO komt hoogst waarschijnlijk vrijdag 16 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:20
Ik ga de demo wel weer proberen, maar deel vier verzoop in de bugs en die van vorig jaar scheen ook nog behoorlijk wat bugs te bevatten. Wel geinteresseerd, maar even afwachten :)

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:51

aerofreak

Steve Jobs

dit lijkt me idd een leuk spel ik ga zeker de de demo spelen

lijkt me gaaf wint micheal boogerd de tour :*) ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132081

Heb die van vorig jaar tijdje gespeeld, de officiele game had maar beperkte licenties, daardoor klopte sommige namen en sommige teams niet, het spel barste van de bugs, en het ergste, starforce beveiliging.. |:(

Iemand enig idee hoe het met deze gaat worden? Wel officiele licenties? Weer starforce protected?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik ben niet zo _heel_ erg onder de indruk van de screenie's (het ziet er mooi uit, dat wel .. maar niet awesome ofzo).

Aangezien ik wel iets met fietsen heb en met "de tour" in het bijzonder, ga ik hem dit jaar maar weer eens bekijken (de demo).

Ik hoop dat eea een stuk beter is dan de laatste 2 versies...... (we wachten af)

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
De demo is sinds vandaag uit, de downloadlink is toegevoegd (bij releasegegevens).
Hopen dat er wat meer mirrors beschikbaar komen, het is wat traag nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Ik heb pro cycling manager demo (vorige versie), ik vond het leuk om te doen, maar nog nooit iets gewonnen... en aangezien ik niet zo´n doorzetter (meer) ben. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
thomas_lueks schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:11:
De demo is sinds vandaag uit, de downloadlink is toegevoegd (bij releasegegevens).
Hopen dat er wat meer mirrors beschikbaar komen, het is wat traag nu.
Ik weet niet hoe snel de andere link is, ben nu met een redelijke snelheid de demo aan het downlaoden.

Link: http://www.gamershell.com/download_14319.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

thnx gaat gelukkig heel wat sneller :)

De demo is wel geing alleen bij tutorials zit er een knopje niet bij

idd een demo 8)

[ Voor 55% gewijzigd door aerofreak op 17-06-2006 08:09 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Jammer dat er weer Starforce op zit, nog een titel die ik kan schrappen ;(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik speel dit al sinds CyM3 en ik vind het weer een behoorlijke verbetering.
Vandaag de demo een beetje gespeeld en de indrukken zijn erg goed: het is een stuk makkelijker om je renners goed in positie te houden en het verloop van de bergritten is een stuk realistischer.

Ook zijn er allerlei extra details in verwerkt die de beleving weer een stuk beter maken zoals andere renners die jouw renner vragen mee te rijden in een ontsnapping als je dat niet doet.

Blijft IMHO nogsteeds voor de echte wielrenliefhebber maar het management gedeelte is niet onaardig, eens zien wat er op dat gebied nog verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153961

Zamorano schreef op zondag 18 juni 2006 @ 01:24:
Ik speel dit al sinds CyM3 en ik vind het weer een behoorlijke verbetering.
Vandaag de demo een beetje gespeeld en de indrukken zijn erg goed: het is een stuk makkelijker om je renners goed in positie te houden en het verloop van de bergritten is een stuk realistischer.

Ook zijn er allerlei extra details in verwerkt die de beleving weer een stuk beter maken zoals andere renners die jouw renner vragen mee te rijden in een ontsnapping als je dat niet doet.

Blijft IMHO nogsteeds voor de echte wielrenliefhebber maar het management gedeelte is niet onaardig, eens zien wat er op dat gebied nog verbeterd is.
Het is inderdaad een beter spel geworden, alleen jammer dat er maar 1 bergetappe in de demo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 153961 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:12:
[...]

Het is inderdaad een beter spel geworden, alleen jammer dat er maar 1 bergetappe in de demo zit.
http://www.sendspace.com/file/mcbzah ;)

keuze uit +/- 10 etappes. :7

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 153961 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:12:
[...]

Je kunt de andere etappes gewoon renamen naar de demo etappe, kun je ook andere spelen. let wel dat de AI ingesteld staat op een bergetappe, dus een vlakke etappe spelen is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Het speelt inderdaad een stuk beter, misschien dat ik dit spel maar eens een kans ga geven. Maar eerst nog eens een paar keer de demo spelen, want ik heb met deze serie al eens een kat in de zak gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

ik krijg het niet voor elkaar :X kan iemand helpen 8)7

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
aerofreak schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:14:
[...]

ik krijg het niet voor elkaar :X kan iemand helpen 8)7
Misschien moet je even melden wat je precies niet voor elkaar krijgt en wat je dan hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

waar moet ik het plakken

dit staat er:
Installation:
-Move all the files into your main "PCM-Demo" directory
-Make a backup of all stage files
-Rename the "top_france_grandtour_stage_16.xml" into top_france_grandtour_stage_21.xml or it will not work.
-Ready!

Play:
-Simply start the file
-Choose the stage
-Click 'Play' or double click on the name to start the game.
-Enjoy!

:? 8)7

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ok helemaal van voor af aan doe je dit:

Je gaat gewoon naar de map waar de demo staat en dan zoek je de map CM_Stages.
Bijvoorbeeld: "C:\Program Files\Pro Cycling Manager - Saison 2006 - Demo\CM_Stages".

Daarin maak je een mapje backup waar je alle alle .xml bestanden even heen kopiëert.

Vervolgens delete je "top_france_grandtour_stage_16.xml" en verander je het nummer in de naam van de stage die je wilt spelen naar 16. Etappe 11 en 15 zijn bijvoorbeeld ook bergetappes, als je 11 wilt spelen verander je dus gewoon de 11 in 16 in de bestandsnaam.

