Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:56:
@ Roy, werkt nu wel ja
Edit: Mooi filmpje, heb geloof ik wel die ene death gemist
Het spel lijkt me echt zooo ongeloofelijk simpel als je een beetje kan vliegen, maar ik kan het maar niet onder de knie krijgen

(Edit: *Zucht*: voor de mierenneukers:

Dit is puur voor beginnende chopper pilots en ik leg puur de BASIS van het heli vliegen uit. Ik wil er wel dieper op in gaan maar dan zie je door de bomen het bos niet meer.)
Vliegen is helemaal niet moeilijk. Eigenlijk stelt het helemaal niets voor. Pak eerst zo´n grote heli, die vliegen in de basis het makkelijkst.
Allereerst: Onthoud 2 hele belangrijke dingen.
Hou de grond ONDER je en raak NIET in paniek.
Met W geef je gas, dus ga je omhoog.
Met S daal je weer.
Met A stuur je de achter rotor naar Rechts, en ga jij dus naar links
Met D stuur je de achter rotor naar Links, en ga jij dus naar rechts.
Met de muis bestuur je het rollen van de gehele heli.
Het belangrijkste instrument in de heli is je horizon! je hebt een horizontale lijn, die altijd evenwijdig staat aan de echte horizon, Verder heb je aan beide kanten van die horizon een verticale balk met twee bolletjes. Die bolletjes geven de hoek aan van je staart ten opzichte van de neus. (staan ze gelijk met de horzon dan hangt je heli dus recht)
Beide van deze hoeken mogen in princiepe niet groter zijn dan 45 graden!
Het rollen onder controle houden is eigenlijk het moeilijkste van heel het vliegen. Trek je de muis naar beneden komt de staart omhoog (nee het is niet de neus die omlaag gaat! -maakt dat uit?- Wel als je onder een brug of een hal binnen vliegt!

) Duw je de muis omhoog gaat de staart naar beneden. Links en rechts rol je over de lengte as van de heli. (EDIT: OMHOOG en OMLAAG rollen hangt af van de isntellingen van je muis)
Houd als vuistregel dat je in princiepe geen grotere hoeken gaat maken dan 45° (dit is namelijk een soort dood punt, kantelt de heli verder dan 45° is hij erg moeilijk te corrigeren, Later wanneer je meer ervaring hebt kun je altijd nog je limieten gaan testen

)
Met je muis houd je eigenlijk de heli volledig onder controle, de toetsen gebruik om je richting aan te geven.
Maak met de muis rustige gecontroleerde bewegingen! Na het bewegen van de muis duurt het even voordat de heli ook werkelijk gaat rollen. Hou dus rekening met deze vertraging! Dit geldt ook voor het corrigeren van de rol. (het weer rechtop brengen van de heli) Als je een rondje hebt gevlogen komen we op het één na moeilijkste van het vliegen: het landen.
Kom niet te hoog aanvliegen. laten we zeggen een meter of 20 (boomtop hoogte) Zorg dat je snelheid kwijt raakt door te remmen. (heeft een heli een rem dan? -Ja, door de muis naar boven te bewegen, daalt de staart en werken je rotors als een ventilator die in tegengestelde richting blaast.) Wees hier voorzichtig mee, dit kan heel snel, heel fout gaan. Zorg dus dat je geleidelijk je snelheid kwijt raakt. (gas los, en rustig je muis kantelen tot een graad of 15 a 20)
Hierna druk je de S in en hou je de heli stabiel met de muis, Hier moet je niet teveel meer rollen omdat je erg dicht bij de grond zit en over het algemeen dicht bij gebouwen en masten. Stuur rustig met A en D totdat je de grond raakt. Daal je voor je gevoel te hard, druk dan een paar keer op de W totdat je de gewenste snelheid hebt.
Gaat het landen te wild of te snel? Niet in paniek raken,
Richt de heli rechtop, en druk op W om vervolgens vol gas omhoog te schieten. Je kunt hierna afstand nemen, of een rondje vliegen en opnieuw te proberen.
De eerste paar keren crash je geheid... Maar geef het niet op, als je het eenmaal onder de knie hebt denk je ook: Was dit nou alles??? Heb geduld, vooral met landen en je moet niet te snel willen. Nadat je een paar keer op een lege server geoefend hebt en je denkt het enigszins onder de knie te hebben, probeer je het voor het eggie. En vooral:
In Combat, DON´T PANIC
Mocht je nog vragen, weet je me te vinden.
Succes!
-Sorry dat ik het in zo´n N00b stijl heb geschreven, maar ik heb geen idee wat je al wel en niet van vliegen weet

-
O ja, Wanneer je in een attack heli in het heetst van de strijd zit, vergeet dan niet dat je in een heli zit. (daar bedoel ik dus mee dat je altijd je aandacht bij het vliegen moet houden, een gecrashte piloot kan immers geen rakketen afschieten

)
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 28-06-2006 13:35
]