Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:26

UMD

You don't say

Topicstarter
beste mensen, ik ben vrij onervaren in het maken van topics, dus het is gewoon een saai topic(je).

ik kan echter nergens op hele forum een MiniDisc topic vinden.

aangezien ik een grote liefhebber van dit medium ben wil ik een poging wagen om hierover een topic te openen. mijn doel is om MiniDisc liefhebbers bij elkaar te brengen en te discusieren over MiniDisc ontwikkelingen etc.

ik hoop dat het wat wordt.

als iemand dus vragen heeft, of iets te melden of whatever. GO AHEAD!

ook mensen die kritiek willen lever op MD zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Nou volgens mij is MD helaas er een beetje uit!

Ik heb zelf een MD speler maar die staat stof te happen tov de DVD-+/-R etc.

Bijna elke dvd speler draait ook mp3 etc. Dus helaas is de MD dan zeg maar echt onderschikt hieraan.

Het is echt een leuk systeem, maar gaat het helaas niet redden tov de memory sticks etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
M.I.G. schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:54:
Nou volgens mij is MD helaas er een beetje uit!

Ik heb zelf een MD speler maar die staat stof te happen tov de DVD-+/-R etc.

Bijna elke dvd speler draait ook mp3 etc. Dus helaas is de MD dan zeg maar echt onderschikt hieraan.

Het is echt een leuk systeem, maar gaat het helaas niet redden tov de memory sticks etc.....
fout, fout en nog eens fout.

de decks zijn idd een beetje uit, maar worden in proffesionele kringen nog echt veel gebruikt.

dan zijn er nog de portables. je hebt natuurlijk de oude MD's, de NET-MD's en nu de HI-MD's

de HI-MD's zijn kwalitatief beter dan welke MP3 speler dan ook. qua geluidskwaliteit en mogelijkheden.
HI-MD is ook erg goedkoop tov van jou memorysticks! 1GB memorystick kost 50 euro.
1GB HI-MD schijfje kost 8 euro. tel uit je winst!

en dit topc is dus bedoelt voor mensen die MD/NET-MD/HI-MD nog gebruiken en er iets over kwijt willen, of over willlen discusieren.

MiniDisc is niet dood! het zal altijd blijven, maar het is geen massaprodukt als MP3 spelers. als je naar de gemiddelde radio-studio gaat zie je daar altijd MD spelers staan. en dat is niet voor niks!

en wat de protables betreft: ze zijn kwalitatief hoogwaardig, erg betrouwbaar, goedkoop medium en neit te vergeten sublieme geluidskwaliteit tov MP3 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
www.mdcenter.nl is de grootste MD community die ik ken.

and I LOVE my Hi-MD Sony RH10 :D

Niks kan op tegen het voordeel van discjes wisselen. Ik als DJ heb zoveel muziek een 60GB ipod heeft geen zin voor mij. En de geluidskwaliteit is ook nog brak. Verder ben ik geen iSheep maar apart en dat vind ik relax :)

MD Olé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Erg jammer dat het nooit echt helemaal is doorgebroken.

Zelf heb ik geen MD-speler meer, maar bij modulen op de opleiding gebruik ik nog een regelmatig dit systeem. De discs zijn redelijk 'hufter-proof' en de grote spelers zijn ook niet kapot te krijgen.

Die discs zul je voorlopig nog wel kunnen krijgen in de winkel.

CD-I wordt bv. ook nog steeds gebruikt bij verkeersrijscholen etc :)

[ Voor 13% gewijzigd door Michael Knight op 09-06-2006 23:25 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
luccie schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:22:
www.mdcenter.nl is de grootste MD community die ik ken.

and I LOVE my Hi-MD Sony RH10 :D

Niks kan op tegen het voordeel van discjes wisselen. Ik als DJ heb zoveel muziek een 60GB ipod heeft geen zin voor mij. En de geluidskwaliteit is ook nog brak. Verder ben ik geen iSheep maar apart en dat vind ik relax :)

MD Olé
YES!

erg blij om te horen dat er nog meer fanatieke MD gebruikers zijn!

ik weet dat MD community de grootste is, samen met MDcenter.nl wat ook erg groot is. maar ik wilde ook op tweakers een poging wagen. aangezien er hier nog niks over te vinden was. dat vond ik jammer want ik vind het een erg fijn forum.

I LOVE my mz-nh900. TOP apparaat en idd heeft de ipod echt crappie geluid!

[ Voor 6% gewijzigd door UMD op 09-06-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Minidisc is leuk, ik heb het een kans gegeven (zie ook Ervaring met NetMD) maar uiteindelijk ben ik toch voor het gemak van een mp3-speler gegaan.
Het grote nadeel vond ik de onhandige backup- en librarybeheer mogelijkheden. Als ik een cd koop, rip ik die direct naar mp3. Toen ik nog MD gebruikte bleef ik bezig: MD's inlezen kon alleen via de portable speler via OpenMG ( :X ) en dat was behalve traag ook nog eens instabiel. Bovendien moest ik destijds alles ook nog overzetten naar Atrac.
Ik wilde heel graag een deck, maar die waren nauwelijks te koop. Het voordeel van een MD meenemen in plaats van een cd was voor mij te klein. Ik vond een portable cd-speler dan nog handiger, dan hoefde ik tenminste niet al m'n cd's eerst naar MD over te zetten.
De geluidskwaliteit vind ik niet zo boeiend, ik gebruik m'n portable toch alleen maar onderweg, op de fiets of in het OV, waarbij ik achtergrondgeluid ook nog enigszins wil kunnen horen. Bij dergelijke volumes is de geluidskwaliteit toch niet van belang en ik vind die van m'n iPod prima. Als ik thuis muziek wil beluisteren pak ik de cd wel uit de kast.
Samengevat: ik vind het medium op zich leuk, maar het bespaart te weinig ruimte ten opzichte van de cd's en daarnaast is het te omslachtig in gebruik.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
Canaria schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:42:
Minidisc is leuk, ik heb het een kans gegeven (zie ook Ervaring met NetMD) maar uiteindelijk ben ik toch voor het gemak van een mp3-speler gegaan.
Het grote nadeel vond ik de onhandige backup- en librarybeheer mogelijkheden. Als ik een cd koop, rip ik die direct naar mp3. Toen ik nog MD gebruikte bleef ik bezig: MD's inlezen kon alleen via de portable speler via OpenMG ( :X ) en dat was behalve traag ook nog eens instabiel. Bovendien moest ik destijds alles ook nog overzetten naar Atrac.
Ik wilde heel graag een deck, maar die waren nauwelijks te koop. Het voordeel van een MD meenemen in plaats van een cd was voor mij te klein. Ik vond een portable cd-speler dan nog handiger, dan hoefde ik tenminste niet al m'n cd's eerst naar MD over te zetten.
De geluidskwaliteit vind ik niet zo boeiend, ik gebruik m'n portable toch alleen maar onderweg, op de fiets of in het OV, waarbij ik achtergrondgeluid ook nog enigszins wil kunnen horen. Bij dergelijke volumes is de geluidskwaliteit toch niet van belang en ik vind die van m'n iPod prima. Als ik thuis muziek wil beluisteren pak ik de cd wel uit de kast.
Samengevat: ik vind het medium op zich leuk, maar het bespaart te weinig ruimte ten opzichte van de cd's en daarnaast is het te omslachtig in gebruik.
das ieder zijn mening he ;)

ik vind geluidskwaliteit zeer belangrijk en kies daarom voor dit medium en deze techniek.

