Toon posts:

Slecht TV beeld

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens wij hebben hier tv gewoon via de bekende witte kabel, analoog dus. Beneden zit de aansluiting, daar zit een splitter in, vanuit daar loopt er één naar me ouders tv in de woonkamer en een kabel naar mijn kamer op zolder. Die kabel loopt in mijn kamer in een splitter, daaruit één mijn Bravia in en de ander naar me zusjes tv. 4 jaar geleden altijd goed beeld gehad in mijn onde tv en sinds 2 jaar is het gewoon een stuk slechter geworden. Maar nooit echt moeite mee gehad, maar nu ik sinds gisteren een Bravia heb wil ik wel een beetje normaal beeld zonder sneeuw en troep. Dus ik nieuwe tulpjes en splitters gehaald (profi coax), alle kabels opnieuw gestript maar jullie raden het natuurlijk al, beeld is eigenlijk achteruit gegaan vergeleken met gisteren.

Ik word hier dus echt serieus zwaar gek van, want als ik me bravia beneden op me ouders kabel (woonkamer) aansluit heb ik SCHITTEREND beeld. Signaal versterker er ook al keer tussen gezet, helpt ook geen mallemoer. Dus een behoorlijke domper, iemand tips of raden jullie me digitale tv aan of iets anders?

Deze topic heb ik al paar dagen geleden op wat andere sites aangemaakt, en zit vanaf toen al beetje rond te speuren op internet voor oplossingen. Nu is mijn oog gevallen op dat Mine van kpn zou daar al mijn problemen gelijk mee verholpen zijn? Heb ik dan geen kabels meer nodig die nu helemaal naar mijn kamer liggen? Ik ben zwaar nieuw op dit gebied dus graag beetje duidelijke uitleg.

Alvast bedankt.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:28

BNX

Misschien te voor de hand liggend,
maar heb je de mantel (aarde) goed
gescheiden van de binnenste koperen kabel...
en deze ook aan de metalen kap vastgemaakt?

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

Kwalitatief uitermate teleurstellende topictitel...

Waar heb je de versterker geplaatst? in de huiskamer of bij "jouw" splitter?

[ Voor 19% gewijzigd door Apie! op 10-06-2006 12:34 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
Had die versterker beneden neergezet waar het signaal binnenkomt, boven is het ruis dus lijkt me dan als ik hem daar plaatst dat hij die ruis versterkt.

@BNX

Ik hoor op andere fora ook dat het strippen van kabel erg bepalend is, weet jij misschien ergens een goede tutorial met plaatjes hoe dat precies moet. Ik heb hem gewoon gestript, ziet alleen koperen draadje en die door gaatje gedaan en schroefje beetje aangedraaid.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 17:18
Zorg eens dat je 1 tv hebt aangesloten, dus alle andere kabels los halen. Zo heb je veel minder kabel afstand in je huis liggen en probeer dat te kijken wat het beste beeld geeft. En wat voor een merk versterker en splitter heb je. En TE veel versterking is ook niet goed voor je signaal.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je overal in huis gecheckt of de ader geen contact maakt met de isolatie? Want als dat zo is dan werkt de afscherming weinig en pik je enorm veel storing op. Kun je nog zulke goeie pluggen en kabels hebben, maar goed aansluiten blijft een must :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:37:
Had die versterker beneden neergezet waar het signaal binnenkomt, boven is het ruis dus lijkt me dan als ik hem daar plaatst dat hij die ruis versterkt.

@BNX

Ik hoor op andere fora ook dat het strippen van kabel erg bepalend is, weet jij misschien ergens een goede tutorial met plaatjes hoe dat precies moet. Ik heb hem gewoon gestript, ziet alleen koperen draadje en die door gaatje gedaan en schroefje beetje aangedraaid.
Maak eens een foto van wat je nu hebt gedaan. Dan kunnen wij oordelen :) . Bij de professionele stekkertjes die ik heb zit een maat aanduiding van de afstand die je moet strippen. En veder met wat goede coax strip tangen gaat het heel makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
We hadden eerst van die plastic dingen, dus ik naar de karwei en zag die dingen daar hangen voor 1 euro, ernaast hingen zelfde model alleen dan 3 euro dus ik die maar meegenomen dacht dat wel zou gaan werken. Ik ga ff me digicam opzoeken en wat foto's maken, gelijk beneden en boven maar doen? Jullie gaan niet lachen heh :P

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:22

jasjenl

Liab A Tymo

Als ik dit lees:
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:37:Ik heb hem gewoon gestript, ziet alleen koperen draadje en die door gaatje gedaan en schroefje beetje aangedraaid.
klinkt het mij in de oren alsof je niet alleen de plastic buitenmantel hebt gestript, maar ook de aarding hebt weggeknipt. Want behalve dat dunnen koperdraadje dat in het midden zit moet je wel zorgen dat je de aardmantel ook goed aansluit.
Zie dit plaatje op wikipedia. Wat daar als 'B' is aangegeven, moet contact maken met de metalen behuizing van je connector. Draadje 'D' sluit je dan op het midden pinnetje aan.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik zou de versterker toch eens boven neerzetten en kijken of dat helpt. Het kan zijn dat het signaal dat bij jouw splitsing voor 1 tv op zich wel goed is, maar dat het door de splitsing bij jou te veel wordt afgezwakt.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:42:
We hadden eerst van die plastic dingen, dus ik naar de karwei en zag die dingen daar hangen voor 1 euro, ernaast hingen zelfde model alleen dan 3 euro dus ik die maar meegenomen dacht dat wel zou gaan werken. Ik ga ff me digicam opzoeken en wat foto's maken, gelijk beneden en boven maar doen? Jullie gaan niet lachen heh :P
Die dingen van de karwei zijn sowieso niet van de beste kwaliteit. Wat voor kabels heb je?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
Zo ben ik weer,

Dit is hoe het er beneden eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/4493/10022408ut.th.jpg

Dit is hoe er boven in mijn kamer uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/5237/10022329lk.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/5416/10022351hg.th.jpg

Dit is me nieuwe tv:

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/1228/1002230s0ld.th.jpg

Als jullie nog ergens anders foto's van willen roep maar, ik zit paraat!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:59:
Zo ben ik weer,

Dit is hoe het er beneden eruit ziet:

[afbeelding]
Na foto 1 lag ik al lachend op de grond :D Misschien handig om ook de aarding (mantel) contact te laten maken met de stekker?? En dit zijn trouwens geen 'goede' aansluitingen, gewoon de standaard 'bouwmarkt'-pluggen. Je zou nog het beste de geheel metalen kunnen kopen (en niet de plasticvariant met een 'metaallook')

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-12 14:53
Voor het beste resultaat gebruik ik altijd coax-stekkers met metalen behuizing ipv die wiite kapjes (die je overigens ook steeds kwijtraakt).

Iets anders wat je kan proberen is om naar je lokale tv-boer te gaan, en daar vragen of je een digitale-tv kastje kan testen (zijn proefabbonementen voor), dit is overigens niet het zelfde als een HDTV-abbo!.