Daarna even niet vergeten om je Cache map leeg te maken en dan kan je spelen. Elke keer als je van etappe wisselt moet je die Cache map weer leeg maken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

thnx ga het proberen :)

hij doet et :)

ben alleen de commentater stem kwijt klopt dat :?

hij doet het wel heb gewonnen op de alpe d'huez :*) :)

[ Voor 92% gewijzigd door aerofreak op 19-06-2006 21:44 ]

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
aerofreak schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:54:
waar moet ik het plakken

dit staat er:
Installation:
-Move all the files into your main "PCM-Demo" directory
-Make a backup of all stage files
-Rename the "top_france_grandtour_stage_16.xml" into top_france_grandtour_stage_21.xml or it will not work.
-Ready!

Play:
-Simply start the file
-Choose the stage
-Click 'Play' or double click on the name to start the game.
-Enjoy!

:? 8)7
-simply start the file.
Tja daar moest ik ook even naar zoeken hoewel het voor de hand ligt. ;)

die file is dus stagechanger04english [zelfde icoontje als pcm]

Op de manier van Zamorano werkt het ook hoewel het wat meer werk is plus met bovengenoemde programatje kun je de profielen zien van de te kiezen stages.
'T is maar wat je prettiger vindt. :7

oh en backups maken hoeft niet, is uit voorzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:58:
[...]

-simply start the file.
Tja daar moest ik ook even naar zoeken hoewel het voor de hand ligt. ;)

die file is dus stagechanger04english [zelfde icoontje als pcm]

Op de manier van Zamorano werkt het ook hoewel het wat meer werk is plus met bovengenoemde programatje kun je de profielen zien van de te kiezen stages.
'T is maar wat je prettiger vindt. :7

oh en backups maken hoeft niet, is uit voorzorg.
Ja sorry, ik had niet de moeite genomen 'jou' methode te bekijken. Is idd nog makkelijker uiteindelijk.
Maargoed, nu weet iedereen ook hoe het handmatig werkt. :)

Edit:

Overigens, etappe 11 is echt heel leuk: 5 bergen waarvan als eerste de Tourmalet.
Ik ging daar meteen tempo rijden met Rogers, Honchar en Klöden. Toen bleven er nog een mannetje of 30 over voor de rest van de etappe. Uiteindelijk kwam de 'bus' pas op anderhalf uur achterstand van winnaar Ullrich binnen. :9

[ Voor 20% gewijzigd door Zamorano op 20-06-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
In de standaardetappe van de demo is mijn beste resultaat tot nu toe 5"24 verliezen op de winnaar (Rasmussen), maar wel winst gepakt op de klassementsrenners ("20 op Basso en Valverde, op de rest iets minder dan een minuut)

Maar de verliezen van de andere rijders zijn wel groot. Er is niet echt sprake van grupetto vorming, het zijn allemaal kleine groepjes die binnenkomen op soms meer dan een uur en twintig minuten :O

Edit:
Ik denk dat ik het een beetje door heb.

Etappe gewonnen en het geel gepakt van basso

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/2791/ullrich9xe.th.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door HCMarX op 20-06-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik vond de gewone etappes wat gaan vervelen met dikke Ulli, dus ik heb etappe 11 nog even wat zwaarder gemaakt met hogere bergen en ook hogere stijgingspercentages. :9

Voor wie zich verveelt: Right-click > Save As.

Het is mij nog niet gelukt om Basso hier te verslaan, ik kom altijd zonder drinken te zitten op de laatste berg (die iets van 35km lang is). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Ga hem zo ook eens instaleren. Deel 3 en 4 bevielen mij eigenlijk beter dan de versie van vorig jaar dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De volledige versie is inmiddels uit, hebben mensen hem al? Ik heb hem online aangeschaft en heb hem sinds gisteren.

En ik moet zeggen, het is echt een stuk beter geworden, veel details die de wielrenervaring beter maken, de graphics zijn weer verbeterd en het koersverloop is veel realistischer.

En zo vlak voor de Tour perfect om vast in de stemming te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
Ik ga hem volgende week kopen (ik denk vrijdag).
Ik zal dan ook het spel eens goed testen, maar volgende week zullen er ook wel enkele reviews verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11
het lijkt erop dat het dit keer wel een flinke verbetering is, heb die van vorig jaar overgeslagen, maar zal deze weer eens proberen, opvallend dat er zoveel ullrich fans hier rondhangen btw ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:38:
...opvallend dat er zoveel ullrich fans hier rondhangen btw ;)
Bah, waar? :)

Vandaag de Tour gewonnen met Valverde, een paar erg mooie etappes gereden, Ullrich was 2e op een minuutje of 7 en Basso 3e.

Hoe meer ik speel, hoe meer ik kan genieten van het nieuwe camera-systeem, je kunt echt lekker regisseren en het ziet er allemaal erg realistisch uit. Vooral de uitzichten tijdens de bergetappes zijn indrukwekkend.

Ook reed ik nu de Tour met een mannetje of 100 uit, waarbij de meeste sprinters aan het einde er niet meer bij waren, weer een stuk realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Ik heb dit spel ook, wat in de startpost staat klopt niet. Je kunt niet kiezen of je doelstellingen wil in een carriere, je krijgt ze gewoon.

Maar nu dus de grote vraag: Als je deze doelstellingen niet haalt (bijv. je haalt 1 doelstelling van de 5 niet wordt je dan echt ontslagen?

Klote dat je zelf niet kan vragen of renners over willen nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog alive hier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen wielrenliefhebbers?

• Plankton
  • Laatst online: 03-04 10:07
Tirreno Adriatico gewonnen met Pietertje Weening. Tja, ontsnapping liep op tot een minuut of 14. Erg leuk spel, vooral de kasseienritten als het halve peloton onderuit gaat (elke keer weer). En daarna Boonen kapotrijden, prachtig.

