Ik zoek nog een Hi-MD recorder. Opnemen op een Iriver E100 in hoogste kwaliteit haalt het niet bij Linear PCM recording.
Misschien moet je ok geen e100 maar en h120/h140 gebruiken met rockbox voor wat je wilt!W00fer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 02:26:
Ik zoek nog een Hi-MD recorder. Opnemen op een Iriver E100 in hoogste kwaliteit haalt het niet bij Linear PCM recording.
Tis maar een tip.
Of een fatsoenlijke tweedehands portable (niet-MD) recorder.
[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 22-08-2009 09:06 ]
Zoals ?
[ Voor 16% gewijzigd door W00fer op 04-09-2009 18:53 ]
Ik kan bijvoorbeeld een TASCAM DR-07 die voor onder de €200 nieuw te krijgen is best een aardig alternatief vinden. Er zijn nog wel wat andere toestellen te vinden ook, zeker als je tweedehands ook een optie vindt. Het ligt er ook een beetje aan wat je precies nodig hebt, als je een digitale (optische) line-in wil moet je de DR-07 niet nemen natuurlijk. Als je een draagbare muziekspeler wil ook niet. Ook blijven de minidiscrecorders wel mooie mic-preamps hebben, dus als je daarvan gebruik wil maken zijn MDRs aantrekkelijk.
De Sony MZ-RH1 is momenteel in D op eBay te vinden voor €101, als de prijs niet te veel stijgt blijft dat een mooi apparaat, zou ik er zo bij nemen ter aanvulling/vervanging/backup van mijn MZ-RH10. De RH1 is toch wel een mooiere recorder.
De Sony MZ-RH1 is momenteel in D op eBay te vinden voor €101, als de prijs niet te veel stijgt blijft dat een mooi apparaat, zou ik er zo bij nemen ter aanvulling/vervanging/backup van mijn MZ-RH10. De RH1 is toch wel een mooiere recorder.
[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 04-09-2009 20:49 ]
Laatst via een australische ebayer (netwonofsale oid) een setje NH14WM clones gevonden. Werken prima, setje van 2 stuks voor weinig. Ik heb het maar niet aangedurfd om echte sony clones te kopen, maar gewoon wat rondgezocht en gevonden op een minidisc/batterij forum waarin het aangehaalde merk goed naar voren kwam.begintmeta schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:50:
Gebruikt iemand nog minidisc players/recorders? Ik nog wel ... Het wordt wel steeds lastiger de bijpassende accu's (NH14WM) en discs te krijgen... binnenkort zal het wel afgelopen zijn.
Verder gebruik ik mijn MZ-N1 nog met veel plezier. Je zou niet zeggen dat het beestje al ruim 8 jaar oud is (naja, toegegeven, ik heb de unit een keer naar Sony Nederland gestuurd ter reparatie, kon geen disc meer lezen of opnemen)
Ik heb inmiddels twee nieuwe GP14M gevonden voor <€20. Doen het voorlopig prima hoop ik.
Als je er nog een zoekt, ik heb er nog een liggen volgens mij. Stuur me maar een pm als je interesse hebt.W00fer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 02:26:
W00fer, heb je nog een geschikt toestel kunnen vinden?
Yes !
Heb even een tijdje niet gereageerd hier maar het is gelukt.
Een MZ-RH1 nogwel. Zeer compleet geleverd voor een vriendelijk prijsje. 30 lege Hi-MD's erbij en 2 tasjes, statiefje voor de microfoon, verlengkabel.
Mis alleen wel een aantal dingen:
-Doorspoelen kan maar op 1 snelheid (kan dit bij "normale" non hi-md spelers of decks wel sneller ?)
-Opties om het een en ander in te stellen vind ik maar summier (o.a. tijd van verlichting)
-Geen optical out (niet perse nodig, maarja als je IN hebt met goede kwaliteit, wil je ook OUT)
-Geen equalizer in line-out. Dat heeft zelfs mijn mp3 spelertje van 60 euro.
-De eject knop steekt te ver uit. Daardoor ging het ding al eens open tijdens het spelen.