Dit kastje kan je zonder veel extra gedoe met scart aan je tv zetten en de coax kabel gaat er ook gewoon in. Naast het voordeel van heel wat meer kanalen enzo, heeft digitale tv heel wat minder last van dit soort storingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja weet ik veel, altijd goed beeld gehad vroeger toen is er wel is wat mee gerotzooid omdat er meerdere tv's in het huis kwamen. Ik wist dat jullie gingen lachen :p

Voor die metaallook durven ze dan ook nog 2 euro per stuk meer te vragen, op doosje stond wel profi coax en op die witte alleen coax dus ik dacht das al vooruitgang.

LoneGunman wat raad je me dan voor pluggen aan, want dan pak ik de auto en cross ik denk ff langs de Media Markt, of zal ik eerst is proberen die dingen goed te strippen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 13:08 ]

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:06:
LoneGunman wat raad je me dan voor pluggen aan, want dan pak ik de auto en cross ik denk ff langs de Media Markt, of zal ik eerst is proberen die dingen goed te strippen :P
Deze gebruik ik zelf altijd:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/Stekkers%20en%20Konnektors_bestanden/CXPROFPLUG.jpg

Zijn wel iets duurder, maar zeker ook stukken beter. Maar jouw 'probleem' ligt misschien niet eens aan de soort stekkers, maar op de manier waarop ze aangesloten zijn. Zie de link naar een Wiki eerder in dit topic!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden al mijn plastic pluggen vervangen voor metale pluggen, en dat heeft de ruis boven voor mij bijna tot nul teruggebracht. En lonegunman zei het ook al.. je moet wel dat witte plastic nog weghalen wat er in het eerste plaatje zit..

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Verwijderd

Topicstarter
LoneGunman schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:09:
[...]

Deze gebruik ik zelf altijd:

[afbeelding]

Zijn wel iets duurder, maar zeker ook stukken beter. Maar jouw 'probleem' ligt misschien niet eens aan de soort stekkers, maar op de manier waarop ze aangesloten zijn. Zie de link naar een Wiki eerder in dit topic!
Damn die hingen er ook en die waren maar 50 cent duurden 3,5 als ik me goed herinner, had ik die nu maar genomen, maar ik ga is ff knutselen. Jammer dat ik geen striptang kan vinden, moet zeker dan behoorlijk secuur te werk gaan, iemand nog tips?

• Invisible_man
Gewoon met stanleymes, voorzichtig de buitenste mantel doorsnijden (ongeveer 3 cm) zodat je de stalen mantel niet beschadigd. Dan de 3 cm blote stalen mantel naar achteren omvouwen en ongeveer 1 cm van de binnenste kunststoffe mantel afhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Invisible_man op 10-06-2006 13:20 ]

Verwijderd

gewoon eerst recht afknippen, dan je tang er op zetten lichte druk uit oefenen op zo'n cm of 3 van het einde tot de rubbere behuizing er af te trekken is. Dan de schielding kabeltjes wat terug buigen (zodat laatste cm je alleen die plastic core ziet) en daar dan het plastic op dezelvde wijze zo'n cm van einde er vanaf halen zodat je de koperen core over houdt.
Belangrijk is dat:
1) de shielding nooit de core raakt, zelvde voor de ijzeren behuizing van je plugjes
2) de shielding wel goed je behuizing raakt
Koop voor paar euro wat fatsoenlijke plugjes, zorg dat je kabels niet onnodig lang zijn en geen scherpe bochten (knikken) bevatten of ergens opgrold of tegen andere stroom/tv kabels liggen. Bij het beginpunt een fatsoenlijke versterker plaatsen en klaar is kees :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een stuk losse kabel liggen, ik ga ff knutselen maak dan een foto en laat hem hier zien, zodat jullie ff kunnen oordelen. Oke? Dan ga ik daarna alles zo doen en hopen dat het helpt :)

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wil je serieus dit oplossen: Vervang alle haakse connectors door bv. 'Hirschman KOKWI 3' en Hirschman KOSWI 3'.

En sluit dan alles aan zoals op de zakjes van de connectoren staat. Hierbij moet uiteraard de buitenmantel goed contact maken met het buitenzijde van de connector. de middenkern met de centerpin van de connector.

Verder vanaf hier kunnen wij niet goed de kwaliteit van de coax beoordelen, voor de volledigheid:
'COAX 12' is voor verspreiding van TV signalen binnen gebouwen en vaste aanleg.

Verwijderd

Is digitale televisie geen optie?

• Invisible_man
Het probleem is hier niet zozeer de kwaltiteit van het signaal dat hij binnen krijgt, dat is wel goed, maar dat hij geen massa's aangesloten heeft. Zelfs digitale tv zal het met de huidige aansluitingen moeilijk krijgen bij hem.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00

Rmg

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:24:
Dan moet je nog steeds coax kunnen knippen :+

Afbeeldingslocatie: http://content.answers.com/main/content/img/CDE/COAX.GIF

Zo moet je kabel eruit komen te zien ground moet onder het bruggetje zegmaar ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Rmg op 10-06-2006 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/1441/10022467sk.th.jpg

Lijkt dit er een beetje op? :p

Heeft iemand misschien ook ergens een foto hoe je nu precies moet aansluiten?

Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/8816/10022501ik.th.jpg

Of moet dat bruggetje over die koperen draadjes?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 13:47 ]

• Invisible_man
Dat brugetje moet over de stalen mantel klemmen. Wel verstandig om de stalen mantel iets in te korten zodat deze de kern (en het schroefje waar deze in zit) niet kan raken.

Voor de netheid kan je de volgende keer die aangegeven 3cm nog kleiner maken (bijv. 2cm). Dan steekt er geen mantel uit de stekker.

[ Voor 29% gewijzigd door Invisible_man op 10-06-2006 13:49 ]

Verwijderd

Raz- schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:28:
[...]

Dan moet je nog steeds coax kunnen knippen :+
Niet via mijn tele2 ding. Maar als een Coax al niet lukt wil ik hem niet opzadelen met UTP :P

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 13:59
Bruggetje moet zoveel mogelijk contact maken met de mantel draadjes. Er dus overheen plaatsen. Het is nog steeds geen schoonheid wat je daar hebt gemaakt maar als je het bruggetje over de koperen draadjes plaatst zal je vast minder sneeuw gaan zien. Check wel al je stekkers op deugdelijke verbindingen he?

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:31
Je moet dat "zilverpapier" weghalen en dan de koperen mantel onder het bruggetje plaatsen. Verder de kabel wat minder lang strippen zodat de isolatie onder het witte kapje blijft.

• Invisible_man
Niet via mijn tele2 ding. Maar als een Coax al niet lukt wil ik hem niet opzadelen met UTP :P
Digitale tv kan idd via diverse media lopen, zoals een schotel antenne.

Verwijderd

Topicstarter
Dus zo zou het ongeveer moeten worden?