• Zamorano
  • Niet online
Bij mij heeft het spel stabiliteitsproblemen, waardoor ik het eigenlijk niet meer speel, tijdens het spelen random crashes waarbij het beeld zwart wordt en ik soms alleen nog maar op de resetknop kan drukken.
Ik heb geen idee waar het aan ligt eigenlijk, met andere spellen kan ik urenlang spelen zonder enige stabiliteitsproblemen.

Ik las wel iets over een conflict tussen StarForce en Zone Alarm 6, die heb ik wel draaien ja, misschien moet ik dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156622

Anoniem: 125609 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 04:17:
Ik heb dit spel ook, wat in de startpost staat klopt niet. Je kunt niet kiezen of je doelstellingen wil in een carriere, je krijgt ze gewoon.

Maar nu dus de grote vraag: Als je deze doelstellingen niet haalt (bijv. je haalt 1 doelstelling van de 5 niet wordt je dan echt ontslagen?

Klote dat je zelf niet kan vragen of renners over willen nemen!
Je kunt aan je sponsors vragen om je doelstellingen rond een bepaald thema op te bouwen als je het eerste jaar voltooid hebt. En het is niet erg als je je doelstellingen niet haalt, zorg er gewoon voor dat je een goede relatie hebt met je sponsor tegen het einde van het jaar (als je 1 doelstelling haalt is dat al voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
ik raad aan: koop op MP een oudere versie van deze game, download de database update van de fansites (genoeg te vinden..), downloaden shirt updates etc. en klaar.

deze nieuwe versie voegt naar mijn inziens weinig tot niets toe.. dus bespaar je het geld zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heeft iemand die nog ergens online staan ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je niet lang hoeft te wachten tot Cycling Manager 2007 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Die is al uit hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het is alleen wachten op de eerste patch want dit spel kent serieuse memory leaks.
Na 6 pogingen 1 keer een stage kunnen uitrijden de andere 5 keer bleef de boel hangen. :/

Overigens snap ik niet waarom de vrije camera er niet meer in zit, de standaard camera's geven weinig tot geen overzicht.

Naja, zo nog even wat proberen en anders gaat het de kast weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LoneRanger schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:10:
[...]

Het is alleen wachten op de eerste patch want dit spel kent serieuse memory leaks.
Na 6 pogingen 1 keer een stage kunnen uitrijden de andere 5 keer bleef de boel hangen. :/

Overigens snap ik niet waarom de vrije camera er niet meer in zit, de standaard camera's geven weinig tot geen overzicht.

Naja, zo nog even wat proberen en anders gaat het de kast weer in.
Ja, de memory leaks zijn niet leuk, na 1 etappe herstart ik meestal het spel, anders is het niet te doen. Ook vind ik de muis wat traag bewegen.

De vrije camera is er gewoon hoor, het meest linkse icoontje op de camera-balk, precies zoals in PCM2.

Qua gameplay is het wel wat leuker geworden, zeker de vorm van de dag en het observeren van de vorm bij de tegenstanders voegt wel wat toe. Ik merk alleen dat renners in de 'keep position' stand, dat niet altijd doen, ookal zet je hem op 99% en is de hartslag niet boven de 166. Ook met het beschermen van de kopman blijven ze niet altijd in de buurt. Dat zorgt voor veel onnodig micromanagement.

De graphics zijn dan wel weer top, alhoewel er nog wat shaderfoutjes zijn, maar bugs zijn standaard bij de v1.000 van PCM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ah ok, dat is me dan ontgaan dat van die vrije camera.
Ik moet zeggen dat de gameplay idd prima is voor zover ik kan spelen.
LBL was smullen, Weening en Boogerd in een duo attack waarin de eerste veel kopwerk deed en Boogerd netjes afzette voor La Redoute.
Betinni kwam sollo nog terug maar moest uiteindelijk buigen.

Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07250/boogerd.JPG.xs.jpg

Ik speelde vrij passief mee met Gerolsteiner. :)

Vlak na de screenie wederom een runtime error. ;(
Het loopt allemaal prima en soepel tot 2/3 v/d race en dan beginnen de hickups todat de boel freezed of de runtime error.
Ik heb genoeg geheugen en genoeg virtueel geheugen ingesteld en zelfs pcm op een lege partitie geinstalleerd.

Naja hopen dat de patch niet te lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Zamorano schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:19:
Ja, de memory leaks zijn niet leuk, na 1 etappe herstart ik meestal het spel, anders is het niet te doen. Ook vind ik de muis wat traag bewegen.
Herstart het spel inderdaad ook na 1 etappe, maar soms haal ik het einde van een etappe niet. Heeft iemand een tijdelijke "oplossing" om dit zo weinig mogelijk te laten gebeuren? Ik speel het spel nu niet meer fullscreen en dat helpt al weer een klein beetje.

Ik moet trouwens Anti-aliasing en shaders allebei op 0 zetten, anders kan ik maar een aantal seconden spelen. Hebben andere mensen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Zonde dat een in potentie zo'n leuk spel maar niet echt verbeterd kan worden door cyanide. Ondanks dat het er wel redelijk uit ziet moet het toch mooier kunnen denk ik. Ook in het manager gedeelte zit vrij weinig diepgang vind ik. (Pcm2) In mijn dromen zie ik een kruising tussen pcm en football manager.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk, lees alleen op Tweakers mensen die het zelfde truckje toepassen, opnieuwe opstarten na 1 etappe. :+

Ik doe dat ook, enige mogelijkheid om het te spelen. Vandaag zou er een patch komen, maar die is volgens mij weer uitgesteld door cynaide.

Toch raar, een spel verkopen die niet werkt, en dan zo lang wachten met een correctie van je verkochte spel. Heel slecht als je het mij vraagt. En volgens mij nog 'illegaal' ook nog. Je mag toch geen kapotte producten verkopen? Naja.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218559

Dit is al zo sinds CYM versie 1, ben ook een tijd actief geweest op het forum van Cyanide, schijnt dat ze een klein team devellopers hebben die het binnen afzienbare tijd in elkaar moeten knutselen... dus veel fouten en die lossen ze later weer op door the patchen... slechte 1e indruk maar wel een goede naservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42
Omg wat triest! Ik heb 'em ook en het schiet niet bepaald op als het steeds crasht.