en je hebt gelijk: openMG kreeg ik bij mij MZ-N707 en dat was idd troep! maar somicstage 3.4 is erg OK en de nieuwe generatie MD spelers heeft het gemak van een MP3 speler (qua bediening) en speelt ook direct MP3 af!

maar dan nog blijft het iedrs persoonlijke mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 10:49
Ik denk dat netzoals UMD zegt dat de MD alleen nog gebruikt worden in de professionelere sferen. Je kunt heel makkelijk een digitale opname maken, en dan heb je veel minder verlies als je er een cd'tje van moet maken. Ik zelf het er tot nu toe alleen een keer mee moeten werken om een cd samen te stellen van een schouburg optreden waar veel muziek e.d. in voor kwam. Anders zou ik er ook nooit mee werken. En ja ik vind een (harddisk) MP3 speler toch wel fijner en meer gangbaarder.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In de tijd dat MD kans had brak het helaas nooit door (mede door de toch wel hoge prijs). In het begin van de MP3(-speler-)revolutie had de MD het voordeel dat de geluidskwaliteit stukken hoger was en je lekker veel MDtjes mee kon sjouwen (tov 128mb aan MP3's). Tegenwoordig zijn er echter MP3 spelers te krijgen met goeie geluidskwaliteit, veel opslagruimte en opnamemogelijkheden. Sjah, dan heeft de Minidisc gewoon weinig voordeel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
BTW: bedankt voor het plaatsen van mijn topic in de juiste catogorie. helemaal niet aan ged8.

maar zoals ik al zei: weinig ervarig :P

thx anyways :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb ook een tijdje een Sony MZ-N 510 gebruikt.
Helaas is hij nu bijna dood. Hij wil niet meer opnemen, afspelen lukt gelukkig nog wel. Er vielen laatst ook wat onderdeeltjes uit :? :X
Maar ik ga dit keer voor het gemak van alles in 1. Zo'n Sony Ericsson walkman phone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
Metal schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:07:
Ik heb ook een tijdje een Sony MZ-N 510 gebruikt.
Helaas is hij nu bijna dood. Hij wil niet meer opnemen, afspelen lukt gelukkig nog wel. Er vielen laatst ook wat onderdeeltjes uit :? :X
Maar ik ga dit keer voor het gemak van alles in 1. Zo'n Sony Ericsson walkman phone. :)
welke walkman phone? w800i, w810i, w600i, w550i, w900i?

ik heb een w800i gehad en ik moet zeggen dat het een geweldig apparaat is. echter om echt muziek te luisteren blijf ik trouw aan mijn MD, hoewel het op mijn PSP ook erg relaxt gaat. maar de MD blijft beter.

maar de walkman phones zijn echt goed! en ik spreek dus uit ervaring. t is iig een waardige opvolger van je MD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 15:04
De verspreiding van de MDspelers in Nederland tegen een fatsoenlijke prijs is echt brak.
Maar dat komt ook voornamelijk door Sony.
Ik heb al sinds eind Maart een MDspeler in bestelling staan, maar Sony stelt steeds leveringsdata uit, en als er dan al spelers geleverd worden, dan behoor ik weer niet tot de gegadigde. En die lading is zo klein dat ik dan maar weer moet wachten op de volgende.

Maar voor onze band gebruiken we gewoon nog een NetMD recorder, lekker makkelijk, en de opnamekwaliteit is subliem!

Een oud Hi-MD topic

[ Voor 9% gewijzigd door winkelwagen op 10-06-2006 00:30 . Reden: linkje toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Sony heeft inderdaad problemen met het leveren van MD's en dan vooral van de RH1. Gewoon wachten en ooit komt hij wel :) Hij is het zeker waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:58

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb een Sony MZ-R501 en een Sharp MD-MT15. Helaas is de Sony na vele jaren trouwe dienst bijna dood, bij een plotselinge versnelling valt het ding totaal uit. Nu moet ik het maar doen met de Sharp.
Opnemen doe ik via de optische uitgang van mn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
luccie schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:11:
Sony heeft inderdaad problemen met het leveren van MD's en dan vooral van de RH1. Gewoon wachten en ooit komt hij wel :) Hij is het zeker waard :D
Ja, en aangezien we al een condensatormicrofoon van Sony hebben gekocht die stroom nodig heeft via de jack (plug power ofzo?) en de meeste mp3-spelers dat niet aan kunnen, is een MDspeler toch wel de mooiste oplossing.

Maar ook om te zien is de Sony RH1 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
de sony mz-rh1 is gewoon echt top!

ziet er erg gaaf uit, heeft een verbeterde HD amp en is sleek.

echt te gek ding!
sony heeft nu in de gaten dat MD toch niet gaat concurreren met de mp3 spelers en laten dat doel nu los. (de mz-rh10 etc. hadden dat doel). dit resulteert in een van de beste MD's ooit: MZ-RH1.

_/-\o_ MZ-RH1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
UMD schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:17:
[...]

welke walkman phone? w800i, w810i, w600i, w550i, w900i?

ik heb een w800i gehad en ik moet zeggen dat het een geweldig apparaat is. echter om echt muziek te luisteren blijf ik trouw aan mijn MD, hoewel het op mijn PSP ook erg relaxt gaat. maar de MD blijft beter.

maar de walkman phones zijn echt goed! en ik spreek dus uit ervaring. t is iig een waardige opvolger van je MD ;)
De w800i. Ik koop hem 2dehands voor een mooie prijs. Als ik dan een 2GB kaartje koop heb ik wel genoeg ruimte. Het gemak van alles in 1; Telefoon, MP3 speler, wekker vind ik gewoon ideaal.
De w800i heeft ook flightmode waardoor ik de speelduur van m'n minidisc zeker benader. :)

@hieronder: Het heet tegenwoordig Sonicstage :)

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 10-06-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb hier een hele hoop van MD.
2 portables, een deck, en een autoradio met md, en 6 md-wisselaar.
Gaat er binnenkort allemaal uit, hoewel ik een behoorlijke liefhebber ben.
Waarom? Open-MG... Ver-schrik-ke-lijk!!
Moet gewoon copy-paste zijn. Dit slaat nergens op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
UltraSub schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:44:
Heb hier een hele hoop van MD.
2 portables, een deck, en een autoradio met md, en 6 md-wisselaar.
Gaat er binnenkort allemaal uit, hoewel ik een behoorlijke liefhebber ben.
Waarom? Open-MG... Ver-schrik-ke-lijk!!
Moet gewoon copy-paste zijn. Dit slaat nergens op :(
De laatste versie schijnt trouwens wel een hele vooruitgang te zijn in vergelijking met de oudere versies.
Maar daar kan ik zelf weinig over zeggen aangezien ik nog geen Sony ding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
De eerste mdspeler die ook nativemp3 kon afspelen deed het toch niet goed. De geluidskwaliteit bij het afspelen van mp3 was veel slechter dan die van atrac3. Weet er iemand of dat probleem ondertussen al is opgelost? Ik ga echt niet heel mijn collectie mp3 omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Zoutvat schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:30:
De eerste mdspeler die ook nativemp3 kon afspelen deed het toch niet goed. De geluidskwaliteit bij het afspelen van mp3 was veel slechter dan die van atrac3. Weet er iemand of dat probleem ondertussen al is opgelost? Ik ga echt niet heel mijn collectie mp3 omzetten.
De MZ-RH1 heeft daar geen problemen meer mee. :)