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/52/10022548dl.th.jpg

• Invisible_man
Foto is een beetje onscherp, maar zover ik kan zien ziet het er goed uit :)

De kern kan je overigens nog een beetje inkorten, of om het schroefje heen buigen. Zo zou hij nog wel eens tegen het massa-metaal aan kunnen komen.

offtopic:
Duits toetensbord ofzo?

[ Voor 64% gewijzigd door Invisible_man op 10-06-2006 14:04 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26
dat ziet er prima uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, dan ga ik dat nu even overal doen en dan zal ik jullie straks vertellen of het heeft gewerkt, misschien haal ik nog net Engeland die zo moet voetballen, ik doe gewoon lekker eerst mijn eigen kabels, dus dat zijn er maar 2, moet wel lukken.

Jullie horen van me!

Verwijderd

Hier dan nog even een paar scherpe foto's van hoe het zou moeten (volgens mij.. ).

Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/9810/img54513dg.th.jpg
[perspectief]

En.

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2023/img54529ty.th.jpg
[van boven]

Succes ermee.

• Rmg
  • Laatst online: 22:00

Rmg

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:06:
Bedankt jongens, dan ga ik dat nu even overal doen en dan zal ik jullie straks vertellen of het heeft gewerkt, misschien haal ik nog net Engeland die zo moet voetballen, ik doe gewoon lekker eerst mijn eigen kabels, dus dat zijn er maar 2, moet wel lukken.

Jullie horen van me!
en hoe ziet je beeld er nu uit ? :+

Verwijderd

Topicstarter
He ik heb geen tang heh dus durt wat langer :p ja bedankt voor die foto's zo heb ik ze nu, ben benieuwd!

• Merijn70
  • Laatst online: 22-11 13:59
offtopic:
[quote][offtopic]
Duits toetensbord ofzo?
[/offtopic][/quote]

Denk gewoon toetsenbord hoor! Een duits toetsenbord heeft een andere indeling namelijk. QWERTZ in plaats van QWERTY. http://nl.wikipedia.org/wiki/QWERTZ

Wat jij ziet zijn de verborgen opties van de "AltGr" toets.
Type maar eens "AltGr" + "c" of "AltGr" + "s" in notepad.
Alleen op deze meeste toetsenborden staan deze alternatieve toetsaanslagen niet op de toetsen vermeld.

• Invisible_man
offtopic:
Ah, weer wat geleerd :)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:32
Maar het blijven elcheapo pluggen. :P

Bij de wat duurdere pluggen (van Hirschmann bijv.) moet je de kabel iets anders "configureren" trouwens. Je laat dan de koperen afscherming niet zitten, maar vouwt het naar achteren, zodat het om de buitenste plastic komt te zitten. Hirschmann heeft wel meer goed spul wat bekabeling en versterkers betreft, maar is erg prijzig.

_██_
(ಠ_ృ)

• 5mebibyte
Ik zelf prefereer deze stekkertjes of de Hirschman variant. goed steving, zo zien ze er van binnen uit (niet helemaal netjes afgestript) En veder waarom gebruik je losse spilters zo, je kunt veel beter een vaste installatie hebben aan de muur met de nette dozen.
je hebt deze ook zo dat je een kabel kunt doorlussen wat bij jou op je kamer misschien handig is. Maar heb je een regelbare versterker of eentje die vast versterkt?
Ga anders een naar www.dos.nl en kijk in de online catalogus bij cai materiaal en dan bij Hirschman, dat is het beste (zo'n beetje) en bekijk de verschillen met de low cost zooi.

Maar hoe is het nu als je alles log haalt behalve een tv en dan naar het beeld kijkt? Misschien even op andere toestellen proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door 5mebibyte op 10-06-2006 14:31 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 18:37

job

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:11:
Hier dan nog even een paar scherpe foto's van hoe het zou moeten (volgens mij.. ).

[afbeelding]
[perspectief]

En.

[afbeelding]
[van boven]

Succes ermee.
Ik zou de witte buitenkant niet zover strippen.
Ik zou de mantel terugklappen...
Net zo effectief, maar ziet er mooier uit.
5mebibyte schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:26:
je hebt deze ook zo dat je een kabel kunt doorlussen wat bij jou op je kamer misschien handig is. Maar heb je een regelbare versterker of eentje die vast versterkt?
Je beter helemaal niet doorlussen eigenlijk..
Een stersysteem geeft stukken beter beeld dan een aantal rijgdozen achterelkaar.
Maarja, als je toch gaat doorlussen, doe het dan inderdaad met goede dozen.
En vergeet de afsluitweerstanden niet als je perongeluk een doorlusdoos als eindpunt gebruikt.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 10-06-2006 14:30 ]

• 5mebibyte
job schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:28:

Je beter helemaal niet doorlussen eigenlijk..
Een stersysteem geeft stukken beter beeld dan een aantal rijgdozen achterelkaar.
Maarja, als je toch gaat doorlussen, doe het dan inderdaad met goede dozen.
En vergeet de afsluitweerstanden niet als je perongeluk een doorlusdoos als eindpunt gebruikt.
Je hebt hier te maken met een bestaande installatie. Natuurlijk kun je beter centraal splitten e.d. maar dat gaat hier moeilijk worden. Bij ons thuis is het ook allemaal centraal gesplits op een grote splitter met verschillende demping niveau's voor verschillende afstanden. Maar dat wordt hier heel moeilijk.
En je kunt in mijn mening beter F-connectoren gebruiken ipv van de tot nu toe afgebeelde dingen, alleen op de einddozen de gebruikelijke connectors.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-12 16:56
Ik zou de ESN 85 aop ook zeker vervangen en de groene kabel opnieuw afstrippen.
Let wel op dat sommige groene kabels de binnenkern heel makkelijk afbreken en dat je daardoor snel kabel lengte te kort kunt hebben.
Tevens leek de witte coax kabel geen coax 12 te zijn (12db demping bij 100meter kabel bij 20graden celsius ;) ) en dat is voor binnenhuis wel aan te raden.
Als de de radio functie op de plek van het aop niet gebruikt dan zou ik een Tratec Tras 1000/b aanraden om die daar te plaatsen. Dit is een 1gats AOP zodat je meer signaal overhoud bij je 1e splitsing.
Tevens kun je overstappen op f-connectoren maar dan moet je wel voor de aankrimpbare versie gaan ipv de schroef versie van bouwmarkten :r
De foto's van de 1e connectoren waren erg belabbert maar de 2e serie was al beter. Zelf gebruik ik stekkers van Televes (zijn niet goedkoop ;) ) en daarmee heb ik nog nooit proberen gehad. Voordeel is ook dat je de coax kabel met een coax stripper kunt afstrippen ipv een mesje te gebruiken om de juiste lengtes te krijgen.
Verder heb ik de genoemde spullen van hierboven in ruime hoeveelheid hier liggen omdat ik als kabelmonteur voor upc en casema heb gewerkt ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik wil nu niet zeuren, maar hoeft die krachttaal nu gebruikt te worden in de topictitel? Of is dat vergeleken met Belgie enkel zo dat dat eruitspringt voor ons en ginder al gemeengoed is geworden.