Het lukt mij alleen niet eens om halverwege een etappe te komen, details maar wat omlaag gooien enzo dan.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
De patch heeft bij mij iig een positieve uitwerking, ik kon gewoon 2 etappes spelen zonder haperingen en crashes. :)

Sprinten is cool, van wiel tot wiel tot je het juiste wiel hebt. 8)

Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07275/pcm.JPG

Zonder de pauze knop te gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ligt het nou aan mij of ziet 2007 er ontzettend lelijk uit in vergelijking met 2006 versie? Ik heb ze beide en (ook als ik screenshots bekijk) ziet 2007 er niet uit.. terwijl 2006 lekker smooth was (zelfs 2005 was smoother)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213554

ik heb een serial nodig, ik kon het 6 uur spelen en moet nu schijf verifieren maar heb serial nodig.
Heb hem legaal gedownload voor €40,-, maar heb er geen serial bij gekregen, wie heeft er een serial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 213554 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:07:
ik heb een serial nodig, ik kon het 6 uur spelen en moet nu schijf verifieren maar heb serial nodig.
Heb hem legaal gedownload voor €40,-, maar heb er geen serial bij gekregen, wie heeft er een serial?
http://www.cyanide-studio...a776eab9a7b394f94e340d21d

In het kort, deinstaleer alle emulatie software en dan moet het goed gaan.

Even zodat het duidelijk is dat het gaat hier niet om warez etc, de legale versie detecteerd de aanwezigheid van emulatie-software en vraagt dan om een key. [die niet er niet is]
Updaten van de emulatie software verhelpt het probleem ook in de meeste gevallen.
Dit is best wel een grijs gebied dus lees even dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleh, het spel crasht continu op willekeurige momenten tussen twee koersen in :( De eerste keer na een maand of drie, toen overnieuw begonnen en nu crasht hij een paar dagen na de Giro :(

Heb de patch geïnstalleerd (zelfs al voordat ik het de eerste keer speelde), maar dat heeft dus niet mogen baten :(
Wat een baggerspel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor alle geintereseerden, er is een nieuwe patch beschikbaar:

PATCH 1.0.1.0

Hier kan je de lijst met aangepaste dingen zien

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189947

Kan je trouwens met 1 licentie 1 tegen 1 via LAN spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:28
Bedankt voor de links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:24
Met welk pakketje kan je de database eigenlijk editten. Ik zou graag de rabo ploeg iets sterker maken zodat het wat meer overeen komt met de huidige tour :9

Edit: of je kijkt even op het forum van Cyanide en je hoeft niet van die domme vragen te stellen. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door peeth op 24-07-2007 09:43 ]

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
peeth schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:37:
Met welk pakketje kan je de database eigenlijk editten. Ik zou graag de rabo ploeg iets sterker maken zodat het wat meer overeen komt met de huidige tour :9

Edit: of je kijkt even op het forum van Cyanide en je hoeft niet van die domme vragen te stellen. 8)7
De database editten is nog niet zo heel eenvoudig. Ik weet niet of je deze inmiddels gevonden hebt, maar de Hannes editor is de makkelijkste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:24
Zamorano schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:01:
[...]

De database editten is nog niet zo heel eenvoudig. Ik weet niet of je deze inmiddels gevonden hebt, maar de Hannes editor is de makkelijkste manier.
Ja precies, die kwam ik tegen op het forum daar. Zo te zien moet het daarmee wel lukken. Bedankt...

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn pc-tje kan helaas de nieuwere versies niet draaien, maar ik moet zeggen dat ik met veel plezier nog Cycling manager 4 (wel met updated shirts & database) speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227852

Een klein vraagje, ik wil even kijken hoe dit spel in z'n werk gaat dus ik dacht : laat ik eens de demo downloaden! Nu krijg ik bij 2006 en 2007 een foutmelding!

Bij 2007 krijg ik de volgende foutmelding wanneer ik de demo wil starten :

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/9581/foutjehx2.jpg

En bij 2006 heb ik het volgende probleem :

Ik krijg als ik op spelen druk eerst dit beeld :

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/458/fout1xo0.jpg

En als ik dan op yes klik krijg ik dit beeld :

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/7241/fout2sj7.jpg

En dat vind ik erg raar aangezien in de administrator ben van deze pc. Hoe kan ik deze problemen verhelpen en zo het spel dus wel spelen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peeth schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:34:
[...]

Ja precies, die kwam ik tegen op het forum daar. Zo te zien moet het daarmee wel lukken. Bedankt...
Is het je gelukt? Mij niet namelijk.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:43:
[...]
Is het je gelukt? Mij niet namelijk.
Mij is het inmiddels gelukt, er is namelijk een nieuwe editor uit. Dus voor de geintereseerde:
http://www.pcmdaily.com/i...anel/download.php?did=342

Deze is erg makkelijk te gebruiken, en te saven. Werkte bij mij meteen! Succes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
Lekker bumpje. :)

Ik heb dit spel in de aanbieding gekocht. Ik vermaak me er goed mee, maar ik snap echt geen klap van tijdritten, en dan voornamelijk ploegenrijdritten.
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik moet doen. Ik eindig altijd als laatste.

Is er iemand die me precies stap voor stap kan uitleggen hoe ik een goede ploegentijdrit kan neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-06 08:43
UltraR-pc schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:28:
Lekker bumpje. :)

Ik heb dit spel in de aanbieding gekocht. Ik vermaak me er goed mee, maar ik snap echt geen klap van tijdritten, en dan voornamelijk ploegenrijdritten.
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik moet doen. Ik eindig altijd als laatste.