-Hoe hoger de kwaliteit opname (PCM 1.4 mbps) des te langer de resume na forward duurt. Hij moet als het ware na het doorspoelen de draad weer ff oppakken. Bij een iPod is dit in 1 seconde.
-Firmware van het ding is niet te upgraden. Waarom stop je die optie er dan op Sony ?
Grootste nadeel:
-Geen group skip op het apparaat zelf. Dit is irritant tijdens het gebruik van line-out, omdat je dan de afstandsbediening niet kunt gebruiken.
Ik vind wel dat het ding genoeg bass heeft. Dat men dus klaagt over dat de RH10 meer bass heeft vind ik onzin.
Een MZ-RH1 nogwel. Zeer compleet geleverd voor een vriendelijk prijsje. 30 lege Hi-MD's erbij en 2 tasjes, statiefje voor de microfoon, verlengkabel.
Mis alleen wel een aantal dingen:
-Doorspoelen kan maar op 1 snelheid (kan dit bij "normale" non hi-md spelers of decks wel sneller ?)
-Opties om het een en ander in te stellen vind ik maar summier (o.a. tijd van verlichting)
-Geen optical out (niet perse nodig, maarja als je IN hebt met goede kwaliteit, wil je ook OUT)
-Geen equalizer in line-out. Dat heeft zelfs mijn mp3 spelertje van 60 euro.
-De eject knop steekt te ver uit. Daardoor ging het ding al eens open tijdens het spelen.
-Hoe hoger de kwaliteit opname (PCM 1.4 mbps) des te langer de resume na forward duurt. Hij moet als het ware na het doorspoelen de draad weer ff oppakken. Bij een iPod is dit in 1 seconde.
-Firmware van het ding is niet te upgraden. Waarom stop je die optie er dan op Sony ?
Grootste nadeel:
-Geen group skip op het apparaat zelf. Dit is irritant tijdens het gebruik van line-out, omdat je dan de afstandsbediening niet kunt gebruiken.
Ik vind wel dat het ding genoeg bass heeft. Dat men dus klaagt over dat de RH10 meer bass heeft vind ik onzin.
[ Voor 5% gewijzigd door W00fer op 01-10-2009 21:51 ]
netjes, de prijzen zijn vaak best fors helaas, wat heb jij er uiteindelijk voor neergelegd?W00fer schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:49:
Yes !
Maakt het uit je de unit op stop/pauze zet in plaats van op play?? Spoelen & afspelen is meestal aanzienlijk trager.Mis alleen wel een aantal dingen:
Ja, dat is erg jammer. heeft denk ik allemaal te makn met de idiote kopieerbeveiliging.-Geen optical out (niet perse nodig, maarja als je IN hebt met goede kwaliteit, wil je ook OUT)
In line out zou ik het niet zo missen, dan doe ik het wel in het verdere traject. (als je een portable hoofdtelefoonversterkertje gebruikt zou het eventueel jammer kunne zijn bijvoorbeeld)-Geen equalizer in line-out. Dat heeft zelfs mijn mp3 spelertje van 60 euro.
grappig dat dit topic nog leeft. Ik had het er van het weekend toevallig nog met iemand over. Ik had vroeger (halverwege jaren 90?) van die klasgenoten die dan een uurtje bij de lokale bieb muziek gingen luisteren... ookwel: headphone plug uit de balie en kabeltje van MD erin en opnemen maar 
zal eens kijken of er een te krijgen is op marktplaats, puur voor de heb/probeer.
zal eens kijken of er een te krijgen is op marktplaats, puur voor de heb/probeer.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
sja zoals ik al eerder postte is minidisc voor mobiel opnemen niet meer echt van deze tijd. Er zijn wel een aantal voordelen, maar als je nieuw koopt is het gewoon een mindere optie. Modernere solidstaterecorders zijn veel interessanter.
Tweedehands hebben met name Hi-MDs potentieel wel interessante eigenschappen, maar het interessantste model (de MZ-RH1) gaat voor vrij hoge prijzen weg.
Tweedehands hebben met name Hi-MDs potentieel wel interessante eigenschappen, maar het interessantste model (de MZ-RH1) gaat voor vrij hoge prijzen weg.
Mijn ipod classic 80gb is laatst kapot gegaan ( moet je blijkbaar niet op de +pool van een accu leggen..