Quote van Mdcenter.nl :
Verbeterde mp3 afspeelfunctie
Op de mp3-afspeelfunctie in de tweede generatie Hi-MD's bleek achteraf nog wel het één en ander aan te merken. Het belangrijkste probleem dat veel mensen ermee hadden was dat een nummer in mp3-formaat veel doffer klonk op de MD-walkman dan een ATRAC-versie gemaakt van diezelfde mp3. Na wat meer uitzoekwerk van diverse mensen in de MD-gemeenschap bleek dat als je het frequentiespectrum van de mp3 en ATRAC vergeleek dat uit de hoofdtelefoonuitgang kwam vanaf een frequentie van 1 KHz (1000 Hz) de frequentiekarakteristiek van de mp3 langzaam onder die van ATRAC (en ook PCM) begon te zakken totdat het verschil bij 20 KHz (het einde van wat de mens kan horen) tot ongeveer 6 dB opgelopen was. Hierdoor waren bij het afspelen van mp3's de hoge tonen veel minder aanwezig waardoor muziek veel doffer en minder levendig klonk. Mensen hebben dit proberen op te lossen door middel van de equalizer maar dan moest je die steeds aan of uit zetten als je van een ATRAC-nummer omschakelde naar een mp3. Dit deed veel mensen besluiten dan toch maar weer alles naar ATRAC te converteren.
Eén van de eerste dingen die we dan ook wilden proberen toen we de RH1 in handen kregen was of deze "klacht" ook bij Sony was aangekomen en of men dit verbeterd had. Bij Sony zelf hadden we kort de mogelijkheid dit te testen en het leek inderdaad alsof dit probleem (gedeeltelijk of geheel) verholpen was.
Voor velen zal dit een grote opluchting zijn maar het wordt allemaal nog beter. Waar de 2e generatie Hi-MD's alleen maar mp3's konden afspelen met een samplefrequentie van 44,1 KHz kan de MZ-RH1 ook mp3's afspelen met samplefrequenties van 32 KHz en 48 KHz. Voor velen zal dit niet zoveel uitmaken omdat 44,1 KHz verreweg het meest gebruikt wordt maar mocht je toevallig aanlopen tegen een wat exotischere mp3-file dan is dat nu ook geen probleem meer. De 32 KHz wordt nog wel eens gebruikt voor audioboeken en 48 KHz is de samplefrequentie die onder anderen gebruikt wordt voor de audio op een DVD.

[ Voor 72% gewijzigd door Satch op 10-06-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
Nog een laatste vraagje: hoe lang duurt het om een hiMDschijfje vol te branden met een van deze spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UMD schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:14:
[...]

fout, fout en nog eens fout.

de decks zijn idd een beetje uit, maar worden in proffesionele kringen nog echt veel gebruikt.

dan zijn er nog de portables. je hebt natuurlijk de oude MD's, de NET-MD's en nu de HI-MD's

de HI-MD's zijn kwalitatief beter dan welke MP3 speler dan ook. qua geluidskwaliteit en mogelijkheden.
HI-MD is ook erg goedkoop tov van jou memorysticks! 1GB memorystick kost 50 euro.
1GB HI-MD schijfje kost 8 euro. tel uit je winst!

en dit topc is dus bedoelt voor mensen die MD/NET-MD/HI-MD nog gebruiken en er iets over kwijt willen, of over willlen discusieren.

MiniDisc is niet dood! het zal altijd blijven, maar het is geen massaprodukt als MP3 spelers. als je naar de gemiddelde radio-studio gaat zie je daar altijd MD spelers staan. en dat is niet voor niks!

en wat de protables betreft: ze zijn kwalitatief hoogwaardig, erg betrouwbaar, goedkoop medium en neit te vergeten sublieme geluidskwaliteit tov MP3 spelers.
Ik weet niet over welke professionele kringen jij het hebt maar in de muziek industrie gaat alles gewoon via de pc of doormiddel van HD-recording. Moet je echt eens vanaf stappen dat het daar nog steeds zo floreert... Sony brengt alleen nog apperatuur uit voor de huidige gebruikers maar allang niet meer om nieuwe gebruikers binnen te halen.

Ik ken zelf nog mensen die onverhoed blijven opnemen met MD. Ik zie de dag al aan komen dat het eruit gaat, dan zullen er een paar mensen op deze aardbol het vreselijk druk krijgen met het omzetten naar CD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
winkelwagen schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:25:
[...]

De laatste versie schijnt trouwens wel een hele vooruitgang te zijn in vergelijking met de oudere versies.
Maar daar kan ik zelf weinig over zeggen aangezien ik nog geen Sony ding heb.
sonicstage 4.0 (CP) is idd een hele vooruitgang met oudere versies. en sonicstage opzich is helemal niet te vergelijken met dat ouwe crappie open mg. dat was echt bagger.

mijn PSP en HIMD lopen allebei perfect met sonicstage cp. het is echt een relaxt programma dat nu ook AAC formten handelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:42:
[...]

Ik weet niet over welke professionele kringen jij het hebt maar in de muziek industrie gaat alles gewoon via de pc of doormiddel van HD-recording. Moet je echt eens vanaf stappen dat het daar nog steeds zo floreert... Sony brengt alleen nog apperatuur uit voor de huidige gebruikers maar allang niet meer om nieuwe gebruikers binnen te halen.

Ik ken zelf nog mensen die onverhoed blijven opnemen met MD. Ik zie de dag al aan komen dat het eruit gaat, dan zullen er een paar mensen op deze aardbol het vreselijk druk krijgen met het omzetten naar CD ;)
Ik denk dat Sony zelf ook wel doorheeft wat voor massa de MD nog gebruikt, dat ze het niet zo heel snel zullen uitrangeren hoor.

Veel producers die gebruiken MD nog. En dan voornamelijk om te loopen enzo, dingen opnemen en dan razendsnel bewerken. En dat gaat prima als je geen geld hebt voor een over-the-top-studio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

[...]
Tja, zelf heb ik eigenlijk vaker DAT dan MD gezien...

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
[...]

laat ik het anders formuleren:
MD wordt meer veel door profs gebruikt in verhouding tot de hoeveelheid normale mensen die het gebruiken. mp3 spelers worden vooral door de consument gebruikt om muziek te luisteren onderweg en nauwelijks (in verhouding) voor proffesionelere doeleinden.

als bijv 100 mensen MD gebruiken zijn 48 daarvan profs.
als 100 mensen mp3 spelers gebruiken zijn 5 daarvan profs.
(t is maar een versterking bij mijn uitleg, dus geen echte cijfers!)

[ Voor 14% gewijzigd door UMD op 10-06-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Weet je waarom ze zo weinig verkocht worden die MD's?

Omdat het degelijk spul is waar je maar eens in de 5 jaar en nieuwe van nodig hebt :)
En van mp3 elk jaar wel eentje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 22:35

ralpje

Deugpopje

[...]

