een ipod is bij dagelijks (normaal) gebruik, na een dik jaar echt dood.Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 08:20:
[...]
I
Hier moet ik toch wel even op reageren, ik heb 4 top minidisc portables modellen gehad.
Het begon met een JVC recorder/player(iets van 350 gulden) met remote lcd afstandsbediening, grafisch subliem , perfecte geluidskwaliteit , levensduur 1,5 jaar.
Toen dacht ik bijmezelf nooit meer iets van JVC, op naar SONY.
Namelijk de mz-r909 , daar had ik iets van 400 gulden voor betaald. Top speler/recorder, echt werkelijk subliem, na 3 jaar deed alleen de afstandsbediening en de play functie het.
Oke dacht dat kan gebeuren, derna weer een top md aangeschaft namelijk de: MZ-N10.
Iets van 440 euro voor betaald, deze heeft het maar 2 jaar uitgehouden, waarbij zowel de record als de play functie ook nog niet eens werken, dus praktisch ongebruikbaar.
Mijn zus schaft nog een mzn-510 aan, die heeft het ook iets van 1,5 jaar uitgehouden.
Wat heb ik nu? Alleen 4 afstandsbedienigen die ik erbij krijg die allen nog werken..ja en de dockingstations,kabel,software waar je niks meer aan hebt.
3 waren van De high class om het maar zo te zeggen, en zou je dus in principe voor 5 jaar uitschrijven , je betaalt er wel voor.
Nu is de mz-RH1 uit, als gadget liefhebber wil ik die gewoon hebben, maar dan denk ik aan de korte tijdsduur van mijn vorige md's , laatmaar...
(*heeft op dit moment iPod 60gig video)
ik weet niet hoe dit bij de video en de nano zit, maar ik weet uit vele bronnen dat na een jaar een ipod echt op is (4G). in het jaar zelf vertoont hij ook wel kuren. batterijen die stuk gaan, harde schijven die crashen etc. etc. etc.
kortom de duurzaamheid van een ipod is bij lange na nog niet OK.
ik heb een sony mz-n707 NET-MD, ik heb hem nu bijna 4 jaar en hij werkt nog even goed als toen die net uit de doos kwam.
ondertussen heb ik wel alweer een HI-MD gekocht, maar ook deze is van prima bouwkwaliteit.
BTW: vergeet niet dat een MD speler veel gecompliceerder is om te maken. er zitten tal van draaiende onderdelen in en wat dacht je van het uitwerp systeem, das ook een flink mechanisme.
de ipod is gewoon een kwestie van alles op mekaar plakken, behuizing erom en stroom dr op zetten en t werkt. en als t dan nog snel kapot gaat is t helemaal om je als fabrikant (apple) voor te schamen.
mijn MD doet het dus al 4 jaar, alles draait nog, en hij heeft verschillende valpartijen en waterpartijen overleefd.