Is er iemand die me precies stap voor stap kan uitleggen hoe ik een goede ploegentijdrit kan neerzetten?
Ik deed altijd simuleren en maar hopen op goed resultaat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wordt weinig gespeeld hier denk ik, maar er komt morgen een nieuwe PCM uit.

Het ziet er erg goed uit, en ook het baanwielrennen zit nu in het spel. Zie de officiële website voor meer info en screenshots.

Het spel is als download te koop via de website. Eigenlijk is dat alleen interessant via een US proxy tegen $45. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb van het vorige deel alleen maar de demo gespeeld maar dankzij het baanwielrennen als extra neig ik toch wel naar kopen.
Af en toe denk ik met weemoed terug aan deeltje 1, die was echt super! :9~

De bugs maak ik me nog niet eens zo heel druk over maar het feit dat je continu al je mannetjes in de gaten moet houden werkt op m'n zenuwen.
Een knopje dat een renner gewoon een bus opzoekt tijdens een bergrit zou erg welkom zijn.

Ook erg jammer dat ze de pre race tactics d'r ooit uitgehaald hebben.
Moet ik er wel even bij zeggen dat ik deze titel puur speelde om het rijden van koersen, het management gedeelte heeft nooit echt m'n interesse gehad.

Ik zag vorig weekend de trailer van de nieuwe versie en die zag er toch wel weer strak uit. :9~
Na de Vuelta beslis ik wel, na aanleiding van de reacties+demo, of ik hem ga kopen.
Voorlopig uitdaging genoeg met CFF en Rondemaster. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
Ziet er toch stukken beter uit dan een paar jaar geleden. alleen de afdalingen blijven mijn inziens erg nep haha. Maar altijd veel plezier gehad met dit spel. Ga t serieus overwegen om te kopen

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb het spel toch maar in de online-shop gekocht en ben nu aan het downloaden. :)
Gaat super snel i.t.t wat ik had gelezen, gewoon max. snelheid wat mijn Telfort lijntje aankan.

Als het allemaal lukt dan volgt vanavond nog wel een impressie met wat screens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LoneRanger schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:10:
Ik heb het spel toch maar in de online-shop gekocht en ben nu aan het downloaden. :)
Gaat super snel i.t.t wat ik had gelezen, gewoon max. snelheid wat mijn Telfort lijntje aankan.

Als het allemaal lukt dan volgt vanavond nog wel een impressie met wat screens. :)
Ik heb hem ook gekocht en gisteren kort al even gespeeld, en volgens mij ga je geen spijt krijgen.

Grafisch is het gewoon een gepolijste PCM2007, met vooral mooie nieuwe animaties, maar de gameplay is geweldig verbeterd. Je komt niet meer zonder drinken te zitten, maar moet je gewoon laten zakken en om drinken vragen, of een knecht drinken laten halen. En ook het demarreren gaat beter, er is een demarrage balkje dat zich vanzelf weer vult, en zo krijg je een veel levendigere koers.

Downloaden ging bij mij ook snel: zo'n 900 kb/s. Het duurde alleen even voordat de link bij mij werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
De gameplay is idd sterker dan ooit, vooral dat demareren is echt een verbetering.
Grafisch is hij toch ook weer een stuk vooruit gegaan.
Een kleine sfeer impressie:

Kopgroepje 1e etappe:

Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08250/img0005450.jpg

De "Pfannenstiel" of hoe die berg ook heet. :P

Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08250/img0006879.jpg

Overwinning Bertogliati.

Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08250/img0007748.jpg

Het sprinten wilde nog niet echt lukken tot de 4e etappe in de TdS.
Ik koos met Cavendish voor het wiel van Zabel in het Milram treintje.
Nog voor de rode lap de sprint ingezet van kop af en niemand op de foto. :P
Freire en Boonen hadden kennelijk een wat mindere dag.

Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08250/img0008321.jpg

Na 4 etappes te hebben gespeeld vind ik het toch wel een prima spel en heb ik zeker geen spijt van mijn aankoop. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

Heb hem nu ook gekocht een aantal geleden.. Hij zit echt wel beter in elkaar dan PCM 07, no doubt about it..

Enige nadelen vind ik dat het bidons halen af en toe wel errug crap werkt.. Op ritten waar het peleton raar doet ( Paris - Roubaix) is het bijna onmogelijk om bidons te halen omdat het peleton steeds uit elkaar valt.

Grootste nadeel echter vind ik de multiplayer in koersen. Madhans en ik spelen het altijd over een lokaal netwerkje tegen elkaar, gewoon heerlijk een Tour de France afrijden.. Helaas is dat nu onmogelijk omdat het loaden van een saved multiplayer game niet meer werkt. De host kan em wel loaden maar de client kan er dan niet in met het bericht dat de game al vol zit..

Best wel balen, want dat is zon beetje de enige reden dat ik PCM 08 heb gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 10-07 07:51
Ik ga vanavond dit spel ook maar eens downloaden. Echter, ik lees zo links en rechts dat het een behoorlijk zwaar spel is qua systeemeisen.

Iemand die hier iets over kan roepen?

Ik beschik zelf over een AMD 3200 met Gefore 6800 en een gigje ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
Minimale vereisten

• 2.2Ghz processor
• 1GB RAM
• 128MB DirectX (Versie 9.0c of beter) die Shaders 2.0 (NVIDIA GeForce 5900 / ATI Radeon 9600 of beter) ondersteunt
• 6GB vrije hardeschijfruimte
• DVD-ROM driver
• DirectX compatibele geluidskaart

Vereisten om het spel op hoogste instellingen te spelen

• Dual-Core processor
• 2GB RAM
• NVIDIA GeForce 7800 of ATI Radeon X1950 videokaart

Dus je zult het spel denk ik sowieso wel kunnen spelen. Ik hoop dat ie vandaag eindelijk bij de media markt ligt, anders maar naar intertoys of bart smit want daar hebben ze hem wel al.