Terwijl in Zeeland, zeg je daar al 'Godverdomme', kijkt iedereen je vies aan. En gelijk hebben ze, want ik ben helemaal niet kwaad op God op die moment (als niet gelovige), maar op mezelf eerder.

Een meer zinvolle topictitel als:"Tv beeld is sneeuwerig" zegt toch al meteen vele meer? Bij kut zou een buitenlandse technicus nog gaan denken dat je CRT is ingebrand met na enkele uren nog altijd die pornografische foto open. Tja... dan is je beeld inderdaad één en al kut wat de klok slaagt :/

[ Voor 57% gewijzigd door Mizitras op 10-06-2006 16:35 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• SeatRider
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Mizitras schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:19:
Ik wil nu niet zeuren, maar hoeft die krachttaal nu gebruikt te worden in de topictitel? Of is dat vergeleken met Belgie enkel zo dat dat eruitspringt voor ons en ginder al gemeengoed is geworden.
Nee, ik neem er ook aanstoot aan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12 19:20

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SeatRider schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:26:
[...]

Nee, ik neem er ook aanstoot aan.
Ik neem er geen aanstoot aan, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dat wel doen. Is overigens vooral bij de generatie tot zo'n 25 a 30 jaar een maatschappelijk geaccepteerde krachtterm geworden....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• 5mebibyte
klaasbram schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:11:
Tevens kun je overstappen op f-connectoren maar dan moet je wel voor de aankrimpbare versie gaan ipv de schroef versie van bouwmarkten :r
De foto's van de 1e connectoren waren erg belabbert maar de 2e serie was al beter. Zelf gebruik ik stekkers van Televes (zijn niet goedkoop ;) ) en daarmee heb ik nog nooit proberen gehad. Voordeel is ook dat je de coax kabel met een coax stripper kunt afstrippen ipv een mesje te gebruiken om de juiste lengtes te krijgen.
Ik ben wel van mening dat je het niet te gek moet maken. Zolang je die plastic zooi gebruikt en het geen bijzondere storing oplevert moet je het lekker laten zitten. de connectors van Hirschman of de soortgelijke van zo rond de €2.50 zijn goed en duur zat. En natuurlijk is een connecoter naar verhouding de grootste verlies gever. En als je de goede F-connectoren vind voor bij je kabel dan moeten ze er niet oppassen en dan zou je al voldoende aan de schroef variant hebben, maar dan moeten ze wel goed passen, daarom vind ik het zo fijn bij de elektrohandel dat ze alles los hebben en je goed kunt passen :P

Verwijderd

minder porno opzetten

Verwijderd

Of minder lelijke tv kopen !

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12 13:01
Als je nou nog geen mooi beeld heb zou ik toch als ik jou was eens wat beter aansluitspul kopen, ik denk daarbij aan Hirschman. Niet veel duurder maar wel veel beter dan wat je nu hebt.

• 5mebibyte
zijn toch geen flauwe belgen grappen die we nu krijgen :/

Verwijderd

Het beeld van die Bravias is altijd bagger. geen pleuro waard

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:46:
[...]

Ik neem er geen aanstoot aan, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dat wel doen. Is overigens vooral bij de generatie tot zo'n 25 a 30 jaar een maatschappelijk geaccepteerde krachtterm geworden....
offtopic:
Ik kan mezelf ook tot die groep rekenen, maar dan als nog hoef je het niet in een topictitel te zetten. Als je een tv-reparateur op belt roep je dit toch ook niet door de telefoon. :?

Even over de connectoren waar hierboven over gesproken wordt. Schroefconnectoren kun je prima gebruiken als het aan mij ligt. Wij gebruiken ze al jaren zeer veelvuldig in allerhande CAI installaties.
Als het een aansluiting is waar je niet zomaar weer bij kan komen (kop van de schotel op het dak bijv.) dan verdient het wel de voorkeur om krimpconnectoren te gebruiken, maar voor de rest kan je bij gewoon huis, tuin en keuken gebruik gewoon de schroefconnectoren gebruiken.

Ook de gebruikte splitters zijn niet altijd geweldig. Ze kunnen veel demping veroorzaken, maar vaak gaat het wel goed. Gebruik je overigens ook een kabelmodem? Dan kan je in combinatie met een aantal splitters wel aan veel demping komen bij elkaar. Het mooiste zou een 'multitap zijn, maar deze zijn wel weer een stukje duurder.

Afbeeldingslocatie: http://products.hirschmann.com//getImage.php?file=internet/img/rastered/prod/AFC_1011_S.jpg&w=110&h=150&enlarge=true

No signature found

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:23:
Het beeld van die Bravias is altijd bagger. geen pleuro waard
Geen digitale ontvager? bij de meeste beelden scheelt dat zeker, snelle sportbeelden willen de platte schermen wel eens wat blokjes maken, bij crt niet :P .

• 5mebibyte
Schapie schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:37:
[...]

Ook de gebruikte splitters zijn niet altijd geweldig. Ze kunnen veel demping veroorzaken, maar vaak gaat het wel goed. Gebruik je overigens ook een kabelmodem? Dan kan je in combinatie met een aantal splitters wel aan veel demping komen bij elkaar. Het mooiste zou een 'multitap zijn, maar deze zijn wel weer een stukje duurder.
Als het goed is heeft TS al even snel gekeken naar een link van een winkel waar je even snel Hirschman en low cost matteriaal kunt zien, Hirschman gebruikt veel metaal 8) en de low coast plastic :X

Verwijderd

Topicstarter
Het is wat beter geworden, versterker er beneden tussen werkt nu wel maar het is nog lang niet hoe het hoort te zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 18:37

job

Schapie schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:37:
dan verdient het wel de voorkeur om krimpconnectoren te gebruiken, maar voor de rest kan je bij gewoon huis, tuin en keuken gebruik gewoon de schroefconnectoren gebruiken.
Kan je mij vertellen waar ik voor een normale prijs een krimptang voor f-connectoren kan krijgen? :P
Ik vind ze nogal duur om alleen in m'n eigen huis wat kabels te krimpen..

[ Voor 3% gewijzigd door job op 10-06-2006 21:57 ]

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:17:
Het is wat beter geworden, versterker er beneden tussen werkt nu wel maar het is nog lang niet hoe het hoort te zijn.
Het enige wat ik kan bedenken is de coax welke teveel demping geeft. Zoals eerder geschreven in mijn eerdere post: hier

• 5mebibyte
Gillie schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:41:
[...]

Het enige wat ik kan bedenken is de coax welke teveel demping geeft. Zoals eerder geschreven in mijn eerdere post: hier
Wij hebben hier thuis ook een goeie 40meter coax kabel liggen zonder problemen, na het aop een regelbare versterker een multi trap (allemaal F-connectoren nog) en dan de kabels naar iedere locatie in huis. Netjes in de muur naar een einddoos. Dus er is heel veel demping door alle afstand kabels maar het blijft goed beeld.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gillie schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:41:
[...]

idd, met een brakke/cheapo kabel kan je nog zo'n goede versterker en pluggen hebben, het signaal-verlies is dan veel te groot. :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Goofkop, lees deze eens : Kabel TV hoe juist aan te sluiten?. Verplicht leesvoer zou ik zo zeggen. En dan vooral het PDF document van Hirschmann.