)
Dus heb laatst mijn md speler er weer bij gepakt. Na mijn ipod gewend te zijn vond ik de geluidskwaliteit van die mdspeler geweldig!
Maar de muziek die op mijn md'tjes staat vind ik tegenwoordig niet leuk meer en het is zo'n gedoe om ze opnieuw vol te zetten. Cd branden voor in de cdspeler, die dan weer stond aangesloten op de receiver die je met een optisch kabeltje aan de mdspeler verbind en dan hopen dat je batterij niet leeg gaat.
Ik neem aan dat er niet iets bestaat zoals een mdbrander voor je computer?
En is een sony mz-r500 tegenwoordig nog iets waard? ik vond hem vroeger wel altijd de mooiste die er was want hij is zwart met een geel schermpje
Dus heb laatst mijn md speler er weer bij gepakt. Na mijn ipod gewend te zijn vond ik de geluidskwaliteit van die mdspeler geweldig!
Maar de muziek die op mijn md'tjes staat vind ik tegenwoordig niet leuk meer en het is zo'n gedoe om ze opnieuw vol te zetten. Cd branden voor in de cdspeler, die dan weer stond aangesloten op de receiver die je met een optisch kabeltje aan de mdspeler verbind en dan hopen dat je batterij niet leeg gaat.
En is een sony mz-r500 tegenwoordig nog iets waard? ik vond hem vroeger wel altijd de mooiste die er was want hij is zwart met een geel schermpje
SPDIF in je pc hebben en daar je MD op aansluiten? Werkt prefect bij mij. Mijn portable sluit ik optisch aan en mijn deck hangt permanent via coax aan mij pc vast.FluffyPirate schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:37:
Mijn ipod classic 80gb is laatst kapot gegaan ( moet je blijkbaar niet op de +pool van een accu leggen..)
Je kunt een Net-MD of Hi-MD kopen. (Hi-MD is met schijfjes van 1GB ipv 177MB). Dan kan je er nummers opzetten via de usb aansluiting. Naast ATRAC kunnen er op de wat latere modellen ook zonder conversie mp3's mee afgespeeld worden. Moet wel allemaal verplicht via het programma Sonicstage geloof ik, alhoewel er miss ook wel een Winamp plugin is o.i.d.FluffyPirate schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:37:
Mijn ipod classic 80gb is laatst kapot gegaan ( moet je blijkbaar niet op de +pool van een accu leggen..)
Op http://www.mdcenter.nl/ vind je nog veel meer informatie hierover. Alhoewel die website ook al 3 jaar niet meer upgedate is.
Er is wel ooit een interne MD 'brander' geweest voor de PC, maar die is geflopt en was alleen geschikt voor data. Niet voor muziek. De MD-Data heeft een opslagcapaciteit van 140MB en was er rond 1995.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Dat ik dit topic nu pas zie joh, laatst nog een hele bunch MD-muk verkocht: V&A aangeboden

MD-speler zelf was helemaal verrot en heb ik toen weggegooid..
Heb er drie gehad, alledrie van Sony, want daar zat de batterij in het device zelf!
Als laatst heb ik de MZR700 gehad, beest van een ding:

R.I.P

MD-speler zelf was helemaal verrot en heb ik toen weggegooid..
Heb er drie gehad, alledrie van Sony, want daar zat de batterij in het device zelf!
Als laatst heb ik de MZR700 gehad, beest van een ding:

R.I.P
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
* FeaR haalt even zijn Sony MD-speler van de zolder uit nostalgie
Enige nadeel vond ik dat je muziek over moest zetten met Sonic Stage. Programma was zwaar en overzetten duurde ook erg lang. Al kon dat ook deels gelegen hebben aan de pc van toentertijd. Maar meest jammere was nog wel dat Sony had ingebouwd dat je muziek maar drie keer over mocht zetten in verband met licentierechten.