[ Voor 16% gewijzigd door Northwave4500 op 25-06-2008 11:46 ]

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Warfare schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:23:
Ik ga vanavond dit spel ook maar eens downloaden. Echter, ik lees zo links en rechts dat het een behoorlijk zwaar spel is qua systeemeisen.

Iemand die hier iets over kan roepen?

Ik beschik zelf over een AMD 3200 met Gefore 6800 en een gigje ram.
Het is moeilijk inschatten of het de moeite waard is met je systeem.
Als je voor het 3D gedeelte aanschaft zou ik me bedenken maar ga je voor het management gedeelte en simuleer je de races dan is het wel te doen op je systeem.

Ik speel zelf op een E6600, 2gig kingston pc2 6400 en een GF 8800GT met alles op z'n hoogst en heb heel af en toe een hapering. [1680x1050]
Geen idee trouwens of dit spel om kan gaan met 2 cores maar gezien de recomended specs vermoed ik van wel.
Ik denk dat jij best wel veel uit moet schakelen wbt het grafische gedeelt om het speelbaar te houden
op een lagere resolutie [1024x768]
Geen idee hoe het er dan uitziet.

@Northwave4500:
Volgens mij komt hij pas vrijdag uit in Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door LoneRanger op 25-06-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
hij is inmiddels al op veel plaatsen verkrijgbaar. heb hem gister gekocht bij de frs in maastricht. Morgen eens goed checken deze game.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
Gisteren via de download gekocht. Even kort gespeeld. Persoonlijk vindt ik het mangement gedeelte niet zo leuk, aangezien ik gewoon wil toeren en niet met cijfertjes lopen kloten.

Ik heb trouwens wel een paar vraagjes:

- Een tourorganisatie vraagt regematig of een bepaalde renner komt rijden. Je spreekt een geld bedrag af, en de volgende dag komt de pers praten. Echter, de renner klaagt vervolgens dat hij uit de media moet vernemen dat hij moet rijden. Echter, hoe "bespreek" je dit van tevoren met de renner?

- Tijdens een etappe moet er water gehaald worden. Echter, het lijkt erop alsof de knecht alleen voor zichzelf water haalt. Ik begrijp dat dit ook kan om voor andere renners water te halen en niet iedereen individueel moet afzakken. Hoe werkt dit?

Voor de rest prima mee vermaakt. Weinig rare bugs tot nu toe gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Warfare schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:41:

- Tijdens een etappe moet er water gehaald worden. Echter, het lijkt erop alsof de knecht alleen voor zichzelf water haalt. Ik begrijp dat dit ook kan om voor andere renners water te halen en niet iedereen individueel moet afzakken. Hoe werkt dit?

Voor de rest prima mee vermaakt. Weinig rare bugs tot nu toe gezien.
Gewoon op het flesje in het commando menu en dan verder niets wijzigen aan de knecht, gaat allemaal automatisch.
Als je instellingen gaat veranderen aan de knecht tijdens het water halen dan houdt hij er mee op.

Ik ben nu bezig met de Giro na de TdS die totaal gedomineerd werd door Evans.
De klimtijdrit was trouwens erg leuk om te doen, vrij rustig naar boven, verschil met het mannetje achter je terug laten lopen tot maximaal 1:00 en dan in de derde sectie echt knallen. :)
Ik had al mijn mannetjes in de top 60 [inclusief Cavendisch] op 1 na die ik op automatisch liet rijden.

De Giro speel ik met SDV op komplete oorlogsterkte en ik hoop mee te kunnen doen met Rico voor de overwinning met superknechten als Piepoli en Cobo.
Dan heb ik met Marchante nog een troef achter de hand maar die lijkt niet echt super in vorm.
Geen idee of dat kan verbeteren tijdens een ronde in dit spel, we zien wel.
Vandaag maar eens beginnen aan de 4e etappe met een flinke klim in het midden.
De ploegentijdrit heb ik gesimuleerd en ruim een minuut achter CSC geeindigd.
Verder zijn er nog geen rare dingen gebeurd, de etappe met een slotklim[metje] van 5km was een aankomst met een groep van +/- 50 man en werd gewonnen door F. Schleck die tevens in het roze rijdt.
De 3e etappe was 60km lang oorlog door talloze vluchtpogingen die tenslotte uitmonde in 17 vluchters verspreid over 3 of 4 groepjes.
Echte cohesie was er nooit tussen de vluchters, iedereen bleef maar proberen uit en naar andere groepjes te vluchten.
30km voor de finnish was het gedaan en won Freire de massasprint met 2 vingers in de neus en 7 fietslengtes.
Pagliarini kwam er totaal niet aan te pas, die is nu gepromoveerd als waterdrager. :P

selectie Saunier Duval - Scot:

Rico, Ricardo
Piepoli, Leonardo
Cañada, David
Belohvosciks, Raivan
Bertogliati, Rubens
Cobo, Juan-José
Gómez Marchante, José Ángel
Pagliarini, Luciano
Mori, Manuele

Veel mensen die aardig bergop kunnen en 2 hardrijders voor het vlakke werk en het uit de wind houden van de kopmannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
en wat is het geworden in de giro?

Ik heb met Rabobank net Parijs-Nice gewonnen (thomas dekker) en hij werd vierde in Milaan San Remo achter een hele sterke Ballan.Freire daar vijfde. Nu is het even een paar weekjes rust voor Flecha en langeveld want Parijs Roubaix komt eraan.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Northwave4500 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:33:
en wat is het geworden in de giro?