Je moet een aantal dingen in de gaten houden:
- eerst versterken, daarna pas splitsen. Elke overgang (stekker, kabel e.d.) levert je ong 1dB verzwakking op. Iets van 10dB versterken zou al voldoende moeten zijn.
- voor het beste resultaat splitsen in een stervorm, niet zoals je nu heb (beneden 1x en bij jouw nog 1x). Beter is meteen beneden in 3-en splitsen, dus 2 kabels parallel omhoog naar jou en je zusje en 1 kabel naar je ouders. Hiervoor moet je dan wel een 3-weg splitter of multi-tap gebruiken.
- hoogwaardig materiaal gebruiken, liefst metalen stekkers met F-connectoren, en als het kan geen splitters maar multi-taps. (zie document)

Succes! :)

[ Voor 31% gewijzigd door Microkid op 11-06-2006 09:53 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Die versterker helpt nu voor het eerst zolang we dat ding al hebben ( 3 jaar geleden ofzo gekocht, is geen best ding dus ik denk als ik daarvan een goede koop het nog beter moet zijn). Hevige ruis, dus echt sneeuwval (op sommige zenders was dat echt het geval) is nu al flink minder geworden, het is nog steeds geen echt goed beeld maar er zit dus beweging in. Zou iemand misschien zo vriendelijk willen zijn om me te vertellen wat de beste opzet dus zou zijn, hoe het bij ons thuis is kun je in me eerste post lezen, Wat ik precies allemaal moet aanschaffen en wat het me ongeveer gaat kosten. Dan kan ik dat ff aan me ma doorgeven.

Dit is hou het nu beneden zit.

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/8682/10022563hp.th.jpg

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer dit eens: eerst versterken, dan splitsen.
Kosten: versterker heb je al.
3-weg splitter: < 5 euro
extra kabel : < 15 eur0
wat stekkertjes : < 10 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.microkid.nl/images/drawing1.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Microkid op 11-06-2006 13:00 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Wat mogelijk ook het geval kan zijn. In Amsterdam drukt digitenne een aantal wijken, die aangesloten zijn op de kabel, helemaal weg. Ook hier problemen met hevige sneeuw of zenders die helemaal niet door komen. UPC heeft laten weten hier helemaal niets aan te kunnen doen 8)7
Is ook uitgebreid op het journaal etc. geweest. De uitzend frequentie stoort op de frequentie van de kabel. Vreemd dat dit soort systemen dan toch mogen uitzenden. Moest je vroeger als radio piraat doen, werd je gelijk uit de lucht gehaald.

Vraag me af hoe signaal bij je buren is ?

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 21:54
Wil mij graag even bemoeien met dit topic.

Als ik naar jouw plaatjes kijk, dan zie ik dat je een vrij dunne coax kabel gebruikt aka gamma 10-25 meter voordeelverpakking.

Omdat wij in huis 2 beamers hebben(broertje heeft 1 en ik heb er 1) willen wij graag goed beeld hebben, helemaal omdat het nogal uitvergroot wordt met een doorsnede van 2,50 - 3,00 meter(dus geen ruis). Nu heb ik er nog een analoge tuner voor mijn beamer zitten, maar jij hebt een groot digitaal beeld, wat het alleen maar erger maakt.

Wij hadden in huis een gamma-versterker(wat jij ook hebt) met kabels waarvan de kern nog bestond uit meerdere hele dunnen kabeltjes en zo verschrikkelijk dun dat het alleen nog in de jaren 90 gekocht kon zijn bij wijze van spreke.

Ik heb hirschman kabels opgehaald(kost ongeveer een euro per meter, wat misschien best veel is, maar als het ligt heb je er jaren plezier van) tesamen met hirschman aansluitconnectoren.

Als je dat gaat doen dan moet jij eens kijken hoeveel verschil dat gaat maken wat beeldkwaliteit betreft.

Verder moet je alle connectoren van de bouwmarkt in de prullebak gooien en dus ook daadwerkelijk alles vervangen.

De splitter heb je waarschijnlijk een keer bij de aldi gekregen bij 15 meter kabel en pluggen voor 5 euro(niet om je belachelijk te maken, maar om de kwaliteit van de splitter aan te geven). Koop deze splitter zoals al eerder aangegeven:
Afbeeldingslocatie: http://products.hirschmann.com//getImage.php?file=internet/img/rastered/prod/AFC_1011_S.jpg&w=110&h=150&enlarge=true

Mocht dit nog niet het gewenste resultaat geven, dan kan je alsnog besluiten om een hirschman versterker te plaatsen, want deze zijn duur met ca. 125 euro(als je niet gaat doorlussen, maar alle kabels voor boven vanaf het begin-punt haalt denk ik dat je deze dure versterker helemaal niet nodig hebt).

Met de hirschman kabels en pluggen en splitters zou je het volgens mij moeten redden met de gamma-versterker.

Zorg er wel voor dat de versterker letterlijk voor de eerste tv terecht komt en dat er niet al een versterker in de meterkast hangt. Versterker achter versterker gaat niet.

Succes.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Verwijderd

Topicstarter
Ligt het niet aan, want beeld beneden is gewoon goed. Ik zal wel gewoon goede spullen moeten halen, of ik ga voor MINE van KPN als dat beetje goed gaat werken. Als iemand ff hier op een rijtje wil zetten wat ik dus precies allemaal nodig heb van dat hirchermann spul en wat voor kabel zou dat erg fijn, dan ga ik dat maar afwegen tegenover MINE tv want dat lijkt me ook wel interessant.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 13:11 ]

• 5mebibyte
Ik zal een begin maken, ik weet zo even niet welk overname punt je hebt en hoe daaruit veder. Het beste kun je dus de F-connecoteren gebruiken, als de draai versie er heel goed oppast kun je die gebruiken. dus van het aop F-connecoteren als het kan en anders een goede kabel. dan een goede versterker liefst hirschman zoals deze 11.30.3150 kost €120 euro. en dan een multitap bijv deze met 6 uitgangen 11.30.3031 kost €35 euro. En dan als de kabel goed is kun je die laten zitten en dan de kabel vast tegen de muur en de normale aansluit dozen gebruiken, die verliezen het minste aan kwaliteit.
Een hema versterker doet het bij mij ook goed, deze is wel regelbaar maar het werkt teminste goed en is wel een stuk goedkoper met 15 euro en twee uitgangen.