Radio. Hoewel daar ook steeds meer gebruik gemaakt wordt van de HD-based muziekdatabases en play-out software, komen veel jingles, bedjes en andere 'vormgeving' nog steeds van MD.
De meeste DJ's zijn dusdanig trots op hun vormgeving en bang dat het 'gepikt' wordt en gebruikt in een ander programma, dat die vormgeving absoluut niet op HD komt, maar nog puur vanaf MD gebruikt wordt.
Daarnaast het feit dat zoeken op MD (als je de schijf enigszins kent) sneller gaat dan het opzoeken + laden van een track op je HD-systeem (ff aan je jogdail rommelen en je hebt de juiste track voor je neus), maakt dat MD in die kringen nog veel gebruikt wordt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralpje schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:26:
[...]

Radio. Hoewel daar ook steeds meer gebruik gemaakt wordt van de HD-based muziekdatabases en play-out software, komen veel jingles, bedjes en andere 'vormgeving' nog steeds van MD.
De meeste DJ's zijn dusdanig trots op hun vormgeving en bang dat het 'gepikt' wordt en gebruikt in een ander programma, dat die vormgeving absoluut niet op HD komt, maar nog puur vanaf MD gebruikt wordt.
Daarnaast het feit dat zoeken op MD (als je de schijf enigszins kent) sneller gaat dan het opzoeken + laden van een track op je HD-systeem (ff aan je jogdail rommelen en je hebt de juiste track voor je neus), maakt dat MD in die kringen nog veel gebruikt wordt.
Mjah, als radio dj's niet meegroeien in de techniek blijven ze op een oude techniek hangen. Makkelijk zat om even een folder aan te maken, passworden en klaar is kees. Overigens heb ik geen last van seektimes met HD's, het is maar net hoe het 1 en ander is geconfigureerd.

Maar wil er geen welles nietes topic van maken, maar laat ik dan voor mezelf spreken, MD is gewoon achterhaald en heeft weinig tot geen toekomst meer. Het is maar net wat de persoon in kwestie wil. Zelf werk ik doormiddel van HD recording, flexibeler en meer mogelijkheden door de legio aan software. Het is eigenlijk net zo als met een CD-recorder, ook niet echt aangeslagen, mede allemaal door de PC. Maar ik heb al op veel plaatsen een MD omgeving zien verdwijnen.

Men sprak hier over professionals, denk dat het meer om de doelgroep semi professionals gaat. Maar ieder zijn thing :) Ben zelf nog iemand uit de bandrecorder en 8-track tijd :X en heb veel systemen zien komen en gaan. Voorlopig zie ik de CD en de HD niet verdwijnen. Ik kijk dan ook wat meer naar de lange termijn en blijf meegroeien, scheelt een hoop tijd, zowel qua overzetten als het leren van nieuwe processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luccie schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:09:
Weet je waarom ze zo weinig verkocht worden die MD's?

Omdat het degelijk spul is waar je maar eens in de 5 jaar en nieuwe van nodig hebt :)
En van mp3 elk jaar wel eentje :+
I
Hier moet ik toch wel even op reageren, ik heb 4 top minidisc portables modellen gehad.
Het begon met een JVC recorder/player(iets van 350 gulden) met remote lcd afstandsbediening, grafisch subliem , perfecte geluidskwaliteit , levensduur 1,5 jaar.
Toen dacht ik bijmezelf nooit meer iets van JVC, op naar SONY.

Namelijk de mz-r909 , daar had ik iets van 400 gulden voor betaald. Top speler/recorder, echt werkelijk subliem, na 3 jaar deed alleen de afstandsbediening en de play functie het. |:(

Oke dacht dat kan gebeuren, derna weer een top md aangeschaft namelijk de: MZ-N10.
Iets van 440 euro voor betaald, deze heeft het maar 2 jaar uitgehouden, waarbij zowel de record als de play functie ook nog niet eens werken, dus praktisch ongebruikbaar.

Mijn zus schaft nog een mzn-510 aan, die heeft het ook iets van 1,5 jaar uitgehouden.

Wat heb ik nu? Alleen 4 afstandsbedienigen die ik erbij krijg die allen nog werken..ja en de dockingstations,kabel,software waar je niks meer aan hebt.

3 waren van De high class om het maar zo te zeggen, en zou je dus in principe voor 5 jaar uitschrijven , je betaalt er wel voor.

Nu is de mz-RH1 uit, als gadget liefhebber wil ik die gewoon hebben, maar dan denk ik aan de korte tijdsduur van mijn vorige md's , laatmaar...

(*heeft op dit moment iPod 60gig video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: http://desc.allshops.ru/images/19070.jpg

Ik heb hem best lang gebruikt, maar hij ligt nu in de kast samen met 6 of 7 schijfjes. Het schijfjes wisselen is erg handig en het is per gigabyte een stuk goedkoper dan een flash mp3-speler, maar ik vond met dat oude systeem het toch echt te lang duren om er muziek op te zetten! Misschien dat ik ooit nog eens een Hi-MD koop als ik geld heb ik heb nu een sony flash-based spelertje gekocht, dat is toch een stuk handiger qua ff snel wat erop zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Mijn Sharp md-mt88 was ook een TOP model en heb ik 5 jaar gebruikt. En hij doet eht nog steeds bijna perfect. Alleen soms wat haperingen bij opnemen via microfoon. En hij is HEEL intensief gebruikt. Het vordeel van die is wel dat hij van Magnesium gemaakt was en dus wel wat kon hebben.

Dus1. Het ligt aan jezelf
2. Net de verkeerde spelers gehad.

Trouwens ik heb net SS 4.0 CP geinstalleerd. Deze is een stuk minder log als versie 3.4 :) Vooruitgang :)

[ Voor 71% gewijzigd door luccie op 11-06-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 08:20:
[...]

I
Hier moet ik toch wel even op reageren, ik heb 4 top minidisc portables modellen gehad.
Het begon met een JVC recorder/player(iets van 350 gulden) met remote lcd afstandsbediening, grafisch subliem , perfecte geluidskwaliteit , levensduur 1,5 jaar.
Toen dacht ik bijmezelf nooit meer iets van JVC, op naar SONY.

Namelijk de mz-r909 , daar had ik iets van 400 gulden voor betaald. Top speler/recorder, echt werkelijk subliem, na 3 jaar deed alleen de afstandsbediening en de play functie het. |:(

Oke dacht dat kan gebeuren, derna weer een top md aangeschaft namelijk de: MZ-N10.
Iets van 440 euro voor betaald, deze heeft het maar 2 jaar uitgehouden, waarbij zowel de record als de play functie ook nog niet eens werken, dus praktisch ongebruikbaar.

Mijn zus schaft nog een mzn-510 aan, die heeft het ook iets van 1,5 jaar uitgehouden.

Wat heb ik nu? Alleen 4 afstandsbedienigen die ik erbij krijg die allen nog werken..ja en de dockingstations,kabel,software waar je niks meer aan hebt.

3 waren van De high class om het maar zo te zeggen, en zou je dus in principe voor 5 jaar uitschrijven , je betaalt er wel voor.

Nu is de mz-RH1 uit, als gadget liefhebber wil ik die gewoon hebben, maar dan denk ik aan de korte tijdsduur van mijn vorige md's , laatmaar...