Ik heb met Rabobank net Parijs-Nice gewonnen (thomas dekker) en hij werd vierde in Milaan San Remo achter een hele sterke Ballan.Freire daar vijfde. Nu is het even een paar weekjes rust voor Flecha en langeveld want Parijs Roubaix komt eraan.
Ik ga binnenkort aan etappe 6 beginnen, helaas wat weinig tijd de afgelopen dagen om te spelen.
Aangezien ik het spel gewoon speel op 1X duurt een etappe ruim een half uur. :P
Verder pauzeer ik nogal eens om e.e.a. te bekijken en in te stellen/positioneren.
In berg etappes vrij veel zelfs, bij aanvallen om te kijken wie het is en of ik wil/moet reageren en natuurlijk de lossers in een geschikte bus zien te krijgen voor ze zichzelf te veel opbranden om een positie te houden.

Jij speelt een carriere neem ik aan?

@Zamorano, ben je al bezig trouwens met een db voor de tour?
Ik heb wel interesse mocht je er mee bezig zijn en die db willen delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben zelf niet met een database bezig. Ik gebruik gewoon die RealName DB die bij de release uitkwam.

Binnenkort ook maar eens een carriere starten. Met 2007 vond ik dat erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
ik ben nu wel aant wachten op de patch. flecha is oververmoeid met slechts 10 wedstrijddagen in de benen, net als langeberg en freire. Dit zou aangepast gaan worden omdat veel mensen daar last van hadden. Ook kan ik geen contracten verlengen tijdens het seizoen omdat ik dan boven mijn loonbudget(van het huidige seizoen) uitkom. Verder heb ik de amstel goldrace gewonnen met Dekker. En nu ook de giro aan het rijden. tweede etappe gewonnen met gesink.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zamorano schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:16:
Ik ben zelf niet met een database bezig. Ik gebruik gewoon die RealName DB die bij de release uitkwam.
Ah ok jammer.

Pff eindelijk weer eens tijd gehad om een etappe verder te komen.
De 6e etappe in de Giro is een leuke met drie aardige heuvels in de laatste 20km.
Op de laatste klim een demarage geplaatst met Mori die een gaatje wist te slaan van 20 seconden.
Vlak voor de voet van de heuvel een gelletje gebruikt zodat die in de afdaling effectief zou zijn.
In de laatste 100 meter werd ik toch nog voorbij gestreefd door een onverslaanbare Freire met in zijn wiel Petachi en McEwen.

Morgen tijd genoeg om de eerste echte bergop aankomst te kunnen spelen. :9

Ik weet niet of jullie het al ontdekt hebben maar je kunt het tempo van de beschermer aanpassen d.m.v de beschermde renner.
Stel Piepoli beschermd Ricco en ik wil de groep gaan uitdunnen bergop dan zet ik Ricco op kort overnemen en zijn inspanning b.v. op 80.
Piepoli blijft dan voor hem rijden en bepaald het tempo.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd in een bergrit maar wel tijdens een vlakke rit om een beschermde renner beschermd naar voren te brengen. [wat dus werkt]
Elke andere optie zoals "rijden op inspanning" verbreken de beschermde status.
Wel jammer dat je de beschermende renner niet kan beschermen, zo zou je wat makkelijker een treintje op kunnen zetten in de bergen. :)

Die optie van een renner bestuderen tijdens de koers is wel handig maar liever had ik dat gecombineerd gezien met dat jou renner die renner dan ook gaat volgen.

Verder een prima spel, ik vermaak me er prima mee, kan niet wachten op de eerste echte bergrit waar het man tegen man wordt. :9~
Het wordt wel een beetje kort dag om de Giro af te krijgen voor de Tour begint. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43
Ik heb nu 3 etappes gewonnen in de giro. Allen met bettini.

Ook heb ik in het voorseizoen heel wat klassiekers gewonnen met boonen/devolder/steegmans/bettini. Jammer dat qst geen ronderenners heeft! :P

Welke ploeg is een beetje uitgebalanceerd? Zodat je in alle wedstrijden een beetje kans maakt!?

Dus een redelijke ronderenner, een goede sprinter en een stel behoorlijke knechten

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
CSC is het proberen waard zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Heeft geen echte topsprinter :P

aangezien o'grady niet tegen het geweld van benatti,boonen,petacchi,mcewen opkan :P

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
Net het nederlands kampioenschap gereden. oppermachtig gewonnen met Thomas Dekker.

En net de eerste 'berg etappe' in de tour gereden en Dekker, in het rood-wit-blauw, won met 43 seconden op een groepje met daarin menchov en samuel sanchez. Menchov nu in het geel. Morgen een heuveletappe dus moeten we even opletten. daarna weer paar vlakke etappes en daarna de eerste echte berg etappes. Ik ben benieuwd of Dekker en Menchov het kunnen houden....

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
let maar eens op hoe valverde en evans die bergen oprijden als je verder bent.

niet te houden :P

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
ja klopt, maar evans heeft de giro gereden en is niet gestarT in de TDF :D. maar Contador en Leipheimer doen wel nog mee dus van hun verwacht ik ook nog wel wat.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:32

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Leuk dat het spel ook door anderen wordt gespeeld ;).

Zelf heb ik 2007 ook fanatiek gespeeld en ben nu bezig met 2008.
Zojuist een leuke sprint gehad in de ronde van Andalusië. Flecha stond 1e in het klassement en reed laatste 4 km weg.Cancellara (2e) volgt en gaat er voorbij. Vervolgens herpakt Flecha zich en loopt weer in. Wat resulteert in het volgende screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img.hadrian.net/img/4319/th_4a4fedf116c1b934a8b4db6d6f6874ec/th_lolend.JPG

Al met al een close finish ;).

Moet dit spel overigens niet in full screen draaien want dan crasht het spel na 2 wedstrijden. Zo draait het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Weten jullie trouwens of er manieren zijn om het moraal van een renner omhoog te krijgen?

