Toon posts:

Slecht TV beeld

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
5mebibyte schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:55:
[...]

Als je dat zou willen moeten we meer weten. Die kabel kan nog zo goed zijn of zo slecht maar met alleen de term 100Hz kunnen wij niks. Wat is de diamter, de demping enzo. Dan kunnen we er iets mee.
100hz kabel is gelul, dat bestaat nieteens ;)
100Hz slaat op de techniek van beeldopbouw in de tv en heeft niets met HF antennesignaal te maken.

TV signaal BEGINT bij 180Mhz ofzo (VHF).

De 100Hz techniek in TV's is niets anders dan dubbel projecteren, maw: waar normaal 1 beeld wordt opgebouwd worden er nu 2 weergegeven. Daardoor kijkt het rustiger. (Zet een CRT monitor maar eens op 60hz en op 100hz, dan zie je t verschil wel)

Wat antennekabel betreft maakt dit geen fuck uit. Ze hadden het net zo goed als "breedbeeld-kabel" kunnen verkopen.

Zoals al gezegd: pas met specs van de gebruikte kabelsoort kun je echt iets zinnigs zeggen. Gezien het plaatje (plastic uitvoering) denk ik dat je er goed aan doet om m te vervangen voor een fatsoenlijk afgeschermde kabel.

Overigens: als je je TV direct aan het AOP plaatst, heb je dan ook nog slecht beeld? Zoja: kabelboer bellen

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 19-06-2006 21:07 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:51:
Die versterker die de TS heeft is echt een waardeloos ding, je hebt echt een Hirschmann nodig. Die witte versterker van de TS ligt nu bij ons op zolder, geeft nog slechter beeld dan wanneer je dat ding niet gebruikt.
Mja, je moet je versterker ook niet op zolder leggen, daar waar het signaal al slecht is en je dus inderdaad ruis gaat versterken ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:02:
[...]

100hz kabel is gelul, dat bestaat nieteens ;)
100Hz slaat op de techniek van beeldopbouw in de tv en heeft niets met HF antennesignaal te maken.

TV signaal BEGINT bij 180Mhz ofzo (VHF).

De 100Hz techniek in TV's is niets anders dan dubbel projecteren, maw: waar normaal 1 beeld wordt opgebouwd worden er nu 2 weergegeven. Daardoor kijkt het rustiger. (Zet een CRT monitor maar eens op 60hz en op 100hz, dan zie je t verschil wel)

Wat antennekabel betreft maakt dit geen fuck uit. Ze hadden het net zo goed als "breedbeeld-kabel" kunnen verkopen.

Zoals al gezegd: pas met specs van de gebruikte kabelsoort kun je echt iets zinnigs zeggen. Gezien het plaatje (plastic uitvoering) denk ik dat je er goed aan doet om m te vervangen voor een fatsoenlijk afgeschermde kabel.

Overigens: als je je TV direct aan het AOP plaatst, heb je dan ook nog slecht beeld? Zoja: kabelboer bellen
Het gaat ook niet om een letterlijke 100Hz kabel, maar om een kabel die speciaal geschikt is voor 100Hz televisies (volgens de verpakking). Er staat:
"De 2 ferrietfilters zorgen voor het neutraliseren van storingen die onstaan in de afscherming.
Speciaal geschikt voor 100hz televisies."

De kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/16189.jpg

Het viel me wel op dat de kabel dunner was dan de standaard (komt waarschijnlijk bij gamma oid vandaan) coax kabel die naar de radio loopt of naar andere tv's in het huis. Daarom begin ik een beetje te twijfelen. Aan de andere kant wordt deze kabel wel in webshops (die ook Hirschmann hebben) aangeprezen als zijnde een goede kabel als je een 100Hz televisie hebt. De zaak waar de tv vandaan komt heeft deze kabel aan ons geadviseerd.

Ik heb overigenns nog niet kunnen testen rechtstreeks op de a.o.p., dat is dus het eerste wat moet gebeuren.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 21:18 ]

Verwijderd

Ik wil de kwaliteit van de bekabeling in huis ook een beetje upgraden. Nu worden er alleen plugjes met plastig kapjes gebruikt en ik wil maar eens beginnen met de bestaande kabels en hierop metalen pluggen bevestigen. Dan kijk ik of het naar wens is ja of nee.

Maar nu zie ik bij een online shop deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/139.jpg
voor €1 per stuk.

maar ook deze van hirschmann:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/143.jpg
voor €2,30 per stuk.

Maakt dit nog veel uit qua kwaliteit? Want het prijsverschil vind ik toch wel erg groot.

Verwijderd

Ik heb die laatste van Hirschman en mijn beeld is gewoon goed. Er zijn bij ons 3 tv's op de kabel en mijn tv staat boven. M'n beeld is goed dus zo'n hirschman plug zal wel niet voor niks zo duur zijn :p

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 11:12
Lekker belangrijk dat prijsverschil.