(*heeft op dit moment iPod 60gig video)
een ipod is bij dagelijks (normaal) gebruik, na een dik jaar echt dood.

ik weet niet hoe dit bij de video en de nano zit, maar ik weet uit vele bronnen dat na een jaar een ipod echt op is (4G). in het jaar zelf vertoont hij ook wel kuren. batterijen die stuk gaan, harde schijven die crashen etc. etc. etc.

kortom de duurzaamheid van een ipod is bij lange na nog niet OK.

ik heb een sony mz-n707 NET-MD, ik heb hem nu bijna 4 jaar en hij werkt nog even goed als toen die net uit de doos kwam.

ondertussen heb ik wel alweer een HI-MD gekocht, maar ook deze is van prima bouwkwaliteit.

BTW: vergeet niet dat een MD speler veel gecompliceerder is om te maken. er zitten tal van draaiende onderdelen in en wat dacht je van het uitwerp systeem, das ook een flink mechanisme.
de ipod is gewoon een kwestie van alles op mekaar plakken, behuizing erom en stroom dr op zetten en t werkt. en als t dan nog snel kapot gaat is t helemaal om je als fabrikant (apple) voor te schamen.

mijn MD doet het dus al 4 jaar, alles draait nog, en hij heeft verschillende valpartijen en waterpartijen overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:40

vr6-only

Blub Blub

in 2001 heb ik een sony NZ-G 750 gehaald en die ging na 1 dag kapot, klepje wou niet meer open.
terug gegaan naar dixons en een MZ-R 900 gehaald (die wou ik in de eerste instantie ook)
355 euro gedokt en ben begonnen om me muziek op te nemen. dit gaat natuurlijk veels te langzaam en omslachtig maar ik vond het een mooie apparatuur en het geluid was kwalitatief goed voor elkaar.
lichtgevende afstandsbedieding was ook dik in orde en de batterij ging lang mee.

na 1 maand ging die kapot. de speler wou geen disks meer lezen. toen ik hem terug kreeg, zaten er dikke krassen erop :( . om een lang verhaal kort te houden, hij is binnen 1 jaar 3 keer kapot gegaan, laatste was 2 dagen voordat de garantie verlopen was.

nu durf ik het dus niet meer te gebruiken en ligt ie stof te happen. mijn samsung YH-J70 ziet er nog mooier uit en is veel makkelijk in gebruik. geluid is ook dik in orde.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het zetten van wat MP3'tjes op een MD neemt inderdaad wat tijd in beslag. Maar daar nam je gewoon de tijd voor. Ik heb het hier over 5 jaar geleden, toen de eerste MP3 spelers een intern geheugen hadden van 16MB + losse CF kaartjes als extra opslag. Daarnaast betaalde je net zoveel voor een portable MD recorder.
Mijn MZ-R700 doet het trouwens nog steeds, deze is ook al bijna 5 jaar oud. M'n eerste MD recorder/speler zat in een midi-set gebouwd, de DHC-MDX10 van Sony die nog steeds volledig werkt. Deze is toch ook al bijna 8 jaar oud.

Twee weken terug heb ik een MZ-RH1 besteld. Waarom?
-Ik kan mijn oude MD opnames op de computer uploaden zonder verlies van kwaliteit.
-Hoge kwaliteit opnames (tot 256kb of zelfs PCM)
-Optische ingang naast de normale line-in en mic ingang.
-Je zou 'm kunnen gebruiken als externe opslag.
-Hij ziet er professioneel uit en iedereen heeft al een iPod :P

Voor mij is MiniDisc niet dood. Mensen die zeggen dat het MD concept geflopt is, hebben het mis. Waarom zou Sony dan nog steeds apparatuur uitbrengen? :?

Pics: :P
Sony: DHC-MDX10 - MZ-R700 - MZ-RH1
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/09affe5a29ec588288a06f86385cf5cf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/316f8e96e94953ae19aa4f484d906162/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4b2080c5c2a258a16535ef2c5e82d242/thumb.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door PD2JK op 11-06-2006 13:14 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ondanks mijn ervaringen met een MD, wil ik nog steeds veel liever een MD dan een k*t iPod.
snap niet dat mensen die dingen kopen, het is niet uniek. batterij gaat niet lang mee en laat staan dat als de batterij kapot is, je de rest ook weg kan gooien. ze zijn duur en fragiel.

ik denk dat ik binnenkort weer een MD ga halen, maar dan met een USB future ofzo. want dat opnemen kan gewoon weg niet. wil je bijv 100 nummer erop gooien, dan ben je een dag bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
al die mensen die hier klagen over het opnemen. dat t lang duurt om muziek op een MD te zetten. das gewoon ziek. dat is het oude systeem. MD. daar moest je alles opnemen. een NET-MD is bijna hetzelfde als een mp3 speler qua muziek erop zetten. en je kan er nog steeds gewoon mee opnemen!

nem je dan HI-MD, dan is er al helemaal geen verschil meer! die hebben vrijwel dezelfde upload speeds als een ipod en kunnen gewoon MP3 tjes lezen. precies zoals elke andere MP3 speler.

mensen hebben gewoon iets in hun kop en daar wordt ik gek van. de eerste MP3 spelers waren pas bagger.

kortom: de MD's van tegenwoordig zijn wat dat betreft gewoon hetzelfde als elke andere DAP!
meestal komen de mensen dan met het volgende: '' maar je moet alles met sonicstage doen en das bagger''

ik heb nieuws voor die mensen: de laatste sonicstage (4.0/CP ) is echt gewoon goed en degelijk. n als je een ipod hebt moet je ook alles via Itunes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.Sharp en sony zijn niet vergelijkbaar
2. Flame's op iPod zijn helemaal niet nodig, ik heb alleen aangegeven wat ik nu heb.
( Krijg gelijk reacties van ipod dit en dat,nergens heb ik aangegeven dat de iPod beter is dan minidisc dus die reacties zijn ook niet nodig..
3.Lees post van vr6-only is , mr-R 900, ook een topmodel met een dikke prijs eraan, 3 x in het jaar kapot gegaan, frappant?

EDIT:
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben ontzettende fan van MD spelers, heb er ook veel plezier mee gehad, PREFEREER het zelfs als de n0.1 draagbare muziekspeler, maar wat als die weer zo'n korte levensduur heeft? Dan vind ik het niet waard.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

een kamaraad van mij had een sharp nog wat MD speler en die ging ongeveer 3 jaar mee.
nadat hij het liet vallen, wou die niet meer spelen en kocht hij het zelfde type MD speler als die van mij (sony MZ-R 900). die van hem doet het nog steeds prima en is geen een keer retour gegaan en dat terwijl hij er veel ruiger mee omgaat dan mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:53
Ik heb 3 sony MD spelers gehad in de afgelopen 12 jaar, en daar is geeneen van kapot gegaan, maar als ik zoveel geld aan iets uitgeef zorg ik er ook wel voor dat er een goed beschermend tasje omheen zit.

Ik ben inmiddels afgestapt van de MD's en heb een sony NW-HD5 "mp3" speler gekocht, dus ik heb the best of both worlds, lange speelduur, verwisselbare accu, atrac, en sony build quality. :)

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb er nog steeds spijt van dat ik vroeger mn Sony MZ-R55 heb verkocht. :'( Wat een geweldig apparaat was dat!