Want ik heb het idee dat als renners een slecht moraal hebben ze veel slechter gaan presteren.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik speel nu de ITT in de giro en een van m'n renners heeft een rode plus over het laatste gedeelte van zijn naam, zeg meer boven de hartslag meter.
Mijn eerste ingeving is dat hij ziek is maar ik kan dat niet terugvinden in de manual.
Iemand enig idee of mijn vermoedens juist zijn?
Ik meen me te herinderen dat ik dat tijdens de klim tijdrid in de TdS ook had bij een renner maar er eigenlijk niets van gemerkt heb.
Het gaat in dit geval om Gomez-Marchante die nog niet van start is gegaan.
Ik laat nog wel weten of er iets merbaars is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
Volgens mij is hij dan de vorige etappe gevallen en geblesseerd geraakt? Hij kan wel nog doorfietsen denk ik he? want ik heb op dit moment hetzelfde met flecha in de Vuelta. Hij ging tegen de grond en was geblesseerd. is al 2 dagen op rij als laatste gefinished.

De tour was een waar spektakel. Denis Menchov had de gele trui maar toen simuleerde ik een heuvelrit en verloren hij en Dekker beide 2 minuten. Daarna in de laatste 3 bergriteen 1x winst voor Menchov en 1x voor Dekker en daardoor had ik een ruime voorsprong in de laatste tijdrit. Menchov en Dekker 1+2 in de Tour:) Leipheimer derde, daarna Valverde en Sastre.

Freire won op de champs elysee. Al met al een van leukste tours die ik ooit gespeeld heb in pcm.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Hij was zeker weten niet gevallen en de ITT werd hij 6e.
De plus is inmiddels ook weer weg.
Het vage is dat dit de 2e keer was dat ik die rode plus zag en beide keren dus in een ITT.
Beide keren geen valpartij de dag ervoor en geen effect [zover ik weet] op het resultaat dus niet merkbaar slecht ofzo. :?

ITT zijn overigens erg leuk om te doen.
De "zwakte" van de AI is dat ze te snel beginnen en [metname] de laatste kilometers een beetje instorten.
Even simpel mijn tacktiek:
Laat je renner starten en op het moment dat hij gaat zitten zet je de inspanning op 55 a 56.
Check de renner voor en achter je wbt hoe goed ze zijn in TT.
Vanaf nu gewoon het verschil in de gaten houden voor en achter.
Als er een topper achter je rijdt laat je hem gerust een minuut inlopen op ongeveer de helft van het parcours.
Pas eventueel je inspanning wat aan omhoog of omlaag om het gat van 1 minuut te stabaliseren.
Let wel, een echte topper kun je toch niet afhouden [afhankelijk van wie jou renner is natuurlijk] dus laat je niet gek maken want dan ga je kapot en verlies je erg veel tijd.
Hou de 2 balken in de gaten en zorg dat die niet opraken voor je over de finnish rijdt.

Ik starte met Rico in de Giro voor Contador en die had in de eerste sectie al bijna een minuut van het gat gedicht.
Ind de laatste sectie [heuvel] kwam hij tot 10 meter en uiteindelijk reed Rico 1 min bij Contador weg op een kleine 4km heuvel omdat hij gewoon meer over had. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik heb het spel ook maar aangeschaft. Lijkt me heel leuk om weer eens te doen. De laatste versie die ik heb gespeeld is 2006, wat ik toen ook erg vermakelijk vond.

Welk team is leuk ' om mee te beginnen ' ? Ik wil een keer niet Rabobank, maar iets anders. Dus komaar op met die tips!

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik speel[de] eigenlijk nooit met de echt top teams en al helemaal niet met Rabo. :P
Saunier is gewoon een leuke ploeg voor als je rondes wilt gaan rijden met mooie herkenbare shirts. :)
Stiekem ben ik ook wel een beetje fan van "Il Cobra" en ben eigenlijk al jaren fan van Piepoli.
De laatste heeft het record met de meeste aanvallen op 1 klim. :P
Euskatel is eigenlijk net zo'n soort ploeg dus 1 van die 2 zou ik aanraden mocht je een grote ronde gaan rijden.

Als je echt een carriere gaat spelen zou ik gaan voor een van de Franse pro-tour ploegen.
Die ploegen ontberen een echte kopman voor de grote rondes dus kun je gelijk een gerichte aankoop gaan doen. ;)

Eigenlijk is het maar net wat je uit het spel wilt halen wat de keuze bepaald welk team je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ok bedankt, zal vanavond eens beginnen dan :). Ik pak wel zo'n franse pro-tour ploeg, leuk om mee te 'klimmen' als ploeg.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Net met Rico net niet de 14e etappe met veel klimwerk kunnen winnen, Samuel Sanchez was net iets te sterk.
Wel bijna 1 1/2 minuut gewonnen op Evans en Contador dus het verlies van de tijdrit is bijna weer ongedaan.
De koninginnerit begint dus met de volgende stand:

1 Evans
2 Contador op 12 tellen
3 Sanchez op 19 tellen
4 Rico op 60 tellen
11 Piepoli op bijna 7 minuten
13 Cobo op iets meer dan 7 minuten

Helaas moet ik het morgen wel met 2 renners minder doen die ruim buiten tijd binnen kwamen.
Najah, was het vandaag niet dan morgen wel. :P
Geweldig spannende rit, ik heb echt genoten van Piepoli en Cobo die het gat dichten voor Rico die op zijn beurt Evans bergop uit het wiel rijdt en net niet Sanchez terug kan pakken voor de streep. [12 seconden]
Ik snap [eindelijk :P ] nu ook de werking van de gel, die zorgt dat je demarage balk weer vol loopt.
Morgen eens kijken of ik met Cobo en Marchante een natuurlijke selectie kan maken terwijl Rico lekker in het wiel blijft van Piepoli. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
aanrader om naar je ploeg te halen als je grote rondes wil rijden :

gesink, die man stijgt snel en zijn klimkunsten zijn ongekend :D Is bij mij als pure knecht 4e geeindigd in de giro!

Geen flauwekulletjes

Pagina: 1 2 Laatste