Wellicht ooit een keer een losse MD-speler kopen en die aan sluiten op de home cinema. Gewoon omdat het kan en het nog steeds een zeer leuk medium is
Trouwens kudo's voor je goede muzieksmaak (niet alles, maar wel veel
Nooit geweten overigens dat je kant-en-klare MD's kon kopen met albums er op
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Allemaal zelf gemaakt, opgenomen via de line-in en voorkantjes en achterkantjes op maat geprint / gekniptFeaR1986 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:14:
Nooit geweten overigens dat je kant-en-klare MD's kon kopen met albums er op![]()
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat verklaard toch weer een hoop, dacht al dat ik iets gemist had in de schappen van de winkelsCLB schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:16:
[...]Allemaal zelf gemaakt, opgenomen via de line-in en voorkantjes en achterkantjes op maat geprint / geknipt
Maar is één album op een MD niet zonde? Als in dat ik me kan herinneren dat die dingen best prijzig waren als je de originele van Sony nam. Plus dat ik alle vier de eerste CD's van Rammstein op één MD had gezet...
Was ook onwijs duur om aan te schaffen.. Waren er al euro's toen? 10 voor 40,- ofzo denk ik..
En dat opnemen, kon je ook 2x verlengen of 4x ofzo, maar dan werd de kwaliteit weer minder van.
Tevens moesten alle titels handmatig worden ingevoerd op de MiniDisc, aangezien deze nog niet via de pc kon werken
En dat opnemen, kon je ook 2x verlengen of 4x ofzo, maar dan werd de kwaliteit weer minder van.
Tevens moesten alle titels handmatig worden ingevoerd op de MiniDisc, aangezien deze nog niet via de pc kon werken
Albums waren ook gewoon in een music store te koop op een MD medium. De laatste keer dat ik MD's heb gekocht waren ze belachelijk goedkoop. De exacte prijs weet ik niet meer.
De mijne heb ik gekocht in de euro-tijd. Had eerst een te dure Discman gekocht van Philips van €179,-. Ding was wel leuk, want je kon er spelletjes op spelen als Snake, maar geluid was gewoon bar slecht omdat je MP3's klakkeloos op CD moest zetten. Die toen ingeruild voor een MiniDisc speler van Sony met een paar tientjes bijbetaling. Geloof het type MZ-N510 in het blauwgrijs.CLB schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:24:
Was ook onwijs duur om aan te schaffen.. Waren er al euro's toen? 10 voor 40,- ofzo denk ik..
Tevens moesten alle titels handmatig worden ingevoerd op de MiniDisc, aangezien deze nog niet via de pc kon werken![]()
Titels invoeren kon ik gelukkig met dat Sonic Stage. Kon ook wel opnemen vanaf een externe bron met die optische kabel, maar daar had ik nooit zin in.
Herinner me nu ook dat mijn MD-speler eerst een paar maanden in de kast had gelegen omdat ik hem niet aan de praat kreeg. Had zo'n Dell Dimension 4600 pc met USB 2.0 welke niet overweg kon met USB 1.1 wat op de MD aanwezig was. Heel wat heen en weer gemaild met Sony en Dell toen
Ding ligt nu dus op de zolder, want op Marktplaats krijg je er maar een paar tientjes voor en dat vind ik zonde. Koop ik dus liever een keer iets van een Sony MDS-JE330 om die dan aan te sluiten op een receiver...
Die MD-speler zelf.. Volgens mij heb ik er nog 400,- voor neergelegd.. en voor die eerste 700,- gulden ofzo..
Of ik lul uit m'n nek qua tijdsperiode / geldeenheden. Weet wel dat het een hele berg geld was en veel fun!
Of ik lul uit m'n nek qua tijdsperiode / geldeenheden. Weet wel dat het een hele berg geld was en veel fun!
Kan nergens meer een bonnetje of wat dan ook vinden dus qua exacte prijs en datum kan ik het zo ook niet zeggen. Maar weet wel dat het nog steeds een berg geld was inderdaad. Want ik had een instapmodel, want de versie daarboven had een "afstandsbediening" met daarin een schermpje.
Kom er alleen net wel achter dat de batterij van mijn MD dus dood is, maar is ook niet gek als dat ding een paar jaar op de zolder heeft gelegen. En het clipje van de remote is ook kapot, dus hetgeen waarmee je de remote aan je jas kon bevestigen. Maar de speler zelf functioneert nog goed als deze is aangesloten op de netstroom.