Wat is tegenwoordig een goede MD speler met een geweldige geluidskwaliteit?

[ Voor 28% gewijzigd door Oyster op 13-06-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48
winkelwagen schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:13:
Veel producers die gebruiken MD nog. En dan voornamelijk om te loopen enzo, dingen opnemen en dan razendsnel bewerken. En dat gaat prima als je geen geld hebt voor een over-the-top-studio!
Dat is idd waar ik mijn MD-deck voor gebruik. Of voor het rap kopiëren van vocals van een DVD of TV-stream (satelliet) ;)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Xander2000 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:25:
Ik heb er nog steeds spijt van dat ik vroeger mn Sony MZ-R55 heb verkocht. :'( Wat een geweldig apparaat was dat!

Als je voor een nieuwe wilt gaan is de MZ-RH1 de beste en de enigste oplossing. Er is wel lastig aan te komen, maar het is een perfect spelertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
Xander2000 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:25:

ik zou eens rondkijken.

als je HI-MD wil en niet de MZ-RH1, moet je ergens kijken voor de mznh900. erg goed ding! of de
MZ-RH10.

wil je een NET-MD, dan moet je es kijken of je nog ergens een MZ-N1 / MZ-N10 uit kunt halen. die waren ook erg goed!

maar als je genoeg geld hebt en geduld, ga dan idd voor de MZ-RH1

MZ-N10

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/sonyim/mz_n10_large.jpg

MZ-N1

http://ppwalkman.diy.myrice.com/old/report/netmd/mzn1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door UMD op 13-06-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Uncle sjohie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:18:
Ik ben inmiddels afgestapt van de MD's en heb een sony NW-HD5 "mp3" speler gekocht, dus ik heb the best of both worlds, lange speelduur, verwisselbare accu, atrac, en sony build quality. :)
Nou niet bepaald. Wij (MDers) kunnen er een drybattery case opzetten voor extreem lange duur en compatibiliteit met de meest voorkomende batterij.

Jij kan geen diskjes wisselen en dus volv=vol en meot je op je collectie gaan inkorten en vooral DAT is de reden dat ik MD gebruik :D Oneindig veel muziek. Want ik heb een behoorlijke collectie en daarmee heb ik een 60gig HD speler zo vol :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Uncle sjohie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:18:
Ik heb 3 sony MD spelers gehad in de afgelopen 12 jaar, en daar is geeneen van kapot gegaan, maar als ik zoveel geld aan iets uitgeef zorg ik er ook wel voor dat er een goed beschermend tasje omheen zit.

Ja, maar je kan nu ook niks meer opnemen met Plug in Power, of überhaupt iets opnemen. En dat is ook iets wat de MD wat mij betreft erg goed kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Net nog maar eens mijn MZ-N10 geinstalleerd, met SonicStage CP.
Krijg hem niet meer aan de gang. Jaartje niet meer gebruikt, xp/sonicstage ziet hem niet meer. Gaat gewoon niet aan, ook niet als ik de schakelaar omzet naar "Build in battery ON".
Wat nu? Ding gaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Ondanks dat ik nog een werkende Sony MD walkman (MZ-R500) had heb ik ongeveer en maand geleden een MP3 speler gekocht, de Zen Neeon (is niet in Europa verkrijgbaar). Waarom?

- Ik vind MD spelers te groot, mijn mp3 speler is half zo groot en veel lichter.
- HiMD is lijkt me erg mooi, maar doordat ze geen home decks ervoor maken vind ik het geen optie. Ik heb op dit moment een CD-MD combinatie deck (mxd-d3).
- Muziek kan ik nu gewoon via drag&drop op mijn spelertje gooien, ik heb daarvoor geen Sonystage ofzo voor nodig. De PC waarop mijn muziek staat draait ook nog eens op linux, volgens mij is daar geen sonystage versie voor.
- Te duur, ik zat nog te kwijfelen om een RH-10 te kopen, totdat ik las dat die (bijna) niet meer leverbaar is. De vervanger ervoor, de RH1 kost rond de 250 - 300 euro, en dan moet je nog eens per GB (HiMD schijfje) 9 euro neerleggen. Mijn MP3 speler van 6GB (is meer dan genoeg) kostte inclusief verzending vanuit Singapore maar 170 euri.

Ook merk ik, en ik dacht dat ik dat ook ergens gelezen had, dat Sony gaat stoppen met MD. Het is een beetje een aflopende zaak, erg jammer. Ik ga binnenkort maar al mijn spullen te koop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Topicstarter
Vlugge Japie schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:48:
Ondanks dat ik nog een werkende Sony MD walkman (MZ-R500) had heb ik ongeveer en maand geleden een MP3 speler gekocht, de Zen Neeon (is niet in Europa verkrijgbaar). Waarom?

- Ik vind MD spelers te groot, mijn mp3 speler is half zo groot en veel lichter.
- HiMD is lijkt me erg mooi, maar doordat ze geen home decks ervoor maken vind ik het geen optie. Ik heb op dit moment een CD-MD combinatie deck (mxd-d3).
- Muziek kan ik nu gewoon via drag&drop op mijn spelertje gooien, ik heb daarvoor geen Sonystage ofzo voor nodig. De PC waarop mijn muziek staat draait ook nog eens op linux, volgens mij is daar geen sonystage versie voor.
- Te duur, ik zat nog te kwijfelen om een RH-10 te kopen, totdat ik las dat die (bijna) niet meer leverbaar is. De vervanger ervoor, de RH1 kost rond de 250 - 300 euro, en dan moet je nog eens per GB (HiMD schijfje) 9 euro neerleggen. Mijn MP3 speler van 6GB (is meer dan genoeg) kostte inclusief verzending vanuit Singapore maar 170 euri.

Ook merk ik, en ik dacht dat ik dat ook ergens gelezen had, dat Sony gaat stoppen met MD. Het is een beetje een aflopende zaak, erg jammer. Ik ga binnenkort maar al mijn spullen te koop zetten.
het is maar wat je voorkeur is.

sonicstage is op zich een prima progje en ik hoef niet per se drag&drop als at ten koste gaat van andere aspecten.

ik vind dat HI-MD nog steeds betere geluidskwaliteit heeft t.o.v. de gemiddelde mp3 speler.

er is maar 1 mp3 speler waarvan ik kan zeggen dat die goeie kwaliteit heeft en dat is de NW-A1000 / NW-A3000 serie van sony. maar dan nog vind ik MiniDisc beter.

maar das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik wil binnenkort weer een MD speler kopen, waarom? het is iets unieks en niet iedereen heeft het (gelukkig). Echter wil ik niet zoals mijn huidige MD speler, dat ik alles moet opnenem, maar gewoon soort drag en drop (net als met MP3 spelers) het hoeft heus niet in 5 sec gebeuren maar om 4 min te wachten voordat een liedje opgenomen is (gemiddelde speeltijd van mijn liedjes) vind ik een beetje veel.

zijn er zulke MD spelers op de markt? met een USB ingang ofzo? (ik heb me er de laatste jaren niet mee bezig gehouden dus mijn kennis erover is op dit moment nog nihil)

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 14-06-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Yup, mijn MZ-N10 is serieus gaar. Mooi hoor. Echt niet veel gebruikt, en het ding gaat gewoon niet meer aan. Behoorlijk shit, zeker als je dacht er nog wat voor te vangen op marktplaats. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Je kan de nieuwe generatie HiMD spelers gewoon met USB op de pc aansluiten. En dan kan je met een meegeleverd programma liedjes op je schijfje zetten. Volgens mij is zelfs UMS mogelijk, zodat je hem gewoon als externe hardeschijf kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Als ze Net MD of Hi-MD zijn kan je via de USB ingang dat met sonicstage draggen en droppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
winkelwagen schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:31:
Je kan de nieuwe generatie HiMD spelers gewoon met USB op de pc aansluiten. En dan kan je met een meegeleverd programma liedjes op je schijfje zetten. Volgens mij is zelfs UMS mogelijk, zodat je hem gewoon als externe hardeschijf kan gebruiken.
Jep je kan hem als 1gb opslag medium gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

luccie schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:52:
[...]