Alle producten kun je in de online catalogus vinden bij www.dos.nl de advies prijzen heb ik wel incl btw :)

[ Voor 11% gewijzigd door 5mebibyte op 11-06-2006 13:44 ]

• The-Source
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:02:
Wat mogelijk ook het geval kan zijn. In Amsterdam drukt digitenne een aantal wijken, die aangesloten zijn op de kabel, helemaal weg. Ook hier problemen met hevige sneeuw of zenders die helemaal niet door komen. UPC heeft laten weten hier helemaal niets aan te kunnen doen 8)7
Is ook uitgebreid op het journaal etc. geweest. De uitzend frequentie stoort op de frequentie van de kabel. Vreemd dat dit soort systemen dan toch mogen uitzenden. Moest je vroeger als radio piraat doen, werd je gelijk uit de lucht gehaald.

Vraag me af hoe signaal bij je buren is ?
Als je in upc gebied zit dan zou ik zoviezo al NTP-D met POS-F aanraden omdat deze tegen digitenne zijn afgeschermt. En daarbij komt dus ook het belangrijkste van goede stekkers weer om de hoek.. ze moeten goed afschermen van buiten af. (plastic doet dat niet).

Verder heb je kans dat je beter beeld heb zonder die bouwmarkt versterker dan met.. (spreek uit ervaring)

Het dempings verschil tussen een T splitter of een F-connector splitter is maximaal 0.3db en dan heb je wel een hele dure f-connector splitter ;) voor T en Fconnector splitter is het normaal dat ze 3.5db dempen.

Aan de bekabeling bij de versterker te zien van de TS gebruikt hij coax18 bekabeling. Deze heeft zoviezo een veel slechtere buitenkern waardoor ook sneller inteferentie op treed en daarnaast ook meer dempt per meter.

• 5mebibyte
klaasbram schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:48:
[...]

Het dempings verschil tussen een T splitter of een F-connector splitter is maximaal 0.3db en dan heb je wel een hele dure f-connector splitter ;) voor T en Fconnector splitter is het normaal dat ze 3.5db dempen.

Aan de bekabeling bij de versterker te zien van de TS gebruikt hij coax18 bekabeling. Deze heeft zoviezo een veel slechtere buitenkern waardoor ook sneller inteferentie op treed en daarnaast ook meer dempt per meter.
Beetje goeie zaak en je kunt direct zien wat zo je demping is op je splittertje enzo, en het staat stnadaard zo'n beetje op alle Hirschman onderdelen.
En ja de versterker bij m'n opa liggen er ook van de prehistorie waar ik zo m'n twijfels over heb, uit eigen ervaring vallen de hema dingen mee, zeker voor dat bedrag hoef je niet te klagen.
Maar kortom zou TS z'n pin pas en code moeten geven dan zorgen bij wel voor goed beeld :P .

• The-Source
Ik heb hier thuis alles al liggen op een F-Connector krimptang na.
Allemaal "over gehouden" van me vorige werk ;)
F-koppelbusjes, verloopjes, aop's bekabeling noem het maar op. Meermaals op marktplaast willen verkopen maar er zijn geen kopers voor :P

• 5mebibyte
klaasbram schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:07:
F-koppelbusjes, verloopjes, aop's bekabeling noem het maar op. Meermaals op marktplaast willen verkopen maar er zijn geen kopers voor :P
Licht er aan wat je hebt allemaal en wat je er voor wilt hebben, zeker omdat je het voor niks hebt gekregen. Laat anders even weten wat je hebt enzo, is wat makkelijker als ik af en toe ook met coax werk dat ik zelf een kleine voorraad heb

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:07:
Wat heb je alllemaal aan hirschman spullen liggen wat ik zou kunnen gebruiken?

• DropjesLover
  • Laatst online: 23:17

DropjesLover

Dit dus ->

digitale tv werkt ook niet/slecht als de gewone tv al redelijk wat storing geeft...

mijn vader heeft digitale tv aangeschaft, alle zenders tussen de 350 en 400 MHz doen het niet (in ons geval rtl 4,5,7, discovery, en nog een aantal), moet nog steeds eens een nieuwe kabel trekken. er zitten nu 4 el cheapo connectortjes tussen, de kabel bestaat dus uit 4 stukken, is erg goed voor je kwaliteit :+

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Topicstarter
Mine TV zou wel een oplossing kunnen zijn voor mij dat gaat niet via de kabel maar via het internet!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Een stukje basiskennis CATV:

Signaal kan binnenkomen op 2 plaatsen in het huis:
- De woonkamer
- De gang/meterkast
- (Elders kan ook, maar komt érg weinig voor)

Het signaal hoort hier binnen te komen zo rond de 63 dBµV = 3 dBmV. Vanuit hier kun je gaan rekenen.

Als het signaal in de huiskamer van goede kwaliteit is, dan komt het signaal goed je huis binnen, eventuele storingen zijn dan in 99% van de gevallen te wijten aan de binnenshuisinstallatie (jawel, ik werk bij een kabelbedrijf ;)

Een kabel waar ik persoonlijk erg goeie ervaringen mee heb is de Hirschmann Koka 799 Digital (welke ik als hobby-schotelaar gebruik voor schotel-ontvangst ipv CATV-ontvangst. Deze kabel heeft op 230 MHz een demping van 7.9 dB/meter en is hierin dus beter dan 'standaard' coax-12 kabels. Tevens is deze kabel goed in de afscherming tegen digitenne-signalen)

Een goede splitter is in ieder geval volledig van metaal en niet zoals het 'driehoekje' wat je in het begin aan ons liet zien, deze zijn namelijk vaak érg storingsgevoelig. Tevens kun je het best, waar mogelijk, gebruik maken van F-connectoren.

* Een goede 2-weg splitter heeft een demping van ongeveer 3,5 dB.
* Een kabel (zoals boven genoemd) geeft een verlies van ongeveer (makkelijk rekenen) 1 dB/10 meter. (hogere freq = hogere demping, lagere freq = lagere demping)
* Een connectorverbinding kan tot 1 dB verlies geven.

Uiteindelijk zal je televisie het beste signaal geven wanneer je rond de 63 dBµV uitkomt, houdt hier dan ook rekening mee. Sterker signaal kán meer storingen veroorzaken dan problemen oplossen!

Stukje waarmee je rekening kunt houden wat ik geschreven heb op een ander forum:
Op een goeie versterker (of in de handleiding daarbij) hoort te staan:
- Wat zijn max. inkomend signaal is
- Wat zijn max. uitgaande signaal is
- Wat zijn nominale versterking is (indien regelbaar)
- Wat zijn totale versterking is

Er zijn versterkers in de handel die een vaste versterking hebben. Dit kan bijv. 4 8 of 20 dB zijn. Voorbeeld situatie die ik in de praktijk al eens ben tegengekomen:

- Je inkomende signaal al 67 dBµV is
- Je versterker is niet regelbaar
- Versterkt met 16 dB
- Heeft een maximum uitgang van 78 dBµV

(inkomende signaal is in dit geval gemeten met een eurodocsis kabelmodem, welke het inkomende signaal op +7 dBmV aan het meten was)

67 dBµV + 16 dB = 83 dBµV, meer dan het maximum van 78 dBµV. De resterende 5 dB zorgt voor vervorming en dus signaalkwaliteitsverlies.