Ik heb toevallig vandaag mijn hele huis gehirschmannd en ik kan je vertellen dat ik niet op een paar centen heb gekeken. Beeldkwaliteit is enorm verbeterd!

En Hirschmann verkoopt ook kant-en-klare kabels. (Koka 799)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:43

Acheron

updatepack.nl

Qua monteergemak zijn die Hirschmann connectoren ideaal. Ook als je soms schuift met je apparatuur blijft het gewoon zitten (PC-kast met TV-kaart).

Een Ster-vormig netwerk zou dan wel beter zijn dan doorlusdozen, als je extra hoeveelheid kabels meerekent gaat dit voordeel snel teniet als je meerdere etages van Coax-kabels wilt voorzien.

Een multitab met F-connectoren is overigens ook 10x beter dan een losse 2-weg splitter, aangezien je met een multitab je geen extra connectoren (=verlies) heb.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Ja idd.

Gebruik alleen maar deze connectoren in plaats van die je nu hebt dan heb je minder kwaliteits velies.

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/s/2000_2999/2800/2880/2887/288721_BB_00_FB.EPS.gif

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 17:18
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:17:
[...]

afbeelding]

Het viel me wel op dat de kabel dunner was dan de standaard (komt waarschijnlijk bij gamma oid vandaan) coax kabel die naar de radio loopt of naar andere tv's in het huis. Daarom begin ik een beetje te twijfelen. Aan de andere kant wordt deze kabel wel in webshops (die ook Hirschmann hebben) aangeprezen als zijnde een goede kabel als je een 100Hz televisie hebt. De zaak waar de tv vandaan komt heeft deze kabel aan ons geadviseerd.

Ik heb overigenns nog niet kunnen testen rechtstreeks op de a.o.p., dat is dus het eerste wat moet gebeuren.
Voor één of twee meter moet zo'n kabel geen noemenswaardig verlies op leveren. Ik durf bijna te wedden dat zo'n kabel minder verlies geeft dan jou zelf gemaakte geval. Een machine is eenmaal beter in een foutloze verbinding te maken. Dit heeft veder niks te maken of die wel of niet 100Hz geschikt is. Dat is met iedere redelijke kabel. En wat zou een 100Hz kabel voor'n zin hebben als de overige 30 meter gewone kabel is?

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Toch maar even een schopje.

Hier in huis hebben we ook last van ruis op de tv's die boven staan. Beneden staat een 10 jaar oude sony tv, en de kwaliteit op die tv is goed te noemen. Er is een kleine kabeltje getrokken naar de 3-wegsplitter, en vervolgens één kabel naar de tv in de huiskamer (< 1 meter). De kwaliteit is zoals ik al zei goed te noemen. Echter, de kwaliteit boven is om te huilen. Er gaat een kabel door een buis in de muur naar boven direcht naar een andere tv. Deze kabel is ongeveer 5 meter lang. Ik heb UPC inmiddels gebeld en gevraagd om advies, maar zij zeggen dat ik een versterker moet halen in de upc shop. Ik heb een goede 3-wegsplitter en gebruik ook goede stekkertjes en ze zijn ook nog goed aangesloten, want de tv in de woonkamer geeft mooi beeld, dus ik weet wel hoe dat goed moet. Is het dan echt nodig om een versterker van 40 euro te halen?
Ik heb trouwens RG-59/U Coaxial Cable van 75 ohm.

3-way splitter:
Afbeeldingslocatie: http://www.robertwebbe.nl/upc/3splitter.jpg

Stekkertjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/139.jpg

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:32
Tja, lastig te zeggen wanneer je onvolledige informatie geeft. Je hebt het maar over 2 kabels, maar je gebruikt een 3weg splitter? Wanneer je die ongebruikte uitgang niet afsluit, heb je wel extra verlies. Verder zou je wel eens te dunne coax kabels kunnen gebruiken met slechte afscherming.

_██_
(ಠ_ృ)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:06:
Toch maar even een schopje.

Hier in huis hebben we ook last van ruis op de tv's die boven staan. Beneden staat een 10 jaar oude sony tv, en de kwaliteit op die tv is goed te noemen. Er is een kleine kabeltje getrokken naar de 3-wegsplitter, en vervolgens één kabel naar de tv in de huiskamer (< 1 meter). De kwaliteit is zoals ik al zei goed te noemen. Echter, de kwaliteit boven is om te huilen. Er gaat een kabel door een buis in de muur naar boven direcht naar een andere tv. Deze kabel is ongeveer 5 meter lang. Ik heb UPC inmiddels gebeld en gevraagd om advies, maar zij zeggen dat ik een versterker moet halen in de upc shop. Ik heb een goede 3-wegsplitter en gebruik ook goede stekkertjes en ze zijn ook nog goed aangesloten, want de tv in de woonkamer geeft mooi beeld, dus ik weet wel hoe dat goed moet. Is het dan echt nodig om een versterker van 40 euro te halen?
Ik heb trouwens RG-59/U Coaxial Cable van 75 ohm.