Jep je kan hem als 1gb opslag medium gebruiken :)
sweet

heb mijn MZ-R 900 MD speler vandaag verkocht voor 100 euro's. 255 euro verlies voor iets wat ik nauwelijks heb gebruikt. :'(

[ Voor 26% gewijzigd door vr6-only op 16-06-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

vr6-only schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 01:28:
[...]
heb mijn MZ-R 900 MD speler vandaag verkocht voor 100 euro's. 255 euro verlies voor iets wat ik nauwelijks heb gebruikt. :'(
Waarom heb je 'm nauwelijks gebruikt? Vanwege het langzame/analoge opnemen?

Ik heb hier een model goedkoper, de MZ-R700. De 700 was te 'hacken' naar een 900, je had alleen geen mogelijkheid om de opgenomen stukken sneller te laten afspelen, omdat het via de remote ging (wat een andere was) En een schermpje op een afstandsbediening maakt een MD Walkman best wel uniek en luxe. De eerste met zo'n remote was de R55 dacht ik, uit 1998. :o

/me kan niet wachten op z'n RH1 :X

[ Voor 21% gewijzigd door PD2JK op 16-06-2006 01:57 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

indd vanwege het langzaam opnemen. constante haperingen en disks die je telkens erweer in moest doen omdat ie een disk error gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:31:
Yup, mijn MZ-N10 is serieus gaar. Mooi hoor. Echt niet veel gebruikt, en het ding gaat gewoon niet meer aan. Behoorlijk shit, zeker als je dacht er nog wat voor te vangen op marktplaats. :(
Heb het zelf ook gehad. Toen nieuwe accu gehaald 1400ma. ding van sony. Probleem voor gelegt bij MM waar ik had gehaald. Verkoper met ding naar achter, mocht met hem mee. Hij plugde de lader er aan zonder accu/drybattery case. drukte op start en pauze gelijkt. Reset. accu er in en hij draaide weer als ouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:53:
[...]

Heb het zelf ook gehad. Toen nieuwe accu gehaald 1400ma. ding van sony. Probleem voor gelegt bij MM waar ik had gehaald. Verkoper met ding naar achter, mocht met hem mee. Hij plugde de lader er aan zonder accu/drybattery case. drukte op start en pauze gelijkt. Reset. accu er in en hij draaide weer als ouds.
Hah! Gisteravond nog wat gesurfed, op minidisc fora, en daar bleek dat het wel eens kon voorkomen dat hij niet meer wilde laden. Onboard battery aangezet, en flink wat knopjes liggen duwen (meer uit frustratie), en ineens begon het ding te laden! XP zag hem meteen, drivers geinstalleerd en gaan.
SonicStage CP is idd wel lekker bij de weg.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:17
vr6-only schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:46:
ondanks mijn ervaringen met een MD, wil ik nog steeds veel liever een MD dan een k*t iPod.
snap niet dat mensen die dingen kopen, het is niet uniek. batterij gaat niet lang mee en laat staan dat als de batterij kapot is, je de rest ook weg kan gooien. ze zijn duur en fragiel.

ik denk dat ik binnenkort weer een MD ga halen, maar dan met een USB future ofzo. want dat opnemen kan gewoon weg niet. wil je bijv 100 nummer erop gooien, dan ben je een dag bezig.
heel erg mee eens :)

Ik ben al een aantal weken aan het zoeken voor de rh1, de nieuwste minidisc walkman van sony.

via mdcenter.nl hadden ze een aantal te koop voor €289,- .

Door de grote vraag (en nog steeds slechte levering door Sony) zullen nieuwe bestellingen waarschijnlijk niet voor 27 juli geleverd kunnen worden..

Waarom ik de rh1 zou willen:

-Kwaliteit van geluid
-Design
-Mijn rh510 is op, toe aan een nieuwe
-De veelgeprezen iPod kan bijvoorbeeld alleen op een frequentie van 8 Khz opnemen, hooguit geschikt om een gesprek op te nemen. In mono.
Sony's MZ-RH1 heeft gelukkig meer in huis.
-1 gig op een schijfje , schijfje kost 8 euro per gig waar je ook data op kwijt kan.
-Afstands bediening, aangezien ik altijd op de fiets beluister is dit heel handig.
-Altijd al een minidisc fan geweest..

de rh1:
Afbeeldingslocatie: http://145.222.158.25/weblog/hebben/wp-content/uploads/maart/newminidiscrecorder.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mdcenter.nl/artikelen/mzrh1/display_play_spectrum.jpg
display

hier een hele preview : http://www.mdcenter.nl/artikelen/mzrh1

[ Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 19-06-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog een fanatiek Minidisc gebruiker .
Ik neem veel live muziek op ( met toestemming ) oa via soundboard . En dan is Minidisc gewoon ontzettend handig . Ik gebruik de MZ NH1 en dat is echt een superapparaat om live op te nemen . Bijv . als je een festival moet opnemen . De MZ NH1 neemt bijna 8 uur op een disc dus je hoeft tussen de verschillende bands niet de opname te stoppen . Echt ideaal .Tot 2 jaar geleden werkte ik altijd met DAT en wat ben ik blij dat ik daar geen gebruik meer van hoef te maken . Geluidstechnisch is DAT beter dan MD ( hoewel je wel zeer goede apparatuur moet hebben om het verschil te horen ! ) maar de nadelen waren groter dan de voordelen . Allereerst de beperkte opname duur en ook de constante storingen en de snelle veroudering van de tape ( een DAT tape zit al na 5-7 jaar onder de storingen ) . Minidisc is daarentegen superstabiel . Ik heb nog nooit een tik of wat dan ook gehoord .
Natuurlijk kun je ook op harde schijf opnemen maar die apparaten zijn mij veel te groot en lomp . En ze hebben vaak niet de voordelen die de MZ NH 1 wel heeft ( of de opvolger die ik ook ga aanschaffen de SONY MZ RH 1 ) . Veel harddiskrecorders hebben bijv. een matige microphone line in die vaak niet regelbaar is . De MZ NH1 heeft gelukkig een instelbaar mic niveau ( low en high ) wat belangrijk is bij opnemen op hoog volume niveau ( anders krijg je geheid oversturing ) .
Bovendien is uploaden met HI MD een fluitje van een cent ( en wordt alleen maar beter met de nieuwe MZ RH1) .
Ik zou echt niet weten wat er beter is om te gebruiken voor live muziek ( vooral door de praktische voordelen ) dan de MZ NH 1 ( of MZ RH 1 natuurlijk ! ) .
Je hebt nu wel de Edirol maar die kan maar een uurtje of 4 opnemen ( in dezelfde frequentie als HI MD ) en is veel lomper . En ook duurder .