Om deze versterker alsnog te kunnen gebruiken zul je het ingangssignaal met minimaal 5 dB moeten verzwakken. Liefst 8 dB, als je rekening houdt met signaalschommelingen van +/- 3 dB.

Daarnaast is voor veel apparatuur het aanbevolen ingangssignaalsterkte ongeveer 63 dBµV. Het inkomend signaal dusdanig versterken is dan ook niet nodig, behalve als je binnenshuis zo'n 70 meter C-12 kabel hebt liggen. (= 8,4 dB verlies op 224 MHz). In dergelijke gevallen is trouwens een equalized versterker nodig (waarmee de signaal versterking per frequentiegebied regelbaar is)

• 5mebibyte
@plankie:

Meet je kabelbedrijf altijd bij de oplevering van een huis (dus een nieuwe installatie) of je signaal goed genoeg is. Bij ons is geen kabel internet nodig omdat wij te ver weg zitten van het verdeelhuisje met volgens mij glasvezel kabel. Het kleine kastje voor bij de buren is oud volgens een monteur en niet geschikt voor retour signalen. Overal heeft de elektricien de kabel die jij zei getrokken en overal Hirschman spul (de tap de einddozen). Nu hebben wij een simpele versterker van de Hema regelbaar en werk goeggenoeg voor zijn prijs. Nu is het beeld nog niet altijd goed, ook niet als er nog maar één punt is aangesloten in huis zonder versterker en tap. Ik heb alle aansluitingen gecontrolleerd, dus die zitten niet los. Wat zou je nog kunnen doen om het signaal nog iets op te schroeven? Digitale tv is prima in huis overal.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:10
[en kabel waar ik persoonlijk erg goeie ervaringen mee heb is de Hirschmann Koka 799 Digital (welke ik als hobby-schotelaar gebruik voor schotel-ontvangst ipv CATV-ontvangst. Deze kabel heeft op 230 MHz een demping van 7.9 dB/meter en is hierin dus beter dan 'standaard' coax-12 kabels. Tevens is deze kabel goed in de afscherming tegen digitenne-signalen)
Dat kun je toch niet menen??? Dit zal toch wel per 100 meter zijn ofzo. Laten we het houden op een typo ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• 5mebibyte
winwiz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:32:
[...]

Dat kun je toch niet menen??? Dit zal toch wel per 100 meter zijn ofzo. Laten we het houden op een typo ;)
Klopt volgens mij ook niet, Op deze site staat dat het 0.18dB/m is

• plankie

plankie

Het is inderdaad per 100 meter ;)
Mijn excuus

• plankie

plankie

@5mebibyte:

Niet retourgeschikt zijn geeft inderdaad problemen met internet... beetje lastig terugsturen dan :)

Mag ik je vragen waar je zit?
@home/essent heeft veel buitengebieden waar inderdaad geen retour is, zelfde geldt ook voor casema, UPC heeft vaak wél retourgeschikte gebieden.

(overigens: bovenstaande is gebaseerd op mijn eigen bevindingen, wanneer het onjuist is: excuus)

• 5mebibyte
plankie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:15:
@5mebibyte:

Niet retourgeschikt zijn geeft inderdaad problemen met internet... beetje lastig terugsturen dan :)

Mag ik je vragen waar je zit?
@home/essent heeft veel buitengebieden waar inderdaad geen retour is, zelfde geldt ook voor casema, UPC heeft vaak wél retourgeschikte gebieden.

(overigens: bovenstaande is gebaseerd op mijn eigen bevindingen, wanneer het onjuist is: excuus)
Nu maar vanuit IE, FF heeft er geen zin in.
We wonen binnen de bewouwde kom in een nieuwbouw huis dus nieuwe kabels het laatste stuk.
En altijd heeft het gekunt kabelinternet:
voor MERSELOSEWEG 16x 5801CE (Dit is niet mijn adres)

Beschikbaar:

Televisie: (Bestellen?)
Internet: (Bestellen?)
Telefonie: (Bestellen?)

• plankie

plankie

Als het altijd heeft gekund (op hetzelfde adres) dan zou je verwachten dat het nu nog steeds kan. Bij nieuwbouw kan het zo zijn dat er geen retourgeschikte apparatuur geplaatst is (wat overigens vreemd zou zijn). Je woont in het Essent (@home) gebied, hoe de werkwijze daar precies is weet ik niet.

Het kan ook zo zijn dat men in hun systeem per postcode kan aangeven welke gebieden welke producten kunnen bieden, en dat ze bij jouw postcode per ongeluk zijn vergeten de retourdiensten aan te zetten.

Daar is maar op 1 manier achter te komen: bellen met hun klantenservice en doorvragen.
Controleer ook eventueel de straten om je heen en probeer voor jezelf een klein overzichtje te creeren.

De meeste kabelnetwerken bestaan uit wijk- groep- en eindversterkers. Als 1 van deze onderdelen niet retourgeschikt is gemaakt, dan kan internet bij jou niet gaan werken.

• 5mebibyte
De mensen die nog veder in de straat wonen kunnen ook geen @home internet gebruiken zelfde probleem. Wat ik zo weet van de monteur die is komen testen is dat sowieso de eindversterker niet retourgeschikt is. Mensen die dichterbij de wijkversterker wonen hebben wel kabelinternet.
We hebben de installatie doos gehad en nadat bleek dat deze niet werkte is er een monteur gekomen die heeft alles gestest en gekeken met een scoop enzo of het signaal wel retour ging en dat was niet zo .

• plankie

plankie

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de avonturen van TS ;)

• plankie

plankie

Goofkop?

• 5mebibyte
Volgens mij is hij flink van het wk aan het genieten met zijn nieuwe superieure beeld kwaliteit en trots op zijn nieuwe kabels en versterker. ;)

• plankie

plankie

denk het ook :)

Verwijderd

Wij hebben thuis ook niet super beeld. Als ik alles afkoppel en alleen de hoofd tv aansluit is het beeld nog steeds niet geweldig.
De opbouw is dan als volgt:
  • Signaal Overname Punt
  • KOSWI3-stekker
  • Ongeveer 8 meter COAX12 kabel door de muur/grond
  • Wandcontactdoos
  • Een degelijk uitziende opzetwandcontactdoos
  • Vervolgens een 100Hz kabel van 5 meter. (Zoiets als dit)
  • Philps CRT 82cm 100Hz breedbeeld tv
Waar kan het aan liggen dat het beeld zoveel ruis vertoont en niet super scherp is? Kan het zijn dat die 100Hz kabel niet goed genoeg is?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'k heb hier ook een beetje last van ruis.

situatie:

@home BB splitter --> kabelmodem
|
|+-5 meter coax
|
splitter --> +-12m coax met halverwege plug --> TV2
|
| 40cm coax
|
TV1

plug(gen):
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/2000_2999/2800/2870/2870/287091_BB_00_FB.EPS.jpg

splitter
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:pwZeqEi9INeS5M:http://www.123labels.nl/images/products/052550.jpg