Maar toch ga ik zodra mijn Sony MP3-speler dood is toch voor een Cowon, want hier zit helaas toch echt geen toekomst meer in. Net wat ik zeg: als ik een keer een stand alone MD-speler tegen kom neem ik die wel mee. Op marktplaats staan al leuk voor tegen de €50,- en dat is wel te doen
Kom er alleen net wel achter dat de batterij van mijn MD dus dood is, maar is ook niet gek als dat ding een paar jaar op de zolder heeft gelegen. En het clipje van de remote is ook kapot, dus hetgeen waarmee je de remote aan je jas kon bevestigen. Maar de speler zelf functioneert nog goed als deze is aangesloten op de netstroom.
Maar toch ga ik zodra mijn Sony MP3-speler dood is toch voor een Cowon, want hier zit helaas toch echt geen toekomst meer in. Net wat ik zeg: als ik een keer een stand alone MD-speler tegen kom neem ik die wel mee. Op marktplaats staan al leuk voor tegen de €50,- en dat is wel te doen
Ik heb mijn MZ-RH1 voor minder dan 150 incl veel accesoires en 30 hi-md's nog in de plastic. dus dat is wel te doen. Meer wilde ik er ook echt niet aan uitgeven. Is eigenlijk ook voor de heb. Ik mis toch wel een aantal dingen zoals ik zei, maar verder merk je aan alle kanten dat MD een super medium is (niet was).
-Cardridges niet kapot te krijgen
-Batterijtijd is goed, laadindicator nog beter (60 mins left until full charge)
-USB up/download is prima
-Lineair PCM kwaliteit
(daar heb ik het ding ook voor gekocht)
-Klein, net een pakje sigaretten
-Afstandsbediening met display
Ik weet alleen nog niet helemaal wat de T mark en bookmark functies doen.
-Lineair PCM kwaliteit
[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 05-11-2009 20:11 ]
T-mark is om een nummer in tweeen te splitsen. Erg handig voor zelf opgenomen stukken. Alleen kan je op een portable niet zo precies de split maken. Dit itt tot mijn MDS-JB730 die dat op de miliseconde kanW00fer schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:11:
Ik heb mijn MZ-RH1 voor minder dan 150 incl veel accesoires en 30 hi-md's nog in de plastic. dus dat is wel te doen. Meer wilde ik er ook echt niet aan uitgeven. Is eigenlijk ook voor de heb. Ik mis toch wel een aantal dingen zoals ik zei, maar verder merk je aan alle kanten dat MD een super medium is (niet was).
-Lineair PCM kwaliteit(daar heb ik het ding ook voor gekocht)
Hoera voor MiniDisc.
Ik ben zelf nog op zoek naar onbespeelde schijfjes. Kent iemand een betrouwbare leverancier die niet te duur is? Het pricewatch laat het in dit geval (begrijpelijkerwijs) afweten.
Ik heb trouwens zelf een MZ-R500 walkman en een CMT-CP33MD set. De walkman gebruik ik niet meer (alhoewel ie nog perfect functioneert) maar met het deck maak ik de laatste tijd weer wat opnamen. Je kunt van MD zeggen wat je wilt maar zelfs nu nog vervult het een bepaalde behoefte die nog niet gedekt wordt door andere media. Ik ben extreem zuinig op m'n spullen en zal er nog wel heel lang gebruik van blijven maken.
Ik ben zelf nog op zoek naar onbespeelde schijfjes. Kent iemand een betrouwbare leverancier die niet te duur is? Het pricewatch laat het in dit geval (begrijpelijkerwijs) afweten.
Ik heb trouwens zelf een MZ-R500 walkman en een CMT-CP33MD set. De walkman gebruik ik niet meer (alhoewel ie nog perfect functioneert) maar met het deck maak ik de laatste tijd weer wat opnamen. Je kunt van MD zeggen wat je wilt maar zelfs nu nog vervult het een bepaalde behoefte die nog niet gedekt wordt door andere media. Ik ben extreem zuinig op m'n spullen en zal er nog wel heel lang gebruik van blijven maken.
Ik zag laatst weer wat minidiscs bij de mediamarkt (80min van Sony, color 5-pack geloof ik), bij andere elektronicazaken heb ik ze alweer een tijdje niet gezien. Ik heb een paar maanden geleden met een bestelling bij thomann wat schijven meebesteld.