Ik heb ook alle opnames op gewoon Minidisc staan ( ik heb een JB 940 deck ) . Is gewoon een erg handig medium in je hifi rack . Natuurlijk kun je ook CD's branden maar ik vind de kwaliteit echt niet beter en CD's zijn weer groter en lomper om in de kast te zetten . Bovendien kunnen MD schijfjes niet beschadigen en zijn ze erg makkelijk weg te bergen .
Aan opslag op de harde schijf doe ik niet . Dat vind ik niks .

Ik kan me overigens wel voorstellen dat de meeste mensen voor het simpele afluisteren in de trein/fiets kiezen voor een IPOD( of andere MP3 spelers ). Dat geluidskwaliteitverschil hoor je toch niet . En dan is een IPOD honderd keer handiger dan een MD waar je altijd schijfjes bij je moet hebben etc.

Ik denk dat MD gewoon beoordeeld moet worden op andere kwaliteiten . Deze zijn alleen niet toepasselijk voor het grote publiek ( de meeste mensen nemen nml. niet veel live muziek op bijv .).

Ik kijk wel uit naar de nieuwe MZ RH1 . Dat wordt een geweldig apparaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb problemen met SonicStage version 1.5
Ik kan alleen maar gedownloade liedjes erop zetten.
CD's die ik geript heb via mediaplayer gaan niet (wma)

Kan ik dit verhelpen?
Is er soms nog een ander programma dan Sonicstage?

MVG
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:52:
Hallo,

Ik kan alleen maar gedownloade liedjes erop zetten.
CD's die ik geript heb via mediaplayer gaan niet (wma)

Kan ik dit verhelpen?
Is er soms nog een ander programma dan Sonicstage?

MVG
Niels
WMA misschien? Probeer mp3's en kijk ff verder naar NetMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ikzelf ben ook sinds 1999 een fervent gebruikster van MD, hoewel dat ongeveer 1,5 jaar anders werd. Toen heb ik een iPod gekocht, en al mijn MD-gear verkocht (behalve nog een unit, een Aiwa HX400, die ik nu verkoop trouwens). Ik heb in ongeveer 3 jaar tijd iets van 12 ~ 15 verschillende units gehad, veelal geïmporteerd uit Hong Kong/Japan. Ik moet zeggen, ik mis MD.

Dus nu ga ik weer terug naar MD, ik ben van plan om een RH1 en een EH50 te halen. De EH50 is in Nederland niet verkrijgbaar, die moet ik dus importeren, maar weet iemand misschien of er winkels in Nederland zijn die de RH1 al hebben? Bij MDcenter.nl en Videopartner zijn ze uitverkocht en worden ze pas eind juli verwacht. Zo lang wil ik in principe niet wachten, aangezien ik begin augustus op vakantie ga en dan al een portable in bezit wil hebben. Iemand toevallig bij BCC o.i.d. gezien?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Nee alleen bij die 2 winkels in NL voor zover ik weet. Probeer eens een google ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:52:
Hallo,

Wat dacht je van eens upgraden naar de laatste versie, versie 4 :?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:17
azt33 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:58:
Ikzelf ben ook sinds 1999 een fervent gebruikster van MD, hoewel dat ongeveer 1,5 jaar anders werd. Toen heb ik een iPod gekocht, en al mijn MD-gear verkocht (behalve nog een unit, een Aiwa HX400, die ik nu verkoop trouwens). Ik heb in ongeveer 3 jaar tijd iets van 12 ~ 15 verschillende units gehad, veelal geïmporteerd uit Hong Kong/Japan. Ik moet zeggen, ik mis MD.

Dus nu ga ik weer terug naar MD, ik ben van plan om een RH1 en een EH50 te halen. De EH50 is in Nederland niet verkrijgbaar, die moet ik dus importeren, maar weet iemand misschien of er winkels in Nederland zijn die de RH1 al hebben? Bij MDcenter.nl en Videopartner zijn ze uitverkocht en worden ze pas eind juli verwacht. Zo lang wil ik in principe niet wachten, aangezien ik begin augustus op vakantie ga en dan al een portable in bezit wil hebben. Iemand toevallig bij BCC o.i.d. gezien?
Heb ook al van alles geprobeerd, gegoogled etc . kwam nog één site tegen Hermes electronics http://www.h-e.nl/index.php , het nadeel is dat deze gelijk weer 40 euro duurder is dan op mdcenter en dat ze deze ook begin Augustus pas kunnen leveren. Ik kan ook niet wachten tot eind Juli, maar dat zal hast wel moeten ..

[ Voor 3% gewijzigd door rudyman85 op 26-06-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lang wil ik in principe niet wachten, aangezien ik begin augustus op vakantie ga en dan al een portable in bezit wil hebben. Iemand toevallig bij BCC o.i.d. gezien?
Beetje prijzige oplossing...

http://cgi.ebay.com/Sony-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Toch zit ik erover te denken hem in Japan aan te schaffen aangezien de $$$ zo laag staat . Nadeel is wel dat je gelijk weer BTW en invoerrechten moet betalen...

Leuk om te zien dat sommigen toch weer terugkomen van overstappen naar MP3 etc. naar MINIDISC !
De kwaliteit van Minidisc is niet te overtreffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
luccie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:23:
[...]

Nou niet bepaald. Wij (MDers) kunnen er een drybattery case opzetten voor extreem lange duur en compatibiliteit met de meest voorkomende batterij.

Jij kan geen diskjes wisselen en dus volv=vol en meot je op je collectie gaan inkorten en vooral DAT is de reden dat ik MD gebruik :D Oneindig veel muziek. Want ik heb een behoorlijke collectie en daarmee heb ik een 60gig HD speler zo vol :9
Ik kan die van mij op elke willekeurige usb poort opladen, of gewoon met de bijgeleverde (kleine) adapter via het lichtnet. En dan desnoods er nog een reserve accu bij kopen, maar dat heb ik nog even niet gedaan. Ik had altijd wel extra batterijen voor de MD mee, maar dan moest er ook altijd een extra lader mee.

Op die 20 gieg kan ik gelukkig meer dan genoeg kwijt, en anders haal ik er wel wat af. :) En als ik een HiMD portable en 20 schijfjes mee moet nemen ben ik wel wat meer ruimte kwijt denk ik.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
winkelwagen schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:33:
[...]

Ja, maar je kan nu ook niks meer opnemen met Plug in Power, of überhaupt iets opnemen. En dat is ook iets wat de MD wat mij betreft erg goed kan!
Als ik veel op zou nemen had ik inderdaad nog een (Hi)MD gehad, maar dat deed/doe ik nooit, en voor alleen afspelen heeft zo'n NW-HD5 toch wel wat voordelen boven een MD portable. Ik heb inmiddels wel een MD-remote erbij gekocht, dus als ik de speler niet zie merk ik het verschil haast niet. :)

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Laatst online: 24-09 02:01

PKN