3-way splitter:
[afbeelding]

Stekkertjes:
[afbeelding]
Je kan de TV beneden niet vergelijken met die boven, de ontvangstgevoeligheid verschilt per TV.

Verder heb je middenklasse kabel liggen: rg59u heeft bij 950Mhz een demping van 28,5db (per 100m),
TV gebruik gaat niet zo hoog, maar eind UHF zit je al wel op de 850Mhz, waarbij de demping toch zo'n 25db zal zijn schat ik.

Koka799 kabel (Hirschmann, heb ik hier ook liggen) zit op 18,5db.....

Een versterker kan, maar dan zul je wel een goede moeten nemen, geen plastic ding oid, desnoods 1 op marktplaats kopen..

Met jouw kabel en splitter heb je in totaal zo'n 10db verlies. (6db voor een 3prt multitap, 2db voor je kabel, afgerond 2db aan stekkerverliezen).

Ik gok dat het beeld beneden ook niet optimaal is, of je kabel is brak, want ondanks de rg58 zijn de verschillen op 5m niet dermate groot dat he zoveel moet uitmaken.

.

Verwijderd

@Atomsk. Ik heb een 3-wegsplitter genomen, omdat ik ook nog een tv op mijn kamer heb, maar heb hem niet aangesloten, omdat de kabel niet lang genoeg was daarvoor. Daarom heb ik nog een 3-wegsplitter liggen om daar mijn tv op aan te sluiten, maar deze 3-wegsplitter heb ik er tussenuit gehaald om te kijken hoe de kwaliteit is van het tv-signaal dat op de 3-wegsplitter beneden is aangesloten.
Achteraf gezien had ik beter een langere kabel voor mijn tv moeten kopen, en die gewoon op een 3-wegsplitter beneden moeten aansluiten.

@DJSmiley. Ik heb toch geen multitap, maar een 3-wegsplitter? Da's toch iets heel anders?
Het beeld beneden is idd niet optimaal, maar het kan ermee door.
Zou de beste oplossing zijn: AOP naar 3-wegplitter. Dan 3 kabels naar de tv's toe (Hirschmann Koka799) en klaar? of moet er dan toch een versterker aan te pas komen.
De (kabel)afstand naar de tv beneden is < 1 meter. De afstand naar de tv in de kamer van me moeder is ongeveer 5 meter, en de afstand naar de tv in mijn kamer is ruim 15 meter denk ik.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58
Sinds vorige week heb ik een Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger via een HDMI kabel aangesloten op mijn plasma scherm. Hoe belangrijk is een goede bekabeling in het huis als je gebruik maakt van digitale tvkastjes?

• remco_k
  • Laatst online: 23:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Resinman schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:47:
Sinds vorige week heb ik een Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger via een HDMI kabel aangesloten op mijn plasma scherm. Hoe belangrijk is een goede bekabeling in het huis als je gebruik maakt van digitale tvkastjes?
Hangt ervanaf wat jij met die bekabeling wilt bereiken. Maarja, dat ben je vergeten te vertellen.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 09-07-2007 15:11 ]

Alles kan stuk.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58
Het gaat om het tv beeld. Als je een slechte verbinding thuis hebt dan kun je via het analoge signaal ruis zien. Ik vraag me af in hoeverre digitale tv afhankelijk is van een goede bekabeling. Is er ook sprake van ruis via een digitaal kastje?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bij ons thuis is het ook zo, door het hele huis ligt Hirschmann (kabels+splitters) maar de kabel gaat vanuit de meterkast helemaal naar zolder en wordt daarvandaan weer naar beneden naar alle kamers gestuurd. Op zolder is het beeld dus uitstekend, maar op de 1e verdieping is het matig, en beneden is het al helemaal triest. Waarom het zo aangelegt is weet ik niet, was al toen we dit huis kochten.

• remco_k
  • Laatst online: 23:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Resinman schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:34:
Het gaat om het tv beeld. Als je een slechte verbinding thuis hebt dan kun je via het analoge signaal ruis zien. Ik vraag me af in hoeverre digitale tv afhankelijk is van een goede bekabeling. Is er ook sprake van ruis via een digitaal kastje?
Het gaat dus om de kabel die vóór de digitale ontvanger zit?
Daar maakt het wel degelijk uit wat voor kwaliteit kabel je gebruikt, alleen tonen storingen zich alleen bij wat extremere omstandigheden. Waar analoog al snel gaat ruisen/storen bij goedkope gamma bekabeling houd digitaal signaal bij dezelfde kabel zichzelf beter in stand.
Digitaal gaat later pas problemen krijgen en dat uit zich dan in 'artifacts' (grove blokvorming in (delen) van je beeld). Haperend geluid en schokkend beeld of geen geluid en stilstaand beeld. (of een mix van deze opties)
Ruis zal je niet krijgen te zien, dat is vervangen door artifacts.

Alles kan stuk.

Pagina: 1 2 Laatste