W00fer, lineair PCM is toch wel vrij standaard voor portabele opnameapparatuur tegenwoordig.
W00fer, lineair PCM is toch wel vrij standaard voor portabele opnameapparatuur tegenwoordig.
[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 05-11-2009 23:01 ]
Mediamarkt Utrecht zie ik ze altijd nog wel staan. Iets van 12 euro voor 5 Sony schijfjes. Ik haal zelf wel altijd via marktplaats of V&A 2e hands schijfjes, dat maakt in de praktijk toch niets uit voor mij.beantherio schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:34:
Hoera voor MiniDisc.![]()
Aaah MiniDisc. Een onderwerp dat de moeite waard is om een vier jaar oud topic leven in te roepen.
Vroegâr had ik een MiniDisc spelertje (MZ-N505) met NetMD, uit de VS. Super leuk spul, sony's software zoog wel flink kan ik me herinneren. Helaas heb ik de speler uitgeleend en daarna nooit meer terug gekregen/kwijt geraakt.
Toevallig liep ik laatst door een kringloop winkel, en zag ik er een liggen in een rek tussen de barbie poppen en oude PS2 games. Zat nog een discje in met XZIBIT erop geschreven
Gekocht voor €3.50.
Nu zie ik dat dit model (MZ-N500) in goede staat voor €50 te koop is op marktplaats, blijkbaar is er zeker nog vraag naar.
Laatst las ik op de frontpage dat Sony toch gestopt is met het produceren van minidisc schijfjes. Ik wilde nog wel een nieuw schijfje of drie op de kop tikken.
Daarnaast had ik nog een vraag. Is opnemen via een optische kabel nou echt beter dan een analoge 3.5mm kabel? Heb ik me altijd afgevraagd, bij mijn vorige minidisc had ik gewoon NetMD, maar bij gebrek daaraan wil ik toch de beste kwaliteit...
Vroegâr had ik een MiniDisc spelertje (MZ-N505) met NetMD, uit de VS. Super leuk spul, sony's software zoog wel flink kan ik me herinneren. Helaas heb ik de speler uitgeleend en daarna nooit meer terug gekregen/kwijt geraakt.
Toevallig liep ik laatst door een kringloop winkel, en zag ik er een liggen in een rek tussen de barbie poppen en oude PS2 games. Zat nog een discje in met XZIBIT erop geschreven
Nu zie ik dat dit model (MZ-N500) in goede staat voor €50 te koop is op marktplaats, blijkbaar is er zeker nog vraag naar.
Laatst las ik op de frontpage dat Sony toch gestopt is met het produceren van minidisc schijfjes. Ik wilde nog wel een nieuw schijfje of drie op de kop tikken.
Daarnaast had ik nog een vraag. Is opnemen via een optische kabel nou echt beter dan een analoge 3.5mm kabel? Heb ik me altijd afgevraagd, bij mijn vorige minidisc had ik gewoon NetMD, maar bij gebrek daaraan wil ik toch de beste kwaliteit...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Tuurlijk. Als je via de analoog gaat maakt het geluid minsten de volgende conversie ; dig>ana>dig. Zit door de omvorming vervorming in.XanderDrake schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:58:
Met optisch blijft alles digitaal. Duus geen vervorming.
Ik weet niet zeker wat er nog meer van conversie achter zit, voornamelijk aan de kant van de minidisc speler. Maar als het getest en bekend is, dan is het wat mij betreft prima.maartend schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:08:
[...]
Tuurlijk. Als je via de analoog gaat maakt het geluid minsten de volgende conversie ; dig>ana>dig. Zit door de omvorming vervorming in.
Met optisch blijft alles digitaal. Duus geen vervorming.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Er zit nog steeds digital compressie in aan de MD kant, ATRAC 96kbit
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
De nieuwere MD-recorders kunnen vziw wel allemaal WAV opnemen, ik gebruik mijn recorder nog steeds, maar ik moet nog eens serieus kijken naar het uitlezen in Linux...
[ Voor 45% gewijzigd door begintmeta op 11-11-2013 18:17 ]