Na lezen van dit topic weet ik welke pluggen ik moet hebben, maar welke splitter? tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 18-06-2006 02:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
bartgrefte schreef op zondag 18 juni 2006 @ 02:29:
'k heb hier ook een beetje last van ruis.

situatie:

@home BB splitter --> kabelmodem
|
|+-5 meter coax
|
splitter --> +-12m coax met halverwege plug --> TV2
|
| 40cm coax
|
TV1

plug(gen):
[afbeelding]

splitter
[afbeelding]

Na lezen van dit topic weet ik welke pluggen ik moet hebben, maar welke splitter? tips?
Van wat voor kwaliteit zijn die Coax kabels? Als dat cheap-ass gamma kabeltjes zijn schiet je niet zoveel op met het vervangen van de connectors en splitter. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 18-06-2006 10:00 ]

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad. Gewoon goede kabels gebruiken scheelt al een hoop. (Hirschmann)

Maar je moet zeker die pluggen en die splitter vervangen want die zijn beide ook van een matige kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door schnumi op 18-06-2006 10:59 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Metal schreef op zondag 18 juni 2006 @ 09:59:
[...]

Van wat voor kwaliteit zijn die Coax kabels? Als dat cheap-ass gamma kabeltjes zijn schiet je niet zoveel op met het vervangen van de connectors en splitter. :)
wee'k nie. die kabels hebben we al jaren hier. volgesmij gewoon standaard 50 ohms of zo, ach en anders vervang ik die ook maar
schnumi schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:59:
Inderdaad. Gewoon goede kabels gebruiken scheelt al een hoop. (Hirschmann)

Maar je moet zeker die pluggen en die splitter vervangen want die zijn beide ook van een matige kwaliteit.
welke splitter raad jij mij dan aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 18-06-2006 15:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
bartgrefte schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:05:
[...]

wee'k nie. die kabels hebben we al jaren hier. volgesmij gewoon standaard 50 ohms of zo

[...]

welke splitter raad jij mij dan aan?
Als je perse na een (eind)doos wilt splitten: Dan de metalen splitters:

Afbeeldingslocatie: http://www.deafequipment.co.uk/store/images/jcoaxybecb.gif

Beter is om, zoals al genoemd, alles met F-connectoren af te werken en een multitap te gebruiken. Vanaf daar ga je naar elke doos afzonderlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.homedepot.com/cmc_upload/HDUS/EN_US/asset/images/eplus/303173_3.jpg

Maar goed, zoals al gezegd, kabel maakt ook enorm uit. Goede kabel + splitters maakt vaak een versterker overbodig.
Mocht er ondanks dat een versterker nodig zijn (bv bij veel aansluitingen), vergeet dan de bouwmarkt en koop een echte: Hirschmann, Tratec, Astro e.d. Een 10db Hirschmann geeft beter beeld dan een 25db gamma-plastic-kutding: Die versterkt vnl ruis ;)

Ik heb hier alles vernieuwd. Coax kwam direct binnen op een einddoosje in de muur. Nu komt ie in de meterkast, waar een mooi Tratec 1000b ding ertussen hangt (ook geen gezeik met aardlussen), dan een Astro versterker, en dan een 5-poorts multitap. In elke kamer een einddoos, overal Hirschmann Koka799 kabel, en overal superstrak beeld (beter heb ik analoog nog nooit gezien)

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 18-06-2006 15:13 ]

Verwijderd

Die versterker die de TS heeft is echt een waardeloos ding, je hebt echt een Hirschmann nodig. Die witte versterker van de TS ligt nu bij ons op zolder, geeft nog slechter beeld dan wanneer je dat ding niet gebruikt.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DJSmiley schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:11:
[...]

Als je perse na een (eind)doos wilt splitten: Dan de metalen splitters:

[afbeelding]

Beter is om, zoals al genoemd, alles met F-connectoren af te werken en een multitap te gebruiken. Vanaf daar ga je naar elke doos afzonderlijk.

[afbeelding]

Maar goed, zoals al gezegd, kabel maakt ook enorm uit. Goede kabel + splitters maakt vaak een versterker overbodig.
Mocht er ondanks dat een versterker nodig zijn (bv bij veel aansluitingen), vergeet dan de bouwmarkt en koop een echte: Hirschmann, Tratec, Astro e.d. Een 10db Hirschmann geeft beter beeld dan een 25db gamma-plastic-kutding: Die versterkt vnl ruis ;)

Ik heb hier alles vernieuwd. Coax kwam direct binnen op een einddoosje in de muur. Nu komt ie in de meterkast, waar een mooi Tratec 1000b ding ertussen hangt (ook geen gezeik met aardlussen), dan een Astro versterker, en dan een 5-poorts multitap. In elke kamer een einddoos, overal Hirschmann Koka799 kabel, en overal superstrak beeld (beter heb ik analoog nog nooit gezien)
okay!

maar stel dat er toch nog een versterker nodig is, waar kan ik die dan het beste plaatsen. op de plaats van de splitter? of daar waar de kabel het huis binnenkomt? In het laatste geval moet ik iemand vinden met een boor van 30-40cm.

Oscar Wilde

• 5mebibyte
bartgrefte schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:25:
[...]

okay!

maar stel dat er toch nog een versterker nodig is, waar kan ik die dan het beste plaatsen. op de plaats van de splitter? of daar waar de kabel het huis binnenkomt? In het laatste geval moet ik iemand vinden met een boor van 30-40cm.
Ik zou zeggen, kijk of het signaal dat binnen komt goed is, is dat goed zou ik nog niet versterken. Maar ik zou het doen bij een splitter die verdeelt het signaal dus wordt de sterkte ook minder en dat wordt zo een beetje opgevangen door de versterker. En ja als je direct bij het aop je splitter / tap hebt zitten dan daar. Maar in iedergeval voor je gaat splitten dan worden alle lijnen versterkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 01:59:
Wij hebben thuis ook niet super beeld. Als ik alles afkoppel en alleen de hoofd tv aansluit is het beeld nog steeds niet geweldig.
De opbouw is dan als volgt:
  • Signaal Overname Punt
  • KOSWI3-stekker
  • Ongeveer 8 meter COAX12 kabel door de muur/grond
  • Wandcontactdoos
  • Een degelijk uitziende opzetwandcontactdoos
  • Vervolgens een 100Hz kabel van 5 meter. (Zoiets als dit)
  • Philps CRT 82cm 100Hz breedbeeld tv
Waar kan het aan liggen dat het beeld zoveel ruis vertoont en niet super scherp is? Kan het zijn dat die 100Hz kabel niet goed genoeg is?
Niemand met een mening over de 100Hz kabel?

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:27:
[...]

Niemand met een mening over de 100Hz kabel?
Als je dat zou willen moeten we meer weten. Die kabel kan nog zo goed zijn of zo slecht maar met alleen de term 100Hz kunnen wij niks. Wat is de diamter, de demping enzo. Dan kunnen we er iets mee.

Pagina: 1 2